The New York Times

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar

Plantía:Ficha de periódicu The New York Times ye un periódicu publicáu na ciudá de Nueva York por Arthur Ochs Sulzberger Jr., que se distribúi nos Estaos Xuníos y munchos otros países. Dende'l so primera Premiu Pulitzer, en 1851, hasta 2012, el periódicu haber ganáu 108 vegaes.[1]

Ye propiedá de The New York Times Company, que tamién tien otres 40 publicaciones, incluyendo'l International Herald Tribune y el Boston Globe. El diariu ye afectuosamente llamáu la Dama Gris» (Gray Lady, n'inglés) y ye consideráu, por munchos, el diariu por excelencia de los Estaos Xuníos.

Hestoria[editar | editar la fonte]

Portada de la primer edición de The New York Times, el 18 de setiembre de 1851.
Entrada del edificiu de The New York Times en Nueva York.
229 West 43rd Street, see de la publicación The New York Times', 1913-2007

The New York Times foi fundáu'l 18 de setiembre de 1851 por Henry Jarvis Raymond y George Jones. Raymond tamién foi director fundador de la AP en 1856. Adolph Ochs adquirió'l Times en 1896 y, so la so dirección, adquirió sonadía internacional. En 1897 escurrió'l lema del periódicu, «All The News That's Fit To Print» («Toles noticies aptes pa ser publicaes»), que suel interpretase como un ataque a los sos competidores neoyorquinos (el New York World y el New York Journal America) conocíos pol so amarillismo. Depués de camudar la see del diariu a una nueva torre na cai 42, la área tomó'l nome de Times Square en 1904. Nueve año dempués, el Times abrió un anexu nel 229 de la cai 43, la so actual see, vendiendo finalmente la torre Times en 1961. En 1971 empezó a publicar los llamaos Pentagon Papers (papeles del Pentágonu), una serie de documentos secretos del gobiernu estadounidense que conteníen la hestoria de la implicación de Estaos Xuníos en Vietnam ente los años 1945 y 1967.[2] La publicación d'estos documentos causó un gran discutiniu, pos revelaben que'l gobiernu mintiera a la ciudadanía ya inclusive al Congresu sobre la so implicación en Vietnam y la posterior guerra; el gobiernu demandó al periódicu y consiguió, temporalmente, que se dexaren de publicar los documentos, anque finalmente fueron desbloquiaos y publicaos.[2] En septiembre de 2011, Jill Abramson convertir na primer muyer na hestoria del New York Times n'algamar la posición de redactora xefa.[3] En 2013 y 2014 foi unu de los principales diarios estadounidenses encargaos de publicar les revelaciones sobre vixilancia mundial llograes a partir de millones de documentos estrayíos de la Axencia de Seguridá Nacional por Edward Snowden, un antiguu emplegáu de l'axencia.[4]

El Times originalmente publicábase toles mañanes, sacante los domingos. Darréu, mientres la Guerra Civil, el Times empezó a publicar ediciones dominicales. Ganó'l so primera Pulitzer por reportaxes y artículos sobre la Primer Guerra Mundial en 1918. En 1919 fixo la so primer entrega trasatlántica a Londres.

El crucigrama empezó a apaecer en 1942 como sección, y el diariu mercó la estación clásica WQXR el mesmu añu. La sección de moda foi añedida en 1946. El Times tamién empezó una edición internacional en 1946, pero dexó de publicar en 1967. Xunir a los dueños del New York Herald Tribune y el Washington Post pa publicar el International Herald Tribune en París. La sección Op-Ed empezó a apaecer en 1970. En 1996, el New York Times creó'l so sitiu web(www.nytimes.com). Llectores de too el mundu tendríen, asina, accesu al periódicu. Anguaño la páxina publicar tantu na so edición de EE.UU, Internacional y, apocayá, en chinu y español. La nueva see pal periódicu, un rascacielos diseñáu por Renzo Pianu, atopar na intersección de la cai 41 y l'Octava avenida en Manhattan y foi inauguráu a fines de 2007.

El Times na actualidá[editar | editar la fonte]

Sala de redacción de The New York Times.

Anguaño, The New York Times ye un diariu que crea opinión y que munchu llectores tomen como referencia. Ye consideráu'l «periódicu-hemeroteca por excelencia». Tradicionalmente imprime trescripciones de discursos importantes y alderiques. El periódicu ye anguaño propiedá de The New York Times Company.

El Times ganó 108 premios Pulitzer (2012),[1] que ye la reconocencia al llabor periodísticu más prestixosu n'Estaos Xuníos. En 1971, afayó cómo'l gobiernu d'Estaos Xuníos manipoliaba la información qu'ufiertaba a los sos ciudadanos sobre'l desenvolvimientu de la guerra de Vietnam. En 1972, sacó a la lluz público'l fechu de qu'a miles de afroamericanos que sufríen de sífilis negárase-yos el tratamientu mientres décades. Nel 2004, como últimu exemplu, reveló la inseguridá llaboral en munchos llugares de trabayu.

La so base central ta en Nueva York. Tien 16 oficines nesi Estáu, 11 más en tol país y 26 axencies d'información nel estranxeru. El periódicu tien dos emisores de radio: WBBR (96.3 FM) y WQEW (1560 AM). La so tirada diaria xubió nel 2004 a 1 124 700 exemplares y a 1 669 700 los domingos. [ensin referencies]

En marzu de 2009, el periódicu informó qu'amenorgaría'l salariu d'editores y xerentes nun 5 % hasta finales d'esi añu y que-y pidiría lo mesmo a los sos periodistes sindicalizados. Dichu retayu salarial aplicar a los emplegaos de toles empreses de New York Times Media Group, cola esceición de International Herald Tribune, dixo la compañía.[5]

Famoses equivocaciones[editar | editar la fonte]

En 1920 un editorial fixo risión l'afirmación que'l científicu Robert Goddard fixo sobre un cohete que aportaría a capaz de travesar l'espaciu dalgún día. L'artículu dicía: «el profesor Goddard ignora'l principiu d'acción-reacción, pos fai falta poder reaccionar con dalgún elementu meyor que'l vacíu» (por que un cohete funcione correchamente).

En 1969, díes primero que el Apolo aterrizara na Lluna, el periódicu publicó esta nota: «Los afayos de Isaac Newton nel sieglu XVII fueron confirmaos. Demostróse qu'un cohete puede funcionar tantu nel vacíu como na atmósfera. El Times llamenta l'erru».[6]

Otru fechu importante foi'l discutiniu que se produció tres l'incidente de la periodista Judith Miller implicada nel casu Plame. Judith Miller aseguró en dellos artículos publicaos a lo llargo de dos semana nel periódicu, la compra per parte de Iraq de uraniu arriquecíu pal so programa nuclear. Esta información foi reconocida como equivocada al comprobar con posterioridá la falsedá de les sos fontes dando llugar al so despidu tres 28 años nel rotativu.

Corrección d'identidá[editar | editar la fonte]

En payares de 2008, el Times beneficiar d'una xigantesca operación de "corrección d'identidá", gracies a el llabor del grupu vanguardista, The Yes Men. Mientres la operación, fueron distribuyíos más d'un millón d'exemplares d'un númberu especial de The New York Times, qu'anunciaba decenes de "noticies deseyaes", tales como'l fin de la guerra d'Iraq o la incorporación al preciu de los bienes del so verdaderu costu. L'especial foi distribuyíu per cientos de voluntarios en delles ciudaes d'Estaos Xuníos y nel so interior, l'editorial del periódicu pidía perdón pel so habitual llínea informativa favorable a les grandes empreses.

Vease tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 (n'inglés) «Pulitzer winners span old, new media». Los Angeles Times. 17 d'abril de 2012. http://articles.latimes.com/2012/apr/17/nation/la-na-pulitzers-20120417. Consultáu el 12 d'ochobre de 2014. 
  2. 2,0 2,1 The New York Times (Apple, R.W) (1996). «The Pentagon Papers» (inglés). Consultáu'l 19 de mayu de 2014.
  3. (n'inglés) «Jill Abramson's achievement is historic but Times can't stay stuck in past». The Guardian (6 de xunu de 2011). Consultáu'l 6 de xunu de 2011.
  4. Surveillance Llistáu d'artículu sobre vixilancia global del NYT. New York Times. 20 de mayu de 2014. http://query.nytimes.com/search/sitesearch/?action=click&region=Masthead&pgtype=Homepage&module=SearchSubmit&contentCollection=Homepage&t=qry647#/Global Surveillance. Consultáu el 19 de mayu de 2014. 
  5. Russell Adams (26 de marzu de 2009). «El New York Times va amenorgar en 5% el sueldu de los sos emplegaos. Washington Post ufierta paquetes de retiru». The Wall Street Journal. Consultáu'l 31 de marzu de 2009.
  6. Díaz (20 de setiembre de 2013). «La carrera espacial: ente la llerza nuclear y la conquista del cosmos». El Mundu. http://www.elmundo.es/elmundo/2013/09/19/ciencia/1379585080.html. Consultáu el 15 de xunetu de 2016. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]



The New York Times