Xurde II de Gran Bretaña

De Wikipedia
Xurde II de Gran Bretaña
príncipe eleutor Eleutoráu de Brunswick-Luneburgu, Sacru Imperiu Romanu Xermánicu

22 xunu 1727 - 25 ochobre 1760
Xurde I de Gran Bretaña - Jorge III del Reino Unido (es) Traducir
Duque de Brunswick-Luneburgo (es) Traducir

22 xunu 1727 - 25 ochobre 1760
Xurde I de Gran Bretaña - Jorge III del Reino Unido (es) Traducir
monarca de Gran Bretaña (es) Traducir

11 xunu 1727 (Xulianu) - 25 ochobre 1760
Xurde I de Gran Bretaña - Jorge III del Reino Unido (es) Traducir
Monarca de Irlanda (es) Traducir

11 xunu 1727 (Xulianu) - 25 ochobre 1760
Xurde I de Gran Bretaña - Jorge III del Reino Unido (es) Traducir
Ducáu de Cambridge

9 payares 1706 (Xulianu) - 11 xunu 1727 (Xulianu)
Vida
Nacimientu Hannover10 de payares de 1683[1]
Nacionalidá Reinu de Gran Bretaña [2]
Llingua materna alemán
Muerte Londres25 d'ochobre de 1760[3] (76 años)
Sepultura Abadía de Westminster
Causa de la muerte diseición aórtica
Familia
Padre Xurde I de Gran Bretaña
Madre Sofía Dorotea de Brunswick-Luneburgu
Casáu con Carolina de Brandeburgu-Ansbach (1705 – 1737)[4]
Pareyes Amalie von Wallmoden, Countess of Yarmouth (es) Traducir
Fíos/es
Hermanos/es
Familia
Pueblu Casa de Hannover
Estudios
Llingües falaes inglés[6]
alemán
Oficiu monarcaaristócrata
Premios
Miembru de Royal Society
Creencies
Relixón Luteranismu
Cambiar los datos en Wikidata
Retrato de Xurde como'l Príncipe de Gales, por Godfrey Kneller.

Xurde II de Gran Bretaña y Hannover (n'alemán: Georg Augustus von Hannover) (9 de payares de 168325 d'ochobre de 1760) foi rei de Gran Bretaña y d'Irlanda, duque de Brunswick-Luneburgu (n'Hannover), Príncipe eleutor del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu dende'l 11 de xunu de 1727 hasta la so muerte y duque de Bremen y príncipe de Verden (1727-60). Foi'l segundu soberanu de la Casa de Hannover y l'últimu monarca británicu que dirixó personalmente les sos tropes nuna batalla (en Dettingen en 1743). Coles mesmes, foi'l postreru soberanu inglés en nacer fora de Gran Bretaña.

Xurde II foi famosu polos sos múltiples conflictos col so padre y darréu col so fíu (daqué bien común ente los soberanos de la casa de Hannover). Les sos rellaciones cola so muyer fueron enforma meyores, magar les numberoses amantes que tuvo. Xurde II exerció poco control sobre la política mientres el principiu del so reináu, el gobiernu taba dirixíu pol primer ministru, Robert Walpole.

Primeros años de vida[editar | editar la fonte]

Xurde Augustu nació nel Schloss Herrenhausen, en Hannover, el 30 d'ochobre de 1683, siendo'l primoxénitu y únicu varón de los dos fíos del duque Xurde Luis de Brunswick-Luneburgu (futuru rei Xurde I de Gran Bretaña) y de Sofía Dorotea de Brunswick-Luneburgu. L'acusación d'adulteriu fecha a la so madre —que nunca pudo ser comprobada, a diferencia de la del so padre— provocó'l divorciu de los sos proxenitores en 1694; Sofía foi encarcelada nel castiellu de Ahlden y nunca volvió ver a los sos fíos. Esti fechu traería series repercusiones nes rellaciones ente padre y fíu, pos Xurde nunca perdonó al so padre habelo separáu de la so madre.

Cuando Xurde Luis llogró'l ducáu de Brunswick-Luneburgu y el títulu d'Eleutor de Hannover en 1698, el nuevu príncipe Xurde convertir nel presuntu herederu del so padre.

Matrimoniu y fíos[editar | editar la fonte]

El 22 d'agostu de 1705, Xurde casóse cola margravina Carolina de Brandeburgo-Ansbach nel Schloss Herrenhausen. D'esti matrimoniu nacieron 9 fíos:

  • Un fíu (n. y m. en Londres en payares de 1716).

Foi padre d'un fíu illexítimu con: Amelia Sofía de Wendt (1710 – Hannover, 20 d'ochobre de 1765), nomada condesa de Yarmouth: Johann Luis (Hannover, 22 d'abril de 1736 – Hannover, 10 d'ochobre de 1811), nomáu conde de Wallmoden-Gimborn, siendo conocíu con esti títulu; casáu primeru con Charlotte de Wangenheim y depués con Louise Christiane de Lichtenstein.

Acta d'Establecimientu[editar | editar la fonte]

El Acta d'Establecimientu (1701) axustó que la corona británica pasaría a la güela de Xurde Augusto, la eleutora Sofía de Hannover, si l'entós monarca reinante, Guillermo III, y la so cuñada, la princesa Ana, morrieren ensin descendencia. So los términos d'esta Acta, Xurde Augusto foi naturalizáu inglés en 1705. Ana, que xubiera al tronu inglés en 1702, almitir na Orde de la Jarretera en 1706. Amás, nomar duque de Cambridge, y más tarde esi mesmu añu, conde de Milford Haven, vizconde de Northallerton y barón de Tewkesbury.

Media corona de Xurde II, 1746. La inscripción reza GEORGIUS II DEI GRATIA (Xurde II pola gracia de Dios). Debaxo de la cabeza del rei apaez la pallabra LIMA, p'amosar que la moneda acuñar con plata prindada d'una flota española que salía de Lima, Perú.

La reina Ana morrió'l 1 d'agostu de 1714, pocu dempués del fallecimientu de la eleutora Sofía (8 de xunu de 1714). Poro, el fíu de Sofía, Xurde Luis, heredó'l tronu y foi coronáu como rey Xurde I. El fíu de Xurde I, el príncipe Xurde Augusto, conviértese automáticamente en duque de Cornualles, duque de Rothesay y conde de Carrick. El so padre nomar príncipe de Gales y conde de Chester el 27 de setiembre de 1714.

El príncipe de Gales siguía teniendo una rellación desaxeradamente difícil col so padre. Cuando la princesa de Gales dio a lluz al so sestu fíu, el príncipe Xurde Guillermo, en 1717, sobrevieno un tarrecible pleitu familiar: el príncipe de Gales aportunó en que'l duque de Newcastle (a quien el rei repunaba) fuera'l padrín de bautizu del so fíu, ente que'l rei escoyera como padrín al so hermanu, el duque de York y d'Albany. Cuando'l príncipe faltó en públicu al so padre, poner temporalmente so custodia. Depués, el rei espulsó al so fíu del palaciu de St. James, la residencia real, y escluyir de toles ceremonies públiques.

El príncipe de Gales utilizó tolos sos medios p'afalar la oposición a la política de Xurde I. La so residencia en Londres, Leicester House, convertir nun llugar de xunta pa los opositores del so padre, incluyendo sir Robert Walpole y Carlos Townshend, 2º vizconde Townshend. En 1720, Walpole animó a Xurde I y al so fíu a que se reconciliaren. Nesi mesmu añu, Walpole vuelve a los sos cargos políticos, de los cualos fuera escluyíu en 1717.

En 1721, el desastre económicu de la Burbuya del Mar del Sur dexó que sir Robert Walpole xubiera al pináculo del poder. Walpole y los Whigs yeren dominantes na política, porque Xurde tarrecía que los Tories nun sofitaren la socesión dispuesta na Acta d'Establecimientu. El poder de los Whigs yera tan grande que los Tories nun llograríen de nuevu'l poder hasta pasaos 50 años. Sir Robert Walpole controló'l gobiernu británicu pero, al ponese de llau del rei, perdió'l favor del príncipe de Gales.

El reináu[editar | editar la fonte]

Retrato de Xurde II, por Thomas Worlidge

Xurde II aportó al tronu a la muerte del so padre, el 11 de xunu de 1727, pero los conflictos familiares siguieron, agora ente él y el so fíu Federico Luis, príncipe de Gales. Al paecer, el rei entamaría unviar al so fíu a un exiliu nes colonies britániques, pero finalmente arrenunció d'esta idea. Xurde foi coronáu na abadía de Westminster el 4 d'ochobre. Encargaron al compositor Händel escribir cuatro himnos nuevos pa la coronación; unu d'ellos, Zadok el Sacerdote, cantóse en cada coronación dende entós.

Esperábase que Xurde despidiría a Sir Robert Walpole en cuanto llegara al tronu, pos-y traicionara al formar parte del gobiernu del so padre. Coles mesmes, creyer con toa certidume que Walpole sería sustituyíu por Sir Spencer Compton; Xurde solicitó a Compton —non a Walpole— qu'escribiera'l so primer discursu como soberanu. Compton, sicasí, solicitó a Walpole ayuda pa dicha xera, dexando con ello que la esposa de Xurde, la reina Carolina —una encesa partidaria de sir Robert Walpole— declarara que Compton yera un incompetente. Xurde camudó de paecer y, acordies cola idea de la so esposa, caltuvo a Sir Robert Walpole como Primer Ministru. Walpole ganó amodo'l favor real, asegurando una arrogante Llista Civil de 800 000 llibres pal monarca.

Tamién persuadió a munchos políticos Tories d'aceptar la socesión axustada na Acta d'Establecimientu como válida. Estimosu, Xurde II ayudó a Sir Robert Walpole a llograr una fuerte mayoría parllamentaria creando dellos pares (que se sentaríen na Cámara de los Lores) ente los Whigs.

La posición de Sir Robert Walpole foi segura mientres vivió la reina Carolina. Yera l'amu de la política interna y exerció un ciertu control sobre la política estranxera de Xurde II. Ente que Xurde taba provecíu por una guerra n'Europa, Walpole yera más cautelosu. Asina, en 1729, animó a Xurde II que roblara un tratáu de paz con España.

Problemes familiares[editar | editar la fonte]

La rellación de Xurde col príncipe de Gales empioró mientres la década de 1730. Cuando Federico Luis casóse con Augusta de Saxonia-Gotha, españa la guerra abierta; Xurde II destiérra-y, cola so familia, de la corte real en 1737. Dempués de perder al so fíu, Xurde tamién perdió a la so esposa, que morrió'l 20 de payares de 1737. Cuando ella pidiólu que volviera casase, él díxo-y 039;'Non, j'aurai des maitresses!» (n'español: «¡Non, voi tener amigos!»).

Federico, Príncipe de Gales, por Jacopo Amigoni, 1735.

Guerres, 1739-1748[editar | editar la fonte]

En contra del conseyu de Walpole, Xurde II embarcar nuna nueva guerra con España en 1739 (la Guerra del Asientu). En dichu conflictu produciría la mayor derrota nuna aición naval británica, na que foi la mayor operación anfibia que vería la Hestoria hasta'l desembarcu de Normandía sieglos más tarde: la humillante derrota del almirante Sir Edward Vernon, nel sitiu de Cartagena de Indias. Esti importante acontecimientu apenes foi sopelexáu dada la orde del Rei prohibiendo a los sos cronistes faer mención dalguna de tal sucesu.

N'Europa desamarra la guerra tres la muerte del emperador Carlos VI en 1740. Apostábase'l derechu de la so fía, María Teresa, a asocede-y nos sos dominios austriacos. La guerra de Xurde II con España convirtióse rápido en parte de la Guerra de Socesión Austriaca.

A Sir Robert Walpole foi-y imposible evitar un importante conflictu européu. Él tamién tuvo que faer frente a la oposición de dellos políticos, encabezaos por John Carteret, 2º barón Carteret (depués 2º conde Granville). Acusáu de manipoliar les eleiciones parllamentaries, Walpole retirar en 1742 dempués de venti años nel so cargu. Sustituyólu Spencer Compton, 1er conde de Wilmington, que fuera escoyíu por Xurde II, tres la so coronación, pal cargu de Primer Ministru, y que nun pudo llograr entós dichu puestu por cuenta de les maniobres de la reina Carolina. Lord Wilmington, sicasí, yera namái una figura decorativa; el poder taba en realidá nes manes de Lord Carteret. Cuando Lord Wilmington morrió en 1743, Henry Pelham tomó'l so llugar.

La facción favorable a la guerra, liderada por Lord Carteret, tarrecía que si María Teresa nun llegaba al tronu austriacu, el poder de Francia n'Europa aumentaría notablemente. Xurde II aportó a unviar tropes a Europa, aparentemente p'ayudar a María Teresa, pero en realidá pa evitar que les tropes enemigues colaren sobre Hannover. L'exércitu británicu nun lluchara nuna guerra europea importante dende faía casi venti años, mientres los cualos el gobiernu desdexara gravemente'l so caltenimientu. Sicasí, Xurde II unvió entusiasmáu les sos tropes a Europa y acompañar personalmente, conduciéndoles na batalla de Dettingen en 1743, siendo l'últimu monarca británicu en mandar a les sos tropes en batalla. L'exércitu taba al mandu direutu del so fíu predilectu, el príncipe Guillermo Augusto, duque de Cumberland. La guerra nun foi bien recibida pol pueblu británicu, que pensaba que Xurde II y Lord Carteret perxudicaben los intereses británicos en favor de los Hannover.

Mentanto, los opositores franceses de Xurde II entamaron una nueva rebelión jacobita mientres la Guerra de Socesión Austriaca. El fíu de Jacobo II, Jacobo Francisco Estuardo (el "Viejo Pretendiente") llevara a cabo dos rebeliones anteriores: la rebelión de 1715 ("los Quince"), dempués de la cual fuxó a Francia, y la rebelión de 1719 ("los Diecinueve") que foi tan débil que aportó a absurda. El fíu del Viejo Pretendiente, Carlos Eduardo Estuardo ("xentil Príncipe Carlos"), sicasí, dirixó una rebelión muncho más importante en favor del so padre en 1745. Los "Cuarenta y cinco", como foi conocida, tuvo a puntu de destronar a Xurde II.

El príncipe Carlos desembarcó n'Escocia en xunetu de 1745. Munchos escoceses yeren lleales a la so causa; llogró ganar a les fuercies britániques en setiembre. Entós trató d'entrar n'Inglaterra, onde inclusive los católicos paecíen contrarios a la invasión. El rei Lluis XV de Francia, que prometiera unviar 12.000 soldaos p'ayudar a la rebelión, nunca lo fixo. Un exércitu británicu al mandu del duque de Cumberland, mentanto, obligó a los jacobitas a recular a Escocia. El 16 d'abril de 1746 Carlos enfrentar al duque de Cumberland na batalla de Culloden, la última batalla que se llibraría en suelu británicu. Les menguaes tropes jacobitas fueron ganaes polos británicu. El príncipe Carlos escapó a Francia, pero munchos de los sos partidarios escoceses fueron prindaos y executaos. El movimientu jacobita foi ganáu definitivamente; nun se fixo nenguna otra tentativa seria de restauración de la casa Estuardo.

Mientres esto asocedía n'Escocia, siguía la Guerra de Socesión Austriaca. Roblóse la paz en 1748, reconociéndose como emperatriz a María Teresa, que más tarde rompió l'alianza con Gran Bretaña, xulgándola pocu fiable.

Últimos años de vida[editar | editar la fonte]

Dende entós y hasta la so muerte, Xurde II nun tomó nengún interés activu en política o en guerres. Mientres los sos últimos años taba poniéndose en marcha la Revolución industrial, ente que la población crecía rápido. La dominación británica na India aumentó coles victories de Robert Clive nes batalles d'Arcot y la batalla de Plassey.

Hasta 1752, en Gran Bretaña rexía'l Calendariu Xulianu, pero nesi añu adoptó por fin el calendariu gregorianu. El cambéu de calendariu riquió la omisión de 11 díes; el 2 de setiembre foi siguíu pol 14 de setiembre. Amás, el 1 de xineru convertir nel principiu oficial del Añu Nuevu, en llugar del 25 de marzu. El 1 de xineru úsase oficialmente dende entós como empiezu del Añu Nuevu, pero'l 25 de marzu inda se caltuvo mientres bastante tiempu nel usu normal. Tamién, p'asegurar la consistencia al guardar los rexistros financieros, y pa prevenir que los pagos añales nun fallaren so la sida del cambéu del Calendariu Xulianu al Gregorianu, l'Añu Fiscal nun foi camudáu, cola resultancia de que, de magar, nel Reinu Xuníu l'añu fiscal empieza cada 6 d'abril.

El Primer Ministru de Xurde II, Henry Pelham, morrió en 1754, siendo asocedíu pol so hermanu Thomas Pelham-Abuelgues, 1er duque de Newcastle y depués por William Cavendish, 4º duque de Devonshire en 1756. Otru ministru notable foi William Pitt el Viejo. Pitt foi designáu Secretariu d'Estáu mientres l'alministración del duque de Devonshire, pero ganárase l'iñerizu del rei cuando, años antes, opunxérase a la participación británica na Guerra de Socesión Austriaca. La hostilidá fíxose evidente na crítica de Xurde II a los discursos de Pitt a principios de 1757. N'abril del mesmu añu, Xurde II despidió a Pitt, pero reponer nel so cargu más tarde. Coles mesmes, el duque de Newcastle volvió ocupar el cargu de Primer Ministru.

Como Secretariu d'Estáu pal Departamentu del Sur, William Pitt el Viejo dirixó la política mientres la Guerra de los Siete Años (que puede vese como una continuación de la Guerra de Socesión Austriaca). La emperatriz María Teresa fixo una alianza colos sos anteriores enemigos, Rusia y Francia, y volvióse enemiga de Gran Bretaña y de Hannover. Xurde II tarreció qu'esta nueva alianza invadiera Hannover; por ello, aliar con Prusia. Gran Bretaña, Hannover y Prusia viéronse frente a munches potencies europees, incluyendo Austria, Rusia, Francia, Suecia y Saxonia. La guerra treslladar d'Europa a Norteamérica (onde'l conflictu foi conocíu como la Guerra Franco-India) y a la India (onde foi llamada la Segunda Guerra Carnática).

Xurde II morrió nel palaciu de Kensington el 25 d'ochobre de 1760, a los 76 años d'edá —víctima d'una diseición aórtica mientres usaba'l so retrete—, siendo soterráu na abadía de Westminster.

Mandáu[editar | editar la fonte]

  • La Guerra de los Siete Años siguió dempués de la muerte de Xurde II. Ésta concluyó mientres el principiu del reináu de Xurde III y condució a importantes ganancies territoriales pa los británicos en Norteamérica y Asia. Sicasí, esti costosu conflictu tullió les finances reales. Los intentos británicos de cobrar impuestos a los americanos conduciríen a la Revolución americana. A Gran Bretaña, sicasí, foi-y muncho meyor na India. El Raj Británicu (tresferíu pola Compañía Británica de les Indies Orientales) aseguróse unos años dempués de la muerte de Xurde II.
  • El desinterés de Xurde II pol gobiernu británicu contribuyera a la decadencia del poder real. El so socesor, Xurde III, procuró invertir l'enclín, pero nun lu consiguió; asina, el poder de los ministros quedó bien asitiáu.
  • El cantar patrióticu God Save the King (Dios Salve al Rei) nació mientres el reináu de Xurde II. Piénsase que la primer interpretación pública del cantar —dacuando citáu como una adautación d'una pieza del compositor francés Jean-Baptiste Lully— asocedida mientres la rebelión de los "Cuarenta y cinco". Na referencia a la rebelión jacobita, añadióse un cuartu versu (qu'inclúi "Rebellious Scots to crush"), anque se canta raramente na actualidá. "Dios Salve al Rei" (o "Dios Salve a la Reina") ye anguaño l'himnu nacional inoficial del Reinu Xuníu, unu de los dos himnos nacionales de Nueva Zelanda (xunto con "Dios Defenda Nueva Zelanda") y l'himnu real d'Australia y Canadá.



Predecesor:
Xurde I
Rei de Gran Bretaña ya Irlanda
y eleutor de Hannover

1727 - 1760
Royal arms of George II
Socesor:
Xurde III

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6cr5v3d. Apaez como: George II of Great Britain. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. «LIBRIS» (18 setiembre 2012). Consultáu'l 24 agostu 2018.
  3. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 26 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  4. 4,0 4,1 4,2 Afirmao en: Kindred Britain.
  5. Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  6. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 5 marzu 2020.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]