Robert Walpole

De Wikipedia
Robert Walpole
Canciller de la Hacienda del Reino Unido (es) Traducir

4 abril 1721 (Xulianu) - 12 febreru 1742 (Xulianu)
John Pratt - Samuel Sandys, 1st Baron Sandys (es) Traducir
Líder de la Cámara de los Comunes (es) Traducir

4 abril 1721 - 6 febreru 1742 - Samuel Sandys, 1st Baron Sandys (es) Traducir
1. Primer Ministru del Reinu Xuníu

4 abril 1721 (Xulianu) - 11 febreru 1742
← ensin valor - Spencer Compton (es) Traducir
member of the 9th Parliament of Great Britain (en) Traducir


Eleiciones: 9.º Parlamento del Reino de Gran Bretaña (es) Traducir
member of the 8th Parliament of Great Britain (en) Traducir


Eleiciones: 8.º Parlamento del Reino de Gran Bretaña (es) Traducir
Member of the 1701 Parliament (en) Traducir


Distritu: Castle Rising (es) Traducir
Member of the 1701-02 Parliament (en) Traducir


Distritu: Castle Rising (es) Traducir
Member of the 1705-07 Parliament (en) Traducir


Distritu: King's Lynn (es) Traducir
Member of the 1702-05 Parliament (en) Traducir


Distritu: King's Lynn (es) Traducir
member of the 7th Parliament of Great Britain (en) Traducir


Eleiciones: 7.º Parlamento del Reino de Gran Bretaña (es) Traducir
member of the 6th Parliament of Great Britain (en) Traducir


Eleiciones: 6.º Parlamento del Reino de Gran Bretaña (es) Traducir
member of the 4th Parliament of Great Britain (en) Traducir


Eleiciones: 4.º Parlamento del Reino de Gran Bretaña (es) Traducir
miembru del Parllamentu d'Inglaterra


member of the 5th Parliament of Great Britain (en) Traducir


Eleiciones: 5.º Parlamento del Reino de Gran Bretaña (es) Traducir
member of the 1st Parliament of Great Britain (en) Traducir


Eleiciones: primer Parlamento del Reino de Gran Bretaña (es) Traducir
member of the 3rd Parliament of Great Britain (en) Traducir


Eleiciones: 3.º Parlamento del Reino de Gran Bretaña (es) Traducir
member of the 2nd Parliament of Great Britain (en) Traducir


Eleiciones: 2.º Parlamento del Reino de Gran Bretaña (es) Traducir
Miembru de la cámara de los Lords

Vida
Nacimientu Houghton (en) Traducir[1]26 d'agostu de 1676 (xul.)[2]
Nacionalidá Bandera de Inglaterra Reinu d'Inglaterra  (26 agostu 1676 (Xulianu) -  30 abril 1707 (Xulianu))
Reinu de Gran Bretaña  (1r mayu 1707 (Xulianu) -  18 marzu 1745 (Xulianu))
Muerte St James's (es) Traducir18 de marzu de 1745 (xul.)[2] (68 años)
Sepultura St Martin at Tours' Church, Houghton (en) Traducir[3]
Familia
Padre Robert Walpole
Madre Mary Burwell
Casáu con Maria, Lady Walpole (es) Traducir [4]
Catherine, Lady Walpole (es) Traducir (1700 – )[4]
Fíos/es
Hermanos/es
Estudios
Estudios King's College (es) Traducir
Eton College (es) Traducir
Llingües falaes inglés[6]
Oficiu políticucoleicionista d'arte
Premios
Miembru de Consejo Privado del Reino Unido (es) Traducir
Creencies
Relixón Ilesia d'Inglaterra
Partíu políticu whig (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Robert Walpole, 1ᵉʳ conde d'Oxford, (Houghton, 1676 - † Londres, 1745) foi un destacáu políticu inglés, consideráu como'l primera primer ministru del Reinu Xuníu de la Gran Bretaña. Ocupó'l poder mientres casi 21 años, dende 1721 hasta 1742.

Biografía[editar | editar la fonte]

Robertsh Walpolesh naciósh en 1676 na localidash de Houghton, Inglaterra, nel senu d'una familia d'orixe noble. El so padre, tamién llamáu Robert Walpole, foi un políticu whig que representaba al conceyu de Castle Rising na Cámara de los Comunes. La so madre foi Mary Walpole (d'apellíu de soltera Burwell). Robert yera'l terceru de diecisiete fíos, ocho de los cualos morrieron mientres la infancia.

Educáu primeru n'Eton y depués en Cambridge, abandonó en 1698 los sos estudios arriendes de la muerte del so hermanu mayor, col enfotu de ayudar al so padre na alministración de les propiedaes familiares. Hasta'l momentu, y como fíu segundón, había estáu destináu a ser clérigu, pero la so situación camudó al convertise nel herederu del so padre. A partir d'esi momentu, y aguiyonáu pol so padre, empezaría a interesase pola política, na que taba destináu a asoceder al so padre como parllamentariu por Castle Rising.

Carrera política[editar | editar la fonte]

La carrera política de Walpole empezó en 1701, cuando ganó les eleiciones parllamentaries en Castle Rising, asocediendo nel so escañu al so propiu padre, que morriera tres meses enantes. Llueu demostró una gran ambición. En 1702 dexó'l so escañu por Castle Rising y presentóse y ganó les eleiciones parllamentaries por King's Lynn, una llocalidá d'abondo más importancia qu'había d'apurri-y mayor influencia nel Parllamentu británicu.

Al igual que'l so padre, Walpole foi dende'l principiu un celosu miembru del partíu whig, qu'entós daquella, y gracies a los ésitos de la Revolución Gloriosa, apoderaba la política británica n'oposición al más conservador partíu tory. llabrándose una esitosa carrera en Londres, en 1705 Walpole foi nomáu miembru del Conseyu del Almirantazgo, cuerpu encargáu d'alministrar la marina inglesa. Esi nomamientu llanzó la so carrera, pos les sos habilidaes como alministrador y organizador puestu fueron percibíes, y en 1708 Lord Godolphin, por aquél entós el líder informal del gobiernu de la reina Ana, nomar Secretariu de Guerra. Dende esti puestu sirvió como asesor y conseyeru del Duque de Marlborough, comandante en xefe de les fuercies britániques na Guerra de Socesión española que venía desenvolviéndose dende 1700. La so cercanía a Marlborough, figura dominante nel panorama políticu inglés por cuenta de la íntima amistá de la esposa d'ésti cola reina Ana, llueu convertiría a Walpole n'unu de los principales miembros del gabinete británicu.

En 1710, Lord Godolphin y bona parte del partíu whig primieron a la xusticia británica por que'l ministru protestante Henry Sacheverell, que predicaba sermones marcadamente contrarios al partíu whig, fora deteníu y xulgáu. El xuiciu foi tremendamente impopular, causando inclusive una revuelta popular, y acabó refundiando del poder al partíu whig y a Marlborough nes eleiciones de 1710. El nuevu gobiernu, lideráu pol tory Robert Harley, cesó a Walpole, a quien sicasí se-y dexó siguir hasta 1711 como Tesoreru de la Marina, cargu qu'ocupaba de manera informal dende 1708. Ello ye que Harley intentó ganase pa sigo a Walpole, convidándolo a entrar nel partíu tory, daqué que Walpole refugó de manera bien vehemente, al convertise na bestia negra del partíu tory na Cámara de los Comunes.

Los tory nun tardaron en vengase, promoviendo en 1712 la reprobación formal de Walpole como parllamentariu, alegando supuestos cargos de corrupción. La maniobra tuvo ésitu, porque Walpole foi espulsáu del so escañu na Cámara de los Comunes y xulgáu pola Cámara de los Lores, que, formada na so mayor parte por torys allegaos al gobiernu, condergar a seis meses de prisión na Torre de Londres. Vistu como una víctima política nun xuiciu inxustu, Walpole sería re-escoyíu como parllamentariu por King's Lynn en 1713. Por cuenta de dichu l'asuntu, Walpole desenvolvería una fonda perceguera escontra Lord Bolingbroke y el mesmu Robert Harley, artífices de la so condena.

En 1714 morrió la reina Ana, y foi asocedida por un primu alloñáu so, Xurde I, príncipe eleutor de Hannover. Xurde I resabiaba de los tory, en quien vía un opositores al so propiu derechu al tronu (tradicionalmente, los tory enmarcárense a favor de la causa de la casa Estuardo). Al llegar al tronu, cesó al gobiernu tory y decantóse de manera bastante esplícita por un gobiernu whig, siendo éstos los qu'habíen promovíu la so causa al tronu. Asina, en 1714 Robert Walpole, como miembru prominente del partíu whig, foi nomáu Conseyeru Priváu del Rei y Pensionario del Exércitu, cargu dende'l que s'alministraba les finances del exércitu inglés. Igualmente, foi nomáu miembru d'un comité secretu qu'investigó los actos del gabinete tory anterior, un actu de vengación política dende'l que Walpole exerció la suya mesma al llograr que Robert Harley fuera espulsáu de los Comunes, y que Lord Bolingbroke fuera refiertáu pola cámara.

Lord Halifax, qu'actuara como líder del gabinete, morrió en 1715, y Walpole, reconocíu como'l principal miembru del partíu whig, foi xubíu a los cargos fundamentales de Primer Lord de l'Ayalga y Canciller de Facienda. Dende estos cargos promovió una serie de reformes mercantilistes, como la creación d'un fondu de garantía al envís d'amenorgar la delda pública. Sicasí, el nuevu gabinete cayería llueu por cuenta de los resfregones internos ente'l so líder, Lord Townsend, sofitáu por Walpole, y otros de los sos miembros, principalmente James Stanhope y Lord Sunderland. Mientres Walpole y Townsend víen como'l Rei anteponía los intereses de la casa de Hannover a los d'Inglaterra, Stanhope y Sunderland yeren firmes partidarios de la política pro-hannoveriana. Stanhope y Sunderland supieron ganase'l favor del Rei al promover el daquella prometedor negociu de la Compañía de los Mares del Sur. Lord Townsend cayó en desgracia, y Walpole, debilitáu por ello, dimitió n'abril de 1717.

Al tiempu, por motivos igualmente políticos, el mesmu rei tuviera severes diferencies col so fíu, el Príncipe de Gales, y ésti empezó a arrexuntar a una camarilla de políticos whig contrarios a la política del gabinete Stanhope, ente los que s'atopaba Walpole, quien trabaría amistá col futuru Xurde II. Sicasí, el descontentu popular cola política hannoveriana del gobiernu fizo que, ante la posibilidá de perder les eleiciones, Stanhope y Sunderland tuvieren que reconciliase colos sos opositores whig, y nomaron a Walpole Presidente del Conseyu Real, cargu que supunxo la so vuelta de nuevu al gobiernu, en contra de los deseos del Príncipe de Gales, qu'entá refalgaba al gabinete del so padre.

Ascensu al poder[editar | editar la fonte]

Poco dempués de volver al gobiernu, el Reinu de Gran Bretaña viose solmenáu por una fonda crisis económica surdida arriendes de la quiebra de la Banca Law (1720) en Francia y del españíu de la Burbuya de los mares del Sur na mesma Inglaterra.

La Compañía de los mares del Sur fuera fundada por Robert Harley y el partíu tory como preséu políticu bajor el so control col que poder exercer un firme control económicu sobre les finances públiques ingleses. Por aquél entós, el Bancu d'Inglaterra, fundáu en 1694, taba baxu control whig, y ante l'ascensu de los tories de Harley al poder opunxérase a financiar cualquier midida monetaria espansiva destinada a financiar les actividaes del gobiernu tory. En respuesta, Robert Harley y los tories crearon la Compañía de los mares del Sur. En principiu, la Compañía tenía por oxetu xestionar el asientu comercial que'l Reinu Xuníu ganara d'España arriendes de la Paz de Utrecth, en virtú del cual el Reinu Xuníu adquiriera ciertos derechos comerciales coles colonies españoles n'América del Sur. En realidá, la Compañía tenía por oxetu la xestión de la delda pública británica.

Ante los inmeyorables tipos d'interés qu'empezó a ufiertar p'asitiar la delda pública británica, y por cuenta de les escelentes y esaxeraes perspectives del apocayá abiertu comerciu coles colonies españoles, les aiciones de la compañía sufrieron una espiral especulativa que se vio primeramente atayada cuando, en 1718, Felipe V revisó los privilexos comerciales d'Inglaterra nes colonies españoles, llindándolos grandemente. Aun así, la xestión de la delda pública dexó a la Compañía caltenese a flote, y siguir con ésitu les sos actividaes.

En 1714 la Compañía quedó en manes del gobiernu whig del que Walpole formaba parte, y foi afitada por Stanhope y Sunderland como un preséu de xestión de la delda pública. La paz de Utrectch amenorgara'l gastu públicu considerablemente, colo que les finances públiques ingleses taben lo suficientemente fortalecíes como pa faer la inversión en delda de la Compañía lo suficientemente curiosa. Arriendes de les esaxeraes proyeiciones de beneficios, la desinformación y práutiques empresariales rayando la estafa, munchos pequeños inversores empezaron a asitiar los sos activos líquidos en delda de la compañía, y el valor de los bonos y aiciones de la mesma disparóse: de 180 llibres per aición en xineru de 1720 pasar a 1000 llibres per aición n'agostu de 1720. Sicasí, los desequilibrios ente'l valor nominal y el cotizáu de los bonos yera inmensu, y, aguiyonáu poles noticies de la quiebra de la Banca Law en Francia, llueu empezó a abarruntase que la Compañía, que dende 1718 apenes podía dedicase al comerciu col Caribe, nun disponía de ferramientes pa faer efectivu'l nominal de les aiciones. Esto produció un ábanu d'inversores que, dende agostu de 1720, solicitaron recuperar los sos depósitos na Compañía, produciendo la bancarrota de la mesma, ensin lliquidez p'atender los requerimientos, y l'esbarrumbe de les sos aiciones en bolsa, que p'avientu de 1720 volvíen valir 100 llibres per aición.

L'españíu de la burbuya arruinó a un gran númberu d'inversores, y creóse una comisión parllamentaria pa investigar l'escándalu. Arriendes de la mesma, afayóse un entrevesgáu marayu de corruptelas nes que taben implicaos bona parte de los miembros del gabinete, ente ellos los mesmos Stanhope y Sunderland. La muerte del segundu en 1721 y la forzada dimisión del primeru dexaron a Walpole como la principal figura del gabinete, de manera que n'abril de 1721 foi nomáu Primer Lord de l'Ayalga, Canciller del Exchequer y Líder de la Cámara de los Comunes. A partir d'esti momentu y hasta 1742, Walpole actuaría como primer ministru de facto del Reinu Xuníu. Cabo señalar, sicasí, que dichu cargu, el de primer ministru, nun esistía de manera oficial nel Reinu Xuníu; ello ye que'l títulu oficial del primer ministru británicu siempres foi'l de Primer Lord de l'Ayalga, en virtú de la tradición empecipiada por Robert Walpole, qu'ocupó esi cargu mientres tol so mandatu, y polo que ye reconocíu como'l primera primer ministru británicu.

L'aición política de Walpole encaró dende'l primer momentu la crisis económica, rescatando a la Compañia de los mares de Sur por aciu la inyeición de dineru público y el so posterior esmembramientu en dos compañíes de xestión de delda, el Bancu d'Inglaterra y la Compañía Británica de les Indies Orientales, y tratando de desaniciar la crisis de lliquidez del sistema económicu británicu, que se resintiera por cuenta de la quiebra de la Banca Law de Francia. Tres el so ésitu nesa aición, Walpole consiguió ganase'l sofitu de bona parte del partíu whig. Paralelamente, desenvolvió una política d'aliances coles potencies protestantes. El descubrimientu d'una combalechadura jacobita en 1721 ayudó a reforzar la so posición, de la que la mesma ascendencia de Walpole sobre'l Rei llograba qu'ésti se fora desabriendo cada vegada más de los llabores de gobiernu, debilitando asina'l papel del monarca, que delegaría toa'l llabor de gobiernu en Walpole.

En 1727, cola muerte de Xurde I, la posición de Walpole nel gobiernu paeció taramellase, al xubir al tronu'l so antiguu enemigu Xurde II. Sicasí, aconseyáu pola reina Carolina, amiga de Walpole, Xurde II decidió caltener al mesmu nel cargu. Dende 1727, la política esterior de Walpole foi empobinándose cada vegada más escontra un entendimientu con Austria, potencia católica qu'acuartaba les enganíes expansionistas de Prusia. En 1731, pa roblar l'acercamientu, Walpole unvió a Lord Chesterfield, pariente del so antiguu rival Stanhope, a Viena col enfotu de axustar una alianza con Austria. Esto provocó un enfrentamientu con Lord Townsend, quien nun vía con bonos güeyos una alianza con una potencia católica. Sicasí, l'ésitu de Chesterfield, que se tradució na firma del Tratáu de Viena en 1731, movió políticamente a Townsend, dexando a Walpole totalmente al cargu de la faición whig del gobiernu.

La influencia de Walpole nun dexó de crecer. Facer con una sólida mayoría de siguidores nel Parllamentu, y mientres la década de los trenta exerció un ferrial control sobre la vida política inglesa. Ello, xunto cola so escandalosa vida privada, valió-y ser oxetu de viscerales crítiques, que s'afiguraron nos escritos y obres de teatru satíriques de lliteratos como John Gay, Jonathan Swift, Alexander Pope, Samuel Johnson y Henry Fielding. Les obres teatrales d'esti postreru, nes que los ataques contra Walpole nun dexaben de crecer, fixeron qu'ésti promoviera nel parllamentu una de les sos lleis más célebres, la Theatrical Licensing Act de 1737, qu'establecía una censura previa de les obres a ser representaes en teatros. Esto acabó de facto coles crítiques abiertes contra Walpole, pero non yá nun les acuartó, sinón que les avivó. Llueu Walpole pasaría a ser vistu como un dictador y un tiranu.

Cayida[editar | editar la fonte]

En 1737, cola muerte de la reina Carolina de Brandeburgu-Ansbach, la posición de Walpole empezó a debilitase. Foliáu pol exerciciu del poder y l'impopularidá de delles de les sos polítiques, una creciente oposición whig, encabezada por George Grenville y William Pitt (el Viejo) empezó a atopase na camarilla del príncipe de Gales, y Walpole empezó a ser atacáu nel Parllamentu.

Como manera de rellanzar el so lideralgu, Walpole empecipió, al paecer a remolera, la llamada Guerra del Asientu contra España. Asocedía que, en virtú de los alcuerdos surdíos de la Paz d'Utrecht, Inglaterra adquiriera derechos de comerciu nes colonies españoles d'América. Dichos derechos, consideraos abusivos y non venceyantes (axustar Francia) fueren revocaos por Felipe V en 1718, empecipiándose ente dambos países una serie de disputes comerciales que remataron cuando Robert Jenkins, un contrabandista y corsariu inglés, declaró ante'l Parllamentu qu'un inspector d'aduanes español cortára-y la oreya mientres una inspeición. El Parllamentu declaró la guerra, y urdióse una de les espediciones militares más desastroses de la hestoria: el sitiu de Cartagena de Indias (1741). En 1742, fletando una armada de 183 navíos, Inglaterra unvió un contingente armáu d'unos 30.000 homes a tomar Cartagena de Indias. Anque la ciudá taba protexida por pocu más de 4.000 homes (encabezaos por Blas de Lezo) y 6 navíos, los ingleses, pésimamente empobinaos por Edward Vernon, fueron humillantemente derrotaos, sufriendo unes 18.000 baxes. Magar España fracasó nel so intentu d'invadir la colonia inglesa de Georgia, Walpole, que vendiera la espedición como daqué seguro, nun pudo caltenese nel poder: en tapando la derrota prohibiendo toa publicación de la mesma, l'asuntu salió aun así a la lluz, y en 1742 perdió les eleiciones parllamentaries, arriendes de la cual presentóse una moción de censura na so contra nel Parllamentu (naquél entós, el gobiernu nomar el Rei, non el Parllamentu). Walpole tuvo que dimitir, anque foi compensáu pol Rei, que lo nomó Conde de Orford y miembru de la Cámara de los Lores.

La marcha de Walpole supunxo'l fin de l'alianza estratéxica con Austria, daqué que coincidió cola muerte del emperador Carlos ensin descendencia masculina, lo que foi aprovecháu por Prusia pa invadir la Silesia col sofitu de Baviera, lo que espoleó l'entamu de la llamada Guerra de Socesión Austriaca. El nuevu gabinete inglés, encabezáu por Lord Wilmington, nun supo reaccionar ante los nuevos acontecimientos y cayó en 1743; los partidarios de Walpole creyeron qu'ésti resurdiría como líder del gobiernu. Sicasí, faltu de sofitos serios nel senu de los whig, y ante la creciente influencia del partíu tory, Walpole hubo de resignase y retiróse definitivamente de la vida pública. Anque siguió exerciendo cierta influencia política, nun volvió apaecer pol Parllamentu, finando en Londres, a la edá de 69 años, en 1745.

Vida privada[editar | editar la fonte]

Robert Walpole.

El 30 de xunetu de 1700 cásase con Catherine Walpole Shorter (muerta'l 20 d'agostu de 1737), con quien tuvo dos fíos y cuatro fíos:

Dempués de que morriera Lady Walpole, Walpole cásase col so amante, Mary Skerritt, el 3 de marzu de 1738. Primeramente, y p'escándalu de l'alta sociedá, vivieren abiertamente xuntos en Richmond, Houghton Hall, y en Londres haber vistu xuntos dende siquier 1724. Amás, yera públicu qu'ella -y dio una fía illexítima, a quien Walpole finalmente anobleció, aprovechando la so influencia como primer ministru, col títulu de lady Mary Walpole -que se casó'l coronel Charles Churchill de Chalfont (1720-1812), sobrín-nietu del 1ᵉʳ Duque de Marlborough. La segunda Lady Walpole morrió d'un albuertu involuntariu 3 meses dempués del matrimoniu. Aquel día, Lady Walpole yá fuera oxetu de la burlla y l'escarniu públicu; en 1728 el dramaturgu John Gay retrató a la pareya como Macheath y Polly en La ópera del méndigu.


Predecesor:
puestu creáu
Primer ministru de Gran Bretaña
1721 a 1742
Socesor:
Spencer Compton

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. URL de la referencia: http://www.robinsonlibrary.com/history/britain/england/1714/walpole.htm.
  2. 2,0 2,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. Afirmao en: Find a Grave. Llingua de la obra o nome: inglés.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 4,5 4,6 4,7 Afirmao en: Kindred Britain.
  5. 5,0 5,1 5,2 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  6. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]