María Teresa d'Austria

De Wikipedia
María Teresa d'Austria
Consorte de Francia (es) Traducir

Vida
Nacimientu Madrid10 de setiembre de 1638[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
España
Reinu de Portugal
Muerte Versalles[2]30 de xunetu de 1683[1] (44 años)
Sepultura basílica de Saint-Denis (es) Traducir
Causa de la muerte sepsis (es) Traducir
Familia
Padre Felipe IV d'España
Madre Sabela de Borbón
Casada con Lluis XIV de Francia (1660 – 1683)[3]
Fíos/es
Hermanos/es
Familia
Pueblu Casa d'Austria n'España
Casa de Borbón
Estudios
Llingües falaes castellanu
francés
Oficiu rexenta
Premios
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

María Teresa d'Austria, (en francés: Marie-Thérèse d'Autriche) (10 de setiembre de 1638-30 de xunetu de 1683), infanta d'España y de Portugal, archiduquesa d'Austria y, al casase con Lluis XIV, reina consorte de Francia y de Navarra dende 1660 hasta la so muerte.

Biografía[editar | editar la fonte]

Fía del rei Felipe IV d'España y de la so primer esposa la princesa Isabel de Francia, yera per parte de madre, la nieta del rei Enrique IV de Francia y de la mesma hermana del rei Carlos II d'España.

Matrimoniu[editar | editar la fonte]

El 9 de xunu de 1660 casóse con Lluis XIV de Francia, el llamáu Rei Sol, primu-hermanu so per doble llinia, tantu per parte de padre como de madre. La so entrega como prometida del rei formalizar en Irún (Islla de los Faisanes), nun actu que la so preparación cuntó cola participación de Velázquez.

La boda col Rei Sol nun torgar que Francia atacara a España en Flandes mientres la Guerra de Devolución, nin nel Caribe, sofitando a los pirates (filibusteros y bucaneros) dende la Islla de la Tortúa (base francesa pirata, onde s'abastecíen de pólvora, municiones,...), llegando a atacar la parte occidental de La Española en manes franceses (Haití), con sofitu oficial hasta 1665, que foi restablecíu darréu.

Monograma.

La reina María Teresa llevó una vida d'aislamientu y de murnia mientres tol so reináu. Salvu por una curtia rexencia en 1672, mientres la campaña del rei contra Holanda, nun desenvolvió actividá política dalguna.

Dio seis fíos al rei, de los cualos namái Luis, el llamáu "Gran Delfín", sobrevivir. Una enfermedá devastadora acabó cola so vida en 1683, cuando solamente cuntaba con 44 años d'edá.

Güela del primer rei Borbón d'España[editar | editar la fonte]

Años más tarde el so nietu, Felipe de Francia, duque d'Anjou, segundu fíu del Gran Delfín, sería proclamáu rei d'España col nome de Felipe V como socesor de Carlos II, mediu hermanu menor de María Teresa, polo cual los derechos dinásticos de l'actual familia real española pasen polos de la so antecesora y matriarca, única fía del rei Felipe IV en tener descendencia na actualidá.

Descendencia[editar | editar la fonte]

De los seis fíos que tuvo col rei Lluis XIV de Francia, namái'l mayor, Luis, llegó a la edá adulta, probablemente por culpa de la consanguinidá:

  1. Lluis de Francia (16611711), delfín de Francia; conocíu como el Gran Delfín o "Monseigneur" y padre de Lluis de Francia, Felipe V d'España y Carlos de Francia;
  2. Ana Isabel de Francia (18 de payares30 d'avientu de 1662);
  3. María Ana de Francia (16 de payares26 d'avientu de 1664);
  4. María Teresa de Francia (2 de xineru de 16671 de marzu de 1672);
  5. Felipe Carlos de Francia (5 d'agostu de 166810 de xunetu de 1671), duque d'Anjou;
  6. Luis Francisco de Francia (14 de xunu4 de payares de 1672) duque d'Anjou.

Esiste amás una lleenda que diz que la reina tuvo una fía con Nabu, el so paxe d'orixe africanu. La neña, de nome Louise Marie Thérèse, sería oculta nun conventu.[5]

Árbol familiar[editar | editar la fonte]

Árbol familiar de la infanta María Teresa d'Austria.


Predecesor:
Ana d'Austria
Reina consorte de Francia y Navarra
1660-1683
Socesor:
María Leszczynska

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Marie-Therese-of-Austria. Apaez como: Marie-Therese of Austria. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 31 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. 3,0 3,1 Afirmao en: Kindred Britain.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  5. «La Mauresse de Moret». Revue des Amis de Moret (116):  páxs. 69-77. 1990. 

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]