Margarita Teresa d'Austria

De Wikipedia
Margarita Teresa d'Austria
emperatriz consorte del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu

Vida
Nacimientu Madrid12 de xunetu de 1651[1]
Nacionalidá España
Muerte Viena[2]12 de marzu de 1673[1] (21 años)
Sepultura Cripta Imperial de Viena (es) Traducir
Causa de la muerte fiebres puerperales (es) Traducir
Familia
Padre Felipe IV d'España
Madre Mariana d'Austria
Casada con Leopoldu I d'Habsburgu (1666 – )[3]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa d'Habsburgu
Estudios
Llingües falaes castellanu
alemán
Oficiu emperatriz consorte (es) Traducir
Premios
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata
La infanta Margarita Teresa con vistíu azul por Velázquez, 1659 (Kunsthistorisches Museum de Viena).

Margarita María Teresa d'Austria (12 de xunetu de 1651Madrid – 12 de marzu de 1673Viena) foi infanta d'España, d'ascendencia española y alemana y emperatriz consorte del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu pol so matrimoniu col so tíu, l'emperador Leopoldu I.

Biografía[editar | editar la fonte]

La infanta Margarita Teresa yera fía del rei Felipe IV d'España y de la so sobrina y segunda esposa, Mariana d'Austria y, por tanto, hermana del rei Carlos II. A partir de 1660 convertir nuna pervalible pieza de la política d'Estáu, que podía faer posible la reconciliación ente les dos cañes de los Habsburgu,[5] desamoraes dende la Paz de Westfalia.

Llueu foi prometida al so tíu, l'emperador Leopoldu I, hermanu de la so madre Mariana d'Austria. El conde de Pötting foi unviáu a la corte de Madrid pa cumplir coles funciones de la embaxada imperial na temprana fecha de 1663, teniendo ente los sos principales oxetivos el consiguir la mano de la infanta pal so señor Leopoldu I.[6] El 6 d'abril de 1663 publicáronse los esponsales, siendo roblaes les capitulaciones el 18 d'avientu d'esi mesmu añu pol dichu conde de Pötting y pol duque de Medina de les Torres.[7]

Tres la muerte del so padre en setiembre de 1665, la so madre, la reina Mariana d'Austria, quedaba como rexente de la monarquía en nome del so hermanu Carlos II, qu'entós cuntaba apenes con cuatro años d'edá.

La fraxilidá de la rexencia que Felipe IV mandaba a la monarquía tres la so muerte, obligó-y a establecer nel so testamentu unes clauses que contemplaren toles posibilidaes de socesión posibles (clauses 15 y 16).[8] Según les mesmes, la caña francesa quedaba dafechu escluyida del heriedu en virtú del arrenunciu a los sos derechos per parte de la infanta María Teresa, fía de Felipe IV y Sabela de Borbón, tres el so matrimoniu col monarca francés Lluis XIV, alcordáu mientres la Paz de los Pirineos. En nengún momentu Felipe IV contempló la posibilidá de que'l monarca francés o los sos herederos pudieren aportar a la socesión de la monarquía hispánica en casu de muerte prematura de Carlos II. L'heriedu (en casu de muerte del nuevu rei) recayería n'el socesores de la infanta Margarita Teresa, entós prometida del emperador Leopoldu I, esto ye, siguíase la lóxica habsbúrguica de fidelidá a la familia y a la dinastía.[9] La siguiente muyer destinada a siguir la llinia socesoria sería la hermana de Felipe IV, la emperatriz María, muyer del emperador Fernandu III, la yá finada madre de Mariana d'Austria, polo que seríen los sos descendientes (Leopoldu I, o los fíos qu'esti pudiera tener con Margarita Teresa, pos se suponíen qu'esta diba arrenunciar tamién a los sos derechos tres el so matrimoniu col emperador que se celebraría en vida de Carlos II), los llamaos a la socesión.

Los Habsburgu teníen de recoyer estos derechos, tres los cualos taba la Casa de Saboya que recibía tamién la so candidatura al traviés d'una muyer, la tía de Felipe IV, la infanta Catalina Micaela, fía de Felipe II que se casara col duque Carlos Manuel I de Saboya; los sos descendientes teníen d'ostentar la corona en casu del escosamientu de la candidatura de los Habsburgu austriacos. A última hora, la socesión francesa quedó refugada nel testamentu d'un Felipe IV fiel a la tradicional alianza ente les dos cañes de la Casa d'Austria.

Los poderes socesorios de Margarita Teresa pudieron plantegar diversos discutinios nel senu de los discutinios políticos del Conseyu d'Estáu y a pesar del so tempranu compromisu col emperador Leopoldu, la infanta nun dexó de ser una candidata a la socesión en potencia dende la so nacencia hasta'l so matrimoniu (que les sos negociaciones fueron ralentizaes intencionadamente tantu por Felipe IV como por Mariana d'Austria).[10]

En 1657 nació'l príncipe Felipe Prósperu, que vivió namái cuatro años, pos morrió'l 1 de payares de 1661, plantegando de nuevu la cuestión socesoria. Francia, tres la muerte d'esti postreru, volvió la mirada escontra la so reina María Teresa, fía primoxénita de Felipe IV: si la so hermana casóse col emperador y les renunciaciones de los Pirineos considerárense nules, l'heriedu podría recayer nos descendientes de Lluis XIV. Sicasí, esti espeyismu duró apenes cinco díes pos el 6 de payares nacía'l futuru Carlos II, circunstancia qu'abrió de nuevu les esperances de socesión masculina pa la monarquía hispánica. Sicasí, la débil salú del neñu fixo tarrecer en non pocos momentos pola so sobrevivencia, lo que faía que les grandes cortes europees tuvieren que xugar les sos cartes ante una posible muerte prematura del herederu.

Matrimoniu[editar | editar la fonte]

El matrimoniu de Margarita Teresa, yera un asuntu de suma importancia pal futuru de la monarquía, pos nel testamentu de Felipe IV l'heriedu de les infantes yera una facultá casi inalienable. El derechu castellanu nun escluyía a les muyeres nin de la llinia socesoria, nin de los derechos de heredabilidad y esta circunstancia tuvo importantes consecuencies na formulación del testamentu del rei. Sicasí y con too y con eso, los derechos socesorios primaben al varón sobre la muyer, polo que'l príncipe yera quien heredaba'l tronu, mientres les infantes, xuníes en matrimoniu con otros monarques o col emperador, xeneralmente teníen qu'arrenunciar a estos derechos socesorios qu'ostentaben casi n'igualdá de condiciones colos sos hermanos varones.

Les diverses situaciones que podíen producise a lo llargo de la minoridad de Carlos II obligaron a Felipe IV a tomar munchos procuros. Podíen producise diverses circunstancies: la muerte de la reina rexente Mariana d'Austria, la de Carlos II o la de dambos; siendo la más importante la segunda, esto ye, el fallecimientu del herederu universal, lo cual conduciría al nomamientu d'otros herederos que veníen dictaminaos al traviés de les muyeres de la dinastía Habsburgu, preferentemente de la caña austriaca.[11] La principal candidata considerada pol rei pa heredar la Monarquía tres una supuesta muerte de Carlos II, foi la infanta Margarita Teresa, destinada dende la so nacencia a casase col emperador. Sicasí, el matrimoniu de la infanta con Leopoldu I sufrió unes demorances inusitadas mientres el reináu de Felipe IV. Les verdaderes razones de tal retrasu nun faíen sinón responder a los rellabicos de la política internacional del momentu: una previsible minoría d'edá complicada, la posible muerte prematura d'un herederu universal, según la llucha encarnizada de les grandes cortes europees pola peramplia heriedu territorial de la monarquía católica. Amás, la conclusión de les nupcias col emperador nunca foi daqué seguro, sinón qu'a cencielles respondía a una llinia tradicional d'aición política qu'en nengún casu foi percibida dende Madrid como una obligación ineludible; de fechu llegóse a pensar en casar a Margarita con Carlos II d'Inglaterra col fin d'evitar qu'esti monarca casóse con Catalina de Braganza, princesa de la dinastía rebalba portuguesa de los Braganza que Felipe IV, en plena guerra con Portugal, negar a almitir ente les cases reales europees.[12]

El testamentu de Felipe IV (1665) nun faía nenguna alusión al posible matrimoniu de Margarita con Leopoldu I, lo cual confirmaría'l fechu de que'l monarca dilató intencionadamente esta promesa nupcial cola esperanza de que, en casu de primera necesidá, la so fía heredara'l tronu de la monarquía. Esto ye, el rei querdría evitar el matrimoniu p'asegurar los derechos de la so fía y arreglar el gran problema que supondría la prematura muerte del débil Carlos. Per otra parte, Felipe IV, na clausa 21 del so testamentu dexaba entever que podía asocede-y tantu un fíu como una fía:

[...] por que como tal tutora del fíu o fía so y mio qu'asoceder tenga tol gobiernu y reximientu de tolos mios reinos en paz y en guerra hasta que'l fíu o fía qu'asoceder tenga catorce años cumplíos pa poder gobernar [...][13]

Mientres en Madrid, Felipe IV retenía a la so fía ante un posible agravamientu del problema socesoriu, en Viena al emperador Leopoldu I apurába-y el casoriu con Margarita Teresa por trés razones: la necesidá d'un herederu; asegurar la so candidatura a heredar la monarquía hispánica en casu del fallecimientu de Carlos II, pos Lluis XIV, el so gran rival, consiguiera contraer nupcias cola primoxénita de Felipe IV, lo cual convertía-y nel máximu competidor na cuestión socesoria; y, finalmente, porque'l matrimoniu cola infanta ayudaría a alicar unes rellaciones ente les dos cañes de la Casa d'Austria que taben sufriendo un llixeru enfriamientu empecipiáu yá a mediaos del sieglu XVII.

L'emperador Leopoldu I con traxe de teatru por Jan Thomas, Kunsthistorisches Museum de Viena, 1667.
La emperatriz Margarita Teresa con traxe de teatru por Jan Thomas, Kunsthistorisches Museum de Viena, 1667.

Cuando Mariana d'Austria aportó a la rexencia en setiembre de 1665, Leopoldu I y los sos conseyeros vieron nella unu de los principales baluartes de la política esterior del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu por ser esta hermana del emperador. Leopoldu pensó que con Mariana nel poder entainaríense los trámites del so matrimoniu pero nun foi asina. El fechu de que Felipe IV nun citara'l so compromisu con Margarita Teresa nel so testamentu, obligó-y a esplegar toles estratexes diplomátiques posibles pa entainar la salida de la infanta de la corte madrilana con destín a Viena.[14] Amás del so embaxador ordinariu, el conde de Pötting, Leopoldu unvió a Madrid al barón de Lisola como embaxador estraordinariu p'axustar esti asuntu. Refuerzu diplomáticu al que se sumó'l conde de Harrach como axente temporal n'ochobre de 1665.

Les razones aducíes dende Madrid pa postergación de los casamientos del emperador y l'infanta, fueron la urxencia na solución d'otros problemes más acuciosos nos entamos de la rexencia, ya inclusive el descuidu non intencional de la rexente; sicasí, la razón de fondu siguía siendo'l problema socesoriu, había qu'esperar prudencialmente a que'l rei neñu diera nicios que certificaren la so capacidá de sobrevivencia.

Finalmente, los casamientos celebrar por poderes el día de Pascua 25 d'abril de 1666 na corte de Madrid representando al emperador el duque de Medinaceli, en presencia del pequeñu Carlos II y de la reina Mariana, con asistencia del conde de Pötting, embaxador imperial, y de los grandes de la Corte. Pal so viaxe a Alemaña foi designáu como camareru mayor el duque de Alburquerque.[15]

La emperatriz infanta y la so comitiva salíen de Madrid el 28 d'abril con destín a Dénia, onde, dempués de reposar unos díes, embarcó na Armada Real d'España, a la qu'escoltaben les galeres de Malta y les del gran duque de Toscana el 16 de xunetu. D'ellí l'armada dirixir a Barcelona, a onde llegó'l 18 de xunetu, acompañada de 27 galeres, siendo recibida con grandes salves acabante cumplir los quince años y festexada tol tiempu que permaneció na ciudá condal.[16]Nella la emperatriz sintióse llevemente indispuesta lo que retrasó la partida hasta'l 10 d'agostu en que la comitiva embarcó de nuevu con camín de Finale a onde llegaron el 20 d'agostu y onde la emperatriz foi recibida por don Luis Guzmán Ponce de León, gobernador del Estáu de Milán. La comitiva partió de Finale el 1 de setiembre llegando a la ciudá de Milán el día 11 del mesmu mes, anque la entrada triunfal nun se realizara hasta'l día 15. El 24 de setiembre dexaben la capital lombarda prosiguiendo'l camín per tierres del Milanesado hasta mandar a la ciudá de Venecia. El 8 d'ochobre fixo la xornada a Roveredo, primer llugar del principáu obispáu de Trento que yera'l puntu designáu pa verificar les solemnes entregues que se llevaron a cabu'l 10 d'ochobre. El duque de Alburquerque, en nome del rei y de reinar gobernadora apurrió a la emperatriz al príncipe de Dietrichstein y al cardenal Harrach, obispu de Trento, nomaos pa esti efeutu por Leopoldu I.[17]

El 20 d'ochobre partía la nueva comitiva de Roveredo, travesando'l Tirol, pasando por Carintia y Estiria, y llegando el 25 de payares a Schottwien, a doce llegües de Viena, onde foi a buscala l'emperador.[18]

La entrada oficial en Viena tuvo llugar finalmente'l 5 d'avientu. Los festexos que tuvieron llugar na capital austriaca con motivu del imperial matrimoniu fueron de los más arrogantes de tola dómina barroca[19]

Unu de los eventos más sobresalientes mientres el reináu de dambos foi l'estrenu de la ópera Il pomo d'oru (La mazana d'oru) del compositor italianu Antonio Cesti, en xunetu de 1668 y consideráu il piú grande spettacolo del secolo.[20] Esta suntuosa representación ye comúnmente considerada como la culminación de la ópera barroca en Viena mientres el sieglu XVII.

La emperatriz Margarita finó en Viena el 12 de marzu de 1673, a los 21 años d'edá, por cuenta de remortines del difícil partu de la so cuarta fía. Los sos restos reposen na cripta de los Capuchinos de Viena.

Antecesores[editar | editar la fonte]

Descendencia[editar | editar la fonte]

Del matrimoniu ente Margarita Teresa y Leopoldu I nacieron cuatro fíos:

Apaiciones nel arte[editar | editar la fonte]

Les Meninas.

Margarita Teresa foi unu de los personaxes más retrataos pol pintor Diego Velázquez. Ella ye la protagonista de Les Meninas (1656), obra cume de la pintura universal de tolos tiempos, onde la ve arrodiada de los sos meninas (dames de compañía), lo mesmo que de otros personaxes de la corte española. Esisten ensame de semeyes de la infanta realizaos por Velázquez nel Muséu del Prado de Madrid y el Kunsthistorisches Museum de Viena, destacando obres como la La infanta Margarita con vistíu rosa (1653),[23] La infanta Margarita con vistíu azul, Semeya de la Infanta Margarita a los 15 años (1665), magar l'autoría d'esta obra foi bien aldericada, duldar ente la mano de Velázquez y la de Juan Bautista Martínez del Mazo o una combinación de dambes. Na actualidá, esti cuadru ta consideráu como una de les obres maestres de Mazu.[24] Estes semeyes respuenden na so mayoría a la solicitúes unviaes a la corte española dende distintos llugares y bien n'especial dende la corte de Viena, onde moraba Leopoldu I, prometíu de la infanta.[25]

Otra destacada semeya de la infanta, atribuyíu tradicionalmente a Velázquez, allugáu nel Muséu del Louvre de París foi apocayá puestu en dulda polos estudiosos d'arte tocantes a la so autoría refierse.[26]

Margarita Teresa non solo foi retratada por Velázquez, tamién se caltienen semeyes de Juan Bautista Martínez del Mazo ("Semeya de la infanta Margarita con traxe de llutu" fecháu en 1666), Jan Thomas, Gérard Duchâteau, etc. Por cuanto respecta a estos últimos autores, paez ser que l'emperador Leopoldu I tenía una preferencia personal poles miniatures pictóriques. Prueba d'ello ye que, como nun-y gustó'l semeya de la so prometida en traxe azul que pintó Velázquez en 1659, l'emperador encargó en 1663 al so pintor de corte, Gerarden van Schloss (en francés Gérard Duchâteau), la semeya oficial del compromisu (tercer imaxe d'esti artículu).[27] El 9 de xunetu de 1665, Leopoldu I notificó al so embaxador en Madrid, el conde Pötting, la llegada a la villa del conde de Harrach y del retratista áulico:

[...] Con esta ocasión unvio tamién allá la mio ayuda de cámara Gerarden von Schloss, en galu du Chatto. Ésti ye bruselés, polo tanto vasallu del rei y un home que merez tou. Educáu de manera honrada, ye pío y pinta perbién, especialmente les semeyes pequeñes, como'l que los unvié va un añu. Polo tanto ye la mio intención y la mio voluntá, que lu introduzáis al llau de Harrach, asina que reciba'l permisu pa retratar a la mio esposa y al príncipe. Opus laudabit magistrum. Realizó la mio semeya en grande y pequeñu, que lleva Harrach allá. Esto ye la mio alta voluntá, porque'l pintores españoles nun m'ufierten nengún prestu.[28]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Diccionario biográfico español. Identificador DBE: 11395/margarita-maria-teresa-de-austria. Apaez como: Margarita María Teresa de Austria. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Editorial: Real Academia de la Historia. Llingua de la obra o nome: castellanu. Data d'espublización: 2011.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 31 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Identificador de persona en The Peerage: p10307.htm#i103061. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  4. 4,0 4,1 4,2 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  5. Álvarez-Ossorio Alvariño, Antonio: "La sacralización de la dinastía nel pulpito de la Capiya Real en tiempos de Carlos II" (páx.5)
  6. Oliván Santaliestra, Laura: "Mariana d'Austria na encruciyada política del sieglu XVII" (páx.184)
  7. Villa-Urrutia, W. R. de: "Rellaciones ente España y Austria mientres el reináu de la Emperatriz Doña Margarita, Infanta d'España, esposa del Emperador Leopoldu I"
  8. "Testamentu de Felipe IV" (1982) con prólogu d'Antonio Domínguez Ortiz.
  9. Pa más información sobre la fidelidá a la familia y la dinastía, vease ente otros: Sáenz de Miera, Jesús, "L'archiduque Leopoldu Guillermo d'Austria y l'emperador Leopoldu I"
  10. Oliván Santaliestra, Laura: "Mariana d'Austria na encruciyada política del sieglu XVII" (páx.302)
  11. Como foi yá indicáu con aterioridad, la infanta María Teresa, casada con Lluis XIV, quedó escluyida d'una posible socesión al traviés del arrenunciu de los sos derechos mientres la firma de la Paz de los Pirineos, pos el so padre Felipe IV nun consideraba una opción posible la socesión francesa en casu de muerte prematura de Carlos II. Sicasí, esti matrimoniu nun anuló totalmente les facultaes de María Teresa pa heredar la monarquía hispánica, una y bones Felipe IV contempló la posibilidá de que la so primoxénita pudiera enviudar y concebir un nuevu renuevu en contrayendo un segundu matrimoniu (Oliván Santaliestra, Laura: "Mariana d'Austria na encruciyada política del sieglu XVII" (páx.303))
  12. Oliván Santaliestra, Laura: "Mariana d'Austria na encruciyada política del sieglu XVII" (páx.304)
  13. Clausa 21 del Testamentu de Felipe IV na que se fai referencia a los poderes de la reina rexente doña Mariana d'Austria
  14. Oliván Santaliestra, Laura: "Mariana d'Austria na encruciyada política del sieglu XVII" (páx.307)
  15. Rodríguez Villa, Antonio: "Dos viaxes regios (1679-1666"), (páx.377)
  16. Vease la "Verdadera rellación de les fiestes y recibimientu qu'en Barcelona se fixo á la Maxestá Cesárea de la Serma. Sra. D.a Margarita d'Austria, emperatriz d'Alemaña, y juntamente de la so embarcaciór, Y acompañamíento». Madrid, 1666
  17. Vease Rodríguez Villa, Antonio: "Dos viaxes regios (1679-1666")
  18. íbidem
  19. Polleross, Friedrich: Ente "majestas" y "modestes": sobre la representación del emperador Leopoldu I. Pa más información sobre los festexos vease: Verdadera rellación de la entrada y recibimientu que se fixo á la Sra. Emperatriz d'Alemaña, D. Margarita d'Austria, na ciudá de Viena, en cinco d'Avientu del añu pasáu de 1666, Granada, 1666
  20. Todarello, Nazzareno Luigi: "-y Arti della Scena. Lo spettacolo in Occidente da Eschilo al trionfo dell'opera" (páxs.420-423)
  21. Oliván Santaliestra, Laura: "Mariana d'Austria na encruciyada política del sieglu XVII" (páxs. 397-398)
  22. Oliván Santaliestra, Laura: "Mariana d'Austria na encruciyada política del sieglu XVII" (páx. 424).
  23. www.khm.at
  24. infanta-margarita-de-austria/?no_cache=1 Descrpción de la obra nel sitiu web del Muséu del Prado
  25. Molina Cortón, Juan: "Troppo vero". Aspeutos filosóficos y morales de la retratística velazqueña
  26. Muséu_d'el_Louvre Polémica sobre l'autoría d'un Velázquez emprestáu pol Muséu del Louvre
  27. Polleross, Friedrich: Ente "majestas" y "modestes": sobre la representación del emperador Leopoldu I (páx. 1)
  28. Polleross, Friedrich: Ente "majestas" y "modestes": sobre la representación del emperador Leopoldu I (páx. 1).

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • ÁLVAREZ-OSSORIO ALVARIÑO, Antonio: "La sacralización de la dinastía nel púlpitu de la Capiya Real en tiempos de Carlos II". Universidá Autónoma de Madrid, 2002.
  • DOMÍNGUEZ ORTIZ, Antonio: "Testamentu de Felipe IV". 1982. ISBN 978-84-276-0609-8
  • ANDICS, Hellmut, Die Frauen der Habsburger (Viena: Jugend und Volk, 1985).
  • DIEZ BORQUE, José María & RUDOLF, Karl, eds., Barrocu español y austriacu: fiesta y teatru na corte de los Habsburgu y los Austrias (Madrid: Muséu Municipal, 1994).
  • HAM, Claudia, Die Verkauften Bräute: Studien zu dean Hochzeiten zwischen Österreichischen und Spanischen Habsburgern im 17. Jahrhundert (Vienna: Diss., 1995).
  • HAMANN, Brigitte, Die Habsburger: Ein Biografisches Lexicon (Munich: Piper, 1988).
  • OLIVÁN SANTALIESTRA, Laura: "Mariana d'Austria na encruciyada política del sieglu XVII". Universidá Complutense de Madrid, 2006.
  • PFANDL, Ludwig, Carlos II (Madrid: Afrodisio Aguado, 1947).
  • POLLEROSS, Friedrich: Ente "majestas" y "modestes": sobre la representación del emperador Leopoldu I. Sociedá Estatal pa l'Aición Cultural Exterior
  • RODRÍGUEZ VILLA, Antonio: "Dos viaxes regios (1679-1666)". Boletín de la Real Academia de la Historia, tomu 42 (1903), páxs. 250-278.
  • RUDOLF, Karl & OPLL, Ferdinand, España y Austria (Madrid: Ediciones Cátedra, 1997). ISBN 978-84-376-1523-3
  • SMIDT-DÖRRENBERG, Irmgard, Margarita Maria, Infantin von Spanien, römisch-deutsche Kaiserin. Des Velazquez liebstes Modell (Viena: Bergland-Verl., 1966).
  • TODARELLO, Nazzareno Luigi: "-y Arti della Scena. Lo spettacolo in Occidente da Eschilo al trionfo dell'opera" (Latorre Editore, 2006).
  • VILLA-URRUTIA, Wenceslao, Rellaciones ente España y Austria mientres el reináu de la Emperatriz Doña Margarita, Infanta d'España, esposa del Emperador Leopoldu I (Madrid: Ricardo Fé, 1905).
  • WIDORN, Helga, Die spanischen Gemahlinnen der Kaiser Maximilian II., Ferdinand III. und Leopold I. (Viena: Diss., 1959).
  • "Verdadera rellación de les fiestes y recibimientu qu'en Barcelona se fixo á la Maxestá Cesárea de la Serma. Sra. D.a Margarita d'Austria, emperatriz d'Alemaña, y juntamente de la so embarcaciór, Y acompañamíento". Madrid, 1666.
  • "Verdadera rellación de la entrada y recibimientu que se fixo á la Sra. Emperatriz d'Alemaña, D. Margarita d'Austria, na ciudá de Viena, en cinco d'Avientu del añu pasáu de 1666", Granada, 1666.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Leonor Gonzaga
Emperatriz del Sacru Imperiu
Reina consorte d'Alemaña
Archiduquesa consorte d'Austria

1666-1673
Socesor:
Claudia Felicidad d'Austria
Predecesor:
María Ana d'Austria
Reina consorte d'Hungría
Reina consorte de Bohemia

1666-1673
Socesor:
Claudia Felicidad d'Austria