David Fincher

De Wikipedia
David Fincher
Vida
Nacimientu Denver[1]28 d'agostu de 1962[2] (61 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Familia
Padre Jack Fincher
Estudios
Estudios Ashland High School (en) Traducir
Llingües falaes inglés[3]
Oficiu direutor de cine, productor executivu, productor de televisiónrealizador
Trabayos destacaos The Social Network
House of Cards
The Curious Case of Benjamin Button
Premios
Nominaciones
IMDb nm0000399
Cambiar los datos en Wikidata

David Andrew Leo Fincher (28 d'agostu de 1962Denver) ye un direutor y productor d'Estaos Xuníos de cine, televisión y videos musicales. Foi nomáu pal Óscar a meyor direutor por The Curious Case of Benjamin Button (2008) y La rede social (2010). Pa esti postreru, ganó'l Globu d'Oru al meyor direutor y el Premiu BAFTA a la meyor direición.

Tamién ye conocíu por haber dirixíu los thrillers psicolóxicos Se7en (1995), Fight Club (1999), Perdida (2014), Zodiac (2007) y The Girl with the Dragon Tattoo (2011), ente otres; y amás de tener un papel decisivu na creación de la serie de televisión House of Cards.

Biografía[editar | editar la fonte]

Infancia[editar | editar la fonte]

Fincher nació na ciudá de Denver, nel estáu de Colorado (Estaos Xuníos), fíu de Jack Fincher, un xefe d'oficina y escritor pa la revista Life. Criar nel condáu de Marin, California, y treslladóse a Ashland, Oregón, na so adolescencia, onde se graduó na escuela secundaria.

Empiezos[editar | editar la fonte]

Fincher trabayó en Korty Films como asistente de producción. Xubió a productor d'efeutos visuales trabayando na película animada Twice Upon a Time (1983). Más tarde foi contratáu por Industrial Light & Magic en 1983, onde foi un camarógrafu y asistente de fotógrafu y trabayó en producciones de Return of the Jedi (1983) y Indiana Jones and the Temple of Doom (1984). En 1984, dexó ILM pa dirixir un comercial de l'American Cancer Society que s'amuesa un fetu fumando un pitu. Esto traxo rápido Fincher a l'atención de los productores en Los Angeles, y dióse-y la oportunidá de dirixir el documental The Beat of the Live Drum, con Rick Springfield, en 1985. A pesar de que siguiría faciendo spots pa empreses como Levi, Parole, Nike, Pepsi, Revlon, Sony, Coca-Cola y Chanel. Los videos de Fincher llueu fueron vistos y pasó a dirixir munches promos. Él dirixó'l videu de la versión 1986 del single "We Don't Have to Take Our Clothes Off", que yera'l mayor ésitu comercial del cantante Pop/R&B Jermaine Stewart, y tamién trabayó con Madonna y dirixó dellos de los sos videos musicales, incluyendo "Express Yourself", "Oh Father", "Vogue" y "Bad Girl".

Propaganda Films[editar | editar la fonte]

Allugáu nuna carrera como direutor, Fincher, co-fundador de la empresa de producción de videos Propaganda Films, allugar en dirixir videos musicales y comerciales. Al igual que Fincher, direutores como Michael Bay, Antoine Fuqua, Michel Gondry, Spike Jonze, Alex Proyas, Paul Rachman, Mark Romanek, Zack Snyder, Gore Verbinski y otros perfeccionaron los sos talentos en Propaganda Films antes de pasar a los llargumetraxes.

1990s: Alien 3, Seven, The Game y Fight Club[editar | editar la fonte]

Dempués de dirixir dellos videos musicales, el debú de Fincher como direutor foi en Alien³ (1992). A pesar de que recibió una nominación al Oscar por efeutos visuales, la película nun foi bien recibida polos críticos o cinéfilos. Fincher arreyar con delles disputes cola 20th Century Fox por cuestiones de guión y de presupuestu. Él culpa a los productores por non poner l'enfotu necesariu nél. Dempués d'esto, volvió de nuevu al mundu de la direición comercial de videu y música, y dirixó'l videu del cantar ganador del Grammy "Love Is Strong" (1994) de Rolling Stones.

En 1995, Fincher dirixó Se7en. La película, basada nun guión d'Andrew Kevin Walker, cuntó la historia de dos detectives (interpretáu por Brad Pitt y Morgan Freeman) y de un asesín en serie (Kevin Spacey) que basa los sos asesinatos nos siete pecaos capitales. La película recaldó más de $ 100 millones a nivel nacional (más de $ 300 millones a nivel internacional).

Tres l'ésitu de Se7en, Fincher foi a filmar The Game (1997). La historia centrar nun empresariu de San Francisco (interpretáu por Michael Douglas) que recibe un regalu inusual del so hermanu menor (Sean Penn), nel que se convierte nel protagonista d'un xuegu de rol que se fai cargu de la so vida. La película tuvo rendimientos de taquilla mediocres a pesar de ser bien recibíu pola crítica.

El club de la llucha (1999) ye una adautación cinematográfica de la novela de Chuck Palahniuk (1996) sobre un emplegáu d'oficina insomne (Edward Norton) que nun viaxe de trabayu conoz a un peculiar anarquista (Brad Pitt) y xuntos abren un club clandestín dedicáu puramente a la llucha contra los nudiellos al descubiertu pa los homes. La película foi una decepción temprana na taquilla y recibió crítiques mistes. Entertainment Weekly, que diera orixinalmente a la película una D-, más tarde ocupó'l DVD # 1 na so llista de 50 DVDs Esenciales.

2000s: Panic Room, Zodiac y El Curiosu Caso de Benjamin Button[editar | editar la fonte]

En 2006, la revista británica Total Film votó a El club de la llucha como'l númberu cuatro nos meyores 100 películes de tolos tiempos, namái superáu por Tiburón, Vértigu y Goodfellas.

En 2002, Fincher siguió col thriller de Panic Room. La película recaldó más de $ 92 millones na taquilla d'Estaos Xuníos. La historia sigue a una madre soltera (Jodie Foster) y la so fía (Kristen Stewart), que s'escuenden nuna caxa de seguridá de la so nueva casa, lloñe de los criminales (Forest Whitaker, Dwight Yoakam y Jared Leto) empeñaos na busca d'una fortuna. Fincher reconoció Panic Room como un thriller más convencional, que describe la película nel comentariu del audiu de DVD, como "(básicamente) una película de fecha" y una "bien bona película de serie B" alrodiu de "dos persones atrapaes nun armariu".

Cinco años dempués de Panic Room, Fincher tornó'l 2 de marzu de 2007 con Zodiac, una adautación del llibru de Robert Graysmith sobre la caza del asesín del zodiacu, protagonizada por Jake Gyllenhaal, Mark Ruffalo, Robert Downey Jr., Anthony Edwards, y Brian Cox. Foi la primera de les películes de Fincher que se rodó digitalmente, la mayor parte de la película foi grabada nun Thompson Viper Film Stream Camera. Sicasí, utilizáronse cámares de película d'alta velocidá pa les escenes d'asesinatu y pa los tiros de cámara lenta. La película foi orixinalmente pensada pa ser llanzada na seronda de 2006, pero retrasóse dempués de Fincher negar a cortar 20 minutos de la película.

Zodiac foi una de les películes con meyores crítiques d'esi añu, namái dos otres películes de 2007 apaecen más arriba del top 10 (No Country for Old Men y There Will Be Blood). Sicasí, la película nos EE.XX., ganó namái $ 33 millones, pero foi-y bien nel estranxeru con una recaldación de $ 51.700.000. A nivel mundial, el Zodiac foi un ésitu decente. Pola direición de Fincher y el guión adautáu de Vanderbilt, la película nun gana una sola nominación al Oscar.

Una historia sobre la vida y la muerte, The Curious Case of Benjamin Button ye una adautación del rellatu de F. Scott Fitzgerald del mesmu nome. Foi la tercer pelicula na cual Fincher trabaya con Brad Pitt. La película empezar a rodar en payares de 2006 en Nueva Orleans, antes de pasar a les Islles Vírxenes, Montreal y L.A. Tanto Zodiac y esta película son coproducciones de Paramount Pictures y Warner Bros. El presupuestu de la película envalorar en $ 150 millones, debíu, en parte, a los efeutos CGI utilizaos pal avieyamientu nel personaxe de Pitt. Recibió 13 nominaciones nos 81st Academy Awards, incluyendo la primer nominación de Fincher como Meyor Direutor. Ganó tres premios de l'Academia a la Meyor Direición d'Arte, Meyor Maquillaxe y Meyores Efeutos Visuales.

2010s: The Social Network, The Girl with the Dragon Tattoo, Gone Girl y carrera en televisión[editar | editar la fonte]

Fincher dirixó la película de 2010 La rede social, alrodiu de les batalles llegales de Mark Zuckerberg y la fundación de Facebook. La película cunta con un guión ganador d'un Oscar por Aaron Sorkin, adautáu del llibru The Accidental Billionaires. Con un nuevu repartu, la película foi producida por Scott Rudin, Kevin Spacey y Michael DeLuca. El rodaxe empezó n'ochobre de 2009 y foi puestu en llibertá un añu dempués, con gran ésitu de crítica. Trent Reznor y Atticus Ross crearon la banda sonora ganadora d'un Oscar pola película. Fincher fuera mientres enforma tiempu un fan del trabayu de Reznor en Nine Inch Nails, inclusive poniendo un remix de "Closer" nel principiu de Seven y dirigó el videu musical de "Only". La película ganó dellos premios, ente ellos cuatro Globos d'Oru (incluyíu'l de Meyor Película - Drama, Meyor Direutor, Meyor Guión y Meyor Banda Sonora Orixinal), tres premios BAFTA (incluyendo'l de Meyor Direición), y tres premios de l'Academia al Meyor Guión Adautáu, Meyor Música Orixinal y Meyor Montaxe.

Fincher dirixó la versión americana de The Girl with the Dragon Tattoo, que se basa na novela de Stieg Larsson, con un guión escritu por Steven Zaillian. La película foi rodada en Suecia, con Rooney Mara como Lisbeth Salander, Daniel Craig como Mikael Blomkvist, Robin Wright como Erika Berger, Stellan Skarsgård como Martin Vanger y Christopher Plummer como Henrik Vanger. La película foi estrenada'l 21 d'avientu de 2011. Trent Reznor y Atticus Ross crearon la banda sonora pa la película (la so segunda collaboración con Fincher). Recibiéronse cinco nominaciones a Los premios de l'Academia incluyendo:. Meyor Actriz por Rooney Mara, Meyor Fotografía, Premiu de l'Academia a la Meyor Edición de Soníu, Meyor Amiestu de Soníu y ganó un premiu al Meyor Montaxe.

Fincher ye productor executivu de la serie de televisión de Netflix House of Cards; tamién dirixó los dos primeros episodios. La serie recibió aponderamientos de la crítica, recibiendo nueve nominaciones Emmy, incluyendo Meyor Serie Dramática, y Fincher por Meyor Direición d'una Serie Dramática pol primer episodiu, que ganó.

Fincher dirixó l'adautación de la novela de Gillian Flynn Perdida. La producción empezó en setiembre de 2013, y la película foi estrenada'l 3 d'ochobre de 2014. Fincher robló un contratu de trés series con HBO para Utopía, Shakedown y Living on Videu. Yera pa remanar los deberes Direición y escritura pa la primer temporada de l'adautación de la utopía, una serie de televisión británica de HBO, pero les disputes presupuestaries ente HBO y Fincher llevó a que'l proyeutu atayar en xunetu de 2015.

Trabayu futuru[editar | editar la fonte]

Shakedown, un drama criminal-noir-ish, ambientada en Los Angeles na década de 1950, tratar d'un mundu sensacionalista y la parte más vulnerable de Los Angeles na década de los 50s y céntrase nun detective priváu de la vida real. Fincher va producir la serie, ente que l'autor James Ellroy va ser el que desenvuelva la serie. Este va ser el segundu proyeutu de televisión de Fincher dempués de House of Cards en Netflix, que tamién atraxo l'actor Kevin Spacey. Living on Videu, una comedia ambientada na década de 1980, va siguir a Robby, un ex estudiante de colexu, escorriendo'l so suañu como un direutor de cine de Hollywood. L'actor Charlie Rowe, de Rede Band Society, va xugar el papel principal dempués de que Tyler Ross retiróse por cuenta de los conflictos. Fincher axuntar a dirixir otra serie de televisión de Netflix, Mindhunter,[6] protagonizada por Jonathan Groff y Holt McCallany. La serie ta basada nel llibru Mind Hunter: Dientro de la Unidá de Crime de serie Elite del FBI.

Vida privada[editar | editar la fonte]

Fincher casóse cola modelu y fotógrafa Donya Fiorentino en 1990 y divorciáronse en 1995. Tienen una fía. Fiorentino casóse col actor Gary Oldman. Fincher foi puestu nuna rellación al llargu plazu cola productora Ceán Chaffin, quien pasó a producir toles sos películes a partir de 1997 con The Game.

Nuna entrevista cola revista Empire en 2008, Fincher nomó les siguientes películes como los sos favoritos: Alien (1979), All That Jazz (1979), All the President's Men (1976), American Graffiti (1973), Being There (1979), Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969), Cabaré (1972), Chinatown (1974), Citizen Kane (1941), Days of Heaven (1978), Dr. Strangelove (1964), (1963), The Exorcist (1973), The Godfather Part II (1974), The Graduate (1967), Jaws (1975), Lawrence of Arabia (1962), Mad Max 2 (1981), Monty Python and the Holy Grail (1975), National Lampoon's Animal House (1978), Paper Moon (1973), Rear Window (1954), Taxi Driver (1976), The Terminator (1984), The Year of Living Dangerously (1982), y Zelig (1983).

Filmografía[editar | editar la fonte]

Películes[editar | editar la fonte]

Añu Títulu Direutor Productor Productor executivu Notes
1992 Alien 3 Sí  Nomáu – Hugo Award por Meyor Película Dramática
Nomáu – Saturn Award por Meyor Direutor
1995 Se7en Sí 
1997 The Game Sí 
1999 El club de la Llucha Sí  Nomáu – Online Film Critics Society Award por Meyor Direutor
2001 The Hire Sí 
2002 Panic Room Sí 
2005 Lords of Dogtown Sí 
2006 Love and Other Disasters Sí 
2007 Zodiac Sí  Nomáu – Bodil Award por Meyor Pelicula Americana
Nomáu – Palme d'Or
Nomáu – Chicago Film Critics Association Award por Meyor Direutor
Nomáu – Empire Award por Meyor Direutor
Nomáu – London Film Critics' Circle Award por Direutor del añu
Nomáu – Online Film Critics Society Award por Meyor Direutor
Nomáu – Toronto Film Critics Association Award por Meyor Direutor
2008 The Curious Case of Benjamin Button Sí  London Film Critics Circle Award por Direutor del añu
National Board of Review Award por Meyor Direutor
Nomáu – Academy Award por Meyor Direutor
Nomáu – Saturn Award por Meyor Direutor
Nomáu – BAFTA Award por Meyor Direccion
Nomáu – Broadcast Film Critics Association Award por Meyor Direutor
Nomáu – Chicago Film Critics Association Award por Meyor Direutor
Nomáu – Dallas-Fort Worth Film Critics Association Award por Meyor Direutor
Nomáu – Directors Guild of America Award para Meyor Direición - Llargumetraxe
Nomáu – Golden Globe Award por Meyor Direutor
Nomáu – New York Film Critics Circle Award por Meyor Direutor
Nomáu – Online Film Critics Society Award por Meyor Direutor
Nomáu – SFX Award por Meyor Direutor
Nomáu – Vancouver Film Critics Circle Award por Meyor Direutor
2010 La rede social Sí  BAFTA Award por Meyor Direutor
Boston Society of Film Critics Award por Meyor Direutor
Broadcast Film Critics Association Award por Meyor Direutor
Chicago Film Critics Association Award por Meyor Direutor
César Award la meyor película estranxera
Dallas-Fort Worth Film Critics Association Award por Meyor Direutor
Film Critics Circle of Australia por Meyor Pelicula Estranxera
Florida Film Critics Circle Award por Meyor Direutor
Golden Globe Award por Meyor Direutor
Las Vegas Film Critics Society Award for Best Direutor
London Film Critics Circle Award for Direutor of the Year
Los Angeles Film Critics Association Award por Meyor Direutor
National Board of Review Award por Meyor Direutor
National Society of Film Critics Award por Meyor Direutor
San Francisco Film Critics Circle Award por Meyor Direutor
Satellite Award por Meyor Direutor
Southeastern Film Critics Association Award por Meyor Direutor
Toronto Film Critics Association Award por Meyor Direutor
Vancouver Film Critics Circle Award por Meyor Direutor
Nomáu – Academy Award por Meyor Direutor
Nomáu – Bodil Award por Meyor Pelicula Americana
Nomáu – David di Donatello por Meyor Pelicula Estranxera
Nomáu – Directors Guild of America Award por Meyor Direccion
Nomáu – Empire Award por Meyor Direutor
Nomáu – Nastro d'Argento por Meyor Direutor non Européu
Nomáu – Phoenix Film Critics Society Award por Meyor Direutor
Nomáu – Robert Festival por Meyor Pelicula Americana
Nomáu – Russian Guild of Film Critics por Meyor Pelicula Estranxera
Nomáu – San Diego Film Critics Society Award por Meyor Direutor
2011 The Girl with the Dragon Tattoo Sí  Nomáu – Directors Guild of America Award por Meyor Direición - Llargumetraxe
2014 Perdida Sí  Sí  Runner-up – Iowa Film Critics Association Award por Meyor Direutor
Nomáu – Chicago Film Critics Association Award por Meyor Direutor
Nomáu – Critics' Choice Movie Award por Meyor Direutor
Nomáu – Dallas–Fort Worth Film Critics Association Award por Meyor Direutor
Nomáu – Dorian Award por Direutor del Añu
Nomáu – Golden Globe Award por Meyor Direutor
Nomáu – Phoenix Film Critics Society Award por Meyor Direutor
Nomáu – Satellite Award por Meyor Direutor
Nomáu – San Diego Film Critics Society Award por Meyor Direutor
Nomáu – St. Louis Gateway Film Critics Association Award por Meyor Direutor
Nomáu – Washington D.C. Area Film Critics Association Award por Meyor Direutor
2017 World War Z 2 Sí  Axustando


Televisión[editar | editar la fonte]

Añu Títulu Direutor Productor Productor executivu Notes

House of Cards

Sí  Sí  Dirixó 2 episodios
Peabody Award (2013)[7]
Premiu Primetime Emmy a la meyor direición – Serie dramática (2013)
Nomáu – Premiu Primetime Emmy a la meyor serie – Drama (2013–2017)
2017 Mindhunter[6] Sí  Sí  Postproducción

Videografía[editar | editar la fonte]

Premios[editar | editar la fonte]

Premiu Óscar:

Añu Categoría Película Resultáu
2008 Meyor direutor The Curious Case of Benjamin Button Candidatu
2010 Meyor direutor La rede social Candidatu

Premios BAFTA:

Añu Categoría Película Resultáu
2008 Meyor direutor The Curious Case of Benjamin Button Candidatu
2010 Meyor direutor La rede social Ganador

Premiu Globu d'Oru:

Añu Categoría Película Resultáu
2008 Meyor direutor The Curious Case of Benjamin Button Candidatu
2010 Meyor direutor La rede social Ganador
2014 Meyor direutor Perdida Candidatu

Premios Primetime Emmy:

Añu Categoría Serie Resultáu
2013 Meyor direutor - Serie Dramática House of Cards Ganador

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 11 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6qv3t92. Apaez como: David Fincher. Llingua de la obra o nome: inglés. Data de consulta: 4 abril 2021.
  3. Identificador CONOR.SI: 31599971. Afirmao en: CONOR.SI.
  4. URL de la referencia: https://dfwcritics.com/awards/2010-2/.
  5. URL de la referencia: http://www.academie-cinema-membre.org/FichiersExternes/Presse/Documents/2023/palmares-officiel-cesar-2023.pdf.
  6. 6,0 6,1 «Netflix Champions European Entertainment» (inglés) (1 de marzu de 2017). Consultáu'l 4 de marzu de 2017.
  7. 73rd Annual Peabody Awards, May 2014.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]