Productor de cine

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
A la izquierda, Enrique Gutiérrez, y a la derecha, Alejandro Kerk. Na película Chambú, de 1962, Gutiérrez foi productor executivu y Kerk foi'l direutor.
David O. Selznick

El productor de cine o productor cinematográficu ye, na industria cinematográfica, el representante llegal d'una obra cinematográfica y el responsable de los aspeutos organizativos y técnicos de la ellaboración d'una película, complementando l'actividá creativa del direutor. Ta al cargu de la contratación del personal enriba de la llínea, del financiamientu de los trabayos y del contactu colos publicistes y distribuidores pal espardimientu de la obra.

Roles y denominaciones[editar | editar la fonte]

En munchos aspeutos, la so xera se superpone estrechamente cola del direutor, cuantimás nel control del elencu y de la selección del equipu artísticu (direutor de fotografía, montador, personal de efectos especiales, direutor artísticu, compositor, etc.) que van collaborar na producción; estes atribuciones significaron que mientres los primeros años de la industria cinematográfico de Hollywood el productor fora en gran midida responsable de la estética y el conteníu de los sos productos. Un casu famosu foi'l de Howard Hughes, quien exerció un ferrial control sobre'l direutores a quien contrataba, anque esti tipu de relación fuera frecuente nel llamáu sistema d'estudios de Hollywood, vixente hasta fines de los años 50.

Coles crecientes necesidaes de financiamiento y mercadotecnia provocaes pola renovación de la industria nos años 80, el productor volvió cobrar un papel importante, y dalgunos d'ellos (como Jerry Bruckheimer) son figures tan identificables como cualquier direutor poles característiques de les sos producciones.

La palabra productor”, utilízase indistintamente pa designar tantu la figura del empresariu cinematográficu como la del profesional encargáu de liderar la producción d'una película. En delles ocasiones estos dos figures son coincidentes na mesma persona, pero n'otros casos l'empresariu contrata a un profesional delegando nél la responsabilidá.

Los distintos axetivos que pueden aplicase al productor suelen definir el so estatus real na película. Según la nomenclatura anglosaxona, productor executivu (executive producer), productor de llínea (line producer), productor consultor (consulting producer) o productor (producer), definen distintes figures. El productor executivu ye l'empresariu o representante de la empresa, ente que productor y productor de llínea referir a los profesionales al cargu de la producción. Otros cargos de producción o creitos que s'otorguen son: co-productor, productor asociáu, xefe de producción esternu (nomáu pol seguru de bon términu), xerente de producción, coordinador de producción, productor de campu, asistentes de producción. Otros que faen parte de la organigrama de producción son toos el asesores esternos, contrataos pol departamentu de producción como: asesores xurídicos, asesores contables, publicistes, médicos, etc.

Según la nomenclatura española, cuando se noma al productor de normal fálase del empresariu y cuando s'alude al profesional suel ser so les denominaciones de productor executivu o direutor de producción.

Procesu de Producción típicu[editar | editar la fonte]

El procesu de producción típicu termina cola primer copia o copia cero. Ye'l momentu esactu nel que puede esibise la obra y reproducir cuantes copies rícanse. Dende un principiu atopamos con dos posibilidad: el procesu va empezar cuando'l productor plantégase la realización d'un filme; la otra ye que'l procesu va empecipiar cuando s'empieza a trabayar p'adquirir la película. Cola primera va falase d'un procesu de sentíu ampliu y cola segunda un procesu de sentíu estrictu. Nel momentu en que vase a producir un film, puede dicise que ye'l momentu xustu onde s'empieza a trabayar na producción del rodaxe. El primer camín ye la etapa de la pre-preproducción, que va terminar cuando s'empieza la preparación de rodaxe.

Preproducción[editar | editar la fonte]

El productor tien de dar cuenta de dos elementos principalmente, unu d'ellos ye'l problema financieru y otru el problema económicu. El problema financieru dar na busca de los medios financieros pa la realización de la película, ente que'l problema económicu referir a la total recuperación de la inversión. Hasta que nun se faigan les previsiones del plan de trabayu, nun se va conocer cual ye la suma necesaria pa realizar el filme. El productor que tien el guion tien un elementu d'analís onde llogra los datos necesarios nos que funda la so decisión pa realizar el filme y el resolvimientu del problema económicu financieru. El llabor del productor va vese potenciada cuando, amás de tar presente na elección de la película, contribuya o collabore na construcción del guion. Equí apaez un nuevu tipu de productor llamáu'l Productor-Guionista. A partir de la disposición del guion va armase'l llamáu altu equipu técnicu-artísticu”, llabor del productor, que va empezar escoyendo al direutor de la película. Otru pasu importante ye la selección de los intérpretes más importantes; nel momentu que s'efectúa ye cuando yá se tener lo que se denomina “paquete”: disposición del diseñu básicu de producción.

Desglose del guion[editar | editar la fonte]

El desglose de guión va ser realizáu pol direutor de producción. va denominase desglose al analís del guion que sirva pa detectar el conxuntu d'elementos necesarios nel rodaxe mesmu. va tratase d'estrayer del guion tolos datos significativos necesarios; en primer llugar faise la división del guion nun númberu determináu d'escenes o secuencies mecániques. Referímonos a secuencies mecániques estremándoles de les secuencies dramátiques, una y bones les dramátiques pueden desenvolvese en distintos escenarios. Una secuencia dramática puede entender delles secuencies mecániques, que se va a corresponder con una parte de l'acción que se va a desenvolver nun mesmu escenariu ensin que se produzan ralos de tiempu. Una vegada yá determinaes les secuencies mecániques, va tratase de llograr toos aquellos datos significativos teniendo en cuenta los accesorios, los númberos de planos y de páxines, el vestuariu y los sos complementos, la relación de los personaxes, los vehículos y el llugar de l'acción y efectu (día/noche). Sobre'l númberu de planos y de páxines va determinase'l tiempu envaloráu de rodaxe de cada secuencia.

Plan de trabayu[editar | editar la fonte]

L'oxetivu principal a la de plantegase la realización del plan de rodaxe ye'l llogru de la máxima economía de tiempu. Esisten criterios d'un plan de rodaxe: per un sitiu la planificación o orde del rodaxe por escenarios y por otru l'orde de rodaxe que favoreza la proximidá temporal de les intervenciones de los intérpretes. Col primer criteriu va crease unidaes de rodaxes en función de los escenarios. Col segundu, va tratar de programar en continuidá y con una máxima proximidá aquelles intervenciones ensin siguir, amenorgando asina los períodos en que los intérpretes tienen de tar a disposición de la empresa productora. Por aciu l'alcuerdu de los criterios de producción y dirección va iguase un plan de rodaxe, que va constituyir la base del plan de trabayu.

Fase de preparación de rodaxe[editar | editar la fonte]

Cuando hai financiamientu ayena, el productor tien de conocer les feches que se van producir los pagos. Dempués el direutor va encargase de faer contrataciones necesaries y pallo va a precisar el plan de trabayu y el presupuestu.

Contratación del equipu técnicu[editar | editar la fonte]

El productor suel ser quien contrata al direutor. Na contratación del restu de too l'equipu técnicu, el direutor de producción tien la participación más relevante. Otra participación importante del direutor de producción ye la que fai referencia al establecimientu de les prioridaes na selección-contratación.[1]

Rodaxe[editar | editar la fonte]

L'equipu técnicu tien d'atender distintes fontes y va tener qu'ufiertar distintes soluciones. Xeneralmente vase a intentar que les primeres selmanes de rodaxe sía un periodu de relativa esixencia. El xefe de producción y los sos ayudantes van ser quien esixan los comprobantes de gastos a caúna de les cañes, p'asina poder controlar los gastos xenerales. [2] Una vegada llegáu al rodaxe la producción dexó tou preparáu por que les xeres desenvolver con harmonía. En casu d'una alteración de los planes, darréu tien de ser comunicada a la área de producción. Tolos díes que se van a rodar, al rematar cada toma'l secretariu de rodaxe tendrá d'anotar nel parte de cámara” si tomar ye positiva; tien de figurar el númberu de planu y de toma d'alcuerdu a los que figura na claqueta.

Postproducción[editar | editar la fonte]

Yá nesta etapa, prácticamente rematóse el contratu colos actores y la mayor parte del equipu técnicu. Los procesos que falten son de gran importancia, van definir la calidá final del productu. Asina se va a proceder al montaxe, al soníu, los trabayos de llaboratoriu, la edición final, ente otros. Un ayudante del productor ye quien se va a encargar de los aspeutos prácticos, ente que'l productor executivu va siguir col so llabor de verificar la marcha del trabayu y alministrar los recursos disponibles pa llograr una bona película. Les resultancies finales tienen de ser comparaos con aquellos que dieron orixe a dichu proxecto.

La etapa va rematar col llogru de les copies completes. La primer copia va ser bien especial, yá que va adquirir singularidá, autonomía y prestíu. Pasa entós a convertise nuna mercancía, nun oxetu que tien valor d'unu y que tendrá d'enfrentar la so inclusión na comercialización.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Jacoste Quesada. El productor cinematográficu.
  2. Bebe, Kami. Introducción a la Producción Cinematográfica.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Productor de cine