Cremación

De Wikipedia
Cremación en Ubud, Bali.
El crematoriu del campusantu Haycombe, en Bath (Inglaterra).
Cremación d'un ataúd

La cremación o incineración ye la práutica de desfaer un cuerpu humanu muertu, quemar, lo que frecuentemente se lleva a cabu nun llugar denomináu crematoriu. Xunto col entierru, la cremación ye una alternativa cada vez más popular pa la disposición final d'un cadabre.

Tamién ye utilizada n'animales pa les persones que deseyen caltener les cenices de les sos mascotes.

Historia[editar | editar la fonte]

Antigüedá[editar | editar la fonte]

Les primeres cremaciones conocíes asocedieron na zona de la mariña mediterraneu nel Neolíticu, pero tornó mientres l'establecimientu de la cultura semita nesa área cerca del tercer mileniu e.C. La cremación foi llargamente reparada como una práutica bárbara nel Antiguu Oriente Próximu, que s'usaba solamente por necesidá en tiempos de plagues. Los babilonios, d'alcuerdu a Heródoto, embalsamaben a los sos muertos y los perses zoroástricos castigaben cola pena capital a tou aquel qu'intentaba la cremación, con una especial regulación pa la purificación del fueu profano.

N'Europa, hai buelgues de cremaciones que daten de los principios de la Edá del Bronce (2000 años e.C. ) na llanura panónica y a lo llargo del Danubiu mediu. El costume aportó a dominante al traviés de la Edá del Bronce cola cultura de los campos d'urnes (1300 e.C. ). Na Edá del Fierro, la inhumación vieno ser nuevamente más común, pero la cremación persistió na cultura de Villanova y n'otros llugares. Homero acuta sobre los funerales de Patroclo, describiendo'l so cremación y el so posterior inhumación nun túmulu similar a los de la cultura de los campos d'urnes, siendo calificada como la más temprana descripción de los ritos de cremación.

Les primeres cremaciones pudieron tar coneutaes a les idees de inmolación con fueu, tal como Taranis, dios del paganismu célticu (ver Sacrificiu humanu).

Fotografía del sitiu de cremaciones a veres del ríu Ganges en Benarés.

La relixón hinduista ye notable por non yá dexala sinón prescribila. La cremación na India ye atestiguada yá na cultura del Campusantu H (1900 e.C. ), considerada como la etapa formativa de la civilización védica. El Rig-veda (nel mándala 10.15.14) contién referencies sobre'l antyeṣṭi (sacrificios aciagos), onde s'invoca a los antepasaos «cremados (agní-dagdhá) y non cremados (anagní-dagdhá)».

La cremación foi común, pero non universal, tantu na Grecia como en Roma. En Roma, la inhumación foi considerada'l ritu más arcaicu (según Marco Tuliu Cicerón, De Leg., 2, 22), y el gens Corneliano, unu de los más cultos en Roma —cola sola esceición de Sila—, nunca dexaron la quema de los sos muertos.

El cristianismu refiertó la cremación influyíu polos principios del xudaísmu, y nun intentu d'abolir los rituales paganos grecorromanos. Escontra'l sieglu V d. C., la práutica de la cremación sumiera d'Europa.

Edá Media[editar | editar la fonte]

La cremación en vida foi usada como parte del castigu a los herexes, y esto non solo incluyía amburar vivu na foguera. Por casu, en 1428 la Ilesia católica desenterró'l cadabre del traductor inglés John Wyclif (1320-1384) y lo cremó.[ensin referencies] Les sos cenices fueron espardíes nun ríu como una forma esplícita de castigu póstumu, por negar la doctrina católica de la transubstanciación.

La cremación retributiva (con base nes aiciones en vida) siguió nos tiempos modernos. Por casu, dempués de la Segunda Guerra Mundial, los cuerpos de 12 homes convictos polos crímenes contra la humanidá nos Xuicios de Núremberg, nun fueron tornaos a los sos familiares, sinón cremados, y depositaos nuna locación secreta, como parte específica d'un procesu llegal empuestu a negar l'usu de felicidá locación como cualquier suerte de memorial.

En Xapón, sicasí, una construcción en memoria de los criminales de guerra executaos, quien tamién fueron cremados, foi dexáu alzala para confinar los sos restos.

La Era moderna[editar | editar la fonte]

El movimientu modernu de cremación empezó en 1873, cola presentación d'una cámara de cremación fecha pol profesor paduano Brunetti nuna esposición en Viena. En Gran Bretaña, el movimientu cuntó col sofitu del ciruxanu de la reina Victoria, sir Henry Thompson, quien xunto colos sos colegues fundaron la Sociedá de Cremación d'Inglaterra en 1874. El primeru n'Estaos Xuníos foi construyíu en 1874 por Julius LeMoyne en Pennsylvania). La segunda cremación en EE. UU. foi la de Charles F. Winslow, verificada en Salt Lake City (Utah) en xunetu de 1877. Los primeros crematorios n'Europa fueron construyíos en 1878 en Gotha (Alemaña) y en Woking (Inglaterra). La primera cremación en Gran Bretaña tuvo llugar el 26 de marzu de 1886 (ocho años dempués de la construcción del crematoriu) en Woking.

Mientres la Segunda Guerra Mundial fueron utilizaos pa incinerar orgullosamente a los combatientes de la so patria ( sicasí, los cuerpos del bandu contrariu, yá seya de los "Aliaos" o de les "Potencies de la Exa" yeren quemaos en "Fogueres" tantu pa espresar el so despreciu a ellos como pa llimpiar terrén).[ensin referencies]

La cremación foi declarada llegal n'Inglaterra y Gales, cuando'l doctor William Price foi procesáu por cremar al so fíu. La llexislación formal siguió dempués cola autorización de l'Acta de Cremación de 1902 (dicha Acta nun tuvo estensión llegal n'Irlanda) lo cual supunxo requerimientos procesales primero que una cremación pudiera asoceder y acutar la so práutica a llugares autorizaos. Delles ilesies protestantes empezaron a aceptar la cremación, so la premisa racional del ser: «Dios puede resucitar a un difuntu d'un tazón de cenices tan fácilmente como puede resucitar a unu d'un tazón de polvu». La Enciclopedia Católica criticó estos esfuercios, refiriéndose a ellos como «movimientu siniestru» y acomuñar cola francmasonería anque dixera que «na práutica de la cremación nun hai nada direutamente opuestu a cualquier dogma de la Ilesia».

En 1963 el papa Pablo VI llevantó la prohibición de la cremación, y en 1966 dexó a los sacerdotes católicos la posibilidá d'oficiar en ceremonies de cremación. Delles parroquies católiques construyeron "cinerarios" onde los fieles pueden depositar "en sagráu" les cenices de los sos seres queríos nuna ceremonia senciella. Estos cinerarios son gratuitos, nun dexen plaques nin ufriendes, y esixen documentación del orixe de les cenices.

Procesos modernos de cremación[editar | editar la fonte]

Fornu crematoriu[editar | editar la fonte]

Antoguo fornu crematoriu en Méxicu

El procesu de la cremación tien llugar nel llamáu crematoriu. Consiste d'unu o más fornos y utillaje pal manexu de les cenices. Un fornu de cremación ye un fornu industrial capaz d'algamar altes temperatures (d'aproximao 870 a 980 °C), con cambeos especiales p'asegurar la eficiente desintegración del cuerpu. Una d'esos cambeos consiste en dirixir les llapaes al torso del cuerpu, onde mora la principal masa corporal.

El crematoriu puede formar parte d'una capiya o una axencia funeraria, o tamién puede ser d'una construcción independiente o un serviciu provistu por un campusantu.

Los fornos usen un númberu diversu de fontes combustibles, tales como'l gas natural o'l propanu. Los modernos fornos crematorios inclúin sistemes de control que monitorizan les condiciones so les cualos la cremación tien llugar. L'operador puede efectuar los axustes necesarios p'aprovir una combustión más eficiente, lo mesmo que de asegurase de que la contaminación ambiental qu'asoceda seya mínima.

Un fornu crematoriu ta diseñáu pa quemar un solu cuerpu al empar. Quemar más d'un cuerpu simultáneamente ye una práutica illegal en munchos países.

La cámara onde'l cuerpu ye asitiáu ye llamada retorta, y ta construyida con lladriyos refractarios qu'ayuden a retener el calor. Estos lladriyos riquen ser reemplazaos cada 5 años por cuenta de que la continua espansión y contraición causada pol ciclu de temperatures suel quebralos.

Los modernos crematorios suelen ser controlaos por un ordenador o ordenador y tán dotaos de sistemes de seguridá y candaos por que'l so usu seya llegal y seguro. Por casu, la puerta nun puede abrir hasta que'l fornu algamó la so temperatura óptima, el ataúd introducir na retorta lo más rápido posible pa evitar la perda de calor, al traviés de la parte cimera de la puerta. El ataúd tamién puede ser introducíu velozmente por aciu una banda tresportadora, o una rampla inclinada que puede dexar la so introducción dientro del fornu quemador.

Nos crematorios dexar a los familiares ver la introducción del ataúd dientro del fornu y dacuando esto fai por razones relixoses, por casu la cultura hindú; sicasí, a pesar del respetu col que'l difuntu ye tratáu, esto ye fundamentalmente un procesu industrial, y nun ye recomendable pa les persones sensibles o débiles de corazón.

Los crematorios tienen un tamañu estándar, un gran númberu de ciudaes disponen de fornos de mayor dimensión capaces de remanar difuntos con una masa corporal d'hasta 200 kg. Sicasí, les persones con obesidá mórbida son preferentemente soterraes en llugar de ser destinaes a la cámara crematoria.

Fornu crematoriu p'animales

Amás de la cremación d'humanos, tamién son utilizaos na actualidá pa incinerar animales de compañía.

Contenedor pal cuerpu[editar | editar la fonte]

Un cuerpu destináu a ser encenráu primero ye asitiáu nun contenedor pa cremación, que puede ser una caxa de cartón corrugado o un ataúd de madera. La mayoría de los fabricantes de ataúdes apurren una llinia d'ellos destinada especialmente a la cremación. Otra opción ye una caxa de cartón que queda dientro d'un armazón de madera, diseñáu pa paecese a un ataúd tradicional. Dempués del funeral y antes de la cremación, la caxa interior ye retirada del armazón de madera, dexando la reutilización del armazón n'otru funeral.

Delles funeraries pueden ufiertar tamién arriendu de ataúdes tradicionales, usaos namái mientres los servicios aciagos, y dempués el cuerpu ye tresferíu a otru contenedor destináu a la incineración. Los ataúdes n'arriendu, suelen ser diseñaos con cames y llinies movibles y reemplazables a la fin de cada usu.

N'Australia, el difuntu ye encenráu dientro d'un ataúd suministráu pola funeraria. Los ataúdes reutilizables o de cartón son desconocíos. Si'l costo ye un asuntu problemáticu, poner a disposición una llinia de ataúdes de madera tremada, conocida nel mercáu como «ataúd económicu». Los asideros (si son solicitaos) son de plásticu aprobáu pal so usu na incineración. Pueden dir dende madera tremada ensin acabáu o cubiertu con tela de terciopelu (si ye solicitáu), hasta madera sólido. La mayoría prefier la madera tremada chapada.

Les cremaciones pueden ser serviciu únicu ensin nenguna ceremonia relixosa dientro de la capiya del crematoriu (anque hubiera dalgunu) nin precedíu por dalgún otru. El serviciu únicu dexa planiar les cremaciones, pa faer un meyor usu de los fornos, teniendo de caltener el cuerpu mientres la nueche dientro d'un refrixerador. Como resultancia, los honorarios aplicables son más baxos. Serviciu únicu ye referíu de cutiu como "El serviciu occidental de capiya".

Incineración y recueya de cenices[editar | editar la fonte]

La caxa que contién el cuerpu ye asitiada na retorta y encenrada a la temperatura de 760 a 1150 °C. Mientres el procesu, una gran parte del cuerpu (especialmente los órganos) y otros texíos nidios son vaporizados y ferruñosos debíu al calor y los gases son descargaos nel sistema d'escape. El procesu completu toma siquier dos hores.

Tou lo que queda dempués de que la cremación conclúi son fragmentos secos de güesu (na so mayor parte fosfatos de calciu y minerales secundarios) y les cenices. Estos representen aproximao'l 3,5 % del pesu del cuerpu orixinal total (2,5% en neños, anque hai variaciones debíes a la consistencia del cuerpu). Por cuenta de que el tamañu de los fragmentos de güesu secos tán estrechamente coneutaos a la masa esquelético, el so tamañu varia de persona a persona. El craniu de la persona caltién la so forma y parte de la so densidá.

La xoyería, tal como relós de pulsera, aniellos y pendientes, son pelo normal retiraos del cuerpu y devueltos a los familiares. L'únicu artículu non natural que rique ser retiráu primeramente ye'l marcapasos, una y bones ésti podría españar y estropiar la retorta del fornu. Nel Reinu Xuníu y de xuru n'otros países ye obligatoriu pa la funeraria'l retirar el marcapasos antes d'apurrir el cuerpu al crematoriu, y roblar una declaración qu'indique que cualquier marcapasos foi retiráu. Dempués de que la incineración del cadabre concluyó, los fragmentos de güesu son retiraos de la retorta, y l'operador utiliza un pulverizador, llamáu "cremulador" onde los procesa hasta qu'adquieren la consistencia de granos de sable (esto en función de la eficiencia del cremulador); en cuanto al craniu, en dellos casos como la so dimensión nun-y dexa pasar pol furu del cremulador, ye cutíu y estrapáu con un preséu similar a un rodiellu, pero de mayor tamañu, que esmuzse sobre'l craniu carbonizáu hasta pulverizalo y convertilo tamién en polvu (cenices); esta operación inclusive foi filmada y exhibida en televisión. Los pulverizadores xeneralmente faen usu de dalguna clase de mecanismu xiratoriu, pa pulverizar los güesos, tales como los molinos de boles nos modelos más vieyos.

En Xapón y Taiwán, los güesos nun son pulverizaos a menos de que los familiares solicitar primeramente, y son recoyíos pola familia nuna ceremonia funeraria.

Ceremonia funeraria en Xapón, los güesos nun son pulverizaos, la mesma familia encargar de recoyer personalmente na retorta.

Ésta ye una de les razones poles cualos los restos encenraos son llamaos "cenices". Estes son asitiaes nun contenedor, que puede ser una senciella caxa de cartón o una urna estravagante. Una consecuencia inevitable de la cremación ye qu'una residuu diminuta de la persona quedar na cámara dempués de la cremación y combínase coles cremaciones subsiguientes.

Non tou lo que queda ye güesu, delles vegaes estrayi xoyería perdida, ornatos del ataúd, axuntadures dentales, y ensiertos quirúrxicos como prótesis de cadril en titaniu, que a la inspeición son retiraos pa evitar dalgún dañu al pulverizador. Los pedacitos metálicos bien pequeños son retiraos y soterraos nel suelu común y consagrar a una área alloñada del campusantu.

La pira funeraria[editar | editar la fonte]

Pira funeraria na ciudá d'Ubud.

Un métodu alternativu usáu en delles cultures, como la hindú, ye quemar el cuerpu nuna pira que consiste nuna pila de tables de madera seco onde s'asitia yá seya enriba o dientro'l cuerpu de la persona. L'apilamientu ye encendíu con fueu, que consume a la madera y al difuntu. Esti métodu nun ye común nel mundu occidental, onde l'usu de fornos crematorios ta estendíu, y amás ta prohibíu pola llei, en dellos países.

Maneres de caltener o disponer de les cenices[editar | editar la fonte]

Les cenices son devueltes dientro d'un contenedor de plásticu o cartón envolubraes nun pequeñu sacu de terciopelu. Un certificáu oficial de cremación acompaña a los restos.

Éstos pueden ser confinaos nuna urna, o espolvoriscaos nun sitiu especial, un monte, nel mar o soterraos nun campusantu. Adicionalmente hai servicios especiales, que encárguense d'esvalixar les cenices nuna variedá de formes y llugares. Dellos exemplos son, l'usu d'un globu d'heliu, acompañáu de xuegos pirotécnicos, estenales al traviés d'escopetes especiales, o espardeles dende un avión. Dalgunos suxuren la unviada de les cenices al espaciu interestelar,[1] y otros el convertiles en diamante, por un procesu pa la fabricación de diamantes sintéticos (yá que les cenices consisten principalmente en carbonu). Tamién pueden entemecese nuna urna especial con cementu y formar parte de dalgún relieve artificial.

Les cenices pueden ser esvalixaes en parques nacionales (n'Estaos Xuníos) al traviés d'un permisu especial. Tamién pueden espardese nuna propiedá privada, previu consentimientu del dueñu. Una porción del encenráu pue ser caltenida dientro d'un medallón especialmente diseñáu pa tal efeutu, conocíu como colgante d'alcordanza. La disposición final depende de la voluntá final del difuntu, según les sos creencies relixoses. Delles relixones dexen que l'encenráu seya espardíu esto ye calteníu en casa. Dalgunes como la católica aportunen en soterrar o soterrar los restos.

Anguaño creóse n'España una urna biodegradable diseñada puramente pa dar vida a un árbol dempués de la muerte. Dientro de la urna atopa la grana que va dar vida al árbol y la tierra fértil necesaria p'asegurar la so crecedera, separaos del contenedor onde se depositen les cenices pa evitar qu'éstes afecten al contautu. Col tiempu, el material col qu'esta ellaborada la urna se desintegra, y ésti xunto coles cenices sirven d'abonu pal nuevu árbol.

L'hinduismu obliga al familiar masculín más cercanu (fíu, maríu, padre) del difuntu'l somorguiar les cenices nel ríu sagráu del Ganges, preferentemente na ciudá sagrada de Haridwar, India. Los restos cremados pueden tamién ser soterraos, en casu de que se tratara d'una persona bien conocida.

En Xapón y Taiwán les cenices y fragmentos de güesu son apurríos a la familia y úsense nun ritual funerariu antes de ser soterraos.

Razones pa escoyer la cremación o incineración[editar | editar la fonte]

La cremación dexa economizar l'usu del espaciu nos campusantos (campusantu de minitumbas en Ḥélsinki).

Delles persones prefieren la incineración por razones personales al resulta-yos más curiosa que l'entierru tradicional. A éstes resúlta-yos bien desagradable la idea d'un llargu y lentu procesu de descomposición (Podrizu del cadabre), prefiriendo l'alternativa de la incineración, yá que se destrúin los restos darréu. N'otres cultures como les de Llatinoamérica, la cremación nun ye bien utilizada, anque dalgunos preferir, pos nestos países suelen soterrar los cadabres y depués de dos años (tiempu prudencial en que se descompunxo'l cadabre y quedó la cadarma dafechu "llimpiu") dar# en la exhumación del mesmu pa dar en asitiar los restos nun güesera.

Otres persones ven la inhumación tradicional como un innecesariu entueyu del so procesu funerariu, polo que prefieren la cencellez de la cremación.

Otres persones prefieren la cremación por un simple 'mieu al caxón'. Piensen que ye posible un error que dexe'l so entierru en vida. Presentáronse casos escepcionales nos que por enfermedá o otres causes el corazón ralentiza ya inclusive detién momentáneamente la so actividá, amás de los casos de catalepsia que tuvieron bien en boga na lliteratura. Estes persones tarrecen recuperar la consciencia cuando se topen soterraes nel so caxón y nun poder salir; prefieren, d'haber quedáu vives, morrer quemaes que vivir soterraes.

La cremación puede resultar más económica que los servicios de sepultura tradicionales, especialmente si escueye la cremación direuta, na cual el cuerpu ye encenráu lo primero posible según les disposiciones llegales. Sicasí, el costu total va variar en función del serviciu deseyáu pol difuntu y los sos familiares. Por casu, la cremación puede tener llugar dempués d'un serviciu funerariu completu, o del tipu de contenedor escoyíu.

La cremación fai posible esparder les cenices sobre una área determinada, esaniciando la costosa necesidá d'ocupar un espaciu dientro d'un sepulcru o cripta. Sicasí, delles relixones como la Católica suxuren el sepulcru o tumba como destín final de les cenices, lo qu'añede un costo. L'usu de dellos tipos de nichos, llamaos columbarios (palombares) estendióse por cuenta de la economía n'espaciu y al so baxu preciu, llegando a costar muncho menos qu'una cripta o mausoléu.

Sicasí, esisten movimientos místicos qu'encamienten la cremación pa la lliberación de l'alma, de tala forma que pueda volver n'otra xeneración nun menor tiempu, anque esta afirmación posterior varia según el movimientu al que correspuenda (Rosacruz, Gnosticismu, ente otros).

Costo y beneficiu ambiental[editar | editar la fonte]

Beneficiu[editar | editar la fonte]

Pa dalgunos, la cremación ye preferible por razones ambientales. La inhumación o sepultura ye fonte de ciertos contaminantes ambientales. Les soluciones embalsamantes, pueden contaminar afluentes soterraños d'agua, con mercuriu, arsénicu y formaldehídu. Los ataúdes por sigo mesmos tamién pueden contaminar. Otra fonte contaminante ye la presencia de radioisótopos que s'atopen nel cadabre debíu ente otres coses a la radioterapia contra'l cáncer, víctima del cual finó'l difuntu.

La creciente escasez d'espaciu pa los campusantos ye otru problema. N'Estaos Xuníos, el ataúd ye asitiáu dientro d'una fuesa de formigón o concretu, lo que mengua l'espaciu, convirtiéndose nun problema seriu. Munchos campusantos, particularmente en Xapón y Europa, empezaron a carecer la falta d'espaciu. [necesita referencies]

Costo[editar | editar la fonte]

Per otru llau, investigaciones recién indiquen sobre'l dañu potencial que causen les emisiones de les cremaciones anque comparativamente pequeñes n'escala internacional, permanecen estadísticamente significantes. Ente otres emisiones, los contaminantes orgánicos persistentes, indiquen que la cremación contribúi con un 0.2% na emisión global de dioxines y furanos.

Un métodu alternativu entá non bien espublizáu ye la promación na qu'en llugar de quemar el cuerpu, este ye sometíu a un enfriamientu estremu que cristaliza tolos texíos y güesos, pa depués convertise en polvu.

Apreciaciones relixoses de la cremación[editar | editar la fonte]

Relixón dhármica[editar | editar la fonte]

Mientres la relixón abrahámica prohibe la cremación y prefier l'entierru, relixones del Este como'l hinduismu y el budismu ordenen l'usu de la cremación. En diches relixones, el cuerpu ye visualizáu como un preséu portador de l'alma al nacer. Una de les cites del Bhagavad Gita señala:

"Según les vistimientes vieyes son llanzaes lloñe y tómense nueves, l'alma sale del cuerpu dempués de la muerte pa tomar otru nuevu".

D'ende que'l cadabre nun seya consideráu sagráu, desque l'alma haber abandonáu; con éses la cremación nun la consideren pocu ética les relixones orientales. Nel sijismu, l'entierru nun ta prohibíu, anque la cremación ye la opción preferida por razones culturales, más que por razones relixoses.

Acordies coles tradiciones hinduistes, les razones pa preferir la destrucción del cuerpu al traviés del fueu en llugar de soterralo ye la d'inducir un sentimientu de la separación del espíritu frescu y incorpóreo, a quien va ser útil afalar nel so pasu al otru mundu (l'últimu destín del muertu). Esto esplica tamién los entierros de santos varones (que'l so espíritu yá foi "separáu" abondo por cuenta de práutiques ascéticu de tola vida) y de neños y de mozos (que los sos espíritus nun vivieron cuasi pa desenvolver llazos con esti mundu).

Los santos varones son soterraos na posición de flor de lotu y non, como n'otres relixones, en posición horizontal. La cremación denominar antimsamskara, que lliteralmente significa "la última condición".

Cristianismu[editar | editar la fonte]

En países cristianos, la cremación perdió aceptación ente les persones. El desaliendu de la Ilesia Católica escontra la cremación provieno de delles idees: primero, que'l cuerpu ye como un preséu al traviés del cual recibir los sacramentos, ye por sí mesmu sacramental, y tien de ser consideráu como oxetu sacru; segundu, como parte esencial del ser humanu, tien de disponese d'él d'una manera honroso y reverencial, y munches práutiques tempranes yeren visualizaes como paganes y como un insultu al cuerpu; terceru, como una imitación de la inhumación de Xesucristu, el cuerpu d'un cristianu tenía de ser soterráu, y cuartu, que constituyía una negación de la resurreición del cuerpu. La cremación nun taba prohibida porque interfiriera definitivamente cola capacidá de Dios de resucitar el cuerpu; sicasí, esto foi refutado primeramente por Minicius Félix, nel so diálogu Octavius.

La cremación nun foi de facto prohibida en sí y por sigo mesma; inclusive n'Europa, na Edá Media, prauticar en situaciones nes qu'había ensames de cuerpos simultáneamente; por casu, nes batalles, mientres una "peste" o dalguna fame, y onde esistiera un peligru latente de focos d'esparcimientu d'enfermedaes al traviés de los cadabres.

Sicasí, la inhumación o sepultura quedaron a llei, salvu en casos en que les circunstancies riquieren la cremación para bien públicu.

A principios de la Edá Media y entá tiempu dempués, pasáu'l sieglu XVIII, racionalistes y clasicistes empezaron a señalar a la cremación nuevamente como una negación de la resurreición y/o la vida dempués de la muerte, anque'l movimientu en pro de la cremación bien frecuentemente nun tomara muncha atención en discernir sobre los asuntos teolóxicos alrodiu de la mesma.

El sentimientu intrínsecu de la Ilesia Católica contra la cremación vieno endurecer al encarar l'asociación d'ésta coles regles de los "enemigos profesos de Dios", lo cual vieno anidiase escontra los años 60. La Ilesia católica sigui prefiriendo la inhumación tradicional o'l sepultamiento del cuerpu, pero la cremación agora ye llibremente dexada, en tantu nun signifique un refugu a la creencia na resurreición del cuerpu.[2]

Hasta 1997, les regulaciones llitúrxiques católiques riquíen que la cremación tuviera llugar dempués de la ceremonia funeraria relixosa, de ser posible de cuerpu presente, que tendría de recibir la bendición y ser suxetu d'oración, mentando al difuntu. Una vegada qu'ésta concluyera, el cuerpu podría ser cremado y un segundu serviciu relixosu podía asistise nel crematoriu o nel momentu de soterrar les cenices como si tratar del cuerpu en sí. Les regulaciones llitúrxiques actuales dexen una misa col contenedor de cenices presente, pero precisa autorización previa del obispu local si ye necesariu. La Ilesia caltién los requerimientos específicos pa la disposición reverente de les cenices; de normal éstes son soterraes o soterraes nun contenedor apropiáu, tal como una urna (en llugar de calteneles na casa de los familiares, inda cuando en dellos llares católicos suel ser práutica avezada). Los campusantos católicos anguaño reciben restos cremados, que son confinaos en nichos especiales.

La Ilesia Protestante foi más concordante col usu de la cremación y muncho primero que la Ilesia Católica; el sentimientu de pro-cremación nun foi del tou unánime ente los protestantes; sicasí, el primer crematoriu nos países protestantes construyir en 1870, y en 1908 el decanu y capitán de l'abadía de Westminster, una de les más famoses Iglesias Anglicanes, solicitó que los restos que fueren encenraos teníen de ser soterraos en cercanía de l'abadía. L'esvalixar les cenices o regales ye una práutica aceptable en munches denominaciones protestantes, y delles ilesies tienen el so propiu "xardín de l'alcordanza", sitiu nel cual, los restos pueden ser tremaos. Otru grupu que tamién sofita a la cremación son los Testigos de Xehová.

Per otra parte, delles cañes del cristianismu caltener n'oposición a la cremación, incluyendo delles minoríes protestantes. Más notable ye la prohibición que caltién la Ilesia Cristiana Ortodoxa, salvo esceiciones que son consideraes inevitables (cuando les autoridaes civiles o situaciones de posibles epidemies riquir). Cuando la cremación ye escoyida voluntariamente, pa una causa non bona pa quien muerre, a él o ella nun se-y dexa un funeral na ilesia, y puede ser escluyíu nes oraciones llitúrxiques pa los sumíos. Na relixón ortodoxa, la cremación ye considerada un refugu xeneral al conceutu de resurreición, y como tal ye vistu severamente.

Xudaísmu[editar | editar la fonte]

El xudaísmu hai desaprobado tradicionalmente a la cremación (que foi unu de los medios tradicionales pa disponer de los muertos na Edá del Bronce vecino a les cultures semítiques paganes). De la mesma forma tamién hai desaprobado el caltenimientu del muertu per mediu del embalsamalo y la momificación —una práutica de los exipcios antiguos—. Mientres el sieglu XIX y principios del XX, como los campusantos xudíos, en munches ciudaes europees llegaren a la so llende poblacional, la cremación foi aceptada como un mediu d'entierru ente los xudíos lliberales. Los movimientos lliberales actuales, como La Reforma al Xudaísmu, siguen sofitando a la cremación, anque la inhumación (entierru) permanez como la opción preferida.

Los xudíos ortodoxos caltuvieron una estricta llinia respeuto de la cremación. La desaprueban tal que se prohibe na Halajá (la llei xudía). Esti referente halájico refuerza la resurreición de la persona como una creencia central del xudaísmu "convencional", en comparanza con otros enclinos antiguos tales como'l Saducéu, que lo niega. Tamién la memoria del Holocaustu, onde millones de xudíos fueron asesinaos polos nazis y los sos cuerpos fueron dispuestos quemar en fornos crematorios o en fueses enceses, dio-y a la cremación connotaciones bien negatives pal Xudaísmu Ortodoxu de los grupos conservadores.

Relixón mormona[editar | editar la fonte]

Dende la so organización en 1830, la Ilesia de Xesucristu de los Santos de los Últimos Díes al traviés de los sos líderes encamentó a los sos siguidores a evitala, nun siendo que seya riquíu pola llei, y hasta onde seya posible, pa conseñar al cuerpu al entierru na tierra, y a dexar a la naturaleza l'encargase de la so disolución, "del polvu fuisti creáu, y en polvo te vas convertir" (Xen 3:19). El presidente Spencer W. Kimball escribió: "El significáu de la muerte nun camudó, llibera un espíritu pa la crecedera y desenvolvimientu, y asitia un cuerpu na madre tierra". Col tiempu los regresos mortales del cuerpu al elementu nativu, y si guardar nun sitiu escoyíu pola familia pal entierru, o se sotierra nes fondures del mar, cada parte esencial, va restaurar na resurreición: "Cada miembru y la so coxuntura van ser restauraos al so cuerpu; entá un pelo de la cabeza nun se va perder, toles coses van tornar al so marcu apropiao y perfecto".

Zoroastrismu[editar | editar la fonte]

Xeneralmente los parsis prohiben totalmente la cremación como daqué qu'empuerca al fueu, símbolu de tolo que ye sagráu. L'entierru ye desconocíu tamién, por razones asemeyaes, y el métodu tradicional pa disponer d'un cadabre ye l'esponelo como alimentu pa los buitre n'edificaciones funeraries llamaes "torres del silenciu". Sicasí delles figures contemporánees de la fe optaron pola cremación. El cantante Freddie Mercury, líder de Queen (grupu británicu de rock), quien yera creyente parsi-zoroastrista, foi cremado dempués de la so muerte. En adición, Rajiv Gandhi foi oxetu d'una gran publicidá a partir de la cremación del so cuerpu nuna pira de madera de sándalu, él tamién yera parsi (anque hinduista per vía materna).

Neopaganismu[editar | editar la fonte]

Acorde a les interpretaciones feministes de los rexistros arqueolóxicos, la cremación ye una traza carauterística de les relixones patriarcales; el fumu alzándose simboliza l'espíritu del difuntu xubiendo al dominiu de les deidaes padres nos cielos. Ente que nes relixones matriarcales, especúlase que favorecen l'enterramientu del cuerpu en posición fetal pa representar el regresu del cuerpu a la Madre Tierra al traviés de la tumba que simboliza l'úteru. Les relixones neopaganas modernes tán a favor de la cremación.

Otres relixones que dexen la cremación[editar | editar la fonte]

Otres relixones que prohiben la cremación[editar | editar la fonte]

L'islam y el zoroastrismu prohibir contundentemente. El neoconfucianismu baxu Zhu Xi firmemente desaprueba la cremación d'un familiar como un actu non filial.

Esperiencies históriques negatives recién cola cremación[editar | editar la fonte]

Segunda Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

Mientres l'Holocaustu, crematorios masivos fueron construyíos y operaos polos nazis dientro de los campos de concentración p'asesinar a xudíos. Dende entós la cremación trai un sentíu bien negativu pa munchos xudíos. Una actitú asemeyao y predominante en dellos países que fueron ocupaos polos alemanes mientres la Segunda Guerra Mundial, tal como, Polonia y parte de Rusia. En parte tamién, debíu al papel de la cremación nel holocaustu nazi, los principales dirixentes que fueron xulgaos como criminales de guerra, nos Xuicios de Núremberg, quien depués de ser executaos fueron encenraos y esvalixaos en llocalidaes secretes.

L'incidente de Tri-State[editar | editar la fonte]

Un sucesu polémicu recién, foi la gran estafa realizada nel crematoriu de Tri-State alcontráu nel estáu de Xeorxa, a principios del 2002, onde 334 cadabres que supuestamente fueren cremados n'años anteriores, fueron atopaos intactos y descomponiéndose nel pisu del crematoriu, apilados ende pol propietariu del crematoriu. La identificación de los cadabres foi "más allá", en munchos casos les "cenices" que fueron devueltes a los familiares, nun yeren humanes, yá qu'en realidá éstes yeren polvu de formigón y madera. Finalmente, Ray Brent Marsh —quien foi l'operador nel tiempu en que s'afayaron los cuerpos— tenía 787 cargos criminales d'estafa en contra d'él. El 19 de payares de 2004 resultó culpable de tolos cargos. Foi sentenciáu a dos condergues de 12 años en prisión por dambos estaos, Xeorxa y Tennessee.

Cremación la popular opción a los Servicios Funerarios Tradicionales.

La cremación ye la manera más ecolóxica, más económica y una de les opciones mas populares a nivel mundial como tipu de serviciu funerariu.  En tol mundu acaldía  son más la persones qu'opten pola cremación pal so serviciu funerariu, y el númberu sigue creciendo añu tres d'añu. De siguío tán los porcentaxe de cremaciones como tipu de serviciu funerariu pa dellos países cola mayor aceptación; Xapón con 99.95%, Taiwán 93%, India con 85%,  El Reinu Xuníu(UK) 76%,  Nueva Zelanda 72%, Australia 70%,  Perú 65%, EE. XX. 40%, Brasil 40%, Francia 38%, Colombia 35%, Méxicu 28%, Arxentina 25%, (fig. 1)

 N'Estaos Xuníos según la NFDA , Asociación Nacional de Direutores Funerarios pola so sigles n'Inglés, esos númberos tán proyeutaos a siguir creciendo. L'aceptación de la Cremación como opción nos servicios funerarios,  devasó per primer vegada la de los servicios funerarios tradicionales en EE. XX., nel 2015 y envalórase que pal añu 2050 el porcentaxe de persones escoyendo la cremación pal so serviciu funerariu seya alredor del 90%. (fig. 2)

FIG. 1

Porcentaxe de cremaciones como tipu de serviciu funerariu.

PAÍS % Cremaciones
Xapón 99%
Taiwán 93%
Hong Kong 92%
87%
85%
República Checa 82%
82%
Eslovenia 79%
Dinamarca 78%
Singapur 78%
77%
El Reinu Xuníu (UK) 76%
Nueva Zelanda 72%
70%
Corea del Sur 69%
65%
65%
61%
Portugal 55%
52%
52%
48%
47%
EE. XX. 45%
42%
Brasil 40%
39%
38%
35%
35%
30%
28%
28%
28%
25%
24%
15%

FIG. 2

Porcentaxes históricos y proyeición de cremaciones y servicios funerarios tradicionales en EE. XX..

PAÍS 2005 2010 2015 2017 2020 2030 2050
Cremación % 32 40 48 51 56 71 90
Serviciu Funerariu Tradicional% 61 53 45 42 38 23 8

Fonte NFDA, National Funeral Directors Association. Los datos de 2017, 2020, 2030 y 2050 son proyeciones.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]