Ilesia Ortodoxa

De Wikipedia
Ilesia Ortodoxa
confesión cristiana (es) Traducir y ilesia histórica
Historia
Fundación1054
Orixe del nome Los siete primeros concilios ecuménicos (es) Traducir
Participación empresarial
Formáu por Patriarcado ecuménico de Constantinopla (es) Traducir
Ilesia ortodoxa d'Alexandría
Iglesia greco-ortodoxa de Antioquía (es) Traducir
Iglesia ortodoxa de Jerusalén (es) Traducir
Ilesia Ortodoxa Rusa
Ilesia Ortodoxa Xeorxana
Iglesia ortodoxa serbia (es) Traducir
Iglesia ortodoxa rumana (es) Traducir
ilesia ortodoxa búlgara
Iglesia ortodoxa de Chipre (es) Traducir
Ilesia ortodoxa de Grecia
Iglesia ortodoxa albanesa (es) Traducir
Ilesia ortodoxa polaca
Iglesia ortodoxa checa y eslovaca (es) Traducir
Ilesia ortodoxa n'América
Ilesia ortodoxa ucraína
Iglesia ortodoxa macedonia (es) Traducir
Ilesia ortodoxa xaponesa
Iglesia ortodoxa autocéfala (es) Traducir
Bolsa de valores cristianismu ortodoxu
Cambiar los datos en Wikidata

La Ilesia Católica Apostólica Ortodoxa ye una comunidá cristiana que la so antigüedá, según la tradición, remóntase a Xesucristu y a los dolce apóstoles, a traviés d'una non torgada socesión apostólica. Ye la tercera de les tres grandes ilesies o comunidaes cristianes, xunto cola Ilesia Católica Romana y el conxuntu d'ilesies protestantes, y cunta con aproximadamente 215 millones de fieles en tol mundu.[1]

La Ilesia Ortodoxa ye la heriede de toles comunidaes cristianes de la metá oriental del Mediterraneu. La so doctrina teolóxica afitóse nun riestra de conceyos, de los que los más importantes son los Siete Conceyos Ecuménicos, que tuvieren llugar ente los sieglos IV y VIII. Tres dellos desalcuentros y resmes, la Ilesia Ortodoxa separtóse de lo qu'anguaño ye la Ilesia Católica na denomada Cisma d'Oriente y Occidente, el 16 de xunetu de 1054. El cristianismu ortodoxu espardióse per Europa Oriental gracies al prestixu del Imperiu Bizantín y a la xera de numberosos grupos misioneros.

La Ilesia Ortodoxa ye una de les tres comunidaes cristianes más grandes xunto a la Ilesia Católica y les Ilesies Evanxéliques. Cunta con 250 millones de fregueses en tol mundu.

Ye'l resultáu de la primer gran cisma del cristianismu nel añu 1054, que separtó los fregueses en católicos y ortodoxos como consecuencia de les griesques polítiques qu'había d'aquella ente l'Imperiu Romanu d'Occidente (que ficó católicu) y l'Imperiu Romanu d'Oriente (ortodoxu).

Ente los países ortodoxos más importantes tán Rusia, Ucraína, Bielorrusia, Rumanía, Serbia, Montenegru, Bulgaria, Macedonia, Grecia y Xipre.

Doctrina[editar | editar la fonte]

La doctrina ortodoxa ye práuticamente la mesma que la católica. Les dos ilesies estrémense na triba de ritu.

Ritu[editar | editar la fonte]

Les llingües de la Ortodoxa son el griegu pa les ilesies grieges y d'Oriente Mediu, l'antiguu eslavu eclesiásticu o antiguu búlgaru pa les ilesies eslaves y les llingües llocales pa les demás.

Ilesies Ortodoxes[editar | editar la fonte]

Iconu rusu

Anguaño, el cristianismu ortodoxu ye la relixón dominante en Grecia, Xipre, Rusia, Ucraína, Bielorrusia, Serbia, Montenegru, Macedonia, Bosnia y Herzegovina, Rumanía, Moldavia, Bulgaria, Xeorxa y Armenia. Darréu de la emigración hai delles comunidaes importantes nos Estaos Xuníos, Canadá y Australia.

La Ortodoxa organízase n'ilesies autocéfales, a la tiesta de les qu'hai un obispu o patriarca que nun depende de nengún mandatariu eclesiásticu superior como ye'l casu de la Ilesia Católica.

La Ilesia Ortodoxa reconoz l'autoridá, namái simbólica, d'alcuerdu al patriarcáu que correspuendan, Ex: Patriarcáu d'Antioquía, de Constantinopla, Patriarcáu Griegu, etc


Los patriarcaos ortodoxos o ilesies ortodoxes son:

Otres ilesies:

Referencies[editar | editar la fonte]