Sintoísmu

De Wikipedia
Sintoísmu
Relixón étnica y estilu de vida
Relixosidá popular y relixón politeísta
Cambiar los datos en Wikidata

Sintoísmu[1] ye'l nome de la relixón orixinal, nativa de Xapón. Inclúi l'adoración de los kami o espíritus de la naturaleza. Dellos kami son llocales y son conocíos como espíritus o xenios d'un llugar en particular, pero otros representen oxetos naturales mayores y procesos, por exemplu, Amaterasu, la diosa del Sol.

Anguaño'l sintoísmu constitúi la primer relixón con mayor númberu de fieles de Xapón. El númberu de prauticantes varia dende los 108 millones (84% de la población en 2003) que tienen práutiques y/o influencies shintoístes, hasta los 4 millones (3,3%) que lu prautiquen regularmente ya identifíquense cola forma oficial del shinto.

Definición[editar | editar la fonte]

El términu shinto refierse a les actividaes desenvueltes polos xaponeses pa venerar a toles deidaes del cielu y la tierra; el so orixe remóntase a los anicios del Xapón. Ye considerada la relixón orixinaria de Xapón, [2] un cultu popular que pue describise como una forma sofisticada d'animismu naturalista con veneración a los antepasaos, fondamente identificada cola cultura xaponesa.

Oríxenes[editar | editar la fonte]

Les relixones orixinaries de dellos países asiáticos caltienen patrones similares, como en China, Xapón y Corea con respeutu a los elementos de cultu a los antepasaos. Esto débese a que los sos conceutos parten de que l'alma o esencia tamién permanez amestada al cuerpu dempués de la muerte o pue permanecer cerca d'él, y seique pueda volver como demoniu o pantasma pa faer dañu a los humanos si nun se-y presenten ufriendes y una cierta veneración.

Estos conceutos amiéstense íntimamente col tipu de vida aniciada al traviés del trabayu llabrador del pueblu, una y bones Xapón tuvo esplotáu por colonos venceyaos, que vivieron en dependencia de les fuercies de la natura y ciclos de les estaciones, sobre los que considerábase que podía influyise de manera beneficiosa remanándolos per aciu la maxa y el ritu.

Los humanos, deseosos d'algamar la posesión de la fuercia máxico causante de rendimientos granibles cola naturaleza, escurrieron una serie de práutiques que se faen per mediu d'un chamán y postreramente polos emperadores.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Esti términu apaez nel Diccionariu de l'Academia de la Llingua Asturiana. Ver: sintoísmu
  2. Hattstein, Markus (1997). «Capítulu 4», Könemann: Relixón del mundu, 1ᵉʳ ed., páx. 120. ISBN 3-89508-857-9.