Internacional Lliberal

De Wikipedia
Internacional Lliberal
internacional
Llocalización
Sede National Liberal Club (en) Traducir
Direición internacional
Historia
Fundaciónabril 1947
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Internacional Lliberal ye una organización internacional de partíos lliberales. La so sede central ta alcontrada en Londres, nes oficines del Club Lliberal Nacional. Foi fundada en Oxford en 1947, y convirtióse nuna importante rede pa partíos lliberales y pal fortalecimientu de la democracia lliberal nel mundu. El Manifiestu de Oxford describe los principios políticos básicos de la Internacional Lliberal. Dende avientu de 2018 la presidenta ye Hakima El Haite.

Oxetivos de la Internacional Lliberal[editar | editar la fonte]

La constitución de la Internacional Lliberal (2005) describe los sos propósitos como:

Llograr l'aceptación xeneral de los principios lliberales que son internacionales na so naturaleza al traviés del mundu, y fomentar la crecedera d'una sociedá llibre basada na llibertá personal, la responsabilidá personal y la xusticia social, y apurrir los medios pa la cooperación y l'intercambiu de la información ente los miembros de la organización, y ente los homes y les muyeres de tolos países qu'acepten estos principios.

Los principios que xunen a los partíos de la Internacional Lliberal son: los derechos humanos, les eleiciones llibre y xustu y la democracia multipartita, la xusticia social, la tolerancia, la economía de llibre mercáu, el llibre comerciu, la sostenibilidá medioambiental y un fuerte sentíu de la solidaridá internacional.

Los principios de la Internacional Lliberal tamién inclúin una serie de siete manifiestos redactaos ente 1946 y 1997 y que son fomentaos nes diverses conferencies añales de partíos lliberales.

Miembros[editar | editar la fonte]

Miembros plenos[editar | editar la fonte]

- Alianza pa la Democracia y la Federación - Agrupación Democrática Africana

- Alianza Democrática pola Renovación

- Unión de Fuercies Democrátiques de Guinea, Unión de Fuercies Republicanes

Partíos observadores[editar | editar la fonte]

Organizaciones de cooperación[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]