Internacional Socialista

De Wikipedia
Internacional Socialista
internacional
Llocalización
Sede Londres
Forma xurídica asociación
Historia
Fundación3 xunu 1951
Organigrama
Presidente Giórgos Papandréou (es) Traducir (2006)
António Guterres (1999)
Pedro Sánchez Pérez-Castejón
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Internacional Socialista (IS) ye una organización internacional de partíos socialdemócrates, socialista y llaboristes, fundada en Frankfurt, en 1951.[1]

Historia[editar | editar la fonte]

La Internacional Socialista tien los sos raigaños na Segunda Internacional, que se formó en 1889. Refundada en 1923 como la Internacional Obrera y Socialista (IOS) y vuelta reconstituyir (na so actual forma) dempués de la Segunda Guerra Mundial en 1951.

Los antecedentes de creación de la IS tán na disolución ello ye qu'en 1940, de la IOS y el periodu posterior de la Segunda Guerra Mundial. En marzu de 1944, y aprovechando la presencia n'Inglaterra de grupos socialistes exiliaos, el Partíu Llaborista británicu estudia la posibilidá de crear una futura asociación internacional de los partíos llaboristes y socialistes democráticos. En mayu de 1946, en Clacton-on-Sea (Inglaterra) realízase la primer conferencia informal dempués de la guerra pa intercambiar información y trabayar sobre polítiques comunes en redol a problemes d'interés común. Tuvieron representaos 19 partíos. Créase una Oficina d'Enllaz ya Información Socialista adxunta al secretariáu del Partíu Llaborista Británicu.

En payares de 1946 realízase una segunda conferencia en Bournemouth qu'establez un Comité Consultivu pa preparar futures xuntes. Darréu na tercer xunta en Zúrich, en xunu de 1947, alderíquense los criterios d'almisión y nuna conferencia posterior en Amberes, en payares de 1947, tresfórmase'l comité consultivu nel COMISCO (Committee of the International Socialist Conference, n'español Comité de la Conferencia Socialistes Internacionales). Nesta nueva instancia cada partíu integrante tien un delegáu. Realícense otres conferencies (1948, 1948-1949, 1949 y 1950) que preparen la creación de la IS. En 1951 al crease la Internacional Socialista, el COMISCO tresformar nel Conseyu de la IS.[1]

I Congresu: Frankfurt 1951[editar | editar la fonte]

El Congresu fundacional de la Internacional Socialista llevar a cabu del 30 de xunu al 3 de xunetu de 1951 na ciudá alemana de Frankfurt. En dichu Congresu, la IS establez na denomada Declaración de Frankfurt cualos son les xeres y los oxetivos del socialismu democráticu.[1] Crítica tanto al "capitalismu desafranáu", como al "comunismu soviéticu", por ser un "nuevu imperialismu". Afirma que'l socialismu quier construyir una sociedá "llibre y democrática", buscando reemplazar al capitalismu por un sistema onde los intereses públicos tengan preferencia per sobre los intereses privaos, ente otres coses.[1]

Fueron 27 les organizaciones fundadores de la IS nesti Congresu.

XIII Congresu: Xinebra 1976[editar | editar la fonte]

El XIII Congresu realizar en Xinebra, Suiza, ente'l 26 y el 28 de payares de 1976. En dichu Congresu, Willy Brandt foi escoyíu presidente de la IS.[2]

XVII Congresu: Lima 1986[editar | editar la fonte]

El XVII Congresu[2] de la Internacional Socialista realizar en Lima, Perú, ente'l 20 y 23 de xunu, aproximao un añu dempués de que Alan García y el so partíu, el Partíu Aprista Peruanu (miembru de la IS) va ganar les eleiciones presidenciales de 1985.

XVIII Congresu: Estocolmo 1989[editar | editar la fonte]

El XVIII Congresu[3] realizar en Estocolmu, Suecia, ente'l 20 y el 22 de xunu, y foi importante pa la Internacional, yá que non solamente celebrárase'l bicentenariu de la Revolución Francesa, si non que tamién se festexaba'l centenariu de la Segunda Internacional, fundada'l 1889, y de la cual la IS considérase heredera.

En dichu Congresu, Willy Brandt foi reelixíu presidente de la organización, y Luis Ayala foi escoyíu secretariu-xeneral, cargu qu'hasta anguaño ocupa. Tamién la IS adoptó una nueva declaración de principios, redactada por un comité encabezáu por Heinz Fischer, del Partíu Socialdemócrata d'Austria.[4] Axuntáronse alredor de 1000 delegaos.

XIX Congresu: Berlín 1992[editar | editar la fonte]

El XIX Congresu[5] realizar en Berlín, Alemaña, ente'l 15 y 17 de setiembre de 1992. Axuntáronse 600 delegaos. Tamién tuvo presente Mikhail Gorbachov, l'ex premier de la XRSS. En dichu Congresu foi escoyíu Pierre Mauroy como presidente de la IS.

XX Congresu: Nueva York 1996[editar | editar la fonte]

El XX Congresu[6] realizar en Nueva York, Estaos Xuníos, na sede de les Naciones Xuníes, ente'l 9 y el 11 de setiembre. Pierre Mauroy y Luis Ayala fueron reelixíos nos sos puestos respeutivos de Presidente y Secretariu-Xeneral. Asistieron alredor de 700 delegaos. Hubo más de 30 nuevos partíos almitíos na organización.

XXI Congresu: París 1999[editar | editar la fonte]

El XXI Congresu[7] realizar en París, Francia, ente'l 8 y el 10 de payares. En dichu Congresu, foi escoyíu nuevu presidente Antonio Guterres.

XXV Congresu: Cartagena 2017[editar | editar la fonte]

El XXV Congresu realizar en Cartagena, Colombia, ente 2 y 4 de marzu. Foi lideráu pol Partíu Lliberal Colombianu en cabeza del presidente honorariu de la IS Horacio Serpa Uribe. En dichu congresu aprobóse la participación representativa igualitaria de les muyeres (50/50).

Organización de la IS[editar | editar la fonte]

Países gobernaos por partíos miembros de la Internacional Socialista.

Según los sos estatutos los organismos directivos son:

  • Congresu de la IS, autoridá suprema de la IS. Por mayoría de dos tercios define l'almisión y estatus de los partíos y organizaciones de la IS. La espulsión d'un partíu o organización tamién la define'l Congresu por mayoría de dos tercios. Axunta a los partíos y organizaciones fraternales con derechu a voz y votu y los partíos consultivos y organizaciones acomuñaes namái con derechu a voz. Axúntase cada 3 años, siendo convocáu pol Conseyu.
  • Conseyu de la IS. Ta compuestu polos partíos miembros, la Internacional Socialista de Muyeres, la Unión Internacional de Mocedaes Socialistes, y el Movimientu Internacional de los Ferres Internacional Socialista pa la Educación, teniendo un votu cada unu. Toma toles resoluciones y polítiques necesaries ente cada Congresu. Convoca'l Congresu y prepara les sos xuntes, según conferencies especiales, conferencies d'espertos, conferencies rexonales, coles mesmes qu'a grupos d'estudiu y comités. Propón al Congresu los cargos de Presidente, Vicepresidentes (2 a 30) y Secretariu Xeneral, quien formen parte del Presidium de la IS.
  • Comité d'Ética *

Comité d'Alministración y Finances

  • Secretariado

Cargos[editar | editar la fonte]

Presidentes[editar | editar la fonte]

Númberu !Presidente !País


--


1. Morgan Walter Phillips Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu Partíu Llaborista (Lab) 1951 1957
2. Alsing Andersen Bandera de Dinamarca Dinamarca Socialdemócrates (S) 1957 1963
3. Erich Ollenhauer Bandera d'Alemaña Alemaña Partíu Socialdemócrata d'Alemaña (SPD) 1963 1963
4. Bruno Pittermann Bandera de Austria Austria Partíu Socialdemócrata d'Austria (SPÖ) 1964 1976
5. Willy Brandt Bandera d'Alemaña Alemaña Partíu Socialdemócrata d'Alemaña (SPD) 1976 1992
6. Pierre Mauroy Bandera de Francia Francia Partíu Socialista (PS) 1992 1999
7. António Guterres Bandera de Portugal Portugal Partíu Socialista (PS) 1999 2005
8. Yorgos Papandreu Bandera de Grecia Grecia Movimientu Socialista Panhelénicu (PASOK) 2006

Secretarios Xenerales[editar | editar la fonte]

Númberu !Presidente !País


--


1. Julius Braunthal Bandera de Austria Austria Partíu Socialdemócrata d'Austria (SPÖ) 1951 1956
2. Bjarne Braatoy Bandera de Noruega Noruega Partíu Llaborista Noruegu (DNA) 1956 1957
3. Albert Carthy Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu Partíu Llaborista (Lab) 1957 1969
4. Hans Janitschek Bandera de Austria Austria Partíu Socialdemócrata d'Austria (SPÖ) 1969 1976
5. Bernt Carlsson Bandera de Suecia Suecia Partíu Socialdemócrata Suecu (SAP) 1976 1983
6. Pentti Väänänen Bandera de Finlandia Finlandia Partíu Socialdemócrata de Finlandia (SDP) 1983 1989
7. Luis Ayala Bandera de Chile Chile Partíu Radical Socialdemócrata (PRSD) 1989

Presidentes Honorarios[editar | editar la fonte]

Congresos de la Internacional Socialista[editar | editar la fonte]

Partíos miembros en cada país[editar | editar la fonte]

Países con miembros de la Internacional Socialista

Organizaciones fundadores de la IS[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]