Granada Club de Fútbol

De Wikipedia
Granada Club de Fútbol
Situación
Estáu España
Datos
Tipu club de fútbol
Fundáu en1931
Propietariu Bandera de la República Popular China Jiang Lizhang
Presidente Bandera de la República Popular China Jiang Lizhang
Entrenador Bandera de Uruguái Alexander Medina (es) Traducir
Categoría Primer División d'España
Instalaciones
Estadiu Nuevu Estadiu de Los Cármenes
Capacidá 19 436
Inaugurao 1995
Dueñu de Jiang Lizhang
Uniforme
Titular
Alternativu
Tercera

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Granada Club de Fútbol ye una sociedá anónima deportiva de la ciudá española de Granada. El so accionista mayoritariu ye la empresa española Daxian 2009 SL, que'l so dueñu ye la sociedá china Link International Sports Limited y el so presidente Jiang Lizhang. Como club de fútbol foi fundáu'l 6 d'abril de 1931 col nome de Club Recreativu Granada y anguaño xuega na Segunda División d'España.

La Granada C.F. atópase na posición 22 de la clasificación histórica por puntos de la Primer División, y nel 20 de la clasificación histórica por númberu de temporaes (23), consiguiendo'l 6ᵘ puestu en dos causes. Amás foi subcampeón del Campeonatu d'España-Copa del Xeneralísimu, actual Copa del Rei.

El club tien na actualidá 10.706 abonaos.

Historia[editar | editar la fonte]

Artículu 1 de los estatutos fundacionales del club

El 6 d'abril de 1931 foi fundáu'l Club Recreativu Granada, y foi inscritu nel Rexistru d'Asociaciones pol so primer presidente, Julio López Fernández. L'aprobación definitiva de los estatutos pol Gobiernu Civil producióse'l 23 d'abril. Díxose siempres que'l club foi fundáu'l 14 d'abril o que'l día 14 foi inscritu nel rexistru d'asociaciones, nun habiendo documentu dalgunu que los constate. Ello ye que solo hai un documentu nel Rexistru del Gobiernu Civil con fecha 9 d'abril de 1931, pero nun hai constancia de qué foi apurríu esi día, anque puede abarruntase que fueren los estatutos de la fundación del club creaos díes antes. L'aprobación final de los estatutos foi'l 23 d'abril y publicóse tal circunstancia'l 25 d'abril de 1931.

La historia del 14 d'abril como fecha de fundación del club deber a la simpatía inicial de los socios de la Granada cola II República, inclusive n'etapa de la dictadura. Col tiempu, llegar a dicir que'l club foi fundáu esi día al coincidir cola proclamación de la II República y perduró hasta los nuesos díes, a pesar de qu'hai diversos documentos que dicen lo contrario. Munchu historiadores que simpatizan cola república, siguen calteniendo la fecha del 14 d'abril, resalvando documentos oficiales.

Como anéudota, el Recreativu de Granada yá funcionaba a tolos efeutos dende finales de 1930. Nesti enllaz los historiadores del club falen de la fecha de fundación del club. https://www.youtube.com/watch?v=cNBfTC5BOqQ

El primer partíu xugáu pol equipu foi contra'l Deportivo Xaén, y ganóse 2 a 1. El xugador que marcó'l primera gol na historia de la Granada foi Antonio Bombillar. El club inscribir na temporada 1931-32 na Segunda Rexonal, empezando asina la so andadura pol fútbol español. Nel añu 1947 camuda'l so nome pol actual y el so filial adopta l'anterior.

Tres dellos ascensos, na temporada 1941-42 debuta en Primer División. A partir d'equí y hasta la década de los setenta el club alterna la Primera cola Segunda División, teniendo la so dómina de máxima rellumanza nesa década na que llega a militar mientres ocho temporaes consecutives na élite y nes que consigue la so meyor clasificación: 6ᵘ nes temporaes 1971-72 y 1973-74.

El día 18 de payares de 1987, el club granadín apostó un partíu amistosu en Los Cármenes ante un equipu suecu, el Malmö FF. Nesti alcuentru, Diego Armando Maradona (que yera xugador del Nápoles) xugó cola camiseta del equipu de la ciudá de la Alhambra, xunto a los sos hermanos Hugo y Lalo (esti postreru pertenecía a la plantía del club, y Hugo yera xugador del Rayo Vallecano). Diego Maradona marcó un gran gol de falta, dándo-y la victoria a la Granada por un resultáu de 3-2. Entós daquella, la Granada xugaba en Segunda, y esa fecha ye un episodiu históricu pal club. Por tanto, Diego Armando Maradona llegó a vistir tres camisetes d'equipos españoles: Futbol Club Barcelona, Sevilla Fútbol Club y, nesa histórica fecha, Granada Club de Fútbol.

Subcampeón d'España (1958-1959)[editar | editar la fonte]

Nel añu 1959 consiguió'l so mayor afitáu deportivu al ser subcampeón del Campeonatu d'España (Copa del Xeneralísimu actual Copa de La so Maxestá'l Rei). Apostó la final de la competición nel Estadiu Santiago Bernabéu contra'l Futbol Club Barcelona, con resultancia de 4-1 a favor de los catalanes.

El camín a la final nun foi fácil y la Granada entrenáu por Jenő Kálmár enfrentar al Elx en dieciseisavos, al Cádiz n'octavos y al Plus ultra, actual Real Madrid Castilla, en cuartos. La semifinal foi ante'l Valencia Club de Fútbol que venía d'esaniciar al Atlético de Madrid.

La semifinal ante'l conxuntu "che" foi perdura y túvose qu'apostar un partíu de desempate nel estadiu Santiago Bernabéu n'empatando en Los Cármenes a cero y a 1 en Mestalla, que'l conxuntu granadín ganó por 3 a 1 (goles d'Arsenio, Carranza y Vázquez pa los granadinos y de Ricardo pa los valencianos).

Na década de los ochenta tien delles apaiciones fugaces pola Segunda División, pero la mayor parte del tiempu pasar na Segunda B, al igual que tolos años noventa. Pero na temporada 2002-03 ye baxáu alministrativamente a Tercer por impagu a los sos xugadores, ante la pasividá de les autoridaes y del empresariáu locales que víen a un equipu ensin futuru.

Cuatro temporaes más tarde, el día 25 de xunu de 2006, llogró xubir de nuevu a Segunda División B al ganar una eliminatoria ante'l Guadalajara, tando entós Paco Sanz como presidente del club. En felicidá eliminatoria, los roxiblancos perdieron la ida 1-0 en Guadalajara, pero llograron l'ascensu remontando por 3-0 nel Nuevu Los Cármenes, ganando asina por 3-1 la resultancia global y llogrando esi importante ascensu a la categoría de bronce del fútbol español.

Vuelta a Segunda División (2009-2011)[editar | editar la fonte]

El 23 de xunetu de 2009, n'asamblea estraordinaria, los socios del club votaron a favor de la conversión en Sociedá Anónima Deportiva, condición indispensable por que la empresa NEVAUTO S.A. propiedá de José Julián Romero y DAXIAN 2009 S.L. presuntamente propiedá del italianu Gino Pozzo (dueñu del Udinese italianu y sociu de Quique Pina) fixérense cargu de la delda. Tres dicha asamblea, los murcianos Quique Pina y Juan Carlos Cordero fáense cargu de la direición deportiva del club, con meta l'ascensu a la Segunda División.

Estatutos fundacionales del Granada Club de Fútbol, col so nome orixinal de Club Recreativu Granada

Na temporada 2009-10 el Granada Club de Fútbol xugó en Segunda división B, Grupu IV proclamándose campeón de grupu y consiguiendo l'ascensu de categoría a la Segunda División (ventidós años dempués de la so última participación nesta categoría); l'ascensu materializó'l 23 de mayu de 2010 nel Estadiu Santu Domingu d'Alcorcón, onde perdió por 1-0 (gol d'Íñigo) nos playoff d'ascensu frente a l'AD Alcorcón (campeón del grupu II), pero fixo valir el 2-0 llográu una selmana antes nel partíu d'ida apostáu nel estadiu de Los Cármenes (goles del delanteru nixerianu Ighalo y del defensa Iván Amaya), fechu que traxo a la mayor celebración en décades de la ciudá granadina y que foi celebráu na Fonte de les Batalles como destín final polos aficionaos raxonos.[1] El día 24, yá de vuelta de Madrid, en pasando pola sede del Conceyu y recibir la reconocencia de les autoridaes, los xugadores, téunicos y directivos allegaron tamién a la fonte de les Batalles y pal mediudía siguiente entamóse una ufrienda floral del equipu a la Virxe de les Congoxes, la patrona de la ciudá, antes de la xinta de confraternidad.

El 6 de xunu la Granada C.F. proclamóse campeón absolutu de los cuatro grupos de Segunda División B, al empatar nel estadiu Nuevu Los Cármenes frente a la S.D. Ponferradina (0-0), lo que convirtió en decisivu al únicu gol raxón llográu'l domingu anterior por Jesús Berrocal, nel partíu d'ida, apostáu nel Estadiu El Toralín de Ponferrada, onde la Granada imponer por 0-1. El club lleonés había quedáu campeón del Grupu I de Segunda B y, na ronda previa, ganara'l so ascensu a Segunda A –como tamién lo fixera la Granada C.F.– al imponese al campeón del grupu III, el Sant Andreu.

Na so vuelta a Segunda División, incorporar al equipu varios xugadores procedentes del Udinese como Álex Geijo, Carlos Calvo, Guilherme Siqueira, y los mundialistas Jonathan Mensah y Fabián Orellana. L'equipu tuvo un empiezu dubiosu, perdiendo por 4-1 nel so debú ante'l Real Betis nel Estadiu Benito Villamarín y cayendo nel so debú como locales por 0-1 ante'l Real Valladolid. Recién na cuarta xornada, l'equipu llogra'l so primera trunfo ante la Ponferradina, por 2-0 en Los Cármenes. Col pasar de les selmanes, la Granada empieza a ameyorar, a tal puntu d'encadenar 6 xornaes consecutives ensin perder, y llogrando abuitaos trunfos frente al Xerez CD (5-0) y Gimnàstic (6-1). Al rematar la primer vuelta de Lliga (21 feches), la Granada CF consiguió sumar 31 unidaes, allugándose nel quintu llugar de la clasificación y amás, con Geijo ocupando llugar importante nel Troféu Pichichi de la categoría. Nes 3 primeres xornaes de la segunda vuelta consigue dos tales victories ante'l líder Betis, Valladolid y Albacete Balompié, engatando hasta'l cuartu llugar de la tabla, la so meyor posición na temporada hasta esi momentu. Tiempu dempués apuerta a terceru, pero finalmente acaba la temporada quintu (cuartu na llucha pol ascensu, ensin cuntar al Barcelona B, que remató terceru y nun puede xubir por ser un filial), consiguiendo plaza pa los play-offs d'ascensu, xunto col Elx, Celta y Valladolid. La Granada termina la temporada como'l segundu meyor equipu en casa, ganando casi tolos sos partíos y goliando munchos d'ellos, incluyendo a rivales tan poderosos como Betis, Barcelona B y Xerez, ente otros. Sicasí, nun demuestren lo mesmo fora de casa, consiguiendo tan solu trés victories a casa.

Vuelta a Primer División (2011-2017)[editar | editar la fonte]

Na primera eliminatoria de los play-offs d'ascensu a Primer División (la primera celebrada na historia de la Lliga) esanicia al Celta de Vigo por penaltis (5-4, al parar el porteru Roberto l'últimu llanzamientu visitante y, de la mesma, marcar primeramente él mesmu'l que sería decisivu pa la Granada), una y bones los partíos tantu de la ida como la vuelta terminaron con victories locales por 1-0. El gol de la Granada nel partíu de vuelta, celebráu en Los Cármenes, marcar el chilenu Fabián Orellana, siendo dellos los disparos a los palos y errando dos penaltis Dani Benítez mientres el xuegu regular, anque na tanda de penaltis atinó; llegar a los penaltis porque la prórroga permaneció seca de goles.

L'Estadiu Nuevu Los Cármenes, sede de la Granada CF, mientres el partíu qu'apostó l'equipu contra'l Nástic de Tarragona, nel que la Granada ganó 6-1 al equipu tarraconense. Anguaño más de 23.000 llocalidaes (20 de mayu de 2011)
L'Estadiu Nuevu Los Cármenes va cuntar con capacidá pa casi 23.000 espectadores tres la so actual remodelación

El partíu d'ida de la final de los play-offs d'ascensu a Primer División apostar el 15/06/2011 en Los Cármenes, frente al Elche CF. Remató col 0-0 inicial, magar que el equipu granadín llanzó dos balones a los palos y disponiendo d'un penalti pitáu nel tiempu de descuentu, que falló Abel Gómez magar que el árbitru Pino Zamorano ordenó la repetición del llanzamientu por entrada extemporánea de xugadores ilicitanos nel área. El penalti foi falláu de nuevu cuando Jaime Jiménez Merlo, porteru del Elche CF, aldovinó per segunda vegada'l so llanzamientu.

Tou decidir nel partíu de vuelta, el 18 de xunu de 2011, nel Estadiu Martínez Valero. Y foi nel minutu 29 de la primer parte cuando Odion Jude Ighalo convirtió en xugada personal, tres pase de Dani Benítez, y sorteando al porteru Jaime y a dos defenses ilicitanos, el primer tantu del partíu que-y daba la clasificación al club nazarí. Nel 81', yá casi pa concluyir el partíu, marcó Xumetra nun balón colgáu por Albácar, poniendo'l definitivu 1-1 nel marcador, que daba l'ascensu a la Granada 35 años dempués.[2][3]

La Granada CF, por tanto, vuelve a Primer División 35 años dempués d'abandonar la categoría, consiguiendo un fechu históricu al xubir de Segunda División B a Primer en dos temporaes, emulando al últimu equipu que lo llogró na temporada 98/99, el Málaga Club de Fútbol.

L'afición recibió al equipu nel Estadiu Municipal de Los Cármenes la tarde del día siguiente, domingu, y dende ellí treslladóse la cabalgata festiva hasta la sede del Conceyu, na plaza del Carmen. Darréu treslladóse la fiesta a la Fonte de les Batalles, llegando a rexuntase unes 50.000 persones. A otru día, llunes, l'equipu foi recibíu na Diputación Provincial y darréu ufiertó una ufrienda floral a la patrona, la Virxe de les Congoxes, como ye tradición nestos casos.

Nel branu de 2011, el Udinese considera oportunu caltener na Granada CF a tolos xugadores vencíos, pa nun romper el grupu, salvu Carlos Calvo Sobrado qu'acaba recalando nel Hércules. Guilherme Siqueira y Fabián Orellana (sería dexar esa mesma temporada al Celta de Vigo), pasen a ser propiedá de la Granada, y dellos xugadores como Mikel Rico, Dani Benítez, Allan Nyom o'l mesmu Guilherme Siqueira, dada la so gran actuación en Segunda, son pretendíos por diversu equipos de primer División. L'equipu reforzar con xugadores como l'arxelín Hassan Yebda,[4] el mozu xugador del Real Madrid Castilla Fran Rico,[5] l'español Moisés Hurtado y Carlos Martins[6] (en calidá de vencíu) pal centru del campu; David Cortés,[7] Noé Pamarot[8] y Jorge Ribeiro na defensa; Franco Jara (vencíu),[9] Ikechukwu Uche y Yohan Mollo[10] pa la delantrera; y consigue una cesión de la meta brasilanu Júlio César.

Tres una temporada d'altibaxos, ente los que se cuntaron cola destitución de Fabri González, que foi sustituyíu por Abel Resino, y una importante plaga de mancadures qu'afectó a xugadores importantes de la plantía raxona, la Granada llogró la permanencia en Primer na última xornada de lliga, a pesar de cayer derrotáu por 1 a 0 nel Estadiu de Vallecas ante'l Rayo Vallecano con un gol de Raúl Tamudo nel descuentu, yá que se vio favorecíu pola resultancia que se produció en El Madrigal, onde'l Villarreal C.F. cayó por 0 a 1 ante'l Atlético de Madrid con un gol de Radamel Falcao, peracabando asina'l conxuntu castellonense el so descensu a Segunda.[11] A pesar d'esa última xornada agónica, ye dignu de mención que la Granada nun tuvo en tola segunda vuelta de la lliga nin una sola xornada en puestos de descensu.

Na siguiente temporada 2012-2013 el conxuntu nazarí decide nun anovar a Abel Resino y ficha como téunicu a Juan Antonio Albacete Anquela.[12] Cola llegada de Anquela realícense una serie de fichaxes coles mires de nun pasar apuros pa consiguir la permanencia. D'esta manera fichar pa la portería al esperimentáu porteru Toño, la llinia defensiva ye reforzada con Juanma Ortiz y Brayan Angulo,[13] la medular col rumanu Torje,[14] Iriney[15] y Yacine Brahimi. La zona d'ataque ye la que más se refuerza cola llegada del mozu venezolanu Machís,[16] del italianu Floro Flores,[17] repescar a Orellana dende'l Celta y faise una fuerte inversión nel fichaxe d'El-Arabi xenerando gran ilusión ente l'afición. Sicasí l'empiezu de la Granada nun ye bonu y empiézase a ver que l'equipu va precisar refuerzos nel mercáu d'iviernu pa encarar lo que resta de campeonatu con garantíes. D'esta forma la Granada fai un gran esfuerciu y faise colos servicios de José Luis García del Pozo Recio[18] y Diego Buonanotte[19] procedentes del Málaga Club de Fútbol y pal ataque da la baxa a Floro Flores y trespásase a Orellana al Celta de Vigo tres el probe rendimientu de los dos xugadores.[20] Pa reemplazalos fichar al veteranu delanteru malagueñu Carlos Aranda procedente del Real Zaragoza[21] y consíguese la cesión de Nolito que llega dende'l Benfica portugués.

Colos nuevos fichaxes ganar al Rayo Vallecano nos Cármenes por 2 a 0. Sicasí la xornada siguiente la Granada cai con estrueldu (3-0) ante'l Sevilla Fútbol Club dando una mala imaxe. Anquela ye destituyíu'l 30 de xineru de 2013 como entrenador raxón y contrátase a Lucas Alcaraz, procedente del Aris Salónica Fútbol Club[22] que consigue dos victories consecutives ante'l Real Madrid nos Cármenes (1-0) con un gol en mesma puerta de Cristiano Ronaldo (minutu 21)[23] y ante el Deportivo de La Coruña en Riazor (0-3) con un gol en mesma puerta de Marchena (minutu 45), un gol d'Ighalo (minutu 51) y otru de Siqueira de penalti (minutu 95).[24]

Sicasí tres estos dos victories l'equipu entra nun bache de 9 xornaes ensin vencer que lo avera peligrosamente a la parte de descensu y encaxando dolioses derrotes (1-5 ante'l Real Betis nos Cármenes[25] y 5-0 ante'l Atlético de Madrid nel Vicente Calderón). La racha romper na xornada 33 al vencer el conxuntu nazarí en Barcelona al RCD Español por 0-1 con gol de Nolito y encadena con una victoria más por 1-0 con un tanto de Ighalo en Granada ante'l Málaga Club de Fútbol y arrinca un puntu pervalible d'Anoeta al empatar 2-2 cola Real Sociedad con un gol nel minutu 93 de Recio. La xornada siguiente, la Granada golia a Osasuna nos Cármenes por 3-0 con goles de Youssef El-Arabi, Guilherme Siqueira y Diego Buonanotte certificando práuticamente la permanencia que se convierte en matemática na xornada 37 al cayer derrotáu en Mestalla ante'l Valencia CF por 1-0. Sicasí les victories de Málaga Club de Fútbol ante'l Deportivo de La Coruña y del Real Betis ante'l Zaragoza dexen a la Granada per tercer añu consecutivu en Primer División. Yá na xornada 38 y ensin nada en xuegu, la Granada despidir de la temporada venciendo por 2 a 0 al Getafe CF con goles de Nolito y El-Arabi.

Na temporada 2013-2014, Lucas Alcaraz sigui como entrenador del equipu granadín. La temporada pa la Granada empezó con un 1-2 en El Sadar, feudu del Osasuna. Na segunda xornada la Granada estrénase en casa xugando frente al Real Madrid CF nun partíu nel que l'equipu granadín dio una bona imaxe pero nel qu'a la fin acabó cayendo por 0-1. Tres cinco xornaes ensin ganar,y el meyor resultáu llográu ye un empate a 1 frente al Celta de Vigo, na xornada 7 vuelve llograr una victoria frente al Athletic Club por 2-0.

Dempués d'esta victoria vuelven encadenase dos ganes consecutives, contra'l Villarreal CF en El Madrigal por 3-0 y contra el Getafe CF nel Nuevu Los Cármenes por 0-2, finalmente na décima xornada la Granada vuelve llograr una victoria, nesta ocasión frente al Elche CF nel Estadiu Martínez Valero con un 0-1.

Na oncena xornada la Granada perdió nel Nuevu Los Cármenes ante'l Atlético de Madrid por 1-2, nun partíu que nun tuvo exentu de discutiniu yá que los dos goles del conxuntu madrilanu fueron de penalti. Na docena xornada la Granada visitó'l Estadiu Ciutat de València nel que ganó al Levante UD por 0-1. Tres esta victoria encadenó otru ante'l Málaga CF al que ganó por 3-1 con un hat-trick de Youssef El-Arabi.

Na decimocuarta xornada la Granada cayó ganáu por 4-0 nel Camp Nou frente al FC Barcelona. Na xornada 15 la Granada cai en casa ante'l Sevilla FC por 1-2, y na siguiente xornada gana al Rayo Vallecano nel Estadiu de Vallecas por 0-2. Tres esti alcuentru, la Granada encadena dos ganes consecutives frente a la Real Sociedad y frente a la UD Almería para finalmente nel últimu alcuentru de la primera vuelta ganar al Real Valladolid por 4-0, en faciendo un gran partíu. La Granada acaba la primer vuelta nuna meritoria novena posición.

La segunda vuelta empieza con un empate a cero ante Osasuna y n'encadenando trés ganes, una d'elles frente al Real Madrid CF por 2-0 nel Santiago Bernabéu, vuelve ganar un alcuentru ante'l Real Betis Balompié por 1-0 na xornada 24. Tres esi partíu, vuelve encadenar dos ganes consecutives y na xornada 27 vence al Villarreal CF nel Nuevu Los Cármenes.

Na xornada 28 el Granada CF y el Getafe CF empaten 3-3 nun partíu llocu. Na xornada 29, el Granada derrota al Elche CF por 1-0 y na xornada 30 la Granada volvería perder pola mínima (1-0) col Atlético de Madrid nel Estadiu Vicente Calderón. Nes siguientes dos xornaes encadena otros dos ganes frente al Levante UD (0-2) y frente al Málaga CF (4-1).

Sicasí, la xornada 33, sería distinta a los trés anteriores y convertiríase nuna xornada histórica, una y bones la Granada dio la sorpresa venciendo nel Nuevu Los Cármenes al FC Barcelona por 1-0 gol marcáu por Yacine Brahimi.[26] Tres esta histórica victoria llegaron dos ganes dolioses ante'l Sevilla FC nel Estadiu Ramón Sánchez Pizjuán por 4-0 y en casa, nel Nuevu Los Cármenes ante'l Rayo Vallecano por 0-3.

Na xornada 36 sacaría un pervalible empate del Estadiu d'Anoeta ante la Real Sociedad (1-1). Ente que na xornada 37, la Granada completó un nefastu partíu con una derrota en casa ante la UD Almería por 0-2, cola que la continuidá de la Granada en primer apeligraba.

La xornada 38 plantegábase como una xornada d'infartu pa 5 equipos una vegada confirmáu unes xornaes antes el descensu del Real Betis Balompié, dientro d'esos equipos taben la UD Almería, C.A. Osasuna, Getafe CF, Real Valladolid y Granada CF. La Granada enfrentar al Real Valladolid nesa última xornada nel Estadiu José Zorrilla, un alcuentru que l'equipu pucelanu perdería por 0-1, un gol que metió'l defensa del Real Valladolid Stefan Mitrovic en mesma puerta y qu'acabaría col descensu del Real Valladolid a la Lliga Adelante, la Granada finalmente salvó la división quedando finalmente decimoquintu.[27]

El Getafe CF y la UD Almería llograron igualmente la permanencia y el C.A. Osasuna y el Real Valladolid peracabaron el so descensu a la Lliga Adelante. Tocantes a la Copa del Rei, la Granada cayó en dieciseisavos ante l'AD Alcorcón a la que ganó por 0-2 nel Estadiu Santu Domingu pero la Granada perdió nel Nuevu Los Cármenes por 0-2, polo que l'AD Alcorcón forzó los penaltis nos que finalmente ganó al Granada CF.[28]

Pa la temporada 2014/15 la Granada facer colos servicios del entrenador sevillanu Joaquín Caparrós.[29] Amás del entrenador l'equipu ficha a nuevos refuerzos pa la temporada. Dimitri Foulquier que yá tuvo vencíu na Granada, foi ficháu definitivamente. Fichar al porteru Oier Olazábal, que pertenecía al Barcelona B.[30]

En defensa fichar a Jean-Sylvain Babin que venía procedente de l'AD Alcorcón,[31] Eddy Montés procedente del Real Murcia,[32] el Real Betis Balompié venció al llateral esquierdu Juan Carlos a la Granada, al igual que fixo'l Galatasaray que venció a la Granada al central camerunés Dany Nounkeu. Tamién se fichó al llateral portugués Luis Martins procedente del Gil Vicente FC.

Nel centru del campu volvieron de cesión los xugadores que tuvieron nel Hércules CF, nesti casu Abdoul Sissoko y Héctor Yuste. Pa la delantrera fichar a Daniel Larsson procedente del Real Valladolid y a John Córdoba procedente del Querétaro FC. Amás, el delanteru Alfredo Ortuño incorporar a la Granada en tando dexar un añu nel Girona FC.

A tolos fichaxes hai qu'añedir el gran fichaxe d'esta temporada de la Granada, el mediocampista ofensivu Rubén Rochina que s'atopaba nel Blackburn Rovers. Ello ye que yá na primer xornada demostró la so calidá, empatando l'alcuentru de la primer xornada de la Lliga BBVA con un gran zurdazo que batió al porteru del Deportivo de La Coruña, Germán Lux, xusto primero que Jean-Sylvain Babin fixera'l 2-1, que daría los trés primeros puntos de la temporada al conxuntu nazarí. Na segunda xornada l'equipu enfrentar al Elche CF y equí la Granada nun tuvo tanta suerte como na primer xornada, yá que tuvo ganando gran parte de la segunda parte con 0-1 gol de Fran Rico tres una gran xugada d'Isaac Success que debutaba en Primer División, sicasí, el conxuntu ilicitano acabó empatando l'alcuentru nel tiempu de descuentu con un gol de David Lombán.

Na tercer xornada la Granada nun pasó del empate (0-0) ante'l Villarreal CF nun alcuentru que s'apostó nel Nuevu Los Cármenes. Na cuarta xornada consigue una sorprendente victoria a casa ante'l Athletic Club por (0-1) con un gol de John Córdoba. Na quinta xornada, sicasí, cai por (0-1) nel Nuevu Los Cármenes ante'l Levante UD, gol marcáu por Rubén García.

A partir d'esta xornada, la Granada encaxó trés ganes consecutives, una d'elles foi una goliada que-y enxaretó'l FC Barcelona por (6-0) y una gana frente al Rayo Vallecano en Vallecas por (0-1) con un gol de Manucho nel últimu minutu. Tamién cayó ganáu mientres estos trés xornaes frente al Málaga CF. Na novena xornada llogra un empate ante'l Eibar (1-1) con goles d'Allan Nyom per parte granadina y Eneko Bóveda per parte del Eibar. Na décima xornada cai derrotáu ante'l Real Madrid CF por 0-4 nel Estadiu Nuevu Los Cármenes con dos goles de James Rodríguez, un gol de Cristiano Ronaldo y de Karim Benzema. Les xornaes 11 y 12 acabaron con dos talos empates a 0 ante'l Celta de Vigo y la UD Almería. Na xornada 13 la Granada encaxó una goliada ante'l Sevilla FC por (5-1), ente que na xornada 14 llogró un empate ante otru de los grandes equipos de la competición, el Valencia CF, con un marcador de 1-1, goles d'Álvaro Negredo y Isaac Success. Na siguiente xornada la Granada cayería derrotáu por 2-1 ante'l RCD Español y na xornada 16 empata a 1 contra'l Getafe CF. Antes de la xornada 16 la Granada xugó la vuelta de los dieciseisavos de la Copa del Rei ante'l Córdoba CF con un empate en L'Arcánxel (1-1), ente que la ida en Los Cármenes acabó con 1-0 pa la Granada, asina la Granada avanzó a octavos de final onde s'enfrentaría al Sevilla.

Na xornada 17, el Córdoba vengar con una victoria nel so estadiu por (2-0). Con esta derrota, la Granada taba en penúltima posición con tan solo 13 puntos y con Caparrós cada vez más cuestionáu.

Tres esta xornada apostóse la ida de los octavos de final de la Copa del Rei ante'l Sevilla FC onde la Granada perdió (1-2) nel Estadiu Nuevu Los Cármenes con goles de Gerard Deulofeu y Kevin Gameiro per parte sevillista y del debutante Lass Bangoura pa la Granada, que llegó procedente del Rayo Vallecano nel mercáu d'iviernu.

Na xornada 18 empata ante la Real Sociedad (1-1). Tres esti partíu la Granada xugó la vuelta de la Copa del Rei ante'l Sevilla FC con una derrota por (4-0).

Un día dempués d'esta derrota Joaquín Caparrós dexa de ser entrenador de la Granada. Na xornada 19 el téunicu del filial Joseba Aguado dirixó a la Granada nel so alcuentru ante'l Atlético de Madrid onde la Granada cayó por (2-0).

Na siguiente selmana fíxose oficial la contratación d'Abel Resino como téunicu de la Granada. Abel debutó nel banquín de la Granada na xornada 20 con un empate (2-2) ante'l Deportivo. Na xornada 21, la Granada volvió ganar, con un gol de John Córdoba, (1-0) ante'l Elche CF. Na xornada 22, la Granada cai por (2-0) ante'l Villarreal CF con goles de Mateo Musacchio y Gerard Moreno. Na xornada 23, la Granada empata (0-0) ante'l Athletic Club. Na xornada 24 la Granada perdió ante'l Llevante por (2-1), nun partíu nel que nel minutu 85 diba ganando por (0-1) y nel que finalmente-y remontaron. Na xornada 25 el FC Barcelona ganó a la Granada con un (1-3) nel Estadiu Nuevu Los Cármenes. Na xornada 26, la Granada ganó (1-0) al Málaga CF. Na xornada 27, la Granada cayó ganáu por (3-1) ante'l Rayo Vallecano. Na xornada 28 la Granada empató (0-0) ante la SD Eibar nun partíu controláu pol Granada pero ensin demasiao peligru ofensivu.

Na xornada 29 la Granada recibió una goliada histórica ante'l Real Madrid CF por (9-1) con 5 goles marcaos por Cristiano Ronaldo, 2 de Karim Benzema, 1 de Gareth Bale y un gol de Diego Mainz na propia puerta. El gol del Granada facer Robert Ibáñez cuando'l marcador yera yá de 7-0. Na xornada 30 la Granada empató (1-1) ante'l Celta de Vigo onde Robert Ibáñez marcó nel minutu 2 de partíu pa poner a la Granada per delantre, sicasí tres la espulsión de Jeison Murillo nel minutu 41 de la primer parte complicóse-yos el partíu. La Granada aguantó bien la mayoría de la segunda parte pero nel minutu 93 Théo Bongonda llogró l'empate pal Celta. Na xornada 31 la Granada cayó ganáu por (3-0) ante la UD Almería, siendo esta una derrota que dexaría a la Granada nuna situación bien complicada na penúltima posición tan solo per delantre del Córdoba CF. Na xornada 32, la Granada empató (1-1) frente al Sevilla FC nun partíu onde la Granada adelantrar con un gol de Diego Mainz y nel que'l Sevilla FC empató con un gol del propiu Mainz en mesma puerta. Na xornada 33 la Granada cai goliáu por (4-0) ante'l Valencia CF nel Estadiu de Mestalla con goles de Javi Fuego, Dani Parejo, Sofiane Feghouli y Álvaro Negredo. Na xornada 34 la Granada cai derrotáu ante'l Espanyol por (1-2) nel Estadiu Nuevu Los Cármenes nun partíu onde l'equipu catalán marcó por aciu de Paco Montañés el gol que-yos daría la victoria nel minutu 85. Tres esta derrota la Granada sigue penúltimu solu per delantre d'un Córdoba CF col descensu práuticamente certificáu. Tres esti alcuentru destituyeron a Abel Resino y el club contrató nel so llugar a José Ramón Sandoval que debuta ante'l Getafe CF. Hai de solliñar qu'antes d'esti alcuentru'l Córdoba CF peracabó'l so descensu a la Segunda División en siendo goliáu pol FC Barcelona por (0-8). La Granada venció (1-2) al Getafe CF nel Coliseum Alfonso Pérez con un doblete de Youssef El-Arabi.Na xornada 36 la Granada venció por (2-0) al Córdoba CF con goles de Diego Mainz y Youssef El-Arabi. Con esta victoria la Granada llogró empatar a puntos col Eibar y col Deportivo de La Coruña tres l'empate del equipu gallegu ante'l Athletic Club y quedóse a un puntu de la UD Almería tres la so derrota ante'l Málaga CF. Na xornada 37 la Granada llogra una pervalible victoria en San Sebastián onde ganó por (0-3) a la Real Sociedad con goles de Youssef El-Arabi, Robert Ibáñez y Rubén Rochina. Con esta victoria la Granada llogró salir de la zona de descensu, xubiendo hasta la 16ª plaza percima del Deportivo de La Coruña y dexando en descensu a la SD Eibar, a la UD Almería y al yá baxáu Córdoba CF y na xornada 38 n'empatando frente al Atlético de Madrid la Granada caltener en Primer División.

Pa la temporada 2015/16 confirmóse la continuidá de José Ramón Sandoval como entrenador de la Granada. El primer fichaxe de la Granada pa dicha temporada foi'l del centrocampista Edgar Méndez procedente de la UD Almería, siguíu del defensa central Musavu-King del SM Caen. Tamién se consiguió la cesión del porteru Andrés Fernández Moreno y el club consiguió traer a Thievy, Nico López, David Lombán, Rene Krhin y a Rubén Pérez. Amás el Valencia CF volvió vencer a Robert Ibáñez y a Salva Ruiz. La Granada empezó la temporada con una derrota por (1-3) ante la SD Eibar, lo que llevó a la Granada a la última posición y al Eibar a ser líder de la división per primer vegada na so historia, y na segunda xornada la Granada venció al Getafe CF por (1-2), gracies a los goles de Youssef El-Arabi y Success. Na tercer xornada cayó ganáu por (1-3) ante'l Villarreal CF y na xornada 4 perdió por (1-0) ante'l Real Madrid CF, faciendo un gran partíu y con un gol que-y anularon a El-Arabi que tuvo de xubir al marcador. Na xornada 5 la Granada perdió (0-3) en casa ante la Real Sociedad de Fútbol con un hat-trick d'Agirretxe. Na xornada 6 perdió ante'l Valencia CF con un solitariu tantu de Shkodran Mustafi y na xornada 7 la Granada empató (1-1) frente al Real Club Deportivo de La Coruña igualando'l Granada'l partíu na segunda parte tres el gol de Fayçal Fajr per parte deportivista.

Na xornada 8 la Granada empató 3-3 nel Estadiu El Molinón contra'l Real Sporting de Xixón, nun partíu que diba ganando por 1-3 hasta'l minutu 88. Dempués encadenó otros dos empates nes xornaes posteriores y na xornada 11 perdió col Rayo Vallecano. Na xornada 12 la Granada venció al Athletic Club por (2-0) y na xornada 13 remontó un 2-0 en Málaga frente al Málaga CF y sacó un empate del alcuentru (2-2). Na xornada 14 perdió frente al Atlético por (0-2) y na xornada 15 llogró una importante victoria frente al Levante UD por (1-2), dambos goles del canteranu Adalberto Peñaranda. Nos dos xornaes siguientes atropó dos ganes, una d'elles bien doliosa ante la UD Las Palmas por (4-1), ente que na xornada 18 venció al Sevilla FC por (2-1) con goles d'Isaac Success y Adalberto Peñaranda per parte granadina y Vitolo per parte sevillista. Na Copa del Rei el Granada CF perdió na ida de los octavos de final ante'l Valencia CF por (4-0), dexando la eliminatoria bien complicada pa la Granada. Na ronda anterior la Granada esanició al CD Leganés. Na xornada 19 la Granada perdió (4-0) contra'l FC Barcelona nun partíu que tuvo como gran protagonista a Leo Messi que fizo un hat trick, y na vuelta de los octavos de la copa la Granada quedó esaniciáu en perdiendo (0-3) nel Estadiu Nuevu Los Cármenes. Na xornada 20 la Granada volvió ser goliáu, esta vegada frente a la SD Eibar por (5-1) con dobletes de Borja Bastón y Sergi Enrich. Tres esta goliada, el puestu de José Ramón Sandoval como entrenador quedó n'entredichu y a otru día. Tres una xunta d'urxencia de la directiva, ratificóse'l so puestu como entrenador siquier hasta'l partíu frente al Getafe CF, y nesi partíu la Granada llogró un trunfu por (3-2) nun partíu que diba ganando 2-0 y qu'empató el Getafe a 2. Finalmente, un gran gol de Rubén Rochina dio los trés puntos a la Granada. A pesar d'esta victoria, la Granada siguía mui cerca de los puestos de descensu y p'intentar que l'equipu ameyorara realizáronse los fichaxes nel mercáu d'iviernu de Jesús Fernández y de David Barral.

Na xornada 22, la Granada perdió (1-0) ante'l Villarreal CF tres un gol de Bruno Soriano de penalti. Tres esta derrota y les victories de la UD Las Palmas y el Real Sporting de Xixón, la Granada volvió a los puestos de descensu. Na xornada 23 la Granada perdió nel Estadiu Nuevu Los Cármenes, ante'l Real Madrid CF con un resultáu final de (1-2) colos goles de Karim Benzema y Luka Modric per parte madridista y de Youssef El-Arabi pa la Granada. Amás, el tantu d'El-Arabi supunxo'l so gol númberu 34 en Primer División, igualando asina los goles que fizo Porta cola Granada en dicha categoría y convirtiéndose asina nel máximu goliador históricu de la Granada en Primer. Na xornada 24 la Granada perdió (3-0) ante la Real Sociedad de Fútbol. Na siguiente xornada la Granada volvió perder (1-2) frente al Valencia CF. Esta derrota supunxo la despidida de José Ramón Sandoval como entrenador de la Granada. El club comunicó hores dempués a José González como nuevu entrenador. El nuevu entrenador estrenóse frente al Deportivo de La Coruña con una victoria (0-1), gol marcáu por Youssef El-Arabi, quien amás se convirtió nel máximu goliador históricu de la Granada en Primer División.

Alcuentru apostáu ente'l Deportivo de La Coruña y la Granada CF

Na xornada 27 la Granada venció por (2-0) al Real Sporting de Xixón con goles de Youssef El-Arabi y Isaac Success. Na xornada 28 la Granada perdió (2-0) ante'l Real Betis con goles d'Alfred N'Diaye y Rubén Castro y na siguiente xornada, la Granada, empató contra'l RCD Espanyol (1-1).

Na xornada 30 la Granada empató de nuevu, esta vegada frente al Rayo Vallecano (2-2), con dos goles de Youssef El-Arabi pa la Granada y Pablo Hernández y Zé Castro pal Rayo. Na siguiente xornada la Granada volvió empatar, nesta ocasión frente al Athletic Club en Bilbao, nun partíu nel que volvió marcar Adalberto Peñaranda pa los granadinos. Na siguiente xornada empató ante'l Málaga CF (0-0) y na xornada 33 perdió ante'l Club Atlético de Madrid. Finalmente, na xornada 37 l'equipu salvar del descensu y caltién matemáticamente la categoría, dempués de goliar al Levante UD por (5-1), con un hat-trick de Youssef El-Arabi,[33] una derrota col Celta de Vigo por (2-1), la victoria por (3-2) ante la UD Las Palmas nel Estadiu Nuevu Los Cármenes remontando per primer vegada na so historia en Primer un 0-2,[34] y la goliada 1-4 al Sevilla FC nel so campu, con munchos suplentes una y bones taba na final de la Europa League 2015/16. El club llega a los 39 puntos a falta d'una xornada y llogra caltener la categoría.[35]

El 15 de mayu de 2016, cola collaboración de la empresa de representación de futbolistes española Media Base Sports (MBS) y sobremanera de Pere Guardiola, el club pasar a ser propiedá de la sociedá china Link International Sports Limited, del grupu chinu Desports, con Jiang Lizhang como nuevu dueñu y presidente el club en cuenta de 37 millones d'euros. El nuevu propietariu dende'l primer momentu intenta faese colos servicios de Jorge Sampaoli por que se convierta en nuevu entrenador de la Granada, sicasí, el Sevilla FC, acaba contratándo-y y la Granada CF presenta a Paco Jémez el 20 de xunu de 2016, como nuevu entrenador del club pa los trés siguientes temporaes.[36] Tres una mala racha de resultaos, Jémez foi cesáu na sesta xornada.[37] Na xornada 7, Lluís Planagumà dirixó a la Granada nel so alcuentru contra'l CD Leganés como entrenador interín. La Granada perdió dichu alcuentru por (0-1), con un tanto d'Alexander Szymanowski.[38] El llunes siguiente, la Granada fixo oficial que Lucas Alcaraz fadríase cargu del equipu hasta final de temporada. Lucas Alcaraz empezó la so nueva andadura con una doliosa goliada ante'l Club Atlético de Madrid por (7-1), a pesar de que la Granada empezó ganando con un gol d'Isaac Cuenca, que foi compensáu dempués con un hat-trick de Yannick Ferreira Carrasco.[39] La Granada acabó la primer vuelta con una gana ante'l Real Club Deportivo Español por (3-1), lo que-y dexaba nuna situación bien complicada na tabla, penúltimu y con 10 puntos.[40] Nel mercáu d'iviernu fáense numberoses incorporaciones. Los xugadores que lleguen al club son Adrián Ramos, Panagiotis Kone,[41] Sverrir Ingi Ingason,[42] Wakaso Mubarak, Héctor Hernández y Rui Silva. Na segunda vuelta la Granada fai del so estadiu un fortín venciendo a la Unión Deportiva Las Palmas, al Real Betis Balompié y al Deportivo Alavés nos trés primeros partíos en casa de la segunda vuelta. Sicasí, fora de casa'l Granada collecha dures derrotes como en Ipurua contra la Sociedad Deportiva Eibar por (4-0)[43] o contra'l CD Leganés por (1-0).[44] Na xornada 27, la Granada vuelve perder en casa, por (0-1), y contra el Club Atlético de Madrid, col tantu realizáu por Antoine Griezmann.[45]

Vuelta a Segunda División (2017-Presente)[editar | editar la fonte]

En perdiendo en San Sebastian contra la Real Sociedad (2-1) la Granada baxó matemáticamente a Segunda División tres 6 temporaes en Primer division. Na ellaboración del nuevu proyeutu nomóse Manolo Salvador Serra nuevu direutor deportivu del club, quien traxo d'entrenador a José Luis Oltra, yá que Tony Adams dexó'l so puestu a final de temporada.

Nun intentu de romper col pasáu y con Media Base Sports, arriendes de la catastrófica temporada qu'acarretó'l descensu, el club despide al hasta entós direutor xeneral del club Sergi Vieta, siendo nomáu Antonio Fernández Monterrubio nesi puestu. Tamién camuda'l direutor de Futbol Formativu de la Granada CF, siendo nomáu Luis Fradua, exdireutor de cantera del Real Betis Balompié, en sustitución d'Ablonda Collada. De la mesma, l'hasta agora secretariu téunicu del club, Pedro Morillas pasa a ser l'entrenador del Granada B, sustituyendo a Lluís Planagumà. Salvu José Luis Oltra, que robla por 1 años con opción a otru si llogra l'ascensu, Manolo Salvador, Luis Fradua y Antonio Fernández Monterrubio roblen por 3 años, como apuesta de proyeutu al mediu plazu.

Renovación, por tanto, de los principales cargos del club col descensu del club col enfotu de devolver al Granada CF a la élite del fútbol español lo antes posible.

Cola llegada de Manolo Salvador pon fin al conveniu de collaboración col anterior propietariu Gino Pozzo que-y dexaba tener xugadores controlaos dende los sos fondos d'inversión nos distintos equipos de la Granada CF, dende'l primer equipu hasta la cantera. Esta rotura trai una trabayosa xera de confección de les plantíes del club llegando a sumar hasta 16 incorporaciones pal primer equipu y 19 pal Granada B.

Destacar la llegada d'Ángel Castellanos como presidente d'honor al club.

Uniforme[editar | editar la fonte]

Nel momentu de la so fundación la camiseta de la Granada constaba de rayes verticales azules y blanques. Al rematar la Guerra Civil una serie de directivos, al nun atopar los colores orixinales del club, mercaron nunos almacenes de Madrid les primeres camisetes coloraes y blanques, pasando a ser estos los colores del equipu hasta la fecha.

Antigua see principal de la Granada CF; anguaño les oficines tán nos baxos de Los Cármenes

A principios de los años setenta y pa dar una imaxe distinta a la del restu d'equipos que vistíen a franxes raxones, el club presidíu por Cándido Gómez Álvarez decidió que les rayes de la camiseta en llugar de ser verticales fueren horizontales. De magar, camudó delles vegaes les rayes de la so camiseta hasta que na temporada 2004-05 decidir nuna asamblea que les rayes fueren definitivamente horizontales. Anguaño, el club acomuñar a la marca Joma.

  • Local: Camiseta raxona a rayes horizontales col pescuezu en forma de "V" con remate raxón, mangues coloraes con remate raxón, banda llateral colorada y numberación y sponsor n'azul. Pantalón azul con banda llateral colorada y blanca y numberación en blancu. Medies blanques con remate coloráu.
  • Visitante: Camiseta negra col pescuezu en forma de "V", remate de mangues, pescuezu, banda llateral, numberación y sponsor en verde. Pantalón negru con banda llateral y numberación en verde. Medies negres con remate verde.
  • Alternativa: Camiseta verde col pescuezu en forma de "V", remate de mangues, pescuezu, banda llateral, numberación y sponsor en verde escuru. Pantalón verde con banda llateral y numberación en verde escuru. Medies verdes con remate verde escuru.
  • Porteru: Equipaciones en cuatro colores; rosa, negru, azul llétrico y mariellu. Toes elles con presencia de marques azules en camiseta y pantalón. Numberación y sponsor azul en equipaciones rosa y mariella y de color blancu nes equipaciones negra y azul llétrico.

Firma deportiva y esponsor[editar | editar la fonte]

Periodu !Firma deportiva !Sponsor
1984–1987 La Xeneral
1987–1990 Puleva
1990–1992
1992–1993 CC Neptunu
1993–1994 Nenguna
1994–1995 Sierra Nevada 95
1995–1996
1996–1998
1998–2000 Jimesa
2000–2003 La Xeneral / Granada 2010
2003–2004 Bemiser Caxa Rural
2004–2005 Agua Sierra Cazorla
2005–2006 Puertes Castalla / Refinsa / Hyundai / Maritoñi / Sife Formación Empresarial
2006–2007 CajaSur / Ibagar Catering / Grupu Cuerva / Puerta San Antón / Aldegues S.o.s
2007-2009
2009-2010 Coviran
2010-2012 Caxa Granada
2012-2013
2013-2014 Expo 2020 Dubai / Pilsa / Gran Hotel Lluna de Granada / Ecomasa / Shuvent / Texíos Malagón / Divercudis / Herogra / Grucal / Dynos / Agaz Sport / La Mafia / Center Autu / Granada C.F. TV
2014-2015 Solver Sports Capital
2015-2016
2016-2017 Energy King / Coviran / Caxa Rural
2017-2018

Estadiu[editar | editar la fonte]

Nos sos primeros meses de vida, l'equipu utilizó'l campu de Les Eres de Cristu; asitiáu nel allugamientu que, a día de güei, ocupa un parque municipal del mesmu nome, na Avenida de Madrid. Darréu, y gracies a que Matías Fernández –presidente del club naquel momentu– rexentaba una carpintería, los roxiblancos treslladar al campu de Les Tables, inauguráu'l 20 d'avientu de 1931. La superficie de la instalación, abarganada na totalidá del so perímetru con maderes, yera de tierra. Pero esto diba camudar bien llueu. El 23 d'avientu de 1934 la Granada inauguró l'Estadiu de Los Cármenes. El club xugó ellí hasta 1995, cuando una nueva instalación, llamada Estadiu Nuevu Los Cármenes, tomó'l so llugar. Foi inauguráu'l 16 de mayu de 1995, con una capacidá de 16.212 asientos, pero ampliar a 22.524 dempués del últimu ascensu a Primer División nel branu de 2011 gracies a la instalación de les esquines supletorias.

L'ex-alcalde de Granada José Torres Hurtado prometió la construcción d'un nuevu estadiu pa 40.000 espectadores si l'equipu consolidar en Primer División.[46] La crisis económica que carez tol país fai pel momento imposible dicha construcción. Darréu l'estadiu cuntó con 22.094 asientos, una y bones la parte baxa de toles graes supletorias fueron desinstaladas por motivos de seguridá y evacuación del estadiu.

Anguaño, col descensu a Segunda División d'España, les esquines que s'instalaron en 2011 col ascensu, fueron retiraes amenorgando la capacidá a 16.212 espectadores/as. La cesión y esplotación del estadiu foi ampliada per un añu col Conceyu de Granada. Esta cesión foi ampliada tan solo un añu por cuenta d'un posible ascensu del equipu de nuevu a Primer División, onde'l marcu del convenció camudaría pa una mayor esplotación per parte del club, por cuenta de les intenciones d'invertir na adecuación del estadiu per parte del máximu accionista y presidente, Jiang Lizhang.

Ciudá Deportiva Granada Club de Fútbol[editar | editar la fonte]

En setiembre de 2015 empecipióse la primer fase del proyeutu de ciudá deportiva del equipu nazarí, asitiada na zona norte de la ciudá, concretamente nel barriu del Parque y Nueva Granada, y que portó la construcción d'un edificiu destináu al primer equipu, cuatro campos de fútbol (trés de verde natural pal primer equipu y el filial y unu de yerba artificial pa la cantera) y otru específicu pa los porteros.

N'avientu de 2016 empecípiase la construcción de la segunda fase del proyeutu col enfotu de rematar un ambiciosu proyeutu: completar un complexu por y pal fútbol base del club. Esta fase contempla la construcción d'unes oficines pa la cantera, un edificiu cola cuenta d'hotel de les concentraciones del primer equipu y de residencia pa más de 40 canteranos, un campu de fútbol que va consistir nun pequeñu estadiu con capacidá para ente 1.500-2.000 espectadores/as y un campu auxiliar de fútbol 11.

La ciudá deportiva asítiase en terrenes de 75.000 metros cuadraos vencíos pol Conceyu de Granada, por un periodu de 75 años, cola obligación de realizar los correspondientes viales y con una inversión global de 8,6 millones d'euros. La primer parte costó un total de 4 millones d'euros y el primer equipu realizó'l so primer entrenamientu nella'l 28 de setiembre de 2015, siendo esta una fecha importante na historia del club al amosar de la bona salú financiera de la que gocia..[47] La segunda fase consta d'una estimación d'inversión alredor de los 5 millones d'euros. Esti conveniu queda rimada de revisión cola futura conclusión de les obres.

A día de güei les obres atópense paralizaes por cuenta de un retrasu nel so entamu por aspeutos burocráticos y darréu pol afayu d'unos xacimientos arceológicos na zona. La previsión yera d'un periodu de realización de les obres entorno al añu d'execución dende'l so entamu, tando concluyíu redolada al iviernu de 2017-2018. Estos retrasos afecten a la fecha de conclusión de la segunda fase.

Himnu[editar | editar la fonte]

La Granada tien dellos himnos, anque l'oficial data del añu 1941 y el so autor ye'l Maestru Megías. L'himnu cunta cola siguiente lletra:

"Con valor con entusiasmu y allegría, lluchasti en noble lid, fuisti'l vencedor. Los combates que llibrasti día tres día, en toos conquistasti'l lauro del honor. ¡¡Campeón!! Los granadinos ponen en ti la so ilusión. ¡¡La so ilusión!! La to carrera victoriosa terminó, ganando'l títulu de campeón. Campeón, campeón. La Granada ye por bravura y corazón. ¡¡Corazón!! Campeón, campeón, yá consiguisti'l preciáu gallardón, ¡¡Gallardón!!

Campeón, campeón, con cariño te proclama l'afición, noble equipu de Granada campeón, campeón... ¡¡Campeón!!"

L'himnu que suena cola salida de los xugadores al campu (yo soi la to afición) componer los granadinos Iván Vallina y José Cortés debíu al 80 aniversariu de la creación del club, que coincidió colos ascensos deportivos del equipu granadín de Segunda División B a Primer División. L'himnu cunta cola siguiente lletra:

"¡Vamos Granada! En 1931 un gran club de fútbol en Granada fundóse. Cola lluz y la maxa de la Alhambra y la Sierra Nevada y la so blanca rellumada. Diz la historia que fai yá enforma tiempu, vencisti a los más grandes, güei perdura na alcordanza. Hai que lluchar pa ganar, con fuercia y con valor, hasta que l'estadiu tremeza hasta que la xente glaye ¡Gol,

gol! ¡Ai! Granada, tu yes la mio allegría. Granada, yo soi la to afición. Los tos colores son el colloráu y blancu. Vamos Xugar col corazón ¡Ai! Granada, Granada, Granada. A Los Cármenes venimos toos. Te cantamos con toes nueses fuercies. Somos el númberu dolce de la to alliniación. ¡Ai, la mio Granada! ¡Ai, el mio Graná! Ventitrés de mayu, esa fecha marcónos

El nuesu equipu granadín l'ascensu consiguió. Porque'l to futbol llévame hasta la gloria, bendites les victories que ganasti con honor. Granada, el to embruxu namórame, la to xente y la to pasión enlléname'l corazón. Hai que lluchar pa ganar, con fuercia y con valor, hasta que l'estadiu tremeza hasta que la xente glaye ¡Gol,

gol! ¡Ai! Granada, tu yes la mio allegría. Granada, yo soi la to afición. Los tos colores son el colloráu y blancu. Vamos Xugar col corazón ¡Ai! Granada, Granada, Granada. A Los Cármenes venimos toos. Te cantamos con toes nueses fuercies. Somos el númberu dolce de la to alliniación. ¡Ai, la mio Granada! ¡Ai, el mio Graná! ¡Ai, el mio Graná! ¡Ai, la mio Granada! ¡Ai, el mio Graná! ¡Ai, el mio Graná! ¡Ai! Granada, tu yes la mio allegría. Granada, yo soi la to afición. Los tos colores son el colloráu y blancu. Vamos Xugar col corazón ¡Ai! Granada, Granada, Granada. A Los Cármenes venimos toos. Te cantamos con toes nueses fuercies. Somos el númberu dolce de la to alliniación."

Antes d'esti himnu cabo destacar otros anteriores anque nunca oficiales, con motivu del 75 aniversariu del club o por cuenta de los primeros ésitos de club nel fútbol nacional.

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

Temporaes[editar | editar la fonte]

  • Temporaes en : 23
  • Temporaes en : 32 (inclúi la temporada 2017/2018)
  • Temporaes en 2ª B: 22
  • Temporaes en : 4

Estadístiques[editar | editar la fonte]

  • Meyor puestu en 1ª: 6ᵘ (temporaes 1971-1972 y 1973-1974)
  • Peor puestu en 1ª: 20ᵘ (temporada 2016-2017)
  • Mayor goliada consiguida en 1ª: Granada 8-0 Real Uviéu (temporada 1941-42)
  • Mayor goliada encaxada en 1ª: Real Madrid 9-1 Granada (temporada 2014-15)
  • Más partíos apostaos en 1ª: Pedro Fernández Canteru (170 partíos)
  • Más vegaes vistió la camiseta del club: Manuel Molina García "Lina" (371 partíos)
  • Más goles na historia del club: Rafael Delgado González "Rafa" (97 goles)
  • Más partíos entrenó al equipu: José Iglesias "Joseíto" (206 partíos)
  • Mayor goliada consiguida de la historia de la Granada C.F (Granada C.F 11 Xerez 0)
  • Máximu goliador históricu en 1ª: Youssef El-Arabi con 44 goles

Toles temporaes[editar | editar la fonte]

Temporada División Llugar Copa del Rei
1931/32 Divisiones Rexonales de Fútbol Rexonal 2ᵘ
1932/33 2ᵘ
1933/34 1ᵘ
1934/35 7ᵘ 1ᵉʳ ronda
1935/36 6ᵘ 1ᵉʳ ronda
1939/40 2ᵘ
1940/41 1ᵘ 1/16
1941/42 10ᵘ Cuartos
1942/43 12ᵘ 1ᵉʳ ronda
1943/44 8ᵘ Cuartos
1944/45 12ᵘ Semifinales
1945/46 4ᵘ Cuartos
1946/47 5ᵘ 1ᵉʳ ronda
1947/48 7ᵘ 1/32
1948/49 3ᵘ Cuartos
1949/50 9ᵘ Cuartos
1950/51 6ᵘ
1951/52 13ᵘ
1952/53 9ᵘ 1/16
1953/54 4ᵘ
1954/55 3ᵘ
1955/56 8ᵘ
1956/57 1ᵘ
1957/58 13ᵘ 1/16
1958/59 13ᵘ Subcampeón
1959/60 12ᵘ 2ª ronda
1960/61 16ᵘ 2ª ronda
1961/62 3ᵘ 2ª ronda
1962/63 6ᵘ 2ª ronda
1963/64 6ᵘ 1ᵉʳ ronda
1964/65 7ᵘ 2ª ronda
1965/66 2ᵘ 1ᵉʳ ronda
1966/67 14ᵘ Cuartos
1967/68 1ᵘ 1ᵉʳ ronda
1968/69 8ᵘ Semifinales
1969/70 12ᵘ 1/16
1970/71 10ᵘ 1/16
1971/72 6ᵘ 1/16
1972/73 13ᵘ Cuartos
1973/74 6ᵘ Cuartos
Temporada División Llugar Copa del Rei
1974/75 15ᵘ Cuartos
1975/76 17ᵘ 1/16
1976/77 10ᵘ 1/32
1977/78 9ᵘ 1/32
1978/79 6ᵘ 2ª ronda
1979/80 13ᵘ 1ᵉʳ ronda
1980/81 17ᵘ Octavos
1981/82 2ªB 10ᵘ
1982/83 1ᵘ
1983/84 8ᵘ 3ᵉʳ ronda
1984/85 18ᵘ 1ᵉʳ ronda
1985/86 2ªB 7ᵘ 3ᵉʳ ronda
1986/87 3ᵘ 1ᵉʳ ronda
1987/88 19ᵘ
1988/89 2ªB 16ᵘ 1ᵉʳ ronda
1989/90 4ᵘ
1990/91 5ᵘ
1991/92 9ᵘ
1992/93 3ᵘ 3ᵉʳ ronda
1993/94 6ᵘ
1994/95 13ᵘ
1995/96 2ᵘ
1996/97 6ᵘ 3ᵉʳ ronda
1997/98 4ᵘ
1998/99 6ᵘ 1ᵉʳ ronda
1999/00 1ᵘ
2000/01 5ᵘ Cuartos
2001/02 10ᵘ Ronda preliminar
2002/03 4ᵘ
2003/04 1ᵘ
2004/05 5ᵘ Ronda preliminar
2005/06 1ᵘ
2006/07 2ªB 13ᵘ 1ᵉʳ ronda
2007/08 5ᵘ
2008/09 10ᵘ 1ᵉʳ ronda
2009/10 1ᵘ
2010/11 5ᵘ 3ᵉʳ ronda
2011/12 17ᵘ 1/16
2012/13 15ᵘ 1/16
2013/14 15ᵘ 1/16
Temporada División Llugar Copa del Rei
2014/15 17 o Octavos
2015/16 16ᵘ Octavos
2016/17 20ᵘ 1/16
2017/18 -o -

Palmarés[editar | editar la fonte]

Torneos nacionales[editar | editar la fonte]

Nota: en negrina competiciones vixentes na actualidá.

El club granadín ye'l cuartu club andaluz con meyor palmarés y unu de los 140 clubes que ganaron dalguna una competición nacional.

Competición nacional Títulos Subcampeonatos
Copa d'España (0/1) 1958-59.
Segunda División d'España (3/2) 1940-41, 1956-57, 1967-68. 1939-40, 1966-67.
Segunda División "B" d'España (3/1) 1982-83, 1999-00, 2009-10. 1995-1996.
Tercer División d'España (3/0) 1933-34, 2003-2004, 2005-2006.
Copa de Campeón de Segunda "B" (1/0) 2009-10.

Torneos rexonales[editar | editar la fonte]

Torneos amistosos[editar | editar la fonte]

Plantía y xugadores famosos[editar | editar la fonte]

Plantía 2017–2018[editar | editar la fonte]

Tres el descensu, la direición deportiva del Granada Club de Fútbol con Manolo Salvador a la cabeza configuró la siguiente plantía:

Nᵘ Nac. Posición Xugador Edá Procedencia Porteros
Bandera de Portugal POR Rui Silva 30 años Bandera de Portugal CD Nacional
POR Javi Vares Capitán 2ᵘ 41 años UD Las Palmas
POR Aarón Escandell 28 años Granada Club de Fútbol "B"
Defenses
DEF José Manuel,"Chicu" Flores 37 años Bandera de Qatar Lekhwiya SC
DEF Álex Martínez 33 años Real Betis Balompié
Bandera de Uruguái DEF Hernán Menosse 36 años Bandera d'Arxentina Rosario Central
DEF Germán Sánchez 37 años CD Tenerife
DEF Urtzi Iriondo 29 años Athletic Club
DEF Víctor Díaz Capitán 4ᵘ 35 años CD Leganés
DEF Joaquín Marín, "Quini" 34 años Rayo Vallecano
Bandera de Francia DEF Matthieu Saunier 34 años Bandera de Francia Troyes AC
Mediocampistes
Bandera de Portugal DEL Salvador Agra 32 años Bandera de Portugal SL Benfica
MED Raúl Baena Capitán 1ᵘ 35 años Rayo Vallecano
MED Antonio Puertes 32 años UD Almería
Bandera de Camerún MED Pierre Kunde 28 años Club Atlético de Madrid "B"
MED Pedro Sánchez 37 años Elche CF
MED Ángel Montoro 35 años UD Las Palmas
Bandera de Dinamarca DEL Andrew Hjulsager 29 años Real Club Celta de Vigo
Bandera del Perú MED Sergio Peña 28 años Granada Club de Fútbol "B"
MED Alberto Martín Capitán 3ᵘ 34 años CD Leganés
MED Javier Espinosa 31 años UD Levante
Delanteros
Bandera de Colombia DEL Adrián Ramos 38 años Bandera d'Alemaña Borussia Dortmund
Bandera d'Albania DEL Rei Manaj 27 años Bandera d'Italia Inter de Milán
Bandera de Venezuela DEL Darwin Machís 31 años CD Leganés
DEL Joselu Moreno 33 años CD Lugo
DEL Rubén Sánchez 29 años Granada Club de Fútbol "B"
  • Los xugadores con dosales cimeros al 25 son, a tolos efeutos, xugadores del Granada Club de Fútbol "B" y como tales, van poder compaxinar partíos col primer y segundu equipu. Como esixen les normes de la LFP, los xugadores de la primer plantía tendrán de llevar los dosales del 1 al 25. Del 26 d'equí p'arriba van ser xugadores del equipu filial.
  • Los equipos españoles tán llindaos a tener na plantía un máximu de trés xugadores ensin pasaporte de la Xunión Europea. La llista inclúi namái la principal nacionalidá de cada xugador, dalgunos de los xugadores non europeos tienen doble nacionalidá de dalgún país de la XE:
  • Darwin Machís tien la doble nacionalidá venezolana y española.

Xugadores vencíos a otros equipos[editar | editar la fonte]

El Granada Club de Fútbol tien hasta cinco xugadores vencíos en distintos equipos del panorama européu.

Xugador Posición Vencíu en Hasta
Fran Rico Mediocampista SD Eibar 2018
Bandera de Portugal Luís Martins Defensa Bandera de Portugal Club Sport Marítimu 2018
Rubén Pérez Mediocampista CD Leganés 2018
Mehdi Carcela-González Mediocampista Bandera de Grecia Olympiacos FC 2018
Bandera d'Eslovenia Rene Krhin Mediocampista Bandera de Francia FC Nantes 2018

Altes y baxes 2017–2018[editar | editar la fonte]

Les altes y baxes producíes nel Granada Club de Fútbol pa la temporada 2017-2018 Segunda División Española fueron les siguientes:

Gastos en fichaxes: 130.000 €
Altes
Xugador Nacionalidá Posición Procedencia Tipu Costo
Darwin Machís
Bandera de Venezuela
CD Leganés
Fin de Cesión.
--
Javi Vares
UD Las Palmas
Llibre.
--
Antonio Puertes
UD Almería
Llibre.
--
Joselu Moreno
CD Lugo
Llibre.
--
Alex Martínez
Real Betis
Llibre.
--
Joaquín Marín, "Quini"
Rayo Vallecano
Llibre.
--
Urtzi Iriondo
Athletic Club
Cesión.
--
Raúl Baena
Rayo Vallecano
Llibre.
--
Germán Sánchez
CD Tenerife
Trespasu.
100.000 €
Víctor Díaz
CD Leganés
Llibre.
--
Hernán Menosse
Bandera de Uruguái
Bandera d'Arxentina Rosario Central
Trespasu.
30.000 €
Pedro Sánchez
Elche CF
Llibre.
--
Charlie I'Anson
Bandera de Inglaterra
Valencia Club de Fútbol Mestalla
Llibre.
--
Alberto Martín
CD Leganés
Llibre.
--
Ángel Montoro
UD Las Palmas
Llibre.
--
Pierre Kunde
Bandera de Camerún
Club Atlético de Madrid "B"
Cesión.
--
Javier Espinosa
UD Levante
Cesión.
--
Rei Manaj
Bandera d'Albania
Bandera d'Italia Inter de Milán
Cesión.
--
Luis Carlos Pereira, "Licá"
Bandera de Portugal
Bandera de Inglaterra Nottingham Forest
Llibre.
--
José Manuel,"Chicu" Flores
Bandera de Qatar Lekhwiya SC
Llibre.
--
Ingresos por ventes: 3.150.000. €
Baxes
Xugador Nacionalidá Posición Destín Tipu Ingresu
David Lombán
SD Eibar
Clausula por Descensu.
--
Aly Mallé
Bandera de Malí
Bandera d'Italia Udinese Calcio
Fin de Cesión.
--
Roberto Román, "Tito"
CD Leganés
Trespasu.
--
Uche Agbo
Bandera de Nixeria
Bandera de Inglaterra Watford FC
Fin de Cesión.
--
Brian Oliván
Cádiz CF
Trespasu.
500.000. €
Omer Atzili
Bandera de Israel
Bandera de Israel Maccabi Tel Aviv FC
Trespasu.
750.000. €
Sergi Guardiola
Córdoba CF
Rescisión de Contratu.
--
Isaac Cuenca
Bandera de Israel Hapoel Be'er Sheva
Fin de Contratu.
--
Rubén Pérez
CD Leganés
Cesión.
--
Sverrir Ingi Ingason
Bandera d'Islandia
Bandera de Rusia FC Rostov
Trespasu.
1.900.000 €
Juanan Entrena
Bandera de Croacia NK Rudeš
Rescisión de Contratu.
--
Mehdi Carcela-González
Bandera de Grecia Olympiacos FC
Cesión.
--
Guillermo Ochoa
Bandera de Méxicu
Bandera de Bélxica Standard de Liège
Fin de Contratu.
--
Pervis Estupiñán
Bandera d'Ecuador
Bandera d'Italia Udinese Calcio
Fin de Cesión.
--
Juan Hernández
Bandera de Colombia
SD Huesca
Cesión.
--
Dimitri Foulquier
Bandera de Francia
Bandera de Inglaterra Watford FC
Trespasu.
--
Rene Krhin
Bandera d'Eslovenia
Bandera de Francia FC Nantes
Cesión.
--

Distinciones individuales[editar | editar la fonte]

  • Troféu Pichichi de primer división (1): Porta con 20 goles (temporada 1971-72)
  • Troféu Pichichi de Segunda división (1): Rafa con 27 goles (temporada 1955-56)
  • Troféu Pichichi de Segunda división B (1): José Francisco Sánchez González con 24 goles (Temporada 1985-86)
  • Troféu Pichichi de Segunda división B (1): Manolo con 31 goles (temporada 1986-87)
  • Troféu Duward de Segunda división (1): Candi (temporada 1954-55)
  • Trofeo Zamora de Tercer división (3): Gustavo (temporaes 2000-2001, 2003-04 y 2005-06)

Xugadores famosos[editar | editar la fonte]

Entrenadores[editar | editar la fonte]

Dende la so fundación el Granada Club de Fútbol tuvo los siguientes entrenadores:

  • 1933-34 Antonio Rei *

1934-35 Antonio Rei / Lippo Hertzka

1946-47 Antonio Conde / José Millán

1954-55 Rogelio Díaz "Lelé"

1992-93 Nando Yosu

Granada Club de Fútbol "B"[editar | editar la fonte]

El Granada Club de Fútbol "B" ye un club de fútbol español con sede en Granada, na comunidá autónoma d'Andalucía. Fundáu en 1947, ye'l filial del Granada CF y anguaño xuega na Segunda División B. Como llocal alterna'l Nuevu Los Cármenes col campu principal de la Ciudá Deportiva de la Diputación, sita en Armilla. El primeru con capacidá pa 16.212 espectadores y el segundu con daqué más de 500.

Granada Club de Fútbol Femenín[editar | editar la fonte]

El Granada CF cuenta con un equipu de fútbol femenín que consiguió l'ascensu a la Primer División Femenina d'España en 2013, y xugó nella la temporada 2013/14. Baxó esa mesma temporada. Anguaño apuesta la Segunda División Femenina Grupu 4.

Presidentes[editar | editar la fonte]

Llistáu de Presidentes del Granada Club de Fútbol:

nᵘ Dende Hasta Presidente Observaciones
01 1931 1931 Julio López Fernández Presidente del Recreativu Granada
02 1931 1932 Enrique Carmona Ros Presidente del Recreativu Granada
03 1932 1934 Gabriel Morcillo Raya Presidente del Recreativu Granada
04 1934 1936 Matías Fernández-Fígares Méndez Presidente del Recreativu Granada
05 1936 1943 Ricardo Martín Campos Na temporada 1940/41 pasa a denominase "Granada Club de Fútbol"
06 1943 1944 Antonio Becerra Entrebasaguas -
07 1944 1945 Juan Diego Pérez de Haro -
08 1945 1945 Manuel Fernández de Prada -
09 1945 1947 Manuel López Font -
10 1947 1949 Ricardo Martín Campos Segundu mandatu
11 1949 1951 Joaquín Serrano González -
12 1951 1951 Manuel López Font Segundu mandatu
13 1951 1952 Joaquín Serrano González Segundu mandatu
14 1952 1952 Juan Alonso Roda -
15 1952 1952 Daniel Saucedo Aranda P.

Xestora

17 1954 1955 José María Dávila Valverde -
18 1955 1957 José Baillón Verdejo -
19 1957 1959 Luis Rivas Gálvez -
20 1959 1962 José Jiménez Blancu -
21 1962 1967 José Baillón Verdejo Segundu mandatu
22 1967 1967 Alejandro Arráez García P.

Xestora

24 1976 1976 Jesús Garrido Cara Accidental
25 1976 1978 Salvador Muñoz Rodríguez -
26 1978 1979 Manuel Anel Colás -
27 1979 1979 Antonio Hernández Villalobos Provisonal
28 1979 1981 Manuel Anel Colás Segundu mandatu
29 1981 1985 Cándido Gómez Álvarez Segundu mandatu
30 1985 1985 Mariano Sánchez Osorio Accidental
31 1985 1986 Cándido Gómez Álvarez Tercer mandatu
32 1986 1986 José Aragón López Accidental
33 1986 1986 Alfonso Suárez Mendia Accidental
34 1986 1987 Cándido Gómez Álvarez Cuartu mandatu
- 1986 1987 Alfonso Suárez Mendia Axuntu
35 1987 1988 Alfonso Suárez Mendia -
36 1988 1990 José Antonio Muráu Aijón -
37 1990 1990 Raúl Ruiz Rodríguez Provisional
38 1991 1991 Gerardo Cuerva Vallet P.

Xestora

40 1995 1995 Jaime Martí García Accidental
41 1995 1996 Cándido Gómez Álvarez Quintu mandatu
42 1996 1997 Luis Rivas Viedma Accidental
43 1997 1999 Francisco Jimena Ruiz P.

Xestora

44 2002 2004 Pedro Ruiz Campos -
45 2004 2004 Luis López López P.Xestora
46 2004 2004 Gregorio Muñoz Ruzafa -
47 2004 2004 Miguel Ángel Molina Accidental
48 2005 2005 Manuel Benito Zafrilla P.Xestora
- 2005 2005 Manuel Benito Zafrilla -
49 2006 2006 Francisco Sanz Durán P.

Xestora

50 2009 2009 Ignacio Cuerva Valdivia P.Xestora
51 2009 2016 Enrique Pina Campuzano P.Xestora
51 2016 actualidá Jiang Lizhang P.Xestora

Rivalidaes históriques[editar | editar la fonte]

Derbi d'Andalucía Oriental[editar | editar la fonte]

El derbi por antonomasia de la Granada ye'l celebráu frente al Málaga C.F. y deparó numberosos alcuentros dende la década de los años trenta del sieglu pasáu.

Curiosidaes[editar | editar la fonte]

  • El primer estranxeru que militó na Granada llamábase Janos Buzzasy, húngaru procedente del Real Madrid na temporada 1935-36.
  • El xugador Alberty llegó a la Granada nel añu del debú en Primer división. Namái xugó catorce partíos y, dempués de qu'una cruel enfermedá acabara cola so vida, foi soterráu en Granada nun nichu regaláu pol Conceyu.
  • El primer once que trió la Primer división formar: Floro, Millán, González, Maside, Bonet, Sierra, Marín, Trompi, Cholín, César y Liz, con Paco Bru nel banquín.
  • El primer xugador internacional de la Granada ye Pepe Millán. Debuta en Riazor frente a Portugal el 11 de marzu de 1945.
  • La primer vegada que la Granada xugó un partíu fora d'España foi en Portugal, el 21 de xunu de 1958 con motivu del fichaxe del porteru Carlos Gómez (padre).
  • El primer partíu tresmitíu a la Granada per televisión foi'l 24 de payares de 1960.
  • Pirri, el que fuera xugador del Real Madrid, llegó a la Granada procedente del Ceuta y la siguiente temporada fichó pol club blancu en siendo'l máximu goliador del equipu.
  • La tribuna cubierta del vieyu Los Cármenes foi inaugurada'l 24 de setiembre de 1968 con motivu del alcuentru de lliga Granada-Málaga.
  • Los partíos d'entrenamientu de los xueves mientres la temporada 1968-69 podíen ser vistos previu pagu de 10 pesetes.
  • Johan Cruyff debutó col Barcelona frente al Granada'l 28 d'ochobre de 1973, y na so vuelta al fútbol español col Llevante volvió enfrentase a la Granada.
  • La primer vegada que la Granada llevó publicidá nes camisetes (La Xeneral) foi'l 28 de payares de 1982, nun partíu que-yos enfrentó al Lorca.
  • Per primer vegada nes sos vides y con motivu del fichaxe de Lalo Maradona pol Granada, los sos hermanos Hugo y Diego Armando Maradona (consideráu'l meyor xugador del mundu) xueguen xuntos en Los Cármenes el 15 de payares de 1987 y cola elástica raxona, frente al campeón suecu Malmö FF. El partíu remató con victoria granadinista (3-2), gracies a los goles llograos pal equipu llocal por Lalo Maradona, Diego Armando Maradona (golazu de falta) y Manolo. Foi tamién la única vegada que los trés hermanos Maradona xugaron xuntos nun partíu televisáu.
  • El postreru partíu de la temporada 91-92, con Pepe Parejo nel banquín, foi la primer vegada y la postrera que la Granada xugó con once granadinos nel campu. El partíu ganar 3-2 al Villanovense y l'equipu terminó novenu con dos positivos.
  • La Granada C.F participó en 56 vegaes de la Copa del Rei d'España.
  • La Granada apurrió 10 xugadores internacionales a la Seleición Española: Millán (1 vegada internacional A), De la Cruz (6 vegaes internacional A), Castellanos (3 vegaes internacional A), Vázquez, Xaén, Navarro, Quiles, Barrios, Lasa y Santi. Amás, el defensa Gómez foi convocáu cola Seleición pero nun llegó a xugar.
  • Estos 10 xugadores marcaron más d'un 'hat-trick': Pepe Carmona, Juanele, Luis Sosa, César, Nicola, Morales, Rius, Rafa, Miguel, Alex Geijo.
  • El xugador qu'anotó más goles nun partíu foi César, con 6 goles.
  • 245 de copa, 8 de promoción, 62 de liguillas d'ascensu, 16 d'eliminatories d'ascensu, 18 de Copa Federación y 12 de Copa de la Lliga, total, 2.799 otra Copa Federación nel añu 1952-1953 que s'enfrentó la Granada c.f y el Real Jaén,y un Troféu Presidente de la Federación en 1939-1940.
  • Nunca consiguió ganar a la UD Almería nin en partíu amistosu nin n'oficial.[61]

Equipos con aficiones hermaniaes a l'afición de la Granada CF[editar | editar la fonte]

Filmografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «La Granada evita'l 'Alcorconazo' y torna a Segunda ventidós años dempués». Marca. Consultáu'l 23 de mayu de 2010.
  2. Ángel Liceras (4 de xunetu de 2011). «granada_vuelve_a_primer/index.html Un garapoleru horizonte a rayes raxones». Marca.
  3. Manuel Segura (19 de xunu de 2011). «La Granada yá esde Primer». Mundo Deportivo.
  4. «Yebda ficha pol Granada».
  5. «La Granada incorpora a Fran Rico».
  6. «granada Martins a la Granada».
  7. «El Granada ficha a David Cortés».
  8. «Pamarot ficha pol Granada».
  9. «Jara ficha pol Granada».
  10. «Mollo ficha pol Granada».
  11. Axencia EFE (13 de mayu de 2012). «Abel: "Foi la derrota más duce de la mio vida"». Marca.
  12. «Anquela, nuevu entrenador de la Granada».
  13. «Juanma Ortiz y Angulo, nuevos xugadores de la Granada».
  14. «El Granada ficha a Torje».
  15. «Iriney ficha pol Granada».
  16. «Machís ficha pol Granada».
  17. «Floro Flores ficha pol Granada».
  18. «Recio, vencíu a la Granada».
  19. «Buonanotte ficha pol Granada».
  20. «lliga/orellana-dexa-la granada-y-torna-al-celta,22a4ff685139c310VgnVCM3000009acceb0aRCRD.html Orellana dexa definitivamente la Granada».
  21. «Aranda, nuevu fichaxe de la Granada».
  22. La Granada destitúi a Anquela y ficha a Lucas Alcaraz - RTVE.es
  23. Resumen del partíu Granada CF 1-0 Real Madrid CF - La Lliga (LFP) - Youtube.com
  24. Riazor Pierde La Esperanza - Marca.com
  25. «La Granada cai goliáu ante'l Betis».
  26. «pozu-cayo-ante-granada-y-apurre-ventayes-en-la-parte-alta-de-la lliga.html La Granada vence al Barcelona per primer vegada tres la so vuelta a Primer División».
  27. «La Granada salvar tres vencer al Valladolid».
  28. «La Granada esaniciáu nos penaltis».
  29. «Caparrós, nuevu entrenador de la Granada».
  30. «El Granada ficha a Oier».
  31. «granada-20140610.html Babin, a la Granada».
  32. «Eddy Montés, vencíu a la Granada».
  33. «La Granada golia al Llevante».
  34. «La Granada remonta a la Unión Deportiva».
  35. «realmente lo precisaba-1-4.html El Granada derrota al Sevilla y llogra la salvación».
  36. «Jémez, nuevu entrenador de la Granada».
  37. «La Granada CF da per concluyida la etapa de Paco Jémez como entrenador nazarí». Granada CF (28 de setiembre de 2016). Consultáu'l 28 de setiembre de 2016.
  38. «La Granada pierde contra'l Leganés».
  39. «L'Atlético gana 7-1 a la Granada».
  40. «La Granada pierde nel postreru partíu de la primer vuelta».
  41. «El Udinese vence a Kone a la Granada».
  42. «Ingason ficha pol Granada».
  43. «La Granada cai goliáu ante'l Eibar».
  44. «El Leganés pierde cola Granada».
  45. «Griezmann derrota a la Granada».
  46. «Granada va tener un nuevu estadiu con capacidá pa 40.000 espectadores según José Torres Hurtado alcalde de la ciudá». Marca (26 de xunetu de 2011).
  47. «La Ciudá Deportiva va ver la lluz en xineru». Diariu Marca (22 de xunu de 2013).
  48. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes 469a1184
  49. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes 400y15a6
  50. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes 361ab1bc
  51. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes 0ca10y40
  52. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes a33653ec
  53. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes 3be4c996
  54. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes 2ba77d4y
  55. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes 96ba8a84
  56. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes d4ef4b1d
  57. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes f1d910b4
  58. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes 58eaec6c
  59. «Uche da la primer victoria a la Granada nel so regresu a Primer División».
  60. «La Granada foi goliáu pol Madrid por 9-1».
  61. «La Granada nunca venció al Almería».
  62. «El Arabi máximu goliador de la Granada en Primer División».
  63. «Hermanamiento ente Granada y Málaga».
  64. «Granada CF y Real Jaén, hermanaos».
  65. «El Watford nuevu equipu de la familia Pozzo».
  66. «La Granada y el Hércules hermánense».
  67. «El Koper, nuevu club hermano de la Granada».
  68. «lliga-certifica-l'alcuerdu-estrategico-ente-la granada-cf-y-el-chongquing-lifan-fc-pa-potenciar-el-futbol-asiatico Alcuerdo ente un club chinu y la Granada».
  69. "Club de Fútbol" plus.es

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]