Real Jaén Club de Fútbol

De Wikipedia
Real Jaén Club de Fútbol
Situación
Estáu España
Datos
Tipu club de fútbol
Fundáu en13 agostu 1922
Entrenador Manuel Herrero Galaso
Categoría Segunda División B d'España
Instalaciones
Estadiu Estadio de la Victoria (es) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Real Jaén Club de Fútbol ye un club de fútbol de la ciudá de Xaén (Andalucía) que compite en Tercer División la temporada 2017/18. Foi fundáu'l 12 de xunu de 1929 y ye consideráu un históricu del fútbol español. Ente los sos llogros deportivos más importantes cuenta con tres temporaes en Primer División nes que collechó 71 puntos que lu asitien na 52ª posición na clasificación histórica de primer División.

Historia[editar | editar la fonte]

A principios del sieglu XX, l'arquiteutu y empresariu Justino Flores embarcar nun proyeutu sobre prospecciones mineres, estableciendo una empresa (Óxido Flores) na zona norte de la ciudá de Xaén, ente la vía ferrial y les güertes de Peñamefécit. El personal téunico de dicha empresa, que yera d'orixe inglés, empezó a introducir iniciatives deportives (fútbol, tenis, natación, aerostación ...), dando llugar a la creación de les primeres instalaciones deportives de la ciudá y de los primeros equipos de fútbol informal de la mesma,[1][2][3] tales como les peñes deportives La ximnástica y El balompié, que, al fundise dambes el 13 d'agostu de 1922 de la mano del doctor en Medicina Juan Nogal Martínez, dieron llugar al Xaén F. C., más conocíu por «El FC».[4][5]

El Jaén FC llueu se convirtió nel favoritu de los jiennenses frente al so otru rival capitalín, la Unión Deportiva. El mesmu día de la so presentación xugó un alcuentru amistosu en La Carolina contra l'equipu llocal, siendo derrotáu por 5-0. Diez díes dempués produzse la primer victoria frente al Linares por 3-1, unos dos más tarde apostóse'l primer partíu frente al Úbeda, cayendo derrotáu 0-2. El pasu siguiente foi la federación del club en 1923 por que pudiera competir nes categoríes nacionales, apostando dellos partíos amistosos mientres esi añu y el siguiente.

El 12 de xunu de 1929 reconstitúyese l'equipu sol nome de Sociedá Olímpica Jiennense, figurando l'equipu en Tercera Rexonal, xunto a otros equipos de les provincies de Córdoba y Xaén. El 12 d'abril de 1931, en venciendo al Nacional de Córdoba (filial del Córdoba CF), la Olímpica xubió a Primera Rexonal. L'uniforme del equipu entós daquella taba constituyíu por camisola colorada y pantalón azul.

El 5 de xunetu de 1939, en rematando la Guerra Civil, reconstituyir de nuevu la Sociedá Olímpica Jiennense, presidida por Lisardo Mena. Abandónase'l color coloráu pol blancu orixinal na vistimienta del equipu.

Tres la muerte de Juan Nozales, de nuevu presidente, en 1942, apuerta a la presidencia Diego Infante. Esi mesmu añu'l club axudicaríase la Copa Federación Sur al imponese al San Andrés por 1-4.

Na campaña 1942/1943 l'equipu apuerta a per primer vegada a categoría nacional, a la Tercer División.

El 20 de marzu de 1944, debuta na Copa del Xeneralísimu, na primer ronda frente al Úbeda, en Xaén, ganando cola resultancia de 3-2, una selmana dempués el 27 del mesmu mes enfrentar por primer vegada en copa col Linares, ganáu la Olímpica 4-3, esa temporada'l club algamó la cuarta ronda esaniciando tamién al Alxecires y calledo derrotáu frente al CD Córdoba.

El 29 d'ochobre de 1944 inaugúrase el, daquella, Estadiu de la Victoria, asitiáu nel centru de Xaén, que convirtióse mientres 60 años nun símbolu más del club jiennense, según una difícil torga de superar pa los sos rivales por cuenta de les sos amenorgaes dimensiones y a la relativa cercanía de les graes respeuto al terrén de xuegu. El partíu inaugural enfrentó a la Olímpica contra'l Algeciras CF, siendo la resultancia final de 2-2.

El 5 de setiembre de 1947 la Federación Española de Fútbol autorizó'l nome de Real Jaén, que sustituyía al de Olímpica Jiennense, y establecióse definitivamente'l color blancu pa la primer vistimienta del equipu, en llugar del pantalón azul y camiseta colorada que solía vistir la Olímpica.

Na década de los años 50 el club algama les sos mayores glories deportives, conquistando en 1952 la Copa Federación y militando tres temporaes na Primer División del fútbol español (1953/1954, 1956/1957 y 1957/1958), tres un doble ascensu consecutivu dende Tercer División a Primer de la mano d'emblemáticos xugadores como Ángel María Arregui. La so meyor clasificación provisional consiguir tres la tercer xornada de la temporada 1957/58, algamando la segunda posición, tres el Real Madrid CF.

Nuevamente baxáu caltener nun llargu periplu d'ascensos y descensos ente Tercera y Segunda a onde volvió a finales de los 90, lo que-y apurrió nueves brengues deportives acompañaos del resurdimientu eufóricu de l'afición. Pero nun pudiendo consolidase na categoría baxa a Segunda División B empecipiáu'l sieglu XXI, onde permanez con desemeyada fortuna, mientres fai frente definitivamente a los problemes económicos qu'abasna dende la so conversión en Sociedá Anónima Deportiva.

Na temporada 2008/2009 proclamóse, per segunda vegada na so hestoria, nel campeón de la Copa Federación al ganar na final al Rayo Vallecano "B" y apostó la promoción d'ascensu a 2ª siendo derrotáu por 1 gol a 2, pol Villarreal "B" nel partíu de vuelta de la tercera y postrera eliminatoria, nel Estadiu La Victoria.

Nel branu de 2010, el Real Jaén vivió unu de los momentos más difíciles de la so llonxeva hestoria. Al nun peracabase'l so ascensu a Segunda División por ganar frente al FC Barcelona "B" en segunda ronda de les eliminatories d'ascensu, les denuncies por impagos de xugadores, ex-xugadores y téunicos, crearon una delda d'alredor de mediu millón d'euros, a la que tenía que faer frente'l club antes del 31 de xunetu d'esi mesmu añu. Dempués de negociaciones por dellos frentes, midíes desesperaes, decisiones negatives del Conceyu, manifestaciones etc... tou faía indicar que l'equipu taba destináu a sumir pero finalmente llegóse a un alcuerdu con futbolistes y ex-futbolistes p'axustar la delda a pagar a lo llargo del mes d'agostu, más los pagos atrasaos y adelantos de patrocinadores ya instituciones, consiguieron dar esi aliendu a un equipu que tenía les hores contaes.

Na temporada 2010/11, tando l'equipu en Segunda División B y prometiendo la direutiva un conxuntu preparáu pa engarrar de nuevu pol ascensu, viviéronse acontecimientos que marcaron la vida del equipu capitalín. El presidente hasta entós, Carlos Sánchez, decide abandonar el so cargu, viendo la delicada situación económica de la entidá, nun pudiendo faer frente a compromisos adquiríos (nómines, lluz, agua...) y cola afición totalmente en contra. Rafael Teruel, sofitáu por un grupu d'empresarios de la provincia, faise cargu de la entidá, adquiriendo'l paquete accionarial mayoritariu. En febreru de 2011 Rafael Teruel vese obligáu, pola precaria situación económica del club, a declarar la entidá en concursu d'acreedores. Finalmente, tres más de dos años de tar interveníu por alministradores, el 21 de marzu de 2013 el Real Jaén sale del concursu d'acreedores y consigue salvase en tolos aspeutos, semando asina l'entamu d'un nuevu Real Jaén.

Ascensu del Real Jaén a Segunda División en 2013.

El 10 d'ochobre de 2012 el Real Jaén ganó al Real Betis 1-0 siendo Campeón del Troféu del Olivo. Na Copa del Rei 2012-2013 el Real Jaén llega a los Dieciseisavos de Final enfrentándose al Atlético de Madrid el partíu d'ida foi'l 31 d'ochobre de 2012 el Real Jaén perdió por 0-3 el partíu de vuelta foi'l 28 de payares de 2012 el Real Jaén tamién perdió por 1-0. El 19 de mayu de 2013 el Real Jaén ye Campeón de la Lliga Segunda B Grupu Cuartu ganando 1-0 al San Fernando. Nes eliminatories de playoff d'ascensu a Segunda División tócalu'l Deportivo Alavés empatáu na ida 1-1 y perdiendo na vuelta 1-0 el Real Jaén tendría otra oportunidá pa xubir yá que acabó primero na lliga, na segunda eliminatoria tocaría-y el Lleida Esportiu quedando tantu na ida como na vuelta 1-1 na vuelta resolver na llotería de los penaltis 4-3 favorable pal Real Jaén, na tercera eliminatoria tocó-y l'Huracán Valencia quedando na ida 1-1 y na vuelta 0-0 al nun recibir nengún gol na vuelta'l Real Jaén consiguiría l'ascensu a la Lliga Adelante.

Mientres la temporada 2013/2014 en Segunda División Al Real Jaén caltiénse fora de los puestos de descensu na mayoría de xornaes. Sicasí, acaba cayendo nestos puestos a falta de dos xornaes rematando'l descensu, finalmente, na última xornada en casa frente al CD Alavés, nun duelu dramáticu nel qu'acabaría encaxando a falta de 7 minutos pal final el gol que-y supondría volver a la categoría de bronce del fútbol español.

Na torna a la Segunda División B na temporada 2014/2015, el Real Jaén completa una discreta campaña con una desastrosa segunda vuelta que lo dexen finalmente nel puestu 11ᵘ de la clasificación nuna temporada similar a la siguiente, onde acabó 10ᵘ clasificáu.

Na temporada 2016/17, a falta de dos xornaes pal final, el club sufre un descensu a Tercer División al cayer derrotáu na xornada 36 en casa por 1-2 ante'l Extremadura UD tres 26 años ensin tar nesta categoría, lo cual supón el peor momentu na hestoria recién del club.[6]

Afición[editar | editar la fonte]

El Real Jaén gocia de la simpatía de la mayor parte de la provincia de Xaén, concentrándose'l mayor númberu d'aficionaos na capital y el so área metropolitana (Martos, Torredonjimeno, Mancha Real, Torredelcampo y Torres).[ensin referencies]

Amás de los partíos contra clubes de gran prestíu, los alcuentros que más movilicen a l'afición son los partíos a apostar frente a la Linares por cuenta de la máxima rivalidá ente estos dos aficiones. Tamién les visites del Granada CF y del Córdoba CF por cuenta de la cercanía xeográfica y a la constante disputa ente estes ciudaes y Xaén, magar cabría mentar el bon ambiente y el hermanamiento cola afición granadina.

La mayor movilización de l'afición blanca vivir nel añu 2009 na tercera y postrera eliminatoria de la fase d'ascensu a Segunda A contra'l Villarreal B instalándose graes supletorias, pasándose de los 12.589 asientos a algamar los dieciocho mil.

Más recién foi la gran acoyida de más de dieciséis mil aficionaos pa guardar los dieciseisavos de final de la Copa del Rei, contra l'Atlético de Madrid na nueche del 28 de payares de 2012, imponiéndose los colchoneros por 0-3 (y na vuelta por 1-0), campeón de la Copa nesi añu frente al Real Madrid por 1-2 nel Santiago Bernabéu.

El 30 de xunu de 2013 la capital y provincia entornóse una vegada más col Real Jaén, enllenando les graes hasta casi quince mil aficionaos que llevaron a les arandines la consecución del ascensu a Segunda División na tercera y definitiva eliminatoria.[ensin referencies]

Peñes[editar | editar la fonte]

El club cunta con un nutríu númberu de peñes, tantu na capital como nel restu de la provincia, dalgunes de les cualos yá nun esisten:

  • Frente Aceituneru
  • División Blanca
  • Xauen Sur
  • Peña El Monu
  • Peña "El Llitru"
  • Ajudid
  • Peña Antonio Rueda
  • Peña del Real Jaén 'El Chatu'
  • Peña 'Castillo de Xaén'
  • Arguyu Llagartu
  • Sentimiento Blanco
  • Peña Les Batalles
  • Peña Huelmense del Real Jaén
  • Peña de Santisteban del Puertu
  • Peña Deportiva del Real Jaén
  • Peña del Real Jaén de Torres
  • Peña del Real Jaén Pueblo de Les Escueles
  • Peña del Real Jaén 'Juanma Espinosa'
  • Peña Real Jaén "Dimola" de Jabalquinto
  • Peña Nozales y Arregui
  • Peña del Real Jaén de Villardompardo
  • Peña del Real Jaén en Sevilla
  • Peña del Real Jaén de La Carolina
  • The North Fans
  • Cruzada Blanca
  • Esféricu Jiennense
  • Seición J&B
  • Peña Mellar
  • Frente Piturda
  • Peña Femenina del Real Jaén

Evolución d'abonaos por temporaes[editar | editar la fonte]

  • 1947/48 - 246
  • 1953/54 - 1000
  • 1955/56 - 4000
  • 1999/00 - 1883
  • 2000/01 - 4200
  • 2003/04 - 800
  • 2005/06 - 972
  • 2006/07 - 1500
  • 2007/08 - 2678
  • 2008/09 - 3780
  • 2009/10 - 3667
  • 2010/11 - 3261
  • 2011/12 - 2150
  • 2012/13 - 2809
  • 2013/14 - 6009
  • 2014/15 - 4417
  • 2015/16 - 4112
  • 2016/17 - 3105
  • 2017/18 - 4055

Aficiones hermaniaes[editar | editar la fonte]

L'afición del Real Jaén caltién una bona rellación cola de la Granada CF a pesar de que l'enfrentamientu ente dambos clubes ta consideráu un derbi andaluz, yá que tradicionalmente fueron dos equipos que coincidieron tantu en Segunda División como en Segunda B. Son numberosos los actos de collaboración ente dambes entidaes. Participaciones en trofeos, cesión de xugadores...

Tamién esiste una bona rellación cola afición de la SD Ponferradina desque dambos equipos enfrentar na temporada 2008-09 nos play off d'ascensu a Segunda División, volviéndose a enfrentar na 2011-12, en dambos casos con desplazamientos masivos de los dos aficiones magar la distancia que dixebra Xaén de Ponferrada. L'afición del Real Jaén tuvo tamién tradicional amistá col Club Atlético de Madrid y el Sevilla Fútbol Club, anque con esti postreru hubo una gran rivalidá na década de los 90, cuando dambos coincidieron en Segunda División.

Plaza de les Batalles[editar | editar la fonte]

La Plaza de les Batalles, llugar onde s'atopa'l Monumentu a les Batalles de Xaén, ye'l puntu d'alcuentru tradicional de l'afición del Real Jaén pa celebraciones de los ésitos deportivu y salío d'autobuses de l'afición pa partíos de fora. El monumentu asitiáu en dicha plaza representa nos sos llaterales les escultures que faen referencia a la batalla de Bailén y la Batalla de las Navas de Tolosa, "coronando" el visu del monumentu una escultura de la diosa alada griega de la Victoria, la diosa Niké.

Rivalidá[editar | editar la fonte]

El Real Jaén presenta una histórica rivalidá col Linares Deportivo, socesor de los sumíos equipos de la ciudá de Linares. Enfrentáronse en 58 partíos, 29 en Xaén y 29 en Linares, con un balance de 24 victories de la Linares, 19 del Real Jaén y 15 empates, el postreru d'ellos nel Estadiu Municipal de Linarejos con un resultáu d'empate a cero na tercer xornada de la temporada 2016/2017. En Xaén la estadística rexistra 14 ésitos pa los llagartos, 7 empates y 8 trunfos de los mineros.

Escudu[editar | editar la fonte]

L'escudu del Real Jaén tien forma asemeyada a un corazón, anque con un pequeñu picu escontra riba. De cantos moráu, en fondu blancu figura'l nome de la ciudá, sobre les lletres C y F enxareyaes de color mariellu. Na parte cimera tien una corona, que representa'l títulu de Real qu'ostenta'l Real Jaén CF.

Himnu[editar | editar la fonte]

«¡Real Jaén, Real Jaén
nun hai equipu que te venza
nun hai equipu que compita
cola to euforia y el to tesón
y por eso toos glayen
el Real Jaén campeón!

El campu de La Victoria
ye'l testigu imparcial
de les tos batalles de gloria
y de la to marcha triunfal.
Los tos rapazos son arguyu
de Xaén que ye Reinu Santu
y ye pa toos arrullu
l'entonar esti cantar,

¡Real Jaén, Real Jaén
nun hai equipu que te venza
nun hai equipu que compita
cola to euforia y el to tesón
y por eso toos glayen
el Real Jaén campeón!

Xaén de los mios pensamientos
tierra sublime ya ideal
alcázar de sentimientos
y pal fútbol xenial.
Los jaeneros con firmeza
con amor a la Cara Santa
saben cantar el to grandor
al entonar esti cantar,

¡Real Jaén, Real Jaén
nun hai equipu que te venza
nun hai equipu que compita
cola to euforia y el to tesón
y por eso toos glayen
el Real Jaén campeón!

¡Alabí!, ¡Alabá!,
¡Xaén y naide más!»

Himnu del Real Jaén

L'himnu del Real Jaén foi escritu por Luis Cabeza Menéndez, al que-y punxo música'l maestru José Sapena Matarredona.

Hai una versión d'esti himnu realizada por Gregor Montesinos, que foi utilizada pol club y l'afición mientres la temporada 2012/2013 pa celebrar los ésitos deportivos.

Con motivu del 90 aniversariu del club el cantante cordobés Keru Sánchez compunxo un nuevu himnu, anque ésti nun tuvo muncha aceptación ente l'afición jienense.

Uniforme[editar | editar la fonte]

Pa la temporada 2017/2018 la firma deportiva ye Mercury ya inclúi les siguientes novedaes:

  • Uniforme titular: Camiseta, pantalón y medies de color blancu con detalles moraos.
  • Uniforme alternativu: Camiseta, pantalón y medies de color moráu con detalles blancos.
  • Porteru: Camiseta, pantalón y medies de color azul.

Na parte frontera la camiseta lleva estampáu'l logo "Toos Sumamos"

"Blancos"[editar | editar la fonte]

El color blancu ye unu de los colores típicos nes equipaciones del Real Jaén, magar unu de los sos colores históricos ye'l color moráu. El blancu nun ye solo'l color del so equipación, si non el llamatu col que se conoz al club y a la so afición.

"Llagartos"[editar | editar la fonte]

La lleenda del Llagartu de la Madalena de la ciudá de Xaén, ye otru de los llamatos clásicos d'esti equipu. En 2009 el Real Jaén incluyó nos sos equipaciones la imaxe del llagartu y creó'l Troféu Llagartu de Xaén. Peñes como la llamada Arguyu Llagartu y diverses cantaraes d'esta afición, amontaron la unión del Real Jaén con esti llamatu de lleenda.

Estadiu[editar | editar la fonte]

Nuevu Estadiu de La Victoria (Xaén).

Inauguráu en 2001, cuenta con capacidá pa 12.569 espectadores y les dimensiones del terrén de xuegu son de 105 x 69 metros. El primer partíu oficial que se xugó nél foi'l qu'enfrentó al Real Jaén CF col Poli Ejido na 2ª xornada de la lliga 2001-2002 en Segunda División, siendo la resultancia final la victoria por 3 a 1 a favor del conxuntu jiennense.

L'estadiu foi construyíu pensando que'l Real Jaén CF caltener en Segunda División, polo que cunta con unes bones instalaciones y un acabáu impecable. Cuenta con terrén de xuegu de verde artificial debaxo del terrén de verde natural (al cual apuértase dende los vestuarios) que s'usa pa la preparación física de los xugadores.

L'estadiu atópase pela rodiada de la ciudá de Xaén, na Carretera de Granada, lo que lo fai menos accesible pa los aficionaos que'l so predecesor. Otra desventaxa ye l'alloñanza ente'l terrén de xuegu y les graes, qu'asina esixía la llexislación deportiva daquella por motivos de seguridá, lo que lo fai muncho más fríu que'l vieyu Estadiu de la Victoria, onde les pequeñes dimensiones y cercanía de los aficionaos convertir nun fortín malo de superar.

Palmarés[editar | editar la fonte]

Ficheru:Campeonatu de Liga y Copa Federación.jpg
Los títulos nacionales más recién: Campeonatu Nacional de Lliga de Segunda División "B" - Grupu IV 2012/13 y la Copa Federación Española 2008/09.

Nota: en negrina competiciones vixentes na actualidá.

El club jiennense ye unu de los más reconocíos a nivel nacional y rexonal por ostentar nel so palmarés 11 títulos de nivel nacional, convirtiéndose asina nel tercer club andaluz con meyor palmarés y unu de los 140 clubes que ganaron dalguna una competición nacional.

Torneos nacionales[editar | editar la fonte]

Competición Nacional Títulos Subcampeonatos
Segunda División d'España (2/0) 1952/53, 1955/56.
Segunda División "B" d'España (2/1) 1995/96, 2012/13. 2008/09.
Tercer División d'España (5/3) 1951/52, 1964/65, 1966/67, 1975/76, 1987/88. 1943/44, 1945/46, 1946/47.
Copa Federación d'España (2/0) 1951/52, 2008/09.

Torneos rexonales[editar | editar la fonte]

simple Competición Rexonal Títulos Subcampeonatos
Primer Categoría Preferente (1/1) 1941/42. 1940/41.
Segunda Categoría Preferente (1/0) 1931/32.
Tercer Categoría Preferente (1/0) 1930/31.
Copa Federación Sur (1/0) 1940/41.
Fase rexonal de Copa Federación (1/0) 2005/06, 2008/09.
Copa Presidente de la Diputación (1/0) 2015.

Torneos amistosos principales[editar | editar la fonte]

Competición Amistosa Títulos Subcampeonatos
Troféu del Olivo (21/15) 1967, 1982, 1983, 1984, 1985, 1987, 1990, 1992, 1993, 1994, 1995, 1998, 1999, 2001, 2004, 2005, 2006, 2008, 2010, 2012, 2017. 1981, 1986, 1988, 1989, 1991, 1996, 1997, 2000, 2002, 2003, 2007, 2009, 2011, 2013, 2014.
Troféu Llagartu de Xaén (0/1) 2009.
Troféu Los Carmenes (1/0) 1997.
Troféu Vallecas (0/1) 1976.

Otros premios[editar | editar la fonte]

Troféus individuales[editar | editar la fonte]

Datos deportivos del club[editar | editar la fonte]

Datos actualizaos a la temporada 2016/2017 inclusive.

Competición Temporaes Ptos PX G Y D GA GC
Primer División 3 71 90 29 13 48 121 183
Segunda División 16 594 552 202 143 207 745 734
Segunda División B 31 1563 1176 465 357 354 1404 1118
Tercer División 24 927 778 398 133 247 1349 909
Fases d'Ascensu/Descensu 18 - 107 40 25 42 139 153
Copa del Rei 44 - 130 42 33 57 156 198
Copa Federación 7 - 31 20 7 4 62 29
Copa de la Lliga d'España 1 - 2 0 0 2 1 3
RESUME - 3124 2832 1190 688 946 3946 3287

Historial de temporaes[editar | editar la fonte]

Temporada Nivel División Grupu Posición Puntos Promoción Copa d'España Otres copes
1930-31 6 3ᵉʳ División ? 1ᵘ ?
1931-32 5 2ª División B 1ᵘ ? Ascenso Arrenunciu |
1932-33 5 2ª División B Arrenuncia |

bgcolor=#B2FFFF|

1933-34 Nun compite.
1934-35 4 1ᵉʳ División ? ? ?
1935-36 4 1ᵉʳ División ? ? ?
1936-39 Nun compite por causa de la Guerra Civil Española.
1939-40 Nun compite.
1940-41 4 1ᵉʳ División ? 2ᵘ ? Copa Fed. Sur Campeón
1941-42 4 1ᵉʳ División ? 1ᵘ ? Ascenso Última ronda |

bgcolor=|

1942-43 4 1ᵉʳ División ? 4ᵘ ?
1943-44 3 3ᵉʳ División VIII |

bgcolor=silver|2ᵘ

23 3ᵉʳ ronda
1944-45 3 3ᵉʳ División IX 4ᵘ 19 Copa Federación 3ᵉʳ ronda
1945-46 3 3ᵉʳ División X 2ᵘ 25 Fase Entemedia 2ᵘ
1946-47 3 3ᵉʳ División X 2ᵘ 28 Fase Entemedia 6ᵘ
1947-48 3 3ᵉʳ División VII |

bgcolor=#FFA500|8ᵘ

26 3ᵉʳ ronda
1948-49 3 3ᵉʳ División VI |

bgcolor=#FFA500|10ᵘ

22 1ᵉʳ Ronda
1949-50 3 3ᵉʳ División VII |

bgcolor=#FFA500|8ᵘ

26
1950-51 3 3ᵉʳ División VI |

bgcolor=#cc9966|3ᵘ

40
1951-52 3 3ᵉʳ División VII |

bgcolor=gold|1ᵘ

37 Copa Federación Campeón
1952-53 2 2ª División II |

bgcolor=gold|1ᵘ

41 3ᵉʳ ronda Copa Federación 1/4 de final
1953-54 1 1ᵉʳ División 14ᵘ 24 Permanencia 6ᵘ
1954-55 2 2ª División II |

bgcolor=#989898|7ᵘ

32
1955-56 2 2ª División II |

bgcolor=gold|1ᵘ

42 1/4 de final
1956-57 1 1ᵉʳ División 14ᵘ 23 1/8 de final
1957-58 1 1ᵉʳ División 16ᵘ 20 1/4 de final
1958-59 2 2ª División II |

bgcolor=#989898|9ᵘ

29
1959-60 2 2ª División II |

bgcolor=#cc9966|3ᵘ

37 Ronda previa
1960-61 2 2ª División II |

bgcolor=#989898|14ᵘ

24 Permanencia Consiguir Ronda previa
1961-62 2 2ª División II |

bgcolor=#989898|9ᵘ

31 Ronda previa
1962-63 2 2ª División II |

bgcolor=#989898|14ᵘ

25 Permanencia Nun la consigue 1/16 de final
1963-64 3 3ᵉʳ División XI |

bgcolor=#FFA500|4ᵘ

35
1964-65 3 3ᵉʳ División XI |

bgcolor=gold|1ᵘ

44 Ascenso Finalista |
1965-66 3 3ᵉʳ División XI |

bgcolor=#FFA500|5ᵘ

33
1966-67 3 3ᵉʳ División XI |

bgcolor=gold|1ᵘ

45 Ascenso Xubi
1967-68 2 2ª División II |

bgcolor=#989898|11ᵘ

27 Ronda previa
1968-69 3 3ᵉʳ División VI |

bgcolor=#FFA500|5ᵘ

44
1969-70 3 3ᵉʳ División VI |

bgcolor=#FFA500|8ᵘ

46 Ronda previa
1970-71 3 3ᵉʳ División IV 8ᵘ 40
1971-72 3 3ᵉʳ División IV 3ᵘ 41 Ronda previa
1972-73 3 3ᵉʳ División IV 9ᵘ 40 Ronda previa
1973-74 3 3ᵉʳ División IV 10ᵘ 37 2ª ronda
1974-75 3 3ᵉʳ División IV 12ᵘ 38
1975-76 3 3ᵉʳ División IV 1ᵘ 37 2ª ronda
1976-77 2 2ª División 4ᵘ 43 1ᵉʳ ronda
1977-78 2 2ª División 15ᵘ 35 2ª ronda
1978-79 2 2ª División 17ᵘ 34 3ᵉʳ ronda
1979-80 3 2ª División B II |

bgcolor=#DEB887|12ᵘ

37 1ᵉʳ ronda
1980-81 3 2ª División B II |

bgcolor=#DEB887|7ᵘ

41
1981-82 3 2ª División B II |

bgcolor=#DEB887|15ᵘ

32 1ᵉʳ Ronda
1982-83 3 2ª División B II |

bgcolor=#DEB887|12ᵘ

38 Copa de la Lliga 1/8 de final
1983-84 3 2ª División B II |

bgcolor=#cc9966|3ᵘ

47
1984-85 3 2ª División B II |

bgcolor=#DEB887|7ᵘ

40 2ª ronda
1985-86 3 2ª División B II |

bgcolor=#DEB887|18ᵘ

33 2ª ronda
1986-87 4 3ᵉʳ División IX 5ᵘ 46
1987-88 4 3ᵉʳ División IX 1ᵘ 61 1ᵉʳ ronda
1988-89 3 2ª División B III |

bgcolor=#DEB887|11ᵘ

37
1989-90 3 2ª División B III |

bgcolor=#DEB887|17ᵘ

31
1990-91 4 3ᵉʳ División IX 4ᵘ 49 Ascenso 1ᵘ 1ᵉʳ ronda
1991-92 3 2ª División B IV 10ᵘ 39 2ª ronda
1992-93 3 2ª División B IV 4ᵘ 43 Ascenso 3ᵘ 1/8 de final
1993-94 3 2ª División B IV 4ᵘ 49 Ascenso 2ᵘ 1ᵉʳ ronda
1994-95 3 2ª División B IV 4ᵘ 47 Ascenso 4ᵘ 3ᵉʳ ronda
1995-96 3 2ª División B IV 1ᵘ 74 Ascenso 4ᵘ 1ᵉʳ ronda
1996-97 3 2ª División B IV 3ᵘ 66 Ascenso 1ᵘ 1ᵉʳ ronda
1997-98 2 2ª División 20ᵘ 45 2ª ronda
1998-99 3 2ª División B IV 8ᵘ 58 1ᵉʳ ronda
1999-00 3 2ª División B IV 4ᵘ 64 Ascenso 1ᵘ
2000-01 2 2ª División 10ᵘ 59 1/16 de final
2001-02 2 2ª División 22ᵘ 42 1/16 de final
2002-03 3 2ª División B IV 12ᵘ 46 3ᵉʳ ronda
2003-04 3 2ª División B IV 12ᵘ 51
2004-05 3 2ª División B IV 9ᵘ 51 Copa Federación Fase rexonal
2005-06 3 2ª División B IV 13ᵘ 51 Copa Federación 1/8 de final
2006-07 3 2ª División B IV 6ᵘ 62
2007-08 3 2ª División B IV 9ᵘ 56 2ª ronda
2008-09 3 2ª División B IV 2ᵘ 71 Ascenso Última ronda | Copa Federación Campeón
2009-10 3 2ª División B IV 3ᵘ 69 Ascenso 2ª ronda |

1ᵉʳ ronda

Copa Federación 1/16 de final
2010-11 3 2ª División B IV 8ᵘ 56 2ª ronda
2011-12 3 2ª División B IV 4ᵘ 70 Ascenso 1ᵉʳ ronda |

2ª ronda

2012-13 3 2ª División B IV 1ᵘ 70 Ascenso Xubi 1/16 de final
2013-14 2 2ª División 21ᵘ 48 1/16 de final
2014-15 3 2ª División B IV 11ᵘ 49 1ᵉʳ ronda Copa Diputación 1/8 de final
2015-16 3 2ª División B IV 10ᵘ 48 Copa Diputación Campeón
2016-17 3 2ª División B IV 19ᵘ 37 Copa Diputación 1/8 de final
2017-18 4 3ᵉʳ División IX Copa Diputación 1/4 de final

Troféus Locales[editar | editar la fonte]

Troféu del Olivo[editar | editar la fonte]

A finales d'agostu o principios de setiembre, por cuenta de la presentación del equipu a l'afición, el Real Jaén apuesta'l Troféu del Olivo, pal cual suel convidar a un club de reconocíu prestíu que milite en Primer División o Segunda División (como Atlético de Madrid, Real Betis Balompié o Málaga CF), una seleición nacional (como Angola) o un rival de la provincia y contorna (como CD Linares, Úbeda CF, Granada CF o Torredonjimeno CF).

El troféu apostar a un namái partíu y el premiu consiste nun olivo talláu en plata, símbolu indiscutible de la provincia.

El Real Jaén, en 20 ocasiones, foi'l club que más vegaes lo ganó.

Troféu Llagartu de Xaén[editar | editar la fonte]

El Troféu Llagartu de Xaén ye un tornéu amistosu qu'entamó'l Real Jaén. Foi creáu nel branu de 2009, pa sofitar la declaración de la Lleenda del Llagartu de Xaén como Ayalga del Patrimoniu Cultural Inmaterial d'España y la so posterior candidatura a Patrimoniu Cultural Inmaterial de la Humanidá ante la UNESCO anque, finalmente, namái s'apostó nuna ocasión.

Xugadores y cuerpu téunicu[editar | editar la fonte]

Plantía y cuerpu téunicu 2017/18[editar | editar la fonte]

Nᵘ Nac. Posición Xugador Edá Procedencia
POR Emilio 45 años Atlético Mancha Real
Bandera de Venezuela POR Luis Arellano 35 años UD Les Zocas
DEF Higinio Vilches Capitán 42 años Linares Deportivo
DEF Marcos Drommel 28 años Córdoba "B"
DEF Ramón 35 años Atlético Mancha Real
DEF Ismael Heredia 30 años UD San Pedro
DEF Ezequiel 27 años CD Rincón
DEF Dani Fragoso 41 años CP Cacereño
DEF Juanlu 30 años Villacarrillo CF
DEF Manu Martínez 31 años CD Eldense
MED Cervera 36 años Atlético Mancha Real
MED Jonathan Rivera 39 años Atlético Mancha Real
MED Juan Carlos 28 años Vélez CF
MED Víctor Armeru 32 años Atlético Sanluqueño CF
MED Álvaro 29 años Mocedá Torremolinos CF
MED Manolillo 33 años Atlético Mancha Real
MED Pico 35 años CF Lorca Deportiva
MED Álvaro Torralbo 28 años CD Badajoz
DEL Mario Martos 32 años O. F. I. Creta
DEL Migue Montes 34 años Ontinyent CF
Bandera de Portugal DEL Luizinho 28 años SC Freamunde
Bandera de Brasil DEL Pedro Beda 35 años CF Villanovense
  • Los xugadores con dosales cimeros al 25 son, a tolos efeutos, xugadores del Real Jaén Xuvenil. Como esixen les normes de la LFP, los xugadores de la primer plantía tendrán de llevar los dosales del 1 al 25. Del 26 d'equí p'arriba van ser xugadores del equipu filial.

Altes y Baxes 2017/2018[editar | editar la fonte]

(Altes y baxes del Real Jaén pa la temporada 2017/2018)

Altes
Xugador
Nacionalidá
Posición
Procedencia
Emilio
POR
Atlético Mancha Real
Samu Urbano
POR
Villacarrillo CF
Higinio
DEF
Linares Deportivo
Ramón
DEF
Atlético Mancha Real
Ismael Heredia
DEF
UD San Pedro
Dani Fragoso
DEF
CP Cacereño
Cervera
MED
Atlético Mancha Real
Jonathan Rivera
MED
Atlético Mancha Real
Sergio García
MED
Granada "B"
Álvaro
MED
Mocedá de Torremolinos CF
Juanlu
MED
Villacarrillo CF
Manolillo
MED
Atlético Mancha Real
Víctor Armeru
MED
Atlético Sanluqueño CF
Picu
DEL
Atlético Mancha Real
Vera
DEL
Córdoba CF "B"
Nando Copete
DEL
CP Cacereño
Migue Montes
DEL
Ontinyent CF
Baxes
Xugador
Nacionalidá
Posición
Destín
Felipe Ramos
POR
Mérida AD
Adri
POR
Atlético Mancha Real
Nando
DEF
Atlético Mancha Real
Mario Ramón
DEF
Coruxo FC
Álex Carmona
DEF
Atlético Mancha Real
David Ordóñez
DEF
Rayo Majadahonda
Álvaro Moral
DEF
Martos CD
Óscar Quesada
MED
Atlético Mancha Real
Víctor Andrés
MED
CF Talavera
Rafa Mella
MED
Coruxo FC
Fede
Bandera d'Arxentina
MED
CD Ciudá de Lucena
Trujillo
MED
CD Olímpic
Santi Villa
MED
Mérida AD
Álvaro Aguado
MED
Córdoba "B"
Vitu
DEL
Martos CD

Xugadores internacionales[editar | editar la fonte]

Xugadores internacionales cola so seleición que militaron nel Real Jaén C. F.[ensin referencies]

Nome Nacionalidá
Manu del Moral  España
Pedro Bazán  España
Manolo Jiménez Jiménez  España
Louis Hon  Francia
José Basualdo Bandera d'Arxentina Arxentina
Óscar Ruggeri Bandera d'Arxentina Arxentina
Claudio García Bandera d'Arxentina Arxentina
Adel Sellimi Bandera de Tunicia Tunicia
Jorge Horacio Serna  Colombia
Gustavo Biscayzacú Bandera de Uruguái Uruguái
Iván Zarandona  Guinea Ecuatorial
Dani Hernández  Venezuela
Kitoko  Bélxica
Jona  Hondures

Entrenadores[editar | editar la fonte]

Cronoloxía de los entrenadores[editar | editar la fonte]

Nome Nac. Dende Hasta
Bermúdez  España 1960 1961
Casimiro Benavente Ramos  España 1962 1963
Ángel María Arregui  España 1963 1963
Gabriel Alonso  España 1963 1963
Manolo Doménech  España 1967 1968
Joaquín Cortizo  España 1968 1968
Eusebio Ríos  España 1975 1976
Juan Manuel Tartilán  España 1987 1988
Tolo Plaza  España 1988 1989
Gregorio Pumar  España 1990 1991
Crispi  España 1992 1993
Tolo Plaza  España 1993 Dic 1996
Quico Álvarez  España Dic 1996 Oct 1997
Manolo Jiménez  España Oct 1997 1998
Antonio Teixidó  España 1998 Abril de 2000
Juan Manuel Tartilán  España Abr 2000 2000
Pedro Braojos  España 2000 2001
Francisco  España 2001 Dic 2001
Juan Antonio Anquela  España Dic 2001 Mar 2002
Manolo Jiménez  España Mar 2002 2002
Josep María Nogués  España 2002 2004
Cachu Heredia Bandera d'Arxentina Arxentina 2004 ?
Juan Carlos Álvarez  España 2004 Nov 2004
José Jesús Aybar  España Nov 2004 Nov 2005
José Aurelio Gay  España Nov 2005 2006
Jordi Vinyals  España 2006 2007
Fernando Campos  España 2007 Nov 2007
Carlos Terrazas  España Nov 2007 Ago 2009
Álvaro Cervera  España Ago 2009 Jun 2010
Óscar Cano  España Jun 2010 Jul 2010
José Miguel Campos  España Jul 2010 Dic 2010
Manolo Herrero  España Ene 2011 Jun 2014
José Jesús Aybar  España Jun 2014 Ene 2015
Rafael Berges  España Ene 2015 May 2015
Gonzalo Arconada  España May 2015 May 2016
Ramón Tejada Carrégalo  España Jun 2016 Marzu de 2017
José Manuel Barla  España Marzu de 2017 Mayu de 2017
David Rojas Díaz  España Mayu de 2017 Setiembre de 2017
Salva Ballesta |align=center|

 España

Setiembre de 2017 Febreru de 2018

Presidentes del Real Jaén[editar | editar la fonte]

Dende la so fundación el club tuvo 44 presidentes. N'ocasiones hubo xunta xestora ya inclusive llegó a haber un triunviratu.

Conseyu d'alministración[editar | editar la fonte]

=== Composición del conseyu Presidente y voceru: Tomás Membrado Martínez

  • Vicepresidente: Manuel Quesada
  • Conseyeru Delegáu: Andrés Rodríguez
  • Vocal: José Quesada
  • Vocal: Rafael Cabrera *Vocal:

Miguel Cabrera (Secretariu-Conseyeru)

  • Vocal: Anastasia Munuera
  • Vocal: Alfonso del Pino Vocal: Bernabé Cobo
  • Vocal: Roberto López
  • Vocal: Manuel Palombares

Accionistes[editar | editar la fonte]

  • Accionista mayoritariu: Don Tomás Membrado Martínez (62.09%)
  • Don Rafael Cabrera Daoiz (11.80%)
  • Caxes d'Aforros (8.70%)
  • Pequeños accionistas (8.40%)
  • Don Juan Carlos Hidalgo Mora (5.70%)
  • Don Carlos Sánchez López (2.30%)

Cantera y fútbol base[editar | editar la fonte]

El total d'equipos filiales y fútbol base del Real Jaén Club de Fútbol na temporada 2016/2017 ye'l siguiente:

  • Real Jaén B 1ª Andaluza provincial
  • Real Jaén Xuvenil División d'Honor Real Jaén Xuvenil B 2ª Andaluza provincial
  • Real Jaén Cadete Lliga Nacional
  • Real Jaén Cadete B Autonómicu *Real

Xaén Cadete C 3ª Andaluza provincial

  • Real Jaén Infantil Autonómicu *Real

Xaén Infantil B 2ª Andaluza provincial

  • Real Jaén Infantil C 3ª Andaluza provincial
  • Real Jaén Alevina 2ª Andaluza provincial
  • Real Jaén Alevina B 3ª Andaluza provincial
  • Real Jaén Benjamín 2ª Andaluza provincial
  • Real Jaén Benjamín B 3ªAndaluza provincial
  • Real Jaén Prebenjamín 2ªAndaluza provincial
  • Real Jaén Prebenjamín B 3ªAndaluza provincial
  • Real Jaén Ñácaru

Real Jaén Club de Fútbol "B"[editar | editar la fonte]

El Real Jaén "B" foi l'equipu filial del Real Jaén y militó la so última temporada (2016/2017) nel Grupu 3ᵘ de primera Andaluza, tres la que sumió por problemes económicos. El terrén de xuegu nel qu'apostaba los sos partíos como llocal ye'l Campu Federativo Sebastián Barajas.

Antigües seiciones[editar | editar la fonte]

Real Jaén FS[editar | editar la fonte]

El Xaén Fútbol Sala caltuvo dende 2008 un alcuerdu de filialidad col Real Jaén Club de Fútbol, pol cual l'equipu de Fútbol Sala toma'l nome de Real Jaén FS y l'escudu del club. Esti equipu milita en Primer Nacional "A" y xuega los sos partíos como llocal nel Pabellón Polideportivo La Salobreja. El 3 de payares de 2009 el Real Jaén ruempe de forma unillateral l'alcuerdu col Xaén Fútbol Sala al considerar que l'alcuerdu d'esti postreru con un patrocinador, incumplía l'alcuerdu de caltener el nome de Real Jaén FS.[7] Nestos momentos l'equipu de fútbol sala llámase Xaén Paraísu Interior FS y nun caltién venceyos col Real Jaén CF.

Real Jaén Femenín[editar | editar la fonte]

El Real Jaén Femenín militó na máxima categoría del fútbol femenín español, la Superliga.[8] Al igual que'l Real Jaén "B", el Real Jaén Femenín apostaba los sos alcuentros como llocal nel Campu Federativo Sebastián Barajas. Esti equipu sumió por problemes económicos del club y anguaño el Real Jaén nun cunta con equipu femenín.

Intereses[editar | editar la fonte]

  • El FC Barcelona - Real Jaén CF apostáu'l 6 d'ochobre de 1957, representó'l primer partíu oficial xugáu nel históricu estadiu Camp Nou de Barcelona, estadiu inauguráu unes selmanes antes. Esti alcuentru remató col trunfu local por 6-1.
  • Col gol de Sará nel FC Barcelona - Real Jaén CF del 6 d'ochobre de 1957, el Real Jaén convertir nel primer equipu visitante que marca un gol nel Camp Nou en partíu oficial.
  • El Real Jaén algamó la 2ª posición en Primer División, tres el Real Madrid CF (1ᵘ), na tercer xornada de la temporada 1957/58, siendo la meyor clasificación provisional consiguida pol Real Jaén.
  • L'Estadiu Ramón Sánchez Pizjuán, propiedá del Sevilla FC, foi inauguráu con un partíu amistosu ente'l Sevilla FC y el Real Jaén el 7 de setiembre de 1958. La resultancia final foi empate a 3 goles.
  • L'Estadiu de la Victoria, estadiu que viera xugar al Real Jaén en Primer División, cerró'l so ciclu históricu con un partíu perimportante de Segunda División ente'l Real Jaén y el Real Betis (17/6/2001) con resultancia final de 0-2, resultancia que devolvió al Real Betis a Primer División. Tres esti partíu, y un conciertu de Julio Iglesias, l'estadiu foi baltáu.[9]
  • Nel añu 1938 proclámase campeón de la Copa del Presidente de la República en ganando na final al Olímpica de Xàtiva por 5-1. Esti títulu escarez de reconocimento dalgunu pola RFEF o cualesquier otru órganu institucional.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Contreras Vázquez, J. (17 d'avientu de 1995). Diariu Xaén: Peñamefécit, páx. 29.
  2. Lorite García, F. (28 d'agostu de 1998). La voz de Xaén: El popular barriu de Peñamefécit («La Guita»), páx. 26.
  3. Sánchez del Moral, J. (16 de xunu de 1991). Diariu Xaén: Siempres Xaén. Peñamefécit (XII), páx. 29.
  4. María Amparo López Arandia (2013). dialnet.unirioja.es (ed.): «La buelga arquitectónica de la Diputación Provincial». Consultáu'l 22 de mayu de 2017.
  5. González Mart, F. (1968). Ayeri y güei del fútbol andaluz., Primer, Málaga: Imp.Dardo, páx. 163-175.
  6. http://horajaen.com/el real-jaen-baxa-a-tercera-27-anos-despues-tres-una temporada tarrecible/
  7. El club ruempe unilateralmente el conveniu col Real Jaén FS
  8. El Real Jaén Femenín reforzar pal so estrenu na máxima categoría nacional (16/08/09)
  9. Empieza'l valtamientu del Antiguu Estadiu de la Victoria.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]