Lliga Nacional de Fútbol Profesional

De Wikipedia
(Redirixío dende LFP)
Lliga Nacional de Fútbol Profesional
organización deportiva
Llocalización
Sede Madrid
Direición España
Historia
Fundación1984
Organigrama
Presidente Javier Tebas Medrano (es) Traducir (26 abril 2013)
Participación empresarial
Formáu por Primer División d'España
Segunda División d'España
Bolsa de valores lligues de fútbol d'España
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Lliga Nacional de Fútbol Profesional, conocida como LaLiga y como LFP hasta la temporada 2015-16, ye una asociación deportiva integrada polos clubes y les sociedaes anónimes deportives que participen nes categoríes profesionales de la lliga española de fútbol, esto ye, la Primer División y la Segunda División. Foi creada en 1984 y forma parte de la Real Federación Española de Fútbol (RFEF) anque tien personalidá xurídica propia y gocia d'autonomía pal so funcionamientu.

La so principal función, amás de defender los intereses de los sos asociaos, ye la organización del Campeonatu Nacional de Lliga na categoría profesional (Primer y Segunda División) en coordinación cola RFEF.

Historia[editar | editar la fonte]

El primer comité executivu de la LFP tomó posesión el 30 d'avientu de 1983 na sede de la Real Federación Española de Fútbol.

La primer directiva formar polos siguientes presidentes de clubes profesionales, colos siguientes cargos na LFP:

Contratóse como secretariu xeneral a Jesús Samper Vidal, qu'entamó la primer estructura económica y alministrativa de la LFP, y qu'ellaboró los primeros estatutos, que s'aprobaron en 1984. Arriendes de l'aprobación d'esos estatutos, la LFP fúndase oficialmente'l 26 de xunetu de 1984.

En 1987 contratar a Antonio Fidalgo Fernández como direutor de rellaciones esternes, y en 1991 a Pedro Tomás Marqués como xerente y a Carlos del Campo Colás como asesor xurídicu.

El 11 d'avientu de 1984 Antonio Baró Armengol asocede a Manuel Vega-Arango na presidencia, qu'ocupa hasta'l so fallecimientu, el 11 de febreru de 2001. Realícense entós unes eleiciones a la presidencia, que gana Pedro Tomás Marqués.

Ensin escosar el so mandatu, Tomás dexó'l cargu y el 9 de xunu de 2004 el vicepresidente primeru de la LFP, José Luis Astiazarán -presidente de la Real Sociedad de Fútbol- asumió la presidencia en funciones. Tres un añu, Astiazarán dexó'l so puestu ante la convocatoria d'eleiciones, siendo reemplazáu na presidencia interina'l 22 de xunu de 2005 por Guillermo Cabello Valero, vicepresidente segundu de la LFP y presidente del Terrassa FC. Sicasí, el descensu d'esti club a Segunda División B obligó-y a Cabello a dexar la presidencia en funciones a Carlos del Campo Colás, secretariu xeneral de la LFP.[1] Les eleiciones celebráronse finalmente'l 15 de xunetu de 2005, siendo escoyíu José Luis Astiazarán como nuevu presidente, al llograr l'aval de 39 de los 42 clubes afiliaos a la LFP.[2]

El 14 d'abril de 2009 Astiazarán dimitió p'antemanar les eleiciones,[3] exerciendo como presidentes interinos los dos vicepresidentes, Javier Tebas y Jaime Barriuso, xunto al secretariu xeneral, Carlos del Campo. El 27 d'abril de 2009 Astiazarán foi reelixíu presidente en siendo la suya la única candidatura presentada.[4] El 26 d'abril de 2013 foi asocedíu nel cargu por Javier Tebas, que foi l'únicu candidatu que se presentó a les eleiciones nel siguiente mandatu.[5]

Presidentes[editar | editar la fonte]

Embraer ERJ-190 con llibrea de la Lliga de Fútbol Profesional.
Presidente Periodu
Manuel Vega-Arango Alvaré 1983-1984
Antonio Baró Armengol 1984-2001
Pedro Tomás Marqués 2001-2004
José Luis Astiazarán (interín) 2004-2005
Guillermo Cabello (interín) 2005
Carlos del Campo (interín) 2005
José Luis Astiazarán 2005-2013
Javier Tebas Medrano 2013-anguaño

Fundación[editar | editar la fonte]

La Fundación del Fútbol Profesional ye una entidá cultural privada, creada a iniciativa y por alcuerdu unánime de l'Asamblea Xeneral de la Lliga Nacional de Fútbol Profesional, con personalidá xurídica propia, ensin ánimu d'arriquecimientu, y con plena autonomía funcional, que se constitúi con fecha 5 de febreru de 1993.

La Fundación del Fútbol Profesional tien como finalidá primordial la promoción, fomentu, financiamientu, investigación y desenvolvimientu de les actividaes culturales polo xeneral ysobremanera, la referida a la cultura física y el deporte del fútbol.

Pa la consecución de los sos fines, la Fundación del Fútbol Profesional desenvuelve actividaes culturales al traviés de concesión de beques y ayudes d'estudiu pa la formación, preparación ya investigación en materia deportivo, promociones y concursos artísticos, esposiciones, conferencies, publicaciones, campeonatos de fútbol pa mozos y cualesquier otros actos de índole cultural y deportivu.

Campus LFP[editar | editar la fonte]

La Lliga de Fútbol Profesional (LFP) entama'l Campus LFP y cuenta cola collaboración de l'Asociación Nacional d'Entrenadores de Fútbol y el Ministeriu de Cultura.

El Campus de la LFP ye una esperiencia de fútbol profesional, onde neños y neñes ente 8 y 13 años, aprienden, entrenen y xueguen. Constitúi una esperiencia humano y deportivo completa onde los valores pedagóxicos, indispensables a esta edá, compaxinar col deporte, amás de con talleres educativos y formativos. Instalaciones, entrenadores, métodos y equipos son propios de la Lliga de Fútbol Profesional.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]