Club Deportivo Leganés

De Wikipedia
(Redirixío dende CD Leganés)
Club Deportivo Leganés
Situación
Estáu España
Datos
Tipu club de fútbol
Fundáu en1928
Entrenador José Luis Martí
Categoría Segunda División d'España
Instalaciones
Estadiu Estadio Municipal de Butarque (es) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu
Tercera

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Club Deportivo Leganés ye un club de fútbol español con sede social en Leganés, Comunidá de Madrid. Dende la temporada 2016-17 compite en Primer División, máxima categoría nacional.

Foi fundáu en 1928 y nun #destacar a nivel nacional hasta la década de 1990, cuando llogró'l so primer ascensu a Segunda División na temporada 1992-93. Permaneció na categoría de plata mientres once campañes consecutives hasta'l so descensu en 2003-04. Dempués d'una década en Segunda B, volvió a la Lliga de Fútbol Profesional en 2013-14. Al términu de la campaña 2015-16 remataron subcampeones de la fase regular, lo que supunxo xubir a Primer División per primer vegada na so historia.

Dende 1995 ta constituyíu como sociedá anónima deportiva.

Historia[editar | editar la fonte]

Ficheru:LegaPrimerPartido1julio1928.jpg
Fotografía del primer partíu apostáu pol CD Leganés el 1 de xunetu de 1928

Fundación[editar | editar la fonte]

L'actual Club Deportivo Leganés foi fundáu'l 23 de xunu de 1928 por Félix Pérez de la Serna, siendo'l so primer presidente Ramón del Erro.[1] La sociedá surdió sobre la base d'una anterior, el Club Deportivo Once #León, fundada en 1926 y de calter amateur. El primer campu de fútbol foi un terrén emprestáu de la cortil militar del Campu de Tiru, ente que la primera equipación foi una camiseta azul y grana con pantalón blancu, camudando darréu a una equipación tricolor de rayes verde, blanca y colorada a partes iguales. Pa la temporada 1928-29 #inscribir na Federación Rexonal Centru (actual Real Federación de Fútbol de Madrid) y xugó na Segunda Categoría Ordinaria y na campaña posterior 1929-30, participando nel grupu segundu, #clasificar p'apostar el Tornéu d'ascensu a Segunda Categoría Preferente, consiguiendo xubir.

El club treslladar a un estadiu propiu, el campu del Paséu de la Estación, y nel so debú na camapaña 30-31 y na Segunda Caregoría Preferenet coronóse campeón. En dicha categoría xugaría los siguientes años pero la reorganización del tornéu en 1934 motivó la so retirada de la competición. Dos años dempués cesó la so actividá pola Guerra Civil española y mientres una década nun la retomó.

Competición en categoríes semiprofesionales[editar | editar la fonte]

La entidá reconstituyóse'l 4 de setiembre de 1946, fecha de la so inscripción na Federación Castellana na Segunda Categoría Ordinaria, y adoptó una equipación verde con pantalón blancu, realzando'l llamátigu de "pepineros". Nel so regresu a la competición consigue'l campeonatu na temporada 47-48 xubiendo a la Segunda Categoría Preferente. La temporada 48-49 #apostar con camiseta a rayes verdiblanques y quedó subcampeón empatáu a puntos col Club Getafe Deportivo y xubió a la Primer Categoría. Nel grupu segundu de la temporada 49-50 alcanzaó la tercer posición, xugando la fase d'ascensu y acabando en primer posición. Llogró l'ascensu a Preferente na temporada 1950-51 y a Tercer División al términu de la campaña 1953-54, siendo presidente Gumersindo Repullo Écija al terminar en primer posición en Primer Categoría. Na fase d'ascensu, perdió la primera eliminatoria contra'l Callosa Deportiva y ganó na segunda y definitiva eliminatoria al balear U.D. Poblense al remontar un 3:0 de la ida con un contundente 6:0.

L'estrenu de categoría coincidió col cambéu de presidente, Manuel Gómez Casado (y alcalde de la ciudá) y de indumentaria, adopotándose definitivamente la camiseta a rayes verticales blanquiazules, los colores de la ciudá. Les actuaciones na nueva categoría nun resultaron demasiáu esitoses: tres un quintu llugar nel debú, l'oxetivu siempres foi la permanencia y al rematar l'añu 1959-60 peracabóse'l descensu, pos foi colista en decimosesta posición. Per otra parte, en 1959 fundóse l'Agrupación Deportiva Legamar, federada en Tercer Categoría, y futuru filial blanquiazul.

Mientres la década de 1960 alternó la categoría de bronce (temporaes 63-65 y 67-68) coles rexonales, ensin permanecer más de dos temporaes siguíes en Tercera. La crecedera demográfica de Leganés nesi tiempu motivó la construcción de nueves instalaciones como'l Campu Municipal Luis Rodríguez de Miguel, inauguráu en 1966 y sede de los alcuentros locales mientres más de tres décades.

Baxáu de nuevu a Primera rexonal na campaña 1969-70, los trés campañes siguientes acabó séptimu, décimu y novenu, dando'l saltu a la #acabante crear Rexonal Preferente na temporada 1973-74, siendo presidente Rafael Mirat Maroto. El pasu foi efímeru, yá que baxó a Primer Categoría al acabar nel octavu puestu, pero na campaña 1974-75 acabó campeón y tornó a Preferente. Nel so regresu a esta caregoría remató en sesta posición, y na campaña 1976-77 quedó de primeres, llogrando l'ascensu a Tercer División gracies a l'ampliación de grupos y equipos na categoría cola creación de la Segunda División B.

El reestrenu na categoría sería difícil, pero consiguió la permanencia llogrando un decimosestu puestu na temporada 1977-78. Al añu siguiente llogróse la tercer posición, ente qu'en payares de 1978 asumió la presidencia Jesús #Polo González, empresariu manchegu afincáu na llocalidá y que se caltuvo nel cargu hasta 2005, en sustitución de Manuel Pimentel Gómez-Sánchez.[2][3] La década #cerrar con un décimu primer puestu na temporada 1979-80.


Nos años ochenta yera Leganés yá una ciudá bien poblada y con un texíu industrial considerable, colo que se #aumentar les inversiones nel fútbol y el presupuestu del Club viose beneficiáu. Nesta década l'oxetivu yá nun ye solo la permanencia, sinón engarrar polos puestos altos de la tabla pa intentar dar el saltu de caregoría. Les temporaes 1980-81 y 81-82 remataron con un meritoriu sestu puestu, ente que na 82-83 raspiaron el descensu al rematar decimosestos. La temporada 83-84 recuperaron los puestos altos al acabar séptimos, y na 84-85 remataron terceros, cerca de los puestos de promoción. Na temporada 1985-86 por fin optó per primer vegada al ascensu a la nueva Segunda División B; en rematando campeón del grupu madrilanu de Tercera, foi esaniciáu na promoción pol C. D. Lugo n'empatando a un gol en Leganés y perder 3:2 en tierres gallegues. Na temporada 1986-87 la Real Federación Española de Fútbol decidió ampliar la Segunda B d'unu a cuatro grupos, otorgando a la Federación Castellana siete places pol so potencial futbolísticu. Esa temporada l'equipu pepinero remató en tercer posición, polo que llogró una plaza d'ascensu por méritos deportivos.

El debú na división de bronce, con Díaz Pablos como entrenador, #saldar con un sorprendete séptimu puestu. Una camapaña más tarde acabó n'octava posición. A partir de la temporada 1989-90 asumió'l puestu de #entrenador Luis Ángel Duque, procedente de les categoríes inferiores, quien consiguió'l tercer llugar. La siguiente campaña llogróse la quinta posición, quedando a tan solu dos puntos de poder apostar la fase d'ascensu, y na temporada 1991-92 baxó hasta la octava posición. El 4 de xunu de 1991 l'Agrupación Deportiva Legamar #convertir nel filia pepinero sol nome Club Deportivo Leganés "B".

A la fin, el Leganés dio la sorpresa na temporada 1992-93 y xubió per primer vegada na so historia a Segunda División, con un xuegu centráu na preparación física y la disciplina táctica.[4] Dempués de rematar primero na fase regular, xugóse la promoción nun grupu col Elche C. F., Xerez C. D. y C. F. Palencia, y nun perdió un solu partíu. El que certificó l'ascensu, contra l'Elx, apostóse'l 27 de xunu de 1993 nel Luis Rodríguez de Miguel y remató con victoria llocal por 3:0.[5] La plantía d'aquella dómina sumaba una edá media de 22 años y la mayoría nun teníen contratu profesional, asina que compaxinaben el deporte col trabayu o los estudios. L'once inicial taba formáu por Javier Aguilera na portería; Pizarro, Juanma, Meses y Doráu en defensa; David, May, Fernando y Chuso nel mediocentro, y Peces y Antonio na delantrera. Amás, había canteranos como'l tamién arqueru Mario Soria y el mediocampista Ángel Manuel Vivar Doráu.

Primer etapa en Segunda División[editar | editar la fonte]

Samuel Eto'o debutó a nivel profesional nel Leganés nel añu 1997-98. El so compañeru de plantía, José Jesús Meses, #convertir nel so representante.[6]

P'apostar la temporada 1993-94 caltúvose tanto a Luis Ángel Duque como al bloque del ascensu, coles mires de garantizar la permanencia. L'equipu pasó munchos apuros, especialmente na primer vuelta, pero a la fin llogró afitase y salvóse na última xornada. Un cursu dempués, col presupuestu más baxu de la categoría, en 1994-95, remató en penúltimu llugar y nel planu deportivu tenía de baxar a Segunda B. Sicasí, nun lo fixo gracies a dos sucesos: la reestructuración de la máxima categoría na Lliga de 22 (los indultos al Sevilla F.C. y al Celta de Vigo en siendo primeramente baxaos alministrativamente por non presentar los avales nel tiempu riquíu), lo qu'amenorgó les places de descensu; y los problemes económicos del Palamós C. F., que, habiendo quedáu per delantre del C. D. Leganés na decimoséptima plaza, esfrutaría de la permanencia alministrativa, siendo baxáu finalmente alministrativamente a Tercer Divisón.

El 21 de setiembre de 1995 produciéronse la conversión de la entidá en sociedá anónima deportiva y el cambéu de nome a Club Deportivo Leganés, Sociedá Anónima Deportiva. Jesús Polu caltuvo la presidencia al tener la mayoría de les aiciones.

La temporada 1995-96 deparó cambeos. A canteranos como los defenses Meses y Óscar Fernández, el mediocampista Alfredo y los delanteros Miguel Ángel y Rodri, sumáronse los fichaxes de David Belenguer, Javi López y Miguel Melgar. De la mano de Luis Sánchez Duque, ficháu del Getafe, toos ellos cuayaron un bon añu, nel que la entidá blanquiazul llegó a metese en puestos de promoción. Pero un mal tramu final fizo que terminaren n'octava posición, aun así, hasta entós, la meyor clasificación de la so historia.[7] Llogró repitila na campaña 1996-97; espuntó n'especial l'atacante Moisés García con 13 goles en 16 partíos, polos que foi trespasáu nel mercáu d'iviernu al Celta de Vigo.[8]

Luis Sánchez Duque dexó'l Leganés en 1997-98 y foi sustituyíu por Pedro Braojos, quien introdució cambeos na plantía. Anque'l bloque de canteranos caltúvose, sumáronse fichaxes que más tarde dieron el pasu a la máxima categoría: Catanha, Crescencio Cuéllar, Jesús Unanua, Llorens, Andréi Moj y un mozu Samuel Eto'o, vencíu pol Real Madrid.[9] Per otru llau, el 14 de febreru de 1998 inauguróse'l nuevu Estadiu Municipal de Butarque. Con altibaxos, el club remató decimoterceru. Al añu siguiente Braojos foi reemplazáu por Luis Sánchez Duque pero roblóse una posición peor: decimoséptimu, salváu na última xornada.[10]

La llegada de Patxi Puñal, Sergio Pachón y Merín nun solucionó la dinámica negativa del Leganés, qu'empezó la temporada 1999-2000 en zona de descensu. Pa remontar la situación, #contratar a metá de temporada a Enrique Martín, que sustituyó a José Antonio Fernández en cayendo goliáu en Les Palmes 7:1.[11][12][13] Nun foi hasta la xornada 12 cuando llogró la so primer victoria frente al C. D. Badajoz, con un polémicu corte de balón del téunicu local nun contraataque pacense, que-y costó diez partíos de sanción.[14] Esa victoria alzó la moral d'un plantel que terminó decimoterceru. Martín permaneció nel banquín hasta'l final de la campaña 2000-01.

Primer partíu oficial apostáu nel Estadiu Vicente Calderón el 27 de mayu de 2001, con derrota por 1:0, coincidiendo col debú de Fernando Torres.

Pa la temporada 2001-02 #fichar a Ciriaco Cano como entrenador, pero tres una mala racha de resultaos foi sustituyíu por Carlos Sánchez Aguiar. El mayor llogru d'esi añu foi la victoria frente al Atlético de Madrid nel Estadiu Vicente Calderón por 0:2, nel añu del ascensu colchoneru.[15][16] Aguiar #caltener al añu siguiente, pero les males resultaos motivaron que fora reemplazáu de nuevu por Enrique Martín. El Leganés remató decimonovenu, en puestos de descensu, pero #salvar de nuevu nos despachos: la S. D. Compostela baxó por impagos y los madrilanos mercaron la plaza.[17] Naquella plantía llegó a xugar Unai Emery, quién años más tarde destacaría como entrenador.

Llegada y salida de Daniel Grinbank[editar | editar la fonte]

N'agostu de 2003 fíxose oficial qu'un promotor musical arxentín, Daniel Grinbank, fixérase col control del C. D. Leganés y taba dispuestu a desenvolver un plan pa xubilo a Primer División.[18] Na práutica nunca s'oficializó la venta d'aiciones, de cuenta que Jesús Polu caltuvo la presidencia, pero Grinbank sería l'encargáu de poner el presupuestu (6 millones d'euros), facilitar la llegada de xugadores y crear una estructura de cantera.[19] José Pekerman foi nomáu direutor deportivu, ente que Carlos Aimar #convertir nel entrenador.

En total llegaron quince futbolistes arxentinos y un chilenu, de los cualos los más conocíos n'España yeren José Chamot, Claudio Enría, Federico Domínguez, Nicolás Medina, Lucas Alessandria y Pablo Calandria. Solo permanecieron ocho xugadores nacionales, anque Pekerman quedó convencíu col trabayu de Carcedo, Txiki, Macanás y el canteranu Borja Pérez.[20] El movimientu provocó una espectación ensin corresponder con resultaos, pos se caltuvo na zona media de la clasificación. El puntu álgido foi la eliminatoria de la Copa del Rei ante'l Real Madrid, onde los blanquiazules llegaron a la prórroga y perdieron por 3:4.[21]

La baxa arribación al estadiu y l'escasa rentabilidá de la inversión provocó que Daniel Grinbank abandonara al club en xineru de 2004 y diera la carta de llibertá a tolos sos fichaxes. José Pekerman quixo quedase y trató de dirixir al bloque resultante, pero nun pudo faelo porque nun tenía llicencia pa entrenar n'España.[22] Per otru llau, Carlos Aimar y la plantía denunciaron que l'empresariu arxentín había-yos dexáu tiraos.[23] Amás, afayóse que la compra nunca se fixera oficial, nin en rexistru nin a efeutos de la LFP.[24] Nuna entrevista al diariu El País, Grinbank aseguró haber perdíu 2,5 millones d'euros y xustificó la so decisión:[25]

Víctor #retirar nel Leganés, l'equipu de la so ciudá, na campaña 2011-12 a los 37 años.

«El primeru y fundamental ye que nun pudimos superar la perceición creada de que'l mio proyeutu discriminaba a los españoles. Dende'l principiu la prensa más que cróniques de los partíos faía informes del departamentu de migraciones. Esto, y el mio error al pensar que la comunidá arxentina diba arreyase nel proyeutu, causó que de los 1500 abonos de la temporada pasada namái s'anovaren 980 y tamién un permediu d'asistencia de 450 persones de pagu, bien per debaxo de #cualquier mira d'ingresos. (...) el partíu de Copa contra'l Madrid averóme como una máquina del túnel del tiempu a lo que diba pasar: nunca díbamos poder ser rentables, nin en Primer.»

Jesús Polu asumió de nuevu'l control y contrató a Juan José Martín Delgado d'entrenador.[26] La difícil situación afectó a la entidá, qu'encadenó una serie de males resultaos (tan solu trés victories en venti partíos que faltaben por apostar #se) y finalmente baxó a Segunda División B, en decimonovena posición, en perdiendo en Butarque ante la Córdoba con un solitariu gol de Nico Olivera na última xornada del campeonatu, que salvó la categoría gracies a esos trés puntos.[27]

Regresu a Segunda División B[editar | editar la fonte]

Mientres les diez temporaes que permaneció na división de bronce, l'oxetivu del C. D. Leganés foi tornar a Segunda División nel menor tiempu posible. Na temporada 2004-05 encargóse la direición deportiva a Paco Gutiérrez, con esperiencia na categoría de bronce y qu'entrenara la temporada anterior al filial pepinero. Con fichaxes como Jordi Lardín y Marcos Márquez, de primeres de la temporada'l C. D. Leganés #engabitar a los puestos de promoción, pero una mala racha de resultaos favoreció la destitución del téunicu y la contratación de Quique Estebaranz. L'equipu yá nun #algamar la cuarta plaza y terminó en quintu llugar y fora del play-off promocional, empatáu a puntos cola R. S. D. Alcalá, que sí xugó la fase d'ascensu. Na metá de temporada, Jesús Polu abandonó la presidencia y vendió la so participación a un consorciu d'inversores locales lideráu pol constructor Rubén Fernández.[28] Al cursu siguiente desmantelóse la plantía anterior y ficháronse xugadores veteranos como Santi Castillejo o Marcos Sequeiros y tres dos ganes nos dos primeres xornaes que supunxeron la destitución de Estebaranz impulsóse'l regresu de Luis Ángel Duque al banquín. Los resultaos nun llegaron y el Club permanecía en puestos de descensu na xornada 28, cuando Santiago Martín Prau fixo cargu del banquín y consiguió la salvación , rematando nun decepcionante decimotercer llugar, la peor clasificación na categoría. Duque permaneció nel cuerpu téunicu con funciones de direutor deportivu.

La temporada 2006-07 #fichar al goliador Nacho Aznar y Pradito siguió nel banquín. Foi una temporada na que l'equipu blanquiazul analayó per tierra de naide, ensin ocupar puestos de descensu pero visitando testimonialmente les places de play-off al empiezu del campeonatu. Remató n'octavu llugar. Na campaña 2007-08 David Gordu #facer coles riendes del banquín ya incorporáronse Berodia y Quini. De nuevu, gran parte de la primer metá de la temporada tuvo en puestos de descensu hasta que nes últimes xornaes una serie de resultaos positives dexó al equipu acabar nun intrescendente docenu puestu ensin medrana a baxar.

En tou esi tiempu la situación económica de la entidá empioró de forma progresiva. Pa la temporada 2008-09 llogró metese nos puestos d'ascensu colos goliadores Javi Vicente, Nacho Aznar y Aníbal Maniegu pero caltuvo una complicada situación interna, marcada por falta de patrocinadores ya impagos. #Tres años dempués de la so llegada, Rubén Fernández decidió vender la mayoría de les sos aiciones a Felipe Moreno Romero, un empresariu llocal con inversiones n'España y Brasil.[29][30] La so esposa María Victoria Pavón asumió la presidencia. Los nuevos mandatarios saldaron les deldes, impulsaron un modelu de xestión más austeru ya impulsaron una nueva política de comunicación pa recuperar la masa social na ciudá. A nivel deportivu, el Leganés #clasificar na última xornada pa la fase de promoción, siendo destituyíu na penúltima xornada David Gordu y siendo sustituyíu por Agustín Vara. La fase d'ascensu foi curtiu: esaniciáu pol #Real Jaén con un 2:2 na ida en Butarque y un contundente 5:0 nel Estadiu de la Victoria.

L'añu siguiente Luis Ángel Duque tornó al banquín y Quini esplotó con #venti goles. A falta d'ocho xornaes y colos puestos de acenso a siete puntos la direutiva cesó al entrenador y tornó Agustín Vara, quien tuvo a puntu d'obrar el milagru. Finalmente, l'equipu pepinero acabó na quinta plaza, a tan solu dos puntos de los puestos que daben derechu a apostar la fase d'ascensu. Otra temporada más habría que xugar na división de bronce.

Duque dexó la direición deportiva na temporada 2010-11 y el so sustitutu foi Paco Belmonte, procedente de la Ciudá de Murcia, y contratóse al veteranu goliador Rodolfo Martín Arruabarrena, que superaría con #ventiún goles la cifra de Quini de la temporada anterior. Anque esi añu #rematar en cuarta posición, el club #carauterizar pola inestabilidá nel so banquín. Empezó como #entrenador Miguel Rivera, siendo cesáu incomprensiblemente na xornada ventiún cuando l'equipu ocupaba la segunda posición, con cuatro puntos de ventaya sobre'l quintu clasificáu y a nueve de distancia del líder. El so sustitutu foi Rafa Muñoz, y la resultancia pésima: cinco partíos, cinco ganes, que como resultancia llevaron al equipu a la séptima plaza, fora de les places de play-off y a cuatro puntos de distancia. Finalmente'l téunicu de la división xuvenil, José María «Chema» Rico, tomó les riendes nes últimes xornaes y clasificó pal play-off en cuarta posición, pero foi esaniciáu de nuevu pela vía rápida, esta vegada pol C.F. Badalona: 2:1 victoria pepinera na ida y 1:0 derrota en tierres catalanes.

Na campaña 2011-12 repitióse'l baille d'entrenadores, cuatro téunicos, pero con peores resultaos. Miguel Álvarez asumió'l mandu y la llegada de los delanteros veteranos Víctor Fernández y Rubén Navarro dio esperances a los aficionaos. L'empiezu con resultaos discretes llevó al equipu a posiciones de descensu, y nuevamente un entrenador yera cesáu. El sustitutu foi Carlos Orúe, que conisiguió que l'equipu abandonara los puestos de descensu pero permanecía a curtia distancia d'ellos. Na xornada venticuatro foi despidíu y Chema Rico tornó al banquín. L'equipu #fundir hasta aportar a colista delles xornaes y l'entrenador foi cesáu. A falta de cuatro xornaes y a un puntu de la salvación, na antepenúltima posición, Víctor asumió un rol de xugador-entrenador y llogró la salvación na última xornada al ganar 5:2 al Atlético de Madrid B.[31]

Tres estes esperiencies, la direutiva apostó por reforzar el papel de los sos futuros entrenadores. Pa la temporada 2012-2013 #contratar a Miguel Melgar de direutor deportivu y a Pablo Alfaro d'entrenador, col propósitu de xubir. Otru goliador llegaría a Butarque, Dioni Villalba, que se xuniría a Carlos Martínez, Carlos de la Vega y compañía. A pesar d'un mal empiezu, Alfaro #caltener nel puestu y la plantía encadenó una racha positiva hasta llograr la segunda posición na lliga regular, a tan solu trés puntos del campeón. Yá na fase d'ascensu, fueron esaniciaos pol Lleida Esportiu: 2:1 fuera y 1:1 en Butarque, con un gol del excapitán Mario Fuentes nel descuentu. Tanto Melgar como Alfaro #desvenceyar del club al términu del cursu.

Etapa de Asier Garitano[editar | editar la fonte]

Pa la temporada 2013-14, la direutiva contrató al téunicu vascu Asier Garitano, procedente del Alcoyano y con una amplia trayeutoria en clubes de la Comunidad Valenciana.[32] Partiendo d'un equipu amenorgáu, con solu cinco futbolistes a la so llegada, Garitano formó un plantel que destacó a lo llargo del cursu pola so solidez defensiva, concediendo solo 24 goles en contra na fase regular. Tres un empiezu dubiosu, na xornada dieciséis algamó per primer vegada a la cuarta posición na clasificación. Con siete victories n'ocho #encuentro lideró la clasificación a partir de la xornada ventisiete, pero acabaría dexando'l lideralgu al Sestao River. #Ganar ante'l Real Madrid "C" (encadenando dos ganes siguíes) punxo en peligru la clasificación pa la promoción d'ascensu, y Asier Garitano fixo cambeos l'once inicial, por casu camudando al porteru titular hasta entós, Dani Barriu, pol llegáu nel mercáu ivernizu, Queco Piña, #encaxar hasta'l final de temporada solu dos goles.[33] Na última xornada de lliga entá nun taba consiguida la clasificación pa la fase d'ascensu. Un gol de Fernando Velasco contra'l Athletic "B" aseguró la segunda posición y llogró la clasificación pa la so cuarta fase d'ascensu en cinco años, onde esaniciaron al C.D. Guijuelo, Lleida Esportiu, y al C.Y. L'Hospitalet.[34][35][36][37] Nel últimu alcuentru, apostáu'l 22 de xunu de 2014 na Feixa Llarga, l'asturianu Carlos Álvarez marcó un gol de chilena que dio a los madrilanos l'ascensu a Segunda División.[38]

L'once inicial que xugó esi choque foi Queco Piña de porteru; Sergio Postigo, Mantovani, Santamaría y Luis Ruiz en defensa; Alberto Martín, Eraso, Fer Ruiz, Álvaro García y Fran Moreno nel centru del campu, y Carlos Álvarez en punta. Tamién destacaron el porteru Dani Barriu, el capitán Carlos de la Vega, el zagueru Paco Candela y l'estremu Carlos Martínez.[39]

Pal so regresu a competición profesional na temporada 2014-15, #caltener a Garitano nel banquín y a bona parte del plantel de la campaña anterior, con nueves contrataciones como'l delanteru Borja Lázaro y el porteru Jon Ander Serantes.[40] Los blanquiazules realizaron los sos meyores alcuentros nel estadiu de Butarque, anque les males resultaos fora de casa nun-y dexaben #alloñar #se de la zona de descensu. Pa evitalo, #reforzar nel mercáu ivernizu coles cesiones de Bryan Rabello, Chuli, Erik Morán y Marc Bertrán. La dinámica camudó; gracies a los 11 goles de Chuli, máximu artilleru del equipu, y al ameyoramientu de resultaos a casa, el Leganés remató'l cursu en décima posición.[41]

Los xugadores blanquiazules celebren l'ascensu a Primer nes cais de Leganés.

Na campaña 2015-16, Garitano tuvo qu'encarar la salida de dos de les sos estrelles, Javi Eraso y Chuli, según la venta de Sergio Postigo al Spezia Calcio. P'arreglalo, contrató como direutor deportivu a Txema Indies, procedente del C.D. Toledo, y dambos confiaron en futbolistes nuevos: Alexander Szymanowski, Rubén Peña y Jorge Miramón, según en numberoses cesiones del Athletic Club (Guillermo, Albizua, Bustinza, Ruiz de Galarreta), Deportivu (Pablo Insua) ya inclusive de la Juventus (Gabriel Pires). De los ventitrés futbolistes del equipu, solu cinco permanecíen del plantel que xubió a Segunda, ente ellos el capitán Martín Mantovani. A pesar d'unes discretes resultaos encadenando empates nes primeres xornaes, el Leganés amosó un gran ameyoramientu a partir d'avientu: permanecieron imbatíos mientres catorce partíos consecutivos, y les bones resultaos en Butarque #upar hasta los puestos d'ascensu. Aportaron a inclusive líderes nel tramu final (per primer vegada na so historia fora de la primer xornada), consiguiéndolo frente al campeón a lo postrero, el Deportivo Alavés tres un 2:0 en Butarque, magar el Deportivo Alavés #terminar desbancando. En llegando a la última xornada en segunda posición dependiendo de sigo mesmos, el 4 de xunu de 2016 certificaron l'ascensu direutu al vencer al C.D. Mirandés en Anduva por 0:1, gol de cabeza de Insua, acompañaos por más d'un millar d'aficionaos.[42] D'esta miente, el C.D. Leganés #convertir n'equipu de primer División per primer vegada na so historia y nel sesentenu primer equipu en debutar na máxima categoría.[43][44]

Estrenu en Primer División[editar | editar la fonte]

Asier Garitano reforzó la so plantía con fichaxes como Gabriel Appelt Pires, hasta entós vencíu pola Juventus, Diego Rico y Guerrero; y les cesiones de Rubén Pérez, Unai López y Robert Ibáñez. Empezó de bien bona forma la lliga, ganando nel so debú 0:1 al Real Club Celta de Vigo con gol de Víctor Díaz nel estadiu de Balaídos y empatando ensin goles col Club Atlético de Madrid nel primer partíu apostáu en Butarque, siendo nomáu Jon Ander Serantes el xugador del mes al nun recibir goles. La primer derrota llegó na siguiente xornada ante'l Sporting n'El Molinón (2:1). La derrota doliosa ante'l F. C. Barcelona por 1:5 foi superada al ganar en Riazor por 1:2. Otra fecha histórica foi la primer visita al Bernabéu, con derrota por 3:0, y la primer victoria en Butarque fíxose esperar hasta la xornada 12, 2:0 ante Osasuna, cola desgracia de la mancadura de Robert Ibáñez, que se perdió'l restu de la temporada. Una selmana más tarde Serantes tamién se mancó de gravedá y foi baxa hasta final de temporada, lo qu'obligó al club a buscar un recambiu: Iago Herrerín foi vencíu pol Athletic Club. Nel mercáu d'iviernu #incorporar a la disciplina pepinera Samu García, Tito, Siovas (pilastra fundamental nel centru de la defensa), Alberto Bueno, El Zhar y Erik Morán, que tornaba temporada y media dempués. Tres diez xornaes ensin conocer los mieles del trunfu, con derrotes nel Vicente Calderón (2:0), ante un rival direutu como'l Sporting (0:2) y una inxusta derrota nel Camp Nou (2:1) pel mediu, l'equipu blanquiazul tomó osíxenu con dos victories siguíes en casa ante'l Deportivu (4:0) y Granada C. F. (1:0).[45] La primer visita en Lliga del Real Madrid #saldar con derrota por 2:4. Cuando más apertaba'l Sporting pa salir del descensu, llogró'l Leganés otres dos victories con autoridá nel so feudu: 3:0 a la U. D. Las Palmas y 4:0 ante'l Real Betis. El 14 de mayu de 2017 aseguróse la permanencia a falta d'una xornada empatando 1:1 col Athletic Club nel Estadiu de San Mamés con un gol de Alexander Szymanowski.[46] Despidió la temporada nun meritoriu decimoséptimu puestu, cuatro puntos percima del descensu, ensin triar los puestos de descensu en tola competición. Un empate como llocal a un gol frente al Deportivo Alavés punxo'l colofón a la temporada y a les carreres como pepineros d'Alberto Martín y Víctor Díaz.

Uniforme[editar | editar la fonte]

L'uniforme titular del C. D. Leganés consta d'una camiseta blanca y azul a rayes verticales, con pantalón blancu y medies blanques. Tocantes a la equipación alternativa, ye una camiseta verde con detalles en blancu, pantalón y medies verdes. Toes elles tienen impresu l'escudu del conceyu de la ciudá. El fabricante ye la empresa española Joma.[47]

#Los colores distintivos del club son l'azul y el blancu, presentes nel escudu y tamién representativos de la ciudá. Sicasí, l'actual equipación nun s'implementó hasta finales de la década de 1940. Nos primeros tiempos usáronse distintos modelos como una camiseta azul y grana, o una variante tricolor (verde, blanca y colorada). Cuando la entidá se refundó en 1946 adoptóse una equipación verde, y pocu tiempu dempués pasóse a l'actual.

Actual

Estadiu[editar | editar la fonte]

Alcuentru ente'l C.D. Leganés y el F.C. Barcelona del 17 de setiembre de 2016, con llenu nel estadiu de Butarque.

El campu onde'l C. D. Leganés apuesta los sos partíos como llocal ye l'Estadiu Municipal de Butarque, asitiáu al norte de la ciudá. El so verde ye natural, les dimensiones son de 105 por 70 metros y l'aforu ye de 11 454 espectadores.[48] Foi inauguráu'l 14 de febreru de 1998 con una capacidá orixinal de 8138 espectadores nun partíu de Segunda División ante'l Xerez Club Deportivo y el primer gol #marcar Julián Ronda.[49]

Les llocalidaes #estremar en Tribuna, Palcu, Llateral y dos fondos. La tribuna ta físicamente estremada del restu de les graes y ye la única llocalidá cubierta por un techu. El fondu sur #destinar a les aficiones rivales. Pela redolada ta'l campu de fútbol amiesto Jesús Polu, de yerba artificial, que s'utiliza pa los entrenamientos del primer equipu y los alcuentros del filial.

La construcción corrió al cargu de la empresa ACS y costó 700 millones de pesetes, pagaos ente'l conceyu de Leganés y el gobiernu rexonal.[50]

Tres l'ascensu a Primer, el conceyu de Leganés confirmó que se va ampliar l'aforu hasta les 12 000 llocalidaes, magar, de cara a la primer temporada na máxima categoría, l'ampliación #realizar con graes supletorias.[51]

Antes de dise a Butarque, el C. D. Leganés xugó en trés recintos. El primeru foi un terrén vencíu polos militares nel Campu del Tiru, ente que'l segundu taba en plenu centru, cerca de la Plaza Roma. En 1966 inauguróse'l Luis Rodríguez de Miguel, con capacidá pa 5000 persones. Magar foi nos sos entamos un campu de tierra, nos años 1980 camudóse la superficie por yerba natural. Esta instalación foi abandonada en 1998 y finalmente baltada pa construyir la Plaza Mayor de la ciudá.[52]

Al estadiu puede llegase nes llinies interurbanes de bus 482, 483, 488, 491, 492, 493 y la llinia urbana 1. En tren, la parada más cercana ye la estación de Zarzaquemada, de la llinia C5 de cercaníes. En metro, la estación más próxima ye la estación de San Nicasio perteneciente a la llinia 12 del Metro de Madrid.

Afición y rivalidaes[editar | editar la fonte]

Aficionaos pepineros nel mayor desplazamientu de la historia del Club, en Miranda de Ebro pa guardar la victoria contra'l C.D. Mirandés por 0:1 a favor que supunxo l'ascensu a Primer División per primer vegada en tola so historia

El C. D. Leganés tien 9700 abonaos y una decena de peñes. Ente los socios d'honor atopen el #periodista Julio Maldonado «Maldini» y el campeón de #esgrima José Luis Embaxo, medaya de bronce nos Xuegos Olímpicos de 2008.[53]

A lo llargo de la so historia caltuvo una fuerte rivalidá colos equipos de Getafe, llocalidá vecina: primero col Club Getafe Deportivo y dempués col so continuador, el Getafe Club de Fútbol. Los llamaos derbis del sur de Madrid fueron especialmente intensos na década de 1980, cuando coincidíen na Copa del Rei, y nos años 1990 colos dos conxuntos en Segunda División. Tamién caltién rivalidá col C. D. Toledo, intensificada mientres la década de 1990 cuando coincidieron en Segunda.

Organigrama deportivu[editar | editar la fonte]

Plantía y cuerpu téunicu[editar | editar la fonte]

  • Los xugadores con dosales cimeros al 25 son, a tolos efeutos, xugadores del Leganés B y como tales, van poder compaxinar partíos col primer y segundu equipu. Como esixen les normes de la LFP, los xugadores de la primer plantía tendrán de llevar los dosales del 1 al 25. Del 26 d'equí p'arriba van ser xugadores del filial.
  • Los equipos españoles tán llindaos a tener na plantía un máximu de trés xugadores ensin pasaporte de la Xunión Europea. La llista inclúi namái la principal nacionalidá de cada xugador, dalgunos de los xugadores non europeos tienen doble nacionalidá de dalgún país de la XE:

Altes y baxes 2017-18[editar | editar la fonte]

Altes
Xugador Posición Procedencia Tipu Costu
Iván Cuéllar Porteru Sporting de Xixón Llibre 0 €
Nereo ChampagneBandera d'Arxentina Porteru #Club OlimpoBandera d'Arxentina Cesión 0 €
Raúl García Defensa Deportivo Alavés Llibre 0 €
Roberto #Tito Román Defensa Granada C.F. Trespasu ¿?
Dimitrios SiovasBandera de Grecia Defensa Olympiacos F.C.Bandera de Grecia Trespasu 2 700 000€
Joseba Zaldua Defensa Real Sociedad Cesión
Mauro #Do SantosBandera d'Arxentina Defensa S.D. Eibar Llibre
Ezequiel MuñozBandera d'Arxentina Defensa Genoa C.F.C.Bandera d'Italia Cesión 1 500 000€
Rubén Pérez Mediocampista Granada C.F. Cesión
Gerard Gumbau Mediocampista F.C. Barcelona B Llibre
Javier Eraso Mediocampista Athletic Club Llibre
Darko BrašanacBandera de Serbia Mediocampista Real Betis Cesión
José Naranjo Delanteru KRC GenkBandera de Bélxica Cesión
Claudio BeauvueBandera de Francia Delanteru R.C. Celta de Vigo Cesión
Nordin Amrabat Delanteru Watford F.C.Bandera de Inglaterra Cesión
Baxes
Xugador Posición Destín Tipu Costu
Iago Herrerín Porteru Athletic Club Fin de cesión[55] 0 €
Nereo ChampagneBandera d'Arxentina Porteru #Club OlimpoBandera d'Arxentina Fin de cesión[56] 0 €
Adrián Marín Defensa Villarreal C.F. Fin de cesión[57] 0 €
Dimitrios SiovasBandera de Grecia Defensa Olympiacos F.C.Bandera de Grecia Fin de cesión[58] 0 €
Pablo Insua Defensa R.C. Deportivo de La Coruña Fin de cesión[59] 0 €
Roberto #Tito Román Defensa Granada C.F. Fin de cesión[60] 0 €
Victor Díaz Defensa Granada C.F. Fin de contratu[61] 0 €
Alberto Martín Mediocampista Granada C.F. Fin de contratu[62] 0 €
Darwin MachísBandera de Venezuela Mediocampista Granada C.F. Fin de cesión[63] 0 €
Robert Ibáñez Mediocampista Valencia C.F. Fin de cesión[64] 0 €
Rubén Pérez Mediocampista Granada C.F. Fin de cesión[65] 0 €
Samuel García Mediocampista Rubin KazanBandera de Rusia Fin de cesión[66] 0 €
Unai López Mediocampista Athletic Club Fin de cesión[67] 0 €
Alberto Bueno Delanteru F.C. PortoBandera de Portugal Fin de cesión[68] 0 €
Luciano NievesBandera de Brasil Delanteru S.C. CorinthiansBandera de Brasil Fin de cesión[69] 0 €
Owusu KwabenaBandera de Ghana Delanteru Real Uviéu Cesión 0 €

Categoríes inferiores[editar | editar la fonte]

El C.D. Leganés cunta con dos filiales. El más importante ye'l Club Deportivo Leganés "B", qu'apuesta los sos partíos como llocal nel campu Jesús Polu, y xuega en Tercer División. Esti equipu vivió la so meyor dómina nes temporaes 1995-96 y 1997-98, cuando militó en Segunda División B. Mientres décades foi l'únicu filial, hasta que na temporada 2016-17 fundóse'l Club Deportivo Leganés "C", que milita na Segunda Rexonal de la Comunidá de Madrid.[70]

Per debaxo atópense les categoríes inferiores, que van dende los 13 hasta los 18 años. El so máximu esponente ye'l Xuvenil «A» que compite nel grupu V de División d'Honor Xuvenil. En total hai tres equipos de Xuvenil, dos en Cadete, dos n'Infantil, dos n'Esquil y unu en Benjamín.

Dientro de la so política de fútbol base, la entidá xestiona dende 2010 una Escuela de Fútbol que cunta con más de 240 alumnos dende los 4 hasta los 13 años, partíos en 17 equipos, y que ta reconocida pola Real Federación de Fútbol de Madrid. Amás d'instruyir a los neños na práutica d'esti deporte, pretende #ayudar na so integración, aprendizaxe y crecedera. El so direutor ye Juan Domínguez Martin.[71]

Datos del club[editar | editar la fonte]

Estadístiques[editar | editar la fonte]

Prolegómenos del partíu ante l'Atlético de Madrid el 27 d'agostu de 2016.
Debú: temporada 2016-2017
Meyor posición: 17º (2016-2017)
Peor posición: 17º (2016-2017)
Debú: temporada 1993-94
Meyor posición: 2º (2015-16)
Peor posición: 19º (trés causes, la postrera na temporada 2003-04)
Ascensos: unu (2015-16)
Descensos: unu (temporada 2003-04)
  • Temporaes en Segunda División B: 16
Debú: temporada 1987-88
Meyor posición: 1º (temporada 1992-93)
Peor posición: 13º (temporada 2005-06)
Ascensos: dos (1992-93 y 2013-14)
Descensos: nengún
  • Temporaes en Tercer División: 19
Debú: temporada 1954-55
Meyor posición: 1º (temporada 1985-86)
Peor posición: 16º (cuatro causes, la postrera na temporada 1982-83)
Debú: edición 1979-80
Meyor ronda: octavos de final (temporada 2000-01)

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

Temporada División Puestu Copa del Rei
dende 28-29 Rexonales
hasta 53-54
1954-55 5ᵘ
1955-56 4ᵘ
1956-57 13ᵘ
1957-58 12ᵘ
1958-59 3ᵘ
1959-60 16ᵘ
dende 60-61 Rexonales
hasta 62-63
1963-64 13ᵘ
1964-65 16ᵘ
dende 65-66 Rexonales
hasta 66-67
1967-68 17ᵘ
dende 68-69 Rexonales
hasta 76-77
1977-78 16ᵘ
1978-79 3ᵘ
1979-80 11ᵘ 1ᵉʳ ronda (2-1 vs. Toledo)
1980-81 6ᵘ
1981-82 6ᵘ 1ᵉʳ ronda (1-3 vs. Castiella)
1982-83 16ᵘ 1ᵉʳ ronda (4-2 vs. Castiella)
1983-84 7ᵘ
1984-85 3ᵘ
1985-86 1ᵘ 1ᵉʳ ronda (2-6 vs. Puertollano)
1986-87 3ᵘ 1ᵉʳ ronda (2-1 vs. Valdemoro)
1987-88 2ªB 7ᵘ 2ᵉʳ ronda (2-6 vs. Getafe)
1988-89 2ªB 8ᵘ 3ᵉʳ ronda (1-7 vs. Málaga)
1989-90 2ªB 3ᵘ
1990-91 2ªB 5ᵘ 2ᵉʳ ronda (0-1 vs. Getafe)
1991-92 2ªB 8ᵘ 3ᵉʳ ronda (3-1 vs. Caudal)
1992-93 2ªB 1ᵘ 2ᵉʳ ronda (1-4 vs. Getafe)
Temporada División Puestu Copa del Rei
1993-94 15ᵘ 3ᵉʳ ronda (4-2 vs. Ejido)
1994-95 19ᵘ 4ᵉʳ ronda (1-3 vs. Badayoz)
1995-96 8ᵘ 3ᵉʳ ronda (1-6 vs. RCD Español)
1996-97 8ᵘ 2ᵉʳ ronda (1-2 vs. Compostela)
1997-98 13ᵘ Fase


previa(1-2 vs. Rayo Vallecano)

1998-99 17ᵘ 2ᵉʳ ronda (1-1 vs. Talavera)
1999-00 13ᵘ 1ᵉʳ ronda (3-1 vs. Villarreal)
2000-01 17ᵘ Octavos de


final (2-2 vs. Celta)

2001-02 14ᵘ 1/32 de final (2-1 vs.


Llevante)

2002-03 19ᵘ 1/32 de final (1-0 vs.


Llinares)

2003-04 19ᵘ 1/16 de final (3-4 vs.


Real Madrid)

2004-05 2ªB 5ᵘ 1/32 de final (1-2 vs.


Real Madrid)

2005-06 2ªB 13ᵘ 1ᵉʳ ronda (4-2 vs. Águiles)
2006-07 2ªB 8ᵘ
2007-08 2ªB 12ᵘ
2008-09 2ªB 4ᵘ
2009-10 2ªB 5ᵘ 1ᵉʳ ronda (1–3 vs. Reus)
2010-11 2ªB 4ᵘ 1ᵉʳ ronda (1-0 vs. Universidá Les Palmes)
2011-12 2ªB 12ᵘ 2ᵉʳ ronda (3-2 vs. L'Hospitalet)
Temporada División Puestu Copa del Rei
2012-13 2ªB 2ᵘ
2013-14 2ªB 2ᵘ 3ᵉʳ ronda (0-0 (3-4 pp) vs. Racing)
2014-15 10ᵘ 2ᵉʳ ronda (1-1 (1-4 pp) vs. Numancia)
2015-16 2ᵘ 1/16 de final (2-2 vs.


Granada CF)

2016-17 17ᵘ 1/16 de final (2-5 vs.


Valencia CF)

2017-18

Evolución histórica[editar | editar la fonte]

Palmarés[editar | editar la fonte]

Torneos nacionales[editar | editar la fonte]

  • Segunda División: Subcampeón 2015-16.
  • Segunda División B d'España (1): 1992-93.
  • Tercer División d'España (Grupu VII) (1): 1985-86.

Torneos amistosos[editar | editar la fonte]

  • #Trofeo Villa de Leganés (19): 1983, 1987, 1989, 1990, 1991, 1992, 1994, 1995, 1996, 1998, 2006, 2007, 2008, 2009, 2012, 2013, 2014, 2016, 2017.
  • Troféu Pucheru (1): 2015.
  • Troféu Vallecas (1): 2017

Premios individuales[editar | editar la fonte]

  • #Trofeo Miguel Muñoz: Asier Garitano (2016, 2017).

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. La Futbolteca (ed.): «Club Deportivo Leganés». Consultáu'l 25 de xunu de 2014.
  2. [[As (periódicu)|]] (ed.): «Polo: 25 años de presidente» (21 de payares de 2003). Consultáu'l 25 de xunu de 2014.
  3. Europa Press (ed.): «Jesús Polo, 25 años al frente del Leganés» (22 de payares de 2003). Consultáu'l 25 de xunu de 2014.
  4. ABC (ed.): «Presupuesto de 47 millones y media de edad de 22 años, armas del Leganés» (29 de xunu de 1993). Consultáu'l 17 de xunu de 2014.
  5. Mundo Deportivo (ed.): «El Leganés hace historia derrotando al Elche» (28 de xunu de 1993). Consultáu'l 1 de xunetu de 2015.
  6. Biografías y vidas (ed.): «Samuel Eto'o». Consultáu'l 26 de xunu de 2014.
  7. El País (ed.): «El Leganés se queda sin puesto de promoción» (6 de mayu de 1996). Consultáu'l 17 de xunu de 2014.
  8. El País (ed.): «El Celta arrebata a Moisés al Sheffield Wednesday» (14 de xineru de 1997). Consultáu'l 17 de xunu de 2014.
  9. Marca (ed.): «Eto'o se pone la camiseta del Leganés» (9 de mayu de 2014). Consultáu'l 25 de xunu de 2014.
  10. El País (ed.): «El empate esperado» (21 de xunu de 1999). Consultáu'l 25 de xunu de 2014.
  11. ABC (ed.): «Golean al Leganés y empata el Getafe» (3 d'ochobre de 1999). Consultáu'l 27 de xunu de 2014.
  12. El País (ed.): «Despedidos Zagallo y tres téunicos de segunda» (5 d'ochobre de 1999). Consultáu'l 27 de xunu de 2014.
  13. El País (ed.): «Enrique Martín, nuevo téunico del Leganés» (8 d'ochobre de 1999). Consultáu'l 27 de xunu de 2014.
  14. El País (ed.): «El entrenador del Leganés, sancionado con 10 partidos» (5 de payares de 1999). Consultáu'l 25 de xunu de 2014.
  15. Mundo Deportivo (ed.): «'Pepinazos' en el Vicente Calderón» (3 de febreru de 2002). Consultáu'l 22 de marzu de 2015.
  16. El País (ed.): «Primera derrota del Atlético en el Calderón y pitos a Burgos» (3 de febreru de 2002). Consultáu'l 17 de xunu de 2016.
  17. El País (ed.): «El Leganés acepta de mala gana cubrir la deuda del Compostela» (2 d'agostu de 2003). Consultáu'l 25 de xunu de 2014.
  18. Libertad Digital (ed.): «Daniel Grinbank ya es nuevo propietario del Leganés» (12 d'agostu de 2003). Consultáu'l 26 de xunu de 2014.
  19. Libertad Digital (ed.): «Polo confirma que Grinbank no compró aiciones» (12 d'agostu de 2003). Consultáu'l 26 de xunu de 2014.
  20. Páxina 12 (ed.): «Daniel Grinbank dejó el Leganés y se fue cola música a otra parte» (9 de xineru de 2004). Consultáu'l 26 de xunu de 2014.
  21. El País (ed.): «El Leganés condena al Madrid a una pesadilla» (19 d'avientu de 2003). Consultáu'l 26 de xunu de 2014.
  22. [[As (periódicu)|]] (ed.): «Pekerman se desvincula definitivamente del Leganés» (3 de febreru de 2004). Consultáu'l 25 de xunu de 2014.
  23. [[As (periódicu)|]] (ed.): «Aimar calificó de "sinvergüenza" a Grinbank» (10 de xineru de 2004). Consultáu'l 25 de xunu de 2014.
  24. El País (ed.): «Grinbank nunca oficializó la compra del Leganés ante la Liga y el CSD» (10 de xineru de 2004). Consultáu'l 26 de xunu de 2014.
  25. El País (ed.): «"El Leganés no sería rentable ni en Primera"» (16 de xineru de 2004). Consultáu'l 26 de xunu de 2014.
  26. As (ed.): «Martín Delgado: "No me he caído de un guindo"» (6 de febreru de 2004). Consultáu'l 26 de xunu de 2017.
  27. Mundo Deportivo (ed.): «Ríe el Córdoba y llora el Leganés» (20 de xunu de 2004). Consultáu'l 26 de xunu de 2017.
  28. [[As (periódicu)|]] (ed.): «Rubén Fernández y Polo firman hoy la venta del club» (4 de xineru de 2005). Consultáu'l 25 de xunu de 2014.
  29. DLeganés.net (ed.): «Felipe Moreno, nuevo dueño del C. D. Leganés» (26 d'avientu de 2008). Consultáu'l 25 de xunu de 2014.
  30. DLeganés.net (ed.): «Felipe Moreno: “Soy de Leganés desde que era un niño, quiero al Leganés y quiero verlo en Primera”» (6 de marzu de 2012). Consultáu'l 25 de xunu de 2014.
  31. El Día de Valladolid (ed.): «Víctor Fernández, nuevo entrenador del Leganés» (18 d'abril de 2012). Consultáu'l 25 de xunu de 2014.
  32. Club Deportivo Leganés (ed.): «Asier Garitano, nuevo entrenador del C.D. Leganés» (28 de xunu de 2013). Consultáu'l 26 de mayu de 2015.
  33. El gol de Madriz (ed.): «La revolución de Garitano toma el Coliseum» (5 d'abril de 2014). Consultáu'l 11 de xunu de 2016.
  34. El gol de Madriz (ed.): «Segundos con sabor a campeones» (11 de mayu de 2014). Consultáu'l 11 de xunu de 2016.
  35. Mundo Deportivo (ed.): «Carlos Álvarez mete al 'Lega'en la siguiente ronda» (26 de mayu de 2014). Consultáu'l 26 de mayu de 2015.
  36. Mundo Deportivo (ed.): «El Leganés,en la prórroga» (9 de xunu de 2014). Consultáu'l 26 de mayu de 2015.
  37. Mundo Deportivo (ed.): «El Leganés obtiene una mínima ventaja» (16 de xunu de 2014). Consultáu'l 26 de mayu de 2015.
  38. Mundo Deportivo (ed.): «El Leganés sube y acaba con el sueño del 'Hospi'» (23 de xunu de 2014). Consultáu'l 26 de mayu de 2015.
  39. Elgoldemadriz.com (ed.): «Los 24 héroes del ascenso del Leganés» (25 de xunu de 2014). Consultáu'l 26 de xunu de 2014.
  40. Agencia EFE (25 de xunu de 2014). «El Leganés renueva a Garitano». Marca.
  41. Mundo Deportivo (ed.): «Las Palmas pierde el tren de acceso direuto en Butarque» (10 de mayu de 2015). Consultáu'l 8 de xunu de 2015.
  42. «Anduva será blanquiazul» (30 de mayu de 2016). Consultáu'l 6 de xunu de 2016.
  43. «El Leganés asciende a Primera por primera vez en su historia» (5 de xunu de 2016). Consultáu'l 6 de xunu de 2016.
  44. Mundo Deportivo (ed.): «El Leganés gana y es de Primera» (5 de xunu de 2016). Consultáu'l 11 de xunu de 2016.
  45. https://www.lavanguardia.com/deportes/futbol/20170225/42316862791/leganes-deportivo-liga-santander.html
  46. El Correo (ed.): «Lo que tiene el exceso de confianza» (14 de mayu de 2017). Consultáu'l 15 de mayu de 2017.
  47. CD Leganés (30 d'abril de 2015). «El Leganés y Joma seguirán unidos dos temporadas más». CD Leganés.
  48. Club Deportivo Leganés (ed.): «El Leganés agota el cupo de abonos disponibles para esta temporada» (25 d'agostu de 2016). Consultáu'l 26 d'agostu de 2016.
  49. Club Deportivo Leganés (ed.): «Butarque cumple 16 años en el día de los enamorados» (14 de febreru de 2014). Consultáu'l 26 de xunu de 2014.
  50. El País (ed.): «El nuevo campu de fútbol de Leganes será inaugurado el 4 de xineru por equipos juveniles» (13 d'avientu de 1997). Consultáu'l 25 de xunu de 2014.
  51. «Leganés hace oficial el proyeuto de ampliación de Butarque» (29 d'abril de 2016). Consultáu'l 6 de xunu de 2016.
  52. Al Día (Leganés) (ed.): «Pantalla gigante para ver el posible ascenso del Leganés» (18 de xunu de 2014). Consultáu'l 26 de xunu de 2014.
  53. Pirriesgrima.com (ed.): «José Luis Abajo “Pirri” muestra su apoyo y da ánimo al Club Deportivo Leganés». Consultáu'l 26 de xunu de 2014.
  54. Super Deporte (ed.): «El 'nuevo' Koné en la recámara» (8 de xineru de 2014). Consultáu'l 30 d'agostu de 2016.
  55. Club Deportivo Leganés (ed.): «Iago Herrerín refuerza la portería del Leganés hasta final de temporada» (30 de payares de 2016). Consultáu'l 3 de xineru de 2017.
  56. Club Deportivo Leganés (ed.): «El argentino Nereo Champagne refuerza la portería del Leganés hasta final de temporada» (3 de xineru de 2017). Consultáu'l 3 de xineru de 2017.
  57. Club Deportivo Leganés (ed.): «Adrián Marín, talento y juventud para el lateral izquierdo» (20 de xunetu de 2016). Consultáu'l 20 de xunetu de 2016.
  58. Club Deportivo Leganés (ed.): «El internacional griego Dimitrios Siovas refuerza la defensa hasta final de temporada» (29 d'avientu de 2016). Consultáu'l 30 d'avientu de 2016.
  59. Club Deportivo Leganés (ed.): «El Leganés prolonga un año más la cesión de Pablo Insua» (15 de xunetu de 2016). Consultáu'l 15 de xunetu de 2016.
  60. Club Deportivo Leganés (ed.): «La solvencia y experiencia de Tito refuerzan la zaga hasta final de temporada» (31 de xineru de 2017).
  61. Club Deportivo Leganés (ed.): «La versatilidad de Víctor Díaz refuerza los costados» (18 d'agostu de 2015). Consultáu'l 18 de agsto de 2015.
  62. Club Deportivo Leganés (ed.): «Alberto Martín renueva por dos temporadas» (9 de xunu de 2015). Consultáu'l 9 de xunu de 2015.
  63. Club Deportivo Leganés (ed.): «Darwin Machís, velocidad y llegada para el ataque del Leganés» (16 d'agostu de 2016). Consultáu'l 16 d'agostu de 2016.
  64. Club Deportivo Leganés (ed.): «Robert Ibáñez, velocidad y desborde para el ataque del Leganés» (31 d'agostu de 2016). Consultáu'l 31 d'agostu de 2016.
  65. Club Deportivo Leganés (ed.): «Rubén Pérez, calidad y experiencia para el mediocentro» (8 d'agostu de 2016). Consultáu'l 8 d'agostu de 2016.
  66. Club Deportivo Leganés (ed.): «La téunica de Samu García llega a Butarque para reforzar el ataque» (19 de xineru de 2017). Consultáu'l 30 de xineru de 2017.
  67. Club Deportivo Leganés (ed.): «Unai López, talento y juventud para la zona de creación» (26 de xunetu de 2016). Consultáu'l 26 de xunetu de 2016.
  68. Club Deportivo Leganés (ed.): «Alberto Bueno refuerza el ataque pepinero hasta final de temporada» (31 de xineru de 2017). Consultáu'l 1 de febreru de 2017.
  69. Club Deportivo Leganés (ed.): «El brasilano Luciano Neves refuerza el ataque pepinero para esta temporada» (24 d'agostu de 2016). Consultáu'l 26 d'agostu de 2016.
  70. Club Deportivo Leganés (ed.): «Se crea el Leganés 'C', segundo filial del club pepinero». Consultáu'l 24 de setiembre de 2016.
  71. Club Deportivo Leganés (ed.): «¿Qué es la Escuela de Fútbol del C. D. Leganés?». Consultáu'l 26 de xunu de 2014.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]