Hyundai

De Wikipedia
Hyundai
conglomeráu
Llocalización
Sede Seúl
Direición Corea del Sur
Forma xurídica conglomeráu
Historia
Fundación1947
Fundador Chung Ju-yung
Participación empresarial
Filiales
Forma parte de
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Hyundai (hangul: 현대, hanja: 現代, romanización revisada: HyeondaeMcCune-Reischauer: Hyŏndae, lliteralmente «Modernidá»)? ye un Grupu d'empreses conglomeráu d'empreses y negocios de Corea del Sur, fundáu en 1947 por Chung Ju-yung. Dientro de les múltiples firmes que tien, atópase la marca d'automóviles Hyundai Motor Company, el cuartu mayor fabricante de coches (si tener en cuenta les cifres de Kia Motors, la so subsidiaria),[1] según Hyundai Heavy Industries, el fabricante de buques y maquinaria más grande del mundu.[2]

La compañía foi unu de los conglomeraos industriales más influyentes na economía de Corea del Sur. Mientres la crisis financiera asiática de 1998, atropó fuertes perdes que lu llevaron a desmantelar la entidá en compañíes independientes ente sigo. En siendo eslleida la sociedá orixinal en 2003, la so heredera ye'l segundu chaebol más grande del país por detrás de Samsung.

Historia[editar | editar la fonte]

Chung Ju-yung fundó'l conglomeráu Hyundai en 1947.

Nacencia del grupu[editar | editar la fonte]

En 1947 l'empresariu Chung Ju-yung fundó una compañía dedicada a la construcción y arreglu d'automóviles, qu'algamó una rápida espansión gracies a les obres que Corea del Sur acometió al términu de la guerra de Corea. El grupu Hyundai empezó a funcionar como un conglomeráu (en coreanu, chaebol), en collaboración col gobiernu del país y les fuercies militares d'Estaos Xuníos, interesaos en reactivar la economía al traviés del desenvolvimientu del sector industrial.[3]

El conglomeráu tomó diversos sectores de la economía como la creación d'infraestructures, el desenvolvimientu industrial y la fabricación de viviendes, que-y reportaron múltiples contratos y beneficios. Al traviés de los planes de desenvolvimientu del gobiernu surcoreanu, Hyundai pudo llevantar instalaciones como la fábrica cementera de Danyang en 1964, que produz un millón de tonelaes de cementu. En 1965 realizó la so primer obra pal estranxeru cola construcción d'autopistes en Tailandia, moviéndose más tarde a Oriente Mediu y otros mercaos entá inéditos pa les empreses occidentales.[4]

Motor y electrónica[editar | editar la fonte]

Hyundai Poni foi'l primera utilitariu fabricáu por Hyundai Motors.

En 1967 creó una nueva subsidiaria, Hyundai Motor Company, dedicada a la fabricación en serie d'automóviles. Anque nos sos primeros años encargar de distribuyir modelos de Ford en Corea del Sur, llueu empezó a fabricar los sos propios vehículos. A partir de 1975 la producción industrial de coches multiplicar cola creación del utilitariu Hyundai Poni, col dominó bona parte del mercáu coreanu y empecipió la so espansión al estranxeru.[4]

Mientres los siguientes años, el gobiernu surcoreanu reclamó a la empresa qu'investigara n'otros sectores en cuenta de ayudes públiques. En 1971 empezó a fabricar buques y petroleros en Ulsan, y la crecedera de la demanda ayudólu a multiplicar les sos resultaos. Asímismo, algamó alcuerdos de collaboración con Siemens pa faer maquinaria pesada y sistemes llétricos. Mientres la década de los años 1970 foi líder nacional n'industria y construcción.

Cuando la construcción de barcos ya infraestructures decayó, Hyundai estableció un nuevu negociu al crear en 1983 una caña d'electrónica, Hyundai Electronics. Esti grupu encargar de la distribución en Corea del Sur de toles consoles de Nintendo, una y bones les empreses xaponeses teníen prohibíu vender direutamente los sos productos na península polos conflictos ente dambos estaos.[5] La NES llegó como Hyundai Comboy (현대 컴보이), ente que la Super Nintendo comercializóse como Super Comboy (슈퍼 컴보이). Esta subsidiaria dedicóse amás a la fabricación d'equipamientu de telecomunicaciones y sistemes electrónicos industriales.

Crisis de Hyundai[editar | editar la fonte]

Cuartel xeneral de Hyundai en Seúl.

Mientres la década de 1980 Hyundai empezó a tener dificultaes pa llograr nueves contrataciones, por cuenta de la inestabilidá política de Corea del Sur y l'amenorgamientu de la demanda esterior. Esto obligó-y a destruyir puestos de trabayu y desinvertir en determinaos sectores. Naquella dómina tamién s'enfrentó a les primeres fuelgues de los trabayadores, quien reclamaben meyores condiciones llaborales. En 1988 el grupu rexistró perdes per primer vegada en tola so historia.[3]

Dos años dempués, Hyundai volvió rexistrar beneficios y la llegada de la democracia multipartidista aseló la situación llaboral y económico del país. Chung Ju-yung convertir en presidente honorariu de la empresa y dio'l saltu a la política, cola creación en 1992 d'una formación neolliberal conocida como Partíu Nacional de la Unificación. Quedó en tercer posición, con 31 escaños y el 17% de los votos. Otru de los executivos del grupu, Lee Myung-bak, ingresó nel Gran Partíu Nacional pa terminar siendo alcalde de Seúl en 2002, y dempués presidente de la República de Corea.[6]

La llegada de Chung a la política fizo que Hyundai tuviera más controlada pol Gobiernu y los reguladores independientes, que detectaron contribuciones illegales per parte d'una de les subsidiarias y acusaron a otres de safar impuestos. Al tener cada vez más problemes pa financiase, Ju-yung anunció en 1993 que retomaría'l control pa encabezar una reestructuración de toles sos empreses en compañíes independientes.[7] En 1995, nomóse como direutor al segundu fíu del fundador, Chung Mong-koo.

Mientres esos años tamién destacó'l llabor de Ju-yung pa intentar unificar les dos Corees. En 1998 la empresa mandó un fatáu de vaques a Corea del Norte, que nesos años travesaba fames, y llogró un alcuerdu col gobiernu d'esi país pa construyir en 2002 el parque industrial de Kaesong, a seis quilómetros de la zona desmilitarizada.[7][8]

Esmantelamientu de Hyundai[editar | editar la fonte]

En 1997 Corea del Sur viose afeutada pola crisis financiera asiática, qu'amenorgó les cuentes de los grandes conglomeraos del país. El presidente de la nación, Kim Dae-jung, anunció en 1998 una serie de midíes de reestructuración pa quitar poder a los chaebol, como Daewoo o la mesma Hyundai, que mientres esos años habíen acumuláu grandes perdes financieres.[9] Antes d'esta midida, el pesu de Hyundai na economía del país equivalía al 20% del productu interior brutu, lo que suponía una amenaza pa la economía nacional en casu de quiebra.[7]

Por ello, Hyundai desfacer de delles empreses pa consiguir capital y robló alcuerdos estratéxicos con otros grupos p'amenorgar el so pesu. Sicasí, la reestructuración foi lenta y llegar inclusive a producir compres como l'automovilística Kia Motors. De la mesma, la rivalidá ente dellos miembros de la familia pol control de les empreses dio mala prensa al grupu. Con una delda astronómica, en 2000 desfacer de les cañes de construcción y d'electrónica.

En 2001 Chung Ju-yung fina y Hyundai concentróse solo nos negocios que lu siguíen reportando beneficios.[10] Por casu, vendió Hyundai Electronics, que pasó a llamase Hynix, y otros nueve compañíes. Anguaño'l so pesu ye enforma menor al de décades anteriores pero sigue siendo una de les más fuertes de Corea del Sur, calteniendo sol so control Hyundai Group, el fabricante de coches Hyundai Kia Automotive Group, y el fabricante de buques Hyundai Heavy Industries ente otres.

Empreses del grupu[editar | editar la fonte]

Tola actividá económica de Hyundai articular en seis empreses independientes ente sigo:

  • Hyundai Group: compañía orixinal de Hyundai, creada en 1947 como una empresa de construcción d'infraestructures. Dedicar a infraestructures, ascensores y turismu.
  • Hyundai Motor Group: la empresa más conocida de Hyundai a nivel mundial, encargar de la fabricación de coches, con Hyundai Motor Company y Kia Motors como los sos dos marques más conocíes. Ye'l cuartu fabricante de vehículos a nivel mundial.[1]
  • Hyundai Department Store: cadena de centros comerciales con presencia en Corea del Sur.
  • Hyundai Heavy Industries: dedicada a la fabricación y ellaboración de buques, ye'l primeru del mundu nel sector.[2]
  • HDC Hyundai Development: firma inmobiliaria del conglomeráu.
  • Hyundai Rotem: fabricante de material ferroviario, maquinaria pa fábriques ya inxenios pa la defensa.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Chosun Ilbo (ed.): «Hyundai-Kia Replaces Ford as World's Non.4 Automaker» (inglés) (11 d'agostu de 2009). Consultáu'l 19 de marzu de 2010.
  2. 2,0 2,1 Maeil Business (ed.): «HHI Constructs World's Best Ship for 26 Years Straight» (inglés) (18 de payares de 2008). Consultáu'l 19 de marzu de 2010.
  3. 3,0 3,1 Funding Universe (ed.): «Hyundai» (inglés). Consultáu'l 19 de marzu de 2010.
  4. 4,0 4,1 Earle, Christopher. eHow (ed.): «History of Hyundai Cars» (inglés). Consultáu'l 19 de marzu de 2010.
  5. «Breaking the Ice: South Korea Lifts Ban on Japanese Culture». Trends in Japan (7 d'avientu de 1998). Consultáu'l 19 de mayu de 2007.
  6. Centro d'Estudios y Documentación Internacionales de Barcelona (ed.): «sur/llee_myung_bak Lee Myung Bak» (castellanu). Consultáu'l 19 de marzu de 2010.
  7. 7,0 7,1 7,2 Jiménez, David (11 de febreru de 2001). El Mundo (ed.): «Dos homes, dos destinos» (castellanu). Consultáu'l 19 de marzu de 2010.
  8. Terra (ed.): «so-tercer-alcuentru-billateral-del anu.aspx Las dos Coreas axuntar en Kaesong nel so tercer alcuentru billateral del añu» (castellanu) (19 de xunu de 2009). Consultáu'l 19 de marzu de 2010.
  9. Bustelo, Pablo (7 de setiembre de 1998). Expansión (ed.): «Los chaebol coreanos, a la ofensiva» (castellanu). Consultáu'l 19 de marzu de 2010.
  10. Terra (ed.): «Morrió Chung Ju Yung, fundador de Hyundai» (castellanu) (22 de marzu de 2001). Consultáu'l 19 de marzu de 2010.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]