Hércules de Alicante Club de Fútbol

De Wikipedia
Hércules de Alicante Club de Fútbol
Situación
País España
Autonomía Comunidá Valenciana
ProvinciaBandera de Alacant Provincia d'Alacant
Comarques[[d:Special:EntityPage/Q2046431|10px
Conceyu[[Alacant|{{{2}}}
Estáu España
Datos
Tipu club de fútbol
Fundáu en1922
Entrenador Sergio Mora Sánchez
Categoría Segunda Federación
Instalaciones
Estadiu Estadiu José Rico Pérez
Uniforme
Titular
Alternativu
Tercera

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Hércules de Alicante Club de Fútbol ye un club de fútbol español de la ciudá d'Alicante, que milita en Segunda Federación. Foi fundáu'l 23 de marzu de 1914[1] y el so primer equipu apuesta los sos partíos como llocal nel Estadiu José Rico Pérez, con capacidá de 29.500 espectadores.

El club apostó 20 temporaes en Primer División y 43 en Segunda División. Na temporada 1934/35 llogró'l so primer ascensu a Primer División, algamando la so meyor clasificación na temporada 1974/75, na que remató en quintu puestu, empatáu a puntos col cuartu clasificáu. Ocupa la 27ª posición histórica del Campeonatu Nacional de Lliga. Na competición nacional de copa (actual Copa del Rei), el so mayor llogró data de 1936, algamando la semifinal de la Copa del Presidente de la II República. Na so trayeutoria tamién destaca'l subcampeonatu d'España Amateur, en que la so final apostada'l 1 de xunu de 1930, enfrentar al Sporting de Xixón (3-2), nel Estadiu de Montjuïc de Barcelona.

El nome del club auspiciado pol so fundador, vien inspiráu nos valores que representaba l'héroe de la mitoloxía griega, Hércules. El club caltién una rivalidá histórica col Elche Club de Fútbol, con quien apuesta'l derbi provincial.

Historia[editar | editar la fonte]

Vicente Pastor Alfosea tamién cariñosamente conocíu como El Chepa, fundador del Hércules CF

Primeros años[editar | editar la fonte]

El Hércules Fútbol Club ta documentáu dende 1914[2] anque non de forma oficial hasta 1922 cuando'l 26 de setiembre d'esi añu inscribióse xunto col Mercantil de Cartagena, la Federación Llevantina y dalgunos más, el so fundador foi Vicente Pastor Alfosea moteyáu "El Chepa",[3] nos sos entamos los sos terrenes de xuegu fueron dellos, les estribaciones de la montascosa, los terrenes de l'Hort del tio Ron, el campu de Benalúa o les instalaciones del Alicante Recreation Club. El Hércules empezó a apostar un campeonatu infantil, del cual en 1918 proclamaríase campeón. En 1919 tuvo llugar el primer alcuentru oficial, foi contra'l Athletic Club Benaluense, con victoria del conxuntu alicantín por 2-1. Nos sos empiezos l'equipu vistía con camiseta a rayes blanques y coloraes y calzón negru

Primer etapa dempués de la fundación[editar | editar la fonte]

En 1923 formóse la primer xunta direutiva del Hércules pasando la presidencia a Alberto Misó Ferrándiz, siendo este'l primer presidente na hestoria del conxuntu herculano. Puede dicise que nos entamos, el Hércules nun empezar mal, demostrándolo na temporada 1923-24 cuando se proclama campeón provincial batiendo al Club Deportivo Castellón na final.

Nos sos entamos, el Hércules C.F. vistía un equipaxe de colores coloráu y blancu. Yera un equipu a la solombra d'otros clubes d'Alicante, ente ellos, el Club Natación Alicante o'l Club Deportivo del Círculu de Belles Artes d'Alicante, del que inclusive foi filial mientres unos meses.

En 1927, el Club Natación recibió una fuerte sanción que lo llevó direutu a la desapaición. N'anguaño, el Hércules adquirió'l so equipaxe y dellos xugadores y direutivos, aparte del escudu, proclamándose asina equipu principal de la ciudá d'Alicante. Nel añu 1928 apostó'l so primer partíu col nuevu equipaxe y escudu. Esti apostar nel Campu de la Florida, conocíu como'l de la Campu de la Viña.

En 1930 el Hércules C.F. llogró'l so gran trunfu nacional, apostó la final del campeonatu nacional amateur contra'l Xixón. Apostar nel campu de Montjuïc, Barcelona, onde perdió por 3-2. Anque según diverses fontes al Hércules anuláron-y un gol y un penalti que podía suponer la victoria.

Debú en Primer División (1935-1940)[editar | editar la fonte]

Dalgunos de los que formaben la direutiva del 34 yeren: Renato Bardín Mas, Eladio Pérez del Castillo, Agustín Gosálvez y Pascual Rosser Guixot, xunto col periodista Juan Antonio Espinosa.

Primer plantía del Hércules con El Chepa al fondu

El Hércules xubió a Primer División na campaña 35-36[4] con xugadores como Blázquez, Salvador, Pérez, Aparicio, Goyeneche, Sala, Tatono, Maciá y Morena.

La primer visita del Real Madrid al Hércules foi'l 10 de payares de 1935, cuando'l Hércules yá taba en Primer. La primer visita del Barcelona foi'l 19 d'abril de 1936. El Barcelona xugó contra'l Hércules en Bardín y quedaron nun empate a dos; los dos goles del Hércules marcar el xugador Blázquez. Na clasificación los dos equipos teníen 24 punto pero quedaron el Barcelona 5º y el Hércules 6º.

La Guerra Civil descompunxo y dexó muncha buelga nel equipu yá que los xugadores dixebrárense ente los dos bandos. De los campos de concentración pudieron salir Maciá y Blázquez, pero Mandizábal morrió al baltar el so avión y al entrenador Manuel Suárez Begoña atopar muertu nuna cuneta d'Agües de Busot.

Los campos de fútbol taben la mayoría estrozaos y bien de equipos sumieron. A pesar de que foi bien difícil substituir a los xugadores, que teníen yá los sos años y taben estrozaos poles remortines que dexara la guerra, na campaña 39-40 el Hércules pudo faer un papel dignu en Primer acabando 6º detrás del CD Español dempués de tar tola temporada ente los puestos altos de la clasificación, siendo líder na xornada 5 y la xornada 7.

En xunu de 1939 nomaron a Alfredo González presidente y a Luis Casanova vicepresidente del Hércules. N'anguaño rehabilitóse l'estadiu, reorganizaron el club y rehabilitaron la plantía.

Con Eladio Pérez, como presidente, y l'alcalde Manuel Montesinos Gómiz, como vice-presidente, el Hércules asítiase na novena posición al rematar la temporada 40-41. El colofón de la temporada foi la inclusión del arqueru José Pérez García na Seleición Española pal partíu Portugal-España, siendo'l primer xugador internacional que tuvo'l Hércules. Desgraciadamente, un choque casual con un delanteru portugués produció-y una mancadura que más tarde se tradució en perda de visión.

Plantía del Hércules (1936)

El 8 d'abril de 1941 fundiéronse'l Hércules F.C. y l'Alicante C.F., por poco tiempu. Y asina el Hércules pasa a llamase Alicante Club Deportivo. Sol nuevu nome, na temporada 41-42 aportó a un fracasu absolutu pol descensu a Segunda División estanto tola temporada fora del farolucu coloráu y a la fin quedar a 7 puntos de diferencia col equipu que taba fora, el CF Barcelona.

El 5 de mayu de 1942 decide camudase el nome del club y reconvertilo en Hércules de Alicante. Nesta temporada 42-43 el Hércules caltién la permanencia en Segunda n'empatando n'Altabix, el campu del so eternu rival, el Elche Club de Fútbol.

L'equipu ascensor (1944-1951)[editar | editar la fonte]

En ganando al Barakaldo na última xornada (1944/45) llogróse matemáticamente l'ascensu a Primer. D'aquellos años, l'homenaxe a Manuel Maciá, santu y seña del Hércules mientres casi 20 años, onde s'enfrentaron a un Real Madrid llaráu d'estrelles, consiguiendo una gran victoria por 2-1.

Na siguiente temporada (1945/46) un empiezu desastrosu termina col club baxando. La temporada siguiente, 46-47, plantégase l'oxetivu de volver a la Primer División, y el Hércules raspió l'ascensu, pero la Real Sociedad asitiaríase 2 puntos percima y en batiendo al Murcia xubió a Primer.

El 4 de xineru de 1948[5] el Hércules encaxaba una humillante derrota en La Rosaleda por un 9-2. Lo anecdótico del partíu foi que tolos goles contrarios marcar el mesmu xugador, Bazán, y les cróniques falen del porteru herculano Cosme como'l meyor del so equipu. Esi mesmu añu un xugador perimportante y vital foi Calsita, qu'a puntu tuvo de llevar al Hércules a Primer colos sos 23 goles, pero nun tardó el Atlético de Madrid, quien se proclamara campeón de lliga, en lleva-y lo a les sos files.

Col estadiu Bardín a años lluz de rexistrar los llenos d'antaño, les temporaes 48-49 y 49-50 supunxeron un descensu nes mires herculanas, de la cuarta plaza de primera a la décima de la Segunda. La marcha de Calsita al Atlético de Madrid foi'l detonante de la crisis herculana, pero cola aición presidencial de Heliodoro Madrona la trayeutoria blanquiazul na temporada 50-51 foi de menos a más y algamóse una cuarta plaza gracies, ente otros, a xugadores como Cosme, Oliver, Torres, Pina, etc...

La temporada del 1953/54 nun empezó bien pero a la fin, teniendo como entrenador a Amadeo Sánchez, llamáu "El Xigante Asturianu", consiguió xubir nel postreru partíu xugáu nel estadiu de Bardín que foi pequeñu p'acoyer a tolos aficionaos que fueron el día 27 de xunu del 1954, que quixeron tar presentes nel partíu contra'l Osasuna. La resultancia d'esi partíu foi de 2-0 a favor del Hércules. Xugando nesi momentu Gómez Montagut, Durán, Santos, Pina, Navarro, Tártalo, Campillo, Llebaría, Seva Santos, Ernesto, Roth y Alvarín.

El Hércules abandonó l'Estadiu Bardín ya instaláronse nel estadiu La Viña, conocíu tamién como'l campu de La Florida yá que taba asitiáu en dichu barriu. L'estadiu tenía una capacidá pa 25.000 persones.

Na temporada 1954/55 consiguió un honrosu 6ᵘ puestu, pero na siguiente (55/56), col presidente Alfonso Guixot, el Hércules baxó y entró nuna etapa en que nun podía salir, onde inclusive baxó a Tercera. Dempués cola direutiva de Juanito Pastor, el primer olímpicu alicantín del Hércules, volvió rellumar y asitióse nuevamente en Primer División anque en curtia volvería cayer a Segunda.

Na temporada 1955/56 el Hércules pasó d'una sesta posición a un descensu. El Hércules tuvo años en Segunda División, inclusive tocó fondu y baxó a Tercera.

Llueu se recuperó a Segunda con Luis Aragonés[6] (entrenador que llevó a España a ganar la Eurocopa) quien fora futbolista del Hércules na temporada 1959-60.

Luis Aragonés, l'home que llevó al Hércules de vuelta a Segunda

El club empieza la década en Segunda con bon pie algamando'l tercer puestu na temporada 60/61. Na 63/64 consigue quedar 2º y xuega la promoción a Primer, pero perder contra'l Real Uviéu. A la fin llega l'allampáu ascensu na 65/66 al ser campeón del so grupu, pero vuelve'l monte rusu; la temporada siguiente en Primer (1966/67) termina con un nuevu descensu a Segunda que se sigue en picáu a Tercera na 67/68 con un penúltimu puestu.

Pasaría dos temporaes en Tercera, pos, anque quedó campeón del so grupu na temporada 68/69, va perder la promoción contra'l Castellón. Na siguiente (69/70) por fin xube en quedando campeón del so grupu y pasar dos eliminatories.

Años 70: La rellumanza del Hércules[editar | editar la fonte]

En 1970 entra na presidencia José Rico Pérez col equipu de nuevu en Segunda División, pero esti home va marcar la meyor dómina na historia del club. Él quier faer un club grande pero ve que la capacidá del vieyu campu esgaña les posibilidaes d'espansión. Esta situación convidó a que'l presidente Don José Rico Pérez apostara pola construcción d'un estadiu qu'allugara a una afición creciente (raspiábense cifres de 20.000 socios) y optar a ser sede de competiciones importantes como'l Mundial de Fútbol d'España 1982. Asina foi que, nel branu de 1974, con un Hércules inchente, acabante xubir a Primer División, inaugurábase l'estadiu José Rico Pérez mientres un partíu contra el FC Barcelona. Fueron los meyores años del equipu alicantín.

El Hércules de los años 1970 yera un equipu embravecío y difícil de superar. Anque los primeros años d'esta década militó en Segunda División, na temporada 73-74 l'equipu herculano xubió a la élite del fútbol español. Na temporada 1974-75 los alicantinos esfrutaron de la so meyor dómina futbolística, algamando la 5ª posición na primer temporada dempués de xubir, superando a equipos como Atlético de Madrid (6º), Betis (9º), Athletic Club (10º) o Valencia (12º).

Arsenio Iglesias, mui cerca tuvo de mandar el Hércules a la UEFA

Esti Hércules podría entrar en zona europea si nun fuera pola diferencia de goles respeuto al 4º clasificáu, la Real Sociedad, qu'anque consiguiera los mesmos puntos y anotara los mesmos goles que los alicantinos, namái recibió 32, frente a los 36 encaxaos pol Hércules y polo tanto los donostiarras enferronar a la cuarta plaza que daba'l pase a Europa. Como nota anecdótica, esti equipu ganó los dos partíos a l'Elx, club que tamién militaba en Primer División nestos años.

Na siguiente temporada (1975-76) los alicantinos volvieron sorprender, convirtiéndose nel 6º meyor equipu d'España, perdiendo namái un partíu como llocal y asitiándose percima d'equipos de la talla del Betis, Valencia, Sevilla o Zaragoza.

Nes restantes temporaes (dende la 1976-77 hasta la 1979-80) l'equipu caltener ente los puestos 12º y 15º y cabo destacar a xugadores que marcaron la buelga del meyor Hércules de la hestoria: Humberto, Varela, Carcelén, Saccardi, Giuliano, Tigre Barrio, Aracil, Benito Joanet, Kustudic.

Revueltos años 1980[editar | editar la fonte]

La cayida ante el CD Castellón (1-2) supunxo un gran golpe pa la entidá herculana nel aspeutu deportivu (el so descensu a la tercer categoría del fútbol español y, pa mayor desgracia, l'Elx llograra l'ascensu a Primer), nel institucional (el presidente Orgilés tuvo qu'inscribise como sociu pa optar a la eleición) y, no económico. El periplu en 2ªB tuvo dos fases que coincidieron cola decisión de la Federación Española de Fútbol de modificar l'ascensu del campeón del grupu por una liguilla. Nel primer añu en 2ªB foi una quimera l'ascensu pos el Levante destacar en primer posición dende'l primer intre; d'esi añu queda l'alcordanza del 2-1 frente al equipu valencianu nel Rico Pérez y de los xugadores de la cantera que xubieron cuando nada había que faer. Del segundu añu queden dos imáxenes totalmente opuestes: un Rico Pérez con venti mil almes cuando l'equipu diba primero destacáu, tres nun haber perdíu nengunu de los catorce alcuentros iniciales y con bon xuegu. Y otra deplorable pos l'añu 1990 foi pa escaecer: dos victories en tola segunda vuelta asitiaron al equipu nuna vulgar decimotercer posición. Foi nesti momentu onde decidió camudase el sistema d'ascensu. Nesta temporada despidir a Orgilés de la presidencia, faciéndose cargu Manolo Albarracín.

Na temporada 1990/91, la situación invertir en comparanza cola temporada anterior: el pésimu entamu supunxo'l cese fulminante de José Víctor Rodríguez de Miguel como entrenador y la llegada de Vicente Carlos Campillo al banquín; con él llegaron les victories qu'asitiaron al Hércules nel primer puestu de la clasificación mientres un par d'ocasiones, pero nel partíu decisivu perder de forma llaceriosa ante el Cartagena por 0-3 cuando faltaba namái un puntu pa clasificase pa la promoción d'ascensu.

Na temporada 1991/92 creáronse les bases pal ascensu: Paco López, Fálagan, Parra y Canteru incorporar al Hércules. El xuegu yera irregular, alternando derrotes estrañes con victories espectaculares como un doble 5-0 consecutivu a Getafe y Torrevieja. El final de temporada foi decisivu: Manolo Albarracín colar del club tres la enésima situación institucional y convocaba eleiciones. En diches eleiciones presentóse Aniceto Benito a la presidencia tres el so esitosu pasu por el Benidorm. Con él llegaba al club Quique Hernández. Mientres esi periodu'l Hércules tuvo en Segunda B mientres cuatro años.

Ascensu a Segunda (1993)[editar | editar la fonte]

Na temporada 1992/93 llogróse l'allampáu ascensu a Segunda División A. El xuegu foi espectacular en bona parte de la temporada, influyendo nesi aspeutu la fenomenal racha del sanluqueño Eduardo Rodríguez y los sos 36 goles. D'aquella temporada recuerda la doble victoria al Elx (2-0 y 1-2), d'aquella victoria ante'l Levante (3-2) que-yos fixo creer nel ascensu y de una derrota fundamental: perder 5-2 en Mahón fíxo-yos baxar los pies al suelu y ganar n'humildá que, darréu, sirviríalos pa llograr l'ascensu. El sortéu foi p'asustar: Salamanca y Unión Deportiva Las Palmas cruciar nel camín xunto a la modesta Gimnástica de Torrelavega; sicasí, l'ascensu foi más fácil de lo pensao y, na quinta xornada, el 0-2 n'l'Insular aseguraba l'ascensu a 2ª División. El 4-1 de la última xornada foi un meru trámite que sirvió por que Rodríguez, con un hat-trick ameyorara les sos cifres.

Afitamientu y tresformamientu en SAD (1993-1996)[editar | editar la fonte]

El regresu esperábase más sele, nun se buscaba l'ascensu sinón l'afitamientu en Segunda. Esa temporada tien una gran incógnita: la marcha de Rodríguez a el Rayo Vallecano tres la cuarta xornada y con tres goles marcaos torgó saber qué puestu algamara esi Hércules del 1993/94. L'equipu tuvo mal nel aspeutu ofensivu mientres bona parte del primer tramu de la competición. La llegada de Vorkapic y el so entamu espectacular fixo renacer les esperances d'ascensu insospechado pa un acabante xubir. A la fin, la presión por llograr una meyor clasificación y los problemes físicos del delanteru recién llegáu punxeron un pequeñu posu de tensión qu'acabó cola presencia de Quique Hernández nel banquín herculano.

La temporada 1994/95 yera de trámite pos yera más importante arreglar la tema de la conversión en SAD per parte del Hércules. Eso sí, al igual que na temporada 1991/92 diba creándose un grupu de xugadores fundamentales pal ascensu: Alfaro, Sigüenza, Pavličić amás de los que quedaben del anterior ascensu. El xuegu foi más bien irregular. A mediaos de temporada, Felipe Mesones yera destituyíu y Manolo Jiménez, l'entrenador que tuvo con Aniceto nel Benidorm, yera l'escoyíu. En xunu de 1995 confirmábase la conversión en SAD.

La temporada 1995/96 foi la edición lliguera na que consiguió l'ascensu prometíu por Aniceto Benito. Un entamu espectacular (yá yeren primeros na xornada oncena y con bien bonos fundamentos pa suañar), una derrota como la de Mahón pa baxar los fumos (Bilbao B 4-1 Hércules), pequeñu baxón de xuegu ensin aprovechar polos rivales y posterior racha que llevó al Hércules a xubir con tres selmanes d'adelantu y cola alcordanza d'aquel 6-2 a l'Alavés. Foi en Badayoz onde Sigüenza clavó'l gol del ascensu a unos escasos diez minutos del final (0-1). L'ascensu llograr de forma meritoria y con una clave clara: el trivote ofensivu (Alfaro, Rodríguez y Jankovic) llograron una racha similar de goles y nun había dependencia del gol, amás de la fuerte defensa.

Primer División (1996-97)[editar | editar la fonte]

nun diba tardar enforma en desparecer la sorrisa del herculano tres l'ascensu. A les poques selmanes de la xesta en Badayoz, l'entrenador Manolo Jiménez nun anovaba y traíase a un téunicu reconocíu n'España como yera Iván Brzic. Fueron demasiaos los fichaxes que fueron llegando al Hércules pa llograr l'afitamientu na élite. L'entamu foi demoledor y supunxo el cese inmediatu del téunicu yugoslavu na oncena xornada (una victoria na xornada inicial, un empate y nueve ganes). Quique Hernández tornaba a Alicante pa salvar la "pataca caliente". Con él llegó un adico de reaición que llevó al Hércules, tres el 2-3 nel Camp Nou y el 1-0 frente a el Real Valladolid, a asitiase fora de puestos de descensu direutu. Otra mala racha volvió fundir al equipu blanquiazul y, de magar, nun salió de puestos de descensu. Dellos 5-0 fueron determinantes nel aciagu descensu a Segunda pos cortaron raches que salvaren al equipu. Con tres selmanes d'antelación el descensu certificóse y namái quedó salvar la honrilla venciendo al Athletic Club de Bilbao por 3-2.

Otra vegada en Segunda (1997-2001)[editar | editar la fonte]

A pesar d'intentar salvar la categoría, Quique Hernández quedó "tocáu" pa la direutiva; un discretu entamu y unos berros ante el Lleida na xornada previa acabaron col téunicu d'Anna fora del Hércules. David Vidal llegó col so aureola de peculiar motivador. Mientres unes selmanes llegar a apalpar el suañu del ascensu (inolvidable aquel 4-0 a Les Palmes con golazu inolvidable d'Alex Pascual dende la so casa práuticamente) pero les circunstancies extradeportivas albortaron cualquier suañu de recuperar la élite.

Alcuentru apostáu ente'l Rayo Vallecano y Hércules CF mientres la Segunda División d'España 1997-98.

La temporada 1998/99 plantegóse como la del saltu a Primer. Los fichaxes, amás de aquel Sergio Exea que, daquella llamaba l'atención, daben ilusión a medies pos, detrás, quedaba presente nel ambiente l'ausencia de Manolo Alfaro (ficháu por el Villarreal) o la portada dada a Rodríguez. Na octava xornada, el téunicu hispanoargentino yera destituyíu tres ganar ante l'Ourense (0-2). El periodu de Perico Alonso foi curtiu ya innecesariu; perdióse'l tiempu neses xornaes. A falta de dieciséis xornaes llegó Manolo Jiménez coles mires de salvar la categoría pero l'equipu acabó baxando por méritos propios nuna redolada extradeportivo bien cargáu (tres entrenadores y trés presidentes). Lo único positivu foi'l trunfu d'aquella plantía xuvenil que llogró'l campeonatu de División d'Honor y el consecuente saltu escontra'l primer equipu.

El periplu en Segunda B foi tan aburrible y llargu como na anterior dómina de miseries. El primer añu acabó con una promoción d'ascensu frustrante en llogrando algamar na última xornada de Lliga; tras quedaba una competición que lideró a lo llargo de bona parte d'ésta. Manolo Jiménez foi cesáu na tercer xornada de promoción. D'esa temporada queda l'alcordanza de l'apaición del empresariu alicantín Enrique Ortiz nel accionariado y la decisión d'encamentar una suspensión de pagos.

La segunda temporada quedó marcada por dos histories que nun agoraben nada positivu pal Hércules: el sufrimientu pa salvar la esistencia del club una nueche de xunetu de 2000 y l'ascensu del Alicante CF a la fin de dicha temporada. Per mediu queda la enésima crisis deportiva que, nesta ocasión saldar cola destitución de Miquel Corominas na xornada 19ª y la presencia de Joaquín Carbonell nel banquín pa salvar la difícil papeleta.

Duru golpe: El Hércules en 2ª B (2001-2005)[editar | editar la fonte]

Dende la temporada 2001/02 hasta la del ascensu foi un constante amusgo ente herculanos y alicantinistas. Túvose que compartir l'estadiu por causa de que'l Campu del Alicante nun axuntaba les condiciones necesaries pa xugar en Segunda B. Por causa de que el Rico Pérez yera municipal, pidir al conceyu xugar nél, a lo que'l conceyu aportó. Les constantes crítiques escontra los alicantinistas, los enfados periódicos ente dambos cuerpos téunicos fueron habituales hasta l'ascensu herculano.

Na tercer temporada (2001/02), la tema Alicante sirvió d'espolón pal equipu blanquiazul, que, salvo unes poques xornaes tres el cese d'Álvaro Pérez, tuvo en puestos de promoción pero, al llegar a esta competición definitiva pal ascensu, un potente Terrassa alzar a Segunda en ganando los seis alcuentros de felicidá liguilla.

Miñambres empezaba la temporada 2002/03 ensin enfotu per parte de l'afición y de la direutiva. L'equipu tuvo abeyando per polos puestos mediocres de la tabla clasificatoria salvu esporádiques raches como aquella de quince partíos ensin perder diez de los cualos fueron empates, o, en dellos casos, con ultimátum escontra'l téunicu maragatu. Anque se ganó de forma contundente dellos partíos (0-5 nel Mini Estadi o'l 0-4 en Paterna) dos victories tán enriba del restu y llograes tres el cese de Felipe Miñambres y l'irrupción de Josip Višnjić nel banquín herculano: la victoria ante l'Alicante (1-3) con una avioneta sobrevolando l'estadiu col anunciu y proclamar herculana "Rico Pérez Herculano" y el non menos importante 1-2 nel Nuevu Castalia y que rompía la racha d'imbatibilidá ensin perder del Castellón.

Ascensu del Hércules, temporada 2004-2005

Na temporada 2003/04 llegaba Subirats al Hércules y, con él, José Carlos Granero. A pesar del "xubidón" d'ilusión, nun tardaría en baxase los fumos. Mientres tola primer vuelta xugada nel Rico Pérez nun llogró ganar nin un solu alcuentru. Na xornada 18ª un tanto de Kike Mateo (Lorca) pudo dexar fora del banquín herculano al téunicu pero una decisión rápida de Subirats evitó'l cese por aciu el fichaxe de dellos xugadores nel iviernu de 2003 (ente ellos destácase la presencia d'Álvaro Cámara). La segunda vuelta saldar de forma más normal, magar flojeó nos momentos decisivos. Pa la mal alcordanza la escasa arribación nos trés últimos alcuentros. Esta temporada perdióse en casa ante l'Alicante por un contundente 0-3, demostrando que la hestoria nun ayudar a ser meyor equipu.

La temporada 2004/05 empezaba con bien mal pie. Un vienres tráxicu, el 23 de xunetu, col partíu contra el Barcelona programáu pa celebrar el trentenu aniversariu, dábase la mala noticia: la muerte de Humberto Núñez. Col estigma Granero pel mediu, la inestabilidá deportiva herculana ta presente hasta bien empecipiáu l'añu 2005. L'equipu empieza a creer na xesta n'empezando una racha que la lleva escontra riba, empezando en febreru pola victoria in extremis ante l'Alicante (1-2) y acaba na so clasificación matemática ante l'Espanyol B, na xornada 36ª, allá por mayu de 2005. La promoción foi un paséu n'esaniciando, nuna final antemanada, a el Ceuta (0-1 ellí, 2-0 n'Alicante) y sellar l'ascensu en Alcalá (1-3).

Juan Calatayud quedó mui cerca de ganar el troféu Zamora al quedar segundu na candidatura con un total de 33 goles paraos en 40 partíos na temp. de Segunda (2009-10). El troféu d'aquel añu ganar Vicente Guaita, l'actual porteru del Getafe CF

Llustru en Segunda División (2005-2010)[editar | editar la fonte]

Nes temporaes 2005/2006, 2006/2007 y 2007/2008 el Hércules de Alicante anduvo pola segunda división ensin pena nin gloria, calteniéndose en puestos cómodos pero ensin llegar a aspirar a un ascensu real a primer división. Destacando quedar na campaña 2008/09 a una diferencia de 3 puntos al tercer clasificáu, el Club Deportivo Tenerife que darréu xubiría. Como nota anecdótica cabo destacar la coincidencia del Hércules nesa mesma temporada col otru equipu de la so ciudá, el Alicante Club de Fútbol (que baxaría la mesma temporada) perdiendo'l conxuntu herculano en casa por 1-2 al igual que perdió l'Alicante na so casa, falando del partíu d'ida y vuelta ente dambos conxuntos alicantinos.

En la temporada 2009/2010, l'equipu alicantín escribe una primer vuelta sensacional, algamando la primer posición de la tabla a la fin de la mesma. Sicasí, na segunda vuelta tien un bache de resultaos (6 partíos consecutivos ensin conocer la victoria) que lu lleva a salir de los puestos d'ascensu. A pesar d'ello, llogra sobreponese y algama el 2ᵘ puestu a la fin de lliga xubiendo[7] asina a la primer división española[8] xunto cola Real Sociedad de Fútbol y el Levante Unión Deportiva.

Primer once inicial de la temporada 2010/11, referente al alcuentru ente'l Hércules y Athletic Bilbao apostáu nel estadiu José Rico Pérez.

Torna a Primer División (2010-2011)[editar | editar la fonte]

En la temporada 2010/2011 fáense fichaxes de sonadía como Drenthe, David Trezeguet o Nelson Valdez ente otros. Na 2ª xornada de lliga, daba la sorpresa al ganar nel Camp Nou por cero goles a dos, los dos del paraguayu Nelson Valdez, resultancia sorprendente yá que el FC Barcelona llevaba 16 meses ensin perder nel so estadiu, concretamente dende'l 23 de mayu de 2009, cuando perdió 0-1 frente al Osasuna, con un equipu totalmente llaráu de suplentes. Dende esi momentu, cuando'l Hércules Club de Fútbol enfrentar a un grande, como llocal o como visitante, apelen al "Espíritu del Camp Nou", crecer asina l'equipu y consiguiendo importantes victories. Alternábense victories en casa con derrotes fora. Al flojear los resultaos nel Rico Pérez, rematando con una estrueldosa goliada frente a Osasuna na 29ª xornada (0-4), Esteban Vigo foi destituyíu.

El paraguayu Nelson Haedo Valdez posando con unos aficionaos el día de la so presentación cola entidá alicantina
El exinternacional francés David Trezeguet nel día de la so presentación col club

Pese al bon empiezu de campeonatu que tuvo, y tar en posiciones de tranquilidá mientres gran parte de la temporada dexando grandes partíos como'l 4-1 al Atlético, el 0-2 al Barça o'l 2-0 al Sevilla, finalmente l'equipu pega un baxón espectacular, coincidiendo con graves problemes disciplinarios y desaveniencias dientro del vestuariu. Miroslav Djukic nun pudo revertir la situación nes últimes xornaes y finalmente, fora de too pronósticu, el Hércules acabaría la temporada como 19º, con un nuevu descensu a 2ª División.

El branu foi tirante pal Hércules, por cuenta de la importante delda contraida pa fichar a xugadores del nivel de Drenthe, David Trezeguet o Nelson Valdez. Finalmente viéndense los trés xugadores y Juan Carlos Mandiá vuelve al club.

Otra vegada en Segunda (2011-2014)[editar | editar la fonte]

Empieza bien la temporada l'equipu, aportando a líder nos primeros meses de la competición. Finalmente, l'equipu vuelve pegar un baxón, anque acaba clasificándose pa xugar los play-off d'ascensu, onde sería esaniciáu por l'AD Alcorcón gracies al valor doble del gol d'Ángel nel empate 1-1 nel Rico Pérez y el 0-0 en Santu Domingu.[9]

La temporada 2012/13 foi peor que l'anterior una y bones el Hércules abeyaba per xeneralmente ente los puestos de descensu, lo qu'a Juan Carlos Mandiá costó-y el puestu na 10ª xornada. Entós llegó al banquín Quique Hernández que yá entrenara al Hércules n'otres ocasiones, ente elles, na temporada 1996/97 cuando esti equipu taba en Primer División. Cuando llegó, el Hércules siguía nos puestos de descensu pero a partir de la 35ª xornada'l Hércules resurdió quedando esa xornada nel puestu 17º y a partir d'ende fixo un monte de puestos quedando nel 13ᵘ puestu na 39ª xornada, pero depués baxó y quedó nel puestu 17º al terminar la temporada.

Na temporada 2013/14 el Hércules empieza bien, llegando a tar nel 9ᵘ puestu na 3ª jornada pero empieza a baxar puestos y na 6ª xornada yá ta nos puestos de descensu y nun va salir d'ende hasta la 19ª xornada onde queda nel 16ᵘ puestu y abeya per una vegada más col bordiellu y los puestos de descensu. Ye entós cuando'l 17 de mayu de 2014, el Hércules cai contra la AD Alcorcón na xornada nº 39 y con bien poques oportunidaes de consiguir la permanencia, algamando'l descensu "virtual" del equipu a 2ªB. Na xornada nº41 peracaba'l so descensu a 2ª División B magar ganar 0-1 al Mirandés, tres una segunda vuelta de campeonatu nefasta, que dexa al equipu nel postreru puestu de la tabla.

Torna a 2ª B (2014-2017)[editar | editar la fonte]

Na temporada 2014-15, el Hércules torna a 2ª B[10] tres 9 años d'ausencia, l'equipu caltener nos puestos de promoción mientres tola temporada, en xunu nel so camín de volver a Segunda atopar col Real Murcia Club de Fútbol al que vence tres un 1-1 en casa y un 0-1 fora, depués nel so camín atopa'l Cádiz Club de Fútbol, quien desgraciadamente nun ye capaz de vencer tres un 2-1 en casa y un 1-0 nel Carranza quedándose otru añu más en 2ª B.

Pa la temporada 2015-16 realiza una campaña anque non tan brillosa como l'anterior quedando clasificaos pa la promoción d'ascensu, vencería al navarru Club Deportivo Tudelano por 1-0 en casa y 0-1 fora, al Club Deportivo Toledo por un 0-1 nel Estadiu Salto del Caballu y un engarráu 2-2 en casa. Pero la mala suerte volvería cebar col Hércules quedando esaniciáu otra vegada[11] pol Cádiz Club de Fútbol por un 1-0 fuera y un 0-1 en casa.

Na temporada Segunda División B d'España 2016-17 el club ficha a Luis García Tevenet[12] como entrenador (quien fixo importantes campañes en Segunda col SD Huesca) coles mires de xubir a Segunda d'una vegada por toes, el club progresa d'una forma un pocu irregular coqueteando colos puestos d'ascensu, y realizando grandes fazañes en Copa del Rei, clasificándose a los dieciséisavos y tocándo-y el Futbol Club Barcelona, dexando nel partíu d'ida un sorprendente 1-1[13] pero desafortunadamente perdería por un contundente 7-0 nel Camp Nou tres una gran primer parte realizada pol conxuntu alicantín.

Casi desapaición y nuevu alza (2017-Presente)[editar | editar la fonte]

N'acabando la temporada Segunda División B d'España 2016-17 con Carlos Luque (entrenador del Hércules CF B) como nuevu entrenador en destituyendo a Tevenet selmanes antes d'acabar la lliga, les cuentes queden bloquiaes ensin poder realizar nengún movimientu de plantía, salvo les baxes.[14] El presidente Carlos Parodi ye sustituyíu pol empresariu vascu Juan Carlos Ramírez[15] qu'hasta agora tuviera financiando al equipu, convirtiéndose ésti nel nuevu presidente del club alicantín. El so oxetivu principal, llevar les negociaciones cola axencia tributaria y asina asegurar la sobrevivencia del club en cantu de la lliquidación por cuenta de la delda (malo de saldar por cuenta de la categoría na que s'atopa l'equipu). Tres selmanes de negociaciones ensin respuesta per parte del organismu públicu, l'actual presidente Juan Carlos Ramírez, que prometió un ingresu de 1.500.000 € pa formar un gran equipu capaz de xubir, amenaza con que si nun llogra respuesta de Facienda colar del club,[16] lo que-y convertiría nel presidente que menos duró nel cargu. Tres enforma aportunar llogra'l so oxetivu y Facienda acepta les condiciones[17] pa saldar la delda qu'impon el presidente. A día de güei espérase qu'empiecen los movimientos de confección de plantía a cargu del ex-xugador herculano Javier Portillo[18] que tres la so retirada de los terrenes de fútbol tuvo bien activu nos despachos de la mesma entidá llogrando anguaño'l títulu de Direutor Deportivo. El Hércules CF robla contratu col entrenador arxentín Gustavo Siviero, que va ser el responsable d'entrenar al club na campaña Segunda División B d'España 2017-18. Sicasí, en collechando males resultaos, ye destituyíu al términu de la xornada nueve y reemplazáu por Claudio Barragán, coles mires de xubir a Segunda División. Na xornada 25 Claudio Barragán ye destituyíu y ye reemplazáu por Josip Višnjić, quién debuta con una cómoda victoria por 0 goles a 3 ante'l Deportivo Aragón.

Denominaciones[editar | editar la fonte]

Alministración[editar | editar la fonte]

  • Propietariu: Enrique Ortiz Selfa
  • Propietariu: Institutu Valencianu de Finances
  • Presidente: Quique Hernández
  • Conseyeru: José León
  • Conseyeru: Miguel Ángel González
  • Direutor deportivu: Javier Portillo
  • Adxuntu a la direición deportiva: Carlos Luque

Presidentes[editar | editar la fonte]

Valentín Botella, presidente del Hércules nel últimu añu en Primer hasta la fecha de güei

A lo llargo de la historia del club fueron dellos los encargaos d'ostentar la presidencia del mesmu. Destaca sobre toos ellos, José Rico Pérez que permaneció nel cargu mientres 14 años consecutivos, siendo esti periodu'l de mayores ésitos deportivos y grandes llogros institucionales.

  • Heliodoro García (1914-1922)
  • José Masiá Enebra (1922-1923)
  • Alberto Misó (1923-1924)
  • Enrique Picó (1924-1925)
  • José Olmos (1925-1926)
  • Enrique Arlandiz (1926-1927)
  • Enrique Picó (1927-1929)
  • Eduardo Campos d'España (1929-1930)
  • José Antonio Larrinaga Gorostiza (1930-1936)
  • Eladio Pérez del Castillo (1939-1941)
  • Joaquín Quero Bravo (1941-1942)
  • José Abá Gosálbez (1942-1944)
  • Renato Bardín Más (1944-1945)
  • Miguel Alemany Selfa (1945-1948)
  • José Geralt Rull (1948-1949)
  • Heliodoro Madrona Julbe (1949-1951)
  • Alfonso Guixot Guixot (1951-1953)
  • Juan Pastor Catalán (1953-1954)
  • Alfonso Guixot Guixot (1954-1955)
  • Paulino Verdú Pérez (1955-1957)
  • Luis Ghiloni Rosneoblet (1957-1958)
  • Felipe Fuster Santamaría (1958-1962)
  • Francisco Muñoz Llorens (1962-1964)
  • Joaquín Ferrer Strenge (1964-1968)
  • Tomás Tarruella Alonso (1968-1971)
  • Miguel Luis Vidal Masanet (1971)
  • José Rico Pérez (12 de marzu de 1971-16 d'agostu de 1984)
  • José Torregrosa Ronda (interín) (16 d'agostu de 1984 - 25 de mayu de 1987)
  • José Ramón Solano Rodríguez (1987/88)
  • Emilio Orgilés Pérez (20 de marzu de 1988-4 de xunu de 1990)
  • Manuel Albarracín (18 de xunetu de 1990-10 de marzu de 1992)
  • Aniceto Benito Núñez (18 de mayu de 1992-20 de payares de 1997)
  • Francisco Peris Pastor (20 de payares de 1997-26 de payares de 1998)[19][20]
  • Francisco Muñoz Llorens (interín) (1998/99)[21]
  • Antonio Alberola (interín) (1999)
  • Luis Esteban Marcos (1999)[22]
  • José Enrique Carratalá Ferrández (avientu de 1999-2004)
  • Enrique Ortiz Selfa (2004-11 de payares de 2004)
  • Valentín Botella Ros (11 de payares de 2004-4 de xunetu de 2012)[23]
  • Jesús García Pitarch (4 de xunetu de 2012-31 mayu de 2013)[24]

(2018-pa siempres)

Uniforme[editar | editar la fonte]

Camisetes del Hércules 2010/11 nel escaparate de la tienda oficial asitiada nel estadiu José Rico Pérez.

Dende los sos oríxenes hasta 1928, el Hércules vistió camiseta a franxes verticales coloraes y blanques, con pantalón y medies negres. Cola desapaición del Club Natación Alicante, el Hércules adoptó los sos colores en 1928, y dende entós siempres llució camiseta blanquiazul y pantalón negru. Sicasí, el color de les medies foi camudando en delles dómines, siendo negres o azules, magar, dende 1959 hasta l'actualidá fueron azules cola salvedá de la temporada 2007/08 que fueron negres.

Uniforme actual[editar | editar la fonte]

  • Uniforme titular: Camiseta a llistes verticales azules y blanques, pantalón negru, medies azules.
  • Uniforme alternativu: Camiseta colorada, pantalón blancu, medies blanques.


1914


1928


1943


1959


1994


2007-08


2009-10


2010-14


2015-16

Provisores y patrocinadores[editar | editar la fonte]

Periodu Provisor Patrocinador
1984-1989
CAJALICANTE
1990-1995
Alicante Turismu
1995-1997 Xixona
1997-2000 Terra Mítica
2000-2002
Xixona
2002-2005 Silver Eagle
2005-2006 Ciudá de la Lluz
2006-2008 Comunidá Valenciana
2008-2010 Astore
2010-2011
Comunidá Valenciana
2011–2014 Codere y Toyota Medimotors
2014–2017 VivelaSuerte
2017-Actual
TM Grupu

Himnu[editar | editar la fonte]

«Alicante tien trés cuesas,
que n'España son bien famoses;
son les sos sableres son les sos palmeres,
y el so equipu que ye'l meyor.

Toos xuntos y n'harmonía,
animámos-y día tres día;
nun hai equipu que se-y iguale,
ye'l Hércules campeón.

¡Ende va!, cuando xueguen al ataque,
toos tarrecen el so coraxe.
¡Ende va! nun hai rival que lu aguante,
ye'l HÉRCULES CAMPEÓN.»

Himnu del Hércules C.F. (1974)

Himnu de 1922[editar | editar la fonte]

Nos primeros años del Hércules F.C. yá s'empezar a oyer cantaraes por munches places y cais d'Alicante, dando a conocer un himnu pal bien nuevu Hércules. Conocíu como "El Hércules silenciosu y complaciente" yá se consideró'l Cantar del Hércules F.C. como himnu oficial del club.

El Cantar del Hércules F.C. yera asina: "El Hércules, silenciosu y complaciente, a los sos mozos va a diariu entrenando, mientres los otros xugando tán al tute, teniendo un campu pa poder xugar. El Hércules tolos díes, col so maestru, el jorobao, va demostrando lo que xuega, que ye daqué más de lo que s'han figurao. Al Hércules F.C. non lo camelarán, porque los sos xugadores tienen dignidá; el Hércules nun paga gazpachadas nin tampoco a nengún xugador: xueguen por amor al deporte, porque tienen afición. El Hércules nun tien falda dalguna nin tampoco nengún proteutor; lo que tien son bonos reñones, pa xugar al fútbol." "El Hércules, sociedá alicantina, con un equipu daqué más que regular, con enfotu que nun hai equipu dalgunu que puede superalu. Con corazones anhelantes por enseñase a xugar, van adquiriendo xugadores que'l Hércules sabe preparar. El Hércules F.C. dispuestu va lluchar pa honrar el nome de la so sociedá. El Hércules, equipu d'infantiles, pero que tienen un gran capitán, que buscando va siempres partíos pa podese entrenar. El Hércules nun tarrez al so adversariu, y los sos colores defendiendo va, porque quier alzar bien alto a la so invicta sociedá."

Himnu de 1933[editar | editar la fonte]

Puede considerase como primer himnu del Hércules, un cuplé de 1933, tituláu "Hércules F.C." Los autores de la lletra fueron Manolo Pacheco y Agustín Rodrigo, la música del maestru Alonso. Por cuenta de que la lletra acoplar al "Pasacalle de los nardos" de la comedia musical "Les Leandras" l'himnu convertir de dominiu popular na dómina.

El cuplé empecipiábase asina: Nel Estadiu Bardín; surdió un campeón; y los hinches nel fiel ellí aclamar; L'afición premiar; L'equipu va trunfar; por el so estilu y la so clase colosal; El murcianu que lu ve; va y diz: venga usté; a enseñame la majeza del so fútbol; que nun hai nada na rexón; comparable al campeón; en Levante, Cataluña y Aragón; Aracil, Gámiz, Ramonzuelo, Suárez, Páez y Jover. Torre, Juanele, Florencio, Gorduras, Roberto y el gran Ayguadé... Con Maciá, Salvador, y Nieto, Vilanova y Gorgé... Delanteru chute usté; y dea fuercia al pelotón; y los goles que marquéis van ser certeros; Los vuesos tantos van sirvir; pa dar gran sensación; en Polonia, California y el Xapón.

Himnu de 1974[editar | editar la fonte]

41 años dempués, en 1974, surdió otru himnu, tituláu "Himnu del Hércules CF d'Alicante". El lletrista foi Alfredo Garrido, ente que'l maestru alicantín afincáu en Madrid José Torregrosa punxo la música. El discu publicar por Philips so l'autoría "Alfredo y los sos amigos".

Estadiu[editar | editar la fonte]

Vista esterior del estadiu
Vista interior del estadiu
Campos d'entrenamientu de Fontcalent

Construyíu pol Hércules, foi inauguráu'l 3 d'agostu de 1974 con un partíu amistosu ente'l Hércules Club de Fútbol y el FC Barcelona. El primer partíu oficial apostar el Hércules y el Real Murcia y remató con empate a dos goles.

L'estadiu toma'l nome de don José Rico Pérez, presidente del Hércules que foi promotor de la construcción del mesmu. Nél apostáronse trés partíos del Campeonatu Mundial de Fútbol España 1982, dos d'ellos de la fase previa na qu'actuaba la Seleición d'Arxentina como llocal, y el partíu pol tercer y cuartu puestu apostáu por Francia y Polonia, resultando ganador l'equipu polacu.

En 1994 l'estadiu pasa a ser propiedá municipal, tres l'alcuerdu del Club y el Conceyu pol cual esti postreru mercaba la instalación por 900 millones de les antigües pesetes, por que'l Club atayara les sos deldes y realizara la conversión en Sociedá Anónima Deportiva.

El 11 d'abril de 2007, l'Estadiu José Rico Pérez dexa de ser propiedá municipal pa pasar a propiedá del Hércules dempués de 13 años, en pagando'l preciu que costó más la xubida del IPC dende 1994. Amás, ta xestándose un proyeutu pa reformar l'estadiu con arquiteutos de sonadía mundial. Dende'l club pretende crease un estadiu que seya puntu de referencia na ciudá d'Alicante.

Col ascensu a Primer consiguíu en xunetu de 2010, fíxose-y una llavadura de cara al estadiu, dende palcu, vestuarios, cambéu de verde, fachada esterior, butaques, servicios, cabines de prensa, sistema de riego, aparcamientu, etc. Mientres el branu de 2010 nun lo utilizaron los xugadores por cuenta de les obres, pero'l 21 d'agostu de 2010, el Hércules estrenó'l remocicáu Rico Pérez contra'l Real Madrid nun amistosu con resultancia favorable a los blancos de 1-3.

El campu de fútbol de Fontcalent, asitiáu en La Campaneta, na partida rural de Fontcalent (Alicante) ye onde davezu'l conxuntu herculano realiza les sos sesiones d'entrenamientu. Se prevée que'l club forme una ciudá deportiva ellí anque realmente non pudo llevase a cabu por cuenta de que el suelu sobre'l que se llevantó'l campu d'entrenamientu ta calificáu como rústicu non urbanizable, según el Plan Xeneral d'Ordenación Urbana d'Alicante. Polo que l'Hércules nun pudo realizar nenguna edificación reseñable, de fechu el Conceyu refugó-y la llicencia d'obres al atopase en suelu non urbanizable. Dempués de xestiones y tres el compromisu del club blanquiazul de llindar l'usu de la cancha al meru entrenamientu deportivu, amás d'aceptar la prohibición d'urbanizar la zona, el Consistoriu regularizó l'usu de la instalación por un periodu de siete meses. Na actualidá'l club puede utilizar estes instalaciones gracies a la renovación de los permisos temporales que-y concede'l conceyu.[25] Ante la imposibilidá de realizar obra dalguna obliga al club a utilizar como vestuario, ximnasiu y sala de prensa unes casetes prefabricaes.

Rivalidaes[editar | editar la fonte]

L'equipu rival por excelencia foi siempres y va ser l'Elche Club de Fútbol, al representar a les dos principales ciudaes de la provincia d'Alicante que tan separaes per solo 21 quilómetros ente sigo, intentando quedar una ciudá percima de la otra no non puramente deportivo y de que nun seya un derbi de demasiada cordalidad o hermandá tamién ye por cuenta de los movimientos ultres de dambos equipos. Ente los dos protagonicen el Derbi de la provincia d'Alicante.

L'otru máximu rival del Hércules ye'l Valencia. Esti partíu ye'l derbi autonómicu por excelencia. Los partíos ente dambos siempres son de muncha tensión y rivalidá, inclusive con alcontrones ente aficiones.

Siguiendo cola Comunidá Valenciana, los herculanos tampoco fraternizan col Castellón, la otra capital de provincia de la Comunidá Valencia.

Otru equipu rival del Hércules ye'l Real Murcia Club de Fútbol, por cuenta de la tamién cercanía de dambes ciudaes.[26]

Tamién cabo destacar el Cádiz Club de Fútbol, por cuenta de lo vivío en dambos estadios: el descensu del Cádiz nel campu del Hércules en 2008 por un penalti falláu d'Abraham Paz[27] que mandó al Cádiz a 2ª B, o los dos eliminaciones consecutives que-y solmenó'l conxuntu gaditano al Hércules nes promociones d'ascensu a Segunda (2015 y 2016)[28]

Equipos hermanaos[editar | editar la fonte]

  • Bandera de Grecia Iraklis FC, Grecia. L'homónimu griegu del Hércules CF ye'l Iraklis FC. Dende 2003 les aficiones de dambos equipos estrecharon llazos d'amistá al traviés d'internet, inclusive esiste una peña del Hércules CF llamada Iraklis.[30]
  • Granada CF (les aficiones del Hércules y la Granada tán hermaniaes debíu ente otres coses a que la Granada esanició al Elx del camín de xubir a Primer nel añu 2011, añu en que'l Hércules baxara a Segunda.

Datos del club[editar | editar la fonte]

Otros datos[editar | editar la fonte]

Rexistru de temporaes[editar | editar la fonte]

Temporada División Puestu Copa del Rei
1929/30
1931/32
1932/33
1933/34
1934/35
1935/36
1939/40
1940/41
1941/42 13º
1942/43
1943/44 10º
1944/45
1945/46 14º
1946/47
1947/48
1948/49
1949/50 10º
1950/51
1951/52
1952/53
1953/54
1954/55
1955/56 16º
1956/57
1957/58
1958/59 13º
1959/60
1960/61
1961/62
1962–63
1963–64
Temporada División Puestu Copa del Rei
1964–65
1965–66
1966–67 15º
1967–68 15º
1968/69
1969/70
1970–71 11º
1971–72 14º
1972–73
1973–74
1974–75
1975–76
1976–77 13º
1977–78 15º
1978–79 12º
1979–80 15º
1980–81 13º
1981–82 17º
1982–83
1983–84
1984–85 15º
1985–86 17º
1986–87
1987–88 18º
1988–89 2ªB
1989–90 2ªB 13º
1990–91 2ªB
1991–92 2ªB 3ᵉʳ ronda
1992–93 2ªB 3ᵉʳ ronda
1993–94 4ª Ronda
1994–95
Temporada División Puestu Copa del Rei
1995–96 1st 1/16
1996–97 21º 3ᵉʳ ronda
1997–98 11º 2ª Ronda
1998–99 21º
1999–2000 2ªB
2000–01 2ªB 11º Ronda preliminar
2001–02 2ªB
2002–03 2ªB 11º 2ª Ronda
2003–04 2ªB
2004–05 2ªB
2005–06 17º 1ᵉʳ Ronda
2006–07 16º 1/32
2007-08 1/32
2008-09 1/16
2009–10 1/8
2010/11 19º 1/16
2011/12 2ª Ronda
2012/13 17º 2ª Ronda
2013/14 22º 3ᵉʳ ronda
2014/15 2ªB 1ᵉʳ Ronda
2015/16 2ªB 1ᵉʳ Ronda
2016/17 2ªB 1/16
2017/18 2ªB 3ᵉʳ ronda

Organigrama deportivu[editar | editar la fonte]

Entrenadores[editar | editar la fonte]

Dende 1930, el Hércules tuvo 113 cambeos d'entrenador (sumando los interinajes). Ente esos 113, dellos d'ellos dirixeron al equipu nuna segunda dómina. 90 persones distintes ocuparon el cargu d'entrenador na historia del club.

Los entrenadores de más ésitu nel equipu alicantín fueron Manuel Suárez de Begoña qu'ostenta l'honor de ser l'únicu na historia del club en consiguir dos ascensos -amás consecutivos- nos años 1930 magar el primeru foi tres una decisión Real Federación Española de Fútbol federativo. Suárez, tres meses dempués de clasificar al Hércules en 6º llugar nel so primer temporada en Primer división, foi topáu muertu nuna cuneta de les contornes de la ciudá d'Alicante tres el recién españíu de la Guerra Civil. Darréu, na historia del equipu sobresal con fuercia otru entrenador, Arsenio Iglesias. En la so primer temporada nel equipu blanquiazul llogró l'ascensu a Primer, y en la so segunda quedar col amargosu sabor de nun apostar la Copa de la UEFA pola diferencia de goles col 4º clasificáu, la Real Sociedad. El Hércules de los años 1970 vivió la meyor dómina na hestoria d'esti equipu, con Arsenio nel banquín y José Rico Pérez na presidencia.

Tocantes a númberu de partíos empobinaos, Arsenio ye tamién el más estable y duraderu con 162 partíos (cuatro temporaes completes). Síguenlu Quique Hernández con 136 partíos (en dos époques), Manolo Jiménez con 128 partíos (en dos époques), Koldo Aguirre con 113 partíos, Benito Joanet con 110 alcuentros (en dos époques) y Gaspar Rubio con 103 alcuentros (en dos époques).

Si falamos d'ésitos deportivos, l'equipu herculano tien 13 ascensos (8 a Primer y 5 a Segunda). D'esa cifra, los dos primeros fueron consiguíos por Manuel Suárez. Los ascensos a Primer fueron consiguíos cronológicamente por Manuel Suárez, Francisco Pagaza, Amadeo Sánchez, Luis Belló, Arsenio Iglesias, Carlos Jurado, Manolo Jiménez y Esteban Vigo. Los ascensos a Segunda fueron consiguíos por Manuel Suárez, Álvaro Pérez Vázquez, César Rodríguez, Quique Hernández y Juan Carlos Mandiá.

Al respeutive de entrenadores interinos destaquen percima del restu l'internacional paraguayu Humberto Núñez al que se-y recurrió como apagafuegos hasta en 9 temporaes, l'uruguayu Sergio Rodríguez (con actuaciones en 4 temporaes), y l'español Luis Ortega Bollarizo (con apaiciones en 4 temporaes). Al respeutive de les nacionalidaes de los entrenadores del Hércules, predominen absolutamente los entrenadores españoles, magar otres 7 nacionalidaes distintes ocuparon el banquín, como por casu la húngara con trés míticos personaxes como Hertzka, Kocsis o Kálmár; o la inglesa de los entrenadores pioneros hasta la fecha documentaos, como Finning o mister Harris.

Entrenadores con más partíos[editar | editar la fonte]

  • De siguío se listan los 7 entrenadores que destaquen tocantes a númberu total de partíos oficiales empobinaos dende'l banquín del Hércules Club de Fútbol:
Entrenador Númberu
de partíos
Quique Hernández 163
Arsenio Iglesias 162
Juan Carlos Mandiá 154
Manolo Jiménez 128
Koldo Aguirre 113
Benito Joanet 110
Gaspar Rubio 103

Otres seiciones y filiales[editar | editar la fonte]

El Hércules Club de Fútbol tuvo a lo llargo de la so historia distintes seiciones deportives dientro de la so organigrama, como les seiciones de balonmano (Hércules-Calpisa en 1981-1982), atletismu (creada en 1965 y repescada nel tiempu col Hércules-Benacantil en 1982-1985, güei yá nun esiste esta mítica seición), baloncestu (nos años 50), seición de ximnasia (creada en 1965 dirixida por Rasé)[31] o voleibol.

Hércules "B"[editar | editar la fonte]

El Hércules Club de Fútbol B xuega na Rexonal Preferente de la Comunidá Valenciana y dende 1996 el so mayor llogru foi xugar en Tercer División mientres una temporada. Foi fundáu en 1996 como tal, anque bien ye ciertu que'l club tuvo filial n'años tras, como'l Alicante CF polos años 60, el Hércules Atlético dende 1974 o darréu so les denominacines de Hércules Promeses, Mutxamel CF y CD Español de San Vicente respeutivamente. Anguaño l'entrenador ye Vicente Borge González.

Hércules Femenín[editar | editar la fonte]

Na temporada 2007/08 el Hércules CF adquirió un alcuerdu de collaboración con club alicantín Sporting CF Plaza d'Arxel de la Primer Nacional de Fútbol Femenín. L'alcuerdu consiste n'emprestar l'usu del nome, escudu y uniforme del Hércules CF, ensin dexar de cuntar con estructures organizativas independientes.[32]

Esta rellación, vese anulada na actual temporada 2013-14, pasando a crear el so propiu equipu femenín.

Asociación de Veteranos[editar | editar la fonte]

Munchos de los ex xugadores del Hércules CF axúntense davezu n'entrenamientos y alcuentros amistosos defendiendo los colores del equipu de veteranos. L'ex xugador herculano José Antonio Yerbera Rúa preside l'asociación.[33] Onde nes sos files militen saez y virgi los meyores xugaos de fútbol femenín d'España.

Palmarés[editar | editar la fonte]

Troféu consiguíu pol Hércules C.F. del Campeonatu Nacional de Lliga de Segunda División, temporada 1934/35.

Campeonatos nacionales[editar | editar la fonte]

Subcampeón de Segunda División (7): 1944/45, 1952/53, 1953/54, 1956/57, 1963/64, 1973/74, 2009/10.

Campeonatos rexonales[editar | editar la fonte]

  • Medaya d'oru Campeonatu Rexonal de Murcia (2): 1933/34 y 1939-1940.
  • Medaya d'oru Campeonatu Rexonal de Levante (1): 1935/36.

Torneos amistosos[editar | editar la fonte]

Filmografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes FEDERACION
  2. Historia del Hércules | Canal Hércules | lasprovincias.es - Hércules CF. Les Provincies. http://herculescf.lasprovincias.es/historia/. 
  3. Vicente Pastor, El Chepa: alma mater del Hércules C.F.. La Millor Terra del Mon. https://lamillorterradelmon.com/2014/03/02/vicente-pregueru-el-chepa/. 
  4. Historia del Hércules CF. Hercules d'Alicante CF.net. http://www.herculesdealicantecf.net/club/historia. 
  5. «Historia del Hércules CF - infodeportes.com». Consultáu'l 21 d'avientu de 2016.
  6. sabiu-en-el-hercules/ Luis Aragonés, un sabiu nel Hércules. Diariu deportivu d'Alicante. http://www.estadiodigital.es/lluis-aragones-un sabiu-en-el-hercules/. 
  7. Cámara Comerciu d'Alicante (managingsport.com). «Informe sobre l'impautu económicu del ascensu del Hércules CF a Primer». Consultáu'l 21 d'avientu de 2016.
  8. El Hércules vuelve a Primer catorce años dempués. ABC.es. https://www.abc.es/20100619/deportes-futbol/hercules-primer-201006192005.html. 
  9. Doble empate na promoción d'ascensu. elmundo.es. https://www.elmundo.es/elmundodeporte/2012/06/06/futbol/1339014143.html. 
  10. Si'l Chepa llevantara la cabeza. Diariu Información. http://www.diarioinformacion.com/hercules-cf/2014/06/30/chepa-llevantara-cabeza/1519567.html. 
  11. Hércules-Cádiz: Un gol de Güiza emburria al Cádiz a Segunda división. ABC.es. https://www.abc.es/deportes/futbol/abci-ascensu-segunda-division-hercules-cadiz-direutu-201606261512_directu.html. 
  12. [www.diarioinformacion.com/hercules-cf/.../hercules...fichaxe-tevenet/1780659.html El Hércules anuncia'l fichaxe de Tevenet]. Diariu Información.es. www.diarioinformacion.com/hercules-cf/.../hercules...fichaxe-tevenet/1780659.html. 
  13. Hércules vs Barcelona: Otru petardazu del Barça. MARCA.COM. https://www.marca.com/eventos/marcador/futbol/2016_17/copa/dieciseisavos/ida/her_bar/. 
  14. La falta acordies con Facienda retrasa tola planificación. INFORMACION. http://www.diarioinformacion.com/hercules-cf/2017/05/16/falta-alcuerdo-facienda-retrasa-planificacion/1894756.html. 
  15. Ramírez toma güei el poder. INFORMACION. http://www.diarioinformacion.com/hercules-cf/2017/05/05/ramirez-toma-güei/1890569.html. 
  16. Ramírez anunció'l so adiós si'l fiscu nun contesta antes d'esti vienres. INFORMACION. http://www.diarioinformacion.com/hercules-cf/2017/06/19/ramirez--anunciu-adios-fiscu/1907859.html. 
  17. Hacienda diz sí al Hércules. INFORMACION. http://www.diarioinformacion.com/hercules-cf/2017/06/24/facienda-diz-hercules/1910004.html. 
  18. Javier Portillo, llistu pa liderar un nuevu proyeutu del Hércules. EstadioDigital. http://www.estadiodigital.es/javier-portiellu-llistu-pa-liderar-un-nuevu-proyeutu-del-hercules/. 
  19. «Muerre Francisco Peris, presidente del Hércules.» El País.
  20. «Sandro, el to caza empieza, gochu». El Mundo. La noticia comenta'l fallecimientu de Peris siendo presidente n'activu.
  21. «Adiós al padre del Rico Pérez.»
  22. «Ortiz reconoz que mercó a Asensio el 67% del Hércules.» El Mundo.
  23. «Botella apuerta a la presidencia del Hércules.»
  24. «García Pitarch, nuevu presidente del Hércules.»
  25. Diariu Información. «El Hércules solicita ampliar el permisu en Fontcalent».
  26. Superdeporte. Hércules y Murcia, duelu de rivalidá histórica. http://www.superdeporte.es/futbol/2013/09/10/hercules-murcia-forgo-rivalidá-historica/205613.html. Consultáu'l 21 d'avientu de 2016. 
  27. Un descensu pa la historia del fútbol. Diario de Cádiz. http://www.diariodecadiz.es/opinion/articulos/descensu-historia-futbol_0_159584553.html. 
  28. S.L., EDICIONES PLAZA,. El Hércules pierde ante'l Cádiz y cai esaniciáu na promoción. Valencia Plaza. http://epoca1.plazadeportiva.com/ver/36279/el-hercules-pierde-ante-el-cadiz-y-cai-esaniciáu-en-la-promocion.html. Consultáu'l 21 d'avientu de 2016. 
  29. El derbi más solidariu
  30. so-imaxe-en-otros trés-equipos-europeos/ El Hércules proyeuta la so imaxe n'otros trés equipos europeos. Noticia de 2005 de La Verdá.
  31. Diariu Información (20 de mayu de 1965): El Hércules crea les seiciones de ximnasia y atletismu (páxina 12).
  32. Diariu Información. «El Hércules da abellu al fútbol femenín».
  33. Páxina de l'Asociación de Veteranos del Hércules C.F
  34. Trofeo Costa Blanca y Trofeo Ciudad d'Alicante

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Ramos Pérez, Vicente (1975). El Hércules C.F. y el fútbol n'Alicante. Alicante: Publicaciones d'Ediciones Biblioteca Alicantina. ISBN 978-84-400-9151-2.
  • Peralt Montagut, Fernando (1996). Historia del Hércules C.F. (1922-1996). Valencia: Aragón Ediciones. ISBN 978-84-921727-0-2.
  • Verdú Belda, Pascual; Mira Candel, Manuel; García Gómez, Javier (1996). El llibru d'oru del Hércules: 74 años d'historia. Alicante: Editorial y Medios Consultores, S.L.. ISBN 978-84-921782-0-9.
  • Soler Rodríguez, José Antonio (2010). Hércules C.F. Diez cites con gloriar. Alicante: José Antonio Soler Rodríguez. ISBN 978-84-614-1091-0.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]