Dumpling

De Wikipedia
Dumpling
Nome Dumpling
Detalles
Ingredientes masa
Materiales usaos fariña
Más información
Caráuter unicode 🥟
[editar datos en Wikidata]
Un dumpling de mazana sirvíu con xeláu de vainilla.
Mantı cazacu o uzbecu nuna vaporera.

Los dumplings son cachos de masa, dacuando rellenos, que se cuecen nun líquidu, como agua o sopa o masa duce envolubrada sobre fruta, como por casu una mazana, que s'enfornen y sírvense como postre. Ellaborar con farina, pataca, pan o matzá y pueden incluyir carne, pexe o dulce, tantu en rellenu como entemecíos cola masa, y pueden ser duces o picantes. Tómense solos, en sopa o estofado, con gravy o d'otres formes. Mientres delles recetes paecen mases sólides cocíes n'agua, como los ñoquis, otres paecen albóndigues con una corteza de masa fino, como los wontons.

Europa[editar | editar la fonte]

Reinu Xuníu ya Irlanda[editar | editar la fonte]

Los dumplings salaos fechos de boles de masa formen parte de la gastronomía tradicional británica y irlandesa. Los dumplings más simples facer col doble (en pesu) de farina con lleldu que de sebu, entemecíos con agua frío pa faer la masa, condimentada con sal y pimienta. Échense boles d'ésta ye estofado o sopa ferviendo, o nuna cazuela. Queden mediu somorguiaes nel caldu y crecen, mediu cociéndose y mediu vaporizándose unos 10 minutos aproximao. Los dumplings asina cocíos queden esponxosos per dientro y húmedos per fora. La masa puede condimentarse con yerbes, o rellenase con quesu.

El dumpling de Norfolk facer ensin grasa, solo con farina y lleldu.[1] Los dumplings de Cotswold inclúin pan arralláu y quesu, y les boles de masa anúbrense de más pan arralláu y tuéstense en llugar de cocese nuna sopa o estofado.[2]

Estos dumplings de masa lleldada, cuando s'adulcen y ellaboren con fruta seco y especies, pueden cocese n'agua pa llograr un postre. N'Escocia llámense clootie dumplings, pola prenda de vistir.[3]

Galicia[editar | editar la fonte]

En Galicia el bolu do pote ye una comida tradicional que se suel faer al empar que'l cocíu gallegu. Trátase d'una masa fecho con farina de maíz y daqué del caldu del cocíu a la que puede añader daqué de panceta, chorizu, cebolla o otros ingredientes xeneralmente sofritos primeru. Amásase, fáense pequeñes boles que pueden caber na mano y cuécense nel cocíu hasta que los bolos llexen. Tanto'l cocíu como los bolos do pote son platos típicos de delles dómines del añu como l'Antroxu, llamáu Entroido en gallegu.

Italia[editar | editar la fonte]

Ñoquis con arume de pollu, panceta y viña fresca de Périgord.

Los raviolis y los tortellini cumplen la definición básica de dumpling: son bolsos de pasta alredor de diversos rellenos (quesu, cogordes, espinaques, mariscu o carne). En llugar de faese a partir d'una bola de masa, ésti espurre, cortar cola forma deseyada, rellénase y entós ciérrase doblar alredor del rellenu. Los ñoquis (n'italianu gnocchi, lliteralmente ‘bultos’) facer d'un amiestu de güevu con pataca, sémola (de trigu), farina o requesón (ricotta, con o ensin espinaques). Cocer n'agua y sírvense con mantega fundida, quesu arralláu o dalgún mueyu.

Escandinavia[editar | editar la fonte]

En Noruega los dumplings tienen una enorme variedá de nomes, por cuenta de que los dialeutos del país difieren enforma. Ente ellos tán: potetball, klubb, kløbb, raspeball, komle, kumle, kompe, kumpe, kodla, kudle, klot, kams, ball, baill, komperdøse, kumperdøse, kompadøs, ruter, ruta, raskekako, risk, klotremat, krumme y kromme. Suelen faese con pataca y diversos tipos de farina, y fiérvense. Dacuando pueden carne de gochu, como panceta, nel centru. En delles zones ye común acompañalos con sirope.

En Suecia los dumplings de pataca tienen principalmente dos nomes. Nes rexones del norte suelen llamase palt o pitepalt, van rellenos de gochu en salazón y cómense con mantega fundida y mermelada d'arándanu coloráu. Nel sur y en Öland llámense kroppkaka y suelen rellenase de gochu afumáu, cebolla cruda y pimienta molida gruesa, sirviéndose davezu con crema y mermelada d'arándanu coloráu. En Öland, la mariña sureste y el norte los dumplings fáense principalmente con pataca cruda, mientres nel sur del continente empléguense principalmente pataques cocíes. Los dumplings de farina pa usar en sopes llámense klimp.

Centru d'Europa[editar | editar la fonte]

N'Alemaña, Hungría, Austria, Polonia, República Checa y Eslovaquia esiste una amplia variedá de dumplings, tanto duces como salaos. Reciben el nome de Klößy nel norte d'Alemaña y Knödel, Nockerl o Knöpfle nel sur d'Alemaña y Austria.

Los dumplings más comunes son de farina, delgaos o gruesos, fechos con güevu y sémola y fervíos n'agua. Tamién se faen dumplings de carne (llamaos Klöpse nel nordeste d'Alemaña y Knöpfe o Nocken nel sur), conteniendo carne o fégadu. Estos postreros añader con frecuencia a la sopa. Los dumplings de carne alemán más famosos son los Königsberger Klopse, que contienen anchoes o sardines en salazón y tómense con mueyu d'alcaparras. Los Thüringer Klößy facer con pataca cruda o cocida, o con un amiestu de dambes, y rellénense frecuentemente con croûtons. Los dumplings de pan facer con pan blanco y dacuando dáse-yos forma de rebanada de pan. Cocer nuna servilleta, polo que pueden conocese como Serviettenknödel (‘dumplings servilleta’).

Los Maultaschen son una especialidá de Baden-Wurtemberg (Suabia) consistentes nuna capa esterior de pasta con un rellenu tradicionalmente fechu de carne picao, espinaques, pan arralláu y cebolla, y condimentado con diverses especies. Tienen una apariencia similar a los raviolis, pero suelen ser mayores, d'unos 8-12 cm d'anchu.

En Gastronomía d'Hungría los dumplings denominar galuska o nokedli, consistiendo en bolines de masa cortáu d'una masa de farina grueso y güevu batíu, y fervíes n'agua, paecíos a los Spätzle, Knöpfle o Knödel alemanes. Los dumplings dulces fáense rebozando con masa de farina y pataca figos o albaricoques enteros, ferviéndolos y cubrir con pan arralláu en mantega caliente. Los shlishkes o krumplinudli son dumplings pequeños de pataca fervíos que s'ellaboren cola mesma masa y la mesma receta que los dulces de fruta, y tamién se cubrir con pan arralláu en mantega caliente.

Na República Checa los dumplings llámense knedlíky y en Gastronomía d'Eslovaquia knedličky. Pueden faese con pan (houskové) o pataca (bramborové). Estos dumplings, xunto al gochu y el chucrut, son parte del platu nacional checu, el vepřo knedlo zelo, y del eslovacu, el bryndzové halušky. Consiste en pequeños dumplings ensin rellenu sirvíos con quesu d'oveya saláu enriba. Los mesmos dumplings usar pa crear un platu asemeyáu, el strapačky. Tamién s'atopa una versión rellena asemeyada llamada pirohy, de normal rellena con bryndza (bryndzove pirohy), quesu quark, pataca, cebolla, repollu, cogordes o carne.

Muséu del Kloß de pataca[editar | editar la fonte]

N'Alemaña, cerca de Weimar, ta l'únicu muséu del dumpling de pataca (una especialidá llamada Kartoffelkloß o Kartoffelknödel n'alemán) del mundu, el Thüringer Kloßmuseum.[4]

Esti d'Europa[editar | editar la fonte]

Didžkukuliai, dumplings lituanos de pataca.

Los pierogi de Polonia, o pelmeni en Rusia y Ucraína, son dumplings paecíos a raviolis con rellenu duce o saláu. Suelen fervese, y dacuando tuéstense antes de sirvise. De cutiu sírvense con abondosu crema agria. Los kluski son una variedá distinta de dumplings polacos.

Les ‘orejitas’, llamaes uszka en Polonia, ushki (ушки) en Rusia, vushka (вушка) n'Ucraína y vushki (вушкі) en Bielorrusia, son dumplings doblaos con forma d'aníu paecíos a los tortellini italianos o los kreplach xudíos. Rellenar con carne o cogordes y tradicionalmente sirvir en borshch o sopa clara. En Rumanía llámense urechiuşy y sírvense tamién en sopa (supă de găluşte).

En Lituania los dumplings de masa llámense koldūnai y virtiniai. Suelen rellenase con carne o cuayada. Una de les sos variedaes llámase šaltanosiai y rellénense con arándanu. Tamién hai dumplings de pataca llamaos cepelinai o didžkukuliai, rellenos con carne o cuayada y sirvíos con crema agria.

En Rusia el tipu más común de dumpling ye'l pelmeni, que suel rellenase con carne, tradicionalmente un amiestu de gochu, tenral y corderu (o carne de caza). Tamién se conocen pelmeni de pexe.

En Siberia, especialmente populares ente los buriatos, tán los dumplings llamaos pozi (buuz en mongol, del chinu: 包子, pinyin: bāozi). Suelen ellaborase con masa ensin lleldu, anque tamién se faen con ella. El rellenu tradicional ye la carne, camudando'l tipu de carne y la forma de preparar. En Mongolia prefierse'l carne de corderu corderu, que s'estaza en llugar de picar, siendo más populares en Rusia los amiestos de gochu y vaca. A diferencia de la mayoría de los dumplings europeos, el poza cocer al vapor en llugar de fervese.

Tamién son populares dumplings importaos como'l samsa (rellacionáu col samosa indiu), el cheburiki y el belyashi.

Cáucasu[editar | editar la fonte]

Boraki

N'Armenia el mantı rellenu de carne sírvese típicamente con yogur o crema agria, acompañándose con sopa clara. El mantapour ye una sopa de xata armenia con mantı. El dushbara ye una sopa azerbaixana con diminutos dumplings rellenos de corderu.[5] El khinkali (en xeorxanu ხინკალი) ye un mantı xeorxanu de normal rellenu de carne condimentada.

El boraki (n'armeniu Բորակի) ye un tipu de dumplings fritu armeniu. La principal diferencia con del boraki col pelmeni tradicional ye que la carne picao tuéstase primero, moldiando pequeños cilindros abiertos penriba, que se cuecen llixeramente en caldu y entós vuelven tostase. El boraki sírvese guarníu con yogur y ayu picáu.[6]

Turquía[editar | editar la fonte]

Estaos Xuníos[editar | editar la fonte]

Dellos tipos de dumplings son populares nos Estaos Xuníos. El chicken and dumplings (denomináu llocalmente chicken-and-dumplins) prepárase cociendo cachos de masa pequeñu cortaos a mano en caldu de pollu con delles verdures, y sirviéndolos como una sopa trupa. Como otros dumplings salaos del sur d'Estaos Xuníos, estos dumplings de Kentucky nun se rellenen, siendo simples cachos de masa. Parte de la farina esprender de la superficie del dumpling y actúa como espesante, lo que-yos da una testura asemeyada al estofado. Sírvense de cutiu como parte del burgoo, una especialidá rexonal popular.

Los dumplings al fornu son populares na cocina estauxunidense. Estos dumplings dulces ellabórense envolubrando fruta, con frecuencia un pastel de mazana completu, en masa y enfornándolos hasta que se doren y el rellenu ta tienru. Como alternativa al simple enfornáu, estos dumplings pueden arrodiase de mueyu duce nel molde del fornu, rociándose col zusmiu mientres la cocción. Pal dumpling de mazana son populares los mueyos d'azucre morico, carambelu y canela.

Los dumplings fervíos facer con farina hasta llograr una masa. Úsase una olla con caldu de pollu o pavu pa cocelos. La grosez y espesura de los dumplings queden a criteriu del cocineru. El tamañu nun afecta al sabor pero sí a la densidá. Ye opcional sirvilos con carne nel platu o como guarnición.

Los dumplings puede faese con güevu, lleche y lleldu, o solo con farina y agua. Los rolled dumplings espurrir y corten en cachos pequeños antes de cocinase, mientres a los dropped dumplings dáse-yos forma de boles pequeñes.

Los dumplings de tortiella facer con tortielles y rellenos, ferviéndolos nuna olla de caldu. Son populares nel sur les variedaes de pollu, pavu, fresa, mazana, xamón ya inclusive xudía blanca.

Nos montes Allegheny del centru de Pennsylvania, el pot pie ye una masa espurrío de farina y caldu (de normal de xamón), cortada en cuadraos y cocida cola carne nel caldu, davezu añadiendo pataques.

Centru y Sur d'América[editar | editar la fonte]

En Méxicu una variedá similar fecha con masa o farina de maíz nixtamalizada (sometida a cocción en mediu alcalín) llámase tamal, data de dómines precolombines y alcuéntrase-yos en cuasi toles rexones del País y acostúmase rellenalos de productos duces o bien salaos como carne, mole con pollu, quesu, amiestos de dellos vexetales y frutos amás de picante, estos envolúbrense en fueyes de maíz seques y sométense a cocción al vapor por un tiempu considerable hasta llograse una masa esponxoso. Hai rexones qu'acostumen preparar la pasta añadiendo un pocu de cenices y envolubralos en fueyes de maíz llamaes Corundas. Hai munches otres variedaes como'l zacahuil de la huasteca carauterizáu pol so gran tamañu pos llega a pesar hasta 15 kg.

Los xamaicanos fueron los primeres en crear dumplings nel Caribe, que yeren d'influencia inglesa. Una receta simple consiste n'ellaborar una masa trupo con farina con lleldu, agua y sal, que se tuesta nun sartén hasta dorala. Como los dumplings ingleses, tienen una testura tienro y esponxoso. La receta terminó espublizándose pol Caribe y algamó les Antilles Menores: Barbados, Trinidá, Granada, y tamién l'estremu oriental de la República Dominicana, onde'l platu conozse como domplin y foi introducíu polos inmigrantes qu'allegaron a trabayar na industria azucrero. Hai tamién un tipu de dumpling que se pon nel estofado de pollu. N'Haití hai un platu similar nel que'l dumpling amasar con forma de bola o tueru y depués fiérvese en diverses sopes, recibiendo dacuando'l nome de bouillion.

En Xamaica hai dos formes de dumplings: tostaos (fry dumplins) y fervíos (bwoil dumplins).[ensin referencies] Dambos tipos facer con farina, blanca o de trigu, entemeciéndose de cutiu la primera con un pocu de farina de maíz. Estos dumplings sírvense de cutiu con diversos platos como'l akí y bacaláu, los reñones, el fégadu de caballa en salazón, etcétera y de cutiu saben meyor cuando se refríen. Un dumpling refritu suel preparar el día dempués de preparar unu cocíu, que se corta finamente antes de tostalo, lo que-y apurre una capa esterior llixeramente crujiente y un centru más tienru. Un dumpling tostáu de farina blanco ye doráu y paezse enforma a un rollito, sustituyendo de cutiu al dumpling cocíu, pero tomándose la mayor parte de les vegaes como almuerzu.[7]

En Chile esiste un platu llamáu pantruques que consiste en cachos planos, allargaos ya irregulares de masa, dacuando con perexil frescu, fervida nuna sopa. Amás, na cocina del sursobremanera na de Chiloé esisten empanaes de mazana fervíes, que reciben diversos nomes.

En Perú esisten diversos platos que pueden considerase dumplings, anque dichu nome nun s'utiliza llocalmente. Les papes rellenes consisten en pataques machucaes apandaes na palma de la mano y rellenes con un amiestu d'ingredientes salaos, de normal carne salteada (de xata, gochu o pollu), cebolla y ayu. Se condimentan con comín, ají, pases, cacagüeses, aceitunes y güevu duru picáu o en rodajas. En rellenando la pataca formen boles, se enharinan y tuéstense n'aceite caliente. Los papes rellenes suelen acompañase con un mueyu de cebolla fecha con cebolla en rodajas, zusmiu de llima, aceite d'oliva, sal, pimienta y pimientu frescu en rodajas. El mesmu platu tamién puede faese con mariscu. Los dumplings dulces peruanos son les yuquitas, los picarones y les tumbiresas.

En Panamá y Colombia, esisten platos a base de yuca conocíos como carimañolas que tamién pueden considerase dumplings.

Na ciudá de Maracaibo, al oeste de Venezuela, fáense siquier tres platos que podríen considerase dumplings. Unes bolines de masa de yuca frites rellenes de quesu, paecíes a les carimañolas colombianes, pero conocíes nesa ciudá como papitas pola so forma dafechu circular. Igualmente prepárense unes bolines de farina de maíz rellenes de carne molida de res que primero se fierven n'agua y depués son sofritas nun mueyu fechu a base de tomates, cebolles y ají duce, conocíes como bollitos pelonos. Tamién se faen una especie de tamales de masa de maíz relleno de carne de gochu guisáu y envueltos en fueya de plátanu con forma semi-cuadrada que son conocíos como bollitos de fueya.Igualmente, nel estáu Bolívar, principalmente na población d'El Callao y la so contorna, conocer al "domplin" como un platu típicu de la rexón, el mesmu acostúmase preparar fritu

Amás, en toa Llatinoamérica atopen les empanaes, que pueden considerase dumplings.

Asia[editar | editar la fonte]

China[editar | editar la fonte]

Un platu de jiaozi tostáu.

El jiaozi (chinu tradicional: 餃子, chinu simplificáu: 饺子) ye un dumpling Gastronomía de China chinu común que consiste xeneralmente en carne y verdures picaes fines y envueltes por un cachu finu y elásticu de masa. Ente los rellenos populares cúntense'l carne de gochu gochu picáu, la carne de xata tenral picada, el pollu picáu, la gamba ya inclusive el pexe. Tamién son populares amiestos como gochu con repollu chinu, gochu con cebollu, gochu y gamba con verdura, gochu con cebolleta, cebollu con güevu revueltu, etcétera. Los amiestos de rellenu varien según los gustos personales y la rexón. El jiaozi suel fervese o cocese al vapor, y ye un platu tradicional na Nuechevieya china, el 5º día del añu nuevu chinu y en xuntes familiares especiales. Les families enteres axuntar pa ellaboralos, y tamién se tomen pa despidir a familiares y amigos. Nel norte de China, los dumplings comer con una mueyu pa moyar fecha con vinagre y aceite o pasta de guindilla, y dacuando con daqué de mueyu de soya añadíu.

Si ponen planos nun sartén, cociéndolos primero al vapor con una tapa nuna pequeña cantidá d'agua y tostándolos depués n'aceite cuando ésta haise evaporado, llámense guotie (chinu tradicional: 锅贴).

Los wontons (chinu: 云吞chinu tradicional: 餛飩) son otru tipu de dumplings, típicamente cocíos nun caldu o sopa claro y fechos con un rellenu cárnico. La cubierta esterior ye distinta (más gruesa y menos elástica) a la del jiaozi.[ensin referencies] Son más populares nel sur de China (Shanghai y Guangdong etcétera) y Hong Kong, mientres nel norte prefier el jiaozi.

Otru tipu de dumpling chinu ye'l zongzi (chinu tradicional: 糭子, chinu simplificáu: 粽子), fechu con arroz glutinosu. Ellaborar con forma triangular o cónica, y rellénense con pasta de xudía colorada, dátil chinu o carne curada según la rexón. Los dumplings d'arroz glutinosu tómense tradicionalmente mientres la fiesta de Duan Wu.

La cocina china tamién tien dumplings dulces, siendo comunes los tangyuan, que son pequeños, ellaborar con farina d'arroz glutinosu y rellénense con sésamu duce, cacagüés o pasta de xudía colorada, pudiéndose tamién dexar ensin rellenar. Los tangyuan cómense'l 15º día del añu nuevu chinu o na Fiesta de les Llinternes. Tamién hai otros tipos de dumplings, como'l har kao, siew mai, la cesta de pequeños paninos’ (xiaolongbao), el bollu de gochu y el dumpling cristal.

Himalaya[editar | editar la fonte]

En Nepal, el Tíbet y Sikkim los dumplings al vapor conocíos como momo (o momo-cha) son un aperitivo popular. Paecer al jiaozi chinu y el mantı del centru d'Asia. El platu ye orixinariu del Tíbet y probablemente fuera lleváu polos refuxaos tibetanos a Nepal mientres los años 1950. Tamién se diz que los comerciantes newaríes de Katmandú que traficaban col Tíbet llevaron esti platu a Nepal antes de la llegada de los refuxaos tibetanos. N'el so ellaboración empleguen munchos rellenos distintos, tantu de carne como vexetarianos. Anguaño Katmandú ye famosu pol so momo, unu de los platos más apreciaos ellí.

India[editar | editar la fonte]

Na Gastronomía de la India India alcuéntrase dellos platos que pueden considerase dumplings:

  • El gujhia (hindi) ye un dumpling dulce fechu con farina de trigu y rellenu de khoya.
  • El fara (hindi) ye famosu nel norte del país y tamién paez un dumpling. Facer con farina de trigu y un rellenu de llenteyes y similares.
  • El karanji (maratí y oriya) o kajjikayi (canarés y telugú) ye un dumpling dulce fritu fechu con farina de trigu y rellenu de dulces de cocu secu o húmedu. Ye un platu popular en Maharastra, Orissa y el sur del país.
  • La pitha (oriya, bengalí y asamés) ye una receta salada rellena que se cuez al vapor o se tuesta. Hai una amplia variedá de pithas disponible nel este y norte de la India.
  • El modak (maratí), modhaka (canarés) o modagam (tamil) ye otru dumpling popular nel oeste y sur del país, que'l so rellenu facer con cocu y jaggery o azucre, mientres la envoltura facer de masa d'arroz al vapor. Cómese caliente con ghi.
  • El kozhakkattai (tamil) o kadabu (canarés) ye otru platu del sur del país que puede ser duce, saláu o picante. La corteza esterior siempres ye de masa d'arroz fervíu pegañosa. Na versión duce úsase un rellenu duce fechu con cocu, llenteyes fervíes y jaggery, mientres na versión salada emplégase un amiestu de llenteyes raxaes al vapor, chiles y delles especies nidies.
  • El ada (malayalam) ye otra receta duce del sur de la India orixinaria de Kerala. Ellabórase entemeciendo arrayadura de cocu con azucre o jaggery y envolubrando cola masa d'arroz antes de cocer al vapor.

Indonesia[editar | editar la fonte]

N'Indonesia llámase siomay a dumplings de pexe sirvíos con mueyu de cacagüés. Otros tipos de dumplings llámense pangsit y consisten en wontons cocíos al vapor, fervíos o fritos, usaos de cutiu p'acompañar al bakmi ayam o fideos de pollu. Los dumplings indonesios fueron llevaos al país por inmigrantes chinos.

Xapón[editar | editar la fonte]

Bocchan dango.

Los dumplings xaponeses fechos con güevu y comíos con dashi conócense como akashi non tamagoyaki. Dumplings de forma asemeyada, pero con pulpu (o dacuando konnyaku) y condimentado con beni shōga (jengibre encurtido), negi (cebolleta) y otros ingredientes, son un platu de Kansai conocíu como takoyaki.

El gyōza ye la versión xaponesa del jiaozi (饺子) chinu. El dango ye un dumpling fechu de farina d'arroz que se sirve de cutiu con té verde.

Tamién tienen una versión del baozi (orixinariu de China) llamada Nikuman.

Kazakstán[editar | editar la fonte]

El mantı (tamién manty o mantu) ye un dumpling al vapor típicu de Kazakstán. Contién un amiestu de corderu (o güe) picáu condimentada con pimienta negra y envueltu en masa. El mantı cocinar nuna vaporera de múltiples niveles y sírvese cubiertu con mantega, yogur, crema agria o mueyu de cebolla. Estos dumplings son populares en tol centru d'Asia, incluyendo Kirguistán, Taxiquistán y Uzbequistán.

Corea[editar | editar la fonte]

En Corea los dumplings llámense mandu (만두). Rellénense típicamente con un amiestu d'ingredientes, incluyendo carne de gochu gochu picáu, kimchi, verdures, fideo celofán, etcétera. El mandu puede cocese al vapor, tostase o fervese. Tamién puede usase pa faer una sopa llamada mandu guk.

Mongolia[editar | editar la fonte]

Oriente Mediu[editar | editar la fonte]

Cocina xudía[editar | editar la fonte]

Notes[editar | editar la fonte]

  1. «Norfolk Dumplings Recipe» (inglés). The Green Chronicle. Consultáu'l 20 de xunetu de 2008.
  2. «Cotswold Dumpling Recipe» (inglés). The Green Chronicle. Consultáu'l 20 de xunetu de 2008.
  3. Cropley, May. «Clootie Dumpling Recipe» (inglés). Consultáu'l 20 de xunetu de 2008.
  4. «Potato Dumpling Museum — History around potato dumplings and potatoes» (inglés). Consultáu'l 25 de setiembre de 2008.
  5. «Dushbara». Azerbaijani cuisine. Consultáu'l 5 d'abril de 2009.
  6. «Boraki» (rusu).
  7. «Jamaican Dumplings... Inviting & Versatile!» (inglés).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Artículu de traducción automática a partir de "Dumpling" que necesita revisión. Quita l'avisu cuando tea correxíu.