Carne de gochu

De Wikipedia
Carne de gochu
Nome Carne de gochu
Detalles
Productu natural de Sus scrofa domestica
Más información
[editar datos en Wikidata]
Rustíu de carne de gochu.
Carne de gochu nun cuadru del pintor francés Paul Gauguin (1848-1903).
Manines de gochu.

La carne de gochu o carne de porcino ye un productu cárnicu procedente del gochu. Ye una de les carnes más consumíes nel mundu. Dalgunes relixón considerar un alimentu prohibíu. Por casu, el xudaísmu considerar treifá y el islamismu, haram. Ye amás una de les más aprovechaes, porque s'utiliza cuasi tol cuerpu del animal, según munchos de los sos subproductos: xamón, chorizu, panceta, morciella, tocín, paté, etc.

Despiece[editar | editar la fonte]

Representación esquemática de les partes d'un gochu

Los mayores productores[editar | editar la fonte]

Un platu tradicional austriacu con gochu, sirvíu con rösti de pataques, vexetales, cogordes y gravy (mueyu trupu).

El país mayor productor de carne de gochu en tol mundu ye China, siguíu d'Estaos Xuníos y Alemaña. Otros países que son grandes productores n'Europa son España, Francia, Polonia, Dinamarca ya Italia.

LOS MAYORES PRODUCTORES DEL MUNDU (2004)
 Rangu  País  Producción 
(en Kt)
 Rangu  País  Producción 
(en Kt)
   1  China    47.753    10  Rusia    1.750
   2  Estaos Xuníos d'América    9.332    11 Bandera de Vietnam Vietnam    1.700
   3 Bandera d'Alemaña Alemaña    4.366    12  Italia    1.618
   4  España    3.335    13 Bandera de Filipines Filipines    1.400
   6  Francia    2.290    14  Países Baxos    1.245
   7  Polonia    2.100    15 Bandera de Corea del Sur Corea del Sur    1.100
   8  Canadá    1.970    16  Méxicu    1.100
   9 Dinamarca    1.762    17  Bélxica    1.050
Fonte: HandelsblattDie Welt in Zahlen (2005)

Preparación[editar | editar la fonte]

La carne de gochu tien innumberables formes de preparación y les distintes cultures del mundu preparar emplegando diversos métodos de cocináu.

Afumáu[editar | editar la fonte]

Esisten dellos emplegos de la carne de gochu afumada, como'l xamón (Xamón de la Selva Negra) y el bacón. Tamién pueden afumase les chuleta de gochu chuletes.

Al fornu[editar | editar la fonte]

Esisten diverses formes de faese al fornu, una d'elles bien conocida na gastronomía de Castiella y Lleón emplega un gochu nuevu enteru nun fornu, el gochucu o tostón tal que puede tastiase na provincia de Segovia y en Arévalo na d'Ávila. Otru platillo equivalente ye la llechona colombiana.

Tamién se preparar d'esta forma'l gochu despresado, principalmente'l pernil (bien común na gastronomía navidiega venezolana).

Rustíu[editar | editar la fonte]

Un gochu rustíu nunos pinchos.

Los filetes a planchar, los escalopes (filetes empanaos), ellabórense la mayoría de les vegaes a la parrilla, rustíos, braseados, rellenos, tostaos a la sartén.

Embutíos[editar | editar la fonte]

Ye una de les formes más frecuentes de los emplegos de la carne de gochu, puede vese en salchiches, n'embutíos finos como salami, chorizu, morciella, génova, etc.

Tostáu[editar | editar la fonte]

En Venezuela ye bien común preparar el cochino tostáu, que consúmese acompañáu de cachapes, arepes, yuca, papes tostaes y/o casabe.

Salazón[editar | editar la fonte]

El salazón de la carne de gochu como métodu de caltenimientu foi bien emplegáu polos marineros europeos del sieglu XVII. Delles pieces atopaes en salazón anguaño suelen ser les costielles y el tocino.

Nutrición[editar | editar la fonte]

Debíu al conteníu en mioglobina de la carne de gochu ésta presenta un color coloráu antes de ser cocinada y cuando s'espón a los calores de la cocina ponse llixeramente más blanca.

Enfermedaes[editar | editar la fonte]

Esisten delles enfermedaes acomuñaes al consumu de carne de gochu:

  • Triquinosis. Si consúmese carne de gochu cruda, pocu cocinada y ensin control sanitariu. Encamiéntase asitiar la carne n'agua ferviendo y dexar que la carne cocinar por completu, namái asina la triquina (el parásitu que produz esta enfermedá) va morrer, pa depués recién consumila. El tostar la carne direutamente nun va matar a la triquina; pa poder consumila frita, encamiéntase primeru sancocharla (asitiala n'agua ferviendo) y una vegada sancochada, recién tostala pa depués consumila.

Un gochu enfermu puede tener lo que coloquialmente llámase «granillo».

Prohibiciones relixoses[editar | editar la fonte]

Los dos relixones que prohiben la ingesta de la carne de gochu son:

Pa la mayoría de los cristianos protestantes y católicos considérase crucial la frase de Pablo na so Epístola a los colosenses (2, 16), que diz: «Naide xúlguevos en comida o en bébora». Sicasí, hubo una llei tácita que prohibía a los cristianos consumir carne (incluyendo, poro, la de gochu) tolos vienres del añu. Anguaño esa prohibición namái s'aplica al Vienres Santu, Miércoles de Ceniza y tolos vienres de Cuaresma.

Delles ilesies protestantes nun aprueben el consumu de carne de gochu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Notes y referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Artículu de traducción automática a partir de "Carne de cerdo" que necesita revisión. Quita l'avisu cuando tea correxíu.