Ostsiedlung

De Wikipedia
Evolución del área llingüística alemana dende 900 hasta 1400.

Ostsiedlung ye'l términu alemán pa designar la colonización alemana na Europa Central y Oriental qu'empezó nel sieglu XII y concluyó nel sieglu XV, anque con eventuales episodios nos sieglos XVI y XVIII.

Entamos[editar | editar la fonte]

Magar los pueblos xermánicus llograren constituyir entidaes estatales dempués de la cayida del Imperiu Romanu d'Occidente y llográrense asimilar exitosamente al Imperiu Carolinxu a entamos del sieglu VIII al este del ríu Elba vivíen pueblos eslavos que nun habíen entá constituyíu verdaderos estaos sinón que s'entamaben en simples grupos de tribus, siendo estos pueblos llamaos colectivamente wendos o sorabos. La propaganda relixosa realizada por misioneros cristianos d'Europa Occidental llegara a otros puebos eslavos que sí llegaron a formar Estaos como asocedió colos polacus, o bohemios, pero dicha "cristianización" d'Europa Oriental nun taba xeneralizada.

Desque'l Imperiu Carolinxu fraccionar nel sieglu IX, mientres la Baxa Edá Media, los sos socesores na zona más oriental del Imperiu, empecipiáu por Luis el Xermánicu, dirixeron los sos enfotos de conquista escontra les tierres asitiaes al este del ríu Elba, poblaes por pueblos indoeuropeos eslavos de calter tribal, como wendos y sorabos. La espansión de los monarques alemanes escontra estos pueblos y los sos vecinos eslavos tuvo ésitu de primeres, ganando pa la colonización alemana a Mecklemburgu y Brandeburgu. Poco dempués yera conquistáu (y germanizado) el reinu de Saxonia, pero la mala situación económica de la Baxa Edá Media torgó una colonización alemana rápida y afechiscamente desenvuelta, llindándose ésta a la simple migración de clanes y l'asentamientu d'alemanes nos territorios ente los ríos Elba y Oder.

Sicasí, la población alemana creció mientres l'Alta Edá Media, cuando'l fraccionamiento del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu xeneró una medría de l'actividá económica en territoriu alemán y meyores condiciones de vida pa la población. Sicasí, ello traxo tamién una importante crecedera poblacional nes llendes tradicionales del antiguu Imperiu Carolinxu al cual se circunscribía l'área de población alemana, causando que la colonización alemana de territorios orientales apaeciera como una solución a la presión demográfica sobre les tierres cultivables asitiaes más al oeste.

Esta nueva situación aguiyó movimientos poblacionales dende Renania, Flandes y Saxonia, territorios del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu, escontra asentamientos ente los ríos Elba y Saale, según les rexones báltiques y de Polonia, entós poblaes por eslavos non cristianos y - na rexón báltica - baltos.[1] Dichos movimientos fueron sofitaos pola nobleza alemana, los reis polacos, los duques y la ilesia medieval, y fueron realizaos a cuenta de grupos étnicos bálticos.

Los territorios al este del ríu Oder taben habitaos por diversu grupos étnicos, como wendos y prusianos, étnicamente eslavos pero con una organización política menos evolucionada que la de los reinos alemanes. La monarquía polaca de los Piast apreció qu'esta colonización xermana dexaba revalorizar tierres pocu esplotaes y amontar les rentes de los gobernantes al establecese un vasallaxe feudal de los colonos alemanes. La poca densidá poblacional d'estes tierres aguiyaba a los señores locales a convocar la emigración d'alemanes como una posibilidá d'esplotar tierres cultivables y dinamizar la economía de zones pocu curioses.

En Polonia y el Bálticu[editar | editar la fonte]

Vease Alemanes del Bálticu

Mapa medieval de l'actual Posnania (n'alemán Posen) ciudá de colonos alemanes surdida por aciu la Ostsiedlung
La ciudá de Danzig, de población mayormente alemana hasta 1945, nun grabáu de 1628

El futuru Reinu de Prusia tenía los sos raigaños nos movimientos de población surdíos dende'l sieglu XII como resultáu de les Cruzaes báltiques y na colonización de llabradores alemanes a lo llargo de la mariña sur del Mar Bálticu. Pa forzar la cristianización de les mariñes meridionales del Bálticu los caballeros teutónicos fueren convidaos al norte de Polonia pol conde Conrado I de Mazovia y tres delles campañes ganaren a les antigües tribus prusianes a mediaos del sieglu XIII. Como resultáu de la gran adquisición de tierres, la Orde Teutónica colonizó estes rexones con migrantes alemanes y entamáu según los modelos feudales d'Alemaña, formando un Estáu autónomu respectu del reinu de Polonia.

Los caballeros de la Orde Teutónica fueron ganaos por soldaos polacos y lituanos en 1410 na Batalla de Tannenberg, poniendo fin a les sos posibilidaes d'espansión a cuenta de Polonia, y depués los territorios de la Orde convertir nun feudu polacu en 1466.[2] A pesar d'esti decisivu trunfu militar, los territorios de la mariña sur del mar Bálticu siguieron siendo habitaos mayoritariamente polos descendientes de los colonos alemanes que llegaren ellí dende'l sieglu XII, colo que los reis polacos establecieron el so dominiu políticu pero ensin executar planes de colonización propios, aprovechando pela cueta el movimientu comercial ya industrial de los colonos xermanos.

Ciudaes como Danzig (güei Gdansk), Kolberg (actual Kolobrzeg), Allenstein (güei Olsztyn), Ratibor (güei Raciborz), Elbing (actual Elblag), Marienwerder (güei Kwidzyn), Stettin (actual Szczecin), y Königsberg (actual Kaliningráu) tuvieron el so orixe nel asentamientu de colonos alemanes llegaos dende los territorios al oeste del Oder, y de fechu la so propia constitución como ciudaes tenía sustentu nes normes del Derechu de Magdeburgu, conxuntu de lleis d'orixe alemán que regulaben en detalle les obligaciones y derechos de los habitantes de cada centru urbanu, según la organización del conceyu respeutivu.

La sofisticación de la llexislación municipal alemana causó que la élite polaca aceptara aplicar el Derechu de Magdeburgu como base pa la organización de ciudaes nel Reinu de Polonia, siendo que la influencia d'estes normes llegó inclusive a zones de les actuales Lituania, Bielorrusia y Ucrania. Esto dexó de la mesma que los colonos alemanes, mayormente dedicaos al comerciu y l'artesanía caltuvieren la so cultura propia en cuenta de llealtá feudal a la corona polaca primeru y al Reinu de Prusia dempués, creando centros urbanos dafechu xermánicos.

La llegada de colonos alemanes estendióse más al norte de Prusia y tomó les rexones de Curlandia y Livonia a partir del sieglu XV, dando orixe asina a la importante comunidá de los alemanes del Bálticu, que fueron socesivamente súbditos de Suecia y Rusia, calteniendo la so identidá cultural hasta'l sieglu XX.

A mediaos del sieglu XIV, el procesu de colonización ralentizar por causa de la peste negro y terminó dempués de la derrota de los caballeros teutónicos nel sieglu XV a manes de los polacos. Amás, casi toles tierres arables yá fueren ocupaes por colonos alemanes, quien de la mesma yá habíen inclusive formáu ciudaes portuaries importantes nel Bálticu meridional, como Danzig (l'actual Gdansk) y Königsberg (anguaño Kaliningráu). Amás los colonos alemanes llograren constituyir una sólida rede de centros urbanos con ramificaciones comerciales que non yá tomaben a la República de les Dos Naciones, sinón qu'estendíen la so influencia a los principaos de Moscovia y Kiev, integrándose inclusive dellos d'estos puertos na Lliga Hanseática como asocedió coles ciudaes báltiques de Riga y Reval (l'actual Tallinn).

En República Checa[editar | editar la fonte]

Portada del "Prager Tagblatt", diariu n'idioma alemán publicáu en Praga, anunciando la guerra d'Austria contra Serbia'l 29 de xunetu de 1914

La saturación de tierres nes mariñes del sur del Bálticu, en Pomerania, y en Silesia motivó que los colonos alemanes dexaren d'afluyir a eses tierres y dirixiérense a otros puntos más al sur: los territorios de Bohemia y Moravia, rexíos pola monarquía austriaca de los Habsburgu.

Primeramente'l territoriu al sur de los Sudetes fuera ocupáu pol reinu checu de la Gran Moravia, dirixíu por una importante dinastía local, pero la so debilidá militar condució a qu'a mediaos del sieglu XI los territorios de Bohemia y Moravia (l'actual República Checa) quedaren sol dominiu de los reis d'Austria mientres tola Alta Edá Media. Al escosase les opciones de colonización alemana nel Reinu de Polonia, dende'l sieglu XIII la monarquía austriaca aguiyó de momentu la instalación de colonos xermanos nos antiguos territorios de la Gran Moravia, siguiendo un esquema paecíu al d'orellar sur del Bálticu.

Sicasí, en Bohemia y Moravia la colonización xermana dirixióse tamién dende un entamu a la creación de centros urbanos o la instalación nos yá esistentes, y non yá a fundar asentamientos de llabradores, pos yá esistía una fuerte cantidá de población checa dotada d'una organización políticu-social igualmente avanzada que la de los colonos xermanos.

Sicasí, los checos yeren yá súbditos d'Austria y dir hasta 1918 (a diferencia de asoceder colos reis polacos, que podíen evitar ser apoderaos polos colonu xermanos hasta 1795) y esto fixo inevitable la colonización masiva de tierres cheques. Llueu la burocracia, la instrucción cimera, l'alministración y les actividaes de comerciu en Bohemia y Moravia quedaron apoderaes por colonos alemanes, favorecíos pol predominiu políticu d'Austria sobre'l territoriu checu.

Cabo alvertir igualmente que la influencia xermana en Bohemia foi tan visible que la mesma Universidá de Praga yera puramente de llingua alemana hasta mediaos del sieglu XIX, anque'l gobiernu imperial de Viena reconociera al idioma checu como idioma válidu na alministración pública.

Ello ye que nos últimos años del Imperiu Austrohúngaru los alemanes étnicos representaben cerca del 75% de la población total de los Sudetes, siendo que les principales ciudaes sudetas como Carlsbad (Karlovy Vary), Aussig an der Labe (Ústí nad Labem), y Reichenberg (Liberec) taben casi totalmente poblaes por alemanes étnicos antes de 1918. Tres la independencia de Checoslovaquia en 1919, los alemanes étnicos yeren casi'l 20% de la población del nuevu Estáu, siendo que les contornes de los Sudetes, nel estremu occidental del territoriu checoslovacu, taben poblaes casi puramente por alemanes étnicos.

Nos Balcanes[editar | editar la fonte]

Ver tamién Saxones de Transilvania

Otros munchos territorios de la Europa Oriental acoyeron poblaciones alemanes, como asocedió dende'l sieglu XIV con Hungría y Transilvania, onde emigrantes xermanos provenientes de Saxonia instalar en contornes pocu poblaes, con permisu de los monarques de dichos territorios, col fin de colonizar y revalorizar estensiones agrícoles pocu granibles. Cuando la Casa d'Habsburgu espandir pelos Balcanes a entamos del sieglu XVIII, la colonización alemana algamó un nuevu impulsu en tantu les nueves tierres ganaes per Austria recibieron gran cantidá de colonos alemanes so la proteición de los Habsburgu. Transilvania y Voivodina fueron les rexones que recibieron mayor cantidá de colonos alemanes, quien s'instalaron tantu en nucleos urbanos como en zones rurales, calteniendo les sos carauterístiques culturales peculiares.

El surdimientu del Imperiu austrohúngaru aceleró la llegada de funcionarios y comerciantes alemanes a les principales ciudaes de los territorios balcánicos que tenía Austria, instalándose nellos con mires de permanencia; asina, ciudaes como Zagreb o Trieste cuntaben tamién con importantes nucleos d'alemanes étnicos desempeñando cargos oficiales o actividaes comerciales por cuenta de la monarquía de los Habsburgu.

En Rusia[editar | editar la fonte]

La universidá de Tartu, de fala alemana n'Estonia, nun grabáu de 1860.

Vease Alemanes de Rusia

Coles mesmes la colonización alemana foi favorecida en Rusia, cuando la zarina Catalina la Grande impulsó a fines del sieglu XVIII l'establecimientu en territoriu rusu d'una nutrida comunidá de llabradores xermanos destinada a colonizar y esplotar zones agrícoles potencialmente bien riques na cuenca del ríu Volga, siendo ésti l'orixe de los alemanes del Volga que subsistieron hasta mediaos del sieglu XX.

Otros grupos de colonos alemanes asitiáronse tamién en diversos territorios rusos (Crimea, Ucraína), tantu en campos como en ciudaes, formando la coleutividá bien carauterística de los alemanes de Rusia, anque la superioridá numbérica de la población étnicamente rusa y l'estrechu control del zarismu torgó-yos a estos colonos xermanos consiguir el grau d'influencia que teníen les minoríes xermanes en territorios baxu dominiu de Prusia o Austria.

Decadencia de la colonización alemana[editar | editar la fonte]

"Migración económica" y Ostflucht[editar | editar la fonte]

Por cuenta de les Particiones de Polonia por Prusia, Austria y Rusia nos años 1772, 1793 y 1795, el Reinu de Prusia llograra gran parte de les rexones occidentales de Polonia. Nesta situación empezó un nuevu periodu de colonización realizada por alemanes étnicos, entá cuando nun llograron germanizar extensivamente estos territorios nuevos, que yá taben densamente poblaos por polacos.

La Revolución Industrial y la meyora na economía de la Europa Occidental causó que la emigración d'alemanes escontra l'este menguara sensiblemente dende entamos del sieglu XIX hasta casi sumir a mediaos del mesmu; la superpoblación llabradora d'Alemaña dirixir a los nuevos centros industriales de la Cuenca del Ruhr, escontra les grandes ciudaes comerciales como Berlín, Hamburgu, o Hannover, o escontra Estaos Xuníos, buscando un nivel de vida meyor que l'ufiertáu nes tierres orientales de Prusia.

Amás les tierres agrícoles del Este de Prusia yá se topaben mayormente apoderaes pola aristocracia terrateniente prusiana o Junkers (amenorgando notablemente pal llabrador migrante la esperanza de convertise en pequeñu propietariu) y esti factor amenorgaba entá más el curiosu de la migración al este.

Nos últimos años del sieglu XIX asocedió nel Imperiu Alemán el fenómenu de la Ostflucht (n'alemán "fuxida del Este"), cuando los pequeños propietarios agrícoles alemanes de Prusia Oriental, Pomerania, o Silesia, tresfirieron les sos tierres a llabradores polacos, col fin d'abandonar la so redolada rural y emigrar escontra l'oeste d'Alemaña o escontra Estaos Xuníos, los colonos alemanes al serviciu de los propietarios junkers tamién abandonaben eses rexones y yeren reemplazaos como mano d'obra por polacus. Anque esta situación aumentó la presencia étnica polaca nes antigües zones de colonización xermana, los alemanes caltuvieron el so predominiu económico y demográfico, protexíos pola esistencia mesma del Imperiu Alemán dende 1871. Escontra 1890 el gobiernu imperial de Berlín tomó midíes p'aguiyar a los llabradores xermanos a quedase nes sos tierres del este de Prusia, yá sía otorgando ayuda financiera a los pequeños propietarios alemanes o torgando a los polacos la compra masiva de finques, pero tales esfuercios llograron poco ésitu n'amenorgar la Ostflucht.

Nacionalismu eslavo n'Europa Oriental[editar | editar la fonte]

El surdimientu del nacionalismu dientro del Imperiu Austrohúngaru causó que dende mediaos del sieglu XIX les poblaciones d'orixe checu, húngaru, o rumanu, aguantaren la preeminencia de los colonos alemanes y la so influencia política en territorios onde'l alemanes étnicos yeren una minoría. Coles mesmes, los cambeos económicos de la Revolución Industrial desanimaron la migración alemana escontra los Balcanes y por ello la población xermana instalada neses zones dende 1850 so la proteición de los Habsburgu taba constituyida mayoritariamente por funcionarios y comerciantes, numbéricamente escasos.

Magar subsistíen nucleos de numberosa población alemana nes tierres de los Habsburgu, tales nucleos topábense arrodiaos de rexones con población non alemana (Checos, eslovacos, rumanos, húngaros) que'l so crecedera poblacional resultaba ser bastante rápido, apinando'l calter de minoría étnica de la población alemana.

Dempués de la Primer Guerra Mundial, Polonia recuperó la so independencia y vivió un periodu de expansionismo nacionalista sol réxime de Józef Piłsudski, lo cual fixo emigrar a una población alemana bastante amplia del so territoriu por cuenta d'una política asimiladora del gobiernu de Varsovia; sicasí, dientro de la Segunda República Polaca entá esistía una numberosa minoría étnica d'alemanes que desempeñó un importante papel de collaboración col Tercer Reich mientres la ocupación alemana de Polonia. Coles mesmes, vastes y riques rexones, como Silesia, Pomerania y Prusia Oriental, siguieron siendo territorios so soberanía alemana rexíos pola República de Weimar.

La situación de la población alemana étnica del Imperiu austrohúngaru tamién camudó tres la disolución d'ésti en 1918. Aproximao la metá de la población xermana del Imperiu quedó fora de les fronteres de la nueva Austria, tando los grupos más numberosos d'alemanes étnicos na rexón de los Sudetes (incorporada a la nueva República de Checoslovaquia) y Transilvania (incorporada al Reinu de Rumanía). Tanto Checoslovaquia como Rumanía aceptaron los derechos de les sos propies minoríes d'alemanes étnicos pero torgaron toa posibilidá qu'éstos recuperaren la influencia política que teníen na dómina de los Habsburgu.

D'igual manera'l trunfu de la Revolución Rusa de 1917 causó que gran parte de la élite del Imperiu Rusu, compuesta por alemanes étnicos, tuviera d'emigrar por fuercia a Europa Occidental al perder tolos sos privilexos sol nuevu réxime comunista de la Xunión Soviética ente que les comunidaes de alemanes de Rusia que nun emigraron perdíen la so autonomía política, anque'l gobiernu de la XRSS dexába-yos caltener la so identidá cultural so la política de korenización.

Nazismu y Ostsiedlung[editar | editar la fonte]

Mapa alemán del periodu nazi, amosando la "tresferencia d'alemanes étnicos pa colonizar tierres d'Europa Oriental.

El advenimiento del III Reich en 1933 implicó otra situación nueva pa los alemanes étnicos instalaos n'Europa Oriental. El nazismu aportunaba en que los alemanes étnicos residentes fora d'Alemaña puramente dicha (llamaos n'alemán Volksdeutsche) debíen "axuntase" sol dominiu de "un solu Reich so un solu Führer". Esti proyeutu nun implicaba una repatriación d'alemanes étnicos sinón un presuntu "derechu" del III Reich a espandir la so soberanía (o siquier imponer una influencia políticu-económica decisiva) práuticamente sobre cualquier territoriu d'Europa onde moraren alemanes étnicos, siendo la presencia d'éstos una sida pal agresivu expansionismo nazi.

Al rematar la Primer Guerra Mundial la república Austria primeramente intentó ensin ésitu xunise a Alemaña (vease Austria Alemana), pero les potencies occidentales de la dómina, Francia y Reinu Xuníu, opunxéronse.

Asina, el fechu que Austria fuera un país de población mayoritariamente xermana foi la sida pa xustificar l'Anschluss de 1938, ente que nesi mesmu añu la esistencia de la minoría alemana de los Sudetes sirvió de xustificación pa llexitimar les sos ambiciones expansionistas sobre la totalidá de Checoslovaquia. Los alemanes étnicos residentes na Ciudá llibre de Dánzig y les zones fronterices xermanu-polaques cumpliríen el mesmu rol na invasión de Polonia en setiembre de 1939. La esistencia d'una minoría étnica alemana na Segunda República Polaca foi tamién sida por que tres el trunfu alemán nel so ataque a Polonia hubieren amplios territorios polacos anexaos direutamente al Tercer Reich. En países más alloñaos como Eslovaquia, Croacia, Rumanía, o Hungría, el réxime nazi primió por que les minoríes alemanes d'esos Estaos tuvieren un tratamientu especial de casi extraterritorialidad, impulsando'l enrolamiento d'alemanes étnicos de tales zones na Wehrmacht o les Waffen SS.

Dientro de los planes expansionistas del Tercer Reich diérase importancia a la "repoblación" de los territorios anexaos per Alemaña n'Europa Oriental utilizando pa esti fin a colonos xermanos que crearíen un "muriu de llabradores" por aciu colonies agrícoles d'alemanes étnicos partíes pel este européu nun procesu que la propaganda nazi denominó "Drang nach Osten" (n'alemán "Marcha escontra l'este").

Asemeyáu proyeutu foi afiguráu nun plan estratéxicu denomináu Generalplan Ost inspiráu pol líder nazi Heinrich Himmler, y que contemplaba una masiva llimpieza étnica y xenocidiu en rexones de Polonia, Bielorrusia, Rusia, y Ucraína, destinada a espulsar pola fuercia a la población d'orixe eslavu de ciertos territorios xulgaos "estratéxicos" pol réxime nazi y sustituyir a los eslavos espulsaos por colonu alemanes étnicos. Como complementu, la población eslava sobreviviente de les rexones apoderaes pol III Reich sería utilizada como mano d'obra esclavizada en favor d'Alemaña, y sometida a un míseru nivel de vida con fames apostaes, col fin d'amenorgar el so crecedera poblacional, aumentar la so tasa de mortalidá, y finalmente esterminala "nel plazu de dos o tres generación".

Estinción de la presencia alemana[editar | editar la fonte]

Civilies alemanes fuxendo de Danzig, 20 de febreru de 1945

Al averase'l fin de la Segunda Guerra Mundial a principios del añu 1945 y ante la meyora indetenible del Exércitu Coloráu nes sos campañes béliques por Europa Oriental, la población alemana de Prusia Oriental, Pomerania, y Silesia, emigró de forma masiva y repentina escontra l'oeste debíu al mieu a les brutales represalies soviétiques (de la mesma aguiyaes pola propaganda soviética como "vengación" poles otomíes xermanes na URSS). Los ésitos bélicos soviéticos causaron que dende xineru de 1945 dellos miles d'alemanes abandonaren precipitadamente los territorios que poblaren mientres xeneraciones.

Magar les autoridaes nazis llucharon primeramente por prohibir esta migración al tachala de "derrotismu", la visible incapacidá de la Wehrmacht de detener les ofensives soviétiques causó que llueu'l réxime nazi tuviera d'aceptar la evacuación masiva de refuxaos alemanes del este, yá sía per vía terrestre o en convóis marítimos pol Mar Bálticu. Calcúlase qu'ente xineru y abril de 1945 casi dos millones d'alemanes étnicos fuxeron de les rexones asitiaes al este de los ríos Oder y Neisse, pereciendo dellos miles de civiles alemanes mientres la caótica fuga, que se realizó mientres los crudos meses del iviernu européu.

Al terminar la guerra'l 8 de mayu de 1945, millones de refuxaos civiles alemanes concentrar en campamentos improvisaos dientro de los territorios ocupaos polos aliaos occidentales, otros varios miles perecieren pol fríu o los bombardeos soviéticos mientres la fuga, y una minoría d'otros varios miles quedara en territoriu so ocupación soviética.

El vencedores de la guerra aprobaron la espulsión masiva de tola población civil alemana d'Europa Oriental ente 1945 y 1948, que basóse nes decisiones de la conferencia de Potsdam p'afitar la llinia de los ríos Oder y Neisse como frontera oriental d'Alemaña, según lo alcordao pol bandu aliáu na Conferencia de Yalta.

Esta espulsión masiva de civiles alemanes foi defendida enérxicamente pola Xunión Soviética como un mediu d'evitar toa posible reivindicación xermana sobre territorios na Europa Oriental, alegando que la eliminación de la minoría étnica alemana destruyía toa sida pa reclamaciones expansionistas xermanes nel futuru (alvirtiendo que la presencia de minoríes alemanes foi un argumentu favoritu de los nazis pa xustificar los sos ataques bélicos). Los gobiernos de Gran Bretaña y EE. XX. aceptaron el proyeutu de la XRSS y almitieron que los alemanes étnicos fueren espulsaos de casi tola Europa Oriental so ocupación soviética, anque riquiendo en devanéu que dicha espulsión fuera lo menos doliosa posible pa los civiles implicaos.

Como resultáu de los esfuercios conxuntos de la URSS y Polonia (agora reestructurada como réxime comunista), restablecióse la frontera alemana oriental aproximao na so situación del añu 1181, ente que dellos territorios eslavos históricos ente la llinia Oder-Neisse y el ríu Elba permanecieron dientro del territoriu alemán. En Checoslovaquia l'alcordanza de la Crisis de los Sudetes impulsó al nuevu gobiernu a efectuar la Espulsión d'alemanes de Checoslovaquia pa esaniciar una minoría étnica tachada de desllealtá y de simpatía pol nazismu. Similares xustificaciones alegar en tolos países de la Europa Oriental so influencia soviética onde esistiera dalguna importante minoría alemana, como Rumanía, Hungría, o Yugoslavia, onde tamién se prauticaron espulsiones masives de los alemanes étnicos que nun llograren fuxir de la meyora soviética.

Alredor de 15 millones d'alemanes de les provincies orientales históriques fueron espulsaos de los sos llares ente 1945 y 1948, y unviaos a la RDA o a la RFA, revirtiendo en pocu más de cinco años casi dafechu los resultaos de dellos sieglos de colonización alemana. Calcúlase qu'un millón de civiles alemanes de la Europa Oriental perecieron mientres la guerra, sía por combate direutu o polos rigores de la so fuxida a Occidente nos primeros meses de 1945. En 1950, la cantidá d'alemanes étnicos residentes n'Europa Oriental yera namái'l 15% de la esistente en 1939, resultando nuna minoría étnica más amenorgada entá de lo que yera antes.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Wallbank and Schrier, Living World History, páxs. 193
  2. Sebastian Haffner, Preußen ohne Legende. Goldmann Stern-Bücher, München 1981, páxs. 6–10 (n'alemán).
  • John Hiden, Martyn Housden (2008). Neighbours or enemies? Germans, the Baltic, and beyond. Amsterdam: Editions Rodopi. ISBN 9789042023499.
  • Robert Bideleux, Ian Jeffries (2007). A History of Eastern Europe. New York: Routledge. ISBN 9780415366267.