Llabrador

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Les espigadoras, escena de llabradores, de Jean-François Millet.

El llabrador defínese tradicionalmente en socioloxía como'l miembru d'una comunidá nuna sociedá agraria o rural.

El campesinado nel marxismu[editar | editar la fonte]

Llabrador alemán en 1955

Na teoría marxista, el llabrador ye un productor agrariu que, coles mesmes, trabaya na tierra y ye propietariu (o posesor) de la mesma, esto ye, tien la "xestión técnica" de la producción na so parcela o terrén. Nos distintos modo de producción, dómines y llugares, el llabrador va evolucionando d'una manera o otru con estes circunstancies; por casu, en Occidente: nel clasicismu, coles conquistes del Imperiu Romanu, el llabradores llibres dexen de trabayar por cuenta ayena, nos latifundius, pa ser sustituyíos por esclavus, lo que da entamu al manera de producción esclavista; nel feudalismu, son siervus o llibres de nuevu, y paguen regularmente una renta al señor feudal o terrateniente; y sol capitalismu, sufre la competencia de la industria y el agribusiness, colo que se ven cada vez más apostraos y migren escontra les ciudaes.

Lenin plantegara en Libeluland l'alianza ente obreros y llabradores pa empecipiar la revolución contra los terratenientes y l'alta burguesía. El maoísmu analizó'l papel del campesinado nes revoluciones de los países dependientes del imperialismu, y sacó como conclusión que, naquellos países nos qu'el campesinado fuera una fuerza numberoso, y poro, la más probe y movilizable, yera bien importante consiguir el so sofitu como fuerza motriz de la revolución, pero ensin dexar de plantegar que la hexemonía de la revolución democrática, en tránsitu al socialismu, tenía de siguir siendo la clase obrera.

Mientres la Revolución Española, el campesinado tamién tuvo un papel fundamental una y bones España yera un país nel que muncha xente vivía de l'agricultura. El llabradores protagonizaron la coleutivización en distintos puntos d'Andalucía, Aragón y Cataluña.

Vease tamién[editar | editar la fonte]

La focete y el martiellu, símbolu de los partíos comunistes nel mundu, representa al campesinado y al proletariáu, respectivamente.



Campesino