Goldman Sachs

De Wikipedia
Goldman Sachs
Multinacional, organización comercial, establecimiento crediticio (es) Traducir, banco de inversión (es) Traducir, Gestión de activos (es) Traducir, empresa de capital abiertu y bolsa de valores
Llocalización
PaísBandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos d'América
EstaosBandera de Nueva York (estáu) Nueva York (estáu)
Ciudá Nueva York
Sede 200 West Street (es) Traducir
Direición Estaos Xuníos
Forma xurídica sociedad de Delaware (es) Traducir
Historia
Fundación1869
Fundador Marcus Goldman
Samuel Sachs
Organigrama
Presidente David M. Solomon (es) Traducir
Direutor executivu David M. Solomon (es) Traducir (ochobre 2018)
Sector
Industria servicios financieros (es) Traducir
servicios financieros, excepto seguros y fondos de pensiones (es) Traducir
Productos destacaos banco de inversión (es) Traducir
Participación empresarial
Propietariu de
Forma parte de
Datos económicos
Bolsa de valores Permediu Industrial Dow Jones
S&P 500
Parte de Bolsa de Nueva York GS (dende 4 mayu 1999)
Emplegaos 34 000 (2014)
34 400 (2016)
Activos totales 861 395 000 000 $ (2015)
Ingresos totales 47 365 000 000 $ (2022)
Beneficiu netu 11 261 000 000 $ (2022)
Varios
Premios
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Grupu Goldman Sachs (The Goldman Sachs Group, Inc.) o a cencielles Goldman Sachs (GS) ye unu de los grupos de banca d'inversión y valores más grandes del mundu. Foi fundáu en 1869.

Mientres la crisis financiera d'Estaos Xuníos del 2008 y ante la posibilidá d'encarar la bancarrota, el 21 de setiembre de 2008, Goldman Sachs recibió autorización de la Reserva Federal (FED) pa dexar de ser un bancu d'inversión y convertise nun bancu comercial.[1]

Ente los sos antiguos emplegaos tán trés Secretarios de l'Ayalga d'Estaos Xuníos, ente ellos Henry Paulson, que sirvió so los mandatos de Bill Clinton y George W. Bush, Fischer Black, (coautor de la fórmula de Black-Scholes, trabayu col que Merton y Scholes recibieron el premiu Nobel d'Economía en 1997), Romano Prodi, dos veces Primer Ministru d'Italia y tamién Presidente de la Comisión Europea, o l'actual presidente del Bancu Central Européu Mario Draghi.

Historia[editar | editar la fonte]

Oficines del Grupu Económicu Goldman Sachs en Fraumünsterplatz, Zúrich (l'edificiu con lluces encendíes de la esquierda).

El grupu Goldman Sachs foi fundáu en 1869 por Marcus Goldman.[2] y tien la so sede principal nel Baxu Manhattan en Nueva York, nel númberu 200 de la cai West Street.[3]

La compañía dar a conocer como pionera na emisión de letra de cambéu non garantizaes pa empresarios y foi convidada a xunise a la New York Stock Exchange en 1896. Foi mientres esi tiempu que'l xenru de Goldman, Samuel Sachs, xunir a la firma, lo que motivó'l cambéu de nome por "Goldman Sachs".

A principios del sieglu XX Goldman xugó un papel principal nel establecimientu de les ufiertes públiques de venta (OPV) nel mercáu. Llegó a remanar la más grande OPV de la dómina, aquella de Sears, Roebuck and Company en 1906. Aportó a tamién una de les primeres compañíes n'emplegar profesionales con Maestría n'Alministración de Negocios (MBA) de les principales escueles d'economía, y felicidá práutica sigue na actualidá.

En 1929 llanzó la Goldman Sachs Trading Corp., daqué paecíu a un Fondu común d'inversión.

Goldman Sachs actúa d'asesor financieru de delles de les compañíes más importantes, grandes gobiernos y families riques del mundu; ye creador de mercáu pa los activos de l'Ayalga de los Estaos Xuníos; ufierta a les sos veceres asesoría n'inversiones y alquisiciones, aprove servicios d'aceptación, inversión en comerciu de propiedaes, inversión privada y xestiona la riqueza de persones o families influyentes del mundu.

Goldman Sachs tien múltiples oficines financieres de gran importancia en centros como Nueva York, Chicago, Los Angeles, San Francisco, Frankfurt del Main, Zúrich, París, Londres, Phoenix, Singapur, Ciudá de Méxicu, Salt Lake City, Madrid, Milán, Melbourne, Tokiu, Moscú y Toronto.

Datos xenerales[editar | editar la fonte]

Nel añu 2006, Goldman Sachs tenía 26.500 emplegaos en tol mundu y reportó ganancies por US$9.54 mil millones y un récor de beneficiu per aición de $19.69.[4] Según l'informe, el sueldu mediu por emplegáu en 2006 taba en 622.000$.[5] L'actual direutor executivu oficial ye Lloyd C. Blankfein.

Goldman Sachs haise jactado de tener costume d'arrogantes remuneraciones.[6]

En delles películes d'investigación sobre la crisis financiera del 2008, ente les que cabo destacar Capitalismu: Una hestoria d'amor de Michael Moore, foi marcada como una de les responsables de fomentar y encauzar la crisis pa beneficiar a los sectores ricos.

Negocios[editar | editar la fonte]

Torre de Goldman Sachs, en Jersey City, Estaos Xuníos.

La compañía ta entamada en cuatro árees de negocios: inversión bancaria, comerciu, alministración d'activos y servicios de delda.

La Inversión bancaria[editar | editar la fonte]

La Inversión Bancaria ta estremada nes siguientes dos partes:

  1. Asesoría financiera: fusiones y alquisiciones, inversiones, actividaes corporatives de la defensa, reestructuración y derivaos.
  2. Subscripciones: ufiertes públiques y allugamientu priváu d'aiciones, tou lo rellacionao coles aiciones y los preseos de delda.

Goldman Sachs ye unu de los bancos líderes na Tabla de la Lliga Financiera Thomson. En fusiones y alquisiciones ganó fama histórica por asesorar veceros n'ufiertes públiques d'adquisición. Por enforma tiempu, mientres la década de los 80 foi l'únicu gran bancu d'inversión con una política estricta en contra d'ayudar iniciatives d'ufiertes públiques d'adquisición, lo cual dio-y una inmensa reputación a GS.

Esta primer área apúrre-y a GS un 15% del so beneficiu.

Nos sos entamos Goldman creó numberoses empreses por aciu la emisión d'aiciones en bolsa de valores.

Comerciu ya inversiones principales[editar | editar la fonte]

L'área de comerciu ya inversiones principales ye la más grande de los trés y la responsable de los más grandes intereses. Esta estrémase en tres árees:

  1. Renta fixa, divises y materies primes: comerciu en tipos d'interés y productos de creitu, seguros d'hipoteques y préstamos, divises y materies primes, productos estructurados y derivaos.
  2. Renta variable: comerciu n'aiciones, productos rellacionaos con aiciones, mercáu de derivaos, productos estructurados y executar el comerciu de veceros con aiciones, opciones financieres y futuros nel mercáu internacional.
  3. Inversiones principales: inversión nel mercáu bancariu y de fondos.

Esti segmentu derivar de les rentes y beneficios ganaes pola actividá comercial del bancu tantu en nome de los sos veceros (conocíos como "comerciu flotante") como poles sos propies cuentes (conocíes como "comerciu de propiedá").

Gran parte del comerciu fechu por GS nun ye especulativu sinón más bien nel terrén de faer ufiertes nel procesu actuando como creador de mercáu. A lo menos un 65% de les rentes y comisiones de GS deriven d'esta área y, a pesar d'anteriores predicciones del bancu que dicíen qu'esta área nun crecer tan rápido como la división d'inversión bancaria, lo cierto ye que sigue siendo la principal dando como resultáu la eleición de Lloyd Blankfein como presidente y direutor oficial d'operaciones, dempués de la salida de John Thain que pasó a dirixir NYSE en reemplazu de John L. Thornton que foi a una posición académica en China.

Xestión d'activos y servicios de valores[editar | editar la fonte]

Tocantes a la división de la xestión d'activos y servicios d'activos, ye una de les árees de mayor crecedera económica en GS ya inclúi les siguientes partes:

  • Los servicios de valores: esta división ufierta paquetes primarios de seguridá financiera, servicios financieros, seguridá de préstamos a fondos d'inversión llibre, fondos comunes, fondos de pensión, fundaciones ya individuos de gran capital.

Esta área representó'l 19 % de facturación pa GS en 2006. En 2006 l'alministración d'activos de GS foi la más grande de los Estaos Xuníos alministrando 29 500 millones de dólares de veceros.[7]

GS Capital Partners[editar | editar la fonte]

GS Capital Partners ye la filial d'inversión privada de Goldman Sachs. Esta filial invirtió más de 17 mil millones de dólares mientres los 20 años entendíos ente 1986 y 2006. El fondu más prominente ye'l fondu GS Capital Partners V el cual entiende más de 8 500 millones en aiciones.[8]

Predicciones[editar | editar la fonte]

N'avientu de 2005, cuatro años dempués del so informe sobre les economíes emerxentes BRIC (Brasil, Rusia, India y China), Goldman Sachs publicó la so llista de los "próximos once" países en víes d'un notable desenvolvimientu económicu teniendo en cuenta los criterios d'estabilidá macroeconómica, maduror políticu, apertura al mercáu y a la inversión, polítiques d'inversión y calidá na educación. Los once países qu'axuntaben dichos criterios fueron los siguientes: Bangladex, Exiptu, Indonesia, Irán, Corea del Sur, Méxicu, Nixeria, Paquistán, Filipines, Turquía y Vietnam.[9] La perspeutiva del tiempu en 2014 indica la comprendoria del analís de Goldman Sachs, sobremanera nos casos de Bangladex o en cierta midida Vietnam.

Papel de Goldman Sachs mientres la crisis de 2008[editar | editar la fonte]

Metanes la crisis financiera d'Estaos Xuníos del 2008 y ante la posibilidá d'encarar la bancarrota, el 21 de setiembre de 2008, Goldman Sachs recibió l'autorización de la Reserva Federal pa dexar de ser un bancu d'inversión y convertise nun bancu comercial (y por tanto poder recibir el sofitu financieru per parte del gobiernu como otros bancos).[1] A otru día xunto col otru más grande bancu d'inversión, Morgan Stanley, Goldman Sachs confirmó que llegara al so fin la era de los grandes bancos d'inversión de Wall Street.[10]

Nel añu 2008, Goldman Sachs recibió 10 000 millones de dólares del programa Troubled Asset Relief Program (TARP) del gobiernu de los Estaos Xuníos. Por cuenta de les restricciones incluyíes nel programa, la firma tuvo restricciones tocantes a les remuneraciones a los sos emplegaos. Según Lloyd Blankfein, presidente de la firma, esto llindaría la so capacidá de competir tantu en EE. UU como nel estranxeru. El llunes 12, Goldman declaró que recaldaría 5 000 millones de dólares por aciu la venta de nueves aiciones normales a los inversores; el bancu declaró amás una ganancia neta trimestral de 1 810 millones de dólares. [6]

El 16 d'abril de 2010 la Comisión del Mercáu de Valores d'Estaos Xuníos (U.S. Securities and Exchange Commission-SEC) acusó a Goldman Sachs de fraude poles hipoteques subprime. La SEC considera que tán nel centru del fraude Fabrice Tourre, vicepresidente de Goldman, y señala tamién a John Paulson,[11] xestor principal del fondu d'inversión llibre (hedge fund) Paulson&Co.[12][13] Considerar a Goldman Sachs unu de los actores principales nel tapecimientu del déficit de la delda griega.[14][15][16][17]

Goldman Sachs tuvo arreyáu nel orixe de la crisis de la delda soberana en Grecia, yá que ayudó a esconder el déficit de les cuentes griegues del gobiernu conservador de Kostas Karamanlis. Concretamente Mario Draghi, presidente del Bancu Central Européu, fuera vicepresidente pa Europa de Goldman Sachs, con cargu operativu, mientres el periodu en que se practicó'l tapecimientu del déficit.[18][19] Ello ye qu'en xunu de 2011, Draghi foi preguntáu nel Comisión d'Asuntos Económicos y Monetarios del Parllamentu Européu poles sos actividaes en Goldman Sachs, en rellación al ocultamiento en Grecia.[20] A Goldman Sachs llámase-y "la hidra" pola so habilidá en infiltrarse nes más altes instancies de los Estaos. Políticos clave nos Estaos Xuníos y n'Europa pasaron primeramente por Goldman Sachs. No referente al vieyu continente, pueden mentase a Mario Draghi, Mario Monti, Peter Sutherland, Petros Christodoulou, Lukás Papadimos, Karel van Miert y Otmar Issing, ente otros.

Greg Smith y la so carta de dimisión[editar | editar la fonte]

Greg Smith, Xefe entós de la división de negociu de productos derivaos de Goldman Sachs US pa Europa, Oriente Mediu y África (Europe, the Middle East and África, EMEA), na so carta de dimisión publicada en marzu de 2012 en The New York Times, na seición d'opinión, contrapáxina del editorial, acusaba al presidente executivu (CEO) de perder la cultura de la compañía, que Smith describía como'l "mueyu secretu que fizo esta empresa grande y dexónos ganar l'enfotu de los nuesos veceros mientres 143 años". En llugar d'esta cultura había una redolada "tóxicu y destructivu" nel cual "los intereses de los veceros dexábense de cutio de llau", los executivos cimeros describíen a los veceros como "teleñecos" (muppets) y los colegues falaben impertérritos de "esquilmar" a los veceros.[21][22] Como reaición, Goldman Sachs dixo que "solo vamos tener ésitu si los nuesos veceros tener", que "esta verdá fundamental ta na base de cómo conducimos nos nuesos negocios" y que "nun creemos que los comentarios [de Smith] reflexen la manera en que llevamos los nuesos negocios."[23] Más tarde, en 2012, Smith publicó un llibru tituláu Why I left Goldman Sachs.[24] Esti llibru publicóse n'español en 2013.

Referencies[editar | editar la fonte]

  • Goldman Sachs: The Culture of Success. Lisa Endlich. Little, Brown and Company. 1999. ISBN 0-316-64373-4
  1. 1,0 1,1 «Goldman Sachs to be regulated by Fed». Bloomberg. Consultáu'l 21 de setiembre de 2008.
  2. Spiro, Leah Nathans; Stanley Reed (1997-12-22). «INSIDE THE MONEY MACHINE–In a big-is-all business, Goldman vows to go it alone». BusinessWeek (The McGraw-Hill Companies Inc.). http://www.businessweek.com/1997/51/b3558118.htm. Consultáu'l 17 de xineru de 2007. 
  3. «Goldman Sachs — Office Locator». Consultáu'l 4 d'avientu de 2011.
  4. «GOLDMAN SACHS REPORTS RECORD EARNINGS PER COMMON SHARE OF $19.69 FOR 2006» páxs. p. 1. The Goldman Sachs Group, Inc. (12 d'avientu de 2006). Consultáu'l 17 de xineru de 2007.
  5. Gavin, Robert (2006-12-12). «Good deal: Average Goldman Sachs employee makes $622,000». The Boston Globe (The New York Times Company). http://www.boston.com/business/articles/2006/12/12/good_deal_average_goldman_sachs_employee_makes_622000/?p1=MEWell_Pos2. Consultáu'l 17 de xineru de 2007. 
  6. 6,0 6,1 Susanne Craig, Kate Kelly y Deborah Solomon (14 d'abril de 2 009). «Goldman Sachs sale a recaldar fondos pa romper les sos atadures col gobiernu». The Wall Street Journal. Consultáu'l 17 d'abril de 2 009.
  7. Pasha, Shaheen (2006-10-06). Banks' love affair with hedge funds. CNNMoney.com. http://money.cnn.com/2006/10/05/news/companies/banks_hedgefunds/index.htm?postversion=2006100607. Consultáu'l 17 de xineru de 2007. 
  8. «GS Capital Partners». The Goldman Sachs Group, Inc. Consultáu'l 8 de febreru de 2007.
  9. Khan, Jasim Uddin (2005-12-15). «Bangladesh on Goldman Sachs 'Next Eleven' list». The Daily Star. http://www.thedailystar.net/2005/12/15/d5121501107.htm. Consultáu'l 17 de xineru de 2007. 
  10. Wall Street in crisis: Last banks standing give up investment bank status, The Guardian, September 22, 2008
  11. El tahúr de la miseria, Sandro Pozzi, El País, 18/4/2010
  12. Les autoridaes de EE UU acusen a Goldman Sachs de fraude, Sandro Pozzi, El País, 16/4/2010
  13. EE UU acusa a Goldman de fraude poles 'subprime', Sandro Pozzi, El País, 17/4/2010
  14. Goldman Sachs asitió delda griega ensin tola información, Bloomberg, El País, 18/12/2010
  15. Goldman Sachs: el fin de la impunidá pal vampiru de los mil tentáculos, Randall Wray, n'Ensin Permisu, 25/4/2010
  16. Pos sí, entá pue ser peor: los múltiples timos de Goldman Sachs, Dean Baker, n'Ensin Permisu, 25/4/2010
  17. Del Tratáu de Detroit a Goldman Sachs, Alejandro Nadal, n'Ensin Permisu, 25/4/2010
  18. crisis Exejecutivos de Goldman Sachs acopen instituciones clave na crisis. El nuevu presidente del BCE, Mario Draghi, foi altu directivu del bancu estauxunidense, como otros dirixentes. Público, 01/11/2011.
  19. "Draghi tien qu'esclariar que fizo en Goldman, Público, 01/11/2011
  20. llei Señor Draghi, ¿hai infringido usté dalguna llei?
  21. Top Goldman executive quits over culture of 'toxic' greed. The Daily Telegraph. 14 de marzu de 2012. http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/banksandfinance/9142641/Top-Goldman-executive-quits-over-culture-of-toxic-greed.html. 
  22. Smith, Greg (14 de marzu de 2012). Why I Am Leaving Goldman Sachs.  p. A27. http://www.nytimes.com/2012/03/14/opinion/why-i-am-leaving-goldman-sachs.html?_r=1&pagewanted=all. 
  23. Chapple, Irene (14 de marzu de 2012). Goldman Sachs banker quits 'toxic' firm. CNN. http://business.blogs.cnn.com/2012/03/14/goldman-sachs-banker-quits-toxic-firm/. 
  24. "An insider's take on Goldman Sachs strikes a nerve", The Economist, 27 d'ochobre 2012.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

N'español
N'inglés

En francés: "La banque qui dirixe le monde": http://www.youtube.com/watch?v=zAlPTWAMZNo