Bolsa de valores

De Wikipedia
Bolsa de valores
Elementu esplotáu mercado de valores (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La Bolsa de Valores ye una organización privada que brinda les facilidaes necesaries por que los sos miembros, atendiendo los mandatos de los sos veceros, introduzan órdenes y realicen negociaciones de compra y venta de valores, tales como aiciones de sociedaes o compañíes anónimes, bonos públicos y privaos, certificaos, títulos de participación y una amplia variedá de preseos d'inversión.

El mercáu de capitales constitúi un mecanismu d'aforru ya inversión que sirve de respaldu a les actividaes granibles y la Bolsa ye una institución apropiada pa llograr esti oxetivu.

La negociación de los valores nos mercaos bursátiles faise tomando como base unos precios conocer y fitu en tiempu real, nuna redolada segura pa l'actividá d'l'inversores y nel que'l mecanismu de les transaiciones ta totalmente reguláu, lo que garantiza la llegalidá, la seguridá y la tresparencia.

Les bolses de valores fortalecen al mercáu de capitales ya impulsen el desenvolvimientu económicu y financieru na mayoría de los países del mundu, onde esisten en dellos casos dende va sieglos, a partir de la creación de les primeres entidaes d'esti tipu creaes nos primeros años del sieglu XVII.

La institución Bolsa de Valores, de manera complementaria na economía de los países, intenta satisfaer trés grandes intereses:

  • El de la empresa, porque al asitiar les sos aiciones nel mercáu y ser adquiríes pol públicu, llogra d'este'l financiamiento necesariu pa cumplir los sos fines y xenerar riqueza.
  • El de los aforradores, porque estos conviértense n'inversores y pueden llograr beneficios gracies a los dividendos que-yos reporten el so aiciones.
  • El del Estáu, porque ─tamién na Bolsa─ l'Estáu dispón d'un mediu pa financiase y faer frente al gastu públicu, según adelantrar nueves obres y programes d'algame social.

Los participantes de la Bolsa son básicamente los demandantes de capital (empreses, organismos públicos o privaos y otres entidaes), los oferentes de capital (aforradores, inversionistas) y los intermediarios.

La negociación de valores nes bolses efectúase al traviés de los miembros de la bolsa, conocíos usualmente col nome de corredores, operadores autorizaos de valores, sociedaes de corretaje de valores, cases de bolsa, axentes o comisionistas, según la denominación que reciben en cada país, quien faen el so llabor en cuenta d'una comisión. En numberosos mercaos, otros entes y persones tamién tienen accesu parcial al mercáu bursátil, como se llama al conxuntu d'actividaes de mercáu primariu y secundariu de transaición y allugamientu d'emisiones de valores de renta variable y renta fixa.

Güei día, los sistemes de bolses de valores funcionen con unos métodos de pronósticu que dexen a les corporaciones y a los inversores tener un marcu de cómo se va portar el mercáu nel futuru y per ende tomar bones decisiones de cartera. Estos sistemes funcionen a base de datos históricos y matemáticos.

Pa cotizar los sos valores na Bolsa, les empreses primero tienen de faer públicos los sos estaos financieros, yá que al traviés d'ellos puédense determinar l'indicadores que dexen saber la situación financiera de les compañíes. Les bolses de valores son regulaes, supervisaes y controlaes polos Estaos nacionales, anque la gran mayoría d'elles fueron fundaes en feches anteriores a la creación de los organismos supervisores oficiales.

Esisten dellos tipos de mercaos: el mercáu de dineru o mercáu monetariu, el mercáu de valores, el mercáu d'opciones, futuros y derivaos, y los mercaos de productos. Coles mesmes, pueden clasificase en mercaos entamaos y mercaos de mostrador.

Antecedentes[editar | editar la fonte]

La pallabra "Bolsa" tien el so orixe nun edificiu que perteneció a una familia noble, d'apellíu Van Der Buërse, na ciudá europea de Bruxes, de la rexón de Flandes (actual Bélxica), llugar onde se realizaben alcuentros y xuntes de calter mercantil. L'escudu d'armes d'esta familia taba representáu por trés bolses de piel, los monederos de la dómina. Naquellos tiempos, pol volume de les negociaciones, la importancia d'esta familia y les transaiciones que nesi local efeutuábense, la xente dio-y el nome al sitiu y a la función de "Buërse", y por estensión en tol mundu siguió denominándose "bolsa" a los centros de transaiciones de valores o de productos.

Bruxes, que llegó a tener 100 000 habitantes, superaba en población a ciudaes como Londres y París y foi un centru comercial de primer orde nos sieglos XIII y XIV, el principal del norte d'Europa, tantu pola so condición de ciudá portuaria como pola so bien intensa producción de testiles y especialmente los famosos “paños flamencos” reconocíos pola so calidá, amás de ser el centru de comercialización de diamantes más antiguu d'Europa.

Sicasí, lo que se considera la primer bolsa foi creada en Amberes, Bélxica, en 1460, y la segunda n'Ámsterdam, nos primeros años del sieglu XVII, cuando esa ciudá convertir nel centru del comerciu mundial. La bolsa de valores como tal y con base nes sos predecesores, surde dempués de la revolución francesa nel sieglu XVIII fomentando'l capitalismu en llugar d'un sistema feudal. Coles mesmes el términu ye acuñáu por Adam Smith na so obra La riqueza de les naciones.

La Bolsa de Valores d'Ámsterdam ye considerada la más antigua del mundu. Foi fundada en 1602 pola Compañía holandesa de les Indies Orientales (Verenigde Oostindische Compagnie, o "VOC") pa faer tratos coles sos aiciones y bonos. Darréu foi renombrada como Ámsterdam Bourse y foi la primera n'axustar formalmente con activos financieros.

La Bolsa d'Ámsterdam tamién funcionó como mercáu de productos coloniales. Publicaba selmanalmente un boletín que sirvía de puntu de referencia de les transaiciones.

Enforma tiempu dempués, la primacía conquistar Londres, que la so bolsa de valores, denomada London Stock Exchange, fundar en 1801.

Les bolses de valores[editar | editar la fonte]

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

  • Rentabilidá: La rentabilidá financiera ye un procesu nel que l'inversor intenta recuperar el so dineru con un valor añedíu.
  • Seguridá: La Bolsa ye un mercáu de renta variable, esto ye, los valores van camudando de valor tanto a l'alza como a la baxa y tou ello trai un riesgu. Esti riesgu puede faese menor si caltiénense títulos a lo llargo del tiempu, colo que la probabilidá de que la inversión seya rentable y segura ye mayor. Per otra parte, convien diversificar la compra de títulos, esto ye, adquirir más d'una empresa.
  • Lliquidez: facilidá qu'ufierta esti tipu d'inversiones de mercar y vender rápido.

Participantes[editar | editar la fonte]

  • Intermediarios: cases de bolsa, Axente de bolsa axentes de bolsa, sociedaes de corretaje y bolsa, sociedaes de valores y axencies de valores y bolsa.
  • Inversionistas:
    • Inversionistas al curtiu plazu, qu'arriesguen enforma buscando altes rentabilidaes.
    • Inversionistas al llargu plazu, que busquen rentabilidá al traviés de dividendos, ampliaciones de capital y otres estratexes.
    • Inversionistas adversos al riesgu, qu'inverten preferiblemente en valores de renta fixa del Estáu, en munchos casos de baxa rentabilidá como por casu lletres de l'Ayalga o bonos.
  • Empreses y estaos, empreses, organismos públicos o privaos y otros entes.

Funciones económiques[editar | editar la fonte]

Les bolses de valores cumplen ente otres les siguientes funciones:

  • Enríen l'aforru escontra la inversión, contribuyendo asina al procesu de desenvolvimientu económicu.
  • Ponen en contautu a les empreses y entidaes del Estáu precisaes de recursos d'inversión colos aforradores.
  • Confieren lliquidez a la inversión, de manera que los tenedores de títulos pueden convertir en dineru les sos aiciones o otros valores con facilidá.
  • Certifiquen precios de mercáu.
  • Favorecen una asignación eficiente de los recursos.
  • Contribúin a la valoración d'activos financieros.

Per otra parte, les bolses tán suxetes a los riesgos de los ciclos económicos y sufren los efeutos de los fenómenos psicolóxicos que pueden alzar o amenorgar los precios de los títulos y aiciones, siendo consideraes un preséu de midida del impautu de los acontecimientos económicos, políticos y sociales y por eso dizse que les bolses son o pueden ser un barómetru del comportamientu de les economíes de los países.

El términu “bolsa de comerciu”[editar | editar la fonte]

En delles ciudaes, por razones históriques, dalgunos d'estos centros de transaición son conocíos col nome de Bolsa de Comerciu, por casu en Buenos Aires y en Santiago, pero en realidá lo que s'axusta son valores y non mercancíes nin otros activos, y por eso la mayoría denominar bolsa de valores”.

Supervisión, regulación y funcionamientu[editar | editar la fonte]

Na mayoría de los países ye necesaria l'aprobación de la Comisión o Superintendencia Nacional de Valores, según seya los casu, por que títulos o certificaos privaos puedan ser axustaos na bolsa. Xeneralmente los títulos públicos, emitíos polos gobiernos, nun riquir tal autorización.

Estos organismos cumplen funciones de supervisión, regulación y control de bolses de valores, caxes de valores, corredores de valores, asesores d'inversión, empreses emisores de valores, contadores y calificadores de riesgu, ente otres entidaes y persones. Sicasí, cuando los mecanismos de control fallen, pueden producise desastres financieros como'l de 1929. Convien señalar que les crisis de los mercaos bursátiles, financieros y de creitu lleven a promulgar nueves lleis y normatives pa llograr un funcionamientu más seguru de los mercaos.

Bolses de derivaos y de commodities[editar | editar la fonte]

Dende va munchos años esisten otres entidaes, igualmente regulaes y controlaes poles comisiones de valores, que sirven d'escenariu pa la transaición de derivaos. Nos mercaos de derivaos, contrátense y axusten preseos como futuros, opciones y swaps. Un exemplu ye'l Mercáu Oficial de Futuros y Opciones Financieros n'España.

Bolses agrícoles[editar | editar la fonte]

Constitúin otru tipu de bolses d'insumos y productos agropecuarios, como Bolpriaven de Venezuela, onde s'axusten contratos de compra venta de productos, insumos y servicios d'orixe o destín agropecuariu y certificaos ganaderos, certificaos de depósitu y bonos de prenda, ente otros preseos, de manera regulada y so supervisión de la Comisión Nacional de Valores.

El mercáu d'Estaos Xuníos[editar | editar la fonte]

NYSE Euronext ye una corporación norteamericano-europea con fines d'arriquecimientu, qu'opera múltiples valores bursátiles, principalmente na Bolsa de Valores de Nueva York, el famosu New York Stock Exchange, l'européu Euronext, y el NYSE Arca (anterior rede de transaiciones Archipelago Exchange qu'operaba especialmente en Chicago).

NYSE Euronext nació en 2007 de la fusión de la Bolsa de Valores de Nueva York [1]NYSE (New York Stock Exchange) con Euronext.

Euronext yera una gran bolsa de valores europea, surdida de la fusión de les bolses de París, Ámsterdam, Bruxeles, Lisboa y Porto y del LIFFE (London International Financial Futures and Options Exchange).

NYSE Euronext ye anguaño, ensin dulda, la principal plaza financiera mundial. Namái la Bolsa de Nueva York cunta con un volume añal de transaiciones de 21 mil millones de dólares, incluyendo los 7,1 mil millones de compañíes non norteamericanes.

En payares de 2013, Intercontinental Exchange (ICE) completó l'adquisición de NYSE Euronext, creando la principal rede mundial de mercaos regulaos y sistemes de compensación.

Sede de NASDAQ.

NASDAQ ('National Association of Securities Dealers Automated Quotation') ye la bolsa de valores electrónica y automatizada más grande de los Estaos Xuníos, con más de 3.800 compañíes y corporaciones. Tien más volume d'intercambiu per hora que cualesquier otra bolsa de valores nel mundu.

Tien llistaes más de 7.000 aiciones de pequeña y mediana capitalización. Carauterizar por entender les empreses d'alta teunoloxía n'electrónica, informática, telecomunicaciones, bioteunoloxía, y munches otres más. Los sos índices más representativos son el Nasdaq 100 y el Nasdaq Composite. La so oficina principal ta en Nueva York y el so actual direutor executivu ye Robert Greifeld. Foi fundada pola National Association of Securities Dealers (NASD) y privatizóse nuna serie de ventes nel 2000 y el 2001. Pertenez y ye operada pola compañía NASDAQ Stock Market, que foi llistada nel so propiu sistema d'intercambiu accionario nel 2002 (Plantía:NASDAQ).

La Nasdaq tien el so raigañu nel pidimientu del Congresu de los Estaos Xuníos a la comisión que regula la bolsa (Securities and Exchange Commission, SEC) de que realizara un estudiu sobre la seguridá de los mercaos. La ellaboración d'esti informe detectó que los mercaos ensin regular yeren pocu tresparentes. El SEC propunxo la so automatización y d'ende surdió'l NASDAQ Stock Market, que la so primer sesión llevar a cabu'l 8 de febreru de 1971.

Ente 1997 y 2000, impulsó a 1.649 empreses públiques y nel procesu xeneró 316,5 miles de millones de dólares. Dempués d'una fonda reestructuración nel 2000, Nasdaq convertir nuna empresa con fines d'arriquecimientu y totalmente rexida por accionistes. Anguaño sigue amontando la so capacidá nel volume de transaiciones, siendo capaz de transaccionar 6 mil millones d'aiciones nun día. Güei día, la sede de Nasdaq ta agospiada nun edificiu del Times Square en Nueva York y convirtióse curiosamente nuna atraición turística pa los visitantes qu'alleguen a la ciudá.

Edificiu de la Chicago Mercantile Exchange Center

Mención estreme merecen dellos mercaos transaccionales como la Chicago Mercantile Exchange, fundada en 1848. Esta bolsa ye líder en negociación de contratos a futuru nel comerciu de bienes básicos agrícoles y tamién hai incursionado na negociación de futuros sobre bienes básicos agrícoles yá que si ustedes ven la bolsa de valores anguaño cayó enforma, porque nun hai nin ufierta nin demanda de perecederos y bienes básicos non agrícoles.

En 1975, la Bolsa de Comerciu de Chicago introdució'l primer contratu a futuru sobre un activu financieru y a partir d'entós foi pionera na negociación de futuros sobre títulos y notes de l'Ayalga Americana, índices accionarios y otros. En 1982 empezar a realizar opciones sobre contratos futuros.

Otru de los más importantes mercaos d'esti tipu, tamién noreteamericanu, ye'l Nueva York Mercantile Exchange. Fundáu en 1872 p'axustar quesu, mantega, y güevos, camudó la so énfasis pa cubrir contratos de futuros en platino, paladiu, y enerxía (petroleu crudo, gasolina, etc.), según tamién opciones en dalgunos de los sos contratos. Los sos dos divisiones principales son un mercáu de cambéu de monedes y un mercáu de materies primes.

Igualmente, New York Futures Exchange (NYFE, Bolsa de Futuros de Nueva York), creada p'axustar los contratos financieros de futuros. Güei, la Bolsa de Futuros de Nueva York tien índiz d'aiciones de contratos de futuros, basaos nos índices de la Bolsa de Valores Compuestos de Nueva York (NYSEC) y el CRB (Commodity Research Bureau), que ta integráu por 17 materies primes que los sos futuros coticen en mercaos d'EEXX, según los índices Russell 2000 y Russell 3000, que representen la mayor parte de les empreses cotizaes d'Estaos Xuníos. (El Russell 3000 ye un permediu ponderáu de les 3.000 compañíes más grandes nos Estaos Xuníos d'alcuerdu a la so capitalización de mercáu y el Rusell 2000 ye un subíndice con 2.000 de les empreses qu'integren l'índiz anterior, que son más pequeñes y suman un 8% de la capitalización total.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]