Direutor executivu

De Wikipedia

El términu direutor executivu o tamién direutor xeneral, direutor xerente, executivu delegáu, xefe executivu, presidente executivu, principal oficial executivu, conseyeru delegáu o primer executivu, suelen usase indistintamente pa faer referencia a la persona encargada de máxima autoridá de la llamada xestión y direición alministrativa nuna organización o institución.

Anque nes empreses pequeñes ye habitual que'l puestu de presidente y de direutor executivu recaya na mesma persona, non siempres ye d'esta manera, y suel ser el presidente quien encabeza'l gobiernu corporativu (estratexes xenerales), y el direutor executivu quien representa l'administración de la empresa (la fase operativa de les estratexes).

N'empreses grandes, el direutor executivu puede cuntar con una serie de direutores pa caúna de les responsabilidaes de la compañía, como ye'l casu del direutor xeneral d'operaciones direutor d'operaciones, el direutor xeneral de finances direutor de finances y el direutor d'información.[1]

N'inglés utilízase la espresión chiefs executive officer (lliteralmente «oficial executivu en xefe» o «oficial cimeru») o'l so acrónimu CEO, o bien managing direutor (MD «direutor xeneral») pa designar a la persona con más alta responsabilidá d'una organización o corporación.

Nun tien de traducir se como xerente, términu que tien un sentíu más ampliu, pos inclúi a tolos que participen n'actividaes directives o de supervisión nuna empresa (como'l supervisor de vez).

Responsabilidaes[editar | editar la fonte]

El direutor executivu tien delles responsabilidaes. Como comunicador, informa a axentes esternos la participación de la empresa, oxetivos y llogros de la mesma, según la xestión de la organización y los emplegaos. Toma les decisiones d'altu nivel sobre política y estratexa empresarial. Como líder, asesora a la xunta de direutores, motiva a los emplegaos y camuda les unidaes dientro de la organización, y como xerente preside les operaciones de la organización a lo llargo del tiempu na empresa.

Nuna compañía incipiente o startup, tien como prioridá enfocase en tres árees principalmente:[2]

  • Crear la visión y estratexa de la compañía y comunicar con tolos actores.
  • Reclutar, entrenar y retener el meyor talentu pa la compañía.
  • Asegurase de que se caltenga suficiente capital na organización.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]