Amberes

Coordenaes: 51°13′16″N 4°23′59″E / 51.2211°N 4.3997°E / 51.2211; 4.3997
De Wikipedia
Amberes
flag of Antwerp (en) Traducir coat of arms of Antwerp (en) Traducir
, y
Alministración
PaísBandera de Bélxica Bélxica
Rexón Rexón Flamenca
Provincia Provincia d'Amberes
Distritu Distrito de Amberes (es) Traducir
Tipu d'entidá municipio con título de ciudad (es) Traducir
Mayor of Antwerp (en) Traducir Bart De Wever (Nueva Alianza Flamenca (es) Traducir)
Nome oficial Stad Antwerpen (nl)[1]
Nome llocal Antwerpen (nl)
Antwerp (en)
Antwerpn (vls)
Nomatu Koekenstad (nl)
't Stad (nl)
Scheldestad (nl)
Sinjorenstad (nl)
Diamantstad (nl)
Códigu postal 2000, 2018, 2020, 2030, 2040, 2050, 2060, 2100, 2140, 2170, 2180, 2600, 2610 y 2660
Xeografía
Coordenaes 51°13′16″N 4°23′59″E / 51.2211°N 4.3997°E / 51.2211; 4.3997
Amberes alcuéntrase en Bélxica
Amberes
Amberes
Amberes (Bélxica)
Superficie 204.32 km²
Altitú 7 m[2]
Llenda con
Demografía
Población 529 247 hab. (1r xineru 2020)
Porcentaxe 100% de Distrito de Amberes (es) Traducir
28.65% de Provincia d'Amberes
7.98% de Rexón Flamenca
4.57% de Bélxica
Densidá 2590,28 hab/km²
Más información
Prefixu telefónicu 03
Estaya horaria UTC+01:00
Llocalidaes hermaniaes
antwerpen.be
Cambiar los datos en Wikidata

Amberes[3] (neerlandés: Antwerpen Tocante a esti soníu [ˈɑntˌʋɛrpə(n)] , francés: Anvers [ɑ̃ˈvɛʁ(s)]) ye una ciudá asitiada en Bélxica. L'área metropolitana cubre 1.449 km² con un total de 1.190.769 habitantes, según el censu del 1 de xineru de 2008.

Toponimia[editar | editar la fonte]

Plaza Mayor n'Amberes cola estatua de Silvio Brabo.

El nome de la ciudá provién de la lleenda de Silvio Brabo, que la so estatua puede trate en Plaza Mayor (Grote Markt). La lleenda cunta qu'un xigante llamáu Druoon Antigoon habitaba'l ríu, cobrando un peaxe a los barcos que quixeren pasar. Si un barcu nun pagaba, el xigante cortaba la mano del capitán y refundiar al ríu Escaldia (Schelde). Un día, un centurión romanu, cansáu yá cortó la mano del xigante y llanzar al ríu y de ende surdió'l nome d'Amberes (Antwerpen), Ant = Mano, Werpen = Llanzar.

Historia[editar | editar la fonte]

A principios del Renacimientu la ciudá perteneció a los Países Baxos Españoles. El sieglu XV marca l'entamu del desarrollu económicu de la ciudá, que se convierte n'unu de los centros comerciales más importantes del Norte d'Europa: a mediaos del sieglu XVI, los impuestos recaldaos pola Corona española nel puertu d'Amberes igualaben a los ingresos poles mines de plata de Potosí.

N'Amberes editaron los primeros mapes impresos en planches de cobre. L'aniciador d'esti tipu de cartografía en 1570 foi Abraham Ortelius.

Organización alministrativa[editar | editar la fonte]

Deelgemeentes d'Amberes
  1. Amberes
  2. Berchem
  3. Berendrecht-Zandvliet-Lillo
  4. Borgerhout
  5. Deurne
  6. Ekeren
  7. Hoboken
  8. Merksem
  9. Wilrijk

Educación[editar | editar la fonte]

Universidá Fundación Acrónimu Tipu
Universidá d'Amberes 2003 UA Universidá pública de fala neerlandesa

Economía[editar | editar la fonte]

El Puertu d'Amberes.

Amberes ye un importante centru nel talláu de diamantes.

El so puertu, con cerca de cincuenta quilómetros de muelles, ye unu de los más importantes del continente européu y ye una plataforma de direccionamientu de les mercaderías tantu d'esportación como d'importación pa Bélxica y otros países.

El puertu creció pol so allugamientu estratéxica nel norte d'Europa y polos sos costos competitivos en rellación a los otros puertos importantes d'esta zona, debíu al analís realizáu polos usuarios dende'l puntu de vista CIF (Cost, Insurance and Freight).

Tresportes[editar | editar la fonte]

Aeropuertu Códigu IATA Códigu OACI
Aeropuertu d'Amberes-Deurne ANR EBAW

Deporte[editar | editar la fonte]

Amberes foi sede de los Xuegos Olímpicos de 1920 y de la Eurocopa 1972.

Equipu Deporte Competición Estadiu Creación
Koninklijke Beerschot Antwerpen Club (sumíu) Fútbol Primer División de Bélxica Estadiu Olímpicu d'Amberes 1920
Royal Antwerp Football Club Fútbol Primer División de Bélxica Bosuilstadion 1923
Racing Basket Antwerp Baloncestu EuroMillions Basketball League Lotto Arena 1940

Cultura[editar | editar la fonte]

Eventos periódicos de la ciudá
Tornéu de tenis Proximus Diamond Games
Carrera ciclista Gran Premiu del 1 de mayu
La casa Rockox tien una coleición de cuadros bien famosa
La Catedral de la Santa Virxe ye l'edificiu mayor d'Amberes
La estación Mayor d'Amberes fui batíu pol Rei Leopoldu II
Mgr. bonny, obispu d'Amberes mientres una procesión

Ye la ciudá onde Pedro Pablo Rubens desenvolvió gran parte de la so formación y trabayu, y onde vivió los últimos años de la so vida. L'artista convirtióse en símbolu de la ciudá, ye fácil atópase en cais y places estatues y referencies a él. La catedral alluga trés de les sos obres y otres bultables pueden atopase nel muséu conocíu como Casa de Rubens.

No referente a vida nocherniega, Amberes ye una ciudá bien animada yá que ye una de les ciudaes universitaries más importantes del país. El centru ta apináu de tabiernes onde puede tastiase, ente otres munches, la cerveza mesma de la ciudá, De Koninck.

Tamién, xunto a la catedral na cai que la bordia pela izquierda allúgase la tabierna más antigua de la ciudá qu'ufierta una carta de cerveces con más de 150 variedaes distintes.

Otra visita interesante ye la zona portuaria próxima al centru históricu onde pueden vese distintos tipos d'embarcaciones tantu de tresporte como de recréu, nuna esposición llibre asitiada n'antiguos almacenes.

La ilesia de Santiago (Sint Jakobskerk) ye otru de los monumentos a visitar, una y bones Amberes yera una de les etapes importantes nel Camín de Santiago dende los Países Baxos.

Muséu MAS (Museum aan de Stroom) inauguráu nel añu 2010, frente al ríu Escaldia, imponer nel paisaxe. La so arquiteutura caltién la tradición ladrillera de les fachaes de la ciudá, incorporando enormes paneles vidraos ondulantes a manera de foles. Son de destacar aplicar de «manes» (símbolu d'Amberes) sobre'l muriu de lladriyos.

Muséu d'Arte Contemporáneo MHKA (Museum van Hedendaagse Kunst Antwerpen). Les obres orixinales exhibíes, faen d'él un paséu imperdible.

Pa los amantes de l'arquiteutura, ye recomendable percorrer la zona residencial del barriu Zurenborg - en Cogel Osylei- con más de cientu setenta edificios catalogaos pola so historia y arquiteutura (1890-1906), onde conviven arrogantes residencies estilu art nouveau xunto a obres d'estilu bizantín, renacentista flamencu y moriscu.

Tolos domingos pela mañana, na Plaza Mayor (Grote Markt) y a los pies de la estatua de la fonte del Brabo, móntase'l mercáu de les flores.

En Mechelen, atópase la escuela d'artes y oficios IKA ( Instituut voor Kunst) en Ambacht. Fundada en 1959 pola comunidá flamenca pa recuperar les téuniques d'oficios en peligru de desapaición, como lo ye l'arte del trabayu en vidriu, cerámica, xoyería, de diseñu d'alta calidá.

La Estación de Tren -1895 - El Zoo (1843) y los locales comerciales de venta de diamantes, pueden visitase nun namái percorríu, complementándose col nuevu barriu edificáu sobre'l contra-frente de l'ampliada Central ferroviaria, espaciu d'arte urbano y complexu d'oficines.

Sustentabilidad ya intereses[editar | editar la fonte]

N'Amberes la sustentabilidad ye una forma de vida. El gobiernu clasifica los inmuebles pol so nivel d'aforru enerxético, igua un mapa xeofísicu que ye utilizáu pal so control, pal del ciudadanu y tamién pa les valuaciones del mercáu inmobiliariu. El trazáu urbanu estrema la zona de viviendes unifamiliares y multifamiliares d'hasta tres pisos ensin ascensor, estremaes de la zona d'edificios n'altor, y de los grandes espacios verdes de parques y places. Les edificaciones contemplen la incorporación de aislaciones de los sos doble murios, carpinteríes, y cubiertes. Les instalaciones de paneles fotovoltaicos y terraces verdes con gramínees ye un enclín cada vez más frecuente nes construcciones, pol so beneficiu d'aforru enerxético tanto como pola desgravación impositiva cola que se ven favorecíos los propietarios. El ciudadanu que desea incorporar a dalgún de los sistemes o materiales p'ameyorar la so vivienda, puede visitar una casa especialmente acondicionada pal públicu, onde profesionales asesoren sobre les nueves teunoloxíes disponibles. Nel añu 2012, el 93% de la basura reciclábase. En delles zones esisten espacios destinaos a depositar tou aquello que yá non s'utiliza: dende muebles, electrodomésticos, metales, aceites y llubrificantes, hasta la campera recién cortada. Cada elementu descargar en grandes volquetes y l'organización ta al cargu de un emplegáu públicu. Al respective de la donación de ropa en desusu, depositar en volquetes con tapes rebatibles distribuyíos nes cais de la ciudá. La contaminación visual tamién ta controlada. En dómina d'eleiciones, cada partíu políticu dispón del so propiu módulu pa pegar los sos cartelos, allugaos n'esquines, plazoletas o places, ensin interceptar l'espaciu públicu nin el priváu. La regulación pa la contaminación auditiva tamién ta prevista, prohibiendo la emisión de ruios cafiantes.

Amberinos célebres[editar | editar la fonte]

Nacíos n'Amberes[editar | editar la fonte]

Residentes n'Amberes[editar | editar la fonte]

Beata Ana de San Bartolomé. Carmelita descalza

Ciudaes hermaniaes[editar | editar la fonte]

Amberes ta hermanada coles siguientes ciudaes:

Socesión[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Bandera de Suecia Estocolmu

Ciudad Olímpica

1920
Socesor:
Bandera de Francia París
Predecesor:
Bandera de India Nueva Delhi

Capital Mundial del Llibru

2004
Socesor:
Bandera de Canadá Montreal
Predecesor:
Madrid

Capital Europea de la Cultura

1993
Socesor:
Bandera de Portugal Lisboa

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Crossroad Bank of Enterprises.
  2. Afirmao en: GeoNames. Identificador GeoNames: 2803139. Data de consulta: 27 avientu 2022. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 2005.
  3. L'asturianu que vien. Observaciones y suxerencies sobre l'asturianu normativu y el so usu; Ramón d'Andrés, Publicaciones Ámbitu, s.l., Uviéu, 2008; ISBN: 978-84-96413-48-1.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]