Puertu d'Amberes

Coordenaes: 51°16′12″N 4°20′12″E / 51.27000°N 4.33667°E / 51.27000; 4.33667
De Wikipedia
Parte del antiguu waterfront d'Amberes mirando escontra'l norte, escontra l'edificiu de la cafetería Noorderterras.
Vista de la terminal de contenedores de MSC nel Muelle Delwaide. Puede tenese una idea del tamañu d'esta terminal del fechu de que cada unu de los seis barcos amarraos tienen más de 250 m de llargor.
La ponte de Londres col muelle Kattendijk detrás, y el silu de granu del muelle d'América no fondero

El Puertu d'Amberes, en Bélxica, ye un puertu asitiáu nel corazón d'Europa accessible a los barcos "tamañu cabu". Amberes asitiar nel empiezu del estuariu del ríu Escaldia. Esti estuariu ye navegable por barcos de más de 100 000 tonelaes hasta 80 km escontra l'interior. El so allugamientu tierra adientro fai que'l puertu d'Amberes gocie d'un allugamientu más central n'Europa que la mayoría de los puertos del Mar del Norte. Los muelles d'Amberes tán coneutaos col interior per ferrocarril, víes fluviales y carretera. Como resultancia, el puertu d'Amberes convirtióse n'unu de los mayores puertos d'Europa, clasificándose segundu tres el Puertu de Rotterdam por carga total tresportada.[1] En 2011, foi'l 15º puertu del mundu por tráficu de contenedores según l'AAPA.

En 2013, el Puertu d'Amberes recibió 14 220 barcos comerciales (190,8 millones de tonelaes de carga, el 53,6% en contenedores), 57 044 barcaces del interior (123,2 millones de tonelaes de carga),[2] y ufiertó llinies regulares a 800 destinos marítimos distintos.[ensin referencies].

Historia recién[editar | editar la fonte]

Esti mapa de 1897 amuesa claramente'l desenvolvimientu de los muelles a finales del sieglu XIX. Los muelles nel llau sur de la ciudá (embaxo) rellenar na década de 1970.

El potencial d'Amberes foi reconocíu por Napoleón Bonaparte, quien ordenó la construcción de la primera esclusa y el primer muelle en 1811. Llamáu muelle de Bonaparte, xunir a un segundu muelle, llamáu muelle de Guillermo n'honor a esti rei holandés, en 1813. Cuando en 1830 españó la Revolución Belga, había la medrana fundada de que los neerlandeses bloquiaríen l'Escaldia de nuevu, pero, finalmente conformáronse cola imposición d'un peaxe.

Afortunadamente, la moza Bélxica tenía aliaos en Gran Bretaña, especialmente lord Palmerston, quien creía que la esistencia de Bélxica beneficiaría a Gran Bretaña y que, arriendes d'ello, yera importante asegurase de qu'esti mozu tao fuera vidable económicamente. Con esti sofitu, el gobiernu belga foi capaz de rescatar el peaxe holandés en 1863. El muelle Kattendijk completárase en 1860 y l'importante ferrocarril Rin d'Aceru al Ruhr rematar en 1879. Amberes esperimentó una segunda edá d'oru y en 1908 habíense construyíu ocho muelles. L'apertura de la esclusa Royers, que s'empezara en 1905, fizo que los barcos d'hasta 9,4 m de caláu pudieren entrar a los muelles esistentes y aportar a los nuevos muelles de Lefèbvre y América. Esta yera la situación cuando españó la Primer Guerra Mundial (1914–1918).

Los ingleses, y en particular Winston Churchill, entós Primer Lord del Almirantazgo, yeren bien conscientes de la importancia estratéxica del Puertu d'Amberes, tantu que Churchill llegó a Amberes el 4 d'ochobre de 1914 pa encargase de la defensa de la ciudá y el so puertu.

Na Segunda Guerra Mundial, les fuercies aliaes lliberaron Amberes el 4 de setiembre de 1944. El puertu y les sos instalaciones recibieron pocos daños, polo que nun se precisó una importante reconstrucción. Walcheren, na vera derecha del estuariu sur del ríu, yera la llave que dexaba l'accesu al puertu, asitiáu ríu arriba. Walcheren foi atacada poles fuercies canadienses y britániques el 8 de payares y degolóse tola resistencia alemana na isla. Un alcuerdu asignó una gran parte de la seición norte del puertu a los americanos y la seición sur y la ciudá d'Amberes a los británicos. El primer buque de carga estauxunidense, el James B. Weaver, llegó'l 28 de payares de 1944[3] con homes de la 268th Port Company y el so equipamientu a bordu. A mediaos d'avientu'l puertu taba funcionando a toa marcha y, de media, unos 9000 civiles trabayaben pa los americanos. A pesar de los ataques aéreos del enemigu, misiles y bombes voladores, el funcionamientu del puertu nunca se detuvo por completu, anque s'atayó dacuando. Na primer metá de 1945, la cantidá media de carga descargada yera d'unes 0,5 millones de tonelaes per mes. Tres el fin de la guerra n'Europa, el puertu usar pa unviar cargamentos de munición, vehículos, tanques y personal al Pacíficu. Tres la rindición de Xapón, unvióse carga a los Estaos Xuníos. En payares de 1945 les actividaes menguaren y n'ochobre de 1946 cesaron toles operaciones del exércitu estauxunidense.[4]

Cuando volvió la paz empezó'l trabayu nel Grote Doorsteek, un ambiciosu plan que finalmente resultó na estensión de la zona portuaria na vera derecha del Escaldia hasta la frontera neerlandesa. La construcción de la esclusa Berendrecht foi l'elementu cume d'esti proyeutu. Ye la esclusa más grande del mundu y foi inaugurada en 1989. Dende 1989, los proyeutos centráronse na creación de nuevos amarres, tantu na vera derecha (Terminales Europa y del Mar del Norte) como la esquierda (muelle de Deurganck).[5]

Diseñu del puertu[editar | editar la fonte]

Esta fotografía aérea ilustra la sorprendente estensión de la infraestructura del Puertu d'Amberes primero qu'empezara la construcción del muelle de Deurganck. L'Escaldia escurri del sur al norte ente les formes xeométriques de los muelles de dambes veres. Otros elementos que pueden apreciase son la canal de Bruxeles embaxo nel centru, la canal Alberto (la llinia delgada qu'escurre escontra'l sureste dende los muelles), la canal Rin-Escaldia (enriba nel centru) y la canal Ghent-Terneuzen enriba a la izquierda.[6]

La vera derecha[editar | editar la fonte]

L'apertura de la Esclusa Berendrecht (1989) foi'l llogru cume nel desenvolvimientu de los muelles de la vera derecha. Con 500 m de llargor ente les puertes de la esclusa y 68 m d'anchor, la Berendrecht ye la esclusa más grande del mundu. Tien una fondura de 13,5 m.

Entamáronse más proyeutos na vera derecha, fora de los muelles. Abrieron dos grandes terminales de contenedores. En 1990, la terminal d'Europa taba operativa, y la terminal del Mar del Norte fíxose operativa en 1997.

Les zones más antigües del puertu, como'l muelle de Bonaparte, tán modernizándose porque les necesidaes imponen faeles más apropiaes pa les operaciones modernes del tresporte de carga. Como parte d'estes modernizaciones ta realizándose una meyora del muelle d'América, el muelle Alberto y el tercer muelle pa faelos accesible a barcos Panamax, que tienen un caláu de 13 m.

Otru proyeutu de modernización ye'l del muelle Delwaide, que prontó va poder acoyer a la última xeneración de barcos de contenedores. La parte sur, la MSC Home Terminal, ye una asociación ente PSA Hesse-Noord Natie y Mediterranean Shipping Company (MSC). Por cuenta de que el llargor total del muelle ye de más de 2 km, pueden remanase dellos barcos coles mesmes. La MSC Home Terminal tien una capacidá añal de más de 3,6 millones de TEU.

Vera esquierda[editar | editar la fonte]

Los primeros proyeutos de la construcción del Waaslandhaven na vera esquierda preparar nos años de boom de la década de 1960. Naquel momentu, esperábase poder llegar a un alcuerdu colos holandeses pa la construcción de la canal Baalhoek, qu'escurriera dende Kallo en Bélxica hasta'l Escaldia Occidental pasando por Saefthinge n'Holanda. Esti ambiciosu proyeutu tuvo la ventaya de qu'atayaría'l difícil meandro conocíu como Bocht van Bath y facilitaría l'accesu a buques de gran caláu.

Les obres na esclusa Kallo empezaron en 1979, y a finales de la década de 1980 les contornes básiques de Waaslandhaven taben remataos. Los sos principales constituyentes son la Canal Waasland, el muelle Verrebroek y el muelle Vrasene. L'abandonu del proyeutu de la Canal Baalhoek significó qu'un nuevu muelle, conocíu como muelle Doel, nunca sería forníu pal so funcionamientu.

El desenvolvimientu d'estos nuevos muelles tuvo un empiezu lentu, pero desapegó na década de 1990. Na actualidá, los productos tresportaos pol muelle Vrasene inclúin productos forestales, zusmios de frutes, coches, plásticos granosos, chatarra y gas a granel. L'equipamientu del muelle Verrebroek empezó en 1996 y vio la llegada del so primer barcu marítimu en 2000. Cuando se remató, esti muelle va ufiertar un total de 5 km d'amarres con un caláu de 14,5 m.

El Muelle Deurganck[editar | editar la fonte]

Por cuenta de que les terminales de contenedores esistentes na vera derecha del Escaldia algamaron la so capacidá máxima y el volume de carga de contenedores sigue aumentando (en 2007 aumentó un 8,2% a 8 millones de TEUs)[7] construyóse un nuevu muelle: el Deurganck.[8] La primera terminal d'esti muelle abrió'l 6 de xunetu de 2005. Tien un llargor de 2,5 km y ta fechu de 1 200 000 metros cúbicos de formigón. La so capacidá total envalorar en más de 8 ó 9 millones de TEU. Una nueva esclusa, la Deurganck, ta en construcción, y va ser la más grande del mundu, arrampuñando esta distinción a la Berendrecht al ser más fonda, por cuenta del enclín escontra barcos cada vez más grandes. La nueva esclusa representa una inversión de 340 millones d'euros y envalórase qu'ente en funcionamientu en 2016. va asitiase a la fin del muelle, dando accesu a los otros muelles na vera esquierda. Tierra adientro, frente al muelle, la esclusa va conducir a la canal Waasland. Dende equí los barcos van tener bon accesu a tolos otros muelles de la vera esquierda: el Doel, el Verrebroek, el Vrasene y los muelles de amaree norte y sur.[9]

Futuru[editar | editar la fonte]

N'ochobre de 2010, el puertu aprobó un plan d'inversión al llargu plazu de 1600 millones d'euros mientres los siguientes quince años.[10] Con esti plan el puertu va ameyorar les sos instalaciones, y va mercar terrén de General Motors, que cerró la so fábrica d'Amberes.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «El puertu editorial=Puertu d'Amberes». Archiváu dende l'orixinal, el 28 d'agostu de 2008. Consultáu'l 27 de setiembre de 2009.
  2. https://web.archive.org/web/20140321123442/http://www.portofantwerp.com/nl/publications/statistieken/statistisch-jaarboek-2013
  3. Hastings, M. Armageddon p158, Macmillan, London 2004
  4. U.S. Army in World War II, The Transportation Corps: Operations Overseas, van J. Bykofsky en H. Larson, Office of the Chief of Military History, Department of the Army, Washington DC, 1957. Page: 320-324
  5. Antwerp - Portrait of a Port, George van Cauwenbergh, Antwerpse Lloyd - Amberes, 1983
  6. Puertu d'Amberes
  7. Van Marle, Gavin (31 de xineru de 2008). «Europe Terminals stretched to limit». Lloyds List Daily Commercial News:  páxs. 8–9. 
  8. «Espansión del muelle Deurganck». Puertu d'Amberes. Archiváu dende l'orixinal, el 16 de marzu de 2008. Consultáu'l 6 de febreru de 2008.
  9. «Port Of Antwerp STARTS BUILDING THE LARGEST LOCK IN THE WORLD». Antwerp Port Authority. Archiváu dende l'orixinal, el 15 d'avientu de 2013.
  10. «Antwerp Port Authority Invests 1.6 billion euros -- ANTWERP, Belgium, 6 Oct., 2010 /PRNewswire/ --» (7 d'ochobre de 2010). Consultáu'l 7 d'ochobre de 2010.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

51°16′12″N 4°20′12″E / 51.27000°N 4.33667°E / 51.27000; 4.33667