Carla Bruni

De Wikipedia
Carla Bruni
primera dama de Francia (es) Traducir

2 febreru 2008 - 15 mayu 2012
Cécilia Attias - Valérie Trierweiler
Vida
Nacimientu Turín[1]23 d'avientu de 1967[2] (56 años)
Nacionalidá Bandera d'Italia Italia
Bandera de Francia Francia  (10 avientu 2008 - [3]
Llingua materna italianu
Familia
Padre Alberto Bruni Tedeschi, Maurizio Remmert
Madre Marisa Borini
Casada con Raphaël Enthoven (2000 – 2007)
Nicolas Sarkozy (2008 – )[4]
Pareyes Raphaël Enthoven
Vincent Pérez (es) Traducir
Mick Jagger
Arno Klarsfeld
Fíos/es
Hermanos/es Valeria Bruni-Tedeschi (es) Traducir
Familia
Estudios
Estudios Lycée Janson de Sailly (es) Traducir
Universidá de París I Panthéon-Sorbonne
école Jeannine-Manuel (es) Traducir
Llingües falaes francés[8]
inglés[9]
italianu[8]
Oficiu cantante, modelu, actrizartista d'estudiu
Altor 176 cm
Llugares de trabayu París
Premios
Xéneru artísticu pop francés (es) Traducir
Mena de voz contraltu
Instrumentu musical guitarra
voz
pianu
Discográfica Naïve Records
Audiogram (es) Traducir
Downtown Records
V2
Creencies
Relixón catolicismu
IMDb nm0116257
carlabruni.com
Cambiar los datos en Wikidata

Carla Gilberta Bruni-Tedeschi, más conocida como Carla Bruni (23 d'avientu de 1967Turín) ye una ex modelu, cantautora y actriz italiana nacionalizada francesa. Ye la tercer esposa del expresidente francés Nicolas Sarkozy,[12] llamada Carla Bruni-Sarkozy.

Biografía[editar | editar la fonte]

El so padre, Alberto Bruni Tedeschi (1915-1996), foi un home de negocios y compositor d'ópera, y la so madre, Marisa Borini (1930), actriz y pianista. Sicasí, el 9 de xineru de 2008, Maurizio Remmert (1947), un home de negocios instaláu en São Paulo (Brasil), reveló qu'él yera'l verdaderu padre de Carla, nacida del amoríu que tendría con Marisa Borini. Maurizio Remmert y Marisa Borini conocer en Turín y tuvieron una rellación estable de la cual nació Carla Bruni. Remmert declaró que la filiación de Carla foi conocida por Alberto Bruni, quien siempres trató a Carla como si fora la so fía llexítima. Poco tiempu dempués de la muerte d'Alberto Bruni, la madre de Carla Bruni cuntó-y la esistencia del so verdaderu padre.[ensin referencies]

La so hermana mayor ye l'actriz, guionista y realizadora Valeria Bruni-Tedeschi (1964), el so hermanu mayor, Virginio (1960-2006), finó en xunetu de 2006, por cuenta de la enfermedá del sida a los 46 años. Del so padre natural tien igualmente una mediohermana llamada Consuelo.[ensin referencies]

En 1975, la so familia instalar en Francia por medrana de los secuestros de les Brigaes Rojas italianes. De bien nuevu Carla aprendió a tocar el pianu y dempués la guitarra. Siempres s'atopó arrodiada de música dende la so tienra infancia, dada l'oficiu de los sos padres. Amás, Carla heredó un gran gustu pol arte y la lliteratura y escritura.

Estudió n'escueles privaes en Suiza y nel Lycée Janson de Sailly de París, Francia, depués empecipió los sos estudios d'arquiteutura en París.

Carrera de modelu 1985-1997[editar | editar la fonte]

Con 19 años dexó los sos estudios pa dedicase al mundu de la moda y aportar a una modelu de les axencies parisines. Darréu apuerta al nivel de Top Model nel añu 1988, pa convertise nuna estrella de les revistes de moda de los años 1980 y desfilar pa los meyores diseñadores, como ye'l casu de Yves Saint Laurent, gran amigu de la modelu.

En 1995, firma pal so primer papel como actriz, pa la película Catwalk, de Richard Leacock y en 1998 pa Paparazzi, d'Alain Berberian. A la edá de 29 años termina la so carrera como modelu, que duró diez años, pa dedicase por completu a la música.

Carrera como autora, compositora ya intérprete[editar | editar la fonte]

En 1999, conoció a Julien Clerc y confiésalu que compón y escribe cantares. Delles selmanes más tarde, únvia-y una lletra que se va titular Si j'étais elle. Julien compón la música d'esti cantar y llánzase un álbum, "Si j'étais elle", xunto con otros cinco títulos que fueron escritos por Carla Bruni. Nel 2000 vendiéronse más de 250.000 copies del mesmu. En 2002 compón, cola ayuda de Louis Bertignac, la lletra y la música del so discu Quelqu'un m'a dit. Carla interpreta y canta el discu acompañada solamente d'una guitarra acústica. Foi perbién acoyíu pola crítica y vendiéronse más de dos millones de copies en tol mundu.

Carla Bruni ganó'l premiu Raoul-Breton en 2003, dau pola sociedá d'autores y compositores de música Sacem.

Mientres los Xuegos Olímpicos de Turín 2006, Carla portó la bandera italiana el día de la ceremonia d'apertura.

El 15 de xineru de 2007, Carla vuelve llanzar un discu, tituláu Non promises, nel cual acompaña la so música con testos de poetes anglófonos como William Butler Yeats, Wystan Hugh Auden, Emily Dickinson, Christina Rossetti, Walter de la Mare o Dorothy Parker. D'esti discu solamente vendiéronse 80,000 exemplares en 2007.

El 11 de xunetu de 2008 Carla Bruni llanzó al mercáu'l so cuartu discu, tituláu Comme si de rien n'était, ye'l primeru siendo esposa d'un xefe d'estáu y como primer dama de Francia. Vista la personalidá tan peculiar de l'artista, esti últimu álbum tuvo una rueda de prensa nunca antes vista[ensin referencies]; los beneficios de dichu trabayu fueron abonaos a la Fundación de Francia.

El so cantar "Ballade at Thirty Five", del álbum Non promises apaeció nel episodiu final de la temporada 5 de la serie “The L word”. Carla collaboró con Harry Connick Jr, nel so álbum Your Songs, nuna versión de "And I Love Her", de los Beatles.

En 2011 Carla Bruni participó, so la direición de Woody Allen, na película Midnight in Paris.

Vida privada[editar | editar la fonte]

En 2001 tuvo un fíu, Aurélien, con Raphael Enthoven, fíu del editor lliterariu Jean Paul Enthoven, con quien había estáu rellacionada enantes. En 2004 Carla va convertir na protagonista del best-seller Nada Grave, que la so autora ye la ex-muyer de Raphael Enthoven, Justine Lévy. L'autora, fía de Bernard Henri Levy, rellata nel llibru'l so procesu de divorciu.

En payares de 2007, Bruni conoz al entós Presidente de la República Francesa, Nicolas Sarkozy, acabante divorciar, con quien contraería matrimoniu'l día 2 de febreru de 2008 nel palaciu del Elíseo. Coles mesmes déxase ver acompañada de Maurizio Remmert, l'home qu'anunciara poco antes ser el so padre biolóxicu, y ésti acompaña al presidente mientres un viaxe oficial a Rumanía en febreru de 2008.

Carla Bruni dio a lluz a una neña llamada Giulia el 19 d'ochobre de 2011 na clínica de La Muette.

Esposa del presidente de Francia (2008-2012)[editar | editar la fonte]

Como esposa del presidente, disponía d'una oficina na parte este del palaciu presidencial, de siguío de los apartamentos privaos con vistes al parque, según un secretariu personal.

Anque nun tenía un papel bien definíu nel plan constitucional, ella como la mayoría de les sos antecesores, tenía la obligación d'acompañar y asistir al so home o bien representalo en munchos actos oficiales. D'esta manera, acompañar a delles visites d'estáu, como por casu la visita oficial al Reinu Xuníu, onde fueron recibíos por Isabel II, la visita del Dalái Lama a Francia n'agostu de 2008, o la visita oficial que'l matrimoniu Sarkozy fixo a España en 2009.

Mientres los sos años de "Primer Dama", Carla comprometer de forma caritativa nel campu humanitario, especialmente na llucha contra'l sida. El 1 d'avientu de 2008, convertir na embaxadora mundial de les madres y de los neños contra la epidemia no fondero mundial en contra del sida y la tuberculosis.

N'ochobre de 2009, llanzó'l so sitiu web oficial pa les sos actividaes como primer dama de Francia.

En xineru de 2010, Carla entamó'l so segundu viaxe en rellación con The Global Fund, pa la que collabora na llucha contra'l sida. Esta foi a Benín y l'anterior foi una visita a Burkina Fasu.

Carla tamién recibió'l mesmu mes a 33 neños sobrevivientes al terremotu d'Haití de 2010 que fueron adoptaos por families franceses.

Discografía[editar | editar la fonte]

Álbumes[editar | editar la fonte]

Otres apaiciones[editar | editar la fonte]

Filmografía[editar | editar la fonte]

Distinciones honorífiques[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 11 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 26 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. «Diario Oficial de la República Francesa» (francés).
  4. URL de la referencia: http://www.parismatch.com/People/Carla-Bruni-et-Nicolas-Sarkozy-10-ans-d-amour-1451495.
  5. URL de la referencia: https://www.gala.fr/stars_et_gotha/giulia_sarkozy.
  6. URL de la referencia: https://www.gala.fr/l_actu/news_de_stars/5_choses_a_savoir_sur_aurelien_le_fils_de_carla_bruni-sarkozy_et_raphael_enthoven_407416.
  7. URL de la referencia: https://www.vogue.it/en/people-are-talking-about/obsession-of-the-day/2011/05/sarkozy-bruni-dinasty?refresh_ce=.
  8. 8,0 8,1 Identificador CONOR.SI: 74364771. Afirmao en: CONOR.SI.
  9. URL de la referencia: https://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1582734/Nicolas-Sarkozy-takes-English-lessons.html.
  10. Data de consulta: 7 mayu 2019.
  11. URL de la referencia: https://www.culture.gouv.fr/Nous-connaitre/Organisation/Conseil-de-l-Ordre-des-Arts-et-des-Lettres/Arretes-de-Nominations-dans-l-ordre-des-Arts-et-des-Lettres/Nomination-dans-l-ordre-des-Arts-et-des-Lettres-hiver-2020.
  12. Sarkozy y Carla Bruni casáronse nuna ceremonia privada nel Elíseo
  13. Madrid Actualidá (29 de xineru de 2013). «Nuevu discu, dempués de cuasi 5 años». Consultáu'l 29 de xineru de 2013.
  14. Versalles - Iggy Pop - Yves Saint-Geours
  15. Boletín Oficial del Estáu
  16. Distinción honorífica: Carla Sarkozy estremada cola Gran Cruz de la Orde Nacional del Méritu de Benín

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]