Bandera de proba

De Wikipedia
(Redirixío dende Bandera de proa)
Torrotito del barcu acorazáu Bismarck}}
Bandera de proa de la corbeta de l'Armada Arxentina "Uruguái" (güei buque muséu) ensobiada en Puertu Maderu, Buenos Aires, República Arxentina

La bandera de proa (tamién llamada bandera de tajamar, de moprés o torrotito) ye una bandera d'usu ceremonial que ye izada na proa de los buques de les marines de guerra de delles naciones nes ocasiones que regulen les ordenances correspondientes de cada Armada.

Nel Reinu Xuníu y los Países Baxos esisten variantes civiles del torrotito, pero escarecen de sanción llegal.

Banderes de proa por Estáu[editar | editar la fonte]

Arxentina[editar | editar la fonte]

La bandera de proa de l'Armada de la República Arxentina, adautación de la bandera nacional, consiste d'un cuadráu blancu col Sol de Mayu nel centru sobre un campu azul celeste. La so proporción ye de 1 d'altu por 1,14 de llargu, según datos provistos pol Institutu d'Estudios Navales.

España[editar | editar la fonte]

Bandera de proa nel Patrulleru P-61 Chilreu de l'Armada Española fondiáu nel puertu de Cork, Irlanda, el 17 d'agostu de 2007.

La bandera de proa de l'Armada Española describir nel Reglamentu de Banderes ya Insinies y Distintivos, qu'apaeció nel Boletín del Estáu del 12 d'ochobre de 1945,[1] ensin que se produxera cambéu nel posterior Reglamentu de Banderes y Estandartes, Guiones, Insinies y Distintivos de 1977:

Va Ser una bandera cuadra con cuatro cuarteles. Primero, de gules, con un castiellu d'oru, almenado de cinco almenes y donjonado de tres torres, caúna d'elles con tres almenes de lo mesmo, mazonado en sable y esclariáu d'azur. Segundu, de plata, con un lleón rampante de gules y coronáu d'oru, lampasado y armáu de lo mesmo. Terceru, d'oru, con cuatro palos de gules. Cuartu, de gules, con una cadena d'oru puesta n'orla, en cruz y n'aspa, con un puntu de sinople n'abilsu.
Real Decretu 1511/1977, Títulu I, Regla 6

Trátase de los cuatro cuarteles principales del Escudu d'España, y que representen los antiguos reinos d'España: Castiella, Lleón, Aragón y Navarra. A diferencia del lleón del escudu d'España, el lleón del torrotito hai de ser de color colloráu (gules), y non púrpura. Tampoco apaez el blasón de los Borbones españoles nin el Reinu de Granada.

El so usu regular nel artículu 624 de les Reales Ordenances de l'Armada:

Cuando un buque tea fondiáu o atracáu n'agües estranxeres, izará a les mesmes hores que la Bandera Nacional la de Tajamar o Torrotito. N'agües nacionales va facer los díes d'engalanáu, domingu y festivos y, en presencia d'un buque de guerra estranxeru, cuando ésti fondie o afirme la primer amarra en tierra, arriándola cuando zarpe o llargue la última amarra.
Anexu al RD 1024/1984, de 23 de mayu, BOE del 30/05/1984

Perú[editar | editar la fonte]

La bandera de proa de la Marina de Guerra de Perú ye una adautación de la Bandera de Perú: consiste nun pañu cuadráu (proporciones 1:1) de color blancu, con una bordura colorada, y l'Escudu d'armes nel centru. Nel mástil de proa de los buques de la escuadra peruana y sobre esta bandera, suelse asitiar la insinia del oficial de más altu rangu que s'atopa a bordu o la del Presidente de la República, si ésti fuera'l casu.

Galería de banderes de proa[editar | editar la fonte]

Variantes civiles[editar | editar la fonte]

Históriques[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Reglamentu de Banderes, Insinies y Distintivos». Web de l'Armada Española páx. 5 y 23 (12 d'ochobre de 1945).
  2. Banderes de 1818-1829

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]