Corona d'Aragón

De Wikipedia
Corona d'Aragón
(de 18 xunetu 1164 a 1714)
Reformismu borbónicu
[[Consejo de Italia (es) [[Consejo de Italia (es) Traducir|→]]
Francia
Imperiu Habsburgu
[[Menorca bajo dominio británico (es) [[Menorca bajo dominio británico (es) Traducir|→]]
estáu desapaecíu
Señera Real (es) Traducir
Alministración
Nome oficial Corona del Casal d'Aragón (an)
Corona del Casal d'Aragó (ca)
Corona Aragonum (la)
Corona del Casal de Aragón (es)
Forma de gobiernu Monarquía compuesta
Monarquía constitucional
Llingües oficiales Aragonés medieval
Catalán medieval
llatín
Llatín medieval
Xeografía
Llendaba con Corona de Castiella, Reinu de Navarra y Reinu de Francia
Demografía
Cambiar los datos en Wikidata

La Corona d'Aragón (n'aragonés: Corona d'Aragón; en catalán: Corona d'Aragó; conocida tamién por otros nomes alternativos) englobaba al conxuntu de territorios que tuvieron sometíos a la xurisdicción del rei d'Aragón, de 1164 a 1707. El 13 de payares de 1137, Ramiru II el Monxu, rei d'Aragón, depositó nel so xenru Ramón Berenguer el reinu (anque non la dignidá de rei), roblando esti d'equí p'arriba como Conde de Barcelona y Príncipe d'Aragón. Petronila tomó'l títulu de "Reina d'Aragón" y Ramón Berenguer el de príncipe y dominador d'Aragón. Según dellos historiadores modernos, el matrimoniu facer so la forma de Matrimoniu en casa (esto supón que, al nun haber descendiente masculín, el maríu cumple la función de gobiernu, pero non la de cabeza de la casa, que solo s'otorgará al herederu),[1] anque nun esiste consensu historiográficu al respective.[2] En 1164, Alfonsu II d'Aragón heredaría'l patrimoniu conxuntu.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Esteban Sarasa Sánchez, La Corona d'Aragón na Edá Media, Zaragoza, Caxa d'Aforros de la Inmaculada, 2001, páxs. 31-56. ISBN 84-95306-85-9.
  2. El profesor J. Serrano Daura cuestionó la teoría del casoriu en casa aplicada a los esponsales de Ramón Berenguer IV y Petronila d'Aragón, basándose na ausencia de referencies a esta institución consuetudinaria del drechu aragonés enantes del sieglu XV, y que les clauses que fueron establecíes por Ramiru II sobre la socesión a la corona d'Aragón nun s'afaen a les peculiaridaes d'esta institución, polo que nun sería trasladable a los pactos de 1137. Vease'l so artículu La donación de Ramiru II d'Aragón a Ramón Berenguer IV de Barcelona, de 1137, y l'institución del casoriu en casa", publicáu en Higalguía, 270, Madrid, 1998, páxs. 709-719).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]