Yerbazal

De Wikipedia
Yerbazal en California
Yerbazal en Filipines
Pradería de La Pampa

Los yerbazales o pacionales son aquellos ecosistemes onde predomina la vexetación herbal. Estos ecosistemes pueden ser d'orixe natural constituyendo estensos biomas, o ser productu de la intervención humana con fines de la crianza de ganáu o recreación.

El términu pradería tamién ye d'ampliu usu pa referise a los terrenes herbales; sicasí l'usu estendíu d'otros términos como sabanes y estepes hai circunscrito per un sitiu l'usu de pradería a los pacionales de Norteamérica.

Más d'un cuartu de la Tierra ta cubiertu por pacionales. Los pacionales atópase en cada continente sacante na Antártica, y éstos formen la mayor parte d'África y Asia. Esisten distintos tipos de pacionales, pa estremalos denominar con nomes diversos como praderíes, estepes, llanos, sabanes, pampes, veld, etc.

Los pacionales desenvolver en llugares onde nun cai abondu agua d'agua por que se desenvuelva un monte, pero onde ye enforma como por qu'esista un desiertu. Los pacionales tán apinaos xustamente de campera (yerbes). A los campos de trigu considerar pacionales, a pesar de que casi siempres son cultivaos. Mientres dómines de fríu la campera queda adormilitiáu hasta que reverdez nuevamente.

Yerbazales naturales[editar | editar la fonte]

En ciertes condiciones que dependen del clima, el suelu y otros factores, les tierres nun resulten favorables pal desenvolvimientu de montes o carbaes, ente que munches yerbes suelen ser resistentes a les condiciones más estremes de fríu, falta d'agua y altu monte. Ye asina que pueden desenvolvese diversos tipos de yerbazales o pacionales naturales como:

Biomas[editar | editar la fonte]

El WWF considera qu'hai 4 biomes onde los yerbazales son predominantes:

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

Suelen asitiase ente los desiertos y los montes, con precipitaciones ente los 250 y 600 mm dependiendo de la temperatura y naturaleza del suelu. En zones tropicales puede llover hasta 1200 mm, dada la mayor evaporación.

Predominen les gramínees, que pueden ser bien pequeñes hasta les más altes con 2.50 m. La fauna constituyir grandes o pequeños herbívoros y los sos depredadores.

Cuando estos ecosistemes úsense como camperes naturales pal ganáu doméstico, puede llegase a la desertificación por sobrepastoreo.

Pacionales de cultivu[editar | editar la fonte]

Prau en Panticosa

Los pacionales o yerbazales de cultivu son les plantaciones de camperes que l'home realiza con distintos propósitos: apacentamiento direutu pol ganáu, preparación de forraxe o recreación. Nun hai una estandarización que defina claramente los diversos tipos de pacionales pal aprovechamientu humanu, pero a les traces tenemos los siguientes:

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]