Productu agrícola

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Productos agrícoles.

Productu agrícola ye la denominación xenérica de cada unu de los productos de la agricultura, l'actividá humana que llogra materies primes d'orixe vexetal al traviés del cultivu. Nun se consideren productos agrícoles puramente los procedentes de la esplotación forestal. Menos habitual ye la distinción colos productos procedentes de la recueya, qu'en dellos casos ye inda una actividá económica estimable (por casu, la recueya de cogordes –que puramente nun son vexetales, sinón fungos–).

Según el destín que se da al productu, puede faese una división ente productos agrícoles alimentarios y productos agrícoles industriales. De los alimentarios, los más importantes (por ser la base de l'alimentación humano y de la ganadería), destaquen los ceberaes (trigu, arroz, maíz, etc.); la pataca y otros tubérculos; llegumes; les plantes oleaxinoses (olivar, xirasol, soya, colza); la vide y otres plantes susceptibles de producir distintes bébores alcohóliques; les plantes azucreres; y los productos hortofrutícoles. De los industriales, imprescindibles pa munchos procesos industriales, destaquen les materies primes pa la industria testil, como'l algodón, el llinu, el espartu, etc.; y otros de gran importancia económica, como'l cauchu y el tabacu. Les plantes tintóreas, que fueron de gran importancia hasta la Revolución Industrial, fueron sustituyíes por tintes químicos. La producción de biocombustibles a partir de restos vexetales o cultivaos espresamente pa ello foi oxetu de gran desenvolvimientu nos últimos años.

Nun tien de confundir se producción agrícola con producción agraria, qu'inclúi, amás de los productos de l'agricultura, los de les demás actividaes agrarias, especialmente la ganadería. Otru conceutu confluyente ye'l de la totalidá de los productos del campu o productos rurales (lo rural). Puramente, la producción rural tamién inclúi los productos de la industria rural, especialmente los de la industria alimentaria local o tradicional y los de la artesanía rural.

Tampoco se debe confundir cola aportación del sector primariu a la producción total (PIB o PNB según cómo se considere), que suel estremase nos trés sectores de la economía, cuidao que el sector primariu inclúi, amás, la pesca.Por que el llabradores puedan producir alimentos faen usu de dos recursos naturales importantes: el suelu y l'agua. Esta llabor de cutiu realizar, n'árees onde la topografía ye montascosa con altes pindies onde se riquir práutiques pal manexu de la escorrentía y control d'erosión. El suelu y l'agua son tamién recursos vitales pa toa actividá humana. Por tal razón el llabrador tien de conocer les práutiques encamentaes pal usu efectivu y el caltenimientu d'éstos recursos esenciales.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]


Producto agrícola