Pesca

De Wikipedia
Pescador con rede en Srah Srang, Angkor, Camboya.
Pesca artesanal na Islla de Margarita, Venezuela
John George Brown: Waiting for a Bite, Central Park

[1] La pesca defínese como aquella actividá que se realiza pa estrayer peces. Puede realizase n'agües continentales o marítimes. Ancestralmente, la pesca consistió nuna de les actividaes económiques más tempranes de munchos pueblos del mundu.

Acordies con estadístiques de la FAO y les sos cifres del añu 2010 (publicaes en 2012), el númberu total de pescadores y piscicultores nel mundu envalorar en 54,8 millones. La mesma estadística indica que'l 87 % de les persones emplegaes nel sector pesqueru atopar n'Asia. Ente que la crecedera de l'actividá pesquera de captura detúvose o inclusive amuesa una ciertu enclín al amenorgamientu, reparar un aumentu sosteníu na cantidá de persones ocupaes na acuicultura.[2]

Modalidaes[editar | editar la fonte]

Una perca prindada en redes.

Ente les artes de pesca más comunes pueden citase la d'arrastre, la pesca al cercu, la pesca al curricán, l'almadraba, el trasmallo, la pesca a palangre y les redes de deriva.

Pero pa llevales a cabu esisten delles modalidaes, que se suelen estremar en pesca deportiva y comercial. Esta postrera puede considerase industrial, artesanal o sustentable, dependiendo del valumbu de les téuniques emplegaes y del calter de l'actividá

Pesca deportiva[editar | editar la fonte]

La pesca deportiva ye l'actividá pesquera que se realiza por ociu o competencia. El motivu ye lúdicu principalmente, anque hai diversos tipos de competencies. Esta actividá ta rexida pola llexislación de les distintes alministraciones, que reglen l'usu d'artes y apareyos, delimitando el cupu de captures y el so tamañu según especies. Tamién xestionen l'usu y actividá de los distintos hábitats.

Cuando esta actividá pasa de ser meru ociu o afición a ser del ámbitu deportivu, pasa a xestionase poles distintes federaciones de pesca, tanto a nivel rexonal como nacional, entamando concursos, campeonatos y actividaes a tolos niveles.

La diferencia de pesca tantu d'estilos como d'apareyos, varien tanto como les redolaes nos que se desenvuelven, como la especie a prindar. La pesca deportiva desenvolver por aciu dos preseos principales: caña y carrete, que subdivídense de la mesma según la clase d'equipu que s'usa en spinning, baitcasting, convencional y mosca.

Pesca comercial[editar | editar la fonte]

Según la distancia de la mariña a les cales y de cómo se realicen les actividaes pesqueres, éstes pueden ser: pesca de baxura, pesca d'altor y pesca de gran altor.

La pesca comercial ye l'actividá pesquera efectuada con fines de beneficiu comercial. Orixinariamente yera l'sustentu de delles poblaciones costeres o isleñas.

Esta actividá actúa de referencia pa identificar los grandes grupos de pesca: en agua salao (desenvuelta na masa d'agua oceánica) y en agua duce (practicada n'agües continentales como ríos, banzaos o llagos). Esta distinción suel realizase tamién a nivel llexislativu, yá que ta regulada polos distintos Estaos, correspondiendo les competencies na materia a distintes alministraciones.

Anguaño hanse industrializáu los sistemes de pesca, anque en dellos países siguen usándose artes de pesca tradicionales pal llogru de recursos hidrobiológicos. Por ello, y según el fin económicu, esta pesca puede estremase ente pesca artesanal y pesca industrial.

Pesca industrial[editar | editar la fonte]

La pesca industrial ye un tipu de pesca que tien como oxetivu llograr un gran númberu de captures. Pa ello, precísase: capital pa fornir a los barcos ya investigar nuevos sistemes de pesca. teunoloxía avanzada p'aumentar el volume de captures y poro, que l'actividá sía rendible.

Pesca de sobrevivencia[editar | editar la fonte]

La pesca de sobrevivencia ye practicada mayormente por comunidaes orixinaries con téuniques que permanecieron casi inalteraes por sieglos. Esta pesca nun se realiza con fines d'esplotación comercial, sinón p'ayudar al sustentu de les comunidaes o families que la practiquen, y son una espresión de la so cultura y tradiciones.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Esti términu apaez nel Diccionariu de l'Academia de la Llingua Asturiana. Ver: Pesca
  2. Organización de les Naciones Xuníes pa l'Alimentación y l'Agricultura, Informe del Departamentu de Pesca y Acuicultura de la FAO. L'estáu mundial de la pesca y la acuicultura 2012, Roma, 2012. p. 46.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Sistemes internacionales de regulación pesquera