Bioma

De Wikipedia
Biomas terrestres clasificados según vegetación
Biomes terrestres clasificaos según vexetación.

Un bioma (del griegu «bios», vida), tamién llamáu paisaxe bioclimático o árees bióticas (y que nun tien de confundise con una ecozona o una ecorrexón), ye una determinada parte del planeta que comparte'l clima, flora y fauna. Un bioma ye'l conxuntu d'ecosistemes carauterísticos d'una zona bioxeográfica que ta definíu a partir de la so vexetación y de les especies animales que predominen. Ye la espresión de les condiciones ecolóxiques del llugar nel planu rexonal o continental: el clima y el suelu van determinar les condiciones ecolóxiques a les que van responder les comunidaes de plantes y animales del bioma en cuestión.[1][2]

En función de la llatitú, la temperatura, les precipitaciones y l'altitú, en definitiva, y de les carauterístiques básiques del clima, puede estremase la tierra en zones de carauterístiques asemeyaes; en caúna d'eses zones desenvuélvese una vexetación (fitocenosis) y una fauna (zoocenosis) que cuando tán rellacionaes, definen un bioma, qu'entiende les nociones de comunidá y l'interacción ente suelu, plantes y animales.

Hai distintos sistemes pa la clasificación de biomes, que polo xeneral suelen estremar la tierra en dos grandes grupos —biomes terrestres y biomes acuáticos-, con un númberu non demasiáu grande de biomes. A escala planetaria, la selva tropical trupa, la sabana, la estepa, los montes templaos y la tundra, son los grandes biomes que caractericen la biosfera y que tienen una repartida zonal, esto ye, que nun superen ciertos valores llatitudinales. A escala rexonal o continental, los biomes son difíciles de definir, en parte porque esisten distintos patrones y tamién porque les sos fronteres suelen ser difuses (vease'l conceutu de ecotono).

Los biomes de cutiu son conocíos polos sos nomes locales. Por casu, un bioma de yerbazales conozse como pradería en Norteamérica, sabana n'África, estepa n'Asia, pampa en Suramérica y veld en Sudáfrica.

Los biomes terrestres son descritos pola ciencia de la bioxeografía. Por estensión, falase de microbioma pa designar la esfera de la vida microbiota.

El conceutu de bioma nun tien de confundise con otros conceutos similares como'l de ecozona —grandes estensiones de la superficie de la tierra onde les plantes y los animales desenvuelvense en relativu aislamientu mientres llargos periodos de tiempu, dixebraos unos d'otros poles carauterístiques xeolóxiques, tales como océanos, grandes ermos, altos montes o cordales, que formen barreres a la migración de plantes y animales—, hábitat —área que ye habitada por una especie particular d'animales o plantes— o ecosistema —complexu dinámicu compuestu por plantes, animales y microorganismos, y la naturaleza muerta que los arrodia actuando n'interacción en cuantes qu'unidá funcional—. Les distintes ecorrexones del mundu arrexuntense tantu en biomes como en ecozonas.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. (n'inglés) [1] The World's Biomes
  2. (n'inglés) [[2] University of California Museum of Paleontology

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]