Macross

De Wikipedia
Macross
マクロス
(Makurosu)
XéneruCiencia ficción militar, mecha, real robot, space opera
[editar datos en Wikidata]

Macross (マクロス Makurosu?) ye una serie d'anime de mecha y ciencia ficción, creada por Shōji Kawamori de Studio Nue en 1982. La franquicia cunta con una hestoria ficticia de la Tierra/humanidá dempués del añu 1999. Componer de trés series de televisión, cuatro películes, seis OVAs, una novela llixera y cinco series manga, tou patrocináu por Big West Advertising.

Dientro de la serie, el términu Macross utilizar pa denotar la principal buque capital. Esta tema empecipió nel Macross orixinal, SDF-1.

Overtechnology referir a les meyores científiques descubiertos nuna nave alienígena (más tarde renombráu Super Dimension Fortress - One Macross) que s'estrelló nel sur de la isla Ataria. Con esta teunoloxía, la Tierra foi capaz de crear una inxeniería inversa de la teunoloxía pa crear el mecha (caces variables y destroids) superlumínico conducíu por naves espaciales y otres teunoloxíes más rápidu que la Velocidá de la lluz lluz que puede apreciase na serie. La primer serie de televisión con conteníu editáu y un guión revisáu foi llanzáu como la primer parte de Robotech nos Estaos Xuníos.

Títulu[editar | editar la fonte]

El títulu de la serie provién del nome de la principal nave espacial humana (que de normal s'amenorgó de Super Dimension Fortress a SDF-1 Macross yá que ye la primera). El nome orixinal pal proyeutu Macross foi Battle City Megarodo (o Battle City Megaroad; como la treslliteración xaponesa a cualesquier "L" o "R" dan al títulu un doble significáu en referencia a la llinia de la hestoria: Megaload, refiriéndose a la nave espacial que contién toa una ciudá de les persones; y Megaroad en referencia al llargu viaxe al traviés del espaciu a la Tierra). Sicasí, unu de los direutivos de los patrocinadores del proyeutu, Big West Advertising, yera un fan de Shakespeare, polo que queríen que la serie y la nave fueren nomaos Macbeth (マクベス Makubesu?). Un compromisu facer ente les partes col títulu Macross (マクロス Makurosu?) por cuenta de la so pronunciación similar a Macbeth en xaponés y por cuenta de que entá contenía connotaciones al títulu orixinal. La pallabra Macross provién d'una combinación de xuegos de pallabres del prefixu "macro" en referencia al so enorme tamañu en comparanza colos vehículos humanos (anque si comparar coles naves alienígenas de la serie, ye relativamente una arma destructora pequeña) y la distancia que tien de cruciar.

Temes[editar | editar la fonte]

Los siguientes son les temes comúnmente vistes y establecíos nes distintes series de la franquicia Macross:

O.N. Spacy[editar | editar la fonte]

O.N. Spacy Roundel

O.N. Spacy ye la organización de fuercies armaes ficticia de la Earth Unified Government (地球統合政府 Chikyū Tōgō Seifu?). Foi establecida poles de la modernes Naciones Xuníes col fin de defender la Tierra d'un posible ataque alinigena contrariu y participó na Primer Guerra Espacial contra una raza estraterrestre llamada Zentradi. Les operaciones posteriores de la O.N. Spacy ampliáronse la colonización interestelar y caltuvieron la paz polo xeneral de los asentamientos fuera del planeta Tierra.

El términu "Spacy" ye un acrónimu de los términos "Army" y "Navy"; anque delles fontes xaponeses tamién utilicen el términu Space Army y delles fontes en idioma inglés utilicen el términu Space Navy, lo que suxure que'l términu ye una contraición.

Variable fighters[editar | editar la fonte]

Un Caza variable, tamién conocíu como un caza "varitech" na adautación llamada Robotech, ye unu d'una serie de caza aeroespaciales tresformables, diseñaos principalmente por Shoji Kawamori y Kazutaka Miyatake de Studio Nue. Polo xeneral son capaces de tresformase n'aviones de combati/espaciu, un robot humanoide y un híbridu de los dos maneres, más conocíu como "Gerwalk". El VF-1 Valkyrie orixinal llamar en realidá "Valkyrie", pero la nave genéricamente contemplóse como tal na serie dende entós.

Música[editar | editar la fonte]

La música ye parte integral de casi tolos títulos Macross por tener significaos nuna serie de comportamientos de los antagonistes escontra ella. Les ídolos musicales tamién xueguen un papel central en delles de les hestories de Macross. De cutiu, el protagonista va tar arreyáu nun triángulu amorosu con una serie d'ídolos musicales; la más destacada, Lynn Minmay.

Space Fold[editar | editar la fonte]

El espaciu esterior dexa viaxar más rápidu que la lluz na franquicia Macross. Esta capacidá introducióse cuando'l SDF-1 estrellar al aterrizar na Tierra, y dende entós describióse oficialmente como un tipu de deformación cuando se salea nel espaciu (o lo que se llama'l desplazamientu espacial a la estupenda velocidá de la lluz) dexando viaxar casi instantáneamente alloñes ultra llargues: una deformación nel espaciu tresporta una nave espacial nun ralu bien curtiu de tiempu intercambiando primero l'allugamientu de la nave espacial col espaciu o sub-espaciu na Super Dimension, y depués l'intercambia la Super Dimension col espaciu del llugar de destín.

Acordies con el primer teniente Hayase Misaa de la O.N. Spacy mientres la I guerra espacial (2009-2012) mientres una hora pasa na Super Dimension del espaciu, pasen unos diez díes nel espaciu normal. La postrera serie de televisión de la franquicia Macross, Macross Frontier amplía entá más esi conceutu por aciu la introducción de fallos o dislocaciones na deformación, que retrasen entá más los viaxes na deformación de la Super Dimension y interfieren coles comunicaciones de l'aeronave. Tamién s'esplica en Macross Frontier, cualos son les llimitaciones de la deformación del espaciu, tales como l'aumentu xeométricu nel requerimientu d'enerxía cola masa del oxetu a ser deformada, lo que torga qu'oxetos bien grandes puedan ser deformados/tresportaos a gran velocidá al traviés de grandes distancies.

L'actu d'entrar na Super Dimension del espaciu ye llamada "fold in". Al llegar al destín, l'actu de dexar la Super Dimension del espaciu ye llamada "defold" o un "fold out".

Otros elementos[editar | editar la fonte]

La franquicia tamién esplora temes menores, incluyendo'l choque cultural, mayoría d'edá y la señardá.

La nueva era tres el fin de la I guerra espacial ye parte del cursu de la llinia del tiempu ficticia de la franquicia Macross. La serie más recién, Macross Frontier, centrar a 50 años dempués del entamu de la guerra colos Zentradi y representa una de les misiones de colonización escontra'l centru de la galaxa.

Xunto con Gundam, una serie con robots reales tipu mecha de los cualos Shoji Kawamori ye un fanáticu, Macross esploró cómo los individuos fáen-y frente a la guerra. Mientres Gundam ye muncho más políticu y direutu sobre los horrores de la guerra, cada serie de televisión de Macross ye única porque nunca representa a los antagonistes como intrínsecamente malos y demuestra a la fin que l'amor, la cultura, y la música pueden utilizase pa ganalos.

== Cronoloxía de la franquicia Varies series, remortines y una precuela fueron creaes. La mayoría utiliza una cronoloxía creada polos creadores del Studio Nue, y los que siguieron les sos propies cronoloxíes yeren consideraos como "hestories paraleles" del estudio. La principal producción de Macross consta de (n'orde de lliberación de manera descendente):

Feches de llanzamientu Episodios Obra Títulu orixinal Cronoloxía
Ochobre de 1982 a
Xunu de 1983
36 Serie de televisión The Super Dimension Fortress Macross[1]
Obra orixinal afecha por Harmony Gold pa convertise Robotech: The Macross Saga en 1985.[2]
20092012
Xunetu de 1984 Película Macross: Do You Remember Love?[3]
Narración alternativa de los acontecimientos en The Super Dimension Fortress Macross, específicamente del episodiu 2 al 27.
20092012/2031
Historia dientro d'una hestoria (en Macross 7)
Xunu de 1987 1 OVA The Super Dimension Fortress Macross: Flash Back 2012[4]
Epilógo de la película, segmentos definitivos añader na "edición perfecta" de la película.
2012
Mayu de 1992 a
Payares de 1992
6 Serie OVA Macross II[5]
"Macross 10th Anniversary"
Serie OVA y secuela creada ensin el Studio Nue.
2092[6]
Continuidá "paralela" al mundu alternativu
Agostu de 1994 a
Xunu de 1995
4 Serie OVA Macross Plus[7]
Serie OVA y secuela creada pol Studio Nue. Una hestoria paralela.
2040
Marzu de 1995 a
Xunetu de 1995
4 Serie OVA Macross Plus: International Version[7]
Versión OVA alternativa col repartu y canciones inglés.
2040
Ochobre de 1994 a
Setiembre de 1995
49 Serie de televisión Macross 7[8]
Serie de televisión y secuela de Macross Plus. La primera de les remortines que traten sobre la metatrama. Cuenta con un nuevu repartu de personaxes, y namái tres personaje que tornen de la serie orixinal.
2045-2046
Ochobre de 1994 a
Mayu de 2001
8 volumes Serie manga Macross 7: Trash
Primer cómic con hestoria paralela serializada na revista Shōnen Ace pa depués ser lliberaos como volumes.
2046
Setiembre de 1995 Película Macross Plus: Movie Edition[7]
Versión cinematográfica alternativa con distinta edición y escenes adicionales.
2040
Setiembre de 1995 Película Macross 7 The Movie: The Galaxy Is Calling Me![9] 2046
Avientu de 1995 3 OVA Macross 7: Encore[8]
Episodios adicionales de la serie de televisión Three 94.
2046
Avientu de 1997 a
Agostu de 1998
4 Serie OVA Macross Dynamite 7[10]
"Aniversariu númberu 15 de Macross"
Secuela número 94 de la series de televisión.
2047
Avientu de 2002 a
Ochobre de 2004
5 Serie OVA Macross Zero[11]
"Aniversariu númberu 20 de Macross"
Precuela orixinal númberu 81 de la series de televisión.
2008
Avientu de 2007 Serie manga Macross Frontier Manga
Secuela número 94 de la series de televisión. Narración de los acontecimientos en formatu cómic de Macross Frontier y serializado de primeres na revista Shōnen Ace.
2059
Avientu de 2007 1 Serie de televisión pilotu Macross Frontier (Deculture Edition)
"Aniversariu númberu 25 de Macross"
Episodiu piloto y secuela número 94 de la series de televisión.
2059
Abril de 2008 25 Serie de televisión Macross Frontier[12]
"Aniversariu númberu 25 de Macross"
Secuela número 94 de la series de televisión.
2059
2009–Actualidá Serie manga Macross: The First[13][14]
Narración de los acontecimientos en formatu cómic de The Super Dimension Fortress Macross serializada na revista Macross Ace y anguaño en Newtype Ace.
20092012
21 de payares de 2009 Película Macross Frontier The Movie: The False Songstress
Adautación de la película teatral, de la serie de televisión en 2008.
2059
Avientu de 2010 a
Payares de 2011
12 Noveles Macross The Ride[15]
Precuela orixinal númberu 8 de la serie de televisión.
2058
26 de febreru de 2011 Película Macross Frontier Movie: The Wings of Goodbye
Remortina de la película de teatru en 2009.
2059
3-8 Ochobre de 2012 Musical Macross The Musicalture
Aniversariu númberu 30 celebráu con espectáculu de música en direuto en Tokyo Dome.
2062
20 d'ochobre de 2012 Película Macross FB 7: Ore non Uta o Kike!
"Aniversariu númberu 15 de Macross Dynamite 7"
Nueva hestoria colos personaxes de Macross Frontier.
2059
28 de febreru de 2013 Videoxuegu Macross 30: The Voice that Connects the Galaxy
"Aniversariu númberu 30 de Macross"
2060
31 d'avientu de 2015-Al 25 de setiembre de 2016 26 Serie de televisión Macross Delta 2067

Un llargumetraxe, subtituláu Do You Remember Love? (愛・おぼえていますか Ai Oboete Imasu ka?), foi llanzáu en 1984, con una versión entestada de la hestoria y l'animación de vanguardia. Esta película foi descrita más tarde como una película de "drama históricu" nel universu Macross (similar a les películes de la Segunda Guerra Mundial nel mundu real). En Macross Plus y Macross 7, revélase qu'había una película producida dempués d'I Guerra Espacial (el conflictu orixinal ente la Tierra y los Zentradi). Kawamori describe la rellación ente los dos representaciones de la I Guerra Espacial: "El verdaderu Macross ta ende fora, ayundes. Si digo la hestoria nel llargor d'una serie de televisión, ver d'una manera, y si cunto la hestoria como una película de llarga duración, entamar d'otra manera."[16] (Una versión editada, doblada al inglés de la carauterística tamién foi llanzada a videu como Clash of the Bionoids).

Macross II, l'únicu proyeutu d'animación ensin la participación direuta del Studio Nue foi declaráu una hestoria paralela del mundu realizada por Studio Nue.

En marzu de 2007, Studio Victor iguó un casting pa una actriz de voz pa xugar a la heroína, Ranka Lee, nuna continuación ensin títulu de la nueva serie Macross.[17][18] A los 18 años d'edá Nakajima Megumi foi escoyíu nel cantar a nivel nacional y actuando nuna audición pal papel de Ranka Lee en Xapón. Al proyeutu dióse-y el títulu tentativo de Macross 25. Más tarde, como parte del conciertu del aniversariu númberu 25, un tráiler reveló'l nuevu títulu tentativo de Macross F (Frontier). Mientres el conciertu Kawamori Shoji mentó que'l plazu de Macross Frontier taba nel añu 2070 AD. Kawamori tamién anunció que Yoko Kanno sería'l co-compositor de la música de la nueva serie Macross. Acordies cola revista Newtype, esta nueva serie supónse que va tener llugar nuna escuela. L'episodiu piloto salió al aire'l 23 d'avientu de 2007. La nueva serie establecióse finalmente nel añu 2059 AD y tuvo llugar nuna nueva Macross Colony Fleet llamada "Macross Frontier". El nuevu show foi producíu por Satelight y los sos episodios empezaron el so espardimientu periódicu'l 4 d'abril de 2008, en canal MBS de Xapón. L'últimu episodiu emitióse'l 25 de setiembre de 2008, lo que llevó a una serie con un total de 25 episodios. Un Macross Frontier Movie Edition foi anunciáu xusto dempués de la finalización de la nueva serie animada de televisión.[19]

Nel área de Kanto reestrénase la serie anime de televisión, Macross Frontier, a principios de 2014 en Xapón terminó con un anunciu teaser de qu'una nueva serie de Televisión de Macross esta n'obra, y más tarde nesi mesmu añu foi tituláu tentativamente Macross Δ (Delta).[20] Al igual qu'en Macross Frontier, un casting va llevar a cabu per unu de los personaxes principales de la serie pa empezar el 1 d'avientu de 2014.[21]

Cronoloxía ficticia de Macross/The Super Dimension[editar | editar la fonte]

Delles series, remortines y una precuela fueron creaes en Macross/The Super Dimension. La principal producción de Macross/The Super Dimension consta de (n'orde cronolóxicu de manera descendente):

Cronoloxía Títulu orixinal Obra Feches de llanzamientu Episodios
1999 The Super Dimension Fortress Macross (namái'l prólogu)
Obra orixinal afecha por Harmony Gold pa convertise Robotech: The Macross Saga en 1985.
Serie de televisión ochobre de 1982 a xunu de 1983 36
20022010 Misa Hayase: White Reminiscences Noveles febreru de 1984
2008 Macross Zero
Historia orixinal sobre l'orixe de Macross
Serie OVA avientu de 2002 a ochobre de 2004 5
2009 Dreaming Prelude: My Fair Minmay Noveles abril de 1983
20092012 The Super Dimension Fortress Macross
Obra orixinal afecha por Harmony Gold pa convertise Robotech: The Macross Saga en 1985.
Serie de televisión ochobre de 1982 a xunu de 1983 36
20092012 Macross: The First
Narración de los acontecimientos en formatu cómic de The Super Dimension Fortress Macross y serializado na revista Macross Ace y anguaño en Newtype Ace.
Manga febreru de 2009 – en curso
2010 Macross Inside Story: Macross Classic Audiu drama agostu de 1996 4
2012, 2031
(Historia dientro d'una hestoria)
Macross: Do You Remember Love?
Narración de los acontecimientos de The Super Dimension Fortress Macross, especialmente dende l'episodiu 2 hasta'l 27.
Película xunetu de 1984
2012 The Super Dimension Fortress Macross: Flash Back 2012
Epílogu de la película, añadiéronse segmentos definitivos na "edición perfecta" de la película.
OVA xunu de 1987
20142030 Macross M3 Videoxuegu febreru de 2001
2040 Macross Plus
Remortina OVA orixinal de Macross creada pol Studio Nue. Una hestoria paralela.
Serie OVA agostu de 1994 a setiembre de 1995 5
2043 Macross: True Love Song Videoxuegu marzu de 2000
2045 Macross 7 Docking Festival: Singing Saves the Galaxy!? Audiu drama marzu de 1995
20452046 Macross 7
Serie de televisión y secuela de Macross Plus. La primera de les remortines que traten sobre la metatrama. Cuenta con un nuevu repartu de personaxes, y namái tres personaje que tornen de la serie orixinal.
Serie de televisión ochobre de 1994 a setiembre de 1995 49
2046 Macross 7: Trash Manga mayu de 1995 a xunetu de 2001 8 volumes
2046 Macross 7 The Movie: The Galaxy Is Calling Me! Película setiembre de 1995
2046 Macross 7: Encore
Remortina OVA orixinal de Macross 7
Serie OVA avientu de 1995 a febreru de 1996 3
2046 Macross Generation Audiu drama abril de 1997 10
2047 Macross Dixital Mission VF-X Videoxuegu febreru de 1997
2047 Macross Dynamite 7
Remortina OVA originalde Macross 7
Serie OVA avientu de 1997 a agostu de 1998 4
2050 Macross VF-X2 Videoxuegu setiembre de 1999
2058 Macross The Ride Noveles avientu de 2010 a payares de 2011 12
2059 Macross Frontier Serie de televisión abril de 2008 a setiembre de 2008 25
2059 Super Dimension Song Maiden Ranka Manga ochobre de 2008 1 volume
2059 Macross Frontier The Movie: The False Songstress
Adautación de la película teatral de Macross Frontier.
Película payares de 2009
2059 Sheryl: Kiss in the Galaxy Manga setiembre de 2010 a ochobre de 2012 4 volumes
2059 Macross Frontier Movie: The Wings of Goodbye
Remortina de la película teatral en 2009.
Película febreru de 2011
2059 Macross Frontier: Hold Me Tightly to the Edge of the Galaxy Manga setiembre de 2012 1 volume
2059 Macross FB 7: Ore non Uta o Kike!
Crossover especial de Macross 7 y Macross Frontier.
Película ochobre de 2012
2059 Macross Fortissimo Manga marzu de 2013 1 volume
2060 Macross 30: Voices across the Galaxy Videoxuegu febreru de 2013
2062 Macross The Musicalture
Aniversariu númberu 30 celebráu con espectáculu de música en vivu.
Musical ochobre de 2012
2067 Macross Delta Serie de televisión 31 d'avientu de 2015-presente 26
2092 Macross II
Remortina OVA orixinal de Macross creada ensin el Studio Nue.
Serie OVA mayu de 1992 a payares de 1992 6

Videoxuegos[editar | editar la fonte]

Los videoxuegos de Macross basar nel so universu, dacuando ampliándolo con personaxes orixinales y hestories paraleles; los postreros videoxuegos de cutiu inclúin la nueva creación d'un metraxe (llargumetraxe o curtiumetraxe) anime y toos ellos fueron puestos en llibertá puramente en Xapón;[22] sacante los xuegos Takatoku, un xuegu electrónicu manual distribuyíu por Incoming Trading, un xuegu de arcade de Banpresto llicenciáu por Fabtek, y un videoxuegu de Bandai Visual pa PlayStation que debutó na llocalización norteamericana siendo finalmente atayáu probablemente debíu a la tema qu'arreya los derechos d'autor de Harmony Gold.[23]

Diferencies ente Macross y Robotech[editar | editar la fonte]

Magar Super Dimensional Fortress Macross ye una serie d'anime que foi emitida per primer vegada en Xapón el 3 d'ochobre de 1982, Super Dimensional Cavalry Southern Cross foi tresmitida en 1984 y Genesis Climber Mospeada en 1983, la creación de Robotech ye la resultancia de la fusión de les anteriores series, convirtiéndose nuna especie de "serie colax",[24][25] que foi emitida n'Estaos Xuníos mientres 1985, polo tanto ye y foi'l causal de discutinios pa los siguidores de la serie de Carl Macek según la franquicia Macross, ente les cualos destáquense:

  • Super Dimensional Fortress Macross, ye la base de Robotech y la que da entamu a la hestoria. En 1999 una nave estraterrestre estrellar contra la Tierra, que nési momentu ta sopelexada por una gran guerra. Depués de reconstruyila, más naves lleguen a la órbita terrestre buscando la nave (rebautizada como Macross) que tenía los secretos de la Protocultura, que nésti casu nun yera una fonte d'enerxía proveniente d'una planta estraterrestre sinón una cultura estraterrestre perantigua, creadora de la humanidá y de los sos enemigos nésta serie, los xigantescos y combativos Zentraedi (que los sos nome orixinales na serie xaponesa son los Zentran y les guerreres Meltran , nomes orixinales de los Zentraedi na serie orixinal).[24][25]
  • El conceutu que se-y dio a la fonte d'enerxía qu'en Robotech denominar "Protocultura" nun ye una fonte de poder (según Macross, nos sos episodios finales, apenes se fala sobre lo que ye la "Protocultura" y refiérense a qu'una raza desconocida, de los cualos cítase que pudieron ser el creadores de los Zentraedi y bien probablemente tamién a los humanos; pa caltener un pocu de consistencia, el términu foi camudáu de manera drástica, y dáse-y a una fonte de poder descubierta va sieglos por un científicu d'un planeta desconocíu. Ende ye onde se xunen tamién términos como “La Flor de la Vida“, de manera de poder amestar la tercer saga (Mospeada) a los dos anteriores.[24][25]
  • La serie Macross termina nel capítulu col ataque suicida de Quamzin Kravshera (conocíu na serie Robotech como “Khyron“), y les continuaciones que tuvo (Macross Plus, Macross 7 y Macross Frontier) nun falen enforma -casi nada en verdá- alrodiu de la flota de Hikaru Ichijyo (conocíu en Robotech como Rick Hunter), salvu nel OVA titulada Super Dimensional Fortress Macross: Flash Back 2012, onde se ve'l despegue de la Megaroad 02 (que resulta siendo na serie Robotech la nave destruyida conocida a cencielles como SDF-2 Megalord, la nave espacial que diba ser comandada pola Almirante Lisa Hayes, qu'en Xapón na serie Macross orixinal ye llamada Misa Hayes). En Robotech, méntase que'l destín de Rick Hunter ye'l so futuru como l'Almirante Hunter, d'esta idea ye onde parte la idea d'unificar los trés series que formen Robotech, qu'al pie de la so esposa Lisa Hayes parten na nave espacial SDF-3 Pionera aldu escontra la tierra de los amos de la Robotecnia, en busca d'apautar un intentu de paz con dicha raza alienígena, ente que na serie Macross, el so destín ye inciertu, yá que la so misión ye la colonización d'otru planeta y la nave que pilotea denominar Megarodo (Megaroad) 01 que resulta siendo'l nome sustitutu pa la SDF-2. Nos sucesos de la serie Robotech, nun ye vueltu ver tres misteriosos incidentes nel espaciu, hasta la película "Robotech: The Shadow Chronicles", onde por razones de derechos camudaron la so apariencia nun 100%, según que s'amuesa nes escenes finales de la película, l'Almirante Hunter y la so tripulación sumen nun Furacu Negru y poro, unu de los protagonistes de "La Nueva Xeneración", Scott Bernard vése-y nuna misión na que parte escontra la busca del almirante.
Robotech pela so parte, tuvo la emisión de los 85 episodios, l'adautación de les sos películes: (Codename: Robotech película que sirvió de pilotu de la televisión, Robotech: La Película (1986), que ye una adautación de la OVA xaponesa Megazone 23 y retazos de la serie Super Dimensional Cavalry Southern Cross, anime que nun tien rellación como yá se dixo con Macross, salvo la productora, y Robotech: The Shadow Chronicles, la secuela, plantegada a la fin de la serie. Tocantes a les OVAS, afacer en formatu de película la fallida serie Robotech II: Les Centineles que terminó convirtiéndose nuna OVA por diversu problemes nel so estrenu, y Robotech: Love Live Alive, que resultó siendo la versión de los acontecimientos finales de la serie dende'l puntu de vista de Yellow Dancer (meyor conocíu como Lancer) dende una entrevista que resume la tercer temporada. Amás una fallida película que tuvo que ser atayada por falta de creatividá nel estilu de l'animación y la falta de sofitu del públicu que se sintió defraudada frente a la serie orixinal.
Magar la segunda y tercer serie que forma l'arcu final de Robotech replantega la estructura de la continuidá de les series Macross y que les fai estremar como franquicies ente si, una de les principales carauterístiques que tuvo esta temporada y (que ye daqué que de verdá casi ye indiferente) ye que la raza qu'ataca al planeta Tierra tres el final de la segunda Guerra Robotech ye que los villanos del anime Genesis Climber MOSPEADA, los Inbito, foi camudaos pol nome de Invid, y que'l combustible de los distintos meches pasó a llamase Protocultura en llugar de HBT que yera'l nome orixinal, siendo un deriváu del Hidróxenu. Casi tolo demás caltener ensin mayores cambeos, salvo la obvia americanización de los nomes de los personaxes.
  • Otra de los discutinios principales ente Robotech y Macross, quiciabes se deba a un personaxe de la segunda temporada de Robotech, fuen nada menos que el causáu pol personaxe de Dana Sterling, que na serie norteamericana ye de les dos fíes de Max Sterling y Miriya Parino. Según la hestoria oficial de Macross 7, la icónica pareya tuvo un total de 7 fíes, qu'apaecieron xuntu'l so padre na serie Macross 7, onde viaxen na Nave espacial de la Clase Nuevu Macross, bautizada como Macross 7, integrante esencial de la 37° espedición de la flota colonial, que viaxa na misión de colonización nel espaciu fondu, siendo la protagonista de dicha serie Mylene, la menor de los siete neñes. Na continuidá de Robotech, que'l so nome ye'l de Dana Sterling, (siendo acá la fía de Max y Miriya nesta continuidá) ye distinta l'anime de Super Dimensional Cavalry Southern Cross onde se llama Jeanne Francaix y la so hestoria nun asocede na Tierra, sinón nel alloñáu planeta Gloire; los sos enemigos nun son los Maestros de la Robotechnia“, sinón una raza conocida como “Los Zor“, antiguos habitantes del planeta Gloire. Otra diferencia ye qu'a la fin de la serie de Southern Cross, la lliberación de les granes de la planta aseguren alimentación pato tolos habitantes del planeta y nun xeneren una invasión como asocede en Robotech.[24][25]

Ente otres diferencies que s'atoparon a lo llargo de la tresmisión de les series "Macross" y "Robotech", fueron:

  • L'Alteración de los Nomes orixinales de los personaxes, yá mentáu.
  • L'Alteración de tola música orixinal (Reba West, quien compunxo la música de la serie Robotech), ente que Mari Iijima y Kentaro Haneda que compunxo la música de la serie orixinal.
  • Otru de los conceutos qu'estremen la saga, ye que nes series Macross nun se venera la guerra, amuésala tal como ye: cruda, horrible, murnia. Los protagonistes nun son héroes, son solu seres humanos tratando de sobrevivir y entendese a sigo mesmos en tol conflictu.

A la fin, lo único que xune a Robotech con Macross ye la primer parte de la historia arreyada la invasión Zentraedi, al estender un términu y mentar una y otra vez referencies a personaxes de les series anteriores sagues nuna forma pa caltener la continuidá, formándose trés series totalmente inconexas, salvu seique pol fechu que les meches teníen 3 maneres de tresformamientu.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Xaponés[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Macross (ed.): . Macross. Consultáu'l 4 de setiembre de 2009.
  2. «ADV Films Official Macross English Dub Page. Main Section.» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 23 d'abril de 2009. Consultáu'l 4 de setiembre de 2009.
  3. Macross (ed.): «Macross: Do You Remember Love? (Movie).» (inglés). Macross. Consultáu'l 4 de xunetu de 2009.
  4. Macross (ed.): «The Super Dimension Fortress Macross: Flash Back 2012 (OVA).» (inglés). Macross. Consultáu'l 4 de xunetu de 2009.
  5. Macross (ed.): «Macross II (OVA).» (inglés). Macross. Consultáu'l 4 de setiembre de 2009.
  6. The Super Dimension Fortress Macross II Original Soundtrack Vol. 2 CD booklet, 1992, p. 3, Victor, VICL-365
  7. 7,0 7,1 7,2 Macross (ed.): «Macross Plus (OVA).» (inglés). Macross. Consultáu'l 4 de setiembre de 2009.
  8. 8,0 8,1 Macross (ed.): «Macross 7 (TV).» (inglés). 4 de setiembre de 2009.
  9. Macross (ed.): «Macross 7 The Movie: The Galaxy Is Calling Me!.» (inglés). Macross. Consultáu'l 4 de setiembre de 2009.
  10. Macross (ed.): «Macross Dynamite 7 (OVA).» (inglés). Macross. Consultáu'l 4 de setiembre de 2009.
  11. Macross (ed.): «Macross Zero (OVA).» (inglés). Macross. Consultáu'l 4 de setiembre de 2009.
  12. Macross (ed.): «Macross Frontier (TV Series).» (inglés). Macross. Consultáu'l 4 de setiembre de 2009.
  13. Anime News Network (ed.): «Designer Haruhiko Mikimoto to Draw New Macross Manga (Updated)» (inglés). Anime News Network (21 de payares de 2008). Consultáu'l 12 de payares de 2009.
  14. Anime News Network (ed.): «New Macross Manga Launches in Japan's Macross Ace Mag» (inglés). Anime News Network (28 de xunu de 2009). Consultáu'l 12 de payares de 2009.
  15. «Macross R Macross R Official Site» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 3 d'ochobre de 2013. Consultáu'l 28 de mayu de 2015.
  16. «Shoji Kawamori Interview» (n'inglés). Animerica Vol.3 Non.1. 
  17. Anime News Network (ed.): «Yoko Kanno, Heroine's Voice Announced for New Macross» (inglés). Anime News Network (18 d'agostu de 2007). Consultáu'l 26 de mayu de 2015.
  18. Anime News Network (ed.): «Follow Up: Victor Voice Actress Auditions for Macross» (inglés). Anime News Network (9 de marzu de 2007). Consultáu'l 26 de mayu de 2015.
  19. Anime News Network (ed.): «Macross Frontier Movie Announced» (inglés). Anime News Network (25 de setiembre de 2008). Consultáu'l 25 de setiembre de 2008.
  20. Anime News Network (ed.): «Macross Science-Fiction Anime Franchise Gets New TV Series» (inglés). Anime News Network (26 de marzu de 2014). Consultáu'l 6 de mayu de 2014.
  21. Anime News Network (ed.): «New Macross TV Anime Project Announced With Singer Auditions» (inglés). Anime News Network (19 d'ochobre de 2014). Consultáu'l 19 d'ochobre de 2014.
  22. Macross (ed.): «Macross Video Games Official Release Information at the Original Macross Compendium Page» (inglés). macross.anime.net. Consultáu'l 28 de mayu de 2015.
  23. Richard Eisenbeis (ed.): «"Why You Haven't Seen Any New Macross in the West for Nearly 15 Years",» (inglés). kotaku.com (15 de marzu de 2013). Consultáu'l 28 de mayu de 2015.
  24. 24,0 24,1 24,2 24,3 24,4 diferencies/ Guiteca.com
  25. 25,0 25,1 25,2 25,3 25,4 tres-robotech/