Buque capital

De Wikipedia
Los portaviones son, anguaño, los buques capitales de les principales armaes con capacidá oceánica.

Buque capital (del inglés capital ship) ye un conceutu anglosaxón aplicáu a los principales y más importantes buques de guerra d'una armada; tradicionalmente, yeren los meyor armáu y blindáu. Un buque capital exerz de normal nuna flota'l papel de buque insignia, anque puede figurar tamién xunto a otros buques capitales.

Yera de la vela[editar | editar la fonte]

Antes de la llegada de los buques construyíos con metal y propulsados mecánicamente, nel postreru terciu del sieglu XIX los buques capitales yeren tradicionalmente los navíos de llinia.

Na Armada Española, clasificar según el númberu de pontes y cañones que teníen.

Na Royal Navy, taben categorizados como de primera, segunda y tercer clase:

  • 1ª clase: 100 o más cañones, de normal en 3 o 4 pontes (o cubiertes).
  • 2ª clase: 90 a 98 cañones
  • 3ª clase: 64 a 80 cañones (anque los de tercer clase con 64 cañones yeren bien pequeños y nun yeren bien numberosos).

Les fragates, según la denominación de l'Armada Española, taben categorizadas como navíos de 4ª o 5ª clase na Royal Navy, ente que les corbetes lo taben como navíos de 6ª clase.

Acorazaos y cruceros de batalla[editar | editar la fonte]

La definición de buque capital formalizar nos trataos navales de 1920, 1930 y 1936 de Londres y Washington. Yera aplicáu principalmente a los buques resultantes de la revolución Dreadnought. Estos buques yeren los acorazaos Dreadnought (tamién denominaos primeramente a cencielles Dreadnoughts y, más tarde, al dir sumiendo los sos predecesores, a cencielles como acorazaos) y los crucero de batalla.

Nel sieglu XX, especialmente nos dos delidies mundiales, los buques capitales típicos yeren los acorazaos y cruceros de batalla. Toos ellos buques de 20 000 t o más de desplazamientu, con cañones de gruesu calibre y un pesáu blindaxe. Los cruceros pesaos, anque empezaben a ser importantes, nun yeren consideraos como buques capitales.

Una esceición seríen los cruceros alemanes de la Segunda Guerra Mundial pertenecientes a la clase Deutschland. Anque esta clase yera téunicamente similar a un cruceru pesáu, la inclusión de cañones de gruesu calibre dio-yos xeneralmente la considerancia de buque capital (tomando d'equí'l llamatu británicu de Pocket battleship, o acorazáu de bolsu). Los cruceros de la clase Alaska, anque yeren mayores qu'un cruceru pesáu y nun yeren en realidá acorazaos/cruceros de batalla, tamién fueron consideraos como buques capitales.

Mientres la Guerra Fría, los cruceros de la clase Kirov de l'Armada Soviética, con un desplazamientu lo suficientemente grande como pa andar a la tema con un buque capital de la dómina de la Segunda Guerra Mundial, fai que dalgunos los cataloguen como los cruceros de batalla d'una nueva era, anque otros consideren a los Kirov como un cruceru lanzamisiles empuestos de gran tamañu.

Portaviones[editar | editar la fonte]

Dende mediaos de la Segunda Guerra Mundial, los portaviones son universalmente consideraos como buques capitales. La US Navy viose forzada a esti cambéu cuando, tres el ataque a Pearl Harbor, fueron fundíos o estropiaos ocho de los acorazaos de que disponía na flota del Pacíficu.[1]

A empiezos del sieglu XXI, los portaviones son los últimos remanentes de los buques capitales, con cubiertes corríes p'aeronaves en llugar de cubiertes atestaes de cañones de diversos calibres. Suel almitise que los Estaos Xuníos tienen la supremacía nesta categoría, non solo poles sos 11 superportaaviones, capaces cada unu d'ellos de tresportar cerca de 100 aeronaves, sinón polos 12 buques d'asaltu anfibiu que, na so configuración Sía Control Ship, son capaces d'operar como los portaviones llixeros VSTOL usaos por otres naciones (Gran Bretaña, India, Italia, España y Tailandia).

Los submarinos lanzamisiles balísticos, a pesar de la so importancia y de que'l so desplazamientu ye equivalente al de los primeres acorazaos, nun exercen la misión tradicional de los buques capitales, como ye'l control del mar. Sicasí, delles armaes, como la Royal Navy y la US Navy, considerar como tales.

Nome[editar | editar la fonte]

Delles armaes acuten pa los sos buques capitales nomes específicos, tales como xefes d'Estáu (Alfonsu XIII, John F. Kennedy o Bismarck, llugares importantes (Australia, España o Missouri), eventos históricos (USS Constitution o HMS Trafalgar) o nomes tradicionales (Príncipe d'Asturies, HMS Vanguard o USS Enterprise).

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]