Estraterrestre

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

Na cultura popular y na ufología, denominase estraterrestre a tou ser vivu orixinariu de dalgún sitiu ayenu a La Tierra.[1] La mayor parte de les persones solo tien en cuenta esta definición al referise a los seres provenientes del espaciu esterior. Polo xeneral, la vida estraterrestre intelixente acomuñase al fenómenu oeni.

Estraterrestres na ufología[editar | editar la fonte]

Mientres el sieglu XX amontáronse anécdotes d'estraños oxetos nos cielos; dichos testimonios apaecen en proporciones tales, que se fala de folaes de oenis en llugares y feches desemeyaes. Esto, al pie de l'espardimientu de la ciencia (o la imaxe de la ciencia) na cultura popular, hai promovido en ciertos individuos la idea de que los estraterrestres son un fenómenu dignu d'estudiu y de una disciplina propia. Sicasí, estos disienten de los que consideren a los estraterrestres como un fenómenu sobro'l que nun hai evidencia que nun pueda ser refutada y que polo tanto nun puede haber una ciencia sobro dichu tema, y realmente interésense más nes anécdotes de los testimonios de presuntos testigos y acepten como una verdá que los ovnis son navíos tripulaos por alienígenas.

La opinión científica[editar | editar la fonte]

Según la opinión de los exobiólogos y tamién de dellos astrónomos, sí ye bien probable que la vida surdiera n'otros mundos; la razón d'esta afirmación ye que les lleis de la física y química son les mesmes perdayuri. Los fenómenos que dieron orixe a la vida na Tierra, munchos consideren que pueden repitise n'otru llugar, onde les condiciones paézanse lo suficiente.

Pero, por cuenta de que nun se dispon inda d'información sobro dichos llugares con condiciones similares (por casu, planetes estrasolares similares a la Tierra), la entruga sobro la esistencia de vida estraterrestre permanez inda ensin una respuesta clara nin científicamente comprobada. Cabo notar que la reconocencia de la ignorancia nesta tema nun ye sinónimu de denegación. Y que tantu les opiniones a favor como en contra dientro de la comunidá d'espertos, hasta la fecha, son opiniones informaes pero ensin pruebes irrefugables qu'establezan la verdá o falsedá de los fechos. Tamién según la opinión de #munchu investigadores ye imposible que la Tierra sía l'únicu planeta con vida nun Universu que se ta de cutio espandiendo y nel qu'esisten munchos trillones de planetes.

Dichu tao de coses nun torgar qu'esistan fuertes crítiques escontra la ufología, tantu epistemolóxiques como metodolóxiques y semántiques, que faen que dicha disciplina atópese, por consensu xeneral, ente les llamaes seudociencias. Dende'l puntu de vista epistemolóxicu, critícase-y que davezu los sos espertos faen afirmaciones infalsificables, esto ye, afirmaciones que nun pueden rebatirse (por casu, «los ovnis vienen de Ummo»). Dende'l llau metodolóxicu, critícase que solamente se llinda a reparar les reacciones de grupos humanos pero ensin entender les sos causes; esto ye, ensin tomar en cuenta que diches reacciones pueden provenir de fenómenos d'histeria colectiva, modes o chancies recurrentes. Nel llau semánticu, considérase como altamente dudosu que la Tierra sía tan visitada por estraterrestres («la Tierra sería la encruciada del Universu», afirmaba Arthur C. Clarke a chancia), como paez selo según la ufología: considerando la estensión del cosmos, l'esfuerciu necesariu pa viaxar hasta la Tierra, y la posterior falta de contautu fai que la so presencia resulte un absurdu.

La opinión de los ufólogos[editar | editar la fonte]

Dellos ufólogos utilicen les hipótesis sobro la exobioloxía y principalmente la descripción de los supuestos testigos pa indicar y clasificar a los hipotéticos visitantes según distintes tipoloxíes, de les cualos dalgunes creen que seríen verdaderamente reales, ente qu'otres considérense falsos testimonios.

Tipoloxíes clásiques mentaes na ufología y ciencia ficción[editar | editar la fonte]

Humanoides[editar | editar la fonte]

Los Humanoides son una tipoloxía que describe un grupu ampliu de alienígenas que son representaos como una forma y/o traces de seres humanos. Ye la tipoloxía más mentada en ufología, y la más popular usada en ciencia ficción por cuenta del so aspeutu antropomórfico.

Homiquinos verdes[editar | editar la fonte]

Representación d'un homiquín verde, tal que se suel imaxinar en ciencia-ficción y ufología.

Los homiquinos verdes (n'inglés, Little Green Men) ye una tipoloxía que describe alienígenas humanoides de color verde y xeneralmente de menor tamañu que'l ser humanu. Ye la forma característica de munchos d'estos seres nos empiezos de la ciencia ficción. Ye la morfoloxía clásica asociada a los marcianos, esti tipu de alienígenas ye'l más usáu na industria del cine clásicu de ciencia ficción. Suelen representase diversos tipos d'homiquinos verdes, dalgunos con antenes y otros con oreyes picudes como duendes, y xeneralmente estes característiques son les más usaes na ciencia ficción y les que tuvieron meyor acoyida nel folclore popular, pero dalgunos ufólogos sostienen qu'esistiríen seres de pequeñu tamañu y piel verde, pero de característiques anatómiques similares a la de los Grises" (cabeza grande y güeyos escuros, ensin oreyes nin antenes).

Grises[editar | editar la fonte]

Los grises son una de les supuestes formes de vida extraterreste d'aspeutu similar a los humanos.

Los Grises, son la forma más frecuentemente referida nos casos de abducción estraterrestre y na cultura popular. Esta tipoloxía describe a alienígenas humanoides d'aprosimao 90 a 150 cm d'altor; piel de color gris —d'ende la denominación fecha polos ufólogos—, con cabeces grandes, brazos y piernes delgaos, güeyos negros grandes y ovalaos, y de los que se presume que son altamente intelixentes ya inclusive que tienen poderes psíquicos.

Dellos científicos creen que sería perfectamente posible qu'esistan persones con estes característiques físiques: la piel gris y los escuros y enormes güeyos negros indicaríen que'l planeta natal d'estos hipotéticos seres sería irradiáu por una radiación solar bien débil (a falta de lluz, los güeyos tienen d'engrandase, y la pigmentación de la piel atrofiaríase).[2] Per otru llau, el cuerpu pequeñu y l'enorme cabeza indicaríen la evolución intelectual d'estos seres (al amontase la capacidá de discernimiento y l'habilidá teunolóxica, el celebru engrandaríase, y al nun depender de la fuercia bruto pa sobrevivir, los músculos y tola contextura física encoyeríase).

Según les descripciones de quien dicen tar en contautu con ellos, estos individuos nun espresaríen nengún tipu d'emoción o sentimientu, lo cual ye una característica que suel atribuyise al estereotipu de que, por causa de los sos grandes celebros superdesarrollados, el so intelectu sería'l so más latente traza psicolóxica dominante y eso esaniciaría #cualquier rastru d'instintu o emoción humana.

Nórdicos o arios[editar | editar la fonte]

Hipotética reconstrucción de Semjase, una supuesta estraterrestre nórdica de les Pleyades

Los Nórdicos o arios son una tipoloxía de alienígenas descrita como casi iguales a los seres humanos; pero con delles diferencies: piel desaxeradamente blanco, pelo desaxeradamente rubio (xeneralmente llargu) y güeyos celestes, resgones o oblicuos, según dellos supuestos testigos. Los alienígenas d'esta tipoloxía tamién son llamaos pleyadianos o venusinos por delles persones, anque esos nomes son d'usu popular y nun son aceptaos mayoritariamente pola ufología, porque se conoz científicamente que Venus y les Pléyades nun son llugares habitables[cita [ensin referencies].

Los supuestos testigos suelen describi-yos con una contextura física atlética y de gran guapura, vistiendo uniformes anatómicos d'una sola pieza, xeneralmente de color blancu. Quien dicen tar en contautu con estos seres afirmen que son bien intelixentes, amistosos, esmolecíos pola humanidá y que, polo xeneral, presenten característiques asociaes a seres anxelicales. Tamién se-yos suelen atribuyir poderes psíquicos. [cita [ensin referencies]

Humanoides xigantes[editar | editar la fonte]

Los Xigantes son seres alienígenas que, según les descripciones de los sos supuestos testigos, tienen aspeutu práuticamente igual al de los seres humanos, pero d'enorme estatura. La so estatura promediu describise ente 2.5 y 3 metros d'altor; amás, tendríen delles diferencies notables: en munchos casos, la piel y el pelo son de coloración desaxeradamente blanca, según otres descripciones, el so pelo ye bien negru y los sos güeyos son de color negros o bien escuros[cita [ensin referencies].

Los creyentes na esistencia d'estos seres acomuñaron coles pintures rupestres onde se topen representaos humanoides muncho más altos que los homes normales, en dellos casos representaos con un torso triangular y grandes cabeces que dalgunos s'animen a dicir que podríen ser cascos y traxes espaciales. Dalgunos #rellacionar con seres descritos na Biblia, llamaos "los fíos de Dios y los sos fíos los "Nephilim", ente qu'otros tamién los rellacionen con seres d'otres mitoloxíes antigües, tales como los Titanes de la mitoloxía griega.[3]

Reptilianos[editar | editar la fonte]

Tocantes a los reptilianos, dizse que la mayor parte de les sos supuestes apaiciones provienen de los Estaos Xuníos, y son práuticamente nulos los informes de reptilianos n'otros países. Por esta razón, la mayoría de los ufólogos consideren a los reptilianos una invención de la cultura popular estadounidense.[4] Fueron representaos en más d'una ocasión en llibros, series o películes.[5] En toes elles fueron acomuñaos con actividaes malines, yá sía invasión, raptu de seres humanos o animales p'alimentase o devastación de los recursos.

Una supuesta criatura bien famosa asociada a esti tipu d'estraterrestre, ye'l chupacabras. Dizse qu'estos seres alimentarse de la sangre del ganáu. Amás, los presuntos testigos suelen describir a seres de pequeñu tamañu, con llargos caniles, nales y cuerpu similar al d'un perru. Dellos ufólogos y los criptozoólogos nun consideren al chupacabras como un estraterrestre, sinón como una especie animal entá non afayada pola ciencia.

Insectoide[editar | editar la fonte]

Los "Insectoides" son una tipoloxía que describe a seres con un cuerpu d'insectu, xeneralmente con caniles y manos llargues. Na Ciencia Ficción descríbese-yos como seres que s'alimenten de coses desagradables y tán dispuestos a destruyir la raza humana. Anguaño tamién son bien usaos en películes, como na recién "District 9" dirixida por Neill Blomkamp.

Xenomórficos[editar | editar la fonte]

"Xenomórfico", tipoloxía que describe un grupu ampliu de alienígenas que les sos descripciones degolen cualquier semeyanza con criatures terrestres: Exemplu d'ellos seríen figures nebuloses, ameboides, vexetales, minerales, etc. Ye'l tipu d'estraterrestre menos común que menten los supuestos testigos.

Éstos, amás, son poco espublizaos y mentaos nos programes de televisión, y poco frecuentaos polos ufólogos.

Crítiques a les tipoloxíes clásiques[editar | editar la fonte]

Dalgunos ufólogos, como Jacques Vallée, notaron que les descripciones paecen siguir les mires culturales de los individuos (y presenten un notable antropocentrismu). Polo xeneral, los alienígenas que más se paecen a nós son los que son descritos como benevolentes, ente que los llamaos grises, zoomórficos, o los llanamente "xenomórficos" tienden a ser descritos como indiferentes o hasta contrarios, y l'apariencia concuerda cola conducta que describen los qu'afirmen ser testigos.

Tamién se notó que los alcuentros descritos contienen munchos elementos yá presentes en fábules y lleendes d'alcuentros con seres consideraos como máxicos o divinos nes cultures antigües y que, bien probablemente, tienen un orixe común. Que dichu orixe común sía que les lleendes basase en fechos reales o que los presuntos fechos reales sían manifestaciones de nuevos mitos en procesu de creación ye materia de bancia ente los ufólogos.

Sicasí, los partidarios indiquen que cabo destacar que non en tolos casos l'asociación antropomórfica correspuende a la psicoloxía humana y a la influencia de la cultura popular[cita riquida], sinón que na mayoría de les descripciones presuntamente veraces los estraterrestres nun comparten les característiques que se-yos atribúi na ciencia-ficción nin el perfil psicolóxicu típicu de la humanidá[cita [ensin referencies]; por casu, l'amplia variedá d'emociones humanes ye totalmente ayena a la psique de los grises, a los que se representa como seres emocionalmente neutros; y, tocantes a característiques físiques, los alienígenas más influyentes de la ciencia ficción suelen ser estravagantes, con traces bien ellaboraes y sofisticaos, como lo son los zoomórficos y xenomórficos, ente que los alienígenas de los relatos de abducción son humanoides de distintes tipoloxíes clásiques que nun abonden na mayor parte de les sagues de ciencia ficción.[cita [ensin referencies]

Al referise a les descripciones clásiques de humanoides, dizse que, si fueren verdaderes, veríamos cómo les traces humanes nun son namái nuesos y únicos, polo qu'a dellos observadores fai-yos pensar que tendríamos ancestros comunes.[cita riquida] Los ufólogos creen que ye posible que compartamos el nuesu fenotipu con otros seres nacíos hipotéticamente n'otros sitios del Cosmos, pero eso nun indicaría necesariamente un parentescu evolutivu coles especies antropomorfas, una y bones lo más probable ye que podría debese al fenómenu de la evolución converxente; sicasí, la ciencia refuga la probabilidá de la esistencia de l'apariencia dafechu humana como evolución converxente.[cita [ensin referencies]

Na relixón[editar | editar la fonte]

La creencia en seres estraterrestres adquirió auras de relixón na segunda metá del sieglu XX, cuando munchos llibros pseudoufológicos y neorreligiosos basase na llegada de seres d'otros planetes o ceadores de la nuesa civilización. Los enclinos de la New Age llegaron a suxurir que Xesucristo podría ser un estraterrestre, y axudicaron munchos fechos de los llibros relixosos, especialmente la Biblia como acciones realizaes polos estraterrestres. Los nuevos descubrimientos arqueolóxicos y les meyores de la ciencia, especialmente l'astronomía, fueron desmontando munches teoríes sobro vida estraterrestre na lluna, Venus, Marte y otros planetes del nuesu sistema planetariu. Finalmente, la falta de pruebes que confirmaren que los OVNIs son d'orixe estraterrestre, sumáu a los munchos fraudes sobro la tema fixeron perder interés nesta creencia, ensin que por ello, los científicos, acaldía en mayor cantidá, empiecen a dar como segura la posibilidá d'otros planetes en redol a estrelles de la nuesa galaxa y otres galaxes que puedan allugar vida intelixente. Fechu que se reforzó pol descubrimientu astronómicu de más de cien planetes n'estrelles próximes al nuesu Sol.[6]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Burke, Kathy (2007). «Other Worlds». Mysteries of the Unexplained. Pearson Education, Limited. p. 1. ISBN 9781405850681. (2007) Mysteries of the Unexplained. Pearson Education, Limited. ISBN 9781405850681.
  2. Vargas, Víctor (2013). «Las 7 razas extraterrestres que visitarían la Tierra». Consultáu'l 5 de febreru de 2015.
  3. «Nefilim, los Gigantes habitaron la Tierra». Lo Inexplicado. https://loinexplicado.com/civilizaciones-antiguas/nefilim-los-gigantes-habitaron-la-tierra/. Consultáu 'l 29 d'agostu de 2017. 
  4. Trompf, Garry W.; Bernauer, Lauren (2012). «Producing Lost Civilisations: Theosophical Concepts in Literature, Visual Media and Popular Culture». En Cusack, Carole; Norman, Alex. Handbook of New Religions and Cultural Production. Leiden: Brill. pp. 113-4. ISBN 9004221875. Consultáu'l 3 de setiembre de 2014. Handbook of New Religions and Cultural Production. Brill. ISBN 9004221875.
  5. Mott, William Michael (2011). Caverns, Cauldrons, and Concealed Creatures: A Study of Subterranean Mysteries in History, Folklore, and Myth. Grave Distractions Publications. p. 27. ISBN 0982912870. Consultáu'l 3 de setiembre de 2014. Caverns, Cauldrons, and Concealed Creatures: A Study of Subterranean Mysteries in History, Folklore, and Myth. Grave Distractions Publications. ISBN 0982912870.
  6. Enciclopedia de las Creencias y Religiones: Autor Jorge Blaschke, Pág 139