Informe PISA

De Wikipedia

L'Informe del Programa Internacional pa la Evaluación d'Estudiantes o Informe PISA (poles sos sigles n'inglés: Programme for International Student Assessment) ye un estudiu lleváu a cabu pola OCDE a nivel mundial que mide'l rendimientu académicu de los alumnos en matemátiques, ciencia y llectura. El so oxetivu ye apurrir datos comparables que faigan posible a los países ameyorar les sos polítiques d'educación y les sos resultaos.

L'estudiu basar nel analís del rendimientu d'estudiantes de 15 años a partir d'unos exámenes estandarizados que, dende l'añu 2000, realícense cada trés años en diversos países. Anque ye consideráu como un sistema "oxetivu" de comparanza, la so formulación ta suxeta a munches crítiques, por cuanto ye un analís puramente cuantitativu (POPKEWITZ 2013).

Conceutu[editar | editar la fonte]

PISA estremar de los programes d'evaluación d'estudiantes anteriores polos sos siguientes carauterístiques:

  • L'Informe PISA realizar por encargu de los gobiernos y les sos instituciones educatives.
  • L'Informe PISA tien de llevase a cabu regularmente, cada 3 años
  • PISA esamina a estudiantes de 15 años y non d'un nivel escolar específicu.
  • PISA nun evalúa materies escolares, sinón que revisa los trés árees de competencies: llectura, matemátiques y ciencies naturales, con pruebes diseñaes pa ser independientes del currículum (y asina poder comparar diversos países). Cada folada centrar nuna d'estes competencies
  • Los problemes por resolver tienen de ser presentaos en contestos personales o culturales relevantes.
  • PISA nun analiza los programes escolares nacionales, sinón que revisa les conocencies, les aptitúes y les competencies que son relevantes pal bienestar personal, social y económicu (OCDE 1999). Pa ello nun se mide la conocencia escolar como tal, sinón la capacidá de los estudiantes de poder entender y resolver problemes auténticos a partir de l'aplicación de conocencies de caúna de les árees principales de PISA.
  • La finalidá de PISA nun ye namái describir la situación de la educación escolar nos países, sinón tamién promover la so meyora.

Cada estudiu PISA cubre los trés árees principales de competencia de llectura, matemátiques y ciencies naturales, anque en cada ocasión revisa una d'éstes con mayor fondura que les otres dos. D'esta forma, en 2000 esaminar con más detenimiento la competencia de llectura, en 2003 les matemátiques y en 2006 les ciencies naturales. Debíu al intervalu de 3 años qu'esiste ente cada realización de pruebes, esti ciclu repite cada 9 años.

Con cada prueba revísase igualmente otra tema rellacionada cola educación. Asina se revisaron en 2000 les estratexes d'estudiu, en 2003 la solución de problemes, en 2006 la formación básica de téuniques d'información y na de 2009, midiéronse les capacidaes de comprensión llectora en formatu electrónicu, nun módulu llamáu PISA-YERA (Electronic Reading Assesment) que los sos resultaos apurrir mientres 2011.

Periodu Focu principal # países OCDE # otros países # estudiantes Notes
2000

28

4 265.000 Los Países Baxos nun fueron incluyíos nel analís de datos. 11 países non-OCDE adicionales participaron nel test en 2002.
2003 Matemátiques 30 11 275.000 Gran Bretaña nun foi incluyida nel analís de datos. Tamién incluyó midida de resolución de problemes.
2006 Ciencies 30 27
2009[1]

30

41 + 10 470.000 Adicionalmente diez países fora de la OCDE tomaron la prueba en 2010.[2]
2012[3] Matemátiques 34 31 510.000
2015[4] Ciencies 35[5] 37 540.000 Per primer vegada utilizáronse pruebes por ordenador, coles mesmes, evaluáronse tamién les conocencies financieres de los participantes.

Realización y evaluación[editar | editar la fonte]

PISA realizar por encargu de la OCDE y con cooperación de diverses comisiones asesores d'un consorciu de la industria desaminador. Nos países participantes collaboren tamién centros nacionales rellacionaos cola educación siendo, nel casu d'España, l'Institutu Nacional d'Evaluación Educativa (INEE), perteneciente al Ministeriu d'Educación, Cultura y Deporte (MECD). La creciente diversidá d'espacios, medios y llinguaxes nos que se produz, circula y emplega información y conocencia demanden capacidaes p'aprender non solo na escuela sinón a lo llargo de la vida.

L'exame inclúi una sesión cognitiva con una duración de 2 hores y una sesión de cuestionarios con una duración averada de 1 hora. Nel exame cognitivu, non tolos estudiantes resuelven los mesmos problemes.

Les soluciones de los estudiantes rexístrense digitalmente y únviense al centru del proyeutu internacional n'Australia, onde s'evalúen. Ende, les entrugues y los problemes califícquense como “correutos” o “incorreutos”. Según la cantidá d'estudiantes que respondieren un problema de forma correuta” defínese la dificultá” del problema. Dependiendo tamién de la cantidá de problemes que resolviera un estudiante, reconozse un marxe de valores de competencia plausibles” nel mesmu. Dempués establécense les escales de dificultá y de competencia, de forma que la puntuación media dientro de los estaos de la OCDE seya de 500 y l'esviación seya d'aproximao 100.

Nuna segunda etapa evalúase la distribución estadística de les competencies de los estudiantes nos países participantes o en poblaciones específiques.

Resultaos cuantitatives[editar | editar la fonte]

PISA mide'l rendimientu de los estudiantes en puntos a partir d'una escala arbitraria. Por esta razón, la puntuación solamente puede ser interpretada una vegada que se revise nun contestu determináu, lo cual asocede xeneralmente na comparanza ente distintos países. Por esto, los informes de la OCDE preséntense xeneralmente en forma de llistes de países o escalafones.

Permedios de competencies[editar | editar la fonte]

La estadística más atendida ye aquella que resume'l rendimientu de los estudiantes por aciu el permediu de les puntuaciones llograes. Na siguiente tabla preséntense los resultaos de los estaos de la OCDE. Igualmente apaez el llugar qu'ocupa cada país perteneciente a la OCDE.

Nos informes oficiales, les clasificaciones de los países comunicar d'una forma más ellaborada, non como les llistes, sinón, como tables d'indicación, qu'indiquen si les diferencies de les medies de cada par de países son estadísticamente significatives o non (daqué pocu probable por cuenta de les fluctuaciones aleatories nel muestreo de los estudiantes o nel funcionamientu del artículu). Nos casos favorables, una diferencia de 9 puntos ye abondu pa ser consideráu significativa.

En dellos medios de comunicación populares, los resultaos del exame de los trés dominios d'alfabetización consolidáronse nun rangu xeneral del país. Dichu meta-analís nun ta respondíu por pola OCDE. Los informes oficiales namái contienen puntuaciones de los países de dominiu específicu. En delles partes de los informes oficiales, sicasí, la puntuación del ítem principal del periodu utilícense como proxy pa la capacidá xeneral de los estudiantes.[6]

Particularidaes[editar | editar la fonte]

  • En 2008 España tuvo un gastu añal n'instituciones educatives por alumnu (pa tolos servicios) con rellación al PIB por habitante, d'un 3% más que Finlandia y los Países Baxos, pero quedó más de venti puestos por detrás d'estos nes calificaciones finales. Sicasí, en gastu públicu como % del PIB, el gastu d'España en rellación con Finlandia ye un 25% menor, y un 16% menor en rellación colos Países Baxos.[7]
  • España, xunto con Portugal, son los países onde la tasa d'estudiu de la Formación Profesional ye la más baxa con un 24% frente al 65% de Finlandia y al 76% de los Países Baxos.[8]
  • Na zona neerlandesa de Bélxica el rendimientu de los estudiantes ye considerablemente meyor que na zona francófona. Ello ye que nel primer casu los resultaos comparar colos de los países a la cabeza.
  • En Suiza nun hai diferencies importantes ente les zones alemano y francés, sicasí, na rexón italiana les calificaciones son un pocu menores.
  • Los resultaos del Tirol del Sur son escelentes y compárense colos de los países con puntuación más alta. Nun paez haber una diferencia significativa ente los institutos alemanes ya italianos nesta zona.
  • En Finlandia, los resultaos de la minoría sueca (aproximao un 5% de la población) apaecen 10 a 35 puntos per debaxo de la mayoría finesa.
  • La mayoría anglófona en Canadá llogró meyores resultaos que la minoría francófona.

Crítiques[editar | editar la fonte]

Los exámenes PISA son bien paecíos a exámenes de cociente intelectual. Evalúase bien poca conocencia y la so aplicación . La gran mayoría de los ítems de les PISA son bien deducibles y pueden respondese correutamente ensin tener nenguna conocencia del currículu escolar. Ye por esto que los resultaos llograes puedan debese más bien a diferencies nel CI de los países que na eficiencia de los sos sistemes educativos (Rinderman 2007). Nel CI entren en xuegu diversos factores que nada tienen que ver cola escuela, como son: la xenética, el cuidu prenatal y l'alimentación na infancia. Asina, los países con baxa renta per cápita y/o con munchos inmigrantes o minoríes sociales tienen males resultaos, pero nos exámenes TIMSS a los países d'Europa del este (de baxos ingresos) va-yos muncho meyor, inclusive meyor qu'a Finlandia, que quedó nel puestu 14 nos TIMSS de matemátiques de 1999 y nel 8 nos TIMSS de 2011. -Finlandia nun participó nos TIMSS de 2003 nin de 2007-[9][10]

Comparanza con otros estudios[editar | editar la fonte]

La correlación ente les medies per país de PISA 2003 y TIMSS 2003 d'octavu básicu ye de 0,84 en matemátiques y 0,95 na ciencia. Los valores baxen al 0,66 y 0,79 si esclúyense los dos países en desenvolvimientu con peores resultaos. Polo xeneral, los países occidentales tienen un meyor desempeñu en PISA; y los países asiáticos y d'Europa del Este facer meyor en TIMSS. L'equilibriu de conteníos y los años d'escolaridá espliquen la mayor parte de la variación.[11]

Estudios Específicos[editar | editar la fonte]

Una evaluación de los resultaos de 2003 amosó que los países que gastaron más n'educación non necesariamente tuvieron meyores resultaos que los que gastaron menos. Australia, Bélxica, Canadá, la República Checa, Finlandia, Xapón, Corea, Nueva Zelanda y los Países Baxos gastaron menos que los Estaos Xuníos pero facer relativamente bien, ente que los Estaos Xuníos gastaron muncho más, pero tuvieron per debaxo del permediu de la OCDE. La República Checa tuvo ente los diez primeros, pero namái gastó un terciu por estudiante de lo que gastaron los Estaos Xuníos, por casu, pero los EE.XX. quedaron nel llugar 24 ente los 29 países comparaos.

Otru puntu plantegáu na evaluación foi que los estudiantes de sectores de mayores ingresos tán meyor educaos y tienden a algamar mayores resultaos. Esto foi ciertu en tolos países esaminaos, anque más evidente en dellos países, como Alemaña.

Resultaos[editar | editar la fonte]

PISA 2012[editar | editar la fonte]

Resultaos de matemátiques de PISA 2012.
Resultaos de llectura de PISA 2012.
Resultaos de ciencies de PISA 2012.

PISA 2012 presentar n'avientu de 2013, con resultaos a cerca de 510.000 participantes en 34 países de la OCDE y 31 países fora de la OCDE. La media matemática foi de 494.

Matemátiques Ciencies Habilidá Llectora
1 Bandera de la República Popular China China (Shanghai) 613
2 Bandera de Singapur Singapur 573
3 Bandera de Ḥong Kong Hong Kong, China 561
4 Bandera de Taiwán Taiwán 560
5 Bandera de Corea del Sur Corea del Sur 554
6 Bandera de Macáu Macáu, China 538
7 Bandera de Xapón Xapón 536
8 Bandera de Liechtenstein Liechtenstein 535
9  Suiza 531
10 Bandera de Países Baxos Países Baxos 523
11 Bandera d'Estonia Estonia 521
12 Bandera de Finlandia Finlandia 519
13 Bandera de Canadá Canadá 518
Bandera de Polonia Polonia 518
15 Bandera de Bélxica Bélxica 515
16 Bandera d'Alemaña Alemaña 514
17 Bandera de Vietnam Vietnam 511
18 Bandera de Austria Austria 506
19 Bandera de Australia Australia 504
20 Bandera de Irlanda Irlanda 501
Bandera d'Eslovenia Eslovenia 501
22 Bandera de Dinamarca Dinamarca 500
Bandera de Nueva Zelanda Nueva Zelanda 500
24 Bandera de Chequia República Checa 499
25 Bandera de Francia Francia 495
26 Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu 494
27 Bandera d'Islandia Islandia 493
28  Eslovaquia 491
29 Bandera de Luxemburgu Luxemburgu 490
30 Bandera de Noruega Noruega 489
31 Bandera de Portugal Portugal 487
32 Bandera d'Italia Italia 485
33  España 484
34 Bandera de Rusia Federación Rusa 482
 Eslovaquia 482
36 Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos 481
37 Bandera de Lituania Lituania 479
38 Bandera de Suecia Suecia 478
39 Bandera d'Hungría Hungría 477
40 Bandera de Croacia Croacia 471
41 Bandera de Israel Israel 466
42 Bandera de Grecia Grecia 453
43 Bandera de Serbia Serbia 449
44 Bandera de Turquía Turquía 448
45 Bandera de Rumanía Rumanía 445
46 Bandera de Xipre Xipre 440
47 Bandera de Bulgaria Bulgaria 439
48 Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Emiratos Árabes Xuníos 434
49 Bandera de Kazakstán Kazakstán 432
50 Bandera de Tailandia Tailandia 427
51 Bandera de Chile Chile 423
52 Bandera de Malasia Malasia 421
53 Bandera de Méxicu Méxicu 420
54 Bandera de Montenegru Montenegru 410
55 Bandera de Uruguái Uruguái 409
56 Bandera de Costa Rica Costa Rica 407
57 Bandera d'Albania Albania 394
58 Bandera de Brasil Brasil 391
59 Bandera d'Arxentina Arxentina 388
Bandera de Tunicia Tunicia 388
61 Bandera de Xordania Xordania 386
62 Bandera de Colombia Colombia 376
62 Bandera de Qatar Qatar 376
64 Bandera de Indonesia Indonesia 375
65 Bandera del Perú Perú 368
1 Bandera de la República Popular China China (Shanghai) 580
2 Bandera de Ḥong Kong Hong Kong, China 555
3 Bandera de Singapur Singapur 551
4 Bandera de Xapón Xapón 547
5 Bandera de Finlandia Finlandia 545
6 Bandera d'Estonia Estonia 541
7 Bandera de Corea del Sur Corea del Sur 538
8 Bandera de Vietnam Vietnam 528
9 Bandera de Polonia Polonia 526
10 Bandera de Liechtenstein Liechtenstein 525
Bandera de Canadá Canadá 525
12 Bandera d'Alemaña Alemaña 524
13 Bandera de Taiwán Taiwán 523
14 Bandera de Países Baxos Países Baxos 522
Bandera de Irlanda Irlanda 522
16 Bandera de Macáu Macáu, China 521
Bandera de Australia Australia 521
18 Bandera de Nueva Zelanda Nueva Zelanda 516
19  Suiza 515
20 Bandera d'Eslovenia Eslovenia 514
Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu 514
22 Bandera de Chequia República Checa 508
23 Bandera de Austria Austria 506
24 Bandera de Bélxica Bélxica 505
25 Bandera de Letonia Letonia 502
26 Bandera de Francia Francia 499
27 Bandera de Dinamarca Dinamarca 498
28 Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos 497
29  España 496
Bandera de Lituania Lituania 496
31 Bandera de Noruega Noruega 495
32 Bandera d'Italia Italia 494
Bandera d'Hungría Hungría 494
34 Bandera de Luxemburgu Luxemburgu 491
Bandera de Croacia Croacia 491
36 Bandera de Portugal Portugal 489
37 Bandera de Rusia Rusia 486
38 Bandera de Suecia Suecia 485
39 Bandera d'Islandia Islandia 478
40  Eslovaquia 471
41 Bandera de Israel Israel 470
42 Bandera de Grecia Grecia 467
43 Bandera de Turquía Turquía 463
44 Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Emiratos Árabes Xuníos 448
45 Bandera de Bulgaria Bulgaria 446
46 Bandera de Serbia Serbia 445
Bandera de Chile Chile 445
48 Bandera de Tailandia Tailandia 444
49 Bandera de Rumanía Rumanía 439
50 Bandera de Xipre Xipre 438
51 Bandera de Costa Rica Costa Rica 429
52 Bandera de Kazakstán Kazakstán 425
53 Bandera de Malasia Malaysia 420
54 Bandera de Uruguái Uruguái 416
55 Bandera de Méxicu Méxicu 415
56 Bandera de Montenegru Montenegru 410
57 Bandera de Xordania Xordania 409
58 Bandera d'Arxentina Arxentina 406
59 Bandera de Brasil Brasil 405
60 Bandera de Colombia Colombia 399
61 Bandera de Tunicia Tunicia 398
62 Bandera d'Albania Albania 397
63 Bandera de Qatar Qatar 384
64 Bandera de Indonesia Indonesia 382
65 Bandera del Perú Perú 373
1 Bandera de la República Popular China China (Shanghai) 570
2 Bandera de Ḥong Kong Hong Kong, China 545
3 Bandera de Singapur Singapur 542
4 Bandera de Xapón Xapón 538
5 Bandera de Corea del Sur Corea del Sur 536
6 Bandera de Finlandia Finlandia 524
7 Bandera de Taiwán Taiwán 523
Bandera de Canadá Canadá 523
Bandera de Irlanda Irlanda 523
10 Bandera de Polonia Polonia 518
11 Bandera de Liechtenstein Liechtenstein 516
Bandera d'Estonia Estonia 516
13 Bandera de Australia Australia 512
Bandera de Nueva Zelanda Nueva Zelanda 512
15 Bandera de Países Baxos Países Baxos 511
16 Bandera de Macáu Macáu, China 509
 Suiza 509
Bandera de Bélxica Bélxica 509
19 Bandera d'Alemaña Alemaña 508
Bandera de Vietnam Vietnam 508
21 Bandera de Francia Francia 505
22 Bandera de Noruega Noruega 504
23 Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu 499
24 Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos 498
25 Bandera de Dinamarca Dinamarca 496
26 Bandera de Chequia República Checa 493
27 Bandera de Austria Austria 490
Bandera d'Italia Italia 490
29 Bandera de Letonia Letonia 489
30 Bandera de Luxemburgu Luxemburgu 488
Bandera de Portugal Portugal 488
 España 488
Bandera d'Hungría Hungría 488
34 Bandera de Israel Israel 486
35 Bandera de Croacia Croacia 485
36 Bandera d'Islandia Islandia 483
Bandera de Suecia Suecia 483
38 Bandera d'Eslovenia Eslovenia 481
39 Bandera de Lituania Lituania 477
Bandera de Grecia Grecia 477
41 Bandera de Rusia Rusia 475
Bandera de Turquía Turquía 475
43  Eslovaquia 463
44 Bandera de Xipre Xipre 449
45 Bandera de Serbia Serbia 446
46 Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Emiratos Árabes Xuníos 442
47 Bandera de Tailandia Tailandia 441
Bandera de Chile Chile 441
Bandera de Costa Rica Costa Rica 441
50 Bandera de Rumanía Rumanía 438
51 Bandera de Bulgaria Bulgaria 436
52 Bandera de Méxicu Méxicu 424
53 Bandera de Montenegru Montenegru 422
54 Bandera de Uruguái Uruguái 411
55 Bandera de Brasil Brasil 410
56 Bandera de Tunicia Tunicia 404
57 Bandera de Colombia Colombia 403
58 Bandera de Xordania Xordania 399
59 Bandera de Malasia Malaysia 398
60 Bandera d'Arxentina Arxentina 396
Bandera de Indonesia Indonesia 396
62 Bandera d'Albania Albania 394
63 Bandera de Kazakstán Kazakstán 393
64 Bandera de Qatar Qatar 388
65 Bandera del Perú Perú 384

Los países pertenecientes a la OECD son presentaos en negrina. Fonte: OECD.[12]

PISA 2015[editar | editar la fonte]

La evaluación internacional d'estudiantes PISA 2015, realizar mientres el segundu semestre de dichu añu cola participación d'estudiantes de secundaria de 73 países. La prueba constaba de 55 entrugues de matemátiques, ciencies y habilidá llectora, incluyendo nesta oportunidá una prueba adicional d'educación financiera.[13] La edición de 2015 dio prioridá al área de ciencies y emplega ordenadores pa efectuar la evaluación de los mozos en tolos países participantes.[13]

Nesta oportunidá, PISA 2015 cuntó cola participación d'Arxelia, Xeorxa, Kosovu (anque nun seya un estáu reconocíu internacionalmente), El Líbanu, la República de Macedonia (sigles n'inglés FYROM), Moldavia, República Dominicana y Trinidá y Tobagu. Coles mesmes, les ciudaes chines de Beixín, Cantón, Jiangsu y Shanghai (sigles n'inglés B-S-J-G) participaron en xunto.

Hai de solliñar que la Ciudá Autónoma de Buenos Aires (sigles CABA) participó por separáu del restu d'Arxentina, que fuera descalificada por alteración de resultaos.[14][15][16]

Los resultaos fueron publicaos n'avientu de 2016 y la próxima edición va realizar en 2018, con prioridá nel área de capacidá de llectura.[17][18]

Ciencies Habilidá Llectora !bgcolor="#CECECE"|Matemátiques
1 Bandera de Singapur Singapur 556
2 Bandera de Xapón Xapón 538
3 Bandera d'Estonia Estonia 534
4 Bandera de Taiwán Taiwán 532
5 Bandera de Finlandia Finlandia 531
6 Bandera de Macáu Macáu, China 529
7 Bandera de Canadá Canadá 528
8 Bandera de Vietnam Vietnam 525
9 Bandera de Ḥong Kong Hong Kong, China 523
10 Bandera de la República Popular China China 518
11 Bandera de Corea del Sur Corea del Sur 516
12 Bandera de Nueva Zelanda Nueva Zelanda 513
Bandera d'Eslovenia Eslovenia 513
14 Bandera de Australia Australia 510
15 Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu 509
Bandera d'Alemaña Alemaña 509
Bandera de Países Baxos Países Baxos 509
18  Suiza 506
19 Bandera de Irlanda Irlanda 503
20 Bandera de Bélxica Bélxica 502
Bandera de Dinamarca Dinamarca 502
22 Bandera de Polonia Polonia 501
Bandera de Portugal Portugal 501
24 Bandera de Noruega Noruega 498
25 Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos 496
26 Bandera de Austria Austria 495
Bandera de Francia Francia 495
28 Bandera de Suecia Suecia 493
Bandera de Chequia República Checa 493
 España 493
31 Bandera de Letonia Letonia 490
32 Bandera de Rusia Rusia 487
33 Bandera de Luxemburgu Luxemburgu 483
34 Bandera d'Italia Italia 481
35 Bandera d'Hungría Hungría 477
36 Bandera de Lituania Lituania 475
Bandera de Croacia Croacia 475
Bandera de la ciudá de Buenos Aires Buenos Aires, Arxentina[nota 1] 475
39 Bandera d'Islandia Islandia 473
40 Bandera de Israel Israel 467
41 Bandera de Malta Malta 465
42  Eslovaquia 461
43 Bandera de Grecia Grecia 455
44 Bandera de Chile Chile 447
45 Bandera de Bulgaria Bulgaria 446
46 Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Emiratos Árabes Xuníos 437
47 Bandera de Uruguái Uruguái 435
Bandera de Rumanía Rumanía 435
49 Bandera de Xipre Xipre 433
50 Bandera de Moldavia Moldavia (Nuevu) 428
51 Bandera d'Albania Albania 427
52 Bandera de Turquía Turquía 425
Bandera de Trinidá y Tobagu Trinidá y Tobagu (Nuevu) 425
54 Bandera de Tailandia Tailandia 421
55 Bandera de Costa Rica Costa Rica 420
56 Bandera de Qatar Qatar 418
57 Bandera de Colombia Colombia 416
Bandera de Méxicu Méxicu 416
59 Bandera de Montenegru Montenegru 411
Bandera de Xeorxa Xeorxa (Nuevu) 411
61 Bandera de Xordania Xordania 409
62 Bandera de Indonesia Indonesia 403
63 Bandera de Brasil Brasil 401
64 Bandera del Perú Perú 397
65 Bandera d'El Líbanu El Líbanu (Nuevu) 386
Bandera de Tunicia Tunicia 386
67 Bandera de Macedonia del Norte Macedonia (Nuevu) 384
68 Bandera de Kosovu Kosovu (Nuevu) 378
69 Bandera d'Arxelia Arxelia 376
70 Bandera de República Dominicana República Dominicana (Nuevu) 332
1 Bandera de Singapur Singapur 535
2 Bandera de Canadá Canadá 527
Bandera de Ḥong Kong Hong Kong, China 527
4 Bandera de Finlandia Finlandia 526
5 Bandera de Irlanda Irlanda 521
6 Bandera d'Estonia Estonia 519
7 Bandera de Corea del Sur Corea del Sur 517
8 Bandera de Xapón Xapón 516
9 Bandera de Noruega Noruega 513
10 Bandera de Macáu Macáu, China 509
Bandera de Nueva Zelanda Nueva Zelanda 509
Bandera d'Alemaña Alemaña 509
13 Bandera de Polonia Polonia 506
14 Bandera d'Eslovenia Eslovenia 505
15 Bandera de Australia Australia 503
Bandera de Países Baxos Países Baxos 503
17 Bandera de Dinamarca Dinamarca 500
Bandera de Suecia Suecia 500
19 Bandera de Bélxica Bélxica 499
Bandera de Francia Francia 499
21 Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu 498
Bandera de Portugal Portugal 498
23 Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos 497
Bandera de Taiwán Taiwán 497
25  España 496
26 Bandera de Rusia Rusia 495
27 Bandera de la República Popular China China 494
28  Suiza 492
29 Bandera de Letonia Letonia 488
30 Bandera de Vietnam Vietnam 487
Bandera de Chequia República Checa 487
Bandera de Croacia Croacia 487
33 Bandera de Austria Austria 485
Bandera d'Italia Italia 485
35 Bandera d'Islandia Islandia 482
36 Bandera de Luxemburgu Luxemburgu 481
37 Bandera de Israel Israel 479
38 Bandera de la ciudá de Buenos Aires Buenos Aires, Arxentina[nota 1] 475
39 Bandera de Lituania Lituania 472
40 Bandera d'Hungría Hungría 470
41 Bandera de Grecia Grecia 467
42 Bandera de Chile Chile 459
43  Eslovaquia 453
44 Bandera de Malta Malta 447
45 Bandera de Xipre Xipre 443
46 Bandera de Uruguái Uruguái 437
47 Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Emiratos Árabes Xuníos 434
Bandera de Rumanía Rumanía 434
49 Bandera de Bulgaria Bulgaria 432
50 Bandera de Turquía Turquía 428
51 Bandera de Trinidá y Tobagu Trinidá y Tobagu (Nuevu) 427
Bandera de Costa Rica Costa Rica 427
Bandera de Montenegru Montenegru 427
54 Bandera de Colombia Colombia 425
55 Bandera de Méxicu Méxicu 423
56 Bandera de Moldavia Moldavia (Nuevu) 416
57 Bandera de Tailandia Tailandia 409
58 Bandera de Xordania Xordania 408
59 Bandera de Brasil Brasil 407
60 Bandera d'Albania Albania 405
61 Bandera de Qatar Qatar 402
62 Bandera de Xeorxa Xeorxa (Nuevu) 401
63 Bandera del Perú Perú 398
64 Bandera de Indonesia Indonesia 397
65 Bandera de Tunicia Tunicia 361
66 Bandera de República Dominicana República Dominicana (Nuevu) 358
67 Bandera de Macedonia del Norte Macedonia (Nuevu) 352
68 Bandera d'Arxelia Arxelia (Nuevu) 350
69 Bandera d'El Líbanu El Líbanu (Nuevu) 347
Bandera de Kosovu Kosovu (Nuevu) 347
1 Bandera de Singapur Singapur 564
2 Bandera de Ḥong Kong Hong Kong, China 548
3 Bandera de Macáu Macáu, China 544
4 Bandera de Taiwán Taiwán 542
5 Bandera de Xapón Xapón 532
6 Bandera de la República Popular China China 531
7 Bandera de Corea del Sur Corea del Sur 524
8  Suiza 521
9 Bandera d'Estonia Estonia 520
10 Bandera de Canadá Canadá 516
11 Bandera de Países Baxos Países Baxos 512
12 Bandera de Finlandia Finlandia 511
Bandera de Dinamarca Dinamarca 511
14 Bandera d'Eslovenia Eslovenia 510
15 Bandera de Bélxica Bélxica 507
16 Bandera d'Alemaña Alemaña 506
17 Bandera de Irlanda Irlanda 504
Bandera de Polonia Polonia 504
19 Bandera de Noruega Noruega 502
20 Bandera de Austria Austria 497
21 Bandera de Vietnam Vietnam 495
Bandera de Nueva Zelanda Nueva Zelanda 495
23 Bandera de Australia Australia 494
Bandera de Suecia Suecia 494
Bandera de Rusia Rusia 494
26 Bandera de Francia Francia 493
27 Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu 492
Bandera de Portugal Portugal 492
Bandera de Chequia República Checa 492
30 Bandera d'Italia Italia 490
31 Bandera d'Islandia Islandia 488
32  España 486
Bandera de Luxemburgu Luxemburgu 486
34 Bandera de Letonia Letonia 482
35 Bandera de Malta Malta 479
36 Bandera de Lituania Lituania 478
37 Bandera d'Hungría Hungría 477
38  Eslovaquia 475
39 Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos 470
Bandera de Israel Israel 470
41 Bandera de Croacia Croacia 464
42 Bandera de la ciudá de Buenos Aires Buenos Aires, Arxentina[nota 1] 456
43 Bandera de Grecia Grecia 454
44 Bandera de Rumanía Rumanía 444
45 Bandera de Bulgaria Bulgaria 441
46 Bandera de Xipre Xipre 437
47 Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Emiratos Árabes Xuníos 427
48 Bandera de Chile Chile 423
49 Bandera de Moldavia Moldavia (Nuevu) 420
Bandera de Turquía Turquía 420
51 Bandera de Uruguái Uruguái 418
Bandera de Montenegru Montenegru 418
53 Bandera de Trinidá y Tobagu Trinidá y Tobagu (Nuevu) 417
54 Bandera de Tailandia Tailandia 415
55 Bandera d'Albania Albania 413
56 Bandera de Méxicu Méxicu 408
57 Bandera de Xeorxa Xeorxa (Nuevu) 404
58 Bandera de Qatar Qatar 402
59 Bandera de Costa Rica Costa Rica 400
60 Bandera d'El Líbanu El Líbanu (Nuevu) 396
61 Bandera de Colombia Colombia 390
62 Bandera del Perú Perú 387
63 Bandera de Indonesia Indonesia 386
64 Bandera de Xordania Xordania 380
65 Bandera de Brasil Brasil 377
66 Bandera de Macedonia del Norte Macedonia (Nuevu) 371
67 Bandera de Tunicia Tunicia 367
68 Bandera de Kosovu Kosovu (Nuevu) 362
69 Bandera d'Arxelia Arxelia (Nuevu) 360
70 Bandera de República Dominicana República Dominicana (Nuevu) 328

Iberoamérica: evolución 2000-2015[editar | editar la fonte]

Matemátiques Ciencies Habilidá Llectora
País 2000 2003 2006 2009 2012 2015 2000 2003 2006 2009 2012 2015 2000 2003 2006 2009 2012 2015
Bandera de Portugal Portugal 454 466 466 487 487 492 459 468 474 493 489 501 470 478 472 489 488 498
España 476 485 480 483 484 486 491 487 488 488 496 493 493 481 480 483 488 496
Bandera de Chile Chile 384 411 421 423 423 415 438 447 445 447 410 442 449 441 459
Bandera de Uruguái Uruguái 422 427 427 409 418 438 428 427 416 435 434 413 426 411 437
Bandera de Méxicu Méxicu 387 385 406 419 413 408 422 405 410 416 415 416 422 400 410 425 424 423
Bandera de Costa Rica Costa Rica 409 407 400 430 429 420 443 441 427
Bandera de Colombia Colombia 370 381 376 390 388 402 399 416 385 413 403 425
Bandera de Brasil Brasil 334 256 370 386 391 377 375 390 390 405 405 401 396 403 393 412 410 407
Bandera del Perú Perú 292 365 368 387 333 369 373 397 327 370 384 398
Bandera de República Dominicana República Dominicana 326 332 358
Bandera d'Arxentina Arxentina 388 381 388 388 [19] 396 391 401 406 [19] 418 374 398 396 [19]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Notes[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 Solamente calificóse a la Ciudá Autónoma de Buenos Aires (CABA). El restu de l'Arxentina presentó probar pero nun foi incluyíu por series irregularidaes.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. OECD (7 d'avientu de 2010). «PISA 2009 Results: Executive Summary» (inglés).
  2. «ACER releases results of PISA 2009+ participant economies» (inglés). Australian Council for Educational Research - ACER (16 d'avientu de 2011).
  3. OECD (3 d'avientu de 2013). «PISA 2012 Results in Focus» (inglés).
  4. OECD. «PISA 2015 Resultaos Clave».
  5. Alrodiu de la Organización pa la Cooperación y el Desenvolvimientu Económicos (OCDE)
  6. Y.g. OECD (2001), chapters 7 and 8: Influence of school organization and sociu-economic background upon performance in the reading test. Reading was the main domain of PISA 2000.
  7. http://estaticos.elmundo.es/documentos/2011/09/13/ocde.pdf
  8. https://web.archive.org/web/20120719074543/http://www.aprendelo.com/news/los-espanoles-los-que-menos-estudien-fp-5107.html
  9. ¿Por qué los PISA nun son una fayadiza ferramienta de midida?
  10. A Critical Online Bibliography
  11. M. L. Wu: A Comparison of PISA and TIMSS 2003 achievement results in Mathematics. Ponencia presentada na xunta añal de AERA, New York,Marzu, 2008. [1].
  12. http://www.oecd.org/tría/keyfindings/pisa-2012-results-overview.pdf
  13. 13,0 13,1 PISA 2015: datos a conocer sobre la evaluación internacional - La República.pe
  14. pruebes-tría/ Papelón internacional: l'Arxentina foi escluyida de les pruebes PISA - Infobae
  15. ¿Qué pasó cola amuesa arxentina de PISA 2015?
  16. Pruebes PISA: sacaron a l'Arxentina del principal ranking mundial que mide la calidá educativa
  17. Pruebes PISA: ¿cuálos son los países que tienen la meyor educación del mundu? ¿Y cómo s'alluga América Llatina?
  18. PISA 2015 - CMEC
  19. 19,0 19,1 19,2 Solo participó la ciudá de Buenos Aires.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Carabaña Morales, Julio. La inutilidad del informe PISA. Tabayón, 2015, Madrid. ISBN 978-84-9097-023-2
  • POPKEWITZ, T. S., (2013), 'PISA: númberos, estandarización de la conducta y la alquimia de les materies escolares'. Profesoráu. Revista de currículum y formación del profesoráu, 17(2).
  • Rindermann, H. (2007). "The g-factor of international cognitive ability comparisons: the homogeneity of results in PISA, TIMSS, PIRLS and IQ-tests across nations". European Journal of Personality, 21(5), 667-706. doi: 10.1002/per.634

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]