Imperiu seléucida

Coordenaes: 33°05′40″N 44°31′20″E / 33.0944°N 44.5222°E / 33.0944; 44.5222
De Wikipedia
Imperiu seléucida
(de 312 edC a 63 edC)
[[Imperio parto (es) [[Imperio parto (es) Traducir|→]]
estáu desapaecíu
Alministración
Capital Seleucia del Tigris (es) Traducir (de 305 edC a 240 edC)
Babilonia (de 312 edC a 305 edC)
Antioquía del Orontes (de 240 edC a 64 edC)
Forma de gobiernu Monarquía
Llingües oficiales griegu antiguu
Relixón oficial relixón na Antigua Grecia
Xeografía
Coordenaes 33°05′40″N 44°31′20″E / 33.0944°N 44.5222°E / 33.0944; 44.5222
Superficie 4000000 km²
Llendaba con reino asmoneo (es) Traducir
Demografía
Población 35 000 000 hab.
Densidá 8,75 hab/km²
Cambiar los datos en Wikidata

L'Imperiu seléucida[1] (312-63 e. C.) foi un imperiu helenísticu, esto ye, un estáu socesor del Imperiu d'Alexandru Magnu. L'Imperiu seléucida centrar n'Oriente Próximu, y nel apoxéu del so poder incluyía Anatolia central, el Llevante, Mesopotamia, Persia, l'actual Turkmenistán, Pamir y delles zones de Paquistán. Foi un centru de cultura helenística onde se caltenía la preeminencia de los costumes griegues y onde una élite macedonia grecoparlante apoderaba les árees urbanes[2][3][4] La población griega de les ciudaes que formaba la élite dominante foi reforzada pola inmigración dende Grecia.[2]

Historia[editar | editar la fonte]

Partición del Imperiu d'Alejandro[editar | editar la fonte]

Alexandru Magnu conquistó'l Imperiu aqueménida nun curtiu espaciu de tiempu y morrió nuevu, dexando un estensu imperiu parcialmente helenizado ensin un herederu adultu. L'imperiu poner so l'autoridá d'un rexente na persona de Pérdicas en 323 e. C., y los territorios fueron estremaos ente los xenerales d'Alejandro, quien se convirtieron en sátrapes pola Partición de Babilonia.

Ascensu de Seleuco[editar | editar la fonte]

Los xenerales d'Alejandro enfrentar pola so supremacía sobre partes del Imperiu, y Ptolomeo, unu de los xenerales y sátrapa d'Exiptu, foi'l primer desafíu al nuevu gobiernu, lo que llevó a la desapaición de Pérdicas. La so rebelión condució a una nueva partición del imperiu nel Pactu de Triparadiso en 320 e. C. Seleuco, que fuera'l "comandante en xefe del campamentu" de Pérdicas dende 323 e. C., collaboró más tarde nel so asesinatu, recibiendo Babilonia en 312 e. C., y dende aquel puntu siguió ampliando los sos dominios ensin piedá. Seleuco establecer en Babilonia esi mesmu añu, tomándose esa fecha como la de la fundación del Imperiu seléucida. Y non solo fíxose con Babilonia, sinón tamién recibió tola enorme parte oriental del Imperiu alexandrín:

Moneda de Seleuco I Nicátor.
Siempres a la chisba de les naciones vecines, fuerte n'armes y persuasivo en conseyos, él [Seleuco] adquirió Mesopotamia, Armenia, Capadocia 'seléucida', Persis, Partia, Bactriana, Arabia, Tapuria, Sogdiana, Aracosia, Hircania, y otros pueblos axacentes que fueren apoderaos por Alejandro, tan alloñaos como'l ríu Indo, polo que les fronteres del so imperiu yeren les más estenses d'Asia dempués de les d'Alejandro. La totalidá de la rexón dende Frixa al Indo foi sometida por Seleuco.
Apiano, Les guerres siries.

Seleuco tuvo en llugares tan alloñaos como la India, onde llegó a un alcuerdu con Chandragupta Maurya, col que camudó los sos territorios orientales por una considerable fuercia de 500 elefantes de guerra, que xugaron un papel decisivu n'Ipsos:

Los indios ocuparon [en parte], dalgunos de los países asitiaos a lo llargo del Indo, qu'enantes pertenecíen a los perses: Alejandro quitó d'ellos a los arianos, y estableció ellí los sos propios asentamientos. Seleuco Nicátor dar a Sandrokottos de resultes d'un contratu de matrimoniu, y recibió a cambéu quinientos elefantes.[5]
Estrabón, Xeografía.

Espansión escontra l'oeste[editar | editar la fonte]

Dempués de la so victoria xunto a Lisímaco sobre Antígono Monóftalmos na batalla de Ipsos nel añu 301 e. C., Seleuco tomó'l control de l'Anatolia oriental y el norte de Siria. Nesta última zona fundaría una nueva capital, llamada Antioquía, n'honor al so padre. Una capital alternativa foi establecida en Seleucia del Tigris, al norte de Babilonia. L'imperiu de Seleuco algamó la so máxima espansión por cuenta de la derrota de Lisímaco, el so antiguu aliáu, en Corupedio (281 e. C.), cola que Seleuco amplió'l so control sobre Anatolia occidental. Seleuco abrigó la esperanza de tomar el control de les tierres de Lisímaco n'Europa ―principalmente Tracia y la mesma Macedonia―, pero foi asesináu por Ptolomeo Cerauno nel momentu del desembarcu n'Europa. El so fíu y socesor, Antíoco I Sóter, quedó con un enorme reinu que consistía en casi toles porciones asiátiques del imperiu, pero con Antígono II Gónatas en Macedonia y Ptolomeo II Filadelfo n'Exiptu, nun pudo llegar a siguir onde dexara'l so padre la conquista de la parte europea del Imperiu d'Alejandro.

Un dominiu demasiáu estensu[editar | editar la fonte]

     Reinu de Seleuco Otros diádocos      Reinu de Casandro      Reinu de Lisímaco      Reinu de Ptolomeo      Epiru Otros      Cartago      República romana      Colonies griegues

Sicasí, inclusive antes de la muerte de Seleuco, yéra-y difícil asegurar el control sobre los vastos dominios seléucidas de la zona oriental. Seleuco invadió la India (el modernu Panyab paquistanín) en 305 e. C. pa enfrentase a Chandragupta Maurya (Sandrokottos), fundador del Imperiu maurya. Dizse que Chandragupta dispunxo sobre'l terrén un exércitu de 600.000 homes y 9.000 elefantes de guerra (Plinio, Naturalis Historia, VI.22.4). Los dos monarques finalmente roblaron un tratáu, pol que Seleuco dexaba los vastos territorios del ríu Indo y Afganistán. Chandragupta a cambéu diolu 500 elefantes,[6][7][8][9][10] una adición al so exércitu que diba desempeñar un importante papel na so victoria n'Ipsos. La paz complementar con una "alianza matrimonial" (epigamia nes fontes antigües), lo qu'implica o bien una alianza dinástica (na qu'una princesa seléucida pudo ser prometida a la dinastía maurya) o la reconocencia del matrimoniu ente griegos ya indios.

Seleuco tamién unvió un embaxador llamáu Megástenes a la corte de Chandragupta, quien en repitíes ocasiones visitó Pataliputra (moderna Patna, Bihar), capital de Chandragupta. Megástenes describió refechamente la India y el reináu de Chandragupta, descripciones que se caltuvieron gracies a Diodoro Sículo. Darréu unvió a Dimaco a la corte del fíu de Chandragupta, Bindusara.

Otros territorios perdieron antes de la muerte de Seleuco, como Gedrosia, al sureste de la meseta iranina, y, nel nordeste, l'Aracosia al oeste del ríu Indo.

Antíoco I (281-261 e. C.) y el so fíu y socesor Antíoco II Theos (261-246 e. C.) atoparon desafíos nel oeste, incluyendo repitíes guerres con Ptolomeo II y una invasión celta d'Asia Menor ―menguando asina'l dominiu de la parte oriental del imperiu. Escontra'l final del reináu de Antíoco II, delles provincies proclamaron simultáneamente la so independencia, como Bactriana baxu Diodoto I, Partia baxu Arsaces y Capadocia baxu Ariarates III.

En Bactriana, el sátrapa Diodoto aseguró la independencia pa fundar el Reinu Grecobactriano c. 245 e. C.

Diodoto, gobernador del territoriu bactriano, afirmó la so independencia en redol a 245 e. C., anque la fecha exacta ta lloñe de ser conocida, pa fundar el Reinu grecobactriano. Esti reinu carauterizar por una rica cultura helenística, y siguió la so dominación de Bactriana hasta alredor de 125 e. C., cuando sufrió una invasión de nómades del norte. Unu de los reis grecobactrianos, Demetrio I, invadió la India alredor de 180 e. C. pa formar el Reinu indogriego, que duró hasta aproximao l'añu 20 d. C..

El sátrapa seléucida de Partia, Andrágoras, foi'l primeru en proclamar la so independencia, en paralelu a la secesión del so vecín bactriano. Sicasí, pocu dempués, un xefe tribal parno llamáu Arsaces facer col territoriu parto alredor de 238 e. C. pa formar la dinastía arsácida ―el puntu de partida de lo que sería'l poderosu Imperiu parto.

Nel momentu que'l fíu de Antíoco II, Seleuco II Calinico, llegó al tronu alredor de 246 e. C., los seléucidas paecieron entrar nuna verdadera decadencia. Seleuco II llueu foi dramáticamente derrotáu na Tercer Guerra Siria contra Ptolomeo III y depués tuvo que lluchar una guerra civil contra'l so propiu hermanu, Antíoco Hierax. Tomando ventaya d'estes dificultaes, Bactriana y Partia dixebrar del imperiu. Tamién n'Asia Menor, la dinastía seléucida perdió'l control ―los galos habíen estableciéronse dafechu en Galacia, y surdieron reinos semiindependientes semi-helenizados en Bitinia, el Ponto y Capadocia, y la ciudá de Pérgamo, nel oeste, reafitó la so independencia so la dinastía atálida.

Resurdimientu[editar | editar la fonte]

L'Imperiu seléucida en tiempos de Antíoco, coles perdes territoriales na guerra colos romanos y l'evolución posterior:      Conquistes seléucidas escontra'l 200 a. de C. (tres la campaña de Antíoco n'Oriente).      Zones dependientes en redol al 200 a. de C.      Territoriu tres la batalla de Magnesia (190 a. de C.) y la paz de Apamea (188 a. de C.).      Territoriu a finales del sieglu II a. de C. (en redol al 100 a. de C.).      Territoriu nel momentu de convertise en provincia romana (64 a. de C.).

Una renacencia empezaría cuando'l fíu menor de Seleuco II, Antíoco III el Grande, xubió al tronu en 223 e. C. Anque primeramente foi vencíu na Cuarta Guerra Siria contra Exiptu, que llevó a la vergonzosa derrota na batalla de Rafia (217 e. C.), Antíoco resultaría ser el meyor gobernante seléucida dempués del mesmu Seleuco. Tres la derrota de Rafia, pasó los siguientes diez años na so propia Anábasis na parte oriental de los sos dominios ―restaurando vasallos rebalbos como Partia y Bactriana siquier a una obediencia nominal, ya inclusive emulando a Alejandro con una espedición a la India, onde s'axuntó col rei Sofagáseno.

Cuando tornó al oeste en 205 e. C., Antíoco consideró que cola muerte de Ptolomeo IV, la situación paecía aparente pa otra campaña occidental.

Moneda de plata de Antíoco III el Grande.

Antíoco y Filipo V de Macedonia roblaron entós un pactu col qu'estremase les posesiones ptolemaiques fuera d'Exiptu, y na Quinta Guerra Siria los seléucidas espulsaron a Ptolomeo V de Celesiria. La batalla de Panio (198 e. C.) significó la tresferencia definitiva de la rexón de los Ptolomeos a los seléucidas. Antíoco paecía ser el restaurador de la gloria del Reinu seléucida.

Nueva desintegración[editar | editar la fonte]

La gloria d'Antíoco nun diba durar enforma tiempu. Dempués de que'l so antiguu aliáu Filipo fuera derrotáu a manes de Roma en 197 e. C., Antíoco vio la oportunidá d'espandise por Grecia. Afaláu pol exiliáu xeneral cartaxinés Aníbal, y aliáu cola descontenta Lliga Etolia, Antíoco invadió Grecia. Esta llamentable decisión condució a la so cayida: foi ganáu polos romanos nes batalles de les Termópilas (191 e. C.) y Magnesia (190 e. C.), y viose obligáu a roblar la paz colos romanos pol tratáu de Apamea (188 e. C.), que-y obligó a abandonar tolos territorios europeos, dexar toa'l Asia Menor al norte de los Montes Tauro a Pérgamo y pagar una enorme suma de dineru como indemnización. Antíoco morrió en 187 e. C. mientres otra espedición al este, destinada a llograr dineru pa pagar la indemnización.

Moneda d'Antíoco IV Epífanes.

El reináu del so fíu y socesor Seleuco IV Filopátor (187-175 e. C.) foi en gran midida l'intentu de pagar la gran indemnización, y Seleuco foi finalmente asesináu pol so ministru Heliodoro. L'hermanu menor de Seleuco, Antíoco IV Epífanes, ocupó entós el tronu. Trató de restablecer exitosamente el prestíu seléucida con una guerra contra Exiptu, pero a pesar de qu'escorrió al exércitu exipciu en retirada a Alexandría, viose obligáu a retirase pol unviáu romanu Cayo Popilio Lenas, quien dibuxó'l famosu círculu nel sable alredor del rei y alvirtiólu que tenía de decidir si quería o nun retirase d'Exiptu (lo cual llevaría a la guerra con Roma) antes de salir del círculu. Antíoco optó por retirar se.

La última parte del so reináu vio la mayor desintegración del imperiu. Les zones orientales volviéronse incontrolables, lo que foi aprovecháu polos partos p'apoderase d'elles, y les agresives polítiques helenizantes en Xudea llevaron a una rebelión armada ―la Revuelta de los Macabeos. Los esfuercios por faer frente a partos y xudíos resultaron infructuosos, y el mesmu Antíoco morrió mientres una espedición contra los partos en 164 e. C.

Guerres civiles y decadencia final[editar | editar la fonte]

Moneda de plata d'Alejandro Bales.

Tres la muerte d'Antíoco IV Epífanes, l'Imperiu seléucida volvióse cada vez más inestable. Les frecuentes guerres civiles fixeron cada vez más tenue l'autoridá central. El nuevu fíu de Epífanes, Antíoco V Eupátor, foi derrocáu pol fíu de Seleuco IV, Demetrio I Sóter, en 161 e. C.

Demetrio trató de restablecer el poder seléucida particularmente en Xudea, pero foi derrocáu en 150 e. C. por Alejandro Bales ―un impostor que, col sofitu d'Exiptu, dicía ser fíu de Epífanes. Bales reinó hasta 145 e. C., cuando foi derrocáu por Demetrio II Nicátor, fíu de Demetrio I. Demetrio II demostró ser incapaz de controlar la totalidá del reinu, sicasí. Mientres él gobernaba Babilonia y l'esti de Siria dende Damascu, los restos de los partidarios de Bales ―primero sofitando a Antíoco VI, fíu de Bales, y depués la usurpación del xeneral Diodoto Trifón― consiguieron espulsalo d'Antioquía.

Mentanto, la decadencia de les posesiones territoriales del imperiu siguió a gran velocidá. Escontra 143 e. C., los xudíos, gobernaos polos macabeos, establecieren dafechu la so independencia, al empar que siguía la espansión parta. En 139 e. C., Demetrio II foi ganáu en batalla polos partos y foi prindáu. A partir d'esi momentu, el control de tola meseta iranina perdiérase en favor de los arsácidas. L'hermanu de Demetrio Nicátor, Antíoco VII, foi finalmente capaz de restaurar una fugaz unidá y puxanza nos dominios seléucidas, pero tamién resultó inútil frente a l'amenaza parta: foi asesináu nuna batalla contra los partos en 129 e. C., lo que significó la desintegración definitiva del dominiu seléucida en Mesopotamia. A la muerte de Antíoco VII, el gobiernu efectivu de los seléucidas colapsárase, y múltiples pretendientes lluchaben pol control del reinu nuna casi interminable guerra civil.

Colapsu[editar | editar la fonte]

Escontra 100 e. C., l'antaño terrible Imperiu seléucida tomaba pocu más d'Antioquía y delles ciudaes siries. A pesar de la evidente cayida del so poder y el cayente de los sos dominos, los nobles siguieron desempeñando la función de facedores de reis sobre una base regular, cola intervención ocasional del Exiptu ptolemaicu y otros poderes foranos. Los seléucidas siguíen esistiendo, namái porque nenguna otra nación deseyó absorbelos ―yá que constituyíen un preséu tao tapón ente'l restu de los sos vecinos. Nes guerres anatolianas ente Mitrídates VI del Ponto y Sila de Roma, los seléucidas fueron aisllaos polos dos bandos combatientes.

L'ambiciosu xenru de Mitrídates, Tigranes II el Grande, rei d'Armenia, vio sicasí una oportunidá d'espansión na constante llucha civil del sur. En 83 e. C., por invitación d'una de les facciones na interminable guerra civil, invadió Siria, y llueu s'estableció como gobernante de la rexón, poniendo práuticamente fin al Imperiu seléucida.

Pero'l reinu seléucida nun taba entá acabáu. Tres la derrota de Mitrídates y Tigranes pol xeneral romanu Lúculo en 69 e. C., el reinu seléucida foi restauráu sol rei Antíoco XIII. Inclusive agora, nun pudo evitase la guerra civil, pos otru seléucida, Filipo II, apostó'l tronu a Antíoco. Tres la conquista del Ponto, los romanos sollertáronse cada vez más pola constante fonte d'inestabilidá de los seléucidas en Siria. Una vegada derrotáu Mitrídates en 63 e. C., Pompeyo dedicar a la xera de refaer l'Oriente helenísticu por aciu la creación de nuevos reinos veceros y l'establecimientu de nueves provincies. Magar a les naciones vecera como Armenia y Xudea dexóse-yos un ciertu grau d'autonomía so los reis locales, Pompeyo vio a lo seléucidas demasiáu inestables pa siguir y acabó col problema de los dos príncipes rivales convirtiendo Siria en provincia romana.

Intercambios culturales[editar | editar la fonte]

Bagadates I (290-280 e. C.) foi'l primera sátrapa indíxena nomáu polos seléucidas.[11]

L'Imperiu seléucida ocupó un gran espaciu xeográficu, dende'l mar Exéu a lo que güei son Afganistán y Paquistán, creando un crisol de pueblos diversos, como griegos, perses, medos, asirios, xudíos, etc. L'inmensu tamañu del imperiu, siguíu de la so naturaleza aglutinadora, fizo que los gobernantes seléucidas interesar n'aplicar la política d'unidá racial empecipiada por Alejandro. La helenización del Imperiu seléucida llograr por aciu la creación de ciudaes griegues en tol imperiu. Los pueblos y ciudaes históricamente importantes, como Antioquía, creáronse o fueron renombraos con nomes griegos más apropiaos. La fundación de nueves ciudaes y pueblos viéronse beneficiaes pol fechu de que la Grecia continental topábase superpoblada, lo que fizo al vastu Imperiu seléucida aparente pa la colonización. La cual utilizóse pa los intereses griegos de la que facilitaba l'asimilación de munchos grupos nativos. Socialmente, lo que condució a l'adopción de les práutiques y costumes griegues poles clases cultes natives que foi'l querer siguir na vida pública, y la clase gobernante macedonia aprobó gradualmente dalgunes de les tradiciones locales. En 310 e. C., les idees heléniques empezaren les sos casi 250 años d'espansión sobre Oriente Próximu, Oriente Mediu y les cultures centroasiátiques. Fueron estes idees les que movieron al sistema gubernamental del imperiu'l qu'estableció cientos de ciudaes pal comerciu y usos llaborales. Munches de les ciudaes esistentes empezaron ―o fueron obligaes pola fuercia― a adoptar los pensamientos filosóficos, políticos y relixosos helénicos. La sintetización de les idees culturales, relixoses y filosófiques heléniques ya indíxenes atoparon diversos graos d'aceptación, resultando n'ocasiones tiempo de paz y rebelión simultáneos en delles partes del imperiu. Tal foi'l casu de la población xudía del Imperiu seléucida, al plantega-y un importante problema que finalmente llevó a la guerra. Contrarios a la naturaleza tolerante del Imperiu ptolemaicu escontra les relixones y costumes natives, los seléucidas gradualmente trataron d'obligar a helenizarse al pueblu xudíu nel so territoriu proscribiendo el xudaísmu. Esto eventualmente condució a la revuelta de los xudíos del dominiu seléucida, que remataría cola so independencia.

Exércitu[editar | editar la fonte]

Como munchos de los estaos helenísticos formaos tres la muerte d'Alexandru Magnu, los exércitos seléucidas yeren profesionales, basaos nel modelu macedoniu. Les sos tropes yeren principalmente d'orixe griegu, suplementado por orientales, una y bones el reinu seléucida cubría gran parte del este del antiguu Imperiu persa. Cuando s'enfrentaben a otros diádocos les victories completes o l'aniquilación de los exércitos oponentes evitábense, yá que yera más fácil ganar y reclutar a los soldaos enemigos qu'entrenar a más, sobremanera polos costos de contratación. L'oxetivu d'una batalla yera convencer al oponente de que nun podía vencer el combate, y munchos enfrentamientos concluyeron con una negociación. Factores bien pequeños, tales como l'importe pagáu pol rescate de los prisioneros, demostraron claramente a los seléucidas y otros estaos socesores d'Alejandro lo que yera vencer.

Les sos tropes basar na falanxe macedonia, arqueros y caballería orientales, sobresaliendo na postrera los catafractos (caballeros "cubiertos") y la famosa caballería macedonia de Compañeros como guardaespaldes del xeneral y tropes de choque d'élite. Coles mesmes, los seléucidas cuntaben n'ocasiones con elefantes de guerra indios, qu'utilizaben pa provocar el mieu ente los sos enemigos, y con carro, pa romper la so cohesión. Al igual que los Ptolomeos, cola so riqueza, los reis seléucidas llograron reclutar toa clase de persones como mercenarios, dende indios hasta cretenses, y en particular gálates. Nel so guerra contra Roma, los seléucidas trataron de crear unidaes de tropes copiaes de les lexones romanes. En 63 e. C., el reinu seléucida, xunto col so exércitu, foi disueltu. Se rumoreó entós que munchos catafractos xunir a los exércitos romanos n'Asia.

Población[editar | editar la fonte]

Pudo tener tres millones novecientos mil quilómetros d'estensión na so dómina dorada escontra'l 300 e.C.,[12][13] y algamar los 20 a 25 millones xustu dempués de conquistar Asia Menor nel 280 e.C..[14] Estos distribuyíense asina: cinco a seis millones en Mesopotamia (especialmente'l sur), dos en Bactria y Sogdiana, mediu en Margiana, otru tantu nel centru y esti persa, un millón en Susiana y l'oeste persa, dos en Siria, otru tantu en Cilicia, otru tantu más en Palestina y Fenicia y cinco o más nel sur y oeste d'Asia Menor. Desconócense datos pa rexones orientales como Carmania, Gedrosia, Drangiane, Arachosia, Media, Partia, Hircania y Aria pero nun deben subestimarse.[15] Destaca Depués amenorgóse amodo hasta los venti otra vegada cuando conquistaron Fenicia y Palestina nel 190 e.C. y a pesar de perder Asia Menor pocu dempués, la so demografía cayó drásticamente namái nel 140 e.C., cuando perdieron Mesopotamia ante los partos.[14]

Reis de la dinastía seléucida[editar | editar la fonte]

Reis de la dinastía seléucida (305 e. C.63 e. C.)
Imaxe Entamu reináu Fin reináu Nome de rei Nacencia /fallecimientu Consorte(s) Notes
305 e. C. 281 e. C. Seleuco I Nicátor c. 358–281 e. C. Apama Fíu de Antíoco, fíu de Seleuco. Sátrapa dende 311-305 e. C., depués asumió'l títulu de "rei" dende'l 306 e. C.. Asesináu por Ptolomeo Cerauno, rei de Macedonia.
281 e. C. 261 e. C. Antíoco I Sóter ? – 261 e. C. Estratónice de Siria (casada ca. 300 e. C., divorciar en 294 e. C.) Fíu de Seleuco I. Correxente col so padre mientres 10 años, dende 291 e.C., gobernó en solitariu 281-261 e. C.
261 e. C. 246 e. C. Antíoco II Theos 286–246 e. C. Laodice I
Berenice Sira (casada en 261 e. C. )
Fíu de Antiochus I, casóse primero con Laodice I y depués con Berenice, una fía de Ptolomeo II d'Exiptu. Laodice fixo qu'ella y el so fíu morrieren envelenaos tres la muerte del so home al reclamar los derechos socesorios.
246 e. C. 225 e. C. Seleuco II Calinico ? – 225 e. C. Laodice II Fíu de Antíoco II Theos y Laodice I
225 e. C. 223 e. C. Seleuco III Cerauno c. 243–223 e. C. Fíu de Seleuco II, Seleuco III foi asesináu por miembros del so exércitu.
223 e. C. 187 e. C. Antíoco III Megas c. 241–187 e.C. Laodice III
Euboea de Chalcis
Fíu de Seleuco II y hermanu de Seleuco III
187 e. C. 175 e. C. Seleuco IV Filopátor ? – 175 e.C. Laodice IV Fíu de Antíoco III, Seleuco IV casóse con Laodice IV, nun matrimoniu ente hermanu y hermana.
175 e. C. 164 e. C. Antíoco IV Epífanes c. 215–163 e.C. Laodice IV Fíu de Antíoco III, asesináu en Elymais
164 e. C. 162 e. C. Antíoco V Eupátor c. 172–161 e.C. Fíu de Antíoco IV
162 e. C. 150 e. C. Demetrio I Sóter 185–150 e.C. Apama ?
Laodice V?
Fíu de Seleuco IV Filopator y de Laodice IV
154 e. C. 145 e. C. Alejandro Bales ? – 146 e.C. Cleopatra Thea Fíu de Antíoco IV? y de Laodice IV
145 e. C. 138 e. C. Demetrio II Nicátor ? – 139 e.C. Cleopatra Thea Fíu de Demetrio I. Primer reináu, 145-138 e.C. Foi derrotáu y prindáu polos partos. Casóse con Rhodogune fía de Mitrídates I
145 e. C. 140 e. C.? Antíoco VI Dioniso ca. 148–138 e.C. Fíu d'Alejandro Bales y Cleopatra Thea
140 e. C. 138 e. C. Diodoto Trifón Xeneral, que foi rexente de Antíoco VI Dioniso. Tomó'l tronu n'asesinando al so cargu.
138 e. C. 129 e. C. Antíoco VII Evergetes ? – 129 e.C. Cleopatra Thea Fíu de Demetrio II. Muertu en batalla con Fraates II
129 e. C. 126 e. C. Demetrio II Nicátor Cleopatra Thea Segundu reináu. Demetrio foi asesináu por instigación de la so esposa Cleopatra Thea.
129 e. C. 123 e. C. Alejandro II Zabinas Usurpador que dicía ser fíu adoptivu de Antíoco VII Sidetes
126 e. C. 123 e. C. Cleopatra Thea ca. 164–121 e.C. Fía de Ptolomeo VI d'Exiptu. Casada con tres rey: Alejandro Bales, Demetrio II Nicator y Antíoco VII Sidetes. Madre de Antíoco VI, Seleuco V , Antíoco VIII Grypus, y Antíoco IX Cyzicenus. Correxente col so fíu Antíoco VIII Grypus.
126 e. C. 125 e. C. Seleuco V Filométor Asesináu pola so madre Cleopatra Thea
125 e. C. 96 e. C. Antíoco VIII Grifu Trifena (o Cleopatra VI d'Exiptu)
Cleopatra Selene I d'Exiptu
Antioco VIII y Trifena tuvieron cuatro fíos reis: Seleuco VI Epífanes, Antíoco XI Epífanes, Demetrio III Eucarios, y Antíoco XII Dioniso.
114 e. C. 96 e. C. Antíoco IX Eusebio Cleopatra IV d'Exiptu
Cleopatra Selene I d'Exiptu
96 e. C. 95 e. C. Seleuco VI Epífanes
95 e. C. 92 e. C. Antíoco XI Epífanes
95 e. C. 88 e. C. Demetrio III Eucarios ? - 88 e.C.
95 e. C. 83 e. C. Antíoco X Eusebio Philopator Cleopatra Selene I
95 e. C. 83 e. C. Filipo I Filadelfo
87 e. C. 84 e. C. Antíoco XII Dioniso
69 e. C. 64 e. C. Antíoco XIII Asiáticu
69 e. C. 65 e. C. Seleuco VII Cibiosactes o Philometor
65 e. C. 63 e. C. Filipo II Filorromano

Árbol xenealóxicu[editar | editar la fonte]

Plantía:Árbol xenealóxicu/empecipio

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Antíoco

 

Laodice

 
 

{{árbol xenealóxicu | | | | | | | | | | | | | | |!| | | | | |-}

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Seleuco I Nicátor
305-281

 

Apama

 
 

{{árbol xenealóxicu | | | | | | | | | | | | | | | | |!| | | |-}

 
 
 
 
 
 

Aqueo

 
 

Estratónice

 

Antíoco I Sóter
281-261

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Andrómaco

 
 
 
 

Antíoco II Theos
261-246

 

Laodice I

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Aqueo
220-213

 
 

Laodice II

 

Seleuco II Calinico
246-226

 

Antíoco Hierax
240-228

 
 

{{árbol xenealóxicu | | | | | | | | | | |,|-|^|-|.| | | | | |-}

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Seleuco III Cerauno
226-223

 

Antíoco III Megas
223-187

 

Laodice III

 
 

{{árbol xenealóxicu | | | | | | | | | |,|-|-|-|v|-|-|^|.| | |-}

 
 
 
 
 
 
 
 

Seleuco IV Filopátor
187-175

 

Laodice IV

 

Antíoco IV Epífanes
175-164

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Apama

 

Demetrio I Sóter
162-150

 

Antíoco V Eupátor
164-162

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Alejandro I Bales
150-146

 

Cleopatra Thea

 

Demetrio II Nicátor
145-125

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Antíoco VII Evergetes
138-129

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Antíoco VI Dioniso
144-142

 

Seleuco V Filométor
126-125

 

Antíoco VIII Grifu
125-96

 

Cleopatra Trifena

 
 
 

Antíoco IX Eusebio
116-96

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Seleuco VI Epífanes
96-95

 

Antíoco XI Epífanes
95-92

 

Filipo I Filadelfo
95-83

 

Demetrio III Eucarios
95-88

 

Antíoco XII Dioniso
87-84

 

Antíoco X Eusebio
95-83

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Filipo II Filorromano
69-63

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Antíoco XIII Asiáticu
69-64

 

Seleuco VII Cibiosactes
69-63

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Esti términu apaez na traducción al asturianu de la Biblia: Sociedad Bíblica (2021). La Biblia en llingua asturiana. ISBN 978-84-8083-864-1.
  2. 2,0 2,1 Steven C. Hause, William S. Maltby (2004). Thomson Wadsworth: Western civilization: a history of European society. ISBN 978-0-534-62164-3.
  3. Victor, Royce M. (2010). Continuum International Publishing Group: Colonial education and class formation in early Judaism: a postcolonial reading. ISBN 978-0-567-24719-3.
  4. Britannica, Seleucid kingdom, 2008, O.Ed.
  5. Estrabón 15.2.1(9)
  6. Ancient India, (Kachroo ,p.196)
  7. The Imperial Gazetteer of India, (Hunter,p.167)
  8. The evolution of man and society, (Darlington ,p.223)
  9. «Two Notes on Seleucid History: 1. Seleucus' 500 Elephants, 2. Tarmita». Journal of Hellenic Studies 60:  páxs. 84–94. 1940. doi:10.2307/626263. 
  10. Partha Sarathi Bose (2003). Alexander the Great's Art of Strategy. Gotham Books. ISBN 1-59240-053-1.
  11. Jens Jakobsson. «History of Iran: Seleucid Empire» (inglés). History Chamber Society. Consultáu'l 7 d'ochobre de 2009.
  12. Turchin, Peter; Adams, Jonathan M.; Hall, Thomas D. "East-West Orientation of Historical Empires". Journal of world-systems research. Vol. 12, Núm. 2, avientu 2006, páxs. 222–223. ISSN 1076-156X.
  13. Taagepera, Rein (1979). "Size and Duration of Empires: Growth-Torne Curves, 600 B.C. to 600 A.D.". Social Science History. Vol. 3, Núm. 3-4, páxs. 121–122, 124–125, 127–129, 132–133. doi:10.2307/1170959. JSTOR 1170959.
  14. 14,0 14,1 Archibald, Zofia H.; John Davies; Vincent Gabrielsen & Graham Oli (2006). Hellenistic Economies. Routledge, páxs. 54. ISBN 9781134565924.
  15. Archibald, 2006: 53-54

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Seignobos, Charles: Historia Universal Oriente y Grecia. Madrid : Daniel Jorro, 1930.
  • Grecia trubiecu d'Occidente de Peter Levi. Ediciones Folio S.A. (ISBN 84-226-2616-0).
  • La Historia y los sos protagonistes, Ediciones Dolmen, 2000.
  • A. Houghton, C. Lorber, Seleucid Coins. A Comprehensive Catalogue, Part I, Seleucus I through Antiochus III, With Metrological Tables by B. Kritt, I-II, New York - Lancaster - London, 2002.
  • G. G. Aperghis, The Seleukid Royal Economy. The Finances and Financial Administration of the Seleukid Empire, Cambridge, 2004.
  • Laurent Capdetrey, Le pouvoir séleucide. Territoire, administration, finances d'un royaume hellénistique (312-129 avant J.C.). (Collection "Histoire"). Rennes: Presses Universitaires de Rennes, 2007.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]