Club Deportivo Tenerife

De Wikipedia
Club Deportivo Tenerife
Situación
Estáu España
Datos
Tipu club de fútbol
Fundáu en1922
Entrenador Rubén Baraja
Categoría Segunda División d'España
Instalaciones
Estadiu Estadiu Heliodoro Rodríguez López
Capacidá 21 732
Inaugurao 25 xnt 1925
Uniforme
Titular
Alternativu
Tercera

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Club Deportivo Tenerife ye un club de fútbol español de la ciudá de Santa Cruz de Tenerife, na islla de Tenerife (Islles Canaries), fundáu'l 21 de payares de 1912 col nome de Sporting Club Tenerife.

L'equipu, que milita anguaño en Segunda División d'España, xugó 13 temporaes en Lliga española de fútbol Primer División. Los sos grandes afitaos deportivos son dos quintos puestos na Lliga (1993 y 1996), la disputa d'unes semifinales de la Copa del Rei contra'l Celta de Vigo, la disputa d'unes semifinales de la Copa de la UEFA contra'l FC Schalke 04 (1997) y la conquista del Trofeo Joan Gamper, al ganar al F.C. Barcelona por 3-1.[1] Caltién una intensa rivalidá cola Unión Deportiva Las Palmas, contra la qu'apuesta'l derbi canariu.

Ocupa la posición 28 na Clasificación histórica de la primer división española de fútbol, con 510 puntos, y según la IFFHS foi'l 137ᵘ meyor equipu del sieglu XX a nivel européu.[2]

Historia[editar | editar la fonte]

El discutiniu de la fundación[editar | editar la fonte]

La fecha de fundación del Club Deportivo Tenerife ye entá oxetu de desalcuerdu. Les últimes directives del club establecieren oficialmente'l 8 d'agostu de 1922 como día d'entamu de la so andadura futbolística, anque hai historiadores que se remonten a 1912. El 21 de payares d'esi añu surdiría esta nueva entidá deportiva (col nome de Sporting Club Tenerife) a partir del Nivaria, club que de la mesma se formó de la fusión del Añaza y el Club Inglés, nomándose como primer presidente a Juan Yanes Rodríguez. Lo de 1922 nun sería más qu'un cambéu de nome (adopción del actual de C.D.Tenerife) y la formación d'una nueva directiva, dirixida por Mario García Cames. Lo cierto ye que, seya que non, llegar a celebrar actos pol cincuentenariu del club tantu en 1962 como en 1972.

En 2008 el club creó una comisión pa investigar la fecha exacta de la so creación, concluyéndose que se produció'l 21 de payares de 1912 y qu'en 1922, a cencielles, camudó de nome.[3]

Los primeros años (1912-1960)[editar | editar la fonte]

Tributu a Rommel Fernández nel Estadiu del CD Tenerife.

El 21 de payares de 1912[4] fórmase'l Sporting Club Tenerife, a partir del Nivaria, club que de la mesma se formó de la fusión del Añaza y el Club Inglés, nomándose como primer presidente a Juan Yanes Rodríguez. Ye por ello que los añales del Club Deportivo podríen remontase hasta antes del Sieglu XX, sicasí, les últimes directives del club establecieron oficialmente'l 8 d'agostu de 1922 como día d'entamu de la so andadura, anque ye innegable'l relevu d'esti club d'otru qu'esistiera nel so llugar (como lo foi'l Nivaria). El Sporting Club Tenerife quedó campeón de Canaries en tres temporaes consecutives, en 1914, 1915 y 1916. Nengún otru equipu canariu consiguió revalidar el títulu de campeón trés vegaes consecutives. Amás había queda subcampeón nos campeonatos de 1912 y 1913 anque nun fueron oficiales. En 1915 el club realiza'l primer viaxe a la Península, onde xuega contra'l Sevilla FC y Cádiz CF, venciendo en dambos alcuentros. El 8 d'agostu de 1922 fórmase una nueva directiva y camúdase el nome del club al actual. Mientres esa dómina, daqué aciar, el club pocu faise denotar nel ámbitu nacional, pagando un altu preciu pola alloñanza de les islles. En 1925 inaugurar del actual Estadiu Heliodoro Rodríguez López col nome de Stadium. Deportivamente naquelles décades namái destaca'l xugador de Carlet Enrique Ferrer Vanaclocha que llogró en dos causes el gallardón de máximu goliador y foi internacional en trenta causes compartiendo vestuariu con otros pernomaos como Di Stéfano.

Los años de la guerra y la posguerra (años 1940) seríen bien aciares pal club, tando a puntu de sumir en delles ocasiones ente 1939 y 1949. La primer promoción d'ascensu a segunda división (1950) el CD Tenerife nun pudo xubir de categoría. L'equipu blanquiazul siguió intentándolo hasta que finalmente xubió a segunda división en 1953.

Debú en Primer y años posteriores (1961-1989)[editar | editar la fonte]

El Tenerife debutó en Primer en 1961, pero nun llogró la permanencia y baxó aquella mesma temporada.[5] En 1968, tres dellos años aciares, el club termina per baxar a Tercer División (naquél entós nun esistía la Segunda B). En 1971, tres dos temporaes fallíes, a la tercera consigue l'ascensu a Segunda División. Sicasí, al crease la Segunda División B, baxaría a dicha categoría año dempués. Tres un periodu de decadencia en Segunda División B, en 1983 de la mano del presidente Pepe López, el Tenerife llogra xubir a Segunda División A. El 20 de xunu de 1986, Javier Pérez toma la presidencia col equipu baxáu en Segunda División B y una delda d'unos 320 millones de pesetes. En 1987, el primer añu de mandatu de Javier Pérez, el club xube a Segunda División de la mano de Martín Marrero. De magar, el club nun volvería triar dicha categoría, calteniéndose ente Segunda y Primer división (hasta la temporada 2010/11 que vuelve baxar a Segunda División B). Esta temporada (1987) consigue'l récor de permanecer 21 partíos invictu. En 1989 el club xube a Primer División per segunda vegada tres 28 años fora de la máxima categoría, en partíu de promoción ante'l Betis. El téunicu valedor del llogru foi Benito Joanet.

La Dómina Dorada y el EuroTenerife (1989-1999)[editar | editar la fonte]

Jupp Heynckes vivió la etapa de mayor rellumanza del club como entrenador del mesmu

A los principios y mediaos de los noventa, empecipiaríase la etapa dorada del club. En xunu de 1990 midióse ante'l Deportivo de La Coruña en promoción, a la fin de la cual llogró la permanencia en Primer División al consiguir la victoria en Riazor con gol d'Eduardo Ramos a pase del Chapi Ferrer. El 25 de payares de 1992 el club convertir en Sociedá Anónima Deportiva. La temporada de 1992/1993 llogra'l meyor puestu de la so historia na Lliga de primer División, de la mano de Jorge Valdano y el so llugarteniente Ángel Cappa, al concluyir en quintu llugar. Esi mesmu añu llega a les semifinales de la Copa del Rei, máximu llogru nesta competición, y cai finalmente ante'l Celta de Vigo. En 1993 tamién, xuega la primera eliminatoria en competición europea frente al Auxerre, na Copa de la UEFA, de la cual sale victoriosu; en segunda ronda viose les cares col Olympiacos FC griegu, pasando tamién a la siguiente ronda onde cayería ante la Juventus de Turín a pesar de ganar nel Heliodoro Rodríguez López por dos a unu. En 1996 Llogra igualar la so meyor posición na Lliga (quintu), de la mano de Jupp Heynckes. Esi mesmu añu, el 29 d'ochobre llogra una de les victories más recordaes pola afición tinerfeña, al imponese a la Lazio por 5-3, lo que-y dexa aportar a octavos de final de la Copa de la UEFA (fuera ganáu por 1-0 na ida). El club llegó a algamar les semifinales d'esta competición, cayendo derrotáu ante'l Schalke 04 na prórroga del partíu de vuelta apostáu n'Alemaña.[6]

Unu de los fechos más recordaos d'esta dómina del Tenerife fueron les dos lligues consecutives, les de les temporaes 1991-92 y 1992-93, nes que se convirtió en parte decisiva pa dirimir el campeón del tornéu al vencer nos dos causes al Real Madrid na última xornada, lo que quitó a dichu club de dambos títulos en favor del F.C. Barcelona.[7]

Mientres esta etapa, xugaron nel CD Tenerife xugadores como Gerardo Martino, Juan Antonio Pizzi (pichichi a la fin de la temporada 1995-96 col Tenerife), Fernando Redondo, José Guillermo "Chemo" del Solar, Agustín, Oscar Alberto Dertycia, Felipe Miñambres, Juanele.

La vuelta a Segunda División y dos aparición en Primer División (1999-2009)[editar | editar la fonte]

Domingo Paciencia foi'l fichaxe más caru de la historia del club
Rafa Benítez tamién pasó pol banquín del Heliodoro

Na temporada 1998/1999, l'equipu baxa a Segunda División tres 10 temporaes consecutives na máxima categoría, debíu ente otros motivos a la mala xestión de fichaxes, tales como Domingos (que costó 1500 millones de pesetes, 9 millones de actuales, el fichaxe más caru na historia del Tenerife), Andersson, Vidmar o Vierklau. Sicasí, años dempués, el 17 de xunu de 2001, tres dos años en Segunda División, llogra l'ascensu a Primer de la mano del téunicu Rafa Benítez gracies a un gol de falta d'Hugo Morales na victoria agónica nel campu del C.D. Leganés, equipu nel que destacaben xugadores como'l mentáu Morales y otros como Luis García Sanz, Mista, Bruno Marioni o Federico Lussenhoff.[8] L'equipu xubió, sicasí, empatáu a puntos col cuartu, el mesmu Atlético de Madrid nel so pasu por Segunda, y con tan solo con un par de goles de diferencia de más que fixeron posible'l so ascensu. El Tenerife debutó con derrota en casa frente al Alavés por 0-2, partíu nel que debutaron en primer los capitanes Cristu Marrero (capitán hasta la 2008/2009) y Sergio Aragoneses, porteru y anguaño segundu capitán. Sicasí, esa campaña peracabaríase un nuevu descensu a Segunda División, con graves incidentes ente los aficionaos del CD Tenerife y los sos xugadores, con agresiones mutues.[9][10]

A final d'añu, Javier Pérez pierde la presidencia, nunes eleiciones ganaes por Víctor Pérez de Ascanio y Francisco Cabrera, quien darréu dimitiría.

En 2005 entá abasnaría 54 millones d'euros de delda. Por cuenta de la situación económica tan inestable, al empar que deportiva, pos salvaría la categoría por pocos puntos y na última xornada, quien fuera presidente, Víctor Pérez Ascanio, presenta la dimisión en 2006.

En 2006 empezó la etapa más convulsa del club a nivel institucional, con acusaciones que s'arramen sobre'l club por especulaciones y corrupción, a mariña y a favor del CD Tenerife. Un grupu de los principales empresarios de la isla, apiguraos por llamamientu del políticu Paulino Rivero, funda la promotora Tenerife Inversiones y Proyeutos Deportivos S.A., que alcuerda na xunta de creación donar el 50% de los sos beneficios al club. Esti fechu foi criticáu dende diversos sectores de la sociedá por intromisión d'un políticu nun club priváu, según que detrás d'esa empresa constructora privada taba la idea de recalificar unos terrenes de manera illegal y faer negociu por cuenta del club.[11] con declaraciones realizaes por Concepción del tipu "el 80% del presupuestu del club procede del dineru público".

Tres la creación de la promotora, l'empresariu Miguel Concepción asume la presidencia y ye entós cuando'l club adquier cierta estabilidá económica. Lo que consigue Miguel Concepción al amenorgar la delda hasta los 30 millones d'euros, dexa ciertu barruntu nel aire, yá que nun hubo venta de xugadores nin ingresos atípicos que dexaren tal amenorgamientu (lo que se dio en rellacionar cola venta de terrenales hipervalorados nun 2.500% al Cabildru de Tenerife y la aquiescencia del so presidente, Ricardo Melchior).[12][13]

Yá dende 2006 apaecen noticies sobre la posible especulación cola compraventa de los terrenes.[14] Apaecen noticies de les ventes de terrenes y propiedaes del CD Tenerife en 2006, 2011, 2012 o 2013, repitiéndose de cutio les mesmes transaiciones.[15] Asina mesmu, nun alcuerdu con La Caixa apúrre-y la sede p'allixerar la so delda.[16] Distintes asociaciones de vecinos de Geneto, Aguere, La Laguna o partíos políticos de la oposición critiquen abiertamente esta especulación.[17][18]

Tres dellos años viviendo una irregular trayeutoria en Segunda División, el 13 de xunu de 2009 el CD Tenerife vence (0-1, gol de Kome)[19] en Montilivi frente al Girona Futbol Club consolidando'l so lideralgu y algamando l'ascensu a Primer división d'España pa la siguiente temporada a falta d'apostase'l postreru partíu del presente. Homes como Nino, Alejandro Alfaro, Sergio Aragoneses y el téunicu José Luis Oltra fixeron posible dichu ascensu ocho años dempués. Curiosamente, nel partíu homónimu en casa (xornada 20), el CD Tenerife ganaría al Girona en casa por 4-1 y sería entós cuando entró en puestos d'ascensu, pa nun volver salir d'estos. Na xornada anterior, el 7 de xunu d'esi añu, el presidente de la LFP José Luis Astiazarán apurriría a los peñistas del CD Tenerife'l premiu a la meyor afición de la Lliga na temporada 2008/09, y esi mesmu día'l CD Tenerife enfrentaríase victoriosu (2-0) y con un home menos dende entamu del partíu ante'l Xerez CD, campeón de Segunda División 2008/09.

Por estes feches plantegar dende'l club y el Cabildru la construcción d'un gran estadiu de más de 40.000 espectadores, pero aquel proyeutu nunca espolletó.[20]

De primera a Segunda B (2009-2011)[editar | editar la fonte]

Dubarbier tuvo una apaición pocu destacada na temporada 2010-11

Na siguiente temporada (2009/10), magar lluchar hasta la última xornada, acaba baxando de categoría, quedando penúltimu na tabla clasificatoria,[21] posiblemente pola incorreutu política de fichaxes de Santiago Llorente. Amás, el problema d'una considerable delda heredada d'alministraciones anteriores, torgaba grandes inversiones nel planu deportivu pa encarar con garantíes el regresu a la Lliga BBVA.

A la fin de la temporada, quedó décimonoveno, a un solu puntu de la salvación, en perdiendo en Mestalla na última xornada de lliga.

Na temporada 2009/2010, foi segundu nel ránking de fair play de la Lliga BBVA por detrás del Real Madrid CF, optando a una de les trés places pa competir na UEFA Europa League por dichu méritu. Pero España nun apaeció ente los trés primeros países del Ranking de Fair Play de la UEFA, siendo'l décimu país con 8.077 puntos. Finlandia, tercer clasificáu, consiguió 8.147.

Mientres la temporada 2010/2011 el Conseyu d'Alministración dio grandes recursos al direutor deportivu tres la non renovación de José Luis Oltra, decisión llargamente criticada pola afición tinerfeña. Con xugadores traíos de clubes de Primer División y renovaciones de xugadores emblemáticos como Nino, pretendíu por dellos equipos de cimera categoría por aciu contratos millonarios, buscábase l'oxetivu del ascensu inmediatu,[22] reflexáu nel eslógan de la campaña d'abonaos de dicha campaña: "En menos de lo que pienses, vamos tar en Primer". Tres una irregular pretemporada, conxugando victories contra equipos de cimera categoría y derrotes con conxuntos menores, l'equipu empezó con mal pie en Lliga, perdiendo los cuatro primeros alcuentros de lliga y cayendo esaniciaos de la Copa, fechu que motivó la destitución de Gonzalo Arconada como entrenador. Tres una interinidá del entrenador del filial Alfredo Merín, nómase entrenador a Juan Carlos Mandiá pal restu de temporada, nun intentu por reflotar la nave blanquiazul. Los planteamientos del téunicu pocu corresponder col fútbol vistoso y allegre que se practicara mientres la etapa de Oltra y los resultaos diben d'acordies colos planteamientos, fechu que-y ganó numberosos detractores na afición chicharrera. Ésta apunto col deu acusador a Santiago Llorente y el presidente destituyir nun intentu por salvar la temporada,[23] nomando nel so llugar al ex-direutor deportivu del Osasuna, Juanjo Lorenzo.[24]

El nuevu direutor deportivu púnxose manes a la obra. Decidióse la continuidá del míster y ficháronse a futbolistes que salvaren del descensu al club, teniendo un rendimientu desemeyáu, faciéndose Ritchie Kitoko y Sebastián Dubarbier cola titularidá y viéndose apostráu Igor de Souza a la suplencia ante la so evidente falta de gol. Una serie de resultaos mediocres dieron cola destitución de Mandiá tres l'empate a unu contra la UD Las Palmas, sustituyéndolo nel cargu Antonio Tapia.[25] Consiguióse reactivar al equipu mientres una curtia racha, pero dempués reincidióse na dinámica de resultaos negatives anteriores a la so llegada y sufrió el destín de los sos predecesores en favor d'un vieyu conocíu de la parroquia blanquiazul, David Amaral.[26] Con ésti entrenador la cantera toma protagonismu ante'l baxu rendimientu y les actitúes de ciertos futbolistes del primer plantel, pero finalmente peracábase'l descensu del equipu a la Segunda División B na derrota de la última xornada ante l'eternu rival; magar yá taba certificada matemáticamente antes de rematar la temporada, concretamente, na xornada 39, tres la victoria del Gimnàstic de Tarragona por 3-1 al Betis, magar que'l Tenerife ganó 3-2 al Valladolid.[27]

En Segunda División B (2011/2012 y 2012/2013).[editar | editar la fonte]

Na temporada 2011-12, yá na categoría de bronce, el Tenerife vivió una irregular campaña, con hasta tres entrenadores: Antonio Calderón, Andrés García Tébar y Quique Medina. Finalmente, el conxuntu canariu acabó 2ᵘ clasificáu del so grupu, y asina llogró clasificase pa los "play-off" d'ascensu, pero foi esaniciáu pola SD Ponferradina na postrera y decisiva ronda.[28] Esa temporada, l'afición amosó la so meyor versión, sofitando al equipu en tolos llugares onde xugaba.[29] El Tenerife esanició nos play-offs al Badalona, a la Balompédica Linense y na postrera eliminatoria la SD Ponferradina dexó al Club Deportivo Tenerife a les puertes de la categoría de plata, eliminatoria mientres la cual produciéronse actos vandálicos per parte de l'afición del CD Tenerife que llanzaron oxetos como botelles y piedres escontra onde taben los aficionaos del rival, incluyida la fía del presidente de la SD Ponferradina que recibió l'impautu d'una pedrada.[30]

Pa la temporada 2012-13 apostar por Álvaro Cervera como nuevu téunicu pa intentar el regresu a la categoría de plata,[31] consiguiéndose'l Campeonatu d'Iviernu 24 años dempués, siendo líder del so grupu.[32] Darréu, proclamóse Campeón de Grupu'l 05 de mayu, a dos xornaes del final de la temporada, en ganando a casa 0-3 nel campu del San Sebastián de los Reyes.[33]

El 02 de xunu de 2013 xube a 2ª División en ganando al L´Hospitalet Centre d'Esports L'Hospitalet por 3-1 na ida nel Heliodoro y perder 1-0 nel Estadiu de la Feixa Llarga.

Asina, dexábense tras dos años d'incertidume nel club tinerfeñu.

Torna al fútbol profesional (2013/2017)[editar | editar la fonte]

Na temporada 2013/2014, el Club Deportivo Tenerife vuelve al fútbol profesional español, tres dos temporaes en Segunda División B. Siguió apostándose por Álvaro Cervera. Anque'l conxuntu tuvo un entamu regular, supo recomponese atropando una llarga racha positiva de partíos invictu. Tamién, dende les primeres xornaes, nacionalmente reconozse'l trabayu del tinerfeñu Ayoze Pérez.[34]

Na Copa del Rei, foi esaniciáu en Segunda ronda pola SD Eibar (1-0) en Ipurúa[35] na edición de la Copa del Rei 2013/14. Na siguiente edición 2014/15, volvió cayer en Segunda ronda ante'l Girona (0-0, por penaltis).

De nuevu, na edición de la temporada 2015/16 de la Copa del Rei, cayó en Segunda ronda ante'l Leganés (2-0), lo qu'implicó'l mayor récor negativu del club ensin llograr pasar una sola eliminatoria (7 temporaes consecutives cayendo a les primeres de cambiu, dende la 2008/09). Asina mesmu, superó otru récor al sumar 16 temporaes (dende la 2000/01) ensin llograr pasar dos eliminatories consecutives y, dende faía 21 años (dende la temporada 1995/96), que nun llograba dos detalles coperos: pasar trés o más eliminatories consecutives y, especialmente, ganar fora de casa un partíu de Copa. L'últimu trunfu llográu como equipu visitante foi ante'l Vélez (1-2) el 25 d'ochobre de 1995, mientres una eliminatoria de Segunda ronda, llogrando algamar los cuartos de final (en pasando pola 3ᵉʳ ronda y octavos) ensin ganar fora de casa.

Finalmente, na edición de la Copa del Rei de 2016/17, consigue cerrar una etapa de participación copera aciar ya históricamente negativa llogrando, 6 años dempués, celebrar un gol propiu na competición tres el consiguíu ante l'Elx (4-1) en 2010. Ente medies enfrentárase con igual pronósticu a Cerceda (2-0) en 2011 en primer ronda, Alcoyano (1-0) en 2012 (tuvo exentu de la primer ronda), Eibar (1-0) en 2013, Girona (0-0) en 2014 y Leganés (2-0) en 2015, toos ellos en segunda ronda. Asina mesmu, 8 años dempués, llogra ganar un partíu (l'anterior foi ante la Córdoba, 2-1, en 2008) n'apostando dende entós 9 alcuentros (0 victories, 2 empates, 7 derrotes, 3 goles a favor y 14 goles en contra). Pero, sobremanera, tamién llogra pasar de ronda nuna eliminatoria de Copa y, principalmente, volver ganar fora de casa tres 21 años ensin faelo, al imponese al CD Lugo (1-2), el 6 de setiembre de 2016, na disputa d'una eliminatoria de Segunda Ronda, poniendo fin a la peor racha negativa del club na Copa del Rei en tola so historia.

Mientres, en Lliga profesional, cola derrota na xornada inaugural ante la Córdoba (1-0) na temporada 2016/17, el CD Tenerife contabiliza 10 años ensin llograr empezar con una victoria forana (Almería 0-1, temporada 2006/07), y 8 años ensin consiguir ganar na primer xornada (Gimnástic, 3-2, temporada 2008/09) nuna categoría profesional, saldándose los demás alcuentros con un empate y el restu ganes.[36]

Como datu positivu, consigue la mayor victoria nel derbi canariu en lliga, ganando a la Unión Deportiva Las Palmas por 3-0 nel Heliodoro Rodíguez López, consiguiendo que se publicar titulares contundentes a nivel nacional como "El Tenerife apolmona a Les Palmes", "El Tenerife pasa percima de Les Palmes" o "Paliza histórica".[37][38][39]

Yá, na temporada 2016/17, el conxuntu de Jose Luis Martí, a pesar de tener nuevamente un entamu dubiosu, consigue quedar 4ᵘ y apostar les eliminatories del play off. Magar perdió 1-0 contra'l Cádiz C.F. na primer ronda,[40] llogró remontar la resultancia con un gol del xaponés Gaku Shibasaki nun sufiertu partíu (pasaba'l Tenerife al haber quedáu meyor asitiáu na clasificación).[41] Más palantre, y en ganando 1-0 nel Heliodoro Rodríguez López,[42] cai derrotáu nel Coliseum (3-1) consiguiendo l'ascensu'l Getafe CF.[43]

Trayeutoria 15 últimes temporaes[editar | editar la fonte]

Temporada !width="100"|Categoría !width="50"|Puestu !width="250"|Notes.



2002-03 2ª División 8ᵘ
2003-04 2ª División 8ᵘ
2004-05 2ª División 9ᵘ
2005-06 2ª División 18ᵘ
2006-07 2ª División 7ᵘ
2007-08 2ª División 11ᵘ
2008-09 2ª División 3ᵘ Xube a Primer División
2009-10 1ᵉʳ División 19ᵘ Baxa a Segunda División
2010-11 2ª División 20ᵘ Baxa a Segunda División B
2011-12 2ª División B 2ᵘ
2012-13 2ª División B 1ᵘ Xube a Segunda División
2013-14 2ª División 11ᵘ
2014-15 2ª División 17ᵘ
2015-16 2ª División 13ᵘ
2016-17 2ª División Derrota en Play off (final)

El Tenerife n'Europa[editar | editar la fonte]

Bandera de Israel Israel |- align=center style="background:#A6F1A6;" |1996/97 |Copa de la UEFA |2 Ronda |[[S.S. Lazio]] |0-1,5-3 (Resultáu global:5-4) |Bandera d'Italia Italia |- align=center style="background:#A6F1A6;" |1996/97 |Copa de la UEFA |Octavos de final |Feyenoord Rotterdam |0-0,4-2 (Resultáu global: 4-2) |Bandera de Países Baxos Países Baxos |- align=center style="background:#A6F1A6;" |1996/97 |Copa de la UEFA |Cuartos de final |Brøndby IF |0-1,2-0 (Resultáu global: 2-1) |Bandera de Dinamarca Dinamarca |- align=center style="background:#FFCCCC;" |1996/97 |Copa de la UEFA |Semifinales |Schalke 04 |1-0,0-2 (Resultáu global: 1-2) |Bandera d'Alemaña Alemaña |}


Rivalidá[editar | editar la fonte]

La UD Las Palmas y el CD Tenerife tienen una rivalidá especial en Canaries

El clásicu o derbi canariu xugar ente'l Tenerife y la Unión Deportiva Las Palmas. La historia d'esti derbi nun ye la historia d'un derbi nos altores. Magar que los dos equipos canarios suman 46 temporaes en Primer (34 UD Las Palmas, 13 el Tenerife), tan solo coincidieron una vegada na élite.

Cada unu d'ellos dispunxo d'una dómina dorada, d'un tramu d'incontestable dominiu nel archipiélagu. Dende la so fundación, en 1949, y hasta 1989 (40 años), Les Palmes foi'l primer equipu nes islles, tramu nel que llogró un subcampeonatu de Lliga, otru de Copa del Rei, algamó 3 semifinales de Copa del Rei y participó en 3 Copes de la UEFA. D'esos 40 años, a la fin de cada temporada, la UD Las Palmas tuvo percima del CD Tenerife na clasificación 37 temporaes, por 3 del equipu tinerfeñu.

El CD Tenerife tuvo la so dómina dorada nos años 90, cuando encadenó 10 temporaes en Primer División d'España nes que goció de 2 participaciones en Copa de la UEFA, algamando nuna d'elles la semifinal. Dende 1989 a 1999 fueron 10 años nos que'l CD Tenerife tuvo interrumpidamente percima de la UD Las Palmas na clasificación al rematar cada campaña.

A partir de 1999 el dominiu tuvo más partíu. La UD Las Palmas contabiliza 12 temporaes nes que terminó percima del so rival a la fin de cada temporada por 6 del CD Tenerife.

La diferencia de categoríes ye'l motivu de que nun hubiera tantos derbis a lo llargo de la historia. De fechu xugáronse más derbis lligueros nos postreros 17 años (20 partíos) que nos 50 años anteriores (16 partíos).

Anque la trayeutoria de dambos clubes nun dexó grandes batalles na élite, los derbis tienen la so propia historia: apagones, aplazamientos, goliaes, remontaes, eliminatories de desempate, tandes de penaltis, victories imposibles y hasta trunfos que favorecieron ascensos, descensos y permanencies.[44]

De los 58 derbis qu'hubo, la UD Las Palmas ganó 24, ente que'l CD Tenerife ganó 14, contabilizándose 20 empates, con 70 goles a favor de la UD Las Palmas y 56 goles a favor del CD Tenerife. La mayor diferencia deber a los axugamientos de Copa, pos el balance ye claramente a favor de la UD Las Palmas con 8 pases, frente a unu solu del CD Tenerife, de 9 vegaes que se vieron les cares en distintes eliminatories coperes.

La victoria más abuitada consiguir el CD Tenerife na temporada 2013-14 en Segunda División, na que'l partíu acabó Tenerife 3-0 Les Palmes,[39] qu'igualó en diferencia de goles el 1-4 a favor de Les Palmes en Copa del Rei de la temporada 1986-1987.[45]

Visita añal y ufrienda a la Patrona de Canaries[editar | editar la fonte]

Ye tradición qu'a finales d'agostu la plantía del Club Deportivo Tenerife faiga la so tradicional ufrienda floral a la Patrona de Canaries,[46][47]la Virxe de Candelaria na Villa Mariana de Candelaria.Primero la plantía ye recibida polos aficionaos na Plaza de la Patrona, dempués celébrase la eucarístia y al so términu'l xugadores xuben al camarín de la Virxe y fáen-y entrega a "La Morenina" d'unu o dellos ramos de flores. Polo xeneral la Virxe recibe a la plantía vistida de blancu y azul, color del equipu y de la isla, color tradicional de la Inmaculada Concepción y color col que regularmente ta vistida la Virxe. Esta visita tamién se realiza cuando'l Club Deportivo Tenerife xube.

Estadiu[editar | editar la fonte]

Anteriores terrenales[editar | editar la fonte]

  • Campu de Miraflores: Empezó a xugar nesti campu nel añu 1913. Yera un escampleru qu'había na confluencia de les cais Alfaro y Miraflores, una cortil que pertenecía al daquella llamáu Tenerife Sporting Club y que nun tenía graderíu, el campu dexar d'usar en 1925.

Estadiu actual[editar | editar la fonte]

Estadiu Rodríguez López mientres un partíu Tenerife - Real Sociedad en 2008.

L'Heliodoro Rodríguez López, ye propiedá del Cabildru de Tenerife. Cuenta con 24.000 llocalidaes. Tien 107 metros de llongura por 70 metros d'anchu, lo que lo convierte nel estadiu cola mayor superficie de terrén de xuegu de Canaries.[48][49]

El so inauguración produció'l 25 de xunetu de 1925. En principiu tratar d'un terrén de tierra, bautizándose col nome de Stadium. El primer alcuentru en celebrase nel Stadium foi un amistosu ente'l Tenerife y el Marín Fútbol Club de Gran Canaria con victoria pa los chicharreros (2-1). Nel añu 1949 realizáronse les primeres reformes importantes de la mano del entós presidente Heliodoro Rodríguez, anovándose cuasi por completu l'estadiu. A la conclusión de felicidaes obres l'estadiu tomó'l so nome actual. Entós daquella apenes llegaba a unes 15.000 llocalidaes.

El 31 d'agostu de 1952, l'Heliodoro Rodríguez López estrenó verde nun amistosu contra'l Atlético de Madrid que remató con empate a unu.

Tres l'ascensu a Primer División na temporada 1988-1989 y la posterior permanencia al añu siguiente, plantegóse l'aumentu de llocalidaes, que nun llegó hasta la clasificación pa la UEFA per primer vegada. Nel branu de 1992 empecipiáronse les obres de la nueva grada de Gol, que pasaría a disponer de dos cuerpos, igualándose cola estructura de Tribuna. La parte cimera d'esta infraestructura pasaría a denominase Anfiteatru. Al tiempu, dar# en rodar unos metros el terrén de xuegu faía'l naciente, dotándolo de nuevu drenaxe. Tamién se construyó un nuevu túnel de vestuarios y banquinos. Esta obra trescurrió mientres la temporada 1992-1993 y dexó l'aforu en cuasi 20.000 llocalidaes.

Estadiu Rodríguez López antes del empiezu d'un partíu

Na campaña 1995-1996 empezar a utilizar la nueva grada de Ferradura. Tras quedaba aquel atípicu segundu cuerpu, una estructura de fierro y tablones de madera. Tres esta nueva ampliación, algamáronse les 22.000 llocalidaes de capacidá.

La culminación de la última fase data del añu 2001, na cual construyóse la grada de San Sebastián Alta, polo cual, toles graes del estadiu yá teníen dos pisos. La inauguración 4 de xineru de 2001 de la nueva grada de San Sebastián daba per concluyíu'l llargu trabayu de renovación al que foi sometíu l'estadiu blanquiazul mientres tres lustros. Nesta nueva grada habilitáronse unos modernos palcos vip na temporada 2009-2010, esto foi realidá tres les obres de meyores del estadiu que tamién incluyeron les nueves oficines del club, la tienda oficial d'ésti y un muséu.

Al términu de toles obres, l'aforu del estadiu queda establecíu nes 24.000 llocalidaes actuales que, hasta'l momentu, nun llogró'l llenu absolutu.

Llegar a plantegar dende'l club y el Cabildru la construcción d'un gran estadiu de más de 40.000 espectadores, pero aquel proyeutu nunca espolletó.[20]

Partíos internacionales nel estadiu[editar | editar la fonte]

Seleición Española[editar | editar la fonte]

13 d'avientu de 1989 Llocal

2 : 1

Suiza Heliodoro Rodríguez López, Santa Cruz de Tenerife
Asistencia: 22.000 espectadores
9 de febreru de 1994 Llocal

1 : 1

Polonia Heliodoro Rodríguez López, Santa Cruz de Tenerife
Asistencia: 20.000 espectadores
13 de payares de 1996 Llocal

4 : 1

Eslovaquia Heliodoro Rodríguez López, Santa Cruz de Tenerife
Asistencia: 14.000 espectadores

Seleición Canaria[editar | editar la fonte]

1996 Llocal

5 : 1

Venezuela Heliodoro Rodríguez López, Santa Cruz de Tenerife
1999 Llocal

2 : 2

Yugoslavia Heliodoro Rodríguez López, Santa Cruz de Tenerife
2002 Llocal

0 : 2

Venezuela Heliodoro Rodríguez López, Santa Cruz de Tenerife

.


Cambeos de nome del club[editar | editar la fonte]

  • Sporting Club Tenerife (1922)
  • Club Deportivo Tenerife (1922-1968)
  • Tenerife Atlético Club (1968-1971)
  • Club Deportivo Tenerife (1971-1992)
  • Club Deportivo Tenerife, S.A.D. (1992-Actualidá)

Campos d'entreno[editar | editar la fonte]

El Mundialín[editar | editar la fonte]

El Complexu Federativu Juan Padrón, más conocíu como "El Mundialín", tien tres campos de verde (dos artificiales y unu natural) que conformen l'área deportiva onde se desenvuelve'l trabayu cotidianu de la primer plantía de C.D.Tenerife. Asitiáu nel barriu santacrucero d'Ofra, el so estrenu vieno desaniciar nos años noventa un históricu déficit d'instalaciones.

El Mundialín convirtióse por tanto na segunda residencia del C.D.Tenerife. Davezu, la primer plantía blanquiazul exercítase namái na cancha de yerba, anque circunstancialmente utilizó la de fútbol once de verde artificial. Los equipos visitantes suelen entrenar nesti campu

El Complexu Federativu Juan Padrón Morales "El Mundialín" atópase na parte alta de la capital, nuna zona daqué airosa pola aición de los vientos Alisios. De bon accesu, munchos aficionaos averar con regularidá a siguir los entrenamientos qu'ellí tienen llugar. Los blanquiazules entrenen nesti campu dende 1992.[50]

Ciudá Deportiva Javier Pérez[editar | editar la fonte]

La Ciudá Deportiva Javier Pérez ye la ciudá deportiva del C.D.Tenerife, dispón de cuatro campu de fútbol. Lleva esti nome en reconocencia Javier Pérez Pérez, décimu novenu presidente del C.D.Tenerife (ente 1986 y 2002). Los equipos del área del fútbol base del C.D.Tenerife exercítense a diariu nesta instalación, apostando igualmente tolos alcuentros como llocal. Tien unos amplios terrenes en La Laguna, cercanos al campus universitariu de Ciencies. Atopar so la influencia de los Alisios, la Ciudá Deportiva atópase en Los Baldíos-Geneto.

Sede del club[editar | editar la fonte]

Asitiada na zona más céntrica de Santa Cruz de Tenerife, la sede del C.D.Tenerife contempla un inmueble con tres pisos d'oficines. Les instalaciones del Caleyón del Combate fueron inauguraes mientres el mandatu de Javier Pérez, a empiezos de la década de los 90.

Anguaño ye propiedá de La Caixa por un alcuerdu p'amenorgar delda contraida con dicha entidá per parte del CD Tenerife.[51]

El representativu tuvo antaño otros allugamientos. Una de les antigües sedes del club, l'asitiada nel númberu 16 de la cai Castillo, foi campera de les llapaes. Aquella quema, que tuvo llugar en 1945, destruyó parte del patrimoniu documental de la entidá, incluyíos los llibros d'actes y los trofeos collechaos hasta la fecha.

Según apunta l'historiador Juan Arencibia de Torres na so obra sobre los 75 años d'historia del club, el Tenerife treslladóse depués de manera provisional a la sede de la Masa Coral Tinerfeña, na cai Ruiz de Padrón, xunto al Parque del Príncipe, pa depués utilizar otru llocal asitiáu na Plaza de la Candelaria.

Bien conocíu foi l'históricu llocal de Viera y Clavijo Nᵘ2. Antes del treslláu al Caleyón el Combate, el club tuvo como sede provisional parte de los baxos de la granda de Tribuna, cuando ésta foi reformada a finales de la década de los 80.

L'actual see atopar nuna pequeña cai piatonal, con salíes pa Pérez Galdós y Suárez Guerra, a unos minutos a cuerpu de llugares tan conocíos de la capital como la Plaza del Príncipe, la cai del Pilar, el Parllamentu de Canaries o la cai Castillo.

Esti coqueto rincón de la capital foi testigu nos últimos llustros d'importantes capítulos del tinerfeñismo. Ello ye que estos locales fixéronse populares en 1992, pos nos mesmu espachábense los títulos cuando'l club convertir en sociedá anónima deportiva.

El Caleyón del Combate vio pasar a entrenadores, xugadores, conseyeros y hasta trés presidentes (Pérez y Pérez, Pérez Ascanio y agora Concepción). Foi un llugar frecuentáu pola prensa, que vivió llargues hores a la espera pa conocer un fichaxe o un cese.[52]

Uniforme[editar | editar la fonte]

L'uniforme del equipu ye de camiseta blanca, pantalón azul y medies blanques. Na temporada 2010/2011, el C.D.Tenerife estrena una primera equipación con motivu del Picu del Teide y datos visibles na prenda, como l'altitú del monte más altu d'España. Na temporada 2012/2013 empezó a tener con 3ª equipación una rosa, en recaldación col cáncer de mama. La segunda equipación ye de color azul escuru y sigue reflexando la bandera tinerfeña. La tercer equipación de la temporada 10/11 camuda'l colloráu pel verde. La marca que visti al equipu ye Hummel, cola que tien contratu hasta 2021,[53] dempués de que se terminara'l contratu con Luanvi en 2013.

Uniforme actual[editar | editar la fonte]

  • Local: Camiseta blanca, pantalón azul y medies blanques.
  • Visitante: Camiseta azul con una cruz blanca nel mediu, pantalón blancu y medies azules.
  • Especial: Camiseta rosa conmemorativa na llucha contra'l Cáncer con rayes negres, pantalón negru y medies negres.

Evolución del uniforme[editar | editar la fonte]

Primer Equipación
Actualidad

Historial de fabricantes y patrocinadores del uniforme[editar | editar la fonte]

Periodu Indumentaria Principal patrociniu
1979-1981 Adidas Nun tien
Adidas Plátanu Canaries/Cepsa
1989-1991 Joma Plátanu de Canaries/Cepsa/Cajacanarias
1991-1993 Puma Ferre Viaxes/Cepsa/Canaries/Air Europa
1995-1996 Númberu 1/Cepsa
1996-1997 Canaries
1997-1998 Fuentealta/Montesano
2000-2010 Canaries/Islla de Tenerife/Cepsa/CajaCanarias
2010-2013 Luanvi CajaCanarias/Tenerife
2013-2018 Hummel Egatesa/Tenerife

[54]

Símbolos[editar | editar la fonte]

Ficheru:Derpetachinet.jpg
Escudu usáu dende 1940 hasta 1983

Heráldica[editar | editar la fonte]

L'escudu actual del C.D.Tenerife reflexa la ciudá de Santa Cruz de Tenerife. El so centru tien l'escudu de la ciudá de Santa Cruz de Tenerife (colos títulos de bien lleal, noble, invicta y bien benéfica, fechu pol que tien enriba una corona). Les cabeces de los lleones faen alusión a los ataques sufiertos pela ciudá de Santa Cruz de Tenerife de resultes de les enganíes expansionistas de Gran Bretaña nel Atlánticu, y la rivalidá con España pol so control, mientres los sieglos XVII y XVIII. El redondel azul representa al Océanu Atlánticu y el volcán qu'apaez nel escudu ye'l Teide. Les ancles aluden al navegación que foi clave pa la ciudá de Santa Cruz de Tenerife y los castiellos representen les fortaleces de San Cristóbal, San Juan y Pasu Altu que fueron puntos defensivos de Santa Cruz de Tenerife. Figura la Cruz de primer Clase de la orde española de la Beneficencia que-y foi concedida a la población de Santa Cruz de Tenerife en 1893 pola Reina Rexente María Cristina d'Austria pol so comportamientu mientres una epidemia de cólera. Amás atópase arrondáu pola Bandera de Tenerife que ye la bandera azul marina con aspes blanques.

Himnu[editar | editar la fonte]

L'himnu del club foi compuestu pol grupu Los Huaracheros en 1962. Esiste una versión popular que ye la que suena nel estadiu al empiezu de cada partíu, según una versión sinfónica, interpretada pola Orquesta Sinfónica de Tenerife, que foi creada pa conmemorar el 75 aniversariu del club en 1997.

L'himnu tradicional suena a la fin de cada partíu siempres y cuando'l C.D.Tenerife gane los sos partíos como llocal, ente que la versión de la Orquesta Sinfónica de Tenerife suena cuando'l C.D. Tenerife empata o pierda un partíu en casa.

En xineru de 2008, el club fixo oficial la tema Antroxu d'Ilusión, himnu a l'afición del C.D.Tenerife compuestu por dos aficionaos del club.

En xunu de 2017, el club publicó una nueva versión de la versión orixinal, compuesta Nin 1 Pelo de Tontu y la Orquesta Sinfónica de Tenerife.[55][56]

Mascota[editar | editar la fonte]

La mascota del CD Tenerife ye Elio-Doro, un elefante de pocu tiempu que suel vistir los colores blanquiazules.

Foi na década de 1990 cuando'l club decidió apostar pola creación d'un personaxe qu'averara la entidá al tinerfeñismo, especialmente a los aficionaos más pequeños.

D'esta manera, Elio-Doro adquirió una gran popularidá ente los hinches blanquiazules. Sicasí, más tarde la directiva del Tenerife dexó d'utilizar la imaxe del elefante por razones desconocíes.

Eleición d'una nueva mascota[editar | editar la fonte]

Ente setiembre y ochobre de 2017 el Club promovió la iniciativa d'abrir un alderique dende la web de la entidá por que los abonaos espresaren la so opinión sobre'l cambéu de la mascota del equipu.[57][58]

Los trés finalistes fueron:[59]

  • Elio-Doro: La mascota orixinal.
  • El Chicharro: Ye consideráu'l símbolu alegóricu de la ciudá de Santa Cruz de Tenerife, debíu al llamatu popular de «chicharreru» dau a los habitantes de Santa Cruz y que ye davezu utilizáu tamién pa referise a tolos nativos de la islla de Tenerife.[60][61] En Santa Cruz esiste una famosa estatua de bronce que representa a esti símbolu alegóricu.
  • Pinzón Azul: El so nome cienfífico ye Fringilla teydea y ye una especie d'ave reinal de la islla que destaca pola so llamativa tonalidá azul cola parte inferior llixeramente más ablancazada. Ye poro, un animal que lleva los colores de la islla y polo tanto tamién del Club Deportivo Tenerife. El Pinzón Azul ye dende 1991 el símbolu animal de la islla de Tenerife.[62]

Finalmente, l'elefante Elio-Doro foi escoyíu por mayoría pa siguir siendo la mascota oficial del Club Deportivo Tenerife.[63]

Afición[editar | editar la fonte]

El Club Deportivo Tenerife carauterizar por ser l'equipu representativu de la isla. Na actualidá'l CD Tenerife cunta con 24 peñes qu'animen y dan coloríu al Estadiu. El 7 de xunu de 2009, la LFP concedió a l'afición chicharrera'l Premiu Meyor Afición (Segunda División 2008/09).[64] La peña principal ye Frente Blanquiazul, que ta nel estadiu dende l'añu 1986. Tamién hai otres peñes como Zoneros y la peña Armada Sur.

Organigrama deportivu[editar | editar la fonte]

Plantía y cuerpu téunicu[editar | editar la fonte]

Nᵘ Nac. Posición Xugador Edá Procedencia


Porteros
POR Carlos T. 28 años Real Madrid Castilla C.F.
Bandera de Venezuela POR Dani H. 38 años Real Valladolid C.F.
POR Ángel Galván 30 años C.D. Tenerife "B"
P
Defenses
DEF Iñaki Sáenz 35 años Deportivo Alavés
Bandera de Francia DEF Samuel Camille 38 años S.D. Ponferradina
DEF Alberto Jiménez 31 años Valencia Mestalla
DEF Carlos Ruiz 40 años S.D. Ponferradina
Bandera d'Arxentina DEF Lucas Aveldaño 38 años Bandera d'Arxentina C.A. Belgrano
DEF Jorge Sáenz 27 años C.D. Tenerife "B"
DEF Raúl Cámara Capitán 4ᵘ 40 años Xerez C.D.
DEF L. Pérez 29 años Elche C.F.
DEF Brian T. 27 años C.D. Tenerife "B"
DEF Nahuel Omiliani 27 años C.D. Tenerife "B"
P
Centrocampistes
MED Vitolo Aneño Capitán 2ᵘ 40 años Bandera de Turquía Elazığ S.K.
MED Juan Villar 35 años Real Valladolid C.F.
Bandera de Hondures MED Bryan Acosta 30 años Bandera de Hondures R.C.D. España
MED Suso N.T. Capitán 1ᵘ 38 años Bandera d'Escocia Heart of Midlothian F.C.
MED Tyronne del Pino 33 años U.D. Las Palmas
MED Aitor Sanz Capitán 3ᵘ 39 años Real Uviéu
MED Juan Carlos Real 33 años Bandera de Rumanía F.C. CFR 1907 Cluj
MED "Paco" Montañés 37 años R.C.D. Español
MED Luis Milla 29 años C.F. Fuenlabrada
MED Roberto Bolaños 29 años C.D. Tenerife "B"
MED Álex Mula 27 años At. Malagueñu
P
Delanteros
Bandera de Serbia DEL Filip Malbašić 31 años Bandera de Serbia F.K. Vojvodina
Bandera d'Italia DEL Samuele Longo 32 años Bandera d'Italia F.C. Internazionale
DEL V. Casadesús 39 años Levante U.D.
DEL Brian M. 27 años C.D. Tenerife "B"
P
  • Los xugadores con dosales cimeros al 25 son, a tolos efeutos, xugadores del Club Deportivo Tenerife B y como tales, van poder compaxinar partíos col primer y segundu equipu. Como esixen les normes de la LFP, los xugadores de la primer plantía tendrán de llevar los dosales del 1 al 25. Del 26 d'equí p'arriba van ser xugadores del equipu filial.
  • Los equipos españoles tán llindaos a tener na plantía un máximu de dos xugadores ensin pasaporte de la Xunión Europea. La llista inclúi namái la principal nacionalidá de cada xugador, dalgunos de los xugadores non europeos tienen doble nacionalidá de dalgún país de la XE:

Altes y baxes 2017–18[editar | editar la fonte]

Altes[editar | editar la fonte]

Gastos en fichaxes: 1.100.000

Altes
Dosal Xugador Posición Procedencia !Tipu !Costo


1 Carlos T. Porteru Real Madrid Castilla C.F. Torna tres cesión 0
19 Bandera d'Arxentina Lucas Aveldaño Defensa Bandera d'Arxentina C.A. Belgrano Llibre |

align="center" |0

2 L. Pérez Defensa Elche C.F. Llibre |

align="center" |0

7 Juan Villar Mediocampista Real Valladolid C.F. Llibre |

align="center" |0

8 Bandera de Hondures Bryan Acosta Mediocampista Bandera de Hondures R.C.D. España Llibre |

align="center" |0

11 Tyronne del Pino Mediocampista U.D. Las Palmas Rescisión de contratu |

align="center" |0

17 Juan Carlos Real Mediocampista Bandera de Rumanía F.C. CFR 1907 Cluj Llibre |

align="center" |0

20 "Paco" Montañés Mediocampista R.C.D. Español Llibre |

align="center" |0

22 Luis Milla Mediocampista C.F. Fuenlabrada 500.000

9 Bandera de Serbia Filip Malbašić Delanteru Bandera de Serbia F.K. Vojvodina Trespasu |

align="center" |600.000

12 Bandera d'Italia Samuele Longo Delanteru Bandera d'Italia F.C. Internazionale Cesión 0
18 V. Casadesús Delanteru Levante U.D. Llibre |

align="center" |0

37 Álex Mula Delanteru Málaga C.F. Cesión 0

Baxes[editar | editar la fonte]

Ingresos por ventes: 850.000
Baxes
Dosal Xugador Posición Destín Tipu !Costo
1 Ismael Falcón Porteru Hércules C.F. Llibre |

align="center" |0

2 Edu Oriol Defensa U.D. Eivissa Llibre |

align="center" |0

3 Germán Sánchez Defensa Granada C.F. Trespasu |

align="center" |100.000

7 Omar Perdomo Mediocampista Gimnàstic de Tarragona Cesión 0
8 Bandera d'Arxelia Rachid Aït-Atmane Mediocampista Real Sporting de Xixón Torna tres cesión 0
17 Aarón Ñíguez Mediocampista Real Uviéu Llibre |

align="center" |0

20 Bandera de Xapón Gaku Shibasaki Mediocampista Getafe C.F. Llibre |

align="center" |0

22 Tyronne del Pino Mediocampista U.D. Las Palmas Torna tres cesión 0
28 Nadjib Mengoud Mediocampista Real Murcia C.F. Cesión 0
33 Bandera de Hondures Darixon Vueltu Mediocampista Bandera de Hondures C.D. Victoria Torna tres cesión 0
9 Bandera de Hondures Anthony Lozano Delanteru Bandera de Hondures C.D. Olimpia Torna tres cesión 0
18 Bandera de Tunicia Haythem Jouini Delanteru Bandera de Tunicia Espérance Sportive de Tunis Torna tres cesión 0
26 Cristo González Delanteru Real Madrid Castilla C.F. Trespasu |

align="center" |750.000

31 Bandera de Senegal Amath Ndiaye Delanteru Atlético de Madrid Torna tres cesión 0

Xugadores[editar | editar la fonte]

Trofeos individuales[editar | editar la fonte]

Troféu Pichichi o máximu goliador

Trofeo EFE

Bota d'Oru

Troféu Zarra

  • Nino: Segunda División, 29 goles, na temporada 2008/09.

Porteru menos goliáu[67]

Premios LFP

Alejandro Alfaro nel so pasu pola isla.
  • Alejandro Alfaro: Meyor mediu ofensivu Segunda División, Temporada 2008/09
  • Marc Bertrán: Meyor defensa Segunda División, Temporada 2008/09
  • José Luis Oltra: Meyor entrenador Segunda División, Temporada 2008/09
  • Nino: Meyor xugador Segunda División, Temporada 2008/2009
  • Ricardo Lleón Brito: Nomáu meyor mediu Segunda División, Temporada 2008/09
  • Ayoze Pérez: Xugador revelación Segunda División 2013/14

Troféu MVP de la temporada[68]

Troféu Cristu Marrero[70]

Xugadores n'onces ideales oficiales

Entrenadores[editar | editar la fonte]

José Luis Oltra nel so pasu pola isla
Javier Clemente nun pudo faer nada pa evitar el descensu de categoría na temporada 2001-2002, na que se baxó de primer División a Segunda

5 entrenadores con más partíos[editar | editar la fonte]

Nᵘ Nome !Partíos
1ᵘ Oltra 128
2ᵘ Cervera 110
3ᵘ Lluís Martí 108
4ᵘ Heynckes 104
5ᵘ Valdano 102


Datos del club[editar | editar la fonte]

Estadístiques[editar | editar la fonte]

  • Participaciones en Copa del Rei: 61 temporaes
    • Temporaes ensin participación na Copa del Rei dende la so fundación: 43 (1912) - 33 (1922)
    • Temporaes ensin participación na Copa del Rei desque almitieron a los equipos canarios en Lligues Nacionales (1949/50): 10
    • Temporaes ensin participación na Copa del Rei desque algamó per primer vegada una categoría profesional (Segunda División temporada 1953/54): 7
    • Meyor trayeutoria: Semifinales (1993-94)
  • Fichaxe más caru na historia del club: Domingos Paciência 1500 millones de pesetes, 9 millones de € actuales

Mayores goliaes y remontaes[editar | editar la fonte]

A favor[editar | editar la fonte]

En contra[editar | editar la fonte]

[77]

Resultaos de los partíos (categoríes nacionales)[editar | editar la fonte]

  • 2297 partíos
  • 842 victories
  • 606 empates.
  • 849 derrotes
  • 2985 goles a favor
  • 2907 goles en

contra ** Actualizáu hasta'l 4/2/2018.

Raches[editar | editar la fonte]

Estáu !Xornaes

siguíes

Temporada
6

xornaes

1992/1993
Ensin ganar 12 xornaes 2010/2011
5

xornaes

1995/1996
Ensin empatar 13 xornaes 1961/1962
7

xornaes

2013/2014
Ensin perder
  • 17 partíos
  • 10 partíos

Presidentes[editar | editar la fonte]

Javier Pérez Pérez, unu de los presidente más destacaos del club

Plantía:Cp

Dende la so fundación el club tuvo 24 presidentes. L'actual presidente y dende 2005 ye Miguel Concepción Cáceres.

Palmarés[editar | editar la fonte]

Torneos rexonales[editar | editar la fonte]

Competición Rexonal Títulos Subcampeonatos
Campeonatu de les Islles Canaries (4/9) 1914, 1915, 1916, 1932 1912, 1913, 1917, 1919, 1923, 1924, 1929, 1930 ,1946
Copa Heliodoro Rodríguez López (2/0) 1951, 1954
Copa Mahou Canaries (3/3) 2013, 2015, 2017 2012, 2014, 2017
Copa Gobiernu de Canaries (0/1) 2011

[78]

Torneos nacionales[editar | editar la fonte]

Competición Nacional Títulos Subcampeonatos Terceru
Copa d'España (0/0) 1993/94
Segunda División d'España (1/1) 1960/61 1957/58 1988/1989, 2000/2001 y 2008/2009
Segunda División "B" d'España (1/) 1986/87 1979/80
Tercer División d'España (1/1) 1970/71 1969/70
Divisiones rexonales de fútbol d'España (1/1) 1931/32 1945/46
División d'Honor Xuvenil Grupu 5
  • Grupu 5: 1995/1966, 1998/1999, 2001/2002, 2002/2003 y 2008/2009.

Otros:

Torneos amistosos[editar | editar la fonte]

Otros gallardones[editar | editar la fonte]

  • 20 de febreru de 1965 Trofeo Amberes, premiu al bonu llabor de cantera en lliga nacional.[80]
  • Premiu Xuegu Llimpiu (Segunda División 2002/2003) apurríu pola RFEF.
  • Premiu Xuegu Llimpiu (Segunda División 2008/2009) apurríu pola RFEF.
  • Subcampeón Premiu Xuegu Llimpiu (Primer División 2009/2010) apurríu pola LFP.
  • 7 de xunu de 2009 Premiu Meyor Afición (Segunda División 2008/2009) apurríu pola LFP.


Filiales[editar | editar la fonte]

Tenerife "B"[editar | editar la fonte]

El Club Deportivo Tenerife B ye'l filial del CD Tenerife y milita anguaño na Tercer División d'España Grupu XII.

Historia[editar | editar la fonte]

El Club Deportivo Tenerife B fundir en 1995. Antes dende 1967 l'equipu compitiera col nome de C.D. Salú y U.D.Tenerife Salú, llegando a xugar 12 años en Tercer División y 1 en 2ᵘB con esa denominación. Dende'l cambéu de nome'l Tenerife B siempres tuvo en categoría nacional. Sacante na temporada 2004-2005 onde xugó en categoría rexonal. Nel añu 1980 el Club Deportivo Tenerife acomuñar col acabante crear U.D. Salú por que-y faiga la función de filial xunto col Tenerife Aficionáu y surtir de xugadores al equipu blanquiazul. Esti club del populosu barriu del mesmu nome llogró llegar hasta 2ᵘB na temporada 89/90. Nel añu 1992 l'equipu camuda la so denominación a U.D.Tenerife Salú xugando tres temporaes en Tercer División antes de volver camudar el so nome, y adoptar l'actual denomicación. Nesos dos temporaes consiguió un segundu yá que-y valió entrar nel Play off pol ascensu nel que conseguiriá llegar per segunda vegada a la lliga de bronce del fútbol español, la 2ᵘB. Nel añu 1995 el club adopta'l nome de C.D.Tenerife "B" pal so filial. Hasta la fecha siguió compitiendo so esti nome, cuntando con un descensu a Rexonales na temporada 2004/05, el so posterior regresu a Tercera la siguiente campaña 2005/06 y consiguiendo l'ascensu a 2ᵘB na temporada 2008/09, anque nos despachos, yá que perdió les eliminatories d'ascensu, pero nuna serie de movimientos económicos apareyaos a la inscripción del UD Fuerteventura na Tercer División, dexaron el so ascensu en desterciu del Castillo, equipu al que lu favorecía en primer instancia'l descensu alministrativu del club majorero que, anque llograra la so permanencia en 2ªB, anunciara'l so arrenunciu a competir en cualquier categoría. Tres esta estraña inscripción d'última hora del Fuerteventura en Tercera (yá que inclusive, a pocu d'empezar la temporada, arrenunció siguir), supunxo l'ascensu del Tenerife B a la Segunda División "B", categoría que perdió al rematar la siguiente campaña al so ascensu, temporada 2009/10. De magar, xugó interrumpidamente en Tercer División.

Estadiu[editar | editar la fonte]

El Club Deportivo Tenerife B xuega los sos partíos en casa na Ciudá Deportiva del club, que s'atopa en Geneto, San Cristóbal de La Laguna. Esti recintu deportivu cuenta con una capacidá pa 4.500 espectadores, y ye usáu pol filial chicharreru y les sos categoríes inferiores.

Tenerife "C"[editar | editar la fonte]

El Club Deportivo Tenerife C ye un equipu de fútbol español de la ciudá de Santa Cruz de Tenerife na islla de Tenerife (islles Canaries). Ye'l 2ᵘ filial del CD Tenerife. Anguaño na Segunda Rexonal Tenerife Grupu 2

Historia[editar | editar la fonte]

El Club Deportivo Tenerife C crear nel añu 2005 de la mano del presidente Miguel Concepción, como pasu fundamental p'aquellos futbolistes que salen del Xuvenil de División d'Honor, que nun tán inda preparaos pa dar el saltu a la Tercer División, y pa siguir formándose y preparar nun pasu entemediu por que puedan dar el saltu al filial o al primer equipu. Col posterior descensu del primer equipu na temporada 2009-10, el Tenerife C sumiría hasta la temporada 2017-18, temporada na que volvería fundase con Tony Sánchez como entrenador, que yá entrenó al equipu nel so primer añu (2005-06)

Fútbol base[editar | editar la fonte]

L'área de fútbol base del C.D.Tenerife, cuenta con 10 equipos. La captación empieza a la edá de 10 años y remata a los 22 años. Tolos equipos lleven a cabu los sos entrenamientos y partíos na Ciudá Deportiva Javier Pérez, asitiada nel conceyu de San Cristóbal de La Laguna, cuenta con 4 campos de fútbol 11.

Xuveniles[editar | editar la fonte]

El Club Deportivo Tenerife cunta con trés xuveniles. El Xuvenil "A" anguaño xuega nel grupu VI de la División d'Honor Xuvenil, onde compite pol campeonatu con equipos como la UD Las Palmas, el CD Sobradillo, el SD San José, y l'AD Huracán. Tamién participa na Copa del Rei Xuvenil, y participó na Copa de Campeones Xuvenil. El Xuvenil "B" xuega la Lliga Fernando Cove. Preferente y la Copa Gregorio Pozuelo, y el Xuvenil "C" xuega na lliga de 2ᵘ Categoría y al igual que'l "B" tamién xuega la Copa Gregorio Pozuelo.

Cadetes[editar | editar la fonte]

Trayeutoria en Lliga y en Copa del Rei[editar | editar la fonte]

Temporada !División Posición Copa del Rei
1953/54 2ªDivisión 6ᵘ -
1954/55 2ªDivisión 9ᵘ -
1955/56 2ªDivisión 9ᵘ -
1956/57 2ªDivisión 13ᵘ -
1957/58 2ªDivisión 2ᵘ -
1958/59 2ªDivisión 4ᵘ Segunda ronda
1959/60 2ªDivisión 10ᵘ Primer ronda
1960/61 2ªDivisión 1ᵘ Cuartos de final
1961/62 1ªDivisión 16ᵘ Cuartos de final
1962/63 2ªDivisión 10ᵘ Octavos
1963/64 2ªDivisión 5ᵘ Segunda ronda
1964/65 2ªDivisión 11ᵘ Segunda ronda
1965/66 2ªDivisión 8ᵘ Primer ronda
1966/67 2ªDivisión 11ᵘ Segunda ronda
1967/68 2ªDivisión 9ᵘ Primer ronda
1968/69 3ªDivisión 5ᵘ -
1969/70 3ªDivisión 2ᵘ Primer ronda
1970/71 3ªDivisión 1ᵘ Dieciseisavos
1971/72 2ªDivisión 9ᵘ Cuarta ronda
1972/73 2ªDivisión 14ᵘ Cuarta ronda
1973/74 2ªDivisión 4ᵘ Quinta Ronda
1974/75 2ªDivisión 12ᵘ Cuarta ronda
1975/76 2ªDivisión 7ᵘ Cuartos de final
1976/77 2ªDivisión 6ᵘ Primer ronda
1977/78 2ªDivisión 19ᵘ Octavos
1978/79 2ªDivisión B 6ᵘ Segunda ronda
1979/80 2ªDivisión B 3ᵘ Segunda ronda
1980/81 2ªDivisión B 5ᵘ Segunda ronda
1981/82 2ªDivisión B 13ᵘ Tercer ronda
1982/83 2ªDivisión B 2ᵘ -
1983/84 2ªDivisión 15ᵘ Primer ronda
1984/85 2ªDivisión 11ᵘ Octavos
Temporada !División Posición Copa del Rei
1985/86 2ªDivisión 19ᵘ Octavos
1986/87 2ªDivisión B 1ᵘ Segunda ronda
1987/88 2ªDivisión 12ᵘ Cuarta ronda
1988/89 2ªDivisión 3ᵘ Cuarta ronda
1989/90 1ªDivisión 18ᵘ Octavos
1990/91 1ªDivisión 14ᵘ Quinta Ronda
1991/92 1ªDivisión 13ᵘ Quinta Ronda
1992/93 1ªDivisión 5ᵘ Quinta Ronda
1993/94 1ªDivisión 10ᵘ Semifinales
1994/95 1ªDivisión 15ᵘ Tercer ronda
1995/96 1ªDivisión 5ᵘ Cuartos de final
1996/97 1ªDivisión 9ᵘ Octavos
1997/98 1ªDivisión 16ᵘ Primer ronda
1998/99 1ªDivisión 19ᵘ Cuarta ronda
1999/00 2ªDivisión 14ᵘ Dieciseisavos
2000/01 2ªDivisión 3ᵘ Octavos
2001/02 1ªDivisión 19ᵘ Primer ronda
2002/03 2ªDivisión 8ᵘ Primer ronda
2003/04 2ªDivisión 8ᵘ Primer ronda
2004/05 2ªDivisión 9ᵘ Dieciseisavos
2005/06 2ªDivisión 18ᵘ Primer ronda
2006/07 2ªDivisión 7ᵘ Segunda ronda
2007/08 2ªDivisión 11ᵘ Tercer ronda
2008/09 2ªDivisión 3ᵘ Tercer ronda
2009/10 1ªDivisión 19ᵘ Dieciseisavos
2010/11 2ªDivisión 20ᵘ Segunda ronda
2011/12 2ªDivisión B 2ᵘ Primer ronda
2012/13 2ªDivisión B 1ᵘ Segunda ronda
2013/14 2ªDivisión 11ᵘ Segunda ronda
2014/15 2ªDivisión 17ᵘ Segunda ronda
2015/16 2ªDivisión 13ᵘ Segunda ronda
2016/17 2ªDivisión 4ᵘ Tercer ronda
2017/18 2ªDivisión

Resumen[editar | editar la fonte]

  • Temporaes en : 13
  • Temporaes en : 40
  • Temporaes en 2ªB: 8
  • Temporaes en : 3
  • Temporaes en Rexonales: 38 (1912-1936 y 1939-1953)

Gráficu de la evolución histórica en Lliga[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «trunfu-en-el-gamper 15 años del trunfu nel Gamper | Tenerife - Web Oficial» (castellanu). Consultáu'l 2018-02-02.
  2. «El Club del Sieglu d'Europa». Archiváu dende l'orixinal, el 22 de setiembre de 2009.
  3. «La comisión pa investigar la fecha de fundación del club asítiase en 1912» (5 de payares de 2011).
  4. (en castellanu) La fundación del Tenerife (Sporting Club). eldia.es. 2013-11-18. http://eldia.es/deportes/2013-11-18/42-fundacion-Tenerife-Sporting-Club.htm. Consultáu'l 2018-02-02. 
  5. «Cuadragésima temporada en Segunda | Tenerife - Web Oficial» (castellanu). Consultáu'l 2018-02-02.
  6. «UEFA Europa League 1996/97 - Historia - Tenerife - UEFA.com». UEFA.com.
  7. «Los finales de Lliga más apertaos de la historia recién». marca.com. Consultáu'l 15 d'avientu de 2014.
  8. Jaume Soler (18 de xunu de 2001). «Hugo Morales devuelve al Tenerife a la élite». Mundo Deportivo.
  9. «https://elpais.com/diario/2002/04/30/deportes/1020117606_850215.html».
  10. «http://eldia.es/jornada/2002-04-29/7-Actos-violentos-termino-partido-ayeri.htm».
  11. «Rivero-quier-CD-Tenerife-sea-echadero-politico».
  12. «http://eldia.es/jornada/2011-12-29/31-CD-Tenerife-viende-esquiñona-ciudá-deportiva-amenorga-delda.htm».
  13. «http://eldia.es/jornada/2012-04-21/20-CD-Tenerife-amenorgó--deuda-millones-ultimos-seis-ano.htm».
  14. «http://eldia.es/criterios/2006-03-20/6--Especulacion.htm».
  15. .|títulu=http://www.deporpress.com/index.php/2012/11/27/la venta-de-los terrenes-sollivia-les cuentes/}}|urlarchivu=http://web.archive.org/web/http://www.deporpress.com/index.php/2012/11/27/la venta-de-los terrenes-sollivia-les cuentes/}} |fechaarchivu=14 d'abril de 2017}}
  16. http://eldia.es/deportes/2013-10-23/1-Tenerife-minorara-delda-sede.htm%7Curlarchivu=http://web.archive.org/web/http://www.clubdeportivotenerife.es/pagina.asp?idp=47%7Cfechaarchivu=30 de payares de 2015}}
  17. «http://www.lalagunaahora.com/hemeroteca//content/view/470/31/».
  18. .|títulu=http://www.laopinion.es/deportes/2014/12/10/operacion-emprestamos-abondo-esplicada/579895.html}}}}
  19. Axencia EFE (13 de xunu de 2009). «El Tenerife nun dio opción a la sorpresa y selló el so ascensu en Girona». Marca.
  20. 20,0 20,1 http://www.laopinion.es/deportes/2009/12/27/sera-nuevu-heliodoro/263034.html ¿Va Ser asina'l nuevu Heliodoro?}}
  21. «Valladolid, Tenerife y Xerez baxen a la Lliga Adelante». Estrella dixital (15 de mayu de 2010).
  22. «Construyíu pa volver a laLiga de les estrelles editorial=Mundo Deportivo» (3 de setiembre de 2010).
  23. «Concepción despide a Llorente, un tinerfeñista total». Tenerife deportivu (20 d'avientu de 2010).
  24. Axencia EFE (24 d'avientu de 2010). «Juanjo Lorenzo ye l'escoyíu pa sustituyir a Llorente». AS.
  25. «El Tenerife contrata a Antonio Tapia». eldia.es (24 de xineru de 2011).
  26. Iván Bonales (5 d'abril de 2011). «David Amaral va convertir na postrera 'bala' del Tenerife». Marca.
  27. Alejandro Rodríguez (15 de mayu de 2011). «¿Cómo baxar de primera a Segunda B en menos d'un añu?». Cadena SER.
  28. Manoj Daswani (25 de xunu de 2012). «La Ponferradina xube ante un rival esquiciáu». AS.
  29. Míchel Martín (26 de setiembre de 2011). «L'afición pol CD Tenerife nunca baxa». Marca.
  30. «https://www.marca.com/2012/06/24/futbol/mas_futbol/1340545736.html».
  31. «Álvaro Cervera, nuevu entrenador del Tenerife». Marca (3 de xunetu de 2012).
  32. «http://www.diariodeavisos.com/cd-tenerife-derrota-al-salamanca-proclámase-campeon-iviernu/».
  33. «http://www.laopinion.es/deportes/2013/05/06/tenerife-llega-visu/473765.html/». Archiváu dende l'orixinal, el 8 de mayu de 2013.
  34. «http://futbol.as.com/futbol/2013/11/10/segunda/1384110521_747518.html».
  35. «copa-del rei-ante-el-eibar-1-0 http://www.canarias24hores.com/deportes/futbol/item/21843-el-tenerife-queda-esaniciáu-de-la copa-del rei-ante-el-eibar-1-0».
  36. «debú-de-liga/ http://www.deporpress.com/index.php/2016/08/15/10-anos-ensin-ganar-fora-en-un debú-de-lliga/».
  37. «http://servicios.diariodeavisos.com/portaes/hoy/diariu%20de%20avisos.pdf».
  38. «http://www.mallorcaesports.es/futbol/item/10661-el-cd-tenerife-pasa-penriba-de-la-ud-las-palmas-3-0».
  39. 39,0 39,1 «derbi-a-una-abrasada-les palmes_54395195430.html http://www.mundodeportivo.com/20131204/futbol/3-0-el-tenerife-apolmona-y-tora-en-el derbi-a-una-abrasada-les palmes_54395195430.html».
  40. «Partíu Cádiz - Tenerife | Segunda - Play Offs Ascensu 2017» (castellanu). Consultáu'l 2018-02-04.
  41. «Partíu Tenerife - Cádiz | Segunda - Play Offs Ascensu 2017» (castellanu). Consultáu'l 2018-02-04.
  42. «Partíu Tenerife - Getafe | Segunda - Play Offs Ascensu 2017» (castellanu). Consultáu'l 2018-02-04.
  43. «Partíu Getafe - Tenerife | Segunda - Play Offs Ascensu 2017» (castellanu). Consultáu'l 2018-02-04.
  44. «mundu-la fiesta-del-futbol-canario-1-de-2.html http://www.elenganche.es/2009/04/derbys-del mundu-la fiesta-del-futbol-canario-1-de-2.html».
  45. «derbi canariu_Tenerife__1_Narciso__4.html http://www.tintaamarilla.es/noticia/2013/12/01/158/9233-Histories_del derbi canariu_Tenerife__1_Narciso__4.html».
  46. virxe-maria-tambien-vivio-en-tiempos-de-crisis-agostu-2011/ Nota de prensa de Bernardo Álvarez Afonso, Obispu de la Sede Episcopal de San Cristóbal de La Laguna
  47. «ufrienda floral-a-la patrona-de-canaries El CD Tenerife realiza la ufrienda floral a la Patrona de Canaries | Tenerife - Web Oficial» (castellanu). Consultáu'l 2018-02-03.
  48. «El Heliodoro Rodríguez López cumple 90 años».
  49. «Estadiu Heliodoro Rodríguez López, en Love Canaries».
  50. «club/instalaciones/instalaciones-el mundialín Instalaciones - El Mundialín | Tenerife - Web Oficial» (castellanu). Consultáu'l 2018-02-04.
  51. http://eldia.es/deportes/2013-10-23/1-Tenerife-minorara-delda-sede.htm%7Curlarchivu=http://web.archive.org/web/http://www.financierodigital.es/deportes/futbol/Futbol-Racing-Tenerife-Xerez_0_737926232.html%7Cfechaarchivu=30 de payares de 2015}}
  52. «http://www.clubdeportivotenerife.es/pagina.asp?idp=57&cmd=tac&ids=33».
  53. (en castellanu) El CD Tenerife va anovar con Hummel por cuatro años más. ElDorsal.com. 2017-02-07. http://eldorsal.com/cd-tenerife-anovara-hummel-cuatro-ano-mas/. Consultáu'l 2018-02-04. 
  54. Guallar, Javi (2013-12-03). «CAMISETES SPORT CLUB: C.D. TENERIFE». Consultáu'l 2018-01-17.
  55. (en castellanu) Asina suena'l nuevu himnu del CD Tenerife. ElDorsal.com. 2017-04-04. http://eldorsal.com/asi-suena-nuevu-himnu-del-cd-tenerife/. Consultáu'l 2018-02-04. 
  56. (en castellanu) El "nuevu" himnu conquista al públicu. eldia.es. 2017-06-03. http://eldia.es/deportes/2017-06-03/13-nuevu-himnu-conquista-publico.htm. Consultáu'l 2018-02-04. 
  57. El CD Tenerife va tener nueva mascota
  58. Escueye la nueva mascota del CD Tenerife ¡Participa!
  59. Eleición nueva mascota CD Tenerife
  60. López Espí, Sara (2013). «Los chicharreros». Revista Traballingües (Londres). ISSN 2051-6401. http://revista-trabalenguas.info/los-chicharreros/. Consultáu'l 17 d'ochobre de 2014. 
  61. Ortega Ojeda, Gonzalo Damián (2007). «Los xentilicios burlescos de Canaries». Revista de filoloxía de la Universidá de La Laguna editorial=Universidá de La Laguna (San Cristóbal de La Laguna) (25):  páxs. 495-504. ISSN 0212-4130. http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=2528452. Consultáu'l 17 d'ochobre de 2014. 
  62. Llei 7/1991, de 30 d'abril, de símbolos de la naturaleza pa les Islles Canaries
  63. Los abonaos del Tenerife deciden recuperar a Elio Doro como mascota
  64. «nuesu-compromisu-con-la sociedá http://www.clubdeportivotenerife.es/noticia/cd-tenerife-el nuesu-compromisu-con-la sociedá».
  65. «http://www.instintoblanquiazul.es/index.php/tenerife/51-noticies/1669-los-numeros-del-pichichi.html».
  66. «http://www.casamerica.es/casa-de-america-virtual/politica-y-sociedad/articulos-y-noticies/xviii-trofeo-deportivu-efe».
  67. «http://www.diariodeleon.es/noticias/deportes/el-portero-menos-batido-del-grupo-i-de-segunda-b_698322.html».
  68. 68,0 68,1 «http://www.clubdeportivotenerife.es/pagina.asp?idp=11378&ids=6».
  69. 69,0 69,1 «https://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=494728».
  70. «http://www.clubdeportivotenerife.es/pagina.asp?idp=12439&ids=6».
  71. «meyores-de-la-primer-vuelta-1 http://www.lfp.es/noticias/los meyores-de-la-primer-vuelta-1».
  72. (en castellanu) Martí, destituyíu como entrenador del CD Tenerife. Diariu d'Aviso. 2018-02-04. http://diariodeavisos.elespanol.com/2018/02/marti-destituido-entrenador-del-cd-tenerife/. Consultáu'l 2018-02-04. 
  73. «caza-de-los-de-enriba/ C.D. Tenerife – R.C.D Mallorca: A la caza de los de riba. | RCDM.es» (castellanu). Consultáu'l 2018-02-03.
  74. «Partíu Tenerife - Constància | Segunda División G 2 1966» (castellanu). Consultáu'l 2018-02-03.
  75. «Partíu Tenerife - Gimnástico d'Alcázar | Tercer División G 8 1969» (castellanu). Consultáu'l 2018-02-03.
  76. Gloria Martín Guerra (29 de payares de 2009). «El Tenerife solmenar en Zorrilla el 'sindrome del visitante'». Marca.
  77. .
  78. «Llista de los Campeones de les Islles Canaries en RSSSF».
  79. «faese-cuesta-enriba/ http://www.deporpress.com/index.php/2013/07/25/la-pretemporada-blanquiazul-empieza-a faese-cuesta-enriba/». Archiváu dende l'faese-cuesta-enriba/ orixinal, el 21 d'agostu de 2013.
  80. «http://www.clubdeportivotenerife.es/pagina.asp?idp=2660». Archiváu dende l'orixinal, el 31 d'avientu de 2009.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]