Sociedad Deportiva Ponferradina

De Wikipedia
(Redirixío dende SD Ponferradina)
Sociedad Deportiva Ponferradina
Situación
Estáu España
Datos
Tipu club de fútbol
Fundáu en1922
Entrenador David Gallego
Categoría Segunda División d'España
Instalaciones
Estadiu Estadio El Toralín (es) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu
Tercera

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Sociedad Deportiva Ponferradina S.A.D. ye un club de fútbol español, de la contorna d'El Bierzo que xuega na Segunda División d'España.

Fundáu'l 7 de xunu de 1922, ye'l club decanu de Castiella y Llión y celebró en 2012 el so 90 aniversariu. La so meyor clasificación en Segunda División, ye la séptima posición en que remató les temporaes 2012/13 y 2014/15, quedándose a un puestu d'apostar la fase d'ascensu a Primer División.

Historia[editar | editar la fonte]

La Sociedad Deportiva Ponferradina foi fundada'l 7 de xunu de 1922 y el so primer presidente foi Rogelio López Boto. La Ponferradina foi siempres un club bien venceyáu a El Bierzo, del que ye unu de los símbolos de referencia, siendo la entidá bandera del deporte berciano. Amás el club, ye una de les instituciones más comprometíes cola contorna y siempres fixo gala d'esi bercianismo por tola xeografía nacional.

Fundación del club[editar | editar la fonte]

El 7 de xunu de 1922 axuntar en Ponferrada, no que bien podría considerase una asamblea xeneral, una serie de persones dispuestes a crear un equipu de fútbol. N'escoyendo la xunta direutiva, a que'l so frente figuraba como presidente D. Rogelio López Boto, nel puntu quintu del orde del día alderícase'l nome de la nueva entidá alcordándose'l de Sociedad Deportiva Ponferradina. Igualmente tamién queda determináu l'uniforme, compuestu per pantalón azul y xerséi a franxes azules y blanques con un escudu en colloráu onde figure les lletres S.D.P. y el castiellu de la ciudá.

Por escarecer de recursos decídese, al siguiente añu, la construcción del campu dientro de la fortaleza de los Templarios por creelo más económicu y “más malo de burllar el pagu de les llocalidaes”, empezando unes obres que son atayaes por un Real Decretu, de S.M. el Rei Don Alfonso XIII, que declaraba al castiellu Monumentu Nacional. Pero les dificultaes son orellaes mercando una serie de finques nel campu de Santa Marta onde se preparar el terrén de xuegu, inauguráu oficialmente'l 8 de setiembre de 1.923 con un partíu frente a la Cultural y Deportiva Leonesa.

La Sociedá celebra una serie d'alcuentros amistosos con otros conxuntos de la provincia de Llión y de Galicia encuadrándose en 1.926 na Federación Castellano y Lleonés con sede en Valladolid dientro de la Segunda categoría. L'equipu queda campeón del grupu xubiendo a la cimera y axudicándose la Copa Federación. Los meyores momentos deportivos de la década de los venti xiren alredor de 1.928 teniendo como presidente a Don Fernando Miranda.

En 1.935 proclámase campeón Rexonal y nel siguiente añu subcampeón pa encarar, de momentu, la forzosa inactividá motivada pola guerra civil. En 1.937 quier faese resurdir a la Federación Española de Fútbol, convidando a una serie d'equipos, siendo la Ponferradina el primer Club qu'aceptaba l'adhesión.

Años 40[editar | editar la fonte]

En 1.940 pasa a depender de la Federación Asturiana participando, nos siguientes años, nel Campeonatu Rexonal pa empecipiar la so andadura pola Tercer División en 1.943. Nes campañes posteriores la so clasificación nun algamar puestos de relevancia hasta la temporada 1.953-54 onde queda segunda xugando l'ascensu nuna liguilla na qu'intervienen Caudal, La Felguera, Huesca y Girona. A la fin de la mesma, termina en tercer posición.

Años 50-60[editar | editar la fonte]

El primer títulu nacional algamar na campaña 1.957-58 al clasificase campeón del Grupu, fechu que s'acueye festivamente na ciudá. El sortéu de la eliminatoria pol ascensu depára-y enfrentase al Barakaldo siendo necesariu, dempués de los choques nos respeutivos campos, un tercer partíu en terrén neutral que se celebra en Burgos. La parcial actuación del colexáu de vez, que dexa a la Deportiva con siete xugadores, fai que la resultancia decántese del llau vascu por 2-1.

La promoción vuelve xugala na temporada 1.963-64 pero'l Fabril de La Coruña ciérra-y el camín. L'intentu volvería repitise dos campañes dempués al ser primer na tabla con tan solo un partíu perdíu de los trenta apostaos y cientu cuatro goles marcaos pero, nesta ocasión, el Eldense sería l'encargáu d'esaniciala. Na 1.966-67 son segundos pasando los dos confrontaciones previes pa cayer na definitiva frente a la U.P. de Llangréu que defendía la categoría.

Años 70[editar | editar la fonte]

Tres unes temporaes ocupando siempres puestos pela cabeza de la tabla, la Ponferradina entra nuna fase de penuries económiques y deportives que lleven al descensu a la fin de la campaña 1.973-74 y a la venta del campu de Santa Marta, propiedá del Club, celebrándose'l postreru partíu en dichu terrenal el 16 de marzu de 1.975 pasando a xugar en Fuentesnuevas.

La primer temporada en Rexonal nun pasa de ser discreta, pero na segunda la marcha ye imparable acabando l'añu de 1.975 como únicu equipu español imbatíu con quince partíos apostaos y otres tantes victories. A la fin vuelven a Tercer habiendo perdíu solu cinco alcuentros de los trenta y ocho xugaos. Les clasificaciones que va llogrando'l conxuntu blanquiazul, nos siguientes años, son bones teniendo en cuenta la potencialidá del grupu en que milita.

Años 80[editar | editar la fonte]

Temporada 1980/1981[editar | editar la fonte]

Na primer temporada de la década de los ochenta la Deportiva llega a la tercer ronda de la Copa enfrentándose al Sporting de Xixón y terminando segunda na tabla clasificatoria lo que supón volver xugar l'ascensu. Pasa la primera eliminatoria frente al Lugo y na decisiva contra'l Erandio, col partíu de vuelta en casa teniendo que remontar solo un gol en contra, l'equipu acaba perdiendo lo que supón una gran decepción pa toos.

Temporada 1985/1986[editar | editar la fonte]

Nes siguientes campañes la Ponferradina siempres queda clasificada ente los cinco primeros y na 1.985-86 llogra la segunda plaza volviendo apostar l'ascensu a Segunda B. N'esaniciando al CD Eldense xuega frente al Mallorca B empatándose nos alcuentros d'ida y vuelta decidiéndose la eliminatoria por penaltis, nel terrenal mallorquín, onde'l trunfu y por tanto'l cambéu de categoría correspuende a los insulares. Pero al siguiente añu la Deportiva amuésase intratable. Solo pierde trés de los cuarenta alcuentros xugaos lo que supón la primer posición y collo l'ascensu direutu yá que los trés primeros teníen plaza na categoría de bronce del fútbol español. Al frente del equipu como téunicu Arlindo Cuesta y na presidencia Delfrido Pérez Vales.

Temporada 1987/1988[editar | editar la fonte]

La primer temporada en Segunda B marca la meyor posición na mesma al ser cuarta na tabla.

Temporada 1988/1989[editar | editar la fonte]

Allúmase'l campu de Fuentesnuevas.

Años 90[editar | editar la fonte]

Temporada 1990/1991[editar | editar la fonte]

Llega a la cuarta ronda de la Copa del Rei correspondiendo esaniciase col Zaragoza que gana en campu ponferradino por 2-1 pero nun pasa del empate en La Romareda. Pero na Lliga l'equipu ta a puntu de baxar salvándose na última xornada.

Temporada 1992/1993[editar | editar la fonte]

Nuevos ésitos na andadura copera na campaña 1.992-93 yá que na tercera eliminatoria correspuénde-y el Sevilla onde xuega Maradona. Como ye lóxicu los andaluces esanicien a los bercianos qu'acaben la temporada na octava plaza.

Temporada 1993/94 de la Sociedad Deportiva Ponferradina

Temporada 1994/95 de la Sociedad Deportiva Ponferradina

Temporada 1995/96 de la Sociedad Deportiva Ponferradina

Temporada 1996/1997[editar | editar la fonte]

El 14 de febreru de 1997 Lisardo Rodríguez destitúi a Sanjuán en recibiendo un contundente 3-0 en Nava de la Asunción na xornada 25, quedando a cargu del equipu'l so ayudante, Antonio Galarraga, que presenta la dimisión pero nun ye aceptada pol presidente.

El 20 d'abril va ser cuando nel llimpiu historial del club apaeza un borrón. Partióse col únicu oxetivu de xugar la fase d'ascensu y la marcha del equipu, magar los cambeos nel banquín, supón tar ente los cuatro primeros a falta de cinco xornaes. Pero entós españaba l'escándalu por intentu de compra del atopo frente al R.C.D. Ribert, per parte del entrenador de la Ponferradina. Al mediu día del llunes 21 d'abril Antonio Galarraga dimitía como téunicu de la Ponferradina según dixo l'en rueda de prensa; yera destituyíu según el presidente. Gallardía declaróse únicu culpable y acusó al R.C.D. Ribert de ponese en contautu con él. Dende Salamanca tendiéren-y una trampa. El presidente del R.C.D. Ribert yera'l vicepresidente de la Federación Castellano y Lleonés de Fútbol, avisó a periodistes de Salamanca pa grabar la conversación y siguió-y el xuegu. Munchos quixeron ver nesti casu intereses ocultos. L'entós entrenador del R.C.D. Ribert, Miguel Losada, acabó precisamente nel Zamora C.F. (equipu col que lluchaba la Ponferradina nesi momentu por una plaza na fase d'ascensu) pa la siguiente temporada, que foi en Segunda División B. Por eso en Ponferrada llegar a pensar que'l club zamoranu tamién había estáu implicáu nel asuntu. El 11 de xunu, Miguel Mambrilla, Xuez Únicu de Competición, daba per anuláu'l partíu, restaba tres puntos a la Ponferradina y sancionaba al entrenador económicamente y con 5 años de suspensión nel exerciciu de los llabores d'entrenador.

Nino Cubelos fíxose cargu del equipu de forma altruista, pa intentar llevar al equipu a xugar la promoción d'ascensu, qu'a la fin non se consiguiría.

Temporada 1997/1998[editar | editar la fonte]

Delfrido Pérez Vales vuelve a la presidencia del equipu, ya incorpora a la Xunta Direutiva pa captar nuevos socios, a un home clave na hestoria recién de la entidá, José Fernández Nieto.

José Carrete ye'l téunicu escoyíu pa intentar l'ascensu y la plantía sufre una gran remodelación. Na so presentación promete trabayo pero non milagros: "Milagros facer la Virxe o otra xente, pero nel fútbol nun hai, asina que yo solo puedo prometer trabayu". La "Yera Carrete" empezó con derrota, l'equipu xugó bien pero nun estimó y perdió 1-0 nel Helmántico

La Deportiva acaba tercer y el sortéu de la fase d'ascensu depara como rivales O.D. San Sebastián de los Reyes, A.D. Universidá d'Uviéu y S.D. Compostela B. Finalmente acabaríen xubiendo los madrilanos, al producise un triple empate a 10 puntos.

A la fin de la temporada José Carrete pon el so cargu a disposición de la direutiva al nun llograr el so oxetivu de xubir a Segunda División B, sicasí, los mandatarios decidíen anovar al asturianu.

Temporada 1998/1999[editar | editar la fonte]

Mientres la primer parte de la temporada la Deportiva y el Zamora C.F. alternar en primer y segundu puestu.

José Carrete dexa l'equipu'l 23 de payares, a otru día de la derrota por 7-1 ante'l C.F. Palencia. Falóse daquella de qu'esi 7-1 foi la escusa perfecta pa prescindir del asturianu, yá que parte de la xunta direutiva yá diba tiempu que nun-y quería. El casu ye que José Carrete sintióse traicionáu por dellos futbolistes y el segundu entrenador, Jesús Tartilán, toma les riendes del equipu.

So la so batuta la Ponferradina acaba la competición regular en tercer posición per debaxo de Zamora C.F. y Gimnástica Segoviana C.F. y realiza una sobeyosa fase d'ascensu, onde nun pierde nengún partíu, retornáu a Segunda B xunto colos otros 3 equipos del Grupu de Castiella y Llión; Zamora C.F., Gimnástica Segoviana C.F. y Real Ávila C.F..

Temporada 1999/2000[editar | editar la fonte]

L'home que devolviera a la Deportiva a Segunda División B y propunxérase caltener la categoría de toes toes calteniendo'l mesmu bloque, Jesús Tartilán, caltener nel cargu tres l'ascensu, en contra de la so voluntá. José Fernández Nieto pidiólu qu'entrenara y facer. Les derrotes que taba encaxando l'equipu lleváronlu a dimitir en Ferrol, na quinta xornada.

Tres la marcha de Jesús Tartilán él escuéyese a José Antonio Saro. Les resultancies nun ameyoren sensiblemente pero'l terrible aciertu pa reforzar al equipu en Navidá provocaría la salvación "in extremis" na última xornada. L'equipu tuvo 37 de les 38 xornaes de lliga en puestos de descensu direutu a Tercer División, produciendo'l milagru na última xornada, na que nin siquier foi necesariu apostar la promoción porque la victoria postrera ante'l C.F. Fuenlabrada en Fuentesnuevas dexó al equipu salváu.

A principios del añu 2000, Delfrido Pérez Vales anuncia la so marcha del club por problemes personales. Les coses nun diben bien nos negocios y precisaba poner tola so atención nes sos empreses. De resultes del cambéu obligáu, apuerta a la presidencia José Fernández Nieto.

Años 2000[editar | editar la fonte]

Temporada 2000/2001[editar | editar la fonte]

Esta temporada marca un puntu d'inflexón na historia del club, tanto a nivel direutivu como a nivel d'instalaciones. Al frente del club, apuerta a la presidencia José Fernández Nieto, consideráu'l gran artífiz de la transición escontra l'afitamientu del club, ente los 50 clubes piqueros del fútbol nacional, a nivel social (socios y simpatizantes), económicu (xestión eficiente y reconocida) y deportivu (dende 2006, seis temporaes en Segunda División y tres ascenso).

A nivel dotacional, la inauguración pal entamu d'esta temporada del Estadiu El Toralín, el 5 de setiembre de 2000, supón una medría sustancial del aforu y asitiase a la vanguardia de los estadios de la categoría.[1]

Temporada 2001/2002[editar | editar la fonte]

Na temporada 2001-2002, con José Fernández Nieto presidiendo la entidá, faise cargu del equipu l'entrenador Simón Pérez. Les dos temporaes que permanez al frente del equipu sirven como afitamientu del club na categoría, rematando nos puestos 14ᵘ y 11ᵘ de la clasificación, en dambes temporaes con 49 puntos.

Temporada 2003/2004[editar | editar la fonte]

Na 2003-2004 Miguel A. Álvarez Tomé releva a Simón Pérez nel banquín y consigue clasificar al equipu nuna meritoria 7ª posición que da opción a participar na Copa de S.M. El Rei.

Al rematar esta temporada convoquen eleición a la Presidencia, a les qu'allega como únicu candidatu l'actual Presidente D. José Fernández Nieto.

Temporada 2004/2005[editar | editar la fonte]

Con D. José Fernández Nieto de presidente y M. A. Álvarez Tomé d'entrenador, ye una de los meyores en tola historia del club, que remata col equipu campeón del so grupu (II de 2ªB).

Na eliminatoria pal ascensu a 2ª división enfrentar a la S.D. Alcalá, con resultancia de 1-1 (na ida) y 0-1 nel Toralín (na vuelta), polo que l'equipu pierde les opciones de pasar al siguiente alcuentru.

Como resume de la temporada, la S.D. PONFERRADINA, pasó a ser unu de los grandes del so grupu, realizó escelentes fichaxes que dieron munches tardes de prestu a la so afición y fíxose merecedor de l'almiración y respetu de los sos adversarios.

Temporada 2005/2006[editar | editar la fonte]

La SD Ponferradina completó na temporada 2005/2006, l'ascensu a Segunda División. Esti primer ascensu del club a la segunda categoría del fútbol nacional, constituyó'l mayor afitáu na hestoria de la entidá berciana, al pasar a formar parte de la élite del fútbol nacional, como unu de los 42 clubes del fútbol profesional n'España.[2]

Con dos bercianos como José Fernández Nieto de Presidente y Argimiro Pérez García "Pichi Lucas" como entrenador, l'equipu remató la temporada en cuarta posición del grupu II del Campeonatu de Segunda División B, llogrando una de los cuatro places del grupu que daben accesu a apostar la promoción. Na fase d'ascensu a Segunda División, la Deportiva quedó encuadrada nel grupu D d'eliminatories, teniendo como rivales al Universidad de Las Palmas (1ᵘ del grupu I), al Alicante C.F. (3ᵘ del grupu III) y al Águilas C.F. (2ᵘ del grupu IV). La primera eliminatoria enfrentaba al primeru ante'l cuartu y al segundu ante'l terceru, dando accesu a los ganadores a apostar la eliminatoria final que xubía al ganador a Segunda División.

La Ponferradina enfrentar por tantu nesi primer eliminatoria al Universidad de Las Palmas, imponiéndose como llocal na ida de la eliminatoria por 3–2 y na vuelta apostada en Gran Canaria por 1–2. La eliminatoria final foi ante'l Alicante C.F., vencedor de la eliminatoria previa. La ida d'esta eliminatoria final, que'l so equipu vencedor llograba l'ascensu, apostar en Ponferrada y remató con resultancia de 1–1. La vuelta, apostada nel Estadiu José Rico Pérez d'Alicante a les 19:00 hores del 25 de xunu de 2006, concluyó con victoria deportivista por 0–1, col memorable gol de Fran dende la frontera del área nel 40:50 de la segunda parte, que supunxo'l primer ascensu na historia del club a Segunda División.[3][4]

Celebraciones

L'alcuentru de vuelta de la eliminatoria final d'ascensu ante l'Alicante, foi festexáu pelos miles de deportivistas movíos a Alicante, allugaos na grada del fondu sur del estadiu, detrás de la portería na que Fran marcó'l gol de la victoria. En Ponferrada instaláronse pantalles xigantes nel Pabellón d'El Toralín, pa siguir la emisión del partíu al traviés de la señal satélite de la cadena autonómica valenciana. Tres el final del partíu los festexos treslladar a la Plaza de Lazúrtegui, onde se rexuntaron aficionaos provenientes de tolos puntos de la ciudá.[5]

L'equipu al so regresu a otru día del ascensu, foi recibíu per miles d'aficionaos na ciudá, que lu acompañaron nel so percorríu triunfal dende l'estadiu hasta la Plaza del Conceyu, onde cerca de 20.000 persones guardaron la receición efectuada pol Conceyu de Ponferrada, vitoreando a los integrantes de la plantía blanquiazul que festexaron dende'l balcón municipal.

Temporada 2006/2007[editar | editar la fonte]

La temporada 2006/2007 ye la primera que la Deportiva militó en Segunda División. Pa dicha temporada caltuvo parte de la plantía y al entrenador, Pichi Lucas, que l'añu anterior consiguieren l'ascensu n'Alicante.

Empiézase la temporada con muncha ilusión per parte de la plantía y per parte de l'afición que s'entorna col equipu, enllenando l'estadiu davezu.

Ante les males resultancies futbolístiques del tramu final de la lliga la Direutiva decide destituyir a Pichi Lucas faciéndose cargu del equipu'l Direutor Deportivo, Jesús Tartilán hasta final de temporada.

A pesar del apueste realizáu colos fichaxes d'iviernu, l'equipu nun consigue salir de los puestos de descensu, quedando nel puestu 20ᵘ y baxando a 2ªB.

Temporada 2007/2008[editar | editar la fonte]

El club marcar a partir d'entós un únicu oxetivu, devolver a la SD Ponferradina al fútbol profesional. Pa la temporada que supunxo la vuelta a la 2ªB confíase como entrenador nel canariu David Amaral, ayudáu como segundu entrenador pol bercianu Toñín Atanasio. La secretaría téunica igua una plantía de garantíes que va llevar al equipu a ocupar la primer plaza del so grupu. L'apueste ye clara con fichaxes consagraos en categoríes cimeres como Oscar De Paula o Ismael Irurzun.

Per tercer vegada va apostar una fase d'ascensu. Na primera eliminatoria produzse l'axugamientu col Mérida UD. El partíu d'ida apostar en tierres estremeñes col marcador de 1-2. La vuelta n'El Toralín de la selmana siguiente supunxo'l pasu de la Deportiva a la siguiente ronda al empatar a un gol.

El destín querdría que pa la eliminatoria final l'Alicante, al que los bercianos quitaren del ascensu dos temporaes antes, fora'l rival de “La Ponfe”. El primer partíu celebrar nel estadiu que vio xubir a segunda división a los blanquiazules y la resultancia sería'l de 2-0 a favor de los locales. A pesar d'esto l'afición de Ponferrada entornar col equipu creyendo nuna remontada que finalmente non se produció, una y bones la resultancia collechada n'El Toralín sería'l de 1-0, que daría l'ascensu al Alicante CF.

Temporada 2008/2009[editar | editar la fonte]

Pa la temporada 2008/2009 el club confía como entrenador en Angel Viadero, llegáu del Racing de Santander. Dende principiu de la lliga l'equipu caltener en puestos de promoción d'ascensu, a pesar de lo cual el Conseyu d'Alministración decide destituyir al mister, dexando al equipu en manes del Direutor Deportivo y Secretariu Téunicu, Jesús Tartilán y Tomás Nistal, respeutivamente. Con ellos el puestu alcanzáu ye la tercer plaza, suficiente pa xugar una temporada más la fase d'ascensu. Pa esta temporada les regles de los playoff camudaron y va ser necesariu superar trés eliminatories.

Pa la primera tien d'enfrentase al históricu Polideportivo Ejido y los resultaos seríen el de 0-0 nel estadiu de Santu Domingu y el d'un contundente 3-1 pa la vuelta. Superáu'l primera rival el sortéu decide que sía'l Real Jaén el próximu equipu a bater. Pa esta eliminatoria la ida xugar la Deportiva nel so estadiu con un resultáu final de 2-1 que nun foi abonda pa pasar a la última ronda, yá que na vuelta en Xaén los andaluces ganaríen por 1-0, dexando a los bercianos a les puertes del ascensu de categoría.

Temporada 2009/2010[editar | editar la fonte]

El club confía nel entrenador José Carlos Granero, pa intentar de nuevu devolver al equipu a la segunda división A. Esta temporada la Ponferradina queda primer del grupu II de segunda división B. Nel play-off d'ascensu tocará-y el Sant Andreu, nel que na ida va quedar 0-1, con gol de Jonathan Valle nel campu del Sant Andreu, y na vuelta, un desafortunáu gol na propia puerta de Nacho Fernández fai que'l partíu decidir nos penaltis. Foi una tanda de penaltis bien llarga, na que finalmente ganó la Ponferradina por 9-8, consiguiendo'l so segundu ascensu a segunda división.

Años 2010[editar | editar la fonte]

Temporada 2010/2011[editar | editar la fonte]

Pal so regresu a la Segunda División, el club refuerza la plantía con xugadores consagraos na categoría pa intentar llograr la permanencia. Les resultancies nun son los esperaos y l'equipu queda esaniciáu nel so primer partíu de la Copa del Rei contra'l Alcorcón nel estadiu de Santu Domingu. Na xornada 19, antes d'acabar la primer vuelta, el club destitúi a Jose Carlos Granero por cuenta de les males resultancies llograes. Dos xornaes más tarde Claudio Barragán ye presentáu como nuevu téunicu de la Deportiva hasta final d'añu. A pesar del cambéu, l'equipu nun consigue l'oxetivu de la permanencia y baxa a la fin de la temporada a Segunda División B.

Al terminar la temporada, el delanteru del equipu y unu de los grandes referentes del club, Oscar de Paula, anuncia la so retirada del fútbol profesional. La so retirada, xunto cola mancadura de duración indefinida del capitán Rubén Vega, fai que'l club pierda los sos referentes de los últimos años.

Temporada 2011/2012[editar | editar la fonte]

Nel grupu II de Segunda División B, l'equipu consigue la clasificación pa la fase d'ascensu, ocupando la segunda posición. En Copa de Rei llega a dieciseisavos de final, enfrentándose al Real Madrid, que-y esanicia al ganar 0-2 nel Toralín y 5-1 nel Bernabéu. Na fase d'ascensu esanicia al Real Jaén 2-1 y 2-0, y al Lucena CF 2-1 y 3-0, consiguiendo na tercera ronda ante'l C.D. Tenerife, el so tercer ascensu a la Segunda División en imponiéndose 1-0 na ida y 1-2 na vuelta del 24 de xunu de 2012, apostada nel Estadiu Heliodoro Rodríguez López.

Temporada 2012/2013[editar | editar la fonte]

Empezaba la temporada col difícil oxetivu de la salvación pa caltenese na Segunda División. Pero a midida que pasaben les xornaes ver al equipu más cerca de los puestos de Play-off a Primer que del descensu. L'equipu llegó a encadenar 6 victories siguíes qu'empezó cola gloriosa victoria n'El Molinón frente al Sporting de Xixón y terminó a principios de 2013 con una derrota nel Sardineru, ganando pel mediu a equipos como R.M. Castilla o Numancia fuera de casa. L'equipu consiguió la salvación matemática con delles xornaes d'antelación lo que provocó que l'afición ilusionar cola fase d'ascensu. La disputa tuvo reñida pero dos talos empates a dos ante'l Racing (casa) y Lugo (Fuera) dexaron a la Ponferradina a 1 puntu del suañáu Play-off a Primer División.

Temporada 2013/2014[editar | editar la fonte]

Temporada complicada y marcada pola igualdá ente tolos equipos. Hasta la última xornada nun se certifica l'oxetivu de la salvación.

Temporada 2014/2015[editar | editar la fonte]

Al igual que nel restu de temporaes na categoría de plata, l'oxetivu principal del equipu yera la salvación y poder competir un añu más na división de plata del fútbol español, pero a midida que pasaben les xornaes y por cuenta de la imbatibilidá en casa mientres gran parte de la temporada, faen suañar a equipu y afición col play off d'ascensu a Primer División. Finalmente y por cuenta de que nun se pasó del empate a 1 tantu na última xornada frente al Alcorcón n'El Toralín, vuelve repitise la mesma historia que na temporada 2012/2013 y la Ponferradina vuelve quedase a tan solo un puntu del Play Off a Primer División.

Temporada 2015/2016[editar | editar la fonte]

El 31 de xineru de 2016 y trás la xornada 23 dempués del 0-2 recibíu pol R.C.D. Mallorca, l'hasta esi momentu entrenador José Manuel Díaz, ye destituyíu pol conseyu d'alministración dempués d'una racha de consiguir 1 puntu de 21 posibles en lliga y haber quedáu esaniciaos de la Copa del Rei dempués de ganar 3-0 na ida de los dieciseisavos de final. Del 1 al 16 de febreru (J-24 a J-26), Tomás Nistal faise cargu del equipu, hasta que s'anuncia la contratación de Fabri González como entrenador, que permanez nel cargu nueve xornaes (J-27 a J-35). El 26 d'abril el club anuncia por aciu un comunicáu, que Rubén Vega pasa a faese cargu de la primer plantía del club. Na última xornada (J-42), l'equipu llegó un puntu percima del descensu que marcaba'l R.C.D. Mallorca, pero tres la derrota en casa 0–1 ante'l Girona F.C., el conxuntu pierde la categoría al pasar a ocupar el puestu 19 de la clasificación.

Temporada 2016/17 de la Sociedad Deportiva Ponferradina

Temporada 2017/18 de la Sociedad Deportiva Ponferradina

Temporada 2018/19 de la Sociedad Deportiva Ponferradina

Datos del club[editar | editar la fonte]

  • Socios: 4.305 (2017/18)
Debú: -
Meyor posición: -
Peor posición: -
Descensos: -
Debú: Temporada 2006-07
Meyor posición: 7ᵘ (Temporaes 2012-13) y (2014-15)
Peor posición: 21ᵘ (Temporada 2010-11)
Ascensos: 0
Descensos: 3 (Temporaes 2006-07, 2010-11 y 2015-16)
Más temporaes: Acorán Barrera Reyes, Jonathan Ruiz Llaga y Yuri de Souza Fonseca con 5 temporaes.
Más partíos apostaos: Acorán Barrera Reyes y Jonathan Ruiz Llaga con 176 partíos.
Máximu goliador: Yuri de Souza Fonseca, Yuri, con 65 goles.
Máximu goliador nuna temporada: Yuri de Souza Fonseca, Yuri, con 21 goles na temporada 2012/2013.
Debú: Temporada 1987-88
Meyor posición: 1ᵘ
Peor posición: 19ᵘ (Temporada 1993-94)
Ascensos: 3 (Temporaes 2005-06, 2009-10 y 2011-12)
Descensos: 1 (Temporada 1993-94)
Más temporaes: Juan Manuel Fuentes Fernández, Fuentes, con 10 temporaes.
Más partíos apostaos: Juan Manuel Fuentes Fernández, Fuentes, con 251 partíos.
Máximu goliador: Yuri de Souza Fonseca, Yuri, con 46 goles.
Máximu goliador nuna temporada: Antonio Roberto Marcos Sánchez, Antonio, con 22 goles na temporada 1993/1994.
Debú: Temporada 1943-44
Meyor posición: 1ᵘ (Temporaes 1957-58, 1965-66 y 1986-87)
Peor posición: 17ᵘ (Temporada 1973-74)
Ascensos: 2 (Temporaes 1986-87 y 1998-99)
Descensos: 2 (Temporaes 1947-48 y 1973-74)
Debú: Temporada 1943-44
Meyor ronda: dieciseisavos de final (Temporaes 2011-12, 2012-13 y 2015-16)

Evolución histórica[editar | editar la fonte]

  • La Segunda División B d'España introducir en 1977 como categoría entemedia ente la Segunda y la Tercer División.

Temporada a temporada[editar | editar la fonte]

Temporada División Llugar Copa del Rei
1922/23
1923/24
1924/25
1925/26
1926/27
1927/28
1928/29 Rexonal
1929/30 Rexonal
1930/31 Rexonal
1931/32 Rexonal
1932/33 Rexonal
1933/34 Rexonal
1934/35 Rexonal
1935/36 Rexonal
1936/37
1937/38
1938/39
1939/40 Rexonal
1940/41 Rexonal
1941/42 Rexonal
1942/43 Rexonal
1943/44 10ᵘ
1944/45 4ᵘ
1945/46 2ᵘ
1946/47 5ᵘ
1947/48 13ᵘ
1948/49 Rexonal
1949/50 16ᵘ
1950/51 7ᵘ
1951/52 10ᵘ
1952/53 3ᵘ
1953/54 2ᵘ
1954/55 3ᵘ
1955/56 6ᵘ
1956/57 7ᵘ
1957/58 1ᵘ
1958/59 5ᵘ
1959/60 3ᵘ
1960/61 10ᵘ
1961/62 5ᵘ
Temporada División Llugar Copa del Rei
1962/63 11ᵘ
1963/64 2ᵘ
1964/65 3ᵘ
1965/66 1ᵘ
1966/67 2ᵘ
1967/68 3ᵘ
1968/69 5ᵘ
1969/70 6ᵘ
1970/71 8ᵘ
1971/72 14ᵘ
1972/73 14ᵘ
1973/74 17ᵘ
1974/75 Rexonal
1975/76 Rexonal
1976/77 11ᵘ
1977/78 4ᵘ
1978/79 3ᵘ
1979/80 4ᵘ
1980/81 2ᵘ
1981/82 5ᵘ
1982/83 4ᵘ
1983/84 5ᵘ
1984/85 3ᵘ
1985/86 2ᵘ
1986/87 1ᵘ
1987/88 2ªB 4ᵘ
1988/89 2ªB 10ᵘ
1989/90 2ªB 6ᵘ
1990/91 2ªB 15ᵘ
1991/92 2ªB 14ᵘ
1992/93 2ªB 8ᵘ
1993/94 2ªB 19ᵘ 3ᵉʳ ronda
1994/95 10ᵘ 1ᵉʳ Ronda
1995/96 14ᵘ -
1996/97 6ᵘ -
1997/98 3ᵘ -
1998/99 3ᵘ -
1999/00 2ªB 15ᵘ 1ᵉʳ Ronda
2000/01 2ªB 11ᵘ -
2001/02 2ªB 14ᵘ -
Temporada División Llugar Copa del Rei
2002/03 2ªB 11ᵘ -
2003/04 2ªB 7ᵘ -
2004/05 2ªB 1ᵘ -
2005/06 2ªB 4ᵘ Previa
2006/07 20ᵘ 2ª Ronda
2007/08 2ªB 1ᵘ 3ᵉʳ ronda
2008/09 2ªB 3ᵘ 1/16
2009/10 2ªB 1ᵘ 2ª Ronda
2010/11 21ᵘ 3ᵉʳ ronda
2011/12 2ªB 2ᵘ 1/16
2012/13 7ᵘ 1/16
2013/14 16ᵘ 2ª Ronda
2014/15 7ᵘ 2ª Ronda
2015/16 19ᵘ 1/16
2016/17 2ªB 5ᵘ 1ᵉʳ Ronda
2017/18 2ªB 12ᵘ 1/16
2018/19 2ªB -

Goliadores[editar | editar la fonte]

Máximu goliador del equipu en cada temporada[editar | editar la fonte]

Añu Lliga Ganador Partíos Goles
2004–05 2ᵘB José Luis Soto María 31 10
2005–06 2ᵘB Rubén Vega Fuentes y Diego Ribera 32 y 34 11
2006–07 2ᵘ Rubén Vega Fuentes, Bandera de Uruguái Ignacio Risso y Nabil Baha 41, 35 y 20 9
2007–08 2ᵘB Óscar de Paula 27 16
2008–09 2ᵘB Óscar de Paula 36 16
2009–10 2ᵘB Óscar de Paula 25 11
2010–11 2ᵘ Gaizka Saizar 34 11
2011–12 2ᵘB Bandera de Brasil Yuri de Souza 31 19
2012–13 2ᵘ Bandera de Brasil Yuri de Souza 38 21
2013–14 2ᵘ Bandera de Brasil Yuri de Souza 37 12
2014–15 2ᵘ Bandera de Brasil Yuri de Souza 39 17
2015–16 2ᵘ Bandera de Brasil Yuri de Souza 20 9
2016–17 2ᵘB Héctor Figueroa y Menudo 34 y 33 5
2017-18 2ᵘB Bandera de Brasil Yuri de Souza 31 20

Palmarés máximos goliadores del equipu en cada temporada[editar | editar la fonte]

Xugador Máximu goliador del equipu Años gallardoniáu
Bandera de Brasil Yuri de Souza 6 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 y 2018.
Óscar de Paula 3 2008, 2009 y 2010.
Rubén Vega Fuentes 2 2006 y 2007.

Goliadores históricos en toles competiciones.[editar | editar la fonte]

Posición Xugador Goles
1ᵘ Marcos Tyrone 149
2ᵘ Bandera de Brasil Yuri de Souza 121
3ᵘ Pin Cuesta 91
4ᵘ O'Donell 86
5ᵘ Paquito 86
6ᵘ José Eulate 84

Goliadores históricos na Segunda División B.[editar | editar la fonte]

Posición Xugador Goles
1ᵘ Bandera de Brasil Yuri de Souza 46
2ᵘ Rubén Vega Fuentes 44
3ᵘ Óscar de Paula 43
4ᵘ Paquito 37
5ᵘ O'Donell 27
6ᵘ Panadero 27

Goliadores históricos na Segunda División.[editar | editar la fonte]

Posición Xugador Goles
1ᵘ Bandera de Brasil Yuri de Souza 65
2ᵘ Acorán Barrera Reyes 28
3ᵘ Jesús Berrocal Campos 13
4ᵘ Gaizka Saizar 11
5ᵘ Rubén Vega Fuentes 10

Palmarés[editar | editar la fonte]

Campeonatos internacionales[editar | editar la fonte]

Campeonatos nacionales[editar | editar la fonte]

Campeonatos rexonales[editar | editar la fonte]

Uniforme[editar | editar la fonte]

  • Uniforme titular: Camiseta a rayes verticales azules y blanques (difuminadas na parte cimera escontra azul), llombu azul, pantalón azul y medies azules.
  • Uniforme alternativu: Camiseta mostaza con franxes horizontales negres.
  • Tercer uniforme: Camiseta azul marín con mangues azules.


Titular


Alternativu


Terceru

Provisores y patrocinadores[editar | editar la fonte]

Periodu Provisor Patrocinador
1922–1982 Nengún Nengún
1982–1985
Adidas
1985–1986
Ressy
1986–1987 La Crónica
1987–1988
1988–1989
1989–1990
1990–1991
Zico
La Crónica 16
1991–1992
1992–1993
1993–1994
Lotto
Vinu del Bierzo
1994–1995
1995–1996
1996–1997
1997–1998
Adidas
1998–1999
1999–2000
Joluvi
Comonor
2000–2001
2001–2002
Rasán
Señoríu de Peñalba
2002–2003
2003–2004
Periodu Provisor Patrocinador
2004–2005
Rasán
Grucoca
2005–2006 Grucoca


LagunAir

2006–2007
Teconsa
2007–2008
2008–2009
2009–2010
Bio3


Grupu Valcarce

2010–2011
Nike
2011–2012
2012–2013
Adidas
2013–2014
2014–2015
2015–2016
2016–2017
Nike
2017–2018
Herrero Brigantina


Grupu Valcarce

2018–2019
2019–2020

Evolución del uniforme[editar | editar la fonte]


1925


1933


1946


1955


1965


1975


1981


1982-1985


1985-1986


1986-1990


1990-1993


1993-1997


1997-1999


1999-2001


2001-2004


2004-2005


2005-2006


2006-2008


2008-2009


2009-2010


2010-2012


2012-2013


2013-2014


2014-2015


2015-2016


2016-2017


2017-2018


2018-2019

Evolución del uniforme alternativu[editar | editar la fonte]


2006-2007


2007-2008


2008-2009


2009-2010


2010-2011


2011-2012


2012-2013


2013-2014


2014-2015


2015-2016


2016-2017


2017-2018


2018-2019

Evolución del tercer uniforme[editar | editar la fonte]


2010-2011


2012-2013


2013-2014


2014-2015


2015-2016


2016-2017


2017-2018


2018-2019

Uniformes especiales[editar | editar la fonte]


Alicante CF 25-Xunu-2006


Real Madrid 20-Dic-2011


SD Eibar SAD 10-Mayu-2014


Pretemporada 2015-2016


Pretemporada 2017-2018


Pretemporada 2018-2019

Estadios[editar | editar la fonte]

Santa Marta[editar | editar la fonte]

El primer estadiu oficial de la entidá foi Santa Marta, que cuntaba con una capacidá de tan solo 500 espectadores y que los sos terrenales fueron mercaos por 4250 pesetes ya inauguráu el 8 de setiembre de 1923 nun partíu contra la Cultural Leonesa. El 7 de marzu de 1974 viéndese por cuenta de motivos económicos por 26 millones de pesetes.

Fuentesnuevas[editar | editar la fonte]

L'equipu treslladar al estadiu de Fuentesnuevas, inaugurándose'l 30 de marzu de 1975 nun partíu contra l'Arandina con victoria por 3-0 con dos goles de Marcos Tyrone y unu de Murillo. Les sos midíes son 105 x 70 m. y tien una capacidá de 5.000 espectadores.

El Toralín[editar | editar la fonte]

El nuevu Estadiu Municipal El Toralín foi inauguráu oficialmente'l 5 de setiembre de 2000 nun partíu amistosu qu'enfrentó a la Ponferradina contra'l Celta (0-2) (goles de Juanfran y Vagner), magar el primer partíu oficial de lliga de Segunda División B apostáu nel estadiu foi contra'l Universidá d'Uviéu con resultancia 1-0 y gol marcáu por Jesús Panadero, (3ª xornada - temporada 2000-2001).

L'estadiu foi construyíu na zona conocida como "El Toralín", dientro del nucleu urbanu, pol Escelentísimu Conceyu de Ponferrada, formando parte del conxuntu d'instalaciones deportives de la ciudá. Atópase allugáu na cai José Luis Sáez, e/n, próximu al Centru Comercial La Rosal. El proyeutu foi concebíu col propósitu de que l'equipu de la ciudá tuviera un campu p'apostar los sos partíos y anguaño yá ye la sede social de la Sociedad Deportiva Ponferradina.

L'aforu actual del estadiu ye de 8.400 espectadores (ampliáu en 2006 por motivu del ascensu de categoría hasta les 8.200 places, y siendo ampliáu una segunda vegada en vistes del partíu de Copa del Rei qu'enfrenta al club col Real Madrid), toos ellos sentaos y cumpliendo les normatives que la UEFA impon pa los espectáculos deportivos internacionales. El primer alcuentru internacional apostáu nel estadiu, foi'l 1 de xunu de 2001 na fase de clasificación pal XIII Campeonatu d'Europa Sub-21 (2002) col partíu ente España sub'21 y Bosnia (5-1) (goles de Pablo Couñago, Guayre y Aganzo).

Les dimensiones del terrén de xuegu son de 105 x 70 metros, midíes oficiales que la UEFA adoptó pa les sos competiciones oficiales. Tien un drenaxe correutu, y riego por asperxadura.

L'estadiu alluga les oficines del club, sala de xuntes, sala VIP d'autoridaes, sala de trofeos, tienda oficial, cafetería esterior y nel interior cuatro puestos asitiaos nes esquines del estadiu. Pa la prensa cunta con 10 cabines de retrasmisión pa radio y televisión, plataformes pa cámares de televisión (asitiaes na zona cubierta de tribuna) y sala de prensa. Les instalaciones del estadiu pa los xugadores consten de 3 vestuarios (local, visitante y d'árbitros), ximnasiu, enfermería y llavandería.

Campos d'entrenamientu[editar | editar la fonte]

  • Estadiu Municipal Colomán Trabáu, con una capacidá de 550 espectadores sentaos.
  • Campu de Fútbol Vicente del Bosque, terrén de xuegu colo último en verde artificial siendo 2ª opción pa entrenar y onde apuesten dende la temporada 2014/2015 los sos partíos los equipos de la cantera.
  • Campos de Columbrianos, terrén triangular qu'alluga 3 campos de fútbol de yerba natural utilizaos principalmente poles categoríes inferiores de la Deportiva como los xuveniles o l'equipu "B".
  • Campos Ramón Martínez, conxuntu de campos de verde artificial nos que s'exercita l'equipu cuando va apostar partíos en superficie artificial.
  • Anexos a El Toralín, llugar habitual d'entrenamientu de la primer plantía asitiáu trás el fondu norte d'El Toralín, construyíu pola S.D. Ponferradina nun terrén vencíu pol consistoriu ponferradino al club blanquiazul, hasta l'añu 2020.

El Campu de Fútbol Vicente del Bosque ye l'únicu en propiedá de la S.D. Ponferradina, les otres cuatro instalaciones son de titularidá municipal.

El club manifestó dende va unos años la so intención de construyir una Ciudá Deportiva en San Andrés de Montejos pa tener unes instalaciones propies y nes meyores condiciones posibles pal entrenamientu del primer equipu y toles categoríes, dende'l filial a prebenjamines.

Xugadores y cuerpu téunicu[editar | editar la fonte]

Entrenadores[editar | editar la fonte]

Nome Entamu Fin Temporada Títulos Presidente
Juan Rocasolano Camacho 1948 1948 Mariano Árias Juárez
1957 1958 1957-1958 3ª G.VIII Antonio Fernández Fernández
(Gringo)
1965 1966 1965-1966 3ª G.VIII Manuel García Granero
1986 1987 1986-1987 3ª G.VIII Delfrido Pérez Vales
Julio Raúl González 1990 1991 1990-1991
Nando Yosu 1992 1992 1991-1992
Roberto Álvarez 28 de payares de 1993 1993-1994
Enrique Rodríguez 28 de payares de 1993 9 d'avientu de 1993
Jesús Tartilán 9 d'avientu de 1993 12 de xunu de 1994
José Eulate 1 d'agostu de 1994 2 d'abril de 1995 1994-1995 Martín Pérez Fernández
(Xestora)
Aníbal Rodríguez 2 d'abril de 1995 16 d'abril de 1995
José Eulate 16 d'abril de 1995 16 d'ochobre de 1995
1995-1996
Arlindo Cuesta 16 d'ochobre de 1995 15 de payares de 1995
Aníbal Rodríguez 15 de payares de 1995 21 d'avientu de 1995
Jesús Mari Gómez Fuertes 21 d'avientu de 1995 18 de xunu de 1996
José Ignacio López Sanjuán 18 de xunu de 1996 14 de febreru de 1997 1996-1997 Lisardo González Rodríguez
(Xestora)
Antonio Galarraga 14 de febreru de 1997 21 d'abril de 1997
Ramón (Nino) Cubelos 22 d'abril de 1997 18 de mayu de 1997
José Carrete 1 de xunetu de 1997 23 de payares de 1998 1997-1998 Delfrido Pérez Vales
1998-1999
Jesús Tartilán 23 de payares de 1998 26 de setiembre de 1999
1999-2000 José Fernández Nieto
José Antonio Saro 27 de setiembre de 1999 5 de marzu de 2001
2000-2001
Jesús Tartilán 6 de marzu de 2001 6 de mayu de 2001
Simón Pérez 7 de mayu de 2001 18 de mayu de 2003 2001-2002
2002-2003
Miguel Ángel Álvarez Tomé 1 de xunetu de 2003 12 de xunu de 2005 2004-2005 2ªB G.II
Pichi Lucas 1 de xunetu de 2005 29 d'abril de 2007 2005-2006
2006-2007
Jesús Tartilán 30 d'abril de 2007 17 de xunu de 2007
David Amaral 1 de xunetu de 2007 15 de xunu de 2008 2007-2008 2ªB G.II
Ángel Viadero 1 de xunetu de 2008 25 de febreru de 2009 2008-2009
Jesús Tartilán 25 de febreru de 2009 21 de xunu de 2009
José Carlos Granero 23 de xunu de 2009 4 de xineru de 2011 2009-2010 2ªB G.I
2010-2011
Tomás Nistal 4 de xineru de 2011 15 de xineru de 2011
Claudio Barragán 15 de xineru de 2011 11 de xunu de 2014 Copa CyL
2011-2012
2012-2013
2013-2014
José Manuel Díaz 3 de xunetu de 2014 31 de xineru de 2016 2014-2015
2015-2016
Tomás Nistal 31 de xineru de 2016 16 de febreru de 2016
Fabri González 16 de febreru de 2016 26 d'abril de 2016
Rubén Vega 26 d'abril de 2016 14 de xunu de 2016
Manolo Herrero 14 de xunu de 2016 17 d'ochobre de 2016 2016-2017
Pedro Munitis 17 d'ochobre de 2016 19 de marzu de 2017
Miguel Ángel Álvarez Tomé 21 de marzu de 2017 27 de mayu de 2017
Carlos Terrazas 27 de mayu de 2017 16 de mayu de 2018 2017-2018
Jon Pérez Bolo 31 de mayu de 2018 2018-2019

Presidentes[editar | editar la fonte]

Nome Temporada Títulos
Rogelio López Boto 1922-1923
Fernando Miranda Hurtado 1923-1924
1924-1925
1925-1926
José María Álvarez 1926-1927
Pedro Barrios Camaño 1927-1928
Fernando Miranda Hurtado 1928-1929
1929-1930
1930-1931
José Domingo Vázquez 1931-1932
1932-1933
1933-1934
1934-1935
Segundu Trincado Fernández 1935-1936
Fernando Miranda Hurtado 1936-1937
1937-1938
1938-1939
1939-1940
1940-1941
1941-1942
1942-1943
1943-1944
1944-1945
1945-1946
Gustavo Bodelón Nieto 1946-1947
Mariano Árias Juárez 1947-1948
1948-1949
Antonio Fernández Fernández (Gringo) 1949-1950
1950-1951
1951-1952
1952-1953
1953-1954
1954-1955
1955-1956
1956-1957
1957-1958
1958-1959
1959-1960
1960-1961
Nome Temporada Títulos
Feliciano González Azgárate 1961-1962
1962-1963
1963-1964
Emilio Tahoces Pérez 1964
Manuel García Granero 1964-1965
1965-1966
Feliciano González Azgárate 1966-1967
1967-1968
1968-1969
1969-1970
1970-1971
1971-1972
Antonio Domingo Laredo 1972-1973
José María Agudu Yáñez (Xestora) 1973-1974
José María Agudu Yáñez 1973-1974
1974-1975
1975-1976
1976-1977
1977-1978
Feliciano González Azgárate 1978-1979
1979-1980
1980-1981
1981-1982
Porfirio Fernández Rodríguez 1982-1983
1983-1984
1984-1985
1985-1986
Delfrido Pérez Vales 1986-1987
1987-1988
1988-1989
1989-1990
1990-1991
1991-1992
1992-1993
1993-1994
Martín Pérez Fernández (Xestora) 1994-1995
1995-1996
Lisardo González Rodríguez (Xestora) 1996-1997
Nome Temporada Títulos
Delfrido Pérez Vales 1997-1998
1998-1999
José Fernández Nieto 1999-2000
2000-2001
2001-2002
2002-2003
2004-2005 2ªB G.II
2005-2006
2006-2007
2007-2008 2ªB G.II
2008-2009
2009-2010 2ªB G.I
2010-2011 Copa CyL
2011-2012
2012-2013
2013-2014
2014-2015
2015-2016
2016-2017
2017-2018
2018-2019

Sociedá Anónima Deportiva[editar | editar la fonte]

La Sociedad Deportiva Ponferradina convertir en sociedá anónima deportiva (SAD) el 19 de febreru de 2009.

Conseyu d'Alministración[editar | editar la fonte]

Presidente Vicepresidente Secretariu Conseyeru delegáu Área económica Área social Área deportiva Marketing/Comunicación
Carlos

Castañeiras Folgueral

Domingo Lago Díaz Eduardo Domínguez Garnelo José Barba Pacios José Barba Merayo Carlos Castañeiras Juan

Manceñido Prieto |Antonio Blanco Ravena

Alfonso Rodríguez-Hevia González Fernándo Castañeiras Folgueral
Datos actualizaos a 12 de mayu de 2017.

Peñes[editar | editar la fonte]

Toles peñes de la S.D.Ponferradina tán entamaes nuna asociación, la "Federación de Peñes SDP".[6]

  • Frente Norte Fondu Norte Sector Centru
  • Elegancia Blanquiazul Fondu Norte Sector Este
  • Törcida Blanquiazul Fondu Norte Sector Oeste
  • Les Pitufas Tribuna Sector Centru
  • Pirates del Sil Preferencia Sector Centru
  • Templarios Blanquiazules Preferencia Sector Centru
  • Peña Mencía Preferencia Sector Centru
  • Reinu Suevu Preferencia Sector Centru
  • El Equipito Preferencia Sector Centru
  • SCD La Picota Preferencia Sector Centru
  • Bip, Bip, Correcaminos Preferencia Sector Centru
  • Fíos de Obélix Preferencia Sector Norte
  • Los Pregoneros Preferencia Sector Norte
  • La Bota Berciana Preferencia Sector Norte
  • Spiritu de Fuentesnuevas Preferencia Sector Norte
  • Adán Gurdiel
  • Deporvida Preferencia Sector Centru
  • Peña Los Únicos Preferencia Sector Centru

Mascota[editar | editar la fonte]

Depi, mascota de la Ponferradina, n'El Toralín.

La mascota de la Ponferradina ye Depi, una torre n'honor al castiellu templariu de la ciudá y que figura nel escudu del equipu. Depi suel apaecer antes de los partíos celebraos n'El Toralín p'animar y prestar a l'afición. Depi ye la única mascota de la hestoria de la Ponferradina, nació'l domingu día 1 de mayu de 2016 coincidiendo col partíu qu'apuesta la Ponferradina ante'l Real Zaragoza correspondiente a la xornada 36 de la Lliga Adelante.

Derbi lleonés[editar | editar la fonte]

El Derbi lleonés ye un partíu de fútbol que lo apuesten la Cultural y Deportiva Leonesa y la S.D. Ponferradina, al ser los dos equipos más potentes de la provincia de Llión. A lo llargo de la historia, enfrentáronse en partíos oficiales correspondientes de Lliga (Segunda División "B" y Tercer División d'España), en Copa Castiella y Llión y dalguna vegada en Copa del Rei. Amás, apostaron múltiples partíos amistosos. La rivalidá ente dambos equipos nun ye comparable en tola provincia de Llión. Nestos partíos, ye normal que l'afición visitante vaya en masa a sofitar al so equipu nel estadiu contrariu.[7]

Cuando la Cultural y Dportiva Lleonesa taba en Tercer División diose derbis ente'l Club Atlético Bembibre, La Virxe del Camín, Club Deportivo Ejido de Llión, Sociedad Deportiva Hullera Vascu-Lleonesa o'l Atlético Astorga Fútbol Club.

Nos últimos años, cola S.D. Ponferradina en Segunda División y l'efímeru pasu de la Cultural y Deportiva Leonesa per Tercer División, tamién se dio derbis ente'l club capitalín con otros equipos de la provincia, como pue ser contra'l Club Atlético Bembibre, La Virxe del Camín o'l Atlético Astorga Fútbol Club. Con esti postreru, xugó los últimos derbis na Segunda División B d'España.

Na temporada 2016/17 tres el descensu de la SD Ponferradina recupérase'l principal derbi lleonés que nun se xugaba desque dambos xugaren na mesma categoría na 2009/10. Amás col descensu del Atlético Astorga Fútbol Club va ser l'únicu derbi lleonés que s'apueste en segunda División B.

Estadístiques[editar | editar la fonte]

Partíos oficiales
Competición PX CDL E SDP Goles CDL Goles SDP
Segunda División B 74 35 17 24 117 84
Tercer División 10 3 4 3 10 12
Copa del Rei 3 1 0 2 5 5
Total 87 39 21 29 132 101
PX: Partíos xugaos
CDL: Victories de la Cultural y Deportiva Leonesa
E: Empates
SDP: Victories de la SD Ponferradina
Goles CDL: Goles del Cultural y Deportiva Leonesa
Goles SDP: Goles del SD Ponferradina

Datos actualizaos al últimu enfrentamientu oficial, na temporada 2016-17.

° Contabilícense los partíos previos a 1977 de Tercer División en Segunda División B yá que antes d'esa fecha, la Tercer División ye la tercer categoría del fútbol nacional, dempués pasa a denominase asina a la cuarta categoría.

Partíos amistosos
Competición PX CDL E SDP Goles CDL Goles SDP
Triangular pola minería 1 0 1 0 0 0
Copa Diputación de Llión 3 0 0 3 4 8
Copa Castiella y Llión 1 0 0 1 0 1
Tornéu ciudá de Ponferrada 1 0 0 1 1 2
Tornéu Reinu de Llión 1 1 0 0 3 1
Tornéu Virxe de la Encina 2 0 1 1 4 5
Otros amistosos 11 6 1 4 24 17
Total 20 7 3 10 36 34
PX: Partíos xugaos
CDL: Victories de la Cultural y Deportiva Leonesa
E: Empates
SDP: Victories de la SD Ponferradina
Goles CDL: Goles del Cultural y Deportiva Leonesa
Goles SDP: Goles del SD Ponferradina

Datos actualizaos al últimu enfrentamientu amistosu, na pre-temporada 2014/15.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]