Real Racing Club de Santander

De Wikipedia
Real Racing Club de Santander
Situación
Estáu España
Datos
Tipu club de fútbol
Fundáu en23 febreru 1913[1]
Entrenador Cristóbal Parralo
Categoría Segunda División d'España
Instalaciones
Estadiu Campos de Sport de El Sardinero (es) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu
Tercera

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Real Racing Club de Santander, S. A. D., más conocíu como Racing de Santander o a cencielles Racing, ye un club de fútbol español con sede na ciudá de Santander (Cantabria) que compite na Segunda División d'España. Foi fundáu'l 23 de febreru de 1913 como Santander Racing Club,[2] constituyóse llegalmente el 14 de xunu d'esi mesmu añu y cuenta col títulu de Real dende 1923. Ye l'únicu equipu cántabru que xugó en Primer División d'España, na que permaneció un total de 44 temporaes.

Ente los sos llogros destaca un subcampeonatu de Lliga de la máxima categoría (1930-31) y unes semifinales de la Copa del Rei en dos causes (2007-08 y 2009-10). Dempués de rematar en sesta posición na temporada 2007-08, el Racing xugó per primer vegada na so historia la Copa de la UEFA.[3] Hai de solliñar que, nos sos primeros años, convertir nel virtual campeón de la inconclusa Lliga Máxima nel contestu de la Lliga Española de Foot-ball —celebrada na temporada 1927-28 y precursora de la posterior competición lliguera unificada—, yá que ostentaba'l mayor númberu de puntos nel momentu de rematar prematuramente el tornéu.

Ocupa la 14ª posición na clasificación histórica de la Primer División y la 21ª na de Segunda. Siete de los sos xugadores fueron internacionales cola seleición española a lo llargo de la so historia. El primeru d'ellos foi Francisco Pagaza nos Xuegos Olímpicos de 1920 y l'última representación llegó al cargu de Pedro Munitis na Eurocopa 2000. Cuenta con un Troféu Pichichi en Primer, llográu por Salva Ballesta nel cursu 1999-2000, y trés más en Segunda: Abel Fernández (1962-63), Santillana (1970-71) y Quique Estebaranz (1988-89).

A nivel institucional, el Racing de Santander atópase llegalmente constituyíu en sociedá anónima deportiva dende 1992, n'entrando a valir la normativa de tresformamientu, qu'esi añu afectó a la práutica totalidá de clubes deportivos n'España.

Identificar pol so colores blancu, verde y negru, de los que recibe l'apellativu de verdiblancos. Tamién se-yos llama montañeses pola so procedencia.

Apuesta los sos partíos como llocal dende 1988 nel estadiu conocíu como los Campos de Sport d'El Sardinero, colindante al antigua cortil homónima inauguráu'l mesmu añu de la so fundación.[4]

Historia[editar | editar la fonte]

Orixe y primeros años[editar | editar la fonte]

Ángel Sánchez Losada, primer presidente del club.

El 23 de febreru de 1913, día del so primer alcuentru en Santander, ye considerada la fecha de la so nacencia oficial. Per aquellos años el foot-ball yera un deporte practicáu de forma rudimentaria y que concitaba a escasos espectadores na rexón. Nesti primera partíu'l Racing foi ganáu pol vecín Strong Sport Club. por dos goles a unu. El primer tantu na historia del club marcar Mariano Zubizarreta.

Dempués d'esti primer partíu xugóse otru ante'l Strong y otru más ante Nuevo España. El 14 de xunu dio estáu llegal a la entidá: constituyóse la sociedá «Santander Racing Club» colos socios fundadores Mateo Zubizarreta, Mateo Pérez, José Roncal, Joaquín Sánchez Losada, Carlos Iruretagoyena, Francisco Gutiérrez Cossío, Álvaro Flórez Estrada, Jesús de la Sierra Puig, Alvaro Zubieta y Ángel Sánchez Losada, que foi nomáu primer presidente. La casa de la sociedá foi'l númberu cinco de la cai Isabel la Católica de la capital cántabra.

El primer tornéu nel que participó'l club foi la copa Luis Redonet xunto al Nueva España, el Strong y el Sporting. El Racing perdió 9 a 0 ante'l Nueva España y foi esaniciáu. El primer partíu nos Campos de Sport d'El Sardinero xugóse'l 17 d'agostu de 1913 ante la Gimnástica de Torrelavega y perdieron los locales por 0:5. En 1914 el Racing consiguió la primer copa de la so historia al vencer al Nueva España (por abandonu) nuna nueva edición de la Luis Redonet.

El 14 de payares el Racing foi almitíu na Federación Norte, na que yá taba inscritu'l Santander F.C. Antes de xugar contra equipos vizcainos y apostar la final provincial ante'l Santander F.C., el Racing enfrentar a equipos ensin federar locales, pa lo cual adoptó'l nome de «Koban». Dempués de delles resultancies favorables apostóse la final provincial que dio accesu a xugar contra'l campeón de la serie B de Vizcaya. El Santander F.C. ganó por 2:0, pero'l Racing reclamó'l partíu, que se dio por nulu. La federación axustó una revancha, pero'l Santander F.C. negar a participar, colo cual el Racing proclamóse campeón provincial per segunda ocasión consecutiva.

El 20 de xunu'l Racing xugó'l so primer partíu contra un equipu foresteru, la Unión Fortuna de Deusto, al que venció nos Campos de Sport del Sardineru por dos goles a cero. Dempués d'axudicase'l Campeonatu Provincial, el Racing enfrentar al campeón de la serie B de Vizcaya —el Club Portugalete— nel Estadiu de San Mamés el 27 de xunu de 1914. El Portugalete venció nos dos partíos —4:0 nel so campu y 0:2 nel partíu de vuelta n'El Sardinero—.

En payares de 1915 sumió'l Real Santander —equipu rival del Racing mientres los últimos años— y nuna xunta ordinaria decidió incluyise como socios-xugadores a 9 antiguos miembros del Real Santander. En Vizcaya, el Deusto —nuevamente campeón— compitió col Racing na so calidá de campeón provincial cántabru pol campeonatu de 2ª Categoría de la Federación Norte. El Racing perdió en Santander por 1:2 y nel partíu de vuelta por 3:0.

N'ochobre de 1917, la Federación Nacional de Fútbol decidió que los clubes de Santander pertenecieren a la lliga de la Federación Norte polo que'l Racing enfrentar na categoría 1ª B al Portugalete, Deusto, Irrintzi, S.D. Erandio, Fortuna y Ariño. La lliga foi ganada pol Arenas Club que foi tamién campeón d'España, y segundu el Racing per delantre del Athletic Club. Terminada la Primer Guerra Mundial los equipos estranxeros empezaron a realizar llargues xires lo que provocó'l primer partíu del Racing ante un equipu de fora d'España, el francés «La Vie au Grand Air». Mientres el Campeonatu del Norte, Luis Álvarez, Tomás Agüero y Fidel Ortiz fueron convocaos pa formar parte de la Seleición Norte, que s'enfrentó a la catalana.

Equipu del Racing que foi subcampeón rexonal del Norte en 1922. El téunicu, Mr. Pentland, apaez de pies, a la izquierda.

La temporada 1921/22 l'entrenador yera l'inglés Fred Pentland, ex internacional y seleccionador de Francia mientres los Xuegos Olímpicos. El Racing yera líder imbatíu del Campeonatu del Norte A a falta de dos xornaes, pero cayó derrotáu ante'l Athletic en San Mamés (Zierbena) por 5:1 y na última xornada ante'l colíder, l'Arenas que lu ganó al Racing por 2:1 y axudicóse la lliga. El 16 de xunetu de 1922, fíxose efectivu'l cambéu de nome de la Federación Rexonal del Norte pol de Federación Vizcaina, yá que namái seis de los 48 equipos yeren cántabros. Yá na Federación Cántabra, el Racing perdió al so entrenador, Mr. Pentland, que se foi al Athletic Club.

Nos siguientes años apoderaron el Campeonatu Rexonal, pos ganaben cada añu a la Gimnástica de Torrelavega y a la Unión Montañesa. Na temporada 1925/26, nel tornéu de clasificación que daba accesu a los cuartos de final de la Copa del Rei, el Racing enfrentar al Real Unión y al Athletic Club. Ante los primeres perdieron en Irún por 2:1 y na vuelta'l Racing remontó un 0-2 pa terminar con un 4:3 favorable. Finalmente'l Real Unión ganó la clasificatoria y aportó a los cuartos de final de la Copa. Na siguiente temporada empezó'l profesionalismo. Los equipos empezaron a comunicar a la Nacional los xugadores aficionaos y los profesionales. Nel Campeonatu d'España enfrentar al Deportivo de La Coruña, al Sporting de Xixón y a la Unión Deportiva de Valladolid y terminó finalmente en tercer llugar.

Empiezu de la Lliga y dómina dorada[editar | editar la fonte]

Cartelu del Tornéu Internacional de París (1931).

Na temporada 1928/29 empecipióse la competición de lliga. Tres un complicáu procesu eliminatoriu instituyíu pa cubrir el décimu puestu de cuantos integraríen la Primer División, el Racing foi venciendo socesivamente al Valencia, al Betis y al Sevilla, y fíxose con esa plaza. El club formó parte del primer partíu que terminó ensin goles na lliga, contra'l Athletic Club.[5]

Nes Lligues mientres el periodu de la Segunda República, les clasificaciones de los santanderinos fueron variaes. Na campaña de 1930/31 llogró'l subcampeonatu de Lliga, empatáu a 22 puntos col campeón, el Athletic Club, y el terceru, la Real Sociedad. Esta ye la cota más alta consiguida pol club en tola so historia, entrenáu pol inglés Robert Firth y presidíu por Fernando Pombo. Participaron tamién nel Tornéu Internacional de París, onde cayeron na semifinal contra'l Slavia de Praga (2:1).

Na década de 1930, y so la presidencia del académicu José María de Cossío, tuvo puestos variaos, dende una tercer plaza (1933/34) hasta clasificaciones baxes de la tabla.[6] Nes temporaes 1934-35 y 1935-36 el Racing xugó'l Campeonatu Acomuñáu Castiella-Aragón, nel cual foi segundu na primera de les temporaes.[7] Mientres, en Cantabria apostóse un Campeonatu de categoría inferior que nun yera clasificatorio pa la Copa y ganó'l Santoña. La temporada 1935/36 el Racing foi'l primer club de la lliga española en ganar al Barcelona y al Madrid nos cuatro partíos apostaos en lliga (los dos de casa y los dos comos visitante) nuna mesma temporada: el 8 d'avientu de 1935 venció 4-0 al Barcelona nos Campos de Sport, el 15 d'avientu venció en Madrid 2-4, el 8 de marzu de 1936 venció en Barcelona 2-3 y el 15 de marzu ganó 4-3 al Madrid n'El Sardinero. L'únicu xugador que marcó en tolos partíos (un gol en cada partíu, y dos en Madrid) foi Milucho.[8]

Descensos y etapa gris del club[editar | editar la fonte]

La Guerra Civil española desmanteló al Racing. Xugadores de valía como los internacionales mexicanos Luis de la Fuente "el Pirata" y Manuel Alonso tornaron al so patría, García y Larrinaga taben exiliaos. Finaron en delidiar Ciscu y Milucho. Germán Gómez Gómez coló al Atlético Aviación, y hubo qu'improvisar un repartu con munchos veteranos yá retiraos, como Hernández, Óscar y Telete, según bastantes noveles procedentes principalmente del Rayo Cantabria y del Tolosa.

La temporada cola que se volver# a entamar la Lliga (1939/40) acabó con descensu a Segunda División. La cayida a Tercer División en 1943 repitir en 1947, 1968 y 1969. Fueron los peores años pal Racing, cola esceición de la temporada 1949/50, cuando, so la presidencia de Manuel San Martín Nava y entrenaos pol arxentín Lino Taioli, xubió a Primer División, onde consiguió noventa y nueve goles en trenta partíos.

Tres esti ascensu, el Racing permaneció en Primer División mientres cinco temporaes consecutives, hasta que baxó na campaña 1954/55. Nesta mesma campaña por primer n'historiar vegada tresmite un partíu por televisión: foi'l Real Madrid-Racing, apostáu'l 24 d'ochobre de 1954. L'alcuentru, correspondiente a la xornada númberu 7 del campeonatu, ufiertar pa la zona de Madrid dende l'estadiu Santiago Bernabéu.[9] A partir d'ende empecipióse una nueva etapa d'escasos llogros, con esporádica presencia (temporaes 1960/61 y 1961/62) na máxima categoría del fútbol español, pa permanecer once años en Segunda, y el comentáu pasu por Tercera.[6]

Regularidá en Primer División[editar | editar la fonte]

Na campaña 1972/73, dempués de que na anterior el Racing tuviera a puntu de baxar de nuevu a Tercera, el presidente Valentín Valle contrata a José María Maguregui, un nuevu entrenador vascu, afamáu internacional de fútbol que preparaba al Sestao. Con un cuadru de xugadores desconocíos, el Racing consigue la torna a Primer División.

El conxuntu permaneció imbatíu mientres delles xornaes y, anque nun llegó a la brillantez del de la temporada 1949, consiguió notoriedá n'España y n'Europa pola singular apueste que fixeron los sos integrantes: dexase'l bigote hasta que se produxera la primer derrota. L'equipu xubió de categoría, anque cayeron en Madrid ante'l Rayo Vallecano. Toos, incluyíu l'entrenador, cumplieron la promesa y dexaron de ser, poro, «l'Equipu de los Bigotes».

Con un curtiu pasu por Segunda en 1974/75, el Racing consiguió caltenese cuatro años consecutivos na máxima categoría, con presencia de dellos xugadores internacionales d'otros países. Na década de 1980 el factor económicu torgó fichaxes destacaos, pero a pesar d'ello'l conxuntu santanderín caltener en forma bastante siguida na Primer División. Mientres estos años el 80% de la plantía taba compuesta por xugadores cántabros.

Afitamientu na máxima categoría[editar | editar la fonte]

José María Ceballos foi'l porteru por excelencia del Racing de Santander. Ceballos tuvo catorce temporaes consecutives nel club cántabru, dende 1989 hasta 2003. El Gobiernu de Cantabria condecoró-y n'ochobre de 2007 cola Medaya d'Oru al Méritu Deportivo.[10]

Tres otru pasu per Segunda División y una campaña en Segunda B, tornó a la máxima categoría na temporada 1992/93 de la mano de Paquito y nuna promoción contra'l R. C. D. Español, con gol de Michel Pineda.[11] Xugadores veteranos como Quique Setién o Tuto Sañudo tornaron al equipu de la so tierra pa llograr l'oxetivu. Fichar al ferrial defensa Jesús Merín y dio'l saltu una promesa, Chili. Xugadores como José María Ceballos, Mutiu Adepoju, Edu García, Alberto Solaeta, Marcel Sabou o Andréi Zygmantóvich fueron tamién artífices del tan acobiciáu ascensu.[11]

La temporada 1993/94, de la mano de Javier Irureta con un esquema bien definíu 5-3-2 y trés xugadores exsoviéticos: el bielorrusu Andréi Zygmantóvich, defensa, y los rusos Dmitri Popov, centrocampista, y Dmitri Rádchenko delanteru, el Racing llogró una octava posición na clasificación final.[12] Ente 1994 y 1998 Vicente Miera, Marcos Alonso y Nando Yosu consiguieron caltener al Racing en Primer.[12]

Na temporada 1999/00, Salva Ballesta facer col Troféu Pichichi al máximu goliador de la Lliga —con 27 goles—.[12] Este foi'l primer xugador racinguista na historia que consiguía dichu troféu.[12] El mesmu Salva y el xugador cántabru Pedro Munitis vistieron la camiseta de la seleición de fútbol d'España, y Munitis inclusive consiguió entrar na llista de la Eurocopa 2000.[12] L'equipu foi'l tercer meyor club de la Lliga como visitante pero non según local y acabó na metá baxa de la tabla de clasificación.

Un añu en Segunda y torna a Primer[editar | editar la fonte]

Na temporada 2000/01 fichar a Andoni Goikoetxea como entrenador, pero foi destituyíu pa traer a Gregorio Pumar, quien tampoco acabó la temporada.[13]Gustavo Benítez tornó al Racing nel tramu final de Lliga, pero l'equipu baxó a Segunda División.

Campos de Sport d'El Sardinero.

Na temporada 2001/02 xubió con Quique Setién nel banquín, que primeramente sustituyera a Gustavo Benítez cuando l'equipu taba en cantu del descensu a la Segunda División B.[14] Destacaron xugadores como Bodipo, Javi Guerrero, Moratón, Mateo, Txiki o Sietes. Una victoria por 1-0 contra'l Atlético de Madrid certificó l'ascensu a Primer el 19 de mayu de 2002.[15]

Nes temporaes 2002/03, 2003/04 y 2004/05 convivieron na zona media-baxa de la clasificación, pero finalmente salvaron la categoría. En 2002, l'empresariu d'Estaos Xuníos Dmitri Piterman llegó a Santander pa salvar al club de la quiebra. Asumió los llabores d'entrenador oficiosu xunto a Chuchi Cos.[16] Na so primer participación en competiciones europees, na Copa Intertoto, Racing esanició en segunda ronda al Gyori ETO (victoria en Santander por 1:0 y derrota n'Hungría 2:1) y cayó en tercera ronda ante'l Slovan Liberec checu (0:1 en Santander y 2:1 en Liberec).[17]

La temporada 2005/06 salvar na penúltima xornada con 40 puntos, na decimoséptima posición. L'entrenador Manuel Preciado dimitió a cuatro xornaes del final de Lliga.[18] Nando Yosu salvó al Racing per quinta vegada na so historia.[19]

La temporada 2006/07 el Racing acabó décimu, una de les sos meyores clasificaciones na última década. Nikola Žigić de 2,02 metros d'altor, procedente del Estrella Colorada, convertir nel ídolu de l'afición colos sos dolce goles na competición.[20] Ezequiel Garay, defensa arxentín de 20 años, convertir nel defensa más goliador d'Europa con 10 goles.[21]

Na temporada 2007/08 fichar al entrenador Marcelino García Toral. L'equipu terminó en puestos d'UEFA a cuatro puntos del so inmediatu persiguidor, el Sevilla.[3][22][23] Anguaño algamó per primer vegada na so historia les semifinales de la Copa del Rei, onde cayó ante'l Getafe por 3 goles a 1 na ida y empató a 1 na vuelta. Esti postreru partíu nun quedó exentu de discutiniu. El gol del Getafe foi motivu de fuerte discutiniu, yá que Ezequiel Garay atopábase mancáu nel suelu. Amás, el xugador del Getafe Javier Casquero, autor del gol y ex-xugador del Racing, provocó al públicu con xestos y burllóse de los xugadores racinguistas pola eliminación del equipu cántabru, lo que causó movición a la fin del alcuentru ente les files de la plantía del Racing y el xugador rival.[24] El club algamó cifrar récor de 19 000 socios.[25]Mientres la temporada hubo práuticamente diez encuentros nos que los Campos de Sport d'El Sardinero completaron el so aforu, especialmente nos partíos decisivos.[26]

Marcelino García Toral foi l'entrenador del Racing de Santander mientres les temporaes 2007/08 y 2011/12.

Finalmente la temporada del Racing quedó refrendada na última xornada, en ganando al Osasuna por 1:0 nel llamáu pactu de Santander.[27] Confirmaron d'esta manera la so clasificación pa la Copa de la UEFA, competición na que participó na siguiente temporada per primer vegada en tola so historia. Mientres los díes siguientes a la clasificación pa la Copa de la UEFA l'equipu foi homenaxáu nel Conceyu de Santander y na Sala Pereda del Palaciu de Festivales de Cantabria.[28] Tamién se fixo oficial la venta d'unu de los meyores xugadores del Racing esta temporada, Ezequiel Garay, por 10 millones d'euros al Real Madrid, anque foi vencíu por una temporada.[29][30] El 21 de mayu de 2008 l'entrenador Marcelino García Toral confirmó nuna rueda de prensa que nun siguiría al frente del equipu la siguiente temporada.[31][32]

Copa de la UEFA y vuelta a Segunda[editar | editar la fonte]

El 15 de xunu de 2008, el presidente del Racing de Santander Francisco Pernía, confirmó que'l téunicu del Málaga Club de Fútbol, Juan Ramón López Muñiz, sería l'entrenador del Racing pa esa temporada.[33] El 29 d'agostu confirmar al FC Honka Espoo, como rival na UEFA.[34][35] Nel partíu de día'l conxuntu cántabru ganó 1:0 y nel de vuelta 0:1. El Racing clasificóse asina pa la liguilla de la UEFA, onde tuvo oportunidaes de pasar hasta'l postreru partíu. Na lliga remataron nel 12ᵘ puestu. Juan Ramón López Muñiz foi destituyíu al concluyir dicha temporada.

Pa la temporada 2009/10, confirmóse la contratación de Juan Carlos Mandiá, que llograra un 4ᵘ puestu na Lliga Adelante col Hércules.[36] Magar la gran espectación, foi destituyíu nes primeres xornaes de la Lliga tres una serie de males resultancies. L'entrenador escoyíu pa sacar alantre al equipu foi Miguel Ángel Portugal.[37] El 27 de xineru de 2010 l'equipu cántabru llogró per segunda vegada na so historia pasar a les semifinales de la Copa del Rei. El 16 de mayu consiguió la permanencia en ganando al Real Sporting de Xixón 2-0 nel Sardineru.

La temporada 2010/11 empezó con unos meses bastante discretos. En xineru llegó Ahsan Ali Syed, un empresariu dispuestu a asitiar al Racing ente los meyores d'España.[38] Destituyó a Miguel Ángel Portugal por cuenta de la so mala función como entrenador y la falta de rellación cola afición.[39] Contrató nel so llugar a Marcelino García Toral y consiguieron la salvación con un ciertu marxe de xornaes, anque apaecieron numberosos problemes económicos. L'entrenador asturianu colar al Sevilla F.C. y Héctor Cúper ocupó'l so vacante, retornando a la lliga dempués de dellos años.

Por cuenta de los problemes económicu y deportivu el 28 d'ochobre de 2011 tol Conseyu d'Alministración del Racing presentó la so dimisión.[40] Pela so parte, Héctor Cúper dimitió na xornada 13 col equipu colista.[41] Juanjo González foi nomáu nuevu entrenador y primeramente remontó'l vuelu, pero en volviendo a una mala racha foi cesáu[42] y sustituyíu por Álvaro Cervera. Sicasí, el Racing nun reaccionó y na xornada 36 baxó a Segunda once años dempués de la última vegada.[43]

Pa la temporada 2012-13, el Racing encaraba'l retu de volver a la máxima categoría, y pallo confió en Juan Carlos Unzué. Sicasí, el club rescindió'l so contratu col téunicu porque la so situación económica nun dexaba pagar lo que pidía[44] y nel so llugar llegó Fabri González.[45] Pero los resultaos nun acompañaron y tomóse la decisión de despidir al entrenador gallegu tres 17 xornaes, una y bones l'equipu ocupaba puestos de descensu.[46] El so vacante foi ocupada por José Aurelio Gay, que la so misión yera asegurar la permanencia del equipu en Segunda División.[47] El téunicu madrilanu tamién foi despidíu tres 11 xornaes y reemplazáu por Alejandro Menéndez,[48] quien tampoco pudo endrechar l'aldu del equipu. Na última xornada'l Racing perdió la categoría.[49]

Centenariu y pasu por Segunda B[editar | editar la fonte]

La temporada 2013-14 supunxo la vuelta del equipu a la categoría de bronce del fútbol español. Pal intentu de xubir contratar al téunicu asturianu Paco Fernández, procedente del Caudal de Mieres, col que consiguió xugar la promoción d'ascensu la temporada anterior. L'equipu consiguió clasificase pa los cuartos de final de la Copa del Rei n'esaniciando al Sevilla y al Almería.[50] Nesta eliminatoria enfrentar contra la Real Sociedad. Perdieron 3-1 nel partíu d'ida. Na vuelta, n'El Sardinero, los xugadores decidieron nun apostar l'alcuentru, pos llevaben seis meses ensin cobrar, lo que faía tarrecer la desapaición del equipu por impagu a los xugadores. El 31 de xineru produció un cambéu na directiva y foi nomáu nuevu presidente'l ex-xugador Tuto Sañudo. Formaben parte de la so Xunta'l exportero Paco Liaño y l'humorista Felix Álvarez, pero esti postreru dimitió xunto a otros cuatro conseyeros por desavenencies con ex-xugadores. Jacobo Montalvo recuperó de nuevu la mayoría de les aiciones de la entidá. L'equipu quedó primero de grupu y xubió a Segunda División. Mientres, la situación financiera yera bien complicada yá que la Directiva reconoció que la delda total yera de casi cinco millones d'euros.[51][52] Finalmente, el Racing quedó subcampeón de Segunda División B en cayendo ante'l Albacete, que foi campeón, na eliminatoria pol campeonatu de Segunda B ente los dos equipos xubíos a Segunda División en superando les eliminatories d'ascensu de los cuatro campeones de grupu de la categoría.[53]

De nuevu a Segunda[editar | editar la fonte]

Una vegada confirmáu l'ascensu, Jacobo de Montalvo vendió por 1 euru les aiciones al conseyu d'alministración pa intentar faer posible que l'equipu pueda xugar en Segunda.[54] El día 7 d'agostu de 2014 se la LFP confirmó por aciu un comunicáu que'l Racing cumplía los requisitos pa xugar na Lliga Adelante. El 19 de marzu de 2015, l'entrenador racinguista Paco Fernández rescindió'l so contratu cola entidá verdiblanca y Pedro Munitis foi'l nuevu entrenador, magar que Javi Pinillos foi'l designáu como entrenador, una y bones Pedro Munitis nun tener el permisu d'entrenador.

El Conseyu d'Alministración convocó una ampliación de capital, que foi cubierta por un grupu de ex-xugadores y polos pequeños accionistas. Devolvióse asina'l club a los aficionaos.

Nueva travesía en Segunda B[editar | editar la fonte]

Magar los intentos de la plantía mientres la temporada 2014/15 por permanecer en Segunda, cola so victoria frente al Albacete na última xornada, l'equipu baxó de nuevu a Segunda B por un puntu.

Con un desastrosu empiezu de la campaña 2015/16, l'equipu terminó líder del Grupu I de Segunda B en imponiéndose 1-0 al Coruxo y el Racing de Ferrol (líder hasta esi momentu) y perder 2-1 ante'l Astorga na última xornada. Xugó'l play-off pa intentar xubir a Segunda División pero cayó esaniciáu na segunda ronda frente al Cádiz. Antes perdiera contra'l Reus, polo que na temporada 2016/17 l'equipu xugó de nuevu en Segunda División B. El 22 d'avientu de 2016, el Racing cayó esaniciáu de la Copa del Rei nos dieciseisavos de final contra'l Athletic Club en perdiendo en San Mamés por 3-0, dempués de perder n'El Sardinero por 1-2.

Los númberos de la temporada 2016/17 fueron bien bonos, pero'l club terminó en segunda posición empatáu a puntos col primer clasificáu: la Cultural Leonesa. Asina participó de nuevu nos play-off. Superó les dos primeres eliminatories, pero cayó esaniciáu na postrera en perdiendo contra'l Barça B, polo que va xugar de nuevu en Segunda B na temporada 2017/18.

Símbolos[editar | editar la fonte]

Historia y evolución del escudu[editar | editar la fonte]

L'escudu ta formáu por dos círculos concéntricos en ocre cola lleenda Real Racing Club Santander. Nel interior, la bandera del club esventolexando, de color verde con un cantón blancu nel que s'inclúin les iniciales RC en negru. Debaxo de la bandera, atópase un balón. Les lletres iniciales del club fueron modificaes a lo llargo de la historia, acordies coles distintes denominaciones de la entidá. En dellos escudos apaez namái la lletra R, de Racing, ente que n'otros figura RC, de Racing Club, o RS de Racing de Santander o Real Santander. Na actualidá, y dende 2004, les sigles que figuren oficialmente son RC.[55] L'escudu ta timbrado por una corona real dende l'adopción del títulu de real, concedíu en 1923. Hasta esi añu, l'escudu consistía nun senciellu círculu en negru coles iniciales del club estampaes nel so interior. Ente los años 1935 y 1936, la corona real foi sustituyida por una corona mural.

Primer escudu cola denominación arrodiando un balón (1913-1923).
Primer escudu cola denominación arrodiando un balón (1913-1923).  
Primer escudu del club cola corona real dada (1923-1929).
Primer escudu del club cola corona real dada (1923-1929).  
Leve cambéu de los elementos interiores del escudu (1929-1931).
Leve cambéu de los elementos interiores del escudu (1929-1931).  
Retiraes alusiones monárquiques mientres la II República (1931-34).
Retiraes alusiones monárquiques mientres la II República (1931-34).  

Himnu[editar | editar la fonte]

«El Racing tiene una historia,
una historia limpia y noble
y, aunque llueva o sople el sur,
la afición canta este acorde:
Racing! Racing! Ra, ra, ra!
Racing! Racing! Ra, ra, ra!»

Fragmentu del himnu del Racing de Santander
Lletra: Francis Pardo, 1979

L'himnu oficial del club crear nel añu 1979, hasta entós namái se conocíen cantaraes o estrofes de sofitu al equipu. La lletra ye de Francis Pardo y la música d'Ángel Barja. Foi estrenáu esi mesmu añu pola Coral Salvé de Laredo nos vieyos Campos de Sport d'El Sardinero. El cantante David Bustamante compunxo nel añu 2007 una nueva tema ("El mio Racing de Santander") pa la campaña d'abonaos d'esi branu.[56] Esiste tamién una versión folk del himnu oficial a cargu del grupu Atlántica, según un popular cantar de Les Carabeles titulada "Racing campeón".


Himnu del centenariu[editar | editar la fonte]

El 12 de xunu de 2013 presentóse l'himnu del centenariu "Los tos cien primaveres" a pidimientu de les peñes del club, interpretáu por Rulu y la Contrabanda.


La Fonte de Cachu[editar | editar la fonte]

L'afición racinguista emplega como himnu non oficial un cantar montañés, denomáu "La fonte de Cachu", un cantar típicu rexonal que yá yera emplegada pola afición y les peñes del club años tras, pero que se fixo célebre na temporada 2007/08. Según esplicó Fernando Ortiz, presidente de l'Asociación de Peñes del Racing, el cantar entonar al celebrar l'últimu ascensu del Racing, al empiezu del mileniu:

Ye un cantar bien conocíu, bien nuesa y que nos identifica. Ye daqué paecíu a la Rianxeira nel Celta de Vigo.[57]

«Ayer te vi que subías,
Por la alameda primera,
Luciendo la saya blanca,
Y el pañueluco de seda,

Dime donde vas morena,
dime donde vas salada,
dime donde vas morena,
a las dos de la mañana.

Voy a la fuente de Cacho,
a beber un vaso de agua,
que me han dicho que es muy buena,
beberla por la mañana.»

Fragmentu de "La fonte de Cachu"

L'orixe d'esti cantar montañés tien munches interrogantes. Un estudiosu catalán, José Arias Velasco aseguró que "La fonte de Cachu" foi compuesta por Emilio Carral, un reloxeru anarquista, líder del movimientu obreru y creador de los Coros Montañeses. Emilio escribiera una novela Tenkia, d'ambiente rusu, y una obra de teatru El ocaso de los odios, en tres actos y d'altu conteníu social, que llegó a representase en dellos países suramericanos, incluyíu Brasil.

L'abogáu cántabru Nobel Carral, nietu d'Emilio y fíu d'otru Nobel Carral, exdelantero centru del Racing de Santander que marcó nuna tarde histórica tres goles al Zamora Fútbol Club, nun tien constancia de que'l cantar sía del so güelu. Según él, tenía munches lletres escrites que cantaben los Coros Montañeses. Daquella, señalaba que "la fábrica de xabón 'La Rosario' patrocinaba les actuaciones de los coros y realizaba unos programes onde figuraben los autores. Tou eso, lóxicamente, perdióse". Otru estudiosu, Ramón Saiz Viadero, sabe enforma de la historia d'Emilio Carral pero desconoz si foi l'autor del cantar.[58]

La lletra del cantar nun ta exenta d'interrogantes igualmente, y foi fonte d'un rigorosu analís. Dalgunos asitien la historia en El Sardinero, sicasí, l'Alamea Primera ta al otru estremu de la ciudá y, pa enriba, lleva a Cuatro Camino. Otros enclavan el cantar en Cajo, un barriu a la salida de Santander, inclusive utilicen el términu "Fonte de Cajo".

La plaza d'Italia y el Gran Casino Sardineru, vistu dende'l Hotel Sardineru. La fonte de Cachu ta allugada detrás del casino, na mesma avenida d'Antonio Maura.

Independientemente de les teoríes que puedan surdir, hai que señalar que la fonte de Cachu asitiar na avenida d'Antonio Maura, mui cerca del Gran Casino del Sardineru. Dellos autores dicen que'l so nome vien de Manuel Cachu, propietariu de numberosos terrenes d'El Sardinero.

Amás de la Fuente de Cachu esistió l'Alamea de Cachu, pola que tamién podría xubir la 'morena y salada' que menta'l cantar, dexando a un llau la teoría de l'Alamea Primera ente les cais Vargas y San Fernando. Ello ye que yá nel añu 1888, la zona de la fonte llamábase l'Alamea, pos tolos paseos con árboles, entós, yeren conocíos como alamees y nun teníen por qué tar forraos d'álamos. Manuel Cacho Acebo construyó mui cerca de la fonte una torre pa vivir, al paecer col únicu oxetivu d'oponese a la elevación de los edificios de pisos de la redoma, dende los que podría reparase l'interior de la so vivienda.[58]

Santander la marinera[editar | editar la fonte]

Mascota[editar | editar la fonte]

La mascota del Racing de Santander ye la vaca Tula, anque yá nun realiza apaiciones nel estadiu.

Afición[editar | editar la fonte]

Según el barómetru del Centru d'Investigaciones Sociolóxiques (CIS) de mayu de 2007, el Racing de Santander foi'l decimocuartu club en númberu de simpatizantes n'España (0,8%).[59][60] En 2014 foi decimoquintu (0.7%).[61]

Según una encuesta encargada pola Xeneralidá de Cataluña en 2002, ye, amás, l'equipu con más simpatizantes de Cantabria, per delantre de cualesquier otru club.[62]

Amás tien más de 40 peñes, ente les que destaquen onde destaca'l coleutivu de La Gradona de los Malditos.

Indumentaria[editar | editar la fonte]

  • Uniforme titular: camiseta blanca, pantalón negru y medies verdes.
  • Uniforme alternativu: camiseta verde, pantalón verde escuru y medies verdes.
  • Tercer uniforme: camiseta, pantalón y medies magenta escuru.
  • Provisor deportivu: Hummel.[63]

Na temporada 2008/09 el Racing utiliza n'Europa, como segundu uniforme, camiseta de color colloráu y blancu. L'equipaxe cunta con dellos detalles. Dase la circunstancia de que'l colloráu y el blancu son los colores tantu de la bandera autonómica como del equipaxe que llució'l Racing mientres los dos primeros años de la so historia, 1913 y 1914. La figura de Cantabria ye unu de los aspeutos más llamativos de la parte posterior d'esta camiseta. Por norma, los equipos na UEFA nun pueden llucir publicidá namás qu'en pechu, nunca nel llombu, polo que'l mapa de la rexón resulta vistosu xunto al dosal. El pescuezu, tipu polu, lluz una pequeña franxa colos colores de la bandera española. El Sevilla y l'Atlético de Madrid tamién utilizaron la bandera nacional na so equipación europea.[64] La primera equipación va utilizar los colores tradicionales verde y blancu na camiseta y les medies, y negru nel pantalón, con una cercu de Cantabria y la bandera d'España nel pescuezu.[65]

Dende'l 21 de setiembre de 2009 el Racing nos sos 3 equipaciones porta na manga esquierda l'anagrama de la "Severiano Ballesteros Foundation". Dase la circunstancia de que'l Racing foi'l primer equipu español en llevar publicidá nel so uniforme, tratar de Teka, foi nun Real Madrid-Racing el 27 d'avientu de 1981 y supunxo pal club un ingresu de 10 000 000 de pesetes.[66]

Primeru
Actual

Infraestructura[editar | editar la fonte]

Estadiu[editar | editar la fonte]

Los Campos de Sport d'El Sardinero, l'estadiu onde xuega'l Racing de Santander, foi inauguráu'l 20 d'agostu de 1988. El campu foi construyíu en terrenes cercanos al anterior y bautizáu col mesmu nome.

Los Campos de Sport d'El Sardinero, o a cencielles El Sardinero, ye un estadiu municipal de fútbol, asitiáu na ciudá de Santander y ye onde xuega'l Racing de Santander. L'estadiu allugáu a pocos metros de la mariña, ta xusto al llau del Palaciu de Deportes de Santander y del parque de la vaguada de Les Llapaes. Cerca del estadiu tamién ta la segunda sablera del Sardineru.

El campu ye propiedá del Conceyu de Santander. L'estadiu foi inauguráu'l 20 d'agostu de 1988 con un partíu ente'l Racing y l'Uviéu, y dende entós realizáronse delles meyores, como l'aparcamientu gratuitu anexu al estadiu, o la instalación de nuevos videomarcadores. Dispón de 22 124 llocalidaes, toes elles d'asientu. Aparte del Racing esti estadiu acoyó los partíos de la Seleición de fútbol de Cantabria. Tamién la seleición de fútbol d'España apostó 3 alcuentros, unu d'ellos de la fase previa de la Copa Mundial de Fútbol de 2006, na que la seleición española ganó 2-0. L'estadiu tien 5 tribunes y 4 preferencies y una zona detrás de los córners de preferencia sur pa los socios d'equipos rivales.[67]

Los asientos de les preferencies son blancos, ente que los de la tribuna son azules, n'honor a la bandera de Santander. Les dimensiones del terrén de xuegu son de 105x68 metros. Dispón de diversos servicios pa los xugadores, ente ellos un ximnasiu, sauna, sala de masaxes, etc. N'el mesmu estadiu atopen les oficines del club, según la tienda oficial con artículos del Racing.[67]

Instalaciones deportives[editar | editar la fonte]

Les Instalaciones Nando Yosu, onde entrena l'equipu, allugar nel barriu de La Albericia y tamién son propiedá del Conceyu de Santander. Sicasí, l'equipu caltién les pretensiones de treslladase a un complexu mayor nel parque de la vaguada de Les Llapaes qu'incluyiría, ente otres, una residencia pa futbolistes o un centru comercial.[68] N'agostu de 2011 terminóse la construcción de les nueves instalaciones, que lleven el nome de Nando Yosu, y empezaron a ser utilizaes pol Racing y restu d'equipos de categoríes inferiores al empiezu de la Temporada 2011/2012.

Datos del club[editar | editar la fonte]

Pa los detalles estadísticos del club vease Estadístiques del Real Racing Club de Santander

(Actualizáu hasta la temporada 2017/2018)

Denominaciones[editar | editar la fonte]

  • Santander Racing Club (1913-14)
  • Real Santander Racing Club (1914-31)
  • Racing Club de Santander (1931-39)
  • Real Santander Sociedad Deportiva (1939-73)
  • Real Racing Club de Santander (1973-act.)

Trayeutoria y palmarés resumíu[editar | editar la fonte]

Distinciones[editar | editar la fonte]

El Racing de Santander atropa nos sos más de cien años d'historia numberosos trofeos nacionales. Ente ellos destaquen por importancia, dos Campeonatos de Lliga de Segunda División, unu de Segunda División "B" —más otros cinco campeonatos de grupu estremaos en dos de Segunda División "B" y trés de Tercer División—. Completa'l so palmarés oficial con trelce Campeonatos Rexonales y cuatro Campeonatos Provinciales, a nivel llocal.

Un subcampeonatu na temporada 1930-31 ye la so meyor actuación histórica na máxima categoría.

Nel marcu européu'l club apostó la Copa Intertoto y la Copa de la UEFA. Ye unu de los ventiocho clubes españoles n'apostar dalguna competición internacional. El so meyor resultáu ye una fase de grupos de 2008-09 de la Copa de la UEFA.

Nota: en negrina competiciones vixentes na actualidá.

Competición nacional Títulos Subcampeonatos
Primer División d'España 1930-1931. (1)
Copa d'España
Supercopa d'España
Segunda División d'España (2) 1949-1950, 1959-1960 1974-1975, 2001-2002. (2)
Segunda División "B" d'España (3) 1990-1991, 2013-2014, 2015-2016 2016-2017. (1)
Tercer División d'España (3) 1943-1944, 1947-1948, 1969-1970 1968-1969. (1)


Competición rexonal Títulos Subcampeonatos
Campeonatu de Cantabria (13) 1922-1923, 1923-1924, 1924-1925, 1925-1926, 1926-1927, 1927-1928, 1928-1929, 1929-1930, 1930-1931, 1932-1933, 1933-1934, 1938-1939, 1939-1940. (Récor)
Provincial de Cantabria (4) 1914, 1915, 1916, 1917. (Récor)
Copa Santander (?)
Campeonatu Vizcaín 1919, 1920, 1922.
Troféu Acomuñáu Castiella-Aragón (5) 1934-1935. (1)

Per otra parte, la Lliga Española de Foot-ball (non contabilizada al nun tar oficializada) foi'l primera intenteo d'entamar una competición lliguera de calter nacional, anque por cuenta de problemes nel so orgnización y desenvolvimientu torgaron que fuera concluyida. Estremada en dos campeonatos, los santanderinos apostaron la denomada Lliga Profesional na que yeren líderes nel momentu de la so disolución.

Títulos oficiales Rexonales Nacionales Europeos Mundiales Total
Ficheru:Campeonatu Regional Cantabria (adjusted).png Ficheru:Copa Cantabria (adjusted).png Ficheru:Copa Luis Redonet (adjusted).png
Racing de Santander 13 ? 4 - - 2 3 3 - - - - - - 25
Datos actualizaos a la consecución del últimu títulu'l 15 de mayu de 2016.

Evolución[editar | editar la fonte]

Ye unu de los consideraos clubes históricos del fútbol español por cuenta de la so trayeutoria, na qu'ocupa'l so decimocuartu puestu nos cuarenta y cuatro temporaes na máxima categoría apostaes. El citáu subcampeonatu de la temporada 1930-31 ye la so meyor actuación, siendo'l so peor un ventenu puestu, postreru, na temporada 2011-12. Completa les sos participaciones en divisiones inferiores con trenta y cuatro ediciones en Segunda División, cinco en Segunda "B" y cuatro en Tercera.

Na segunda competición por importancia n'España, el Campeonatu d'España–Copa del Rei, les semifinales alcanzaes en 2008 y 2010 son les sos meyores actuaciones.

Les sos actuaciones internacionales nun-y llevaron a apostar la fase final del segundu tornéu européu n'importancia, siendo esaniciáu na fase de grupos de 2008-09 como la so meyor participación. Hai de solliñar la participación del club nel Tornéu de la Esposición Colonial (Paris-Vincennes) de 1931, que sicasí nun ta oficializada, y onde algamó les semifinales.[69]

De siguío se desglosa la so participación nes distintes categoríes de los campeonatos de lliga d'España.

Organigrama deportivu[editar | editar la fonte]

Xugadores[editar | editar la fonte]

Parcela téunica[editar | editar la fonte]

Años Entrenador
1913-1916 Vacante
1916-1917 Pepe Beraza
1917-1920 Vacante
1920-1922 Bandera de Inglaterra Fred Pentland
1922-1929 Bandera de Irlanda Patrick O'Connell
1929-1930 Francisco Pagaza
1930-1932 Bandera de Inglaterra Robert Firth
1932-1933 Francisco Pagaza
1933-1935 Bandera de Inglaterra Randolph Galloway
1935-1936 Francisco González Galán
1936-1939 Vacante
1939-1940 Óscar Rodríguez
1940 Cristóbal Martí
1940-1941 Manuel Vidal
1941-1943 Francisco Pagaza
1943-1944 Manuel López Llamosas
1944-1946 Gabriel Andonegui
1946-1947 Pedro Areso
1947-1949 Bandera de Irlanda Patrick O'Connell
1949 Francisco Hernández Galán
1949-1950 Bandera d'Arxentina Lino Taioli
1950-1951 Antonio Barrios
1951-1952 Bandera d'Arxentina Jerónimo Díaz
1952 Félix Elizondo
1952 Bandera d'Arxentina Enrique Palomini
1952 Fernando González Balenciaga
1952-1954 Juan Ochoantezana
1954-1955 Luis Urquiri
1955-1956 Fernando González Balenciaga
1956-1958 Enrique Orizaola
1958 Víctor Garay
1958-1959 Juan Ruiz Cambra
1959-1960 Bandera de Francia Louis Hon
1960-1962 Bandera de Brasil Otto Bumbel
1962 Luis Alfonso Villalaín
1962-1963 Miguel Gual
1963 Fernando Argila
1963 Moruca
1963-1964 Bandera de Francia Louis Hon
1964-1965 Rafael Parexa
1965 Rafael Alsúa
1965-1966 José Valdor Sierra
1966-1967 Ramón Cobo
1967-1968 Laureano Ruiz
1968 Manuel Ibarra
1968-1969 Ernesto Pons
1969-1972 Moruca
1972 José Antonio Bermúdez
1972-1977 José María Maguregui
1977-1979 Nando Yosu
Años Entrenador
1979 Santi Gutiérrez Calle
1979-1980 Laureano Ruiz
1980-1983 Moruca
1983-1987 José María Maguregui
1987-1988 Delfín Álvarez
1988 Santi Gutiérrez Calle
1988 Bandera de Austria Hermann Stessl
1988-1990 José Armando Ufarte
1990 Pachín
1990-1992 Felines
1992-1993 Paquito García
1993-1994 Javier Irureta
1994-1996 Vicente Miera
1996 Nando Yosu
1996-1998 Marcos Alonso
1998-1999 Nando Yosu
1999 Miguel Sánchez
1999-2000 Bandera de Paraguái Gustavo Benítez
2000 Andoni Goikoetxea
2000-2001 Gregorio Pumar
2001 Bandera de Paraguái Gustavo Benítez
2001-2002 Quique Setién
2002-2003 Manolo Preciado
2003 Chuchi Cos
2003 Nando Yosu
2003-2005 Lucas Alcaraz
2005 Nando Yosu
2005-2006 Manolo Preciado
2006 Nando Yosu
2006 Juan Ramón López Caro
2006-2007 Miguel Ángel Portugal
2007-2008 Marcelino García Toral
2008-2009 Juan Ramón López Muñiz
2009 Juan Carlos Mandiá
2009 Juanjo González
2009-2011 Miguel Ángel Portugal
2011 Marcelino García Toral
2011 Bandera d'Arxentina Héctor Cúper
2011-2012 Juanjo González
2012 Álvaro Cervera
2012 Juan Carlos Unzué
2012 Fabri González
2013 José Aurelio Gay
2013 Alejandro Menéndez
2013-2015 Paco Fernández
2015 Javi Pinillos
2015-2016 Pedro Munitis
2016-2018 Ángel Viadero
2018-act. Carlos Pouso

Presidencia y xunta directiva[editar | editar la fonte]

Periodu Presidente Observaciones
1913-1916 Ángel Sánchez Losada
1916-1918 José Nova Eterna
1918-1920 Benignu Díaz Salceda
1920 Juan Pombo Ybarra
1921-1924 Emilio Arrí Postigo
1924 Ramón Santiuste (1ᵉʳ mandatu)
1924-1925 Tomás Agüero y Sánchez de Tagle
1925-1927 Carlos Esteve Romero
1928 Francisco Brena Entrena
1928-1930 Fernando Pombo Ybarra (1ᵉʳ mandatu)
1930 Ramón Santiuste (2ᵉʳ mandatu)
1930-1933 Fernando Pombo Ybarra (2ᵘ mandatu)
1933-1936 José María de Cossío
1936-1937 Gonzalo Muñoz Palazuelos
1938-1939 Arnaldo de Llamar Villa
1940-1942 Rafael Pombo Alonso-Pesquera
1942-1946 César Hermosilla Aizcorbe
1946-1947 Ramón Santituste (3ᵉʳ mandatu)
1947-1948 Luis Pombo Noriega
1948-1953 Manuel San Martín Nava
1953-1955 Basilio de la Riva Ruiz
1955-1959 Ricardo Naveda Ponte
1959-1963 Jesús Vidal de la Peña
1963 José Luis Terán Cieza
1963-1967 Luis Sedano Edilla
1967-1973 Valentín Valle
1973-1979 José Manuel López-Alonso Polvorinos
1979-1987 José Luis Cagigas
1987-1992 Emilio Bolado
1992-1996 Panchu Mora
1996-1997 Manuel Huerta (1ᵉʳ mandatu)
1997-2001 Miguel Ángel Díaz
2001-2003 Ángel Gutiérrez Coterillo
2003 Bandera de Estaos Xuníos d'América Dmitri Piterman
2003-2004 Santiago Díaz
2004-2006 Manuel Huerta (2ᵘ mandatu)
2006-2011 Francisco Pernía
2011-2012 Vacante Alministración concursal
2012-2014 Ángel Lavín
2014-2015 Tuto Sañudo
2015-act. Manolo Figal

Xunta directiva[editar | editar la fonte]

Conseyu d'Alministración[editar | editar la fonte]

Otros cargos[editar | editar la fonte]

Máximos accionistas[editar | editar la fonte]

Periodu Máximu accionista
1992-1996 Conceyu de Santander
Diputación Rexonal de Cantabria
1996-2003 Santiago Díaz
2003 Bandera de Estaos Xuníos d'América Dmitri Piterman
2003-2004 Santiago Díaz
2004-2005 Gobiernu de Cantabria
2005-2006 Francisco Olmedo
2006-2007 Ramiro Cid
2007-2011 Jacobo Montalvo
2011-2014 Bandera de India Ahsan Ali Syed
2014 Bandera de Países Baxos Onur Arslan[70]
2014 Jacobo Montalvo
2014-2015 Conseyu d'Alministración[71]
2015-2017 Pequeños accionistas y Asociación de Ex-xugadores[72]
2017-act. Pedro Ortiz
Alfredo Pérez[73]

Categoríes inferiores[editar | editar la fonte]

Pa más detalles, consultar Fútbol base del Real Racing Club de Santander

Real Racing Club de Santander "B"[editar | editar la fonte]

Camiseta de la tercer equipación del Racing de Santander mientres la temporada 2006/07.

El Racing B ye l'equipu filial del club. Enantes, el so nome yera Rayo Cantabria hasta l'añu 1992, añu de conversión del club racinguista en sociedá anónima deportiva y qu'obligó a llamase al filial Racing B. Na temporada 2010/11 militó na Tercer División d'España en perdiendo la categoría. Sicasí, un añu dempués vuelve al grupu II de Segunda división B, onde se va atopar a otros dos equipos cántabros: la Real Sociedad Gimnástica de Torrelavega y la Sociedad Deportiva Noja.

Antiguos filiales[editar | editar la fonte]

  • El primer equipu filial del club santanderín foi'l New Racing, qu'apostó la Serie B del Campeonatu Rexonal nos años 20.
  • Nos años 40 y 50 el club cuntó como filial col Club Deportivo Mocedá Real Santander (siendo'l nome oficial del primer equipu Real Santander SD por causa de la dictadura franquista). La Mocedá RS llegó a actuar en Categoría Nacional al algamar la Tercer División en 1950-51.
  • El Real Santander Aficionaos algamó la Primera Rexonal nos años 1960, ente que el Racing Aficionaos xugó en Rexonal Preferente cinco temporaes (1974-75 y 1976-77 a 1979-80).
  • El Rayo Cantabria ente les temporaes 2002-03 y 2006-07.
  • El Racing Primavera: El 4 de xunetu de 2007 anuncióse que'l presidente del Racing, Francisco Pernía roblara un conveniu de collaboración col Esporte Clube Primavera por cinco años pa promover la formación de xugadores. L'equipu brasilanu llamóse Racing Primavera.[74]
  • El Reocín Racing: Equipu femenín verdiblancu, xubió a la Superliga na temporada 2009/10. La temporada 2010/11 llogró la permanencia. La campaña 2011-12 baxó a Segunda División.

Otres seiciones deportives[editar | editar la fonte]

Magar na actualidá'l club namái caltién equipos de fútbol, a lo llargo de la historia'l Racing tuvo equipos compitiendo n'otres disciplines deportives, dalgunes d'elles por convenios con clubes presistentes (casu de l'actual seición de fútbol femenín, por conveniu cola Reocín).

  • Atletismu: el Racing caltuvo una seición d'atletismu, creada en 1958[75] y activa siquier hasta 1966. Nesi añu 1966 Alberto Díaz de la Gándara representando al Racing llogró'l récor absolutu de Cantabria de llanzamientu de pesu en pista cubierta (7kg).[76]
  • Balonmano: el club foi unu de los pioneros nel balonmano a once (xugáu en campos de yerba) nos empiezos d'esi deporte en Cantabria. Darréu, y mientres un curtiu espaciu de tiempu, el Club Balonmano Cantabria foi propiedá del Racing, magar esti nunca dexó de competir col so propiu nome, uniforme y escudu.[77]
  • Bolo palma: ente 1977 y 1981 el Racing caltuvo una peña bolística, primero denomada PB Real Racing Club (1977-80) y dempués PB Racing-Modes Gaÿfor (1981). De siguío, una vegada desvenceyada del Racing, la peña siguió compitiendo como Modes Gaÿfor hasta 1983. Esta peña compitió na máxima categoría de los bolos ente 1979 y 1983, con dos talos quintos puestos en 1979 y 1981 como meyor clasificación.[78]
  • ḥoquei yerba: nos años 1960 el Racing tamién cuntó con una seición de ḥoquei sobre yerba.[79]
  • Rugbi: nos años 1970 la seición de rugby, el Racing RC, foi unu de los clubes qu'inauguraron la estinguida Lliga Rexonal.
  • Voleibol: por cuenta de un conveniu col equipu Voleibol José María de Pereda de primer División (máxima categoría d'aquel entós), el club denominóse Pereda Racing la temporada 1978-79. Quedó clasificáu en 10ª posición y llogró la permanencia.[80]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Linares Argüelles, Mariano; Pindado Uslé, Jesús; Aedo Pérez, Carlos (1985). «Racing de Santander», Gran enciclopedia de Cantabria. Santander: Editorial Cantabria. ISBN 84-86420-07-5.
  • Alba Ingelmo, Teodosio (1988). «Racing de Santander», 75 años d'historia. ISBN 844042588/0.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. URL de la referencia: http://www.racinguistas.com/wiki/Historia_Del_Racing_De_Santander. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20121224071954/http://www.racinguistas.com/wiki/Historia_Del_Racing_De_Santander.
  2. Historia del Racing de Santander
  3. 3,0 3,1 «El Racing algama per vegada primera la Copa de la UEFA y Osasuna salvar del descensu gracies al Mallorca». El País. 2008. http://deportes.elpais.com/deportes/2008/05/18/actualidad/1211095331_850215.html. 
  4. «Venti años nun ye nada. eldiariomontanes.es». Consultáu'l 3 d'abril de 2016.
  5. Emilio Pla Díaz (14 de xunu de 2007). rsssf.com (ed.): «Spain 1928/29» (inglés). Consultáu'l 23 de mayu de 2008.
  6. 6,0 6,1 Gómez Samperio, Raúl (1999). Futbolistes internacionales cántabros del sieglu XX. Santander: Caja Cantabria. ISBN B492005165.
  7. Raúl Torre (29 de xineru de 2009). «Spain - List of Champions of Centru» (inglés). rsssf.com. Consultáu'l 17 de febreru de 2014.
  8. Chas, el 'ánxel volador', Alerta, 15 de xunetu de 2013, p.39
  9. «El primer partíu 'n'abiertu'». El Diario Montañés. Consultáu'l 25 d'ochobre de 2009.
  10. «Ceballos va recibir la Medaya d'Oru al Méritu Deportivo». El Diario Montañés. Consultáu'l 21 de mayu de 2008.
  11. 11,0 11,1 «Historia del del Racing Club de Santander». Diario Montañés. Archiváu dende l'orixinal, el 16 de setiembre de 2011. Consultáu'l 7 d'ochobre de 2011.
  12. 12,0 12,1 12,2 12,3 12,4 «Historia del del Racing Club de Santander». Diario Montañés. Archiváu dende l'orixinal, el 16 de setiembre de 2011. Consultáu'l 7 d'ochobre de 2011.
  13. «El Racing destitúi a Andoni Goikoetxea». El Mundo. Consultáu'l 7 d'ochobre de 2011.
  14. Lino Javier (27 de payares de 2002). «El Racing alcuerda empecipiar el so procesu de disolución editorial = El País». Consultáu'l 7 d'ochobre de 2011.
  15. Ernesto Vicariu (20 de mayu de 2002). «El Racing vuelve a Primer». Mundo Deportivo:  p. 39. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD03/PUB/2002/05/20/EMD20020520039MDP.pdf. 
  16. Víctor Sotu (27 de xineru de 2003). «El Racing afuégase ante Piterman». El País.
  17. «El Racing ye esaniciáu na Copa Intertoto». El Mundo. Consultáu'l 7 d'ochobre de 2011.
  18. «Manolo Preciado dimiti como téunicu del Racing». As (23 d'abril de 2006). Consultáu'l 7 d'ochobre de 2011.
  19. Lávaro, Y. (8 de mayu de 2006). «Otru 'milagru Yosu' pal Racing». Mundo Deportivo:  p. 26. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD02/PUB/2006/05/08/EMD20060508026MDP.pdf. 
  20. F. Fernández-Cueto (20 de mayu de 2009). «Zigic ye'l númberu unu». El Diario Montañés. Archiváu dende l'orixinal, el 23 de mayu de 2009. Consultáu'l 7 d'ochobre de 2011.
  21. Linares Argüelles, Mariano; Pindado Uslé, Jesús; Aedo Pérez, Carlos. (1985). «Tomo VII», Gran Enciclopedia de Cantabria. Santander: Editorial Cantabria, S.A.. ISBN 84-86420-07-5.
  22. «La clasificación de 1ᵉʳ División, en Marca.com». Marca. Consultáu'l 20 de mayu de 2008.
  23. Raúl Rumayor (19 de mayu de 2008). «Marcelino García lleva al Racing a la Copa de la UEFA». El Comercio. Consultáu'l 7 d'ochobre de 2011.
  24. «A Javier Casquero fálla-y la memoria». El Diario Montañés (2008).
  25. «El Racing, a 232 abonaos del so tope'». El Diario Montañés.
  26. «Ante'l Osasuna va rexistrase'l séptimu llenu de la temporada». El Diario Montañés. 2008. http://www.eldiariomontanes.es/20080514/deportes/racing/ante-osasuna-rexistrara-septimo-20080514.html. 
  27. «Marcelino pasa del 'pactu de Santander'». El Diario Montañés. 2008. http://www.eldiariomontanes.es/20080517/deportes/racing/marcelino-pasa-pactu-santander-20080517.html. 
  28. «¡Marcelino quédate!». El Diario Montañés (20 de mayu de 2008). Consultáu'l 20 de mayu de 2008.
  29. «La falta de lliquidez lleva al Racing a vender a Garay por 10 millones». El Diario Montañés (20 de mayu de 2008). Consultáu'l 20 de mayu de 2008.
  30. «Garay va siguir nel Racing la próxima temporada vencíu pol Real Madrid». Diariu El Mundo (20 de mayu de 2008). Consultáu'l 21 de mayu de 2008.
  31. «Marcelino diz adiós». El Diario Montañés (20 de mayu de 2008). Consultáu'l 21 de mayu de 2008.
  32. «Marcelino va dirixir al Real Zaragoza». El Diario Montañés. Consultáu'l 21 de mayu de 2008.
  33. «Pernía confirma que Muñiz va ser l'entrenador del Racing». Marca (2 de xunu de 2008). Consultáu'l 16 de xunu de 2008.
  34. «El Honka Espoo, rival del Racing na primer ronda de la UEFA». El Diario Montañés (29 d'agostu de 2008). Consultáu'l 29 d'agostu de 2008.
  35. «El FC Honka nun va poder xugar nel so estadiu'l partíu de vuelta contra'l Racing». El Diario Montañés. Consultáu'l 26 d'ochobre de 2011.
  36. «Juan Carlos Mandiá ye yá'l nuevu entrenador del Racing». El Diario Montañés (26 de xunu de 2009). Archiváu dende l'orixinal, el 3 de xineru de 2010. Consultáu'l 26 d'ochobre de 2011.
  37. «Miguel Ángel Portugal vuelve al Racing de Santander pa sustituyir al gallegu Mandiá». La Voz de Galicia (20 de payares de 2009). Consultáu'l 26 d'ochobre de 2011.
  38. «Ali Syed va aterrizar en Santander a les 11.30 hores y va formalizar la compra del Racing a les 13.30 hores n'El Sardinero». 20 minutos (29 de xineru de 2011). Consultáu'l 26 d'ochobre de 2011.
  39. Alfredo Matilla (7 de febreru de 2011). «El Racing destitúi a Miguel Ángel Portugal como téunicu». As. Consultáu'l 26 d'ochobre de 2011.
  40. «Dimite tol Conseyu d'Alministración del Racing». Web Oficial del Real Racing Club de Santander (28 d'ochobre de 2011). Consultáu'l 29 d'ochobre de 2011.
  41. «Cúper dir del Racing ensin falar pa "nun perxudicar al equipu"». Marca (29 de payares de 2011).
  42. Roberto González-Quevedo (7 de marzu de 2012). «Destituyíu'l téunicu del Racing, Juanjo González». As.
  43. Ramiro Aldunate (28 d'abril de 2012). «Griezmann executa al verdugu editorial= Marca».
  44. «Unzué dexa'l Racing antes d'empezar la temporada por falta d'alcuerdu sobre'l so contratu editorial=20 minutos» (13 d'agostu de 2012).
  45. R. G. (15 d'agostu de 2012). «Fabri llega a Santander con espolín de l'afición». AS.
  46. Europa Press (11 d'avientu de 2012). «El Racing prescinde de Fabri». El Mundo.
  47. Real Racing Club (12 d'avientu de 2012). «José Aurelio Gay, nuevu entrenador del Racing». Consultáu'l 12 d'avientu de 2012.
  48. «Alejandro Menéndez, nuevu entrenador del Racing». Europa Press (5 de marzu de 2013).
  49. Ferreru, Sergio (8 de xunu de 2013). «El segundu capítulu tamién termina mal». El Diario Montañés. Consultáu'l 8 de xunu de 2013.
  50. «El Racing obra'l milagru n'Almería y métese en cuartos de la Copa editorial = Públicu» (14 de xineru de 2014). Consultáu'l 15 de xineru de 2014.
  51. Lafuente, Javier (30 de xineru de 2014). «Santander remontar contra los esmadres del fútbol». El País. Consultáu'l 31 de xineru de 2014.
  52. Ferreru, Sergio (25 de mayu de 2014). «El Racing llogra xestar». El Diario Montañés. Consultáu'l 26 de mayu de 2014.
  53. L'Albacete, campeón de Segunda B en ganando al Racing
  54. Ponte, Victor (29 de xunetu de 2014). «Montalvo vende sus acciones al Conseyu». El Diario Montañés. Consultáu'l 1 d'agostu de 2014.
  55. «Escudo del Racing». Real Racing Club de Santander. Consultáu'l 30 d'avientu de 2009.
  56. «Escucha'l nuevu himnu del Racing de Santander compuestu por Bustamante, en 20Minutos». 20minutos.es. Consultáu'l 21 de mayu de 2008.
  57. «'La fonte de Cachu' convertir nel nuevu 'himnu' del Racing». El Diario Montañés. 2008. http://www.eldiariomontanes.es/20080119/deportes/racing/fuente-cacho-convierte-nuevu-20080119.html. 
  58. 58,0 58,1 «Un estudiosu catalán atribúi'l cantar a Emilio Carral, un reloxeru anarquista». El Diario Montañés. 2008. http://www.eldiariomontanes.es/20080227/deportes/racing/quien-20080227.html. 
  59. Mesmu porcentaxe que'l Real Sporting de Xixón
  60. Centro d'Investigaciones Sociolóxiques (CIS) (mayu de 2007). «Barómetru de mayu. Meyora de resultancies. Estudiu nº2705 - mayu 2007». Consultáu'l 10 de febreru de 2008.
  61. http://www.cis.es/cis/export/sites/default/-Archivos/Marxinales/3020_3039/3029/ye3029mar.pdf
  62. Imanol Argüelles (28 de xineru de 2003). El País (ed.): «elpais.com - ¿Del Madrid o del Barça?». Consultáu'l 9 de febreru de 2008.
  63. «Kelme, nuevu sponsor téunicu del Racing». Real Racing Club de Santander. Consultáu'l 15 de mayu de 2012.
  64. «El Racing escueye xugar n'Europa de colloráu y blancu». As (25 de mayu de 2008). Consultáu'l 25 de mayu de 2008.
  65. «Asina va ser la primera equipación del Racing na UEFA». El Diario Montañés (2 de xunu de 2008). Consultáu'l 2 de xunu de 2008.
  66. «Patrociniu deportivu en 2007». Europapress.es. Consultáu'l 29 d'agostu de 2008.
  67. 67,0 67,1 «Campos de Sport d'El Sardinero na web oficial». Real Racing Club de Santander. Archiváu dende l'orixinal, el 12 d'abril de 2008. Consultáu'l 21 de mayu de 2008.
  68. «El Racing va rehabilitar les instalaciones de La Albericia onde va siguir otros 10 años, en Soitu.es». Soitu.es. Consultáu'l 21 de mayu de 2008.
  69. The Rec.Sports.Soccer.Statistic Foundation (ed.): «Tornéu Internacional de París 1931». Consultáu'l 18 d'agostu de 2017.
  70. Como alministrador xudicial de la empresa WGA Sports Holding.
  71. Presidíu por Tuto Sañudo.
  72. Presidida por Manolo Figal.
  73. Como copresidentes del Grupu Pitma.
  74. «El Racing Primavera echa a andar». El Diario Montañés (4 de xunetu de 2007). Consultáu'l 21 de mayu de 2008.
  75. vv.aa. Real Santander S.D. Bodes d'Oru 1913-1963 Santander, 1963. p.38
  76. «Web de la Federación Cántabra d'Atletismu editorial = Federación Cántabra d'Atletismu». Archiváu dende l'orixinal, el 5 de setiembre de 2011. Consultáu'l 26 d'ochobre de 2011.
  77. «El Racing de Santander dexa de xestionar al Cantabria». As (14 d'agostu de 2003). Consultáu'l 19 de setiembre de 2011.
  78. 50 Años de Lligues de Bolos: 1958-2008, Fernando de la Torre Renedo (coord.), edit. Fundación Bolo de Cantabria, Santander. ISBN 978-84-15112-19-8
  79. vv.aa. Real Santander S.D. Bodes d'Oru 1913-1963 Santander, 1963. p.40
  80. «El Mundo Deportivo» (26 de marzu de 1979). Consultáu'l 26 d'ochobre de 2011.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]