Real Xaén Club de Fútbol

De Wikipedia
(Redirixío dende Real Jaén)
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Datos xenerales
Fundación 13 d'agostu de 1922(96 años)
como Xaén Foot-ball Club
Propietariu(os) Bandera d'España Tomás Membrado Martínez
Presidente Bandera d'España Tomás Membrado Martínez
Entrenador Bandera d'España Salva Ballesta
Instalaciones
Estadiu Nuevu Estadiu de la Victoria
Allugamientu Ctra. de Granada s/n
Xaén, Andalucía, España
Capacidá 12.569
Inauguración 29 de xunetu de 2001(17 años)
Otru complexu Campu Federativo Sebastián Embaraxes
Xaén, Andalucía, España
Uniforme
Kit left arm.svg
Kit body.svg
Kit right arm.svg
Kit shorts.svg
Titular
Kit left arm.svg
Kit body.svg
Kit right arm.svg
Kit shorts.svg
Alternativu
Cabera temporada
Lliga Flag of Spain.svg Segunda División "B"
(2016-17) 19.º Red Arrow Down.svg
Rexonal Plantía:Xeodatos Provincia de Xaén Copa Diputación de Xaén
(2017) Cuartos de final
Actualidá
Actualidá Soccerball current event.svg Tercer División 2017-18
Sitiu web oficial
[editar datos en Wikidata]

El Real Xaén Club de Fútbol ye un club de fútbol de la ciudá de Xaén (Andalucía) que compite en Tercer División la temporada 2017/18. Foi fundáu'l 13 d'agostu de 1922 y ye consideráu un hestóricu del fútbol español. Ente los sos llogros deportivos más importantes cuenta con tres temporaes en Primer División nes que collechó 71 puntos que lu asitien na 52.ª posición na clasificación histórica de primer División.

Historia[editar | editar la fonte]

A principios del sieglu XX, l'arquiteutu y empresariu Justino Flores embarcar nun proyeutu sobre prospecciones mineres, estableciendo una empresa (Óxido Flores) na zona norte de la ciudá de Xaén, ente la vía ferrial y les güertes de Peñamefécit. El personal técnico de dicha empresa, que yera d'orixe inglés, empezó a introducir iniciatives deportives (fútbol, tenis, natación, aerostación ...), dando llugar a la creación de les primeres instalaciones deportives de la ciudá y de los primeros equipos de fútbol informal de la mesma,[1][2][3] tales como les peñes deportives La ximnástica y El balompié, que, al fundise dambes el 13 d'agostu de 1922 de la mano del doctor en Medicina Juan Nogal Martínez, dieron llugar al Xaén F. C., más conocíu por «El FC».[4][5]

El Xaén FC llueu se convirtió nel favoritu de los jiennenses frente al so otru rival capitalín, la Unión Deportiva. El mesmu día de la so presentación xugó un alcuentru amistosu en La Carolina contra l'equipu local, siendo derrotáu por 5-0. Diez díes dempués produzse la primer victoria frente al Llinares por 3-1, unos dos más tarde apostóse'l primera partíu frente al Úbeda, cayendo derrotáu 0-2. El pasu siguiente foi la federación del club en 1923 por que pudiera competir nes categoríes nacionales, apostando dellos partíos amistosos mientres esi añu y el siguiente.

El 12 de xunu de 1929 reconstitúyese l'equipu sol nome de Sociedá Olímpica Jiennense, figurando l'equipu en Tercera Rexonal, al pie de otros equipos de les provincies de Córdoba y Xaén. El 12 d'abril de 1931, en venciendo al Nacional de Córdoba (filial del Córdoba CF), la Olímpica xubió a Primer Rexonal. L'uniforme del equipu entós daquella taba constituyíu por camisola colorada y pantalón azul.

El 5 de xunetu de 1939, en rematando la Guerra Civil, reconstituyir de nuevu la Sociedá Olímpica Jiennense, presidida por Lisardo Mena. Abandónase'l color coloráu pol blancu orixinal na vestimienta del equipu.

Tres la muerte de Juan Nozales, de nuevu presidente, en 1942, apuerta a la presidencia Diego Infante. Esi mesmu añu'l club axudicaríase la Copa Federación Sur al imponese al San Andrés por 1-4.

Na campaña 1942/1943 l'equipu apuerta a per primer vegada a categoría nacional, a la Tercer División.

El 20 de marzu de 1944, debuta na Copa del Generalísimo, na primera ronda frente al Úbeda, en Xaén, ganando cola resultancia de 3-2, una selmana dempués el 27 del mesmu mes enfrentar por primer vegada en copa col Llinares, ganáu la Olímpica 4-3, esa temporada'l club algamó la cuarta ronda esaniciando tamién al Alxecires y calledo derrotáu frente al CD Córdoba.

El 29 d'ochobre de 1944 inaugúrase el, daquella, Estadiu de la Victoria, asitiáu nel centru de Xaén, que convirtióse mientres 60 años nun símbolu más del club jiennense, según una difícil torga de superar pa los sos rivales por cuenta de les sos amenorgaes dimensiones y a la relativa cercanía de les graes respeuto al terrén de xuegu. El partíu inaugural enfrentó a la Olímpica contra'l Alxecires CF, siendo la resultancia final de 2-2.

El 5 de setiembre de 1947 la Federación Española de Fútbol autorizó'l nome de Real Xaén, que sustituyía al de Olímpica Jiennense, y establecióse definitivamente'l color blancu pa la primer vestimienta del equipu, en llugar del pantalón azul y camiseta colorada que solía vistir la Olímpica.

Real Xaén campeón de la Copa Federación 1952.

Na década de los años 50 el club algama les sos mayores glories deportives, conquistando en 1952 la Copa Federación y militando tres temporaes na Primer División del fútbol español (1953/1954, 1956/1957 y 1957/1958), tres un doble ascensu consecutivu dende Tercer División a Primer de la mano d'emblemáticos xugadores como Ángel María Arregui. La so meyor clasificación provisional consiguir tres la tercer xornada de la temporada 1957/58, algamando la segunda posición, tres el Real Madrid CF.

Nuevamente baxáu caltener nun llargu periplu d'ascensos y descensos ente Tercera y Segunda a onde volvió a finales de los 90, lo que-y apurrió nueves brengues deportives acompañaos del resurdimientu eufóricu de l'afición. Pero nun pudiendo consolidase na categoría baxa a Segunda División B empecipiáu'l sieglu XXI, onde permanez con desemeyada fortuna, mientres fai frente definitivamente a los problemes económicos qu'abasna dende la so conversión en Sociedá Anónima Deportiva.

Na temporada 2008/2009 proclamóse, per segunda vegada na so hestoria, nel campeón de la Copa Federación al ganar na final al Rayu Vallecanu "B" y apostó la promoción d'ascensu a 2.ª siendo derrotáu por 1 gol a 2, pol Villarreal "B" nel partíu de vuelta de la tercera y postrera eliminatoria, nel Estadiu La Victoria.

Nel branu de 2010, el Real Xaén vivió unu de los momentos más difíciles de la so llonxeva hestoria. Al nun peracabase'l so ascensu a Segunda División por ganar frente al FC Barcelona "B" en segunda ronda de les eliminatories d'ascensu, les denuncies por impagos de xugadores, ex-xugadores y técnicos, crearon una delda d'alredor de mediu millón d'euros, a la que tenía que faer frente'l club antes del 31 de xunetu d'esi mesmu añu. Dempués de negociaciones por dellos frentes, midíes desesperaes, decisiones negatives del Conceyu, manifestaciones etc... tou faía indicar que l'equipu taba destináu a sumir pero finalmente llegóse a un alcuerdu con futbolistes y ex-futbolistes p'axustar la delda a pagar a lo llargo del mes d'agostu, más los pagos atrasaos y adelantos de patrocinadores ya instituciones, consiguieron dar esi aliendu a un equipu que tenía les hores contaes.

Na temporada 2010/11, tando l'equipu en Segunda División B y prometiendo la direutiva un conxuntu preparáu pa engarrar de nuevu pol ascensu, viviéronse acontecimientos que marcaron la vida del equipu capitalín. El presidente hasta entós, Carlos Sánchez, decide abandonar el so cargu, viendo la delicada situación económica de la entidá, nun pudiendo faer frente a compromisos adquiríos (nómines, lluz, agua...) y cola afición totalmente en contra. Rafael Teruel, sofitáu por un grupu d'empresarios de la provincia, faise cargu de la entidá, adquiriendo'l paquete accionarial mayoritariu. En febreru de 2011 Rafael Teruel vese obligáu, pola precaria situación económica del club, a declarar la entidá en concursu d'acreedores. Finalmente, tres más de dos años de tar interveníu por alministradores, el 21 de marzu de 2013 el Real Xaén sale del concursu d'acreedores y consigue salvase en tolos aspeutos, semando asina l'entamu d'un nuevu Real Xaén.

Ascensu del Real Xaén a Segunda División en 2013.

El 10 d'ochobre de 2012 el Real Xaén ganó al Real Betis 1-0 siendo Campeón del Troféu del Olivu. Na Copa del Rei 2012-2013 el Real Xaén llega a los Dieciseisavos de Final enfrentándose al Atlético de Madrid el partíu d'ida foi'l 31 d'ochobre de 2012 el Real Xaén perdió por 0-3 el partíu de vuelta foi'l 28 de payares de 2012 el Real Xaén tamién perdió por 1-0. El 19 de mayu de 2013 el Real Xaén ye Campeón de la Lliga Segunda B Grupu Cuartu ganando 1-0 al San Fernando. Nes eliminatories de playoff d'ascensu a Segunda División tócalu'l Deportivu Alavés empatáu na ida 1-1 y perdiendo na vuelta 1-0 el Real Xaén tendría otra oportunidá pa xubir yá que acabó primero na lliga, na segunda eliminatoria tocaría-y el Lleida Esportiu quedando tantu na ida como na vuelta 1-1 na vuelta resolver na llotería de los penaltis 4-3 favorable pal Real Xaén, na tercera eliminatoria tocó-y l'Huracán Valencia quedando na ida 1-1 y na vuelta 0-0 al nun recibir nengún gol na vuelta'l Real Xaén consiguiría l'ascensu a la Lliga Adelante.

Mientres la temporada 2013/2014 en Segunda División Al Real Xaén caltiense fora de los puestos de descensu na mayoría de xornaes. Sicasí, acaba cayendo nestos puestos a falta de dos jornada rematando'l descensu, finalmente, na última xornada en casa frente al CD Alavés, nun duelu dramáticu nel qu'acabaría encaxando a falta de 7 minutos pal final el gol que-y supondría volver a la categoría de bronce del fútbol español.

Na torna a la Segunda División B na temporada 2014/2015, el Real Xaén completa una discreta campaña con una desastrosa segunda vuelta que lo dexen finalmente nel puestu 11º de la clasificación nuna temporada similar a la siguiente, onde acabó 10º clasificáu.

Na temporada 2016/17, a falta de dos jornada pal final, el club sufre un descensu a Tercer División al cayer derrotáu na xornada 36 en casa por 1-2 ante'l Estremadura UD tres 26 años ensin tar nesta categoría, lo cual supón el peor momentu na hestoria recién del club.[6]

Afición[editar | editar la fonte]

El Real Xaén gocia de la simpatía de la mayor parte de la provincia de Xaén, concentrándose'l mayor númberu d'aficionaos na capital y la so área metropolitana (Martos, Torredonjimeno, Mancha Real, Torredelcampo y Torres).[ensin referencies]

Amás de los partíos contra clubes de gran prestíu, los alcuentros que más movilicen a l'afición son los partíos a apostar frente a la Llinares por cuenta de la máxima rivalidá ente estos dos aficiones. Tamién les visites del Granada CF y del Córdoba CF por cuenta de la cercanía xeográfica y a la constante disputa ente estes ciudaes y Xaén, magar cabría mentar el bon ambiente y el hermanamiento cola afición granadina.

La mayor movilización de l'afición blanca vivir nel añu 2009 na tercera y postrera eliminatoria de la fase d'ascensu a Segunda A contra'l Villarreal B instalándose graes supletorias, pasándose de los 12.589 asientos a algamar los dieciocho mil.

Más recién foi la gran acoyida de más de dieciséis mil aficionaos pa guardar los dieciseisavos de final de la Copa del Rei, contra l'Atlético de Madrid na nueche del 28 de payares de 2012, imponiéndose los colchoneros por 0-3 (y na vuelta por 1-0), campeón de la Copa nesi añu frente al Real Madrid por 1-2 nel Santiago Bernabéu.

El 30 de xunu de 2013 la capital y provincia entornóse una vegada más col Real Xaén, enllenando les graes hasta casi quince mil aficionaos que llevaron a les arandines la consecución del ascensu a Segunda División na tercera y definitiva eliminatoria.[ensin referencies]

Peñes[editar | editar la fonte]

El club cunta con un nutríu númberu de peñes, tantu na capital como nel restu de la provincia, dalgunes de les cualos yá nun esisten:

  • Frente Aceituneru
  • División Blanca
  • Xauen Sur
  • Peña El Monu
  • Peña "El Llitru"
  • Ajudid
  • Peña Antonio Rueda
  • Peña del Real Xaén 'El Chatu'
  • Peña 'Castillo de Xaén'
  • Arguyu Llagartu
  • Sentimiento Blanco
  • Peña Les Batalles
  • Peña Huelmense del Real Xaén
  • Peña de Santisteban del Puertu
  • Peña Deportiva del Real Xaén
  • Peña del Real Xaén de Torres
  • Peña del Real Xaén Pueblo de Les Escueles
  • Peña del Real Xaén 'Juanma Espinosa'
  • Peña Real Xaén "Dimola" de Jabalquinto
  • Peña Nozales y Arregui
  • Peña del Real Xaén de Villardompardo
  • Peña del Real Xaén en Sevilla
  • Peña del Real Xaén de La Carolina
  • The North Fans
  • Cruzada Blanca
  • Esféricu Jiennense
  • Seición J&B
  • Peña Esmorniar
  • Frente Piturda
  • Peña Femenina del Real Xaén

Evolución d'abonaos por temporaes[editar | editar la fonte]

  • 1947/48 - 246
  • 1953/54 - 1000
  • 1955/56 - 4000
  • 1999/00 - 1883
  • 2000/01 - 4200
  • 2003/04 - 800
  • 2005/06 - 972
  • 2006/07 - 1500
  • 2007/08 - 2678
  • 2008/09 - 3780
  • 2009/10 - 3667
  • 2010/11 - 3261
  • 2011/12 - 2150
  • 2012/13 - 2809
  • 2013/14 - 6009
  • 2014/15 - 4417
  • 2015/16 - 4112
  • 2016/17 - 3105
  • 2017/18 - 4055

Aficiones hermanaes[editar | editar la fonte]

L'afición del Real Xaén caltién una bona relación cola de la Granada CF a pesar de que l'enfrentamientu ente dambos clubes ta consideráu un derbi andaluz, cuidao que tradicionalmente fueron dos equipos que coincidieron tantu en Segunda División como en Segunda B. Son numberosos los actos de collaboración ente dambes entidaes. Participaciones en trofeos, cesión de xugadores...

Tamién esiste una bona relación cola afición de la SD Ponferradina desque dambos equipos enfrentar na temporada 2008-09 nos play off d'ascensu a Segunda División, volviéndose a enfrentar na 2011-12, en dambos casos con desplazamientos masivos de los dos aficiones magar la distancia que dixebra Xaén de Ponferrada. L'afición del Real Xaén tuvo tamién tradicional amistá col Club Atlético de Madrid y el Sevilla Fútbol Club, anque con esti postreru hubo una gran rivalidá na década de los 90, cuando dambos coincidieron en Segunda División.

Plaza de les Batalles[editar | editar la fonte]

La Plaza de les Batalles, llugar onde s'atopa'l Monumentu a les Batalles de Xaén, ye'l puntu d'alcuentru tradicional de l'afición del Real Xaén pa celebraciones de los ésitos deportivu y salío d'autobuses de l'afición pa partíos de fora. El monumentu asitiáu en dicha plaza representa nos sos llaterales les escultures que faen referencia a la batalla de Bailén y la Batalla de les Navas de Tolosa, "coronando" el visu del monumentu una escultura de la diosa alada griega de la Victoria, la diosa Niké.

Rivalidá[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Derbi jiennense

El Real Xaén presenta una histórica rivalidá col Llinares Deportivu, socesor de los sumíos equipos de la ciudá de Llinares. Enfrentáronse en 58 partíos, 29 en Xaén y 29 en Llinares, con un balance de 24 victories de la Llinares, 19 del Real Xaén y 15 empates, el postreru d'ellos nel Estadiu Municipal de Linarejos con una resultancia d'empate a cero na tercer xornada de la temporada 2016/2017. En Xaén la estadística rexistra 14 ésitos pa los llagartos, 7 empates y 8 trunfos de los mineros.

Escudo[editar | editar la fonte]

L'escudu del Real Xaén tien forma asemeyada a un corazón, anque con un pequeñu picu escontra riba. De cantos moráu, en fondu blancu figura'l nome de la ciudá, sobre les lletres C y F enxareyaes de color mariellu. Na parte cimera tien una corona, que representa'l títulu de Real qu'ostenta'l Real Xaén CF.

Himnu[editar | editar la fonte]

«¡Real Xaén, Real Xaén
nun hai equipu que te venza
nun hai equipu que compita
cola to euforia y el to tesón
y por eso toos glayen
el Real Xaén campeón!

El campu de La Victoria
ye'l testigu imparcial
de les tos batalles de gloria
y de la to marcha triunfal.
Los tos rapazos son arguyu
de Xaén que ye Reinu Santu
y ye pa toos arrullu
l'entonar esti cantar,

¡Real Xaén, Real Xaén
nun hai equipu que te venza
nun hai equipu que compita
cola to euforia y el to tesón
y por eso toos glayen
el Real Xaén campeón!

Xaén de los mios pensamientos
tierra sublime ya ideal
alcázar de sentimientos
y pal fútbol xenial.
Los jaeneros con firmeza
con amor a la Cara Santa
saben cantar el to grandor
al entonar esti cantar,

¡Real Xaén, Real Xaén
nun hai equipu que te venza
nun hai equipu que compita
cola to euforia y el to tesón
y por eso toos glayen
el Real Xaén campeón!

¡Alabí!, ¡Alabá!,
¡Xaén y naide más!»

Himnu del Real Xaén

L'himnu del Real Xaén foi escritu por Luis Cabeza Menéndez, al que-y punxo música'l maestru José Sapena Matarredona.

Hai una versión d'esti himnu realizada por Gregor Montesinos, que foi utilizada pol club y l'afición mientres la temporada 2012/2013 pa celebrar los ésitos deportivos.

Con motivu del 90 aniversariu del club el cantante cordobés Keru Sánchez compunxo un nuevu himnu, anque ésti nun tuvo muncha aceptación ente l'afición jienense.

Uniforme[editar | editar la fonte]

Pa la temporada 2017/2018 la firma deportiva ye Mercury ya inclúi les siguientes novedaes:

  • Uniforme titular: Camiseta, pantalón y medies de color blancu con detalles moraos.
  • Uniforme alternativu: Camiseta, pantalón y medies de color moráu con detalles blancos.
  • Porteru: Camiseta, pantalón y medies de color azul.

Na parte frontera la camiseta lleva estampáu'l logo "Toos Sumamos"

"Blancos"[editar | editar la fonte]

El color blancu ye unu de los colores típicos nes equipaciones del Real Xaén, magar unu d'el so colores históricos ye'l color moráu. El blancu nun ye solo'l color del so equipación, si non el llamatu col que se conoz al club y a la so afición.

"Llagartos"[editar | editar la fonte]

La lleenda del Llagartu de la Madalena de la ciudá de Xaén, ye otru de los llamatos clásicos d'esti equipu. En 2009 el Real Xaén incluyó nos sos equipaciones la imaxe del llagartu y creó el Troféu Llagartu de Xaén. Peñes como la llamada Arguyu Llagartu y diverses cantaraes d'esta afición, amontaron la unión del Real Xaén con esti llamatu de lleenda.

Estadiu[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Nuevu Estadiu de La Victoria
Nuevu Estadiu de La Victoria (Xaén).

Inauguráu en 2001, cuenta con capacidá pa 12.569 espectadores y les dimensiones del terrén de xuegu son de 105 x 69 metros. El primer partíu oficial que se xugó nél foi'l qu'enfrentó al Real Xaén CF col Poli Ejido na 2ª xornada de la lliga 2001-2002 en Segunda División, siendo la resultancia final la victoria por 3 a 1 a favor del conxuntu jiennense.

L'estadiu foi construyíu pensando que'l Real Xaén CF caltener en Segunda División, polo que cunta con unes bones instalaciones y un acabáu impecable. Cuenta con terrén de xuegu de verde artificial debaxo del terrén de verde natural (al cual apuértase dende los vestuarios) que s'usa pa la preparación física de los xugadores.

L'estadiu atópase pela rodiada de la ciudá de Xaén, na Carretera de Granada, lo que lo fai menos accesible pa los aficionaos qu'el so predecesor. Otra desventaxa ye l'alloñanza ente'l terrén de xuegu y les graes, qu'asina esixía la llexislación deportiva daquella por motivos de seguridá, lo que lo fai muncho más fríu que'l vieyu Estadiu de la Victoria, onde les pequeñes dimensiones y cercanía de los aficionaos convertir nun fortín malo de superar.

Palmarés[editar | editar la fonte]

Nota: en negrina competiciones vixentes na actualidá.

El club jiennense ye unu de los más reconocíos a nivel nacional y rexonal por ostentar nel so palmarés 11 títulos de nivel nacional, convirtiéndose asina nel tercer club andaluz con meyor palmarés y unu de los 140 clubes que ganaron dalguna una competición nacional.

Torneos nacionales[editar | editar la fonte]

Bandera d'España Competición Nacional Títulos Subcampeonatos
Segunda División d'España (2/0) 1952/53, 1955/56.
Segunda División "B" d'España (2/1) 1995/96, 2012/13. 2008/09.
Tercer División d'España (5/3) 1951/52, 1964/65, 1966/67, 1975/76, 1987/88. 1943/44, 1945/46, 1946/47.
Copa Federación d'España (2/0) 1951/52, 2008/09.

Torneos rexonales[editar | editar la fonte]

simple Competición Rexonal Títulos Subcampeonatos
Primer Categoría Preferente (1/1) 1941/42. 1940/41.
Segunda Categoría Preferente (1/0) 1931/32.
Tercer Categoría Preferente (1/0) 1930/31.
Copa Federación Sur (1/0) 1940/41.
Fase rexonal de Copa Federación (1/0) 2005/06, 2008/09.
Copa Presidente de la Diputación (1/0) 2015.

Torneos amistosos principales[editar | editar la fonte]

Competición Amistosa Títulos Subcampeonatos
Troféu del Olivu (21/15) 1967, 1982, 1983, 1984, 1985, 1987, 1990, 1992, 1993, 1994, 1995, 1998, 1999, 2001, 2004, 2005, 2006, 2008, 2010, 2012, 2017. 1981, 1986, 1988, 1989, 1991, 1996, 1997, 2000, 2002, 2003, 2007, 2009, 2011, 2013, 2014.
Troféu Llagartu de Xaén (0/1) 2009.
Troféu Los Carmenes (1/0) 1997.
Troféu Vallecas (0/1) 1976.

Otros premios[editar | editar la fonte]

Trofeos individuales[editar | editar la fonte]

Datos deportivos del club[editar | editar la fonte]

Datos actualizaos a la temporada 2016/2017 inclusive.

Competición Temporaes Ptos PJ G Y D GA GC
Primer División 3 71 90 29 13 48 121 183
Segunda División 16 594 552 202 143 207 745 734
Segunda División B 31 1563 1176 465 357 354 1404 1118
Tercer División 24 927 778 398 133 247 1349 909
Fases d'Ascensu/Descensu |

align="center" | 18

- 107 40 25 42 139 153
Copa del Rei 44 - 130 42 33 57 156 198
Copa Federación 7 - 31 20 7 4 62 29
Copa de la Lliga d'España 1 - 2 0 0 2 1 3
RESUME - 3124 2832 1190 688 946 3946 3287

Historial de temporaes[editar | editar la fonte]

Temporada !Nivel División Grupu !Posición Puntos Promoción Copa d'España Otres copes
1930-31 6 3ª División ? 1.º Green Arrow Up.svg ?
1931-32 5 2ª División B 1.º ? Ascenso Arrenunciu |
1932-33 5 2ª División B Arrenuncia |

bgcolor=#B2FFFF|

1933-34 Nun compite.
1934-35 4 1ª División ? ? ?
1935-36 4 1ª División ? ? ?
1936-39 Nun compite por causa de la Guerra Civil Española.
1939-40 Nun compite.
1940-41 4 1ª División ? 2.º ? Copa Fed. Sur Campeón
1941-42 4 1ª División ? 1.º ? Ascenso Última ronda |

bgcolor=|

1942-43 4 1ª División ? 4.º Green Arrow Up.svg ?
1943-44 3 3ª División VIII |

bgcolor=silver|2.º

23 3ª Ronda |

colspan=2|

1944-45 3 3ª División IX 4.º 19 Copa Federación 3ª ronda
1945-46 3 3ª División X 2.º 25 Fase Entemedia 2.º
1946-47 3 3ª División X 2.º 28 Fase Entemedia 6.º
1947-48 3 3ª División VII |

bgcolor=#FFA500|8.º

26 3ª Ronda |

colspan=2|

1948-49 3 3ª División VI |

bgcolor=#FFA500|10.º

22 1ª Ronda |

colspan=2|

1949-50 3 3ª División VII |

bgcolor=#FFA500|8.º

26
1950-51 3 3ª División VI |

bgcolor=#cc9966|3.º

40
1951-52 3 3ª División VII |

bgcolor=gold|1.º Green Arrow Up.svg

37 Copa Federación Campeón
1952-53 2 2ª División II |

bgcolor=gold|1.º Green Arrow Up.svg

41 3ª ronda |

align=left|Copa Federación || bgcolor=|1/4 de final

1953-54 1 1ª División 14.º 24 Permanencia 6.º Red Arrow Down.svg
1954-55 2 2ª División II |

bgcolor=#989898|7.º

32
1955-56 2 2ª División II |

bgcolor=gold|1.º Green Arrow Up.svg

42 1/4 de final
1956-57 1 1ª División 14.º 23 1/8 de final
1957-58 1 1ª División 16.º Red Arrow Down.svg 20 1/4 de final
1958-59 2 2ª División II |

bgcolor=#989898|9.º

29
1959-60 2 2ª División II |

bgcolor=#cc9966|3.º

37

colspan=2|

1960-61 2 2ª División II |

bgcolor=#989898|14.º

24 Permanencia Consiguir

colspan=2|

1961-62 2 2ª División II |

bgcolor=#989898|9.º

31

colspan=2|

1962-63 2 2ª División II |

bgcolor=#989898|14.º

25 Permanencia Nun la consigue Red Arrow Down.svg 1/16 de final
1963-64 3 3ª División XI |

bgcolor=#FFA500|4.º

35
1964-65 3 3ª División XI |

bgcolor=gold|1.º

44 Ascenso Finalista |
1965-66 3 3ª División XI |

bgcolor=#FFA500|5.º

33
1966-67 3 3ª División XI |

bgcolor=gold|1.º

45 Ascenso Xubi Green Arrow Up.svg
1967-68 2 2ª División II |

bgcolor=#989898|11.º Red Arrow Down.svg

27

colspan=2|

1968-69 3 3ª División VI |

bgcolor=#FFA500|5.º

44
1969-70 3 3ª División VI |

bgcolor=#FFA500|8.º

46

colspan=2|

1970-71 3 3ª División IV 8.º 40
1971-72 3 3ª División IV 3.º 41

colspan=2|

1972-73 3 3ª División IV 9.º 40

colspan=2|

1973-74 3 3ª División IV 10.º 37

colspan=2|

1974-75 3 3ª División IV 12.º 38
1975-76 3 3ª División IV 1.º Green Arrow Up.svg 37

colspan=2|

1976-77 2 2ª División 4.º 43

colspan=2|

1977-78 2 2ª División 15.º 35

colspan=2|

1978-79 2 2ª División 17.º Red Arrow Down.svg 34

colspan=2|

1979-80 3 2ª División B II |

bgcolor=#DEB887|12.º

37

colspan=2|

1980-81 3 2ª División B II |

bgcolor=#DEB887|7.º

41
1981-82 3 2ª División B II |

bgcolor=#DEB887|15.º

32

colspan=2|

1982-83 3 2ª División B II |

bgcolor=#DEB887|12.º

38 Copa de la Lliga 1/8 de final
1983-84 3 2ª División B II |

bgcolor=#cc9966|3.º

47
1984-85 3 2ª División B II |

bgcolor=#DEB887|7.º

40

colspan=2|

1985-86 3 2ª División B II |

bgcolor=#DEB887|18.º Red Arrow Down.svg

33

colspan=2|

1986-87 4 3ª División IX 5.º 46
1987-88 4 3ª División IX 1.º Green Arrow Up.svg 61

colspan=2|

1988-89 3 2ª División B III |

bgcolor=#DEB887|11.º

37
1989-90 3 2ª División B III |

bgcolor=#DEB887|17.º Red Arrow Down.svg

31
1990-91 4 3ª División IX 4.º 49 Ascenso 1.º Green Arrow Up.svg

colspan=2|

1991-92 3 2ª División B IV 10.º 39

colspan=2|

1992-93 3 2ª División B IV 4.º 43 Ascenso 3.º 1/8 de final
1993-94 3 2ª División B IV 4.º 49 Ascenso 2.º

colspan=2|

1994-95 3 2ª División B IV 4.º 47 Ascenso 4.º

colspan=2|

1995-96 3 2ª División B IV 1.º 74 Ascenso 4.º

colspan=2|

1996-97 3 2ª División B IV 3.º 66 Ascenso 1.º Green Arrow Up.svg

colspan=2|

1997-98 2 2ª División 20.º Red Arrow Down.svg 45

colspan=2|

1998-99 3 2ª División B IV 8.º 58

colspan=2|

1999-00 3 2ª División B IV 4.º 64 Ascenso 1.º Green Arrow Up.svg
2000-01 2 2ª División 10.º 59 1/16 de final
2001-02 2 2ª División 22.º Red Arrow Down.svg 42 1/16 de final
2002-03 3 2ª División B IV 12.º 46

colspan=2|

2003-04 3 2ª División B IV 12.º 51
2004-05 3 2ª División B IV 9.º 51 Copa Federación Fase rexonal
2005-06 3 2ª División B IV 13.º 51 Copa Federación 1/8 de final
2006-07 3 2ª División B IV 6.º 62
2007-08 3 2ª División B IV 9.º 56

colspan=2|

2008-09 3 2ª División B IV 2.º 71 Ascenso Última ronda | Copa Federación Campeón
2009-10 3 2ª División B IV 3.º 69 Ascenso 2.ª ronda |

1ª ronda | align=left|Copa Federación || bgcolor=|1/16 de final

2010-11 3 2ª División B IV 8.º 56

colspan=2|

2011-12 3 2ª División B IV 4.º 70 Ascenso 1.ª ronda |

2ª ronda | colspan=2|

2012-13 3 2ª División B IV 1.º 70 Ascenso Xubi Green Arrow Up.svg 1/16 de final
2013-14 2 2ª División 21.º Red Arrow Down.svg 48 1/16 de final
2014-15 3 2ª División B IV 11.º 49

align=left|Copa Diputación || bgcolor=|1/8 de final

2015-16 3 2ª División B IV 10.º 48 Copa Diputación Campeón
2016-17 3 2ª División B IV 19.º Red Arrow Down.svg 37 Copa Diputación 1/8 de final
2017-18 4 3ª División IX Copa Diputación 1/4 de final

Trofeos Locales[editar | editar la fonte]

Troféu del Olivu[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Troféu del Olivu

A finales d'agostu o principios de setiembre, por cuenta de la presentación del equipu a l'afición, el Real Xaén apuesta'l Troféu del Olivu, pal cual suel convidar a un club de reconocíu prestíu que milite en Primer División o Segunda División (como Atlético de Madrid, Real Betis Balompié o Málaga CF), una seleición nacional (como Angola) o un rival de la provincia y contorna (como CD Llinares, Úbeda CF, Granada CF o Torredonjimeno CF).

El troféu apostar a un namái partíu y el premiu consiste nun olivo talláu en plata, símbolu indiscutible de la provincia.

El Real Xaén, en 20 ocasiones, foi'l club que más vegaes lo ganó.

Troféu Llagartu de Xaén[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Troféu Llagartu de Xaén

El Troféu Llagartu de Xaén ye un tornéu amistosu qu'entamó'l Real Xaén. Foi creáu nel branu de 2009, pa sofitar la declaración de la Lleenda del Llagartu de Xaén como Ayalga del Patrimoniu Cultural Inmaterial d'España y la so posterior candidatura a Patrimoniu Cultural Inmaterial de la Humanidá ante la UNESCO anque, finalmente, namái s'apostó nuna ocasión.

Xugadores y cuerpu técnicu[editar | editar la fonte]

Artículu principal:

Plantía y cuerpu técnicu 2017/18[editar | editar la fonte]

Núm. Nac. Posición Xugador Edá Procedencia
Bandera d'España POR Emilio 40 años Bandera d'España Atlético Mancha Real
Bandera de Venezuela Plantía:Football squad player/role/POR edá=30 años Luis Arellano Bandera d'España UD Les Zocas
Bandera d'España DEF Higinio Vilches Capitán 37 años Bandera d'España Llinares Deportivu
Bandera d'España DEF Marcos Drommel 24 años Bandera d'España Córdoba "B"
Bandera d'España DEF Ramón 30 años Bandera d'España Atlético Mancha Real
Bandera d'España DEF Ismael Heredia 26 años Bandera d'España UD San Pedro
Bandera d'España DEF Ezequiel 23 años Bandera d'España CD Rincón
Bandera d'España DEF Dani Fragosu 37 años Bandera d'España CP Cacereñu
Bandera d'España DEF Juanlu 25 años Bandera d'España Villacarrillo CF
Bandera d'España DEF Manu Martínez 27 años Bandera d'España CD Eldense
Bandera d'España MED Cervera 32 años Bandera d'España Atlético Mancha Real
Bandera d'España MED Jonathan Rivera 35 años Bandera d'España Atlético Mancha Real
Bandera d'España MED Juan Carlos 23 años Bandera d'España Vélez CF
Bandera d'España MED Víctor Armeru 28 años Bandera d'España Atlético Sanluqueño Club de Fútbol Atlético Sanluqueño CF
Bandera d'España MED Álvaro 24 años Bandera d'España Mocedá Torremolinos CF
Bandera d'España MED Manolillo 29 años Bandera d'España Atlético Mancha Real
Bandera d'España MED Pico 31 años Bandera d'España CF Lorca Deportiva
Bandera d'España MED Álvaro Torralbo 23 años Bandera d'España CD Badayoz
Bandera d'España Plantía:Football squad player/role/DE LA edá=27 años Mario Martos Bandera d'España O. F. I. Creta
Bandera d'España Plantía:Football squad player/role/DE LA edá=29 años Migue Montes Bandera d'España Ontinyent CF
Bandera de Portugal Plantía:Football squad player/role/DE LA edá=24 años Luizinho Bandera d'España SC Freamunde
Bandera de Brasil Plantía:Football squad player/role/DE LA edá=30 años Pedro Beda Bandera d'España CF Villanovense
  • El xugadores con dosales cimeros al 25 son, a tolos efectos, xugadores del Real Xaén Xuvenil. Como esixen les normes de la LFP, el xugadores de la primer plantía tendrán de llevar los dosales del 1 al 25. Del 26 d'equí p'arriba van ser xugadores del equipu filial.

Altes y Baxes 2017/2018[editar | editar la fonte]

(Altes y baxes del Real Xaén pa la temporada 2017/2018)

Altes
Xugador
Nacionalidá
Posición
Procedencia
Fairytale up.png Emilio
Bandera d'España
POR
Atlético Mancha Real
Fairytale up.png Samu Urbanu
Bandera d'España
POR
Villacarrillo CF
Fairytale up.png Higinio
Bandera d'España
DEF
Llinares Deportivu
Fairytale up.png Ramón
Bandera d'España
DEF
Atlético Mancha Real
Fairytale up.png Ismael Heredia
Bandera d'España
DEF
UD San Pedro
Fairytale up.png Dani Fragosu
Bandera d'España
DEF
CP Cacereñu
Fairytale up.png Cervera
Bandera d'España
MED
Atlético Mancha Real
Fairytale up.png Jonathan Rivera
Bandera d'España
MED
Atlético Mancha Real
Fairytale up.png Sergio García
Bandera d'España
MED
Granada "B"
Fairytale up.png Álvaro
Bandera d'España
MED
Mocedá de Torremolinos CF
Fairytale up.png Juanlu
Bandera d'España
MED
Villacarrillo CF
Fairytale up.png Manolillo
Bandera d'España
MED
Atlético Mancha Real
Fairytale up.png Víctor Armeru
Bandera d'España
MED
Atlético Sanluqueño Club de Fútbol Atlético Sanluqueño CF
Fairytale up.png Picu
Bandera d'España
DEL
Atlético Mancha Real
Fairytale up.png Vera
Bandera d'España
DEL
Córdoba CF "B"
Fairytale up.png Nando Copete
Bandera d'España
DEL
CP Cacereñu
Fairytale up.png Migue Montes
Bandera d'España
DEL
Ontinyent CF
Baxes
Xugador
Nacionalidá
Posición
Destín
Fairytale down red.png Felipe Ramos
Bandera d'España
POR
Mérida AD
Fairytale down red.png Adri
Bandera d'España
POR
Atlético Mancha Real
Fairytale down red.png Nando
Bandera d'España
DEF
Atlético Mancha Real
Fairytale down red.png Mario Ramón
Bandera d'España
DEF
Coruxo FC
Fairytale down red.png Álex Carmona
Bandera d'España
DEF
Atlético Mancha Real
Fairytale down red.png David Ordóñez
Bandera d'España
DEF
Rayu Majadahonda
Fairytale down red.png Álvaro Moral
Bandera d'España
DEF
Martos CD
Fairytale down red.png Óscar Quesada
Bandera d'España
MED
Atlético Mancha Real
Fairytale down red.png Víctor Andrés
Bandera d'España
MED
CF Talavera
Fairytale down red.png Rafa Esmornia
Bandera d'España
MED
Coruxo FC
Fairytale down red.png Fede
Bandera d'Arxentina
MED
CD Ciudá de Lucena
Fairytale down red.png Trujillo
Bandera d'España
MED
CD Olímpic
Fairytale down red.png Santi Villa
Bandera d'España
MED
Mérida AD
Fairytale down red.png Álvaro Aguáu
Bandera d'España
MED
Córdoba "B"
Fairytale down red.png Vitu
Bandera d'España
DEL
Martos CD

Xugadores internacionales[editar | editar la fonte]

Xugadores internacionales cola so seleición que militaron nel Real Xaén C. F.[ensin referencies]

Nome Nacionalidá
Manu del Moral Flag of Spain.svg España
Pedro Bazán Flag of Spain.svg España
Manolo Jiménez Jiménez Flag of Spain.svg España
Louis Hon Flag of France.svg Francia
José Basualdo Bandera d'Arxentina Arxentina
Óscar Ruggeri Bandera d'Arxentina Arxentina
Claudio García Bandera d'Arxentina Arxentina
Adel Sellimi Bandera de Tunicia Tunicia
Jorge Horacio Serna Flag of Colombia.svg Colombia
Gustavo Biscayzacú Bandera de Uruguái Uruguái
Iván Zarandona Flag of Equatorial Guinea.svg Guinea Ecuatorial
Dani Hernández Flag of Venezuela.svg Venezuela
Kitoko Flag of Belgium.svg Bélxica
Jona Flag of Honduras.svg Hondures

Entrenadores[editar | editar la fonte]

Artículu principal:

Cronoloxía de los entrenadores[editar | editar la fonte]

Nome Nac. Dende Hasta
Bermúdez Flag of Spain.svg España 1960 1961
Casimiro Benavente Ramos Flag of Spain.svg España 1962 1963
Ángel María Arregui Flag of Spain.svg España 1963 1963
Gabriel Alonso Flag of Spain.svg España 1963 1963
Manolo Doménech Flag of Spain.svg España 1967 1968
Joaquín Cortizo Flag of Spain.svg España 1968 1968
Eusebio Ríos Flag of Spain.svg España 1975 1976
Juan Manuel Tartilán Flag of Spain.svg España 1987 1988
Tolo Plaza Flag of Spain.svg España 1988 1989
Gregorio Pumar Flag of Spain.svg España 1990 1991
Crispi Flag of Spain.svg España 1992 1993
Tolo Plaza Flag of Spain.svg España 1993 Dic 1996
Quico Álvarez Flag of Spain.svg España Dic 1996 Oct 1997
Manolo Jiménez Flag of Spain.svg España Oct 1997 1998
Antonio Teixidó Flag of Spain.svg España 1998 Abril de 2000
Juan Manuel Tartilán Flag of Spain.svg España Abr 2000 2000
Pedro Braojos Flag of Spain.svg España 2000 2001
Francisco Flag of Spain.svg España 2001 Dic 2001
Juan Antonio Anquela Flag of Spain.svg España Dic 2001 Mar 2002
Manolo Jiménez Flag of Spain.svg España Mar 2002 2002
Josep María Nogués Flag of Spain.svg España 2002 2004
Cachu Heredia Bandera d'Arxentina Arxentina 2004 ?
Juan Carlos Álvarez Flag of Spain.svg España 2004 Nov 2004
José Jesús Aybar Flag of Spain.svg España Nov 2004 Nov 2005
José Aurelio Gai Flag of Spain.svg España Nov 2005 2006
Jordi Vinyals Flag of Spain.svg España 2006 2007
Fernando Campos Flag of Spain.svg España 2007 Nov 2007
Carlos Terraces Flag of Spain.svg España Nov 2007 Ago 2009
Álvaro Cervera Flag of Spain.svg España Ago 2009 Jun 2010
Óscar Cano Flag of Spain.svg España Jun 2010 Jul 2010
José Miguel Campos Flag of Spain.svg España Jul 2010 Dic 2010
Manolo Herrero Flag of Spain.svg España Ene 2011 Jun 2014
José Jesús Aybar Flag of Spain.svg España Jun 2014 Ene 2015
Rafael Berges Flag of Spain.svg España Ene 2015 May 2015
Gonzalo Arconada Flag of Spain.svg España May 2015 May 2016
Ramón Tejada Carrégalo Flag of Spain.svg España Jun 2016 Marzu de 2017
José Manuel Barla Flag of Spain.svg España Marzu de 2017 Mayu de 2017
David Rojas Díaz Flag of Spain.svg España Mayu de 2017 Setiembre de 2017
Salva Ballesta |align=center|

Flag of Spain.svg España

Setiembre de 2017 Febreru de 2018

Presidentes del Real Xaén[editar | editar la fonte]

Dende la so fundación el club tuvo 44 presidentes. N'ocasiones hubo xunta xestora ya inclusive llegó a haber un triunviratu.

Conseyu d'alministración[editar | editar la fonte]

===Composición del conseyu Presidente y voceru: Tomás Membrado Martínez

  • Vicepresidente: Manuel Quesada
  • Conseyeru Delegáu: Andrés Rodríguez
  • Vocal: José Quesada
  • Vocal: Rafael Cabrera *Vocal:

Miguel Cabrera (Secretariu-Conseyeru)

  • Vocal: Anastasia Munuera
  • Vocal: Alfonso del Pinu Vocal: Bernabé Cobo
  • Vocal: Roberto López
  • Vocal: Manuel Palombares

Accionistes[editar | editar la fonte]

  • Accionista mayoritariu: Don Tomás Membrado Martínez (62.09%)
  • Don Rafael Cabrera Daoiz (11.80%)
  • Caxes d'Aforros (8.70%)
  • Pequeños accionistas (8.40%)
  • Don Juan Carlos Hidalgo Mora (5.70%)
  • Don Carlos Sánchez López (2.30%)

Cantera y fútbol base[editar | editar la fonte]

El total d'equipos filiales y fútbol base del Real Xaén Club de Fútbol na temporada 2016/2017 ye'l siguiente:

  • Real Xaén B 1ª Andaluza provincial
  • Real Xaén Xuvenil División d'Honor Real Xaén Xuvenil B 2ª Andaluza provincial
  • Real Xaén Cadete Lliga Nacional
  • Real Xaén Cadete B Autonómicu *Real

Xaén Cadete C 3ª Andaluza provincial

  • Real Xaén Infantil Autonómicu *Real

Xaén Infantil B 2ª Andaluza provincial

  • Real Xaén Infantil C 3ª Andaluza provincial
  • Real Xaén Alevina 2ª Andaluza provincial
  • Real Xaén Alevina B 3ª Andaluza provincial
  • Real Xaén Benjamín 2ª Andaluza provincial
  • Real Xaén Benjamín B 3ªAndaluza provincial
  • Real Xaén Prebenjamín 2ªAndaluza provincial
  • Real Xaén Prebenjamín B 3ªAndaluza provincial
  • Real Xaén Ñácaru

Real Xaén Club de Fútbol "B"[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Real Xaén Club de Fútbol "B"

El Real Xaén "B" foi l'equipu filial del Real Xaén y militó la so última temporada (2016/2017) nel Grupu 3º de primera Andaluza, tres la que sumió por problemes económicos. El terrén de xuegu nel qu'apostaba los sos partíos como local ye'l Campu Federativo Sebastián Embaraxes.

Antigües seiciones[editar | editar la fonte]

Real Xaén FS[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Xaén Fútbol Sala

El Xaén Fútbol Sala caltuvo dende 2008 un alcuerdu de filialidad col Real Xaén Club de Fútbol, pol cual l'equipu de Fútbol Sala toma'l nome de Real Xaén FS y l'escudu del club. Esti equipu milita en Primer Nacional "A" y xuega los sos partíos como local nel Pabellón Polideportivu La Salobreja. El 3 de payares de 2009 el Real Xaén ruempe de forma unillateral l'alcuerdu col Xaén Fútbol Sala al considerar que l'alcuerdu d'esti postreru con un patrocinador, incumplía l'alcuerdu de caltener el nome de Real Xaén FS.[7] Nestos momentos l'equipu de fútbol sala llámase Xaén Paraísu Interior FS y nun caltién venceyos col Real Xaén CF.

Real Xaén Femenín[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Real Xaén Femenín

El Real Xaén Femenín militó na máxima categoría del fútbol femenín español, la Superliga.[8] Al igual que'l Real Xaén "B", el Real Xaén Femenín apostaba los sos alcuentros como local nel Campu Federativo Sebastián Embaraxes. Esti equipu sumió por problemes económicos del club y anguaño el Real Xaén nun cunta con equipu femenín.

Intereses[editar | editar la fonte]

  • El FC Barcelona - Real Xaén CF apostáu'l 6 d'ochobre de 1957, representó'l primer partíu oficial xugáu nel históricu estadiu Camp Nou de Barcelona, estadiu inauguráu unes selmanes antes. Esti alcuentru remató col trunfu local por 6-1.
  • Col gol de Sará nel FC Barcelona - Real Xaén CF del 6 d'ochobre de 1957, el Real Xaén convertir nel primer equipu visitante que marca un gol nel Camp Nou en partíu oficial.
  • El Real Xaén algamó la 2.ª posición en Primer División, tres el Real Madrid CF (1º), na tercer xornada de la temporada 1957/58, siendo la meyor clasificación provisional consiguida pol Real Xaén.
  • El Estadiu Ramón Sánchez Pizjuán, propiedá del Sevilla FC, foi inauguráu con un partíu amistosu ente'l Sevilla FC y el Real Xaén el 7 de setiembre de 1958. La resultancia final foi empate a 3 goles.
  • El Estadiu de la Victoria, estadiu que viera xugar al Real Xaén en Primer División, cerró'l so ciclu históricu con un partíu perimportante de Segunda División ente'l Real Xaén y el Real Betis (17/6/2001) con resultancia final de 0-2, resultancia que devolvió al Real Betis a Primer División. Tres esti partíu, y un conciertu de Julio Iglesias, l'estadiu foi baltáu.[9]
  • Nel añu 1938 proclámase campeón de la Copa del Presidente de la República en ganando na final al Olímpica de Xátiva por 5-1. Esti títulu escarez de reconocimento dalgunu pola RFEF o cualesquier otru órganu institucional.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. (1995) en Diariu Xaén: Peñamefécit.
  2. (1998) en La voz de Xaén: El popular barriu de Peñamefécit («La Guita»).
  3. (1991) en Diariu Xaén: Siempres Xaén. Peñamefécit (XII).
  4. María Amparo López Arandia (2013). dialnet.unirioja.es (ed.): «La buelga arquitectónica de la Diputación Provincial». Consultáu'l 22 de mayu de 2017.
  5. (1968) Ayeri y güei del fútbol andaluz., Primer, Imp.Dardo.
  6. http://horajaen.com/el real-jaen-baxa-a-tercera-27-anos-despues-tres-una temporada tarrecible/
  7. El club ruempe unilateralmente el conveniu col Real Xaén FS
  8. El Real Xaén Femenín reforzar pal so estrenu na máxima categoría nacional (16/08/09)
  9. Empieza'l valtamientu del Antiguu Estadiu de la Victoria.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Real Jaén Club de Fútbol