Sochi

Coordenaes: 43°35′07″N 39°43′13″E / 43.5853°N 39.7203°E / 43.5853; 39.7203
De Wikipedia
Sochi
flag of Sochi (en) Traducir
Alministración
PaísBandera de Rusia Rusia
Krais Krai de Krasnodar
Ókrug urbano (es) Traducir Ciudad-balneario de Sochi (es) Traducir
Tipu d'entidá ciudá/pueblu
Alcalde Anatoly Pakhomov
Nome llocal Сочи (ru)
Шъачэ (<abbr title="Llingua non definida na plantía {{obtener idioma}}.">ady)
Códigu postal 354000–354999
Xeografía
Coordenaes 43°35′07″N 39°43′13″E / 43.5853°N 39.7203°E / 43.5853; 39.7203
Sochi alcuéntrase en Rusia
Sochi
Sochi
Sochi (Rusia)
Superficie 176.77 km²
Altitú 65 m
Llenda con
Demografía
Población 411 524 hab. (2017)
Porcentaxe 100% de Ciudad-balneario de Sochi (es) Traducir
7.24% de Krai de Krasnodar
0.28% de Rusia
Densidá 2328,02 hab/km²
Más información
Fundación 1838
Prefixu telefónicu 862
Estaya horaria UTC+03:00
Llocalidaes hermaniaes
sochiadm.ru
Cambiar los datos en Wikidata

Sochi (Tocante a esti soníu [ˈsot͡ɕɪ] rusu: Со́чи; en xeorxanu: სოჭი) ye una ciudá de Rusia allugada nel krai de Krasnodar, cerca de la llende con Xeorxa. Asitiar ente los montes nevaos d'El Cáucasu y el mar Negru, con una población de 368 011 habitantes en 2013.[1]

Ye'l centru alministrativu de la unidá municipal de la ciudá balneariu de Sochi.

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

Vista de la zona central de la llocalidá.

En 1838 fundóse'l fuerte de Navaguinskoye, que convirtióse na ciudá de Sochi dende 1896. Yá a empiezos del sieglu XX, Sochi volvióse popular como centru vacacional, algamando tantu prestíu mientres la dómina soviética que Josif Stalin instaló la so dacha favorita nes cercaníes de la ciudá.

La ciudá ye unu de los llugares turísticos más importantes d'Europa. Más de cuatro millones de visitantes lleguen cada añu a los complexos turísticos de Sochi, por cuenta del so clima templáu, la so vexetación subtropical, les llagunes con minerales (consideraes sanatorias) y a les belles sableres de sable xunto al mar Negru. Esisten plantíos de , consideraes les más septentrionales del continente y nes cercanía allúgase'l Patrimoniu de la Humanidá del Cáucasu Occidental, según l'Institutu d'Investigación de Silvicultura de Monte y Dendrarium de Sochi. Tamién, na ciudá realízase añalmente, el festival de cine Kinotavr.

El deporte ye un ámbitu importante de la vida de los habitantes de Sochi. La escuela de tenis de la ciudá foi l'orixe de grandes deportistes, como María Sharápova y Yevgueni Káfelnikov. El 4 de xunetu de 2007, Sochi foi escoyida como sede de los Xuegos Olímpicos d'iviernu de 2014, ganando a les ciudaes de Pyeongchang y Salzburgu.

Historia[editar | editar la fonte]

Etimoloxía[editar | editar la fonte]

El nome de la ciudá y del ríu pueden provenir de la denominación de la etnia qu'ocupaba'l territoriu al norte d'Ádler, los sochi, según el rellatu d'Evliya Çelebi que pasó pela zona en 1641.[2]

Prehistoria[editar | editar la fonte]

Cueva de Ajshtyr.

Sobre la base de los afayos de preseos de xiles pela redolada de Sochi envalórase que'l primer poblamientu dar por individuos de la cultura achelense inicial procedentes d'Asia Menor al traviés de Cólquida, fai 400 000 a 350 000 años. Pela redolada de Josta, en dambes veres del cursu baxu del ríu Mzymta y na derecha del ríu Psou topáronse les estructures d'habitación más antigües. El xacimientu más famosu de la zona ye la cueva de Ajshtyr poblada fai 250 000 años.[3]

Nel III mileniu e.C. la zona foi habitada por individuos de la cultura de Maikop y de la cultura de los dólmenes del Cáucasu Occidental mientres más de mil años. Según fontes asiries de los sieglos VIII y VII e. C., los cimerios invadieron la rexón.[4]

Dende l'Antigüedá a entamos del sieglu XIX[editar | editar la fonte]

Ilesia bizantina d'Aponderó.
El reinu de Xeorxa de la reina Tamar, escontra'l 1200.
Planu del fuerte Aleksandrévskoye (1838).

Tres una serie de guerres ente l'Imperiu bizantín y l'Imperiu sasánida, con males resultancies pal primeru, l'emperador Justiniano robló un tratáu en 562 pol que se-y reconocía'l control de Lázica en cuenta de un tributu. La tradición atribúi la cristianización de la zona a Justiniano, pero en realidá esta asocedió daqué antes, como atestigua la firma del obispu Damián de la eparquía de Ziji en 526. La influencia bizantina siguió hasta la primer metá del sieglu VIII.

Na segunda metá d'esi sieglu l'Imperiu bizantín viose forzáu a reconocer el reinu de Egrisi-Abkhasia, ensin perder la so influencia política. En 844, Bizancio, tratando de recuperar el dominiu sobre'l principáu abkhasu, dirixó contra él per mar un exércitu numberosu. Sicasí la flota bizantina foi azotada por una nube y los homes que consiguieron desembarcar sufrieron una derrota na vera, perdiéndose 40 000 homes y poniéndose fin a les tentatives bizantines de avasallar al principáu abkhasu. Mientres esta dómina na que l'área perteneció socesivamente a los reinos cristianos d'Egrisi y Abkhasia que construyeron una docena de templos dientro de les llendes de la ciudá. desenvolver na zona l'arquiteutura bizantina cristiana, alzándose una docena de templos nes llendes de la ciudá ente los sieglos VI y XIII (el periodu más activu ye ente los sieglos X y XII. Son un exemplu les ilesies de Josta, Lesnoye, Kashtany, Aponderó (el muriu norte), o'l monte Ajún.

Tres la muerte ensin descendencia del rei Teodosio III el Ciegu en 978, el reinu pasó a Bagrat III, qu'unificó'l Reinu de Xeorxa. La dómina de David IV el Constructor según la de Tamara y la de la so fía Rusudán carauterizar pola construcción de templos na zona nun esfuerciu por faer llegar el cristianismu a los pueblos adigué. Nesti llabor tamién exerció una influencia notable la eparquía del principáu rusu de Tmutarakañ. Los asentamientos cristianos a lo llargo de la mariña fueron destruyíos polos invasores köktürks, jázaros, cumanos y otros imperios nómades que'l so control sobre la rexón yera escasu. Nel área de Sochi la República de Xénova creó colonies comerciales (Ádler y Josta o Kostha) nos sieglos XIII y XIV. El centru de l'actividá comercial yera Caffa, na península de Crimea.

Del sieglu XV d'equí p'arriba, la mariña foi controlada poles cles montañeses locales, nominalmente so la soberanía del Imperiu otomanu, que foi'l so principal sociu comercial nel mundu musulmán. La mariña foi vencida a Rusia en 1829 como resultáu de la Guerra Ruso-Turca, pero los rusos nun teníen conocencies detallaes del área hasta que'l barón Fiódor Tornau investigó de callao la ruta costera de Gelendzhik a Gagra y al traviés de los montes a Kabardá nos años 1830.

Campamentu rusu na desaguada del ríu Sochi.

En 1838, el fuerte Aleksandrevskoie, renombráu Navaguinski al añu siguiente, foi fundáu na boca del ríu Sochi como parte de la Llinia Costera del Mar Negru, una cadena de fortificaciones establecíes pa protexer l'área de les recurrentes incursiones circasianas. Nel empiezu de la Guerra de Crimea, la guarnición foi sacupada de Navaguinski con cuenta d'evitar la so captura polos turcos, que desembarcaron nel cabu Ádler pocu dempués. Col fin de la guerra, la mayor parte de los circasianos treslladar al Imperiu Otomanu, dexando la mariña descomanadamente despoblado. Como la mariña taba siendo repoblada por rusos, armenios y griegos, el fuerte abandonáu foi reconstruyíu en 1864 sol nome de Dajovski, o Dajovski Posái (como foi conocíu dende 1874). En 1896, el floreciente asentamientu foi incorporáu a la Gobernación del Mar Negru y adquirió el so nome actual, que se refier al ríu de la zona. Otorgar derechos municipales a Sochi en 1917.

Guerra civil y Xunión Soviética[editar | editar la fonte]

Pensión Svetlana en Sochi, 1910.
Planu de la ciudá a principios del sieglu XX.

Mientres la Guerra Civil Rusa, la mariña vio esporádicos enfrentamientos armaos ente l'Exércitu Coloráu, les fuercies del Movimiento Blanco y la República Democrática de Xeorxa. En 1923 Sochi adquirió una de les sos carauterístiques más distintives, una vía ferrial que va dende Tuapsé hasta Abkhasia a una o dos milles de la mariña. Anque esta caña del Ferrocarril del Cáucasu del Norte puede paecer un pocu incongruente en sableres y sanatorios, entá ye operacional y vital pa la infraestructura de tresporte de la rexón.

Sochi foi establecíu como una elegante área vacacional por Josif Stalin, quien tenía la so dacha favorita construyida na ciudá: l'estudiu de Stalin, completu con una estatua de cera del líder, ta agora abiertu pal públicu.[5] Foi nesa dómina que la mariña cubrir con pimpanos edificios neoclásicos, ejemplificados polos opulentos sanatorios de Ródina y Ordzhonikidze. La pieza central d'un periodu anterior ye l'Institutu Constructivista de Reumatoloxía de Shchúsev (1927-1931). Foi centru del raión de Sochi ente 1923 y 1934.[6] L'área foi extensivamente desenvuelta hasta la disolución de la Xunión Soviética.

Post URSS[editar | editar la fonte]

Dempués de la perda per Rusia de los llugares de vacaciones tradicionalmente populares na península de Crimea, perteneciente a Ucrania, Sochi remaneció como la capital veraniega non oficial del país. Mientres el mandatu de Vladímir Putin, la ciudá guardó una significante medría nes inversiones, anque munchos vacacionistas rusos entá s'inclinaben pelos centros vacacionales más económicos de la vecina Abkhasia o pola mariña mediterránea de Turquía. Esta inversión amontar pola so eleición en 2007 como ciudá organizadora de los Xuegos Olímpicos d'iviernu de 2014.

Población[editar | editar la fonte]

La población de Sochi aumentó considerablemente nos postreros 100 años. Evolución demográfica de la ciudá:

1897 1926 1939 1959 1979 1989 2002 2006 2007 2010 2014
1.300 13.000 71.000 127.000 287.300 336.514 328.809 329.481 331.100 343.334 399.673

Composición étnica[editar | editar la fonte]

De los 328 809 habitantes que tenía en 2002, el 73.3 % yera d'etnia rusa, el 14.3 % yera d'etnia armenia, el 4 % yera d'etnia ucraniana, el 2.4 % yera d'etnia xeorxana, el 0.9 % yera d'etnia adigué, el 0.8 % yera d'etnia griega, el 0.7 % yera d'etnia bielorrusa, el 0.5 % yera d'etnia rusa, el 0.3 % yera d'etnia azerbaixana, el 0.3 % yera d'etnia abkhasa, el 0.2 % yera d'etnia alemana, el 0.1 % yera d'etnia turca y el 0.1 % yera d'etnia xitana[7]

División alministrativa[editar | editar la fonte]

Edificiu de l'alministración de la ciudá de Sochi.

Los microdistritos o barrios de la ciudá de Sochi tópense estremaos por cuatro distritos, Josta, Ádler, Lázarevskoye y Central. Nellos hai una parte rural y una urbana, que pertenez a la ciudá:

Clima[editar | editar la fonte]

  Parámetros climáticos permediu de Sochi, Rusia (1981-2010). 
Mes Xin Feb Mar Abr May Xun Xnt Ago Set Och Pay Avi añal
Temperatura máxima absoluta (°C) 21.2 23.8 30.0 31.6 34.3 35.5 39.4 36.3 36.0 32.1 29.1 23.1 39.4
Temperatura máxima media (°C) 9.6 9.9 12.2 16.6 20.6 24.6 27.4 27.9 24.7 20.4 15.3 11.8 18.4
Temperatura media (°C) 6.1 6.0 8.2 12.1 16.0 20.2 23.2 23.6 20.0 15.8 11.1 8.1 14.2
Temperatura mínima media (°C) 3.6 3.3 5.2 9.0 12.7 16.7 19.7 19.9 16.4 12.5 8.1 5.5 11.1
Temperatura mínima absoluta (°C) -13.4 -12.6 -6.9 -5.0 3.0 7.1 12.6 10.4 2.7 -3.2 -5.4 -8.3 -13.4
Precipitación total (mm) 184 135 121 120 110 104 128 121 127 167 201 185 1703
Díes de lluvia (≥ 1 mm) 19 18 18 18 16 14 11 10 13 15 17 20 189
Díes de nevaes (≥ 1 mm) 6 6 3 0.3 0 0 0 0 0 0 1 4 20
Hores de sol 96.1 107.4 145.7 162.0 220.1 258.0 279.0 282.1 225.0 195.3 120.0 86.8 2177.5
Humedá relativa (%) 73 72 72 75 79 79 79 78 76 76 74 72 75
Fonte: Pogoda.ru.net,[8] Climatebase.ru,[9] HKO[10] for data of sunshine hours
Diagrama de clima (1961-1990).

Sochi tien un clima húmedu templáu-subtropical (el so clasificación climática de Köppen ye Cfa) nos puntos menos elevaos, coles temperatures pel hibiernu escasamente cayendo demasiáu y cola temperatura ivernizo permediu de 6 °C (42,8 °F). La temperatura permediu mientres el branu bazcuya ente los 25 °C (77 °F) y los 28 °C (82,4 °F) con foles de calor estremu ocasionales en delles zones interiores entepasando los 40 °C (104 °F). La precipitación añal permediu ye de 1700 mm.[11][12][13]

Deporte[editar | editar la fonte]

Centru d'esquí de Krásnaya Poliana.
Sellos conmemorativos de los Xuegos Olímpicos d'iviernu de Sochi 2014. Correos de Rusia.

Sochi ye tamién conocida poles sos instalaciones deportives, una escuela de tenis local ayudó nel entamu de les carreres de deportistes tan notables como María Sharápova (la campeona de Grand Slam, que se camudó a Florida a la edá de siete años) y Yevgueni Káfelnikov (que pasó gran parte del so niñez en Sochi). En 2005, la Unión de Fútbol de Rusia anunció que taba entamando establecer un centru d'entrenamientu pa la seleición nacional en Sochi. Unu de los mayores incentivos foi'l clima templáu de la ciudá.

Nos montes cercanos a Sochi atópase dalgunos centro d'esquí d'importancia como Krásnaya Poliana.

En 2007, Sochi foi escoyida en Guatemala p'allugar los Xuegos Olímpicos d'iviernu de 2014.[14] Estos xuegos llevar a cabu en febreru de 2014, y fueron inauguraos pol xefe d'Estáu, Vladímir Putin. Pa la cita olímpica presentáronse más de 2900 atletes de 88 países. Con 50 000 millones de dólares de presupuestu, fueron los Xuegos Olímpicos más caros de la hestoria.

A partir de 2014 tamién se van apostar en Sochi pruebes del campeonatu del mundu de Fórmula 1. La ciudá va allugar hasta 2020 el Gran Premiu de Rusia de Fórmula 1.

La ciudá va ser una de les sedes de la Copa Mundial de Fútbol de 2018, a xugase en Rusia.


Predecesor:
Bandera de Canadá Vancouver

Ciudad Olímpica

2014
Socesor:
Bandera de Corea del Sur Pyeongchang

Cultura[editar | editar la fonte]

La Orquesta Sinfónica de Sochi so la direición de Oleg Soldátov cola guitarrista austriaca Johanna Beisteiner mientres un conciertu na Sala de Música de Cámara y Órganu (13 d'avientu de 2013).

Sochi tien una rica vida cultural. Dalgunes de les principales atraiciones y llugares son:

Relixón[editar | editar la fonte]

Ilesia de San Miguel Arcánxel.

Na llocalidá hai unos trenta ilesia ortodoxes ruses, ente les que cabo destacar la Ilesia de San Miguel Arcánxel y la Ilesia de San Vladímir. Nel territoriu de la ciudá tamién hai templos de la Ilesia ortodoxa griega, de la Ilesia ortodoxa xeorxana, de la Ilesia ortodoxa serbia.

Na llocalidá hai ilesies católiques como la Ilesia de los Apóstoles Simón y Tadeo (armenios) y otres pa los ucraínos, bielorrusos que practiquen esta relixón.

La mayor parte de la población armenia de la ciudá ye creyente de la Ilesia apostólica armenia. La ciudá ye sede d'un obispáu d'esta ilesia.

La comunidá musulmana (adigué, shapsug, cabardinos) cuenta con una mezquita en Tjagapsh y en 2008 con patrociniu de los Emiratos Árabes Xuníos plantegábase la construcción d'otra en Bytja.

En 2008 plantegóse la construcción d'una sinagoga en Sochi y un Centru Hebréu pa la comunidá xudía del mar Negru.[15]

Na ciudá hai comunidaes protestantes como bautistes, evanxélicos, adventistes del Séptimu Día, Ilesia Nueva Apostólica y otres.

Educación[editar | editar la fonte]

Universidá Estatal de Sochi.

Na llocalidá hai filiales de les universidaes federales. Como instituciones con sede en Sochi cabo destacar la Universidá Estatal de Sochi.

La llocalidá cunta con delles biblioteques, como la Biblioteca Central Urbana. Ente les más antigües ta la Biblioteca A. S. Pushkin.

Economía[editar | editar la fonte]

Turismu[editar | editar la fonte]

L'actividá económica básica de la ciudá ye l'agospiamientu y servicios de turismu poles sableres y montes de la contorna. Na llocalidá y a lo llargo de la mariña hai numberosos hoteles, sanatorios y establecimientos rellacionaos col ociu turísticu. L'actividá turística promueve el mapa de chigres, centros de recréu, parques acuáticos, muelles pal atraque d'embarcaciones privaes.

Industria alimentaria y agricultura[editar | editar la fonte]

Per otru llau ye importante'l desenvolvimientu de la industria alimentaria y de tresformamientu. Nel territoriu de la llocalidá cabo destacar la industria cárnica de Sochi (fundada en 1937), la Fábrica de conserves de pexe de Sochi, la Granxa avícola d'Ádler (fundada en 1950, les piscifactoríes de Kazachi Brod (fundaes en 1964), la Granxa Avícola y Ganadero OOO Pérepel, la Fábrica de Té de Dagomys (fundada en 1939), l'estelleru de Lázarevskoye, industria d'arreglu mecánicu, una fábrica de materiales de construcción, y la panificadora de Sochi (en Gagárina, fundada en 1937). Na periferia de la llocalidá desenvuélvese l'agricultura hortícola y de frutales, la silvicultura y l'apicultura.

Finances[editar | editar la fonte]

Na llocalidá hai una seición de Sberbank y filiales d'otros bancos como Rosseljovbank, Gazprombank, Kuzbassbiznesbank, Rosenergobank, Rusfinans Bank, Moskomprivatbank, Uralsib, Sobinbank y oficines d'otros bancos. Ye unu de los centros d'operaciones de Finam Holdings.

Tresporte[editar | editar la fonte]

Sochi ye un gran nuedu de tresporte del sur de Rusia. Nel microdistrito d'Ádler tópase'l Aeropuertu Internacional de Sochi y delles estaciones de ferrocarril (les principales son la Estación de Sochi y la Estación de Ádler).

El tresporte urbanu llevar a cabu con marshrutkes, taxis y la rede d'autobuses de Sochi. En dómina soviética esistía un serviciu de tresporte internu n'helicópteru dende l'aeropuertu a Krásnaya Poliana y Aíbga.

Con ocasión de los Xuegos Olímpicos d'iviernu de Sochi 2014 desenvolvióse y modernizó la rede del tren llétricu de la llocalidá y construyóse una carretera de circunvalación qu'enllaza cola carretera M27.

Na llocalidá hai dos funiculares y trés teleféricos.

Galería[editar | editar la fonte]

Ciudadanos destacaos[editar | editar la fonte]

Hermandá[editar | editar la fonte]

Sochi ta hermanada con:

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Población de Sochi en 2013 (en rusu)
  2. Vladímir Kostinikov, Сочи (en rusu)
  3. Voronov, Y. N.: Древности Сочи и его окрестностей. Krasnodarskoye knizhoye izdateltsvo, 1979, páx. 5.
  4. Voroshílov, V. I.: История убыхов. Maikop, 2008, páx. 14.
  5. La pantasma de Stalin frecuenta un hotel nel Mar Negru en Mail & Guardian Online. Llográu'l 7 de xunetu, 2007.
  6. Osnoviye administrativno-territorialnye preobrazovaniya na Kuban (1793—1985 gg.) / Autores: A. S. Azarenkova, I. Y. Bondar, N. S. Vertyshova. Krasnodar: Краснодарское кн. изд-во, 1986. — 394 p.
  7. Población y composición étnica en 2002 (en rusu)
  8. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes pogoda
  9. Сводные данные С 2000 г. climatebase.ru
  10. «Climatological Information for Soci, Russia». Hong Kong Observatory. Consultáu'l 23 de mayu de 2013.
  11. «Sochi», artículu na Gran enciclopedia soviética (en rusu)
  12. Drozdov, V. A.; Glezer, O. B.; Nefedova, T. G.; y Shabdurasulov, I. V. (1992): «Carauterístiques ecolóxiques y xeográfiques de la zona costera del mar Negru», artículu en GeoJournal, 27.2, páxs. 169-178.
  13. Rybak, Elena A.; Rybak, Oleg O.; y Zasedatelev, Yuri V. (1994): «Analís xeográficu complexu de la rexón de Sochi na mariña del mar Negru», artículu en GeoJournal 34.4, páxs. 507-513.
  14. Comité Olímpicu Internacional (4 de xunetu de 2007). «Sochi escoyida como ciudá sede de los XXII Xuegos Olímpicos d'Iviernu». Consultáu'l 4 de xunetu de 2007.
  15. В Сочи построят новую синагогу и еврейский общинный центр Jewish.ru. 26.02.2008
  16. Sitio web oficial de Cheltenham Archiváu el 8 de xineru de 2009 na Wayback Machine.
  17. Sitio web oficial de Espoo
  18. Información de ciudaes hermaniaes], llograda de Sister Cities International, Inc. (SCI). 5 de xunetu de 2007.
  19. Sitiu web del presidente de Francia
  20. 20,0 20,1 20,2 Города-побратимы Сочи (en rusu).
  21. Sitio web oficial de Rimini
  22. Греческий Волос и российский Сочи стали городами-побратимами. Interfax. 26 de mayu de 2007. http://www.interfax.ru/r/B/ug/182.html?menu=35&id_issue=11749829. Consultáu'l 8 de xunetu de 2007. 

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]