Paul Dirac

De Wikipedia
Paul Dirac
Profesor Lucasianu

1932 - 1969
Joseph Larmor - Michael James Lighthill
Vida
Nacimientu Bristol[1]8 d'agostu de 1902[2]
Nacionalidá Suiza  1919)
Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu  (1919 - [3]
Residencia Reinu Xuníu
Llingua materna francés
Muerte Tallahassee[4]20 d'ochobre de 1984[2] (82 años)
Sepultura Roselawn Cemetery (en) Traducir[5]
Familia
Padre Charles Dirac
Casáu con Margit Dirac (1937 – )[6]
Familia
Estudios
Estudios Cotham School (en) Traducir
Universidá de Bristol
(1918 - 1923)
Universidá de Cambridge
(1923 - 1926)
Nivel d'estudios Philosophiæ doctor
Tesis '
Direutor de tesis Ralph H. Fowler (es) Traducir
Direutor de tesis de Homi J. Bhabha (es) Traducir
Fred Hoyle
Dennis William Sciama
John C. Polkinghorne (es) Traducir
Richard J. Eden
A. Lees (en) Traducir
Christie Jayaratnam Eliezer
Harish-Chandra
Llingües falaes inglés[8]
francés
Alumnu de Ralph H. Fowler (es) Traducir
Profesor de Robert Oppenheimer
Paul Weiss
Oficiu matemáticu, físicu teóricu, profesor, físicu, científicu, académicu, educador, profesorinxenieru
Emplegadores Saint John's College (es) Traducir  (1927 –  1932)
Universidá de Cambridge  (1932 –  1969)
Universidá Estatal de Florida  (1969 –  1984)
Universidá de Miami  (1969 –  1972)
Trabayos destacaos ecuación de Dirac (es) Traducir
delta de Dirac (es) Traducir
estadística de Fermi-Dirac (es) Traducir
Fermión de Dirac (es) Traducir
Dirac comb (en) Traducir
constante de Planck reducida (es) Traducir
operador de Dirac (es) Traducir
Dirac adjoint (en) Traducir
Fuerza de Abraham-Lorentz-Dirac (es) Traducir
Mar de Dirac (es) Traducir
Dirac measure (en) Traducir
espinor de Dirac (es) Traducir
hipótesis de los grandes números de Dirac (es) Traducir
Complete Fermi–Dirac integral (en) Traducir
Efecto Kapitsa–Dirac (es) Traducir
corchete de Dirac (es) Traducir
Premios
Nominaciones
Influyencies John Stuart Mill
Miembru de Royal Society[6]
Academia Alemana de les Ciencies Naturales Leopoldina[14]
Academia Pontificia de les Ciencies[15]
Academia de Ciencies de la Xunión Soviética[7]
Academia Nacional de los Linces (es) Traducir[7]
Academia de les Artes y les Ciencies d'Estaos Xuníos[7]
American Physical Society[16]
Academia Nacional de Ciencies de los Estaos Xuníos[7]
Accademia delle Scienze di Torino[17]
Academia India de Ciencias (es) Traducir[7]
Chinese Physical Society (en) Traducir[7]
Real Academia de Irlanda (es) Traducir[7]
Royal Society of Edinburgh[7]
Instituto de Francia (es) Traducir[7]
Academia de les Ciencies de Lisboa[7]
Real Academia Danesa de Ciencias y Letras (es) Traducir[7]
Academia Francesa de les Ciencies[7]
Creencies
Relixón deísmu[18]
Cambiar los datos en Wikidata

Paul Adrien Maurice Dirac, (8 d'agostu de 1902Bristol – 20 d'ochobre de 1984Tallahassee) foi un físicu teóricu británicu que contribuyó de forma fundamental al desenvolvimientu de la mecánica cuántica y la electrodinámica cuántica. Ocupó la Cátedra Lucasiana de matemátiques de la Universidá de Cambridge, magar pasó los últimos diez años de la so vida na Universidá Estatal de Florida. Ente otros descubrimientos formuló la ecuación de Dirac que describe'l comportamientu de los fermiones y cola cual predixo la esistencia de l'antimateria. Dirac compartió'l premiu Nobel de Física de 1933 con Erwin Schrödinger, «pol descubrimientu de nueves formes granibles de la teoría atómica».

Biografía[editar | editar la fonte]

Paul Dirac nació en Brístol (Inglaterra). El so padre, Charles, foi un inmigrante del cantón suizu de Valais qu'enseñaba francés. La so madre, orixinaria de Cornualles, yera fía de marineros. Paul tenía una hermana pequeña (Beatrice Isabelle Marguerite) y un hermanu mayor Felix (Reginald Charles Felix), que se suicidó a los 26 años, en 1924. Él describió la so infancia como infeliz, pola severidá y autoritarismu del so padre. Una recién biografía matizó tal calter, faciendo referencia al propiu calter difícil y taciturno de Paul.[19]

Estudió na Bishop Primary School y nel Merchant Venturers Technical College, una institución de la universidá de Brístol, que enfatizaba les ciencies modernes (daqué inusual na dómina, y a lo que Dirac taría siempres estimosu).

Graduar n'inxeniería llétrica na universidá de Brístol en 1921. En trabayando poco tiempu como inxenieru, Dirac decidió que la so verdadera vocación yeren les matemátiques. Completó otra carrera en matemátiques en Brístol en 1923 y foi entós almitíu na Universidá de Cambridge, onde desenvolvería la mayor parte de la so carrera. Empezó a interesase pola teoría de la relatividá anque Cunningham especialista en Cambridge nesi campu nun lu aceptó como estudiante y entós trabayó so la supervisión de Ralph Fowler que trabayaba nel naciente campu de la física cuántica.

Carrera científica[editar | editar la fonte]

En 1926 desenvolvió una versión de la Mecánica Cuántica na que xunía'l trabayu previu de Werner Heisenberg y el d'Erwin Schrödinger nun únicu modelu matemáticu qu'acomuña cantidaes medibles con operadores qu'actúen nel espaciu vectorial de Hilbert y describe l'estáu físicu del sistema. Por esti trabayu recibió un doctoráu en física por Cambridge.

En 1928, trabayando nos spines non relativistes de Pauli, topó la ecuación de Dirac, una ecuación relativista que describe al electrón. Esti trabayu dexó a Dirac predicir la esistencia del positrón, l'antipartícula del electrón, qu'interpretó pa formular el mar de Dirac. El positrón foi reparáu per primer vegada por Carl Anderson en 1932. Dirac contribuyó tamién a esplicar el spin como un fenómenu relativista.

El llibru Principios de la Mecánica Cuántica de Dirac, publicada en 1930, convertir n'unu de los llibros de testu más comunes na materia y entá güei ye utilizáu. Introdució la notación de Bra-ket y la función delta de Dirac.

En 1931 Dirac amosó que la esistencia d'un únicu monopolo magnéticu nel Universu sería abondu pa esplicar la cuantificación de la carga llétrica.

El 29 de xineru de 2014, el profesor David S. Hall del Amherst College Physics y de l'Academia Research Fellow Mikko Möttönen de la Universidá Aalto reporten que llograron crear, identificar y fotografiar monopolos magnéticos sintéticos nel llaboratoriu.

Paul Dirac compartió en 1933 el Premiu Nobel de Física con Erwin Schrödinger "pol descubrimientu de nueves teoríes atómiques granibles." Dirac llogró la cátedra Lucasiana de matemátiques de la Universidá de Cambridge onde exerció como profesor de 1932 a 1969.

Dirac pasó los últimos años de la so vida na Florida State University ("Universidá Estatal de Florida") en Tallahassee, Florida. Ellí morrió en 1984, y en 1995 asitióse una placa nel so honor na Abadía de Westminster en Londres.

Calter ya ideoloxía[editar | editar la fonte]

Dirac yera conocíu ente los sos colegues pola so naturaleza precisa, coles mesmes que taciturna. Cuando Niels Bohr quexar de que nun sabía cómo acabar una determinada frase nun artículu científicu, Dirac retrucó-y: "A mi enseñáronme na escuela que nunca se debe empezar una frase ensin saber el final de la mesma". Les anécdotes sobre'l so enclín al silenciu fixéronse famoses, y acuñóse una unidá, el dirac, pa la unidá mínima de pallabres que podíen dicise nuna conversación. Una recién biografía The strangest man, de Graham Farmelo, suxurió que yera autista.[19]

Tamién yeren conocíes les sos dificultaes de rellación social, la so falta d'empatía, y el so desinterés poles muyeres. Sicasí esto últimu, en 1937 cásase cola hermana del tamién físicu Eugene Wigner, Margit Wigner (conocida familiarmente como Manci), cola que tuvo dos fíos, amás d'otros dos fíos que Manci apurrió d'un matrimoniu anterior, qu'adoptaron l'apellíu Dirac, y a los qu'él consideró siempres como propios.

Dirac yera tamién reconocíu pola so modestia. Llamó a la ecuación de la evolución temporal d'un operador mecanu-cuánticu, "la ecuación de movimientu de Heisenberg", cuando foi él el primeru n'escribila. Pa referise a la estadística de Fermi-Dirac el siempres aportunó en dicir estadística de Fermi.

Cuando nuna ocasión preguntáron-y sobre poesía, contestó: "en ciencia unu intenta dicir a la xente, nuna manera en que toos lo puedan entender, daqué que nunca naide supo enantes. La poesía ye esautamente lo contrario".

Cuando visitó la XRSS, foi convidáu a una conferencia en filosofía de la física. Él a cencielles púnxose de pies y escribió na cayuela: "Les lleis físiques tienen de tener la simplicidá y guapura de les matemátiques". Esti conceutu de guapura matemática, inclusive enantes de disponer de pruebes esperimentales, empunxo práuticamente tola so carrera científica. Polos sos frecuentes viaxes a la XRSS torgóse-y entrar n'EEXX mientres dalgún tiempu.

Dirac yera un atéu reconocíu. En falando con Dirac, Pauli dixo nes sos cróniques: "Si entiendo correutamente a Dirac, él diz: nun hai Dios, y Dirac ye'l so profeta".

Caltuvo posiciones polítiques relativamente escoradas a la izquierda, anque non militantes. Visitó de cutiu la XRSS y caltuvo una íntima amistá col físicu soviéticu Piotr Kapitsa. Anque participó nel desenvolvimientu teóricu de la enerxía nuclear y en desarrollos d'inxeniería pal arriquecimientu d'uraniu, mientres la Segunda Guerra Mundial caltúvose práuticamente al marxe de les investigaciones pal desenvolvimientu d'armes nucleares.

Legáu[editar | editar la fonte]

Dirac ye llargamente consideráu como unu de los físicos más importantes de tolos tiempos. Foi unu de los fundadores de la mecánica cuántica y la electrodinámica cuántica, siendo consideráu por dellos físicos como'l físicu más relevante del sieglu XX.

Les sos primeres aportaciones inclúin el cálculu modernu d'operadores pa la mecánica cuántica, qu'él llamó Teoría de Tresformamientos, según una versión temprana de la formulación d'integrales de camín. Tamién creó un formalismu de munchos cuerpos pa la mecánica cuántica que dexaba que cada partícula tuviera'l so propiu tiempu.

La so ecuación d'ondes relativista pal electrón foi'l primer planteamientu esitosu d'una mecánica cuántica relativista. Dirac fundó la teoría cuántica de campos cola so interpretación de la ecuación de Dirac como una ecuación de munchos cuerpos, cola cual predixo la esistencia de l'antimateria según los procesos d'aniquilación de materia y antimateria. Asina mesmu, foi'l primeru en formular la electrodinámica cuántica, magar nun pudo calcular cantidaes arbitraries debíu a la llende de distancies curties que rique de la renormalización.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Principal

Física

Matemátiques

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gran Enciclopedia Soviética (1969–1978). Sección, versículu o párrafu: Дирак Поль Адриен Морис. Data de consulta: 28 setiembre 2015. Editorial: Большая Российская энциклопедия. Llingua de la obra o nome: rusu. Data d'espublización: 1969.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 9 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. «LIBRIS» (17 setiembre 2012). Consultáu'l 24 agostu 2018.
  4. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 30 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  5. Afirmao en: Find a Grave. Llingua de la obra o nome: inglés.
  6. 6,0 6,1 6,2 «P.A.M.Dirac Biography». Consultáu'l 22 xunetu 2018.
  7. 7,00 7,01 7,02 7,03 7,04 7,05 7,06 7,07 7,08 7,09 7,10 7,11 7,12 Afirmao en: MacTutor History of Mathematics archive.
  8. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  9. URL de la referencia: http://www.nobelprize.org/nobel_prizes/physics/laureates/1933/.
  10. 10,0 10,1 Afirmao en: Who's Who. Identificador de Who's Who (Reino Unido): U163590. Editorial: A & C Black. Llingua de la obra o nome: inglés británicu. ISSN: 0083-937X.
  11. 11,0 11,1 11,2 Afirmao en: Oxford Dictionary of National Biography. Oxford Biography Index Number: 31032. Editorial: Oxford University Press. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 2004.
  12. «Award winners : Copley Medal» (inglés). Royal Society. Consultáu'l 30 avientu 2018.
  13. 13,0 13,1 URL de la referencia: http://www.nobelprize.org/nomination/archive/show_people.php?id=2447.
  14. URL de la referencia: https://www.leopoldina.org/mitglieder/mitgliederverzeichnis/mitglieder/member/Member/show/paul-dirac/.
  15. URL de la referencia: http://www.pas.va/content/accademia/en/academicians/deceased/dirac.html.
  16. Afirmao en: NNDB. Llingua de la obra o nome: inglés.
  17. Afirmao en: www.accademiadellescienze.it. Accademia delle Scienze di Torino ID: paul-adrien-maurice-dirac. Data de consulta: 1r avientu 2020. Llingua de la obra o nome: italianu.
  18. URL de la referencia: https://es.wikipedia.org/wiki/Paul_Dirac#Car%C3%A1cter_e_ideolog%C3%ADa.
  19. 19,0 19,1 Fraham Farmelo: The strangest man, resumíu en castellán en [1]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]