Michael Stipe

De Wikipedia
Michael Stipe
Vida
Nacimientu Decatur (es) Traducir4 de xineru de 1960[1] (64 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Residencia Athens
Nueva York
Alabama
Alemaña
Texas
Collinsville (es) Traducir
Llingua materna inglés d'Estaos Xuníos
Familia
Hermanos/es Lynda Stipe
Estudios
Estudios Universidá de Georgia : artes visuales, fotografía, arte de pintar
Collinsville High School (en) Traducir 1978) diploma de escuela secundaria (es) Traducir
Copperas Cove High School (en) Traducir
Llingües falaes inglés d'Estaos Xuníos
inglés[2]
Oficiu cantautor, actor, restaurador, productor de cine, actor de voz, músicu, compositor, productor musical, profesor universitariu, cantante, actor de televisión, activista pola pazguitarrista
Llugares de trabayu Estaos Xuníos
Emplegadores Waffle House (es) Traducir
Yellow Cab Company (en) Traducir
Universidá de Nueva York
Miembru de R.E.M.
Community Trolls
Automatic Baby
Xéneru artísticu rock alternativu
Folk rock
College rock
Jangle pop
Mena de voz Barítonu
Instrumentu musical guitarra acústica
voz
Creencies
Relixón metodismu
IMDb nm0005468
michaelstipe.com
Cambiar los datos en Wikidata

John Michael Stipe (4 de xineru de 1960Decatur (es) Traducir) ye un músicu, productor y artista plásticu estauxunidense, conocíu por haber sío'l líder y vocalista del grupu de rock alternativu R.E.M. dende la so formación en 1980 hasta la so disolución en 2011.

Stipe ye notable por el so estilu de cantar "ente dientes", de principios de la so carrera, el complexu surrealismu de les sos lletres, según a la so activismu políticu y social. Stipe y el restu de miembros de R.E.M. son conocíos tamién por ser los pioneros del rock alternativu, y por inspirar a dalgunos de los grupos de la escena alternativa de la década de 1990, como Nirvana, Pearl Jam y Radiohead. Amás encargábase del estilu visual de R.E.M., de cutiu escoyendo l'arte de los álbumes y dirixendo dellos de los videoclips de la banda.

Vida y carrera[editar | editar la fonte]

Primeros años[editar | editar la fonte]

El so padre yera militar nel exércitu de los Estaos Xuníos que la so carrera llevar a treslladase xunto a la so familia; foi pilotu d'helicópteru nes guerres de Corea y Vietnam.[3] Mientres la so mocedá, Stipe camudar xunto a la so familia en delles ocasiones, pasando por Alemaña, Texas, Illinois, Alabama y Georgia. Recibió una educación de relixón metodista. A los ocho años d'edá yá tocaba la guitarra, el acordión y el pianu.[4] Mientres la secundaria, formó parte d'una banda punk llamada Bad Habits.[5] En 1978, graduóse na secundaria de Collinsville, Illinois y la so semeya de graduación, puede trate nel booklet de Eponymous. Stipe trabayó na Waffle House local. Más tarde, nel añu 1979, entró a la Universidá de Georgia n'Athens, onde estudió fotografía y pintura. Stipe ye zurdu.

Formación de R.E.M.[editar | editar la fonte]

Mientres asistía a la universidá de Athens, Stipe frecuentaba la tienda de discos Wuxtry onde conoció al emplegáu, Peter Buck, en 1980. "Yera un tipu d'aspeutu llamativu y amás mercaba discos raros, que non tol mundu mercaba", recuerda Buck. Fixéronse amigos y col tiempu formaríen una banda.[6] Buck y Stipe empezaron a escribir música xuntos;[7] momentu nel cual Stipe tamién formaba parte d'un grupu llocal llamáu Gangster, onde yera conocíu como Michael Valentine.[8] Al par llueu se-y xunió Bill Berry y Mike Mills, y llamáronse R.E.M., un nome que Stipe escoyó aleatoriamente d'un diccionariu.[9] Coles mesmes que R.E.M., Stipe formó la banda Tanzplagen, xunto a la so hermana Lynda Stipe y otros dos integrantes, con quien grabó un discu de vinilu de dos canciones publicáu en 1981.

Los cuatro miembros de R.E.M. abandonaron la universidá en 1980 pa concentrase na banda.[10] Stipe foi'l postreru en faelo. La banda publicó'l so primer single, "Radio Free Europe", en Hib-Tone. La tema convirtióse rápido nun ésitu nes radios de los campus y el grupu robló un contratu con I.R.S. Records pa la publicación un añu más tarde del EP Chronic Town. R.E.M. llanzó Murmur, el so álbum debú, en 1983, que foi emponderáu polos críticos. La voz y les críptiques lletres de Stipe recibieron particular atención per parte del públicu,[11] al igual que'l so escéntrica presencia nel escenariu.[4] Murmur sería nomáu l'álbum del añu polos críticos de la Rolling Stone, superando a Thriller de Michael Jackson. El segundu álbum de la banda, Reckoning, sería llanzáu en 1984.

En 1985, R.E.M. viaxó a Inglaterra pa grabar el so tercer álbum, Fables of the Reconstruction. El procesu resultó dificultosu y emburrió a la banda en cantu la separación.[12] Inclusive dempués de ser llanzáu l'álbum, la rellación ente la banda foi tirante. Sobre esi periodu, Stipe dixo: "Yo diba en camín a volveme llocu".[13] Stipe aumentó de pesu y el so comportamientu volvióse más excéntrico; afaitóse la cabeza al estilu tonsura.

El 21 de setiembre de 2011, R.E.M. anunció'l so retiru por aciu una nota nel so sitiu web.[14][15]

Vida personal[editar | editar la fonte]

Col ésitu de los álbumes Out of Time (1991) y Automatic for the People (1992), los miembros de R.E.M. volviéronse estrelles de la música mainstream. Alredor de 1992, empezaron a circular rumores de que Stipe contraxera VIH. Según Stipe, él nun empecipió'l rumor y nun sabe quien lo fixo.

"Non puedo dicir. Use un gorru que dicía 'White House Stop AIDS'. Soi delgáu. Siempres fui delgáu, sacante en 1985 cuando me paecía a Marlon Brando, la última vegada qu'afaité la cabeza. Taba bien enfermu nesi entós. Comiendo pataques. Creo que la histeria del sida obviamente y naturalmente estendióse a persones que son figures mediátiques y a cualesquier de sexualidá indecifrable y non marcada. A cualesquier que paeza demacrado, cualesquier sía la razón. A cualesquier que tea acomuñáu, por cualesquier razón -sía un gorru, o l'aspeutu físicu- como gay friendly."
- Michael Stipe[16]

En 1994, con entrugues inda xirando alrodiu de la so sexualidá, Stipe describir a sigo mesmu como "atraíu poles dos oportunidaes", y dixo que nun se definía como gai, heterosexual nin bisexual, pero que sintiera atraición, y había tenído rellaciones tantu con homes como con muyeres. En 1995, apaeció na portada de la revista Out. En 2001, na revista Time, Stipe describióse como un "artista queer" y reveló que tuviera nuna rellación con un "home increíble" mientres trés años hasta esi momentu.[17] Stipe repitir en 2004 nuna entrevista pa la revista Butt. Cuando-y preguntaron si declararíase gai, Stipe contestó: "Non. Creo qu'hai una llinia ente gai y queer, y pa mi, queer descibe daqué qu'inclúi más a les árees grises".[18] Anque nun se siente cómodu col términu bisexual, nuna entrevista pa The Guardian en 2011, Stipe declaró: "Nuna escala proporcional de sexualidá, considero aproximao un 80% gai y un 20% heterosexual, pero definitivamente prefiero los homes a les muyeres".[3]

En 1999, l'autor Douglas A. Martin publicó una novela, Outline of My Lover, onde'l narrador tien una rellación romántica de seis años con un cantante (del cual nun se menta'l nome) d'una esitosa banda de rock de Athens, Georgia; especulóse, y depués foi confirmáu pol autor, que'l llibru ye una novela en clave basada nuna rellación ente Martin y Stipe.[19][20] Dambos collaboraren primeramente en dos llibros, dambos en 1998: The Haiku Year (pal cual los dos escribieron haikos)[21] y el llibru de poesía de Martin, Servicing the Salamander (pal cual Stipe tomó la fotografía de la portada).

Stipe participó de campañes activistes sobre asuntos como los derechos humanos, el mediu ambiente, el control d'armes de fueu y los derechos de los animales.[22] Políticamente, Stipe sofitó a los candidatos demócrates; en 1988 sofitó a Michael Dukakis y en 2004 a John Kerry.[3]

Stipe nel Festival de Glastonbury

Proyeutos[editar | editar la fonte]

Stipe entamara una collaboración col so amigu, Kurt Cobain de Nirvana, en 1994; en parte p'alloñar a Cobain de la so casa y la so adicción a les drogues. Sicasí, nun llegaron a componer o grabar material antes de la muerte de Cobain. Stipe foi escoyíu como padrín de la fía de Cobain y Courtney Love, Frances Bean Cobain. R.E.M. compunxo'l cantar "Let Me In" del álbum Monster (1994) como tributu a Cobain.

L'álbum Not Field Recordings, el so primer álbum en solitariu, anque nunca llegó a publicar, arrexunta cantares grabaos ente 1989 y 1990.[23]

Stipe tamién trabayó en xunto cola cantante Natalie Merchant, incluyendo'l cantar "Photograph", qu'apaeció nel álbum benéficu Born to Choose, ya interpretaron en direutu "Red Rain" xunto a Peter Gabriel.

Stipe y Tori Amos fixéronse amigos a mediaos de los años 1990 y grabaron un dueto en 1994 llamáu "It Might Hurt a Bit" pal soundtrack de la película Don Juan DeMarco. Tanto Stipe como Amos decidieron nun editar el cantar.

Stipe y el restu de miembros del grupu tamién cunten ente les sos amistaes colos miembros de Radiohead. Nel tour d'esti grupu en 2003, Stipe cantó dacuando na tema "Lucky". Coles mesmes, el cantante de Radiohead, Thom Yorke, apaeció como vocalista en "Y-Bow the Letter". Yorke atribúi a Stipe el ser una parte integral de la so vida personal, al ayudar cola so depresión a finales de los '90. Específicamente, el títulu de la tema de "How to Disappear Completely" surde d'un conseyu de Stipe a Yorke.[24]

En 1998, Stipe publicó una coleición llamada Two Times Intro: On the Road with Patti Smith (una de los sos héroes personales). En 2006 llanzó un EP que consta de seis covers distintos del cantar "In the Sun" de Joseph Arthur pa recaldar fondos pa los damnificados pol furacán Katrina. Una de les versiones, grabada xunto a Chris Martin de Coldplay, algamó'l pusto númberu unu na llista de ventes canadiense.[25] Tamién en 2006, Stipe grabó'l cantar "Broken Promise" del álbum Meds de Placebo. Siguiendo col so trabayu al marxe de R.E.M. en 2006, Stipe interpretó'l cantar "L'Hôtel" nel álbum tributo a Serge Gainsbourg tituláu Monsieur Gainsbourg Revisited, y participó nel cantar "Dancing on the Lip of a Volcano" del álbum de los New York Dolls, One Day It Will Please Us to Remember Even This. Ensin escaecer la so participación nel discu Papín de Miguel Bose, cola tema Lo que ves ye lo qu'hai

En 2008, Stipe trabayó con Lacoste pa llanzar la so propia marca de camises polu. El diseñu describe'l públicu d'un conciertu dende'l puntu de vista d'un músicu nel escenariu.[26]

Estilu musical[editar | editar la fonte]

Stipe con R.E.M. tocando en Langerado, 2008

El rol de Stipe nel procesu de composición de cantares pa R.E.M. yera escribir lletres y escurrir melodíes.[27] Ente que cada miembru tenía'l mesmu pesu nel procesu de composición, Peter Buck reconoció que Stipe, el lletrista de la banda, raramente podía ser persuadíu de siguir una idea cola que nun taba d'alcuerdu.[28] Stipe canta con "figures vocales caltriantes, narquiaes y de lloros" que'l biógrafu de R.E.M., David Buckley, comparó con artistes de folk celta y almuédano musulmán.[11] Stipe de cutiu harmoniza los cantares xunto a Mills; nel estribillu de "Stand", Mills y Stipe alternen les voces, creando un diálogu.[29] Los primeros artículos sobre la banda enfocar nel estilu vocal de Stipe (descritu como "ente dientes" por The Washington Post), que referíense a les sos lletres como indecifrables.[30] Stipe comentó en 1984: "Solo ye la mio manera de cantar. Si tratara de controlala, sería bien falsu".[31]

"Esa voz. Ye una voz estraordinaria", dixo Bono d'O2 en 2003.[32] "De cutiu dígo-y que creo que ye un cantante melódicu, a él nun-y gusta enforma eso. Pero ye en parte daqué de Bing Crosby de los '50, y daqué de Dolly Parton", amestó.

Stipe aportunó que munches de les sos primeres lletres "nun teníen sentíu", diciendo en 1994: "Toos ustedes saben que nun hai pallabres, per se, nun montón de los primeros cantares. Nin siquier puedo recordar". En realidá, munches de los primeros cantares de R.E.M. sí tienen lletres, escrites con cuidu por Stipe.[33] En 1984 Stipe esplicó que cuando empezó a escribir lletres yeren como "imáxenes simples", pero dempués d'un añu cansar d'esa fórmula y empezó a "esperimentar con lletres que nun teníen un exactu sentíu llinial, y empezó dende ende".[31] A mediaos de los años 1980, cuando la pronunciación de Stipe volvióse más clara, la banda decidió que les lletres teníen de tresmitir idees a un nivel más lliteral.[34] Mills esplicó: "Dempués de que fixisti tres álbumes y escribisti dellos cantares, y volviéronse cada vez meyor líricamente, el siguiente pasu sería que daquién te pregunte: '¿tas diciendo daqué?'. Y que nesi momentu Michael tenga l'enfotu pa dicir que si".[35] Dempués de lo que Stipe refirióse como "La edá escura de la política d'Estaos Xuníos (los años Reagan/Bush)", R.E.M. incorporó moliciones empobinaes escontra lo político nes lletres de Document y Green. "El nuesu activismu político y el conteníu de los cantares foi una reacción escontra lo que eramos, y escontra lo que nos arrodiaba, a cencielles un llamentable horror", comentó Stipe más tarde. "En 1987 y 1988 nun había otra cosa que faer más que tar activu".[36] Ente que Stipe siguió escribiendo cantares con temátiques polítiques como "Ignoreland" y "Final Straw", los álbumes posteriores concentrar n'otres temes. Automatic for the People trataba sobre la "moralidá y morrer. Coses bien turgentes", según Stipe,[16] ente que Monster criticó l'amor y la cultura de mases.[36]

De normal, Stipe nun tocaba preseos, concentradose en cantar, pero sí tocó preseos n'álbumes, incluyendo l'harmónica en Reckoning, el sintetizador en New Adventures in Hi-Fi, la guitarra en Up y la melódica en Out of Time, y dacuando tocó la guitarra en dellos cantares en vivu.

Trabayu nel cine y la televisión[editar | editar la fonte]

Stipe en 2008

A principios de 1987, Stipe fundó C00 Films xunto a Jim McKay, una compañía d'arte multimedia que foi "diseñada pa enriar los talentos creativos de los sos fundadores escontra la creación y promoción de trabayos de cine alternativos".[37] Stipe y el so compañeru de producción, Sandy Stern, fueron productores executivos de películes como Being John Malkovich, Velvet Goldmine y Man on the Moon.[38] Tamién foi productor de la película Saved!' (2004).[39]

En 1998 trabayó en Single Cell Pictures, una productora cinematográfica que llanzó delles películes independientes.

Stipe trabayó como actor en delles películes y series de televisión. Apaeció nun episodiu de The Adventures of Pete & Pete interpretando a un xeladeru llamáu Capitán Scrummy. Apaeció xunto a R.E.M. como ellos mesmu en Sesame Street, faciendo una versión modificada de "Shiny Happy People" llamada "Furry Happy Monsters", y apaecieron nun episodiu de The Simpsons tituláu "Homer the Moe", onde los miembros de R.E.M. son engañaos por que toquen nel garaxe de Homer Simpson. Tamién foi convidáu al episodiu "Hungry" de Pantasma del Espaciu de mariña a mariña de Cartoon Network. Amás emprestó la so voz al personaxe Schnitzel de la película d'animación Olive, the Other Reindeer (1999). Stipe foi consideráu pal papel de "John Doe" na película Se7en (1995); finalmente Kevin Spacey interpretó'l papel.

Referencies[editar | editar la fonte]

  • Buckley, David. R.E.M.: Fiction: An Alternative Biography. Virgin, 2002. ISBN 1-85227-927-3
  • Platt, John (editor). The R.E.M. Companion: Two Decades of Commentary. Schirmer, 1998. ISBN 0-02-864935-4

Notes[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w62530jg. Apaez como: Michael Stipe. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Identificador CONOR.SI: 42884707. Afirmao en: CONOR.SI.
  3. 3,0 3,1 3,2 «Michael Stipe Is 20% Straight» (n'inglés). Queerty. 6 de marzu de 2011. http://www.queerty.com/michael-stipe-is-20-straight-20110307/. Consultáu'l 10 de marzu de 2012. 
  4. 4,0 4,1 «Michael Stipe Biography» (n'inglés). Yahoo. http://movies.yahoo.com/person/michael-stipe-1960/biography.html. Consultáu'l 10 de marzu de 2012. 
  5. «Michael Stipe» (n'inglés). Queer Theory. http://www.queertheory.com/histories/s/stipe_michael.htm. Consultáu'l 10 de marzu de 2012. 
  6. Buckley, p. 24
  7. Buckley, p. 50
  8. Buckley, p. 29
  9. Buckley, p. 39
  10. Buckley, p. 43
  11. 11,0 11,1 Buckley, p. 87
  12. Buckley, p. 135
  13. Cameron, Keith. "Captains of Industry". Mueyo. Julio, 2003
  14. «Holy moly: R.E.M. 'call it a day'». USA Today (21 de setiembre de 2011). Consultáu'l 22 de setiembre de 2011.
  15. «'Thanks for listening': R.E.M. split after 31 years together». Daily Mail (21 de setiembre de 2011). Consultáu'l 22 de setiembre de 2011.
  16. 16,0 16,1 Cavanagh, David. "Tune in, cheer up, rock out". Q. Ochobre, 1994.
  17. Farley, Christopher John. "Michael Stipe and the Ageless Boys of R.E.M." Time. Mayu de 2001
  18. Tilmanns, Wolfgang. "Non-Gai Queer Popstar from R.E.M. Collects Sugar Packets and Was De-virginised at Age Seven". Butt. Febreru de 2004
  19. Readings Listings, The Portland Mercury, 27 de xunetu de 2000
  20. Turning Michael Stipe inside out, Daniel A. Kusner, Dallas Voice, 2001
  21. The Haiku Year, Soft Skull Press
  22. Gannon, Louise (19 d'agostu de 2008). «We did it our way... REM's rules of rock» (n'inglés). Mail Online. http://www.dailymail.co.uk/home/moslive/article-1043937/Michael-Stipes-rules-rock-Non-egos-drugs-forget-money.html. Consultáu'l 10 de marzu de 2012. 
  23. http://remnation.zoomblog.com/archivo/2008/06/08/collaboraciones-de-Michael-Stipe-I.html
  24. en:Meeting People Is Easy
  25. jam.canoe.ca
  26. Michael Stipe Holiday Collector's Series at Lacoste.com date=20081112053839 Copia d'archivu na Wayback Machine.
  27. Buckley, p. 85
  28. Fricke, David. "Living Up to Out of Time/Remote Control: Parts I and II". Melody Maker. October 3, 1992.
  29. Buckley, p. 180–81
  30. Sasfy, Joe. "Reckoning with R.E.M.". The Washington Post. May 10, 1984.
  31. 31,0 31,1 Platt, John. "R.E.M.". Bucketfull of Brains. December 1984.
  32. The South Bank Show, May 12, 2003.
  33. Buckley, p. 88
  34. Buckley, p. 143
  35. Buckley, p. 150
  36. 36,0 36,1 Olliffe, Michael. "R.E.M. in Perth". On the Street. January 17, 1995.
  37. Buckley, p. 144-45
  38. Buckley, p. 296
  39. Saved! (2004) - Full cast and crew

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]