Barítonu

De Wikipedia
Tesitura de les principales voces
Barítonu

Barítonu ye la voz masculina media que la so tesitura atópase allugada ente'l baxu y el d'un tenor. Los sos agudos estremar de la voz del tenor por ser más escuros y viriles; y los sos graves estremar de la voz del baxu por ser más llixeros y brillosos. La so estensión equival na escala del la grave y el fa agudu. Esta voz masculina ye considerada espresiva por excelencia y puede aliar la claridá y flexibilidá a encomalo y rellumanza.[1]

Na ópera y el teatru musical, el papel de villanu o d'home poderosu suel ser interpretáu por un barítonu,[2] papeles que tradicionalmente son psicolóxicamente más complexos.

Na formación habitual de coros de voces mistes (SATB) los barítonos incluyir na cuerda de los baxos. Cuando ésta estrémase o en coros de voces graves (TBB o TTBB), utilícense los términos so 1 o barítonu pa designar la subsección más aguda, y so 2 o a cencielles baxu pa la más grave.

Tesitura[editar | editar la fonte]

Tecláu de pianu indicando la tesitura de barítonu

Según el New Harvard Dictionary of Music la tesitura del barítonu va dende un sol2 (siendo un do4 el do central del pianu) a un mi4 .

Según el llibru El maestru de cantar de Sergio Tulián, el barítonu brillosu va d'un la2 a un si4 y el barítonu dramáticu va d'un fa2 a un sol#4.

Según una fonte indeterminada, la estensión d'un barítonu dramáticu algamaría dende'l mi2 hasta'l la4, y el barítonu llíricu podría llegar a si4.

Tipos de barítonu[editar | editar la fonte]

El barítonu Dmitri Aleksandrovich Hvorostovsky.

Hai barítonos dramáticos y llíricos o nobles, que suelen corresponder a personaxes de mayor o menor edá, respeutivamente. Dientro de la voz de barítonu atopamos variantes:

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  • Faure, Jean-Baptiste: La voix et le chant: traité pratique. Heugel, 1886. Traducíu al inglés como The Voice and Singing, tr. Francis Keeping & Roberta Prada. Vox Mentor, 2005.
  • Matheopoulos, H.: Bravo – The World's Great Male Singers Discuss Their Roles. Victor Gollancz, 1989.
  • Bruder, Harold: Liner Notes, Maurice Renaud: The Complete Gramophone Recordings 1901–1908 Marston Records, 1997 (consultáu'l 11-06-2012).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]