Marcello Mastroianni

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Marcello Mastroianni
Mastroianni 1991.2.jpg
Vida
Nacimientu Fontana Liri28 de setiembre de 1924
Nacionalidá Bandera d'Italia Italia
Grupu étnicu italianos
Fallecimientu

París19 d'avientu de 1996

(72 años)
Sepultura Campo Verano
Causa de la muerte cáncer de páncreas
Familia
Casáu/ada con Flora Carabella  (12 agostu 1950 -  19 avientu 1996)
Fíos/es
Hermanos/es
Estudios
Estudios Universidad de Roma La Sapienza
Llingües Italianu
Oficiu
Oficiu actor y actor de cine
Premios
Nominaciones
IMDb nm0000052
Cambiar los datos en Wikidata

Marcello Vincenzo Domenico Mastroianni (Fontana Liri, 28 de setiembre de 1924-París, 19 d'avientu de 1996) foi un actor italianu.

Biografía[editar | editar la fonte]

Marcello Vincenzo Domenico Mastroianni nació'l 28 de setiembre de 1924 en Fontana Liri, una pequeña población de los Apeninos, y se crio en Turín y Roma. Mientres la Segunda Guerra Mundial foi recluyíu nun campu de concentración nazi, pero llogró escapar y permaneció escondíu en Venecia hasta que pasó'l peligru.

Foi actor teatral mientres diez años. En 1945 empezó a trabayar como figurante pa una compañía cinematográfica al empar que tomaba llecciones d'interpretación, pero hasta 1947 nun debutó na gran pantalla. Foi con I Miserabili, adaptación de la novela de Víctor Hugo, dirixida por Riccardo Freda. En 1957, fixo Vida de perros para Mario Monicelli, y coles mesmes destacó yá con Nueches blanques, de Luchino Visconti, basáu na novela de Dostoievski, col cual fadría depués, en 1967, L'estranxeru.

En bien pocu tiempu Mastroianni convertir nuna estrella gracies a les sos interpretaciones en Rufufú, de Monicelli, de 1959, y, aína, a la so magnífica interpretación en La notte de Michelangelo Antonioni (1961). Pero sobremanera, a que Federico Fellini escoyólu pa protagonizar La Dolce Vita (1960) xuntu a Anita Ekberg, lo que, a pesar de la so pequeña presencia na película, foi un considerable apurra publicitariu. La collaboración con Fellini, a la llarga tan granible, siguió en Ocho y Mediu (1963), na que Mastroianni interpretaba a un direutor de cine atayáu y muyeriegu, Guido Anselmi, marcáu con inequívoques traces autobiográfiques del propiu Fellini. Y siguió tardíamente yá con Ginger y Fred (1986) y Entrevista (1987).

En 1948 cásase cola actriz italiana Floriana Clarabella, de la que tuvo una fía, Barbara, y que lu acompañó hasta'l fin de los sos díes. Pero tamién tuvo relaciones con Catherine Deneuve, el so amante y madre de Chiara Mastroianni, la segunda de les sos fíes. Otra, d'ente les relaciones sugeeridas, foi con Faye Dunaway)

La so rica filmografía supera los cien películes. Destácase que formó una pareya cinematográfica reconocida con Sophia Loren en Una xornada particular de Ettore Scola; y que dambos apurrieron en 1992 un Óscar honoríficu a Federico Fellini. Pero, en realidá, hai munchos otros filmes estraordinarios nos que trabayó, dirixíu por Vittorio De Sica, Mario Monicelli, Luigi Comencini, Luchino Visconti, Federico Fellini, Michelangelo Antonioni, Mauro Bolognini, Carlo Lizzani, Jules Dassin, Ettore Scola, Pietro Germi, Louis Malle, Valerio Zurlini, Roman Polanski, Tornatore, Nikita Mikhalkov o Manoel de Oliveira, con quien rodó'l so últimu trabayu nel cine: Viaxe de primeres del fin del mundu (1997). Rodó coles mesmes en Francia y daqué en llingua inglesa.

Morrió en París de cáncer el 19 d'avientu de 1996.

Nominaciones a los Premios de l'Academia[editar | editar la fonte]

Filmografía[editar | editar la fonte]

Distinciones honorífiques[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]






Marcello Mastroianni