Vittorio De Sica

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Vittorio De Sica
Vittorio De Sica (1962).jpg
Vida
Nome completu Vittorio Domenico Stanislao Gaetano Sorano De Sica
Nacimientu Sora7  de xunetu de 1901
Nacionalidá Bandera d'Italia Italia
Fallecimientu

Neuilly-sur-Seine13  de payares de 1974

(73 años)
Sepultura Campo Verano
Causa de la muerte Cáncer de pulmón
Familia
Casáu/ada con Giuditta Rissone  (1937 -  1954)
María Mercader  (1959 -  1974)
Fíos/es
Familia
Estudios
Llingües Italianu
Oficiu
Oficiu direutor de cine, guionista, actor de teatru, actor de cine y actor
Trabayos destacaos Ladri di biciclette
Umberto D.
The Children Are Watching Us
Milagro en Milán
Dos mujeres
El limpiabotas
Matrimonio a la italiana
Maddalena, zero in condotta
Premios
Nominaciones
Xéneru artísticu Neorrealismu italianu
Creencies
Relixón Ilesia Católica
IMDb nm0001120
Cambiar los datos en Wikidata

Vittorio Domenico Stanislao Gaetano Sorano De Sica (Sora, 7 de xunetu de 1901Neuilly-sur-Seine, Francia, 13 de payares de 1974) foi un actor y direutor de cine italianu ganador de cuatro Premiu Óscar.[1]

Primeros años de vida[editar | editar la fonte]

Nació en Sora, na provincia de Terra di Lavoro, na rexón de Campania (güei en provincia de Frosinone, Llaciu), fíu del emplegáu de bancu y asegurador Umberto (nacíu en Regio de Calabria, pero d'orixe salernitano) y de la napolitana Teresa Manfridi.

De neñu treslladóse a Roma, onde na década de 1930 consiguió tener la so propia compañía teatral y empecipiar una segunda carrera cinematográfica como actor y direutor.

Vida personal[editar | editar la fonte]

Nos años 30 contraxo matrimoniu con Giuditta Rissone, a quien conoció diez años enantes y tuvieron una fía, Emi.

De la so relación cola actriz barcelonesa María Mercader,[2] nacieron dos fíos: l'actor Christian y el compositor Manuel. D'una relación anterior cola actriz Mimí Muñoz nació l'actriz Vicky Llagos.[3]

Vida artística[editar | editar la fonte]

Figura clave del movimientu cinematográficu, conocíu como neorrealismu italianu, al que contribuyó con dos destacaes películes, escrites en collaboración con Cesara Zavattini: Sciucià (traducida n'España como El limpiabotas, Sciuscià ye una deformación de la espresión inglesa «shoe shine»: el filme narra la historia d'un grupu de neños que mientres la Segunda Guerra Mundial ufiertar pa trabayar como limpiabotas pa los soldaos estauxunidenses) y el so universalmente conocida Lladrón de bicicletes. Vittorio empecipiar na escena cuando en 1927 ingresó en calidá de segundu actor nuevu na compañía de Sergio Tofano, Luigi Almirante y Giuditta Rissone. Dempués d'estos dos películes siguió con Milagru en Milán, producida en 1950 y Umberto D en 1952. A partir d'esta dómina, De Sica foise alloñando del cine «d'autor» pa participar en proyeutos menos ambiciosos y con una mayor carga comercial. Na década de 1970, volvió'l De Sica más personal, con películes como El xardín de los Finzi Contini y el que sería'l so últimu filme, El viaxe (1974).

La crítica destaca coles mesmes el so filme de 1960 La ciociara, conocida n'España como Dos mujer. Habría de vali-y a Sophia Loren el Óscar a la meyor actriz.

Una de les sos primeres apaiciones como actor foi na película Gli uomini, che mascalzoni! (¡Que descaraos son los homes!) de 1932 na que canta'l famosu cantar Parlami d'amore, Mariù y destacó, ente otres munches películes, en El xeneral della Rovere, onde interpreta a un estafador de mal pelo qu'acepta faese pasar por un xeneral badogliano (partidariu del presidente del gobiernu Pietro Badoglio, militar nomáu pa tal cargu pol Rei tres la deposición de Benito Mussolini y l'armisticiu del 8 de setiembre de 1943) abatíu polos alemanes al intentar entrar n'Italia pa ponese al mandu de la Resistencia, y de la evolución moral del personaxe de De Sica d'estafador ensin principios a héroe de la llucha antinazi.

Pal rodaxe de La puerta del cielu, Vittorio de Sica dio trabayu como extras a alredor de 300 xudíos y otros amenaciaos pol nazismu. Pa evitar la so captura y deportación, el direutor de Lladrón de bicicletes enllargó lo más que pudo'l trabayu, dexando asina que pudieren refugar el cercu nazi-fascista hasta la llegada de los aliaos en xunu de 1944.[4]

Finó'l 13 de payares de 1974 en Neuilly-sur-Seine, Francia, tres una intervención quirúrxica.

Filmografía[editar | editar la fonte]

Vittorio De Sica y Sophia Loren
baillen el mambo na película
de Dino Risi Pane, amore y...,
remortina de 1955 de la empobinada en 1953 por Luigi Comencini: Pan, amor y fantasía.
Otru fotograma de Pane, amore y...

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Vittorio De Sica