Fotograma

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
El caballu en movimientu (1878) de Eadweard Muybridge.
La famosa serie de fotografíes de Muybridge captaes con 16 cámares d'alta velocidá. Al pasar ante la cámara'l caballu rompía un filo que lu remanaba. La socesión siguida d'elles consigue suxurir el movimientu.

Un fotograma ye caúna de les imáxenes impreses químicamente na tira de celuloide del cinematógrafu o bien na película fotográfica (Konigsberg, 2004, p. 235).

Cuando una secuencia de fotogrames ye visualizada d'alcuerdu a una determinada frecuencia d'imáxenes per segundu llógrase xenerar la sensación de movimientu nel espectador. La fórmula d'esta frecuencia ye la siguiente:

Espresar en fotogrames per segundu (n'inglés frames per second y embrivíu FPS). Les frecuencies de fotograma de dalgunos de los sistemes más conocíos son les siguientes:

  • Cine mudu: 16-18 fotogrames per segundu.
  • Cine: 24 FPS.
  • Cine dixital: 30 FPS o más.[1]

Pero estes cantidaes referir a les redolaes profesionales, porque distintos equipos domésticos ufiertaben y ufierten los mesmos o otros ratios (Carrasco, 2010).

En cine[editar | editar la fonte]

Pa ver un filme cinematográfico ríquese que los fotogrames sían proxectaos a una cadencia de 24 por segundu; asina producen la ilusión de movimientu. Esto ye por cuenta de que la socesión tan rápida d'imáxenes bloquia la capacidá del celebru de veles como fotografíes separaes. Esta persistencia na visión fai que'l celebru entemeza estes imáxenes dando la sensación de movimientu natural.

Tipos de filmación[editar | editar la fonte]

Esisten dos formatos d'impresión nes películes y conócense como flat y scope. La diferencia ente dambos ye bono d'apreciar. Los dos formatos tán grabaos nes cintes mesmes, que son de treinta y cinco milímetros. Dientro de cada cinta, al estremar los 24 cuadros d'un segundu de filmación, tiense que midir por leap´s, que son los pequenos furos que tien la cinta a les bandes. Los leap's sirven por que'l proyeutor pueda abasnar la cinta cola imaxe y prodúzase el movimientu.

El formatu flat ta grabáu na cinta pero nel tiempu que correspuende a cuatro leaps la imaxe toma dos, de forma que s'amuesa un espaciu negru ente imaxe ya imaxe, dexando que cuando se ve'l fotograma ensin movimientu la imaxe vease clara y de tamañu proporcionáu, pero cuando ye proxectada ver en pantalla como una imaxe cuadrada.

El formatu scope ye más aburuyáu nel fotograma ensin movimientu, una y bones la imaxe que se graba nel fotograma tien menos espaciu ente una y otra. La imaxe d'esti tipu de formatu ta bien xunta y vese allargada, y al proxectase la imaxe ver en forma rectangular nes sales de cine.

Tamañu d'un fotograma[editar | editar la fonte]

La midida d'un fotograma de retis de película varia dependiendo del formatu d'ésta. Nel formatu d'aficionáu más pequenu de 8 mm, ye aprosimao 4,8 × 3,5 mm. Ente que nel formatu IMAX ye tan grande como 69,6 × 48,5 mm. Cuanto más grande ye'l fotograma, más aguda resulta la imaxe sobre la pantalla de proyección.

En fotografía[editar | editar la fonte]

Exemplu de fotograma en fotografía.
Artículu principal: Fotograma (fotografía)

Los fotogrames son caúna de les impresiones realizaes nuna película por aciu la entrada de lluz a una cámara, regulada con un obturador. Cuando la película ye revelada, los fotogrames pueden proxectase sobre papel pa llograr asina una fotografía o semeya. Tamién se llama fotograma a una imaxe fotográfica llograda ensin l'usu d'una cámara asitiando oxetos sobre una superficie fotosensible como una película o papel fotográficu y dempués esponiéndolos a la lluz directo.

"Fotograma" frente a "cuadru"[editar | editar la fonte]

En numberoses ocasiones confundir el términu cinematográficu fotograma col de vídeu cuadru. Dambos términos son equivalentes, pero nun son lo mesmo por cuatro razones:

  1. El fotograma ye una emulsión visible, yá sía en positivu o en negativu, lo que dexa identificalos ya inclusive saber onde cortar con una tisoria o similar. Pela so parte, un cuadru ye una señal eléctrica que puede grabase o nun Cita Harvard|Ohanian|1996}}.
  2. Un fotograma nun tien divisiones, un cuadru componer de dos campos, el superior y l'inferior.
  3. Los fotogrames diben identificaos con un númberu al pie del mesmu. Colos cuadros tratar de faer daqué asemeyáu emplegando partícules metáliques, pero cola entrada de les pistes helicoidales la so numberación consiguíase emplegando una pista con códigu de tiempu y non una división física (Ohanian, 1996).
  4. El númberu de fotogrames per segundu adoptar por motivos loxísticos principalmente, cuando'l númberu de cuadros per segundu dir por compatibilidá coles distintes frecuencies eléctriques. Por esta razón tenía de perdese daqué de duración cuando una película de 24 FPS pasar a una cinta de vídeu en sistema PAL de 25 cuadros per segundu o a una de NTSC de casi 30 (Carrasco, 2010).

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «The History of REDE Dixital Cinema» (inglés). Rede.com (2014). Consultáu'l 19 de xunu de 2014.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  1. (2010) Cine y televisión dixital. Manual técnicu. Edicions de la Universidá de Barcelona. ISBN 978-84-475-3457-9.
  2. (2004) Diccionariu técnicu Akal de cine editorial = Akal. ISBN 9788446019022.
  3. (1996) Edición dixital non llineal. Madrid: Institutu Oficial de Radio Televisión Española. ISBN 9788488788177.



Fotograma